هر محیط اجتماعیای که فرد در آن رشد میکند، ارزش، اخلاقیات و اصول خاص خودش را دارد. شما نمیتوانید از کسی که اصل اولیهی محیط اجتماعیاش بقا است، انتظار داشته باشید اخلاقیات را در اولویت قرار دهد.
آنچه که مرا بیشتر از هرچیزی در رابطه با آیندهی ایران نگران میکند همین فروپاشی اخلاقیست. هرکسی چنگ میزند که فقط خودش را از این باتلاقی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد و برایش مهم نیست در این راه چه ارزشهایی را فدا میکند یا روی چه چیزهایی پا میگذارد.
آنچه که مرا بیشتر از هرچیزی در رابطه با آیندهی ایران نگران میکند همین فروپاشی اخلاقیست. هرکسی چنگ میزند که فقط خودش را از این باتلاقی که در آن گرفتار شده، نجات بدهد و برایش مهم نیست در این راه چه ارزشهایی را فدا میکند یا روی چه چیزهایی پا میگذارد.
لحظاتی هست که تمام وجودت سرشار از حزن و اندوه است و در انتظار سرانگشتانی هستی که تن رنجورت را لمس کنند تا متلاشی شوی؛ اما دریغ، کو دستانی چنین امن و مطمئن که بشود در میانشان با خیالی آسوده فرو ریخت؟
نگاهم کرد و گفت میدانی رنج تو از چیست؟ تو به آنچه نباید، بسیار میاندیشی
3❤5
Lion Theme
Dustin O'Halloran & Hauschka
که بیشتر از هر چیزی دلم میخواست میتوانستم تمام روحم را در چشمانم بگذارم و تا ابد، تا هنگام مرگم، به تو نگاه کنم.
و شب به خیر.
و شب به خیر.
پذیرفتن اینکه دوست داشتن هم میتواند رنجآور باشد برایم عذابآور بود. من هرگز این بُعد از دوست داشتن را ندیده بودم. فکر میکردم نقطهی امن و آخرین پناهگاه آدمها همین دوست داشتن است.
اما حالا میبینم چقدر آدم احساس غربت میکند وقتی کسی را دوست دارد، و این میل و علاقه چقدر انسان را آسیبپذیر و بیپناه میکند.
دیگر نمیخواهمش؛ و ترجیح میدهم در همین انزوا به دور از آدمها زندگیام را پایان بدهم.
اما حالا میبینم چقدر آدم احساس غربت میکند وقتی کسی را دوست دارد، و این میل و علاقه چقدر انسان را آسیبپذیر و بیپناه میکند.
دیگر نمیخواهمش؛ و ترجیح میدهم در همین انزوا به دور از آدمها زندگیام را پایان بدهم.
❤3
Forwarded from توابین | سيد مصطفی موسوی (Tavabin)
دیدی امام حسین علیهالسلام یک بیا به زُهیر گفت چه شد! و او را چگونه ساخت؟ امیدوارم به همه ما یک بیا بفرماید..
میرزا اسماعیل دولابی
@ir_tavabin
میرزا اسماعیل دولابی
@ir_tavabin
❤3
من آدم پیچیدهای نیستم، فقط ساکتم. سکوت آدمها را پیچیده میکند. ناشناختهها از آدم چیزی میسازد که انگاری باید خیلی زور بزنی تا آن را بفهمی. ولی همین که زبان باز کنی و حرف میزنی، سادگیات پخش میشود بیرون. ولو میشود روی فرش و خب از این به بعد باید تلاش کنی تا توضیحاتت قابل فهم باشد. باید تلاش کنی تا حرفهایی که به مذاق دیگری خوش نیامده را توجیه کنی و هی حرف بزنی و حرف بزنی و پوچیات را عریانتر سازی. توضیح بدهی، توجیه کنی. پرت و پلا بگویی. شاید برای همین است که سکوت از همهچیز منطقیتر است. لال بودن خیلی بهتر است از حرف زدن و حرف زدن و توجیه کردن و توضیح دادن.
❤4
یک بخشی از دعای عرفه، امام حسین علیهالسلام از خدا تشکر میکنند و میفرمایند خدایا ممنونم ازت که به ابراهیم (ع) رحم کردی و نذاشتی پسرش جلوی چشمش ذبح بشه.
💔8
من فکر میکنم خاصیت اشک بر امام حسین این است که تو یقین داری برای کسی گریه میکنی که ارزشش را دارد. همین است که سبک میکند. همین است که جان میبخشد.
❤9
یکی از اهالی کربلا، عربی را میبیند که در حرم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیهالسلام کنار ضریح مطهر ایستاده و با حضرت سخن میگوید:
آقاجان، صد دینار از شما پول میخواهم. میدهی بده، نمیدهی میروم به حرم حضرت سیدالشهداء علیهالسلام شکایت شما را به او میکنم.
سپس سرش را به طرف ضریح مطهر برده و میگوید فهمیدم. فهمیدم! و از حرم بیرون میرود.
مرد عرب به بازار رفته و به یک فروشنده میگوید : آقا فرموده است صد دینار به من بدهی. میگوید : نشانهی شما از آقا چیست؟ میگوید : نشان به این نشان، که پسر شما مریض شده و شما صد دینار نذر حضرت ابالفضل العباس علیهالسلام کردهای. بده. و او هم صد دینار میدهد.
راوی میگوید : به مرد عرب گفتم چطور شد با حضرت صحبت کردی و نتیجه گرفتی؟! گفت : به حضرت گفتم اگر پول ندهی، میروم شکایت شما را به برادرت امام حسین علیهالسلام میکنم. اینجا بود که دیدم حضرت، داخل ضریح ظاهر شد و درحالیکه به روی صندلی نشسته بود، حوالهای به من داد. من هم رفتم و از بازار گرفتم.
آقاجان، صد دینار از شما پول میخواهم. میدهی بده، نمیدهی میروم به حرم حضرت سیدالشهداء علیهالسلام شکایت شما را به او میکنم.
سپس سرش را به طرف ضریح مطهر برده و میگوید فهمیدم. فهمیدم! و از حرم بیرون میرود.
مرد عرب به بازار رفته و به یک فروشنده میگوید : آقا فرموده است صد دینار به من بدهی. میگوید : نشانهی شما از آقا چیست؟ میگوید : نشان به این نشان، که پسر شما مریض شده و شما صد دینار نذر حضرت ابالفضل العباس علیهالسلام کردهای. بده. و او هم صد دینار میدهد.
راوی میگوید : به مرد عرب گفتم چطور شد با حضرت صحبت کردی و نتیجه گرفتی؟! گفت : به حضرت گفتم اگر پول ندهی، میروم شکایت شما را به برادرت امام حسین علیهالسلام میکنم. اینجا بود که دیدم حضرت، داخل ضریح ظاهر شد و درحالیکه به روی صندلی نشسته بود، حوالهای به من داد. من هم رفتم و از بازار گرفتم.
❤5
السلام علیک یا ابا عبدالله
باسم کربلایی
در دنیایی که قلب حسین علیه السلام شکسته شده و تنها مانده، خیری نیست عزیزدلم. خلص و تمت
من از این عادتها ندارم که برای زودتر فراموش کردن، همهچیز رو سریعاً پاک کنم و راههای ارتباطی رو مسدود کنم. که بعدها گاهی به صورت اتفاقی یا اینکه خودم برای مرور اتفاقات، برم و به این خاطرات سر بزنم. چیزی که همیشه ناامیدم میکنه اینهکه برای بعضیها چقدر حرفها و کلمهها بیاعتبار و بیارزشند. این موضوع همیشه باعث میشه نسبت به صداقت و پاکی حرفها یا احساساتی که در اون لحظه از اطرافیانم دریافت میکنم هم دچار شک و تردید بشم. درسته که احساسات ما تغییر میکنه، اما یک فرقهایی بین احساسات واقعی و دروغین هست که وقتی فاصله میگیری و از بیرون به داستان نگاه میکنی کاملا واضح و قابل تشخیصه.
گاهی هم تنها راه فراموشی یک شخص، دیدار دوباره است. اونجایی که متوجه میشی کسی که روبروی تو ایستاده هیچ شباهتی به اون آدمی که قبلاً بوده نداره.
البته که من روبروی تو نخواهم ایستاد، جز برای بوسه دادن و تو را نخواهم دید جز برای قصه گفتن، عزیزترینم
البته که من روبروی تو نخواهم ایستاد، جز برای بوسه دادن و تو را نخواهم دید جز برای قصه گفتن، عزیزترینم
یک سری اصول اخلاقی هست که ما باید از همون اول توو محیط خونه و خانواده یاد بگیریم. وقتی دغدغهها و مشغلههای والدین اونقدر زیاده که وقت و زمان کافی برای اهمیت دادن و رسیدگی به تربیت بچهها نداشته باشند، نتیجهاش میشه همین شرایطی که میبینید. یه سری آدم که نه خط قرمزی دارند و نه هیچ اصولی براشون تعریف شده. نتیجهاش میشه همین بیاخلاقیهایی که میبینید. آدمهایی که هیچ ارزشی برای دیگران قائل نیستند و برای رسیدن به هدفشون پا روی هرچیزی میگذارند.
تکتک آدمهایی که الآن دارند آسیب میبینند، دارند جواب ندونم کاری یک سری والدین رو میدن که فکر میکنند صرفاً همین که تولید مثل کردند کافیه و وظیفهشون رو انجام دادند و دیگه اون بچهها نیازی به رسیدگی و تربیت درست ندارند. متاسفانه حتی اون آدمی که الآن داره آسیب میزنه هم به نوعی قربانیه. هرچند که باید از یه جایی به بعد این مسائل رو درک کنه اما خب بعضیها دیگه براشون مهم نیست و فقط با گفتن اینکه من هم قربانیام و این مسائل رو آموزش ندیدم چشمهاشونو روی همهی این آسیبهایی که به دیگران میزنند، میبندند.
تکتک آدمهایی که الآن دارند آسیب میبینند، دارند جواب ندونم کاری یک سری والدین رو میدن که فکر میکنند صرفاً همین که تولید مثل کردند کافیه و وظیفهشون رو انجام دادند و دیگه اون بچهها نیازی به رسیدگی و تربیت درست ندارند. متاسفانه حتی اون آدمی که الآن داره آسیب میزنه هم به نوعی قربانیه. هرچند که باید از یه جایی به بعد این مسائل رو درک کنه اما خب بعضیها دیگه براشون مهم نیست و فقط با گفتن اینکه من هم قربانیام و این مسائل رو آموزش ندیدم چشمهاشونو روی همهی این آسیبهایی که به دیگران میزنند، میبندند.
Forwarded from درحال زیستن
زندگی همه ما میتونه یه ولاگ پر بازدید باشه نه؟چرا پس فقط زمانی که دوربین رومون زوم شده از زندگی و جزئیاتش لذت میبریم؟