السلام عليكم، انا اشتريت لاب توب هواوي كور 5i المشكله مو عارف استخدمه اني اسوي العاب كل ما جيت اسجل حسابي بمتجر هواوي الي بالجوال ما يضبط فيه وبعد ما يضبط احمل تطبيقات من قوقل بلاي ولا عارف كيف استخدمه احس تخسرت فيه اجيب لاب توب لينوفو بداله ولا اقدر استخدمه، للأسف ابتلشت بخدمات قوقل ما فيه
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم، انا اشتريت لاب توب هواوي كور 5i المشكله مو عارف استخدمه اني اسوي العاب كل ما جيت اسجل حسابي بمتجر هواوي الي بالجوال ما يضبط فيه وبعد ما يضبط احمل تطبيقات من قوقل بلاي ولا عارف كيف استخدمه احس تخسرت فيه اجيب لاب توب لينوفو بداله ولا اقدر استخدمه،…
• و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته، اللاب توب مش بيقدر يحمل تطبيقات من متجر play
تطبيقات سطح المكتب غير الموبايل، اللي من اللاب بنجيب التطبيقات من اي مجرك بحث زي جوجل مثلا، او متجر مايكروسوفت .. شئ طبيعي
• و بالنسبة لتطبيقات الاندرويد بالذات لو تبي تنزلها فا انصحك تنزل احد المحاكيات التالية:
- MEmu
- Gameloop
تطبيقات سطح المكتب غير الموبايل، اللي من اللاب بنجيب التطبيقات من اي مجرك بحث زي جوجل مثلا، او متجر مايكروسوفت .. شئ طبيعي
• و بالنسبة لتطبيقات الاندرويد بالذات لو تبي تنزلها فا انصحك تنزل احد المحاكيات التالية:
- MEmu
- Gameloop
السلام عليكم
لسه مشتري لابتوب وكتير بينصحني اشتغل عليه دايما وهو علي الشاحن هل هذا صح؟
وماذا تنصحني
وشكرا
لسه مشتري لابتوب وكتير بينصحني اشتغل عليه دايما وهو علي الشاحن هل هذا صح؟
وماذا تنصحني
وشكرا
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم لسه مشتري لابتوب وكتير بينصحني اشتغل عليه دايما وهو علي الشاحن هل هذا صح؟ وماذا تنصحني وشكرا
• و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته، قطعاً اكيد لازم تشتغل عليه و هو على الشاحن افضل لانه يا غالي كدا بتستخدم اعلى اداء للاب توب
• انصحك تنزل برنامج يضبط مهلة فصل الكهرباء عن البطارية زي مثلا برنامج:
dell power management
و طبعا حسب الموديل الخاص بيك تقدر تنزل البرنامج الخاص بيك
• الشكر لله 🤝🏻💚
• انصحك تنزل برنامج يضبط مهلة فصل الكهرباء عن البطارية زي مثلا برنامج:
dell power management
و طبعا حسب الموديل الخاص بيك تقدر تنزل البرنامج الخاص بيك
• الشكر لله 🤝🏻💚
نصائح و استشارات برمجية
السلام عليكم كيف احذف قواعد البيانات ذي ؟؟
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته، اقرأ دا ⬇️
https://www.mytipshub.com/how-easily-delete-database-phpmyadmin/
https://www.mytipshub.com/how-easily-delete-database-phpmyadmin/
سلام عليكم
انا استغل على لابتوب وانام وهو شغال هل هذا يخرب بطارية او يخلي جهاز يعلق ؟
انا استغل على لابتوب وانام وهو شغال هل هذا يخرب بطارية او يخلي جهاز يعلق ؟
نصائح و استشارات برمجية
سلام عليكم انا استغل على لابتوب وانام وهو شغال هل هذا يخرب بطارية او يخلي جهاز يعلق ؟
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته، معظم الاجهزة لو لم يتم عمل اعادة تشغيل و تعطي لها راحة بييجي بعدين وقت و هتلاقي حصل تعليق و مش بعيد شئ من المكونات الداخلية تخرب
```console.log(null || false || "Hello" || 1 || 0 || "World" || 42);جاوب مع السبب
```
نصائح و استشارات برمجية
```console.log(null || false || "Hello" || 1 || 0 || "World" || 42); جاوب مع السبب ```
■ الاجابة هى Hello
• والسبب عشان:
- الـ null والـ false هما في الاصل قيمة falsy
- اما الـ Hello هى قيمة truthy و دا عشان اي نص غير فارق بيعتبر في جافاسكريبت انه من نوع truthy
- و الـ 0 والـ 1 مش هنقدر نوصل ليهم بسبب ان الشرط اللي سبقهم truthy وهو Hello
• و دا اللي ادى ان الاجابة تكون Hello
• والسبب عشان:
- الـ null والـ false هما في الاصل قيمة falsy
- اما الـ Hello هى قيمة truthy و دا عشان اي نص غير فارق بيعتبر في جافاسكريبت انه من نوع truthy
- و الـ 0 والـ 1 مش هنقدر نوصل ليهم بسبب ان الشرط اللي سبقهم truthy وهو Hello
• و دا اللي ادى ان الاجابة تكون Hello
نصائح و استشارات برمجية
تعرف حل للمشكله دي ؟
لازم تشتري مفتاح عشلن تفعل البرنامج من مايكروسوفت
نصائح و استشارات برمجية
في رأيك وش التخصص الي يهتم اكثر في hardware ؟
على حسب علمي هندسة الكترونيات