نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-لا
يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة.
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-لا
يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة.
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندكم مصادر لشرح لغة Ocaml
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-https://youtube.com/playlist?list=PLre5AT9JnKShBOPeuiD9b-I4XROIJhkIU&si=_kuaWyUvTbq3OygI
• و ممكن تكمل بحث من ال youtube او اي منصة دورات تعليمية زي udemy او udacity و غيرهم.
• ولو اللغة ليها مستندات قاموا بعملها مطورين التقنية نفسها عادي تقدر تتخذها كمصدر لك و تبحث عنها في اي محرك بحث.
• و تقدر تبحث عن كتب في اي محرك بحث عن كتب تخص الشئ المطلوب.
السلام عليكم
لما اجي اسوي برنامج ، يبي لي جوال اندرويد؟ اقصد عشان اشوف الواجهة و اختبر البرنامج
لما اجي اسوي برنامج ، يبي لي جوال اندرويد؟ اقصد عشان اشوف الواجهة و اختبر البرنامج
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم لما اجي اسوي برنامج ، يبي لي جوال اندرويد؟ اقصد عشان اشوف الواجهة و اختبر البرنامج
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")—
- عندك 3 اختيارات:
1. ممكن تنشئي محاكي سواء كان من android studio بشكل مباشر او غير مباشر
2. و ممكن تقوم بتحميل محاكي خارجي
3. و ممكن تستخدم جهازك و طبعاً لازم يكون اندرويد لو هتجرب برنامج android
نصائح و استشارات برمجية
لو ios ؟ لكن ما عندي ماك ، ينفع؟
• الـ android studio ينفع ينزل على الـ MAC عادي بشكل طبيعي
- لو تبي تجرب تطبيق اندرويد لازم:
1. محاكي اندرويد
2. او موبايل يكون اندرويد
- لو تبي تجرب تطبيق اندرويد لازم:
1. محاكي اندرويد
2. او موبايل يكون اندرويد
نصائح و استشارات برمجية
وايش الافضل من هذي الخيارات؟
على حسب، بس يٌُفضل انك تستخدم الموبايل عشان ما تُثقل على اللاب توب او الكمبيوتر اللي بتستخدمه
نصائح و استشارات برمجية
يعني ملف عرض تحرير ابغاها انقلش
لازم تغير لغة الـ windows تخليها انجليزي عشان البرنامج يتغير لغته معاك للانجليزي