نصائح و استشارات برمجية
ليه لماا بعمل /nمش بيدينى نفس نتيجه الendl
لانه في اختلاف بين العلامتين دي ( / ) و دي ( \ )
لما تيجي تستخدمي اختصارة لامر معين بتستخدمي دي ( \ )
لما تيجي تستخدمي اختصارة لامر معين بتستخدمي دي ( \ )
نصائح و استشارات برمجية
ماهو الـ GitHub وماهي وظيفتة وكيف يمكنني الوصول اليه؟
• بخصوص الفرق اقرأ الاي موجود في الرسالة دي ⬇️
t.me/Software_Consulting/368
• بالنسبة لكيفية الوصول للمنصة فانت تقدر تبحث عنها عادي في اي محرك بحث و تلاقي موقعهم او ممكن تنزل برنامجهم لل desktop عادي، بس انصحك بالموقع لانه اسهل في الاستخدام كبداية
t.me/Software_Consulting/368
• بالنسبة لكيفية الوصول للمنصة فانت تقدر تبحث عنها عادي في اي محرك بحث و تلاقي موقعهم او ممكن تنزل برنامجهم لل desktop عادي، بس انصحك بالموقع لانه اسهل في الاستخدام كبداية
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-لا
يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة.
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-لا
يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة.
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندكم مصادر لشرح لغة Ocaml
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-https://youtube.com/playlist?list=PLre5AT9JnKShBOPeuiD9b-I4XROIJhkIU&si=_kuaWyUvTbq3OygI
• و ممكن تكمل بحث من ال youtube او اي منصة دورات تعليمية زي udemy او udacity و غيرهم.
• ولو اللغة ليها مستندات قاموا بعملها مطورين التقنية نفسها عادي تقدر تتخذها كمصدر لك و تبحث عنها في اي محرك بحث.
• و تقدر تبحث عن كتب في اي محرك بحث عن كتب تخص الشئ المطلوب.