نصائح و استشارات برمجية
import java.util.Scanner; public class Nena { public static void main(String[] args) { Scanner in = new Scanner (System.in); System.out.println("enter a word"); String n=in.next(); int o=n.length(); if(o==o%1){…
تصحيح ⬇️
import java.util.Scanner;
public class Nena {
public static void main(String[] args) {
Scanner in = new Scanner (System.in);
System.out.println("enter a word");
String n=in.next();
int o=n.length();
if(o==2%0){
System.out.println("it's an odd num");
}else System.out.println("it's an even num");
}
}
انا سويت تطبيق اله حاسبه وسويت كل الايقونات فيه و الخصائص و الاحداث مجرد ما اعمل له run يشتغل وينفذ جميع المهام الي برمجته عليهن
الآن اقدر اني أخرجه كتطبيق و اشاركه أو ايش يحتاج
الآن اقدر اني أخرجه كتطبيق و اشاركه أو ايش يحتاج
يعني سويت فورمات ب c# اله حاسبه البرنامج شغال % بكل تنسيقاته و فحصته كامل بس اقصد هل اقدر اني اعمله تطبيق اندرويد يشتغل خارج visual studio كتطبيق حقيقي مثل أي تطبيق حاسبه
نصائح و استشارات برمجية
يعني سويت فورمات ب c# اله حاسبه البرنامج شغال % بكل تنسيقاته و فحصته كامل بس اقصد هل اقدر اني اعمله تطبيق اندرويد يشتغل خارج visual studio كتطبيق حقيقي مثل أي تطبيق حاسبه
للاسف لا
لان windows form هو native مش cross-platform
لان windows form هو native مش cross-platform
طيب سؤال اخير انا الان أنهيت مستوى ثاني جامعة تقنيه المعلومات في مستوى اول درست c++ إلى موضوع المؤشرات وفي مستوى ثاني الترم الاول درست c# برمجه شيئيه و قواعد بيانات sql والان في الترم الثاني ادرس برمجه مرئيه c# وتصميم ويب html..css وش الفائده لي كطالب دام ندرس كل لغه ومش عارف كيف أصنع تطبيق منها أو شي ..اقصد وش فايدة دراسه هذه اللغات و التنقل من واحده للآخر بدون فائدة عقدتني الجامعة هذه.
نصائح و استشارات برمجية
طيب سؤال اخير انا الان أنهيت مستوى ثاني جامعة تقنيه المعلومات في مستوى اول درست c++ إلى موضوع المؤشرات وفي مستوى ثاني الترم الاول درست c# برمجه شيئيه و قواعد بيانات sql والان في الترم الثاني ادرس برمجه مرئيه c# وتصميم ويب html..css وش الفائده لي كطالب دام…
• لو منتظر من الجامعة انها هى اللي تأسسك يبقى كدا انت غلطان و وقعت في اكبر فخ 🌝
• موضوع التأسيس انت اللي بتأسس نفسك بنفسك
• بالنسبة لموضوع اختيار المجال المناسب فا اقرأ دا:
- t.me/Software_Consulting/2321
• و بما انك مبتدئ فا اقرأ دول:
- t.me/Software_Consulting/2517
- t.me/NULLEXIA/132
- t.me/Software_Consulting/59
• موضوع التأسيس انت اللي بتأسس نفسك بنفسك
• بالنسبة لموضوع اختيار المجال المناسب فا اقرأ دا:
- t.me/Software_Consulting/2321
• و بما انك مبتدئ فا اقرأ دول:
- t.me/Software_Consulting/2517
- t.me/NULLEXIA/132
- t.me/Software_Consulting/59
السلام عليكم
عندي مشكلة نصب واحتيال الكتروني ، أبي توجيهكم لي
وش أسوي ؟
عندي مشكلة نصب واحتيال الكتروني ، أبي توجيهكم لي
وش أسوي ؟
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم عندي مشكلة نصب واحتيال الكتروني ، أبي توجيهكم لي وش أسوي ؟
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
اعمل محضر عليه، او بلغ عنه
اعمل محضر عليه، او بلغ عنه
السلام عليكم
نا عايزة ابدأ كورس Linux بس محتاجة حد يرشحلي حد عاليوتيوب بيشرح Linux ويكون عن تجربة اصل نا مش عايزة اضبع وقت اني ادور
خاصة عايزة ابدأ بعد الامتحانات على طول
نا عايزة ابدأ كورس Linux بس محتاجة حد يرشحلي حد عاليوتيوب بيشرح Linux ويكون عن تجربة اصل نا مش عايزة اضبع وقت اني ادور
خاصة عايزة ابدأ بعد الامتحانات على طول
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم نا عايزة ابدأ كورس Linux بس محتاجة حد يرشحلي حد عاليوتيوب بيشرح Linux ويكون عن تجربة اصل نا مش عايزة اضبع وقت اني ادور خاصة عايزة ابدأ بعد الامتحانات على طول
print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
-• اسمع اي حد عادي، كل شخص عنده معلومات .. مفيش حد هيديك كل حاجة
اريد استفسرك ماذا يتطلب سووووق العمل وايهم اللغات المهمه وهل تقدر تشتغل عن بعد