Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥دیداری با مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی صورت نگرفت اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹ما نه دیداری با مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی داشتیم و نه برنامهای برای بازرسی آژانس از تأسیسات هستهای آسیبدیده ایران ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥اروپا باید برای ایفای نقش در موضوعات بینالمللی مستقلتر عمل کند
🔹اروپاییها به دلیل رفتار خودشان در دو سال گذشته خود را به حاشیه راندند؛ نباید فراموش کنیم که در جریان داستان موسوم به اسنپ بک طرفهای اروپایی هیچ اختیار و ارادهای از خود نشان ندادند و رفتار بسیار غیرسولانهای داشتند.
🔹اروپاییها در جریان دو جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع بسیار ناشایستی را اتخاذ کردند و دنیا نیز شاهد این رفتار است.
🔹اروپا اگر میخواهد در موضوعات بینالمللی نقشی ایفا کند، باید رویکردهای خود را تغییر دهد و تصمیم بگیرد رفتار مستقل و مسئولانهای داشته باشد.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹اروپاییها به دلیل رفتار خودشان در دو سال گذشته خود را به حاشیه راندند؛ نباید فراموش کنیم که در جریان داستان موسوم به اسنپ بک طرفهای اروپایی هیچ اختیار و ارادهای از خود نشان ندادند و رفتار بسیار غیرسولانهای داشتند.
🔹اروپاییها در جریان دو جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران مواضع بسیار ناشایستی را اتخاذ کردند و دنیا نیز شاهد این رفتار است.
🔹اروپا اگر میخواهد در موضوعات بینالمللی نقشی ایفا کند، باید رویکردهای خود را تغییر دهد و تصمیم بگیرد رفتار مستقل و مسئولانهای داشته باشد.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥اروپا باید برای ایفای نقش در موضوعات بینالمللی مستقلتر عمل کند اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹اروپاییها به دلیل رفتار خودشان در دو سال گذشته خود را به حاشیه راندند؛ نباید فراموش کنیم که در جریان داستان موسوم به اسنپ بک طرفهای اروپایی هیچ اختیار…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥هیچ محدودیت در رابطه با چگونگی خرج پولهای آزادشده وجود ندارد
🔹ما در رابطه با اموال آزادشده ایران هر طور به صرفه و صلاح کشور باشد تصمیم میگیریم.
🔹در رابطه با خرید کالا وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخشهای متولی امر هر آنطور که تشخیص دهند براساس قیمت و کیفیت تصمیم میگیرند.
🔹هیچ محدودیتی در رابطه با چگونگی خرج پولهای آزادشده وجود ندارد.
🔹مجوزهایی که در رابطه با فروش نفت صادر شد از دیروز اجرایی شده است.
🔹سایر موارد هم مشخصا با هزینهکرد از داراییهای محدودشده ایران به همین ترتیب است.
🔹مهم این است که اموال مسدودشده ایران اکنون در دسترس است برای استفاده آزادانه ایران.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹ما در رابطه با اموال آزادشده ایران هر طور به صرفه و صلاح کشور باشد تصمیم میگیریم.
🔹در رابطه با خرید کالا وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخشهای متولی امر هر آنطور که تشخیص دهند براساس قیمت و کیفیت تصمیم میگیرند.
🔹هیچ محدودیتی در رابطه با چگونگی خرج پولهای آزادشده وجود ندارد.
🔹مجوزهایی که در رابطه با فروش نفت صادر شد از دیروز اجرایی شده است.
🔹سایر موارد هم مشخصا با هزینهکرد از داراییهای محدودشده ایران به همین ترتیب است.
🔹مهم این است که اموال مسدودشده ایران اکنون در دسترس است برای استفاده آزادانه ایران.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥هیچ محدودیت در رابطه با چگونگی خرج پولهای آزادشده وجود ندارد اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹ما در رابطه با اموال آزادشده ایران هر طور به صرفه و صلاح کشور باشد تصمیم میگیریم. 🔹در رابطه با خرید کالا وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخشهای متولی امر…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥هیچ بهانهای برای تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان قابل قبول نیست
🔹از ابتدای تفاهم آتش بس (۱۹ فروردین ماه) تا به امروز شاهد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بودیم.
🔹تعهد به توقف جنگ در لبنان یکی از اجزای لاینفک هم تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین بود و هم توافق خاتمه جنگ (یادداشت تفاهم مورخ ۲۸ خرداد ماه)
🔹تعهد آمریکا کاملاً روشن است و هیچ عذر و بهانهای برای تداوم اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان قابل پذیرش نیست.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹از ابتدای تفاهم آتش بس (۱۹ فروردین ماه) تا به امروز شاهد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بودیم.
🔹تعهد به توقف جنگ در لبنان یکی از اجزای لاینفک هم تفاهم آتش بس ۱۹ فروردین بود و هم توافق خاتمه جنگ (یادداشت تفاهم مورخ ۲۸ خرداد ماه)
🔹تعهد آمریکا کاملاً روشن است و هیچ عذر و بهانهای برای تداوم اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان قابل پذیرش نیست.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥هیچ بهانهای برای تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان قابل قبول نیست اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹از ابتدای تفاهم آتش بس (۱۹ فروردین ماه) تا به امروز شاهد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بودیم. 🔹تعهد به توقف جنگ در لبنان…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥بعد از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم
🔹جلسه چهارجانبه میان ایران، آمریکا و دو میانجی از حدود ساعت سه بعد از ظهر شروع شد.
حدود یک ساعت و نیم ادامه پیدا کرد. قرار شد با وقفه کوتاه نیمساعته جلسه ادامه پیدا کند.
🔹در همین فاصله ما با اظهارات موهن و تهدیدآمیز مقامات آمریکایی مواجه شدیم. نشست چهارجانبه بعد از این تشکیل نشد.
🔹بحثی که ادامه یافت تبادل پیام از طریق میانجیها بود. بعد از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم.
🔹در دفاع از منافع ملی ایران و پیشبرد اهداف کشور از هر ابزاری استفاده میکنیم. در آنجا مصلحت این بود که از طریق میانجیها به تبادل پیام ادامه بدهیم.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹جلسه چهارجانبه میان ایران، آمریکا و دو میانجی از حدود ساعت سه بعد از ظهر شروع شد.
حدود یک ساعت و نیم ادامه پیدا کرد. قرار شد با وقفه کوتاه نیمساعته جلسه ادامه پیدا کند.
🔹در همین فاصله ما با اظهارات موهن و تهدیدآمیز مقامات آمریکایی مواجه شدیم. نشست چهارجانبه بعد از این تشکیل نشد.
🔹بحثی که ادامه یافت تبادل پیام از طریق میانجیها بود. بعد از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم.
🔹در دفاع از منافع ملی ایران و پیشبرد اهداف کشور از هر ابزاری استفاده میکنیم. در آنجا مصلحت این بود که از طریق میانجیها به تبادل پیام ادامه بدهیم.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥بعد از تصمیم به توقف مذاکرات به صورت چهارجانبه هیچ تماس مستقیمی با طرف آمریکایی نداشتیم اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹جلسه چهارجانبه میان ایران، آمریکا و دو میانجی از حدود ساعت سه بعد از ظهر شروع شد. حدود یک ساعت و نیم ادامه پیدا کرد. قرار…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥شواهد کافی برای اثبات نقش برخی کشورهای منطقه در تجاوز نظامی به ایران داریم
🔹ما شواهد و ادله کافی داریم برای اینکه اثبات بکنیم برخی از کشورهای منطقه در جریان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران نقش فعالانه داشتند.
🔹قاعدتاً از این موضوع نمیگذریم و حتماً هم مستندسازی و هم مطالبهگری خواهیم کرد.
🔹اینکه مقامهای آمریکایی هم به مشارکت برخی از کشورهای منطقه در تجاوز نظامی علیه ایران اذعان کردند، مسئولیت این کشورها را سنگین تر میکند.
🔹همه میدانیم اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران یک اقدام خلاف قانون و یک اقدام تجاوزکارانه بود.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹ما شواهد و ادله کافی داریم برای اینکه اثبات بکنیم برخی از کشورهای منطقه در جریان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران نقش فعالانه داشتند.
🔹قاعدتاً از این موضوع نمیگذریم و حتماً هم مستندسازی و هم مطالبهگری خواهیم کرد.
🔹اینکه مقامهای آمریکایی هم به مشارکت برخی از کشورهای منطقه در تجاوز نظامی علیه ایران اذعان کردند، مسئولیت این کشورها را سنگین تر میکند.
🔹همه میدانیم اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران یک اقدام خلاف قانون و یک اقدام تجاوزکارانه بود.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥شواهد کافی برای اثبات نقش برخی کشورهای منطقه در تجاوز نظامی به ایران داریم اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹ما شواهد و ادله کافی داریم برای اینکه اثبات بکنیم برخی از کشورهای منطقه در جریان تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران نقش فعالانه…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥نکته مهم برای ما گرفتن حق ایرانیان برای دسترسی به داراییهای مسدودشده است
🔹مهم برای ما این است که به داراییهای به ناحق مسدود شده ایرانیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از آنها برای تامین هر آنچه ایران نیازمند است استفاده کنیم.
🔹این که جزئیات این کار به چه نحو انجام خواهد شد تعهد آمریکاست. چیزی که به ما ارتباط دارد اطمینان از ایفای تعهد توسط آمریکاست.
🔹ما برای کار رسانهای به سوئیس نرفته بودیم .این نشست در راستای مطالبهگری و پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل طبق یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد بود.
🔹هر آنچه باعث شود این هدف اصلی تحت الشعاع قرار گیرد از نظر ما ضرورت ندارد.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹مهم برای ما این است که به داراییهای به ناحق مسدود شده ایرانیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از آنها برای تامین هر آنچه ایران نیازمند است استفاده کنیم.
🔹این که جزئیات این کار به چه نحو انجام خواهد شد تعهد آمریکاست. چیزی که به ما ارتباط دارد اطمینان از ایفای تعهد توسط آمریکاست.
🔹ما برای کار رسانهای به سوئیس نرفته بودیم .این نشست در راستای مطالبهگری و پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل طبق یادداشت تفاهم ۲۸ خرداد بود.
🔹هر آنچه باعث شود این هدف اصلی تحت الشعاع قرار گیرد از نظر ما ضرورت ندارد.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥نکته مهم برای ما گرفتن حق ایرانیان برای دسترسی به داراییهای مسدودشده است اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹مهم برای ما این است که به داراییهای به ناحق مسدود شده ایرانیان دسترسی داشته باشیم و بتوانیم از آنها برای تامین هر آنچه ایران نیازمند…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥برای شروع مذاکرات باید ببینیم وضعیت اجرای تعهدات طبق یادداشت تفاهم به چه سمت میرود
🔹موضوع هستهای در کنار موضوع رفع تحریمها دو موضوعی است که براساس یادداشت تفاهم قرار است در بازه زمانی شصت روزه صحبت شود.
🔹متن یادداشت تفاهم صراحت دارد که آغاز مذاکره درباره این مضوع منوط به اجرای بندهای مشخصی از یادداشت تفاهم است.
🔹داریم تلاش میکنیم که همه این بندها به عنوان پیشزمینههای شروع مذاکرات محقق شود. بخشی تحقق یافته و بخشی در حال اجراست.
🔹نشستی که در سوئیس برگزار شد به غیر از بیان کلی مواضع توسط آمریکایی ما هیچ گفتوگوی جزئی در مورد هستهای نداشتیم. آمریکا مواضع خود را بیان کرد و ما هم پاسخ مقتضی دادیم.
🔹برای شروع مذاکرات در مورد این دو موضوع باید ببینیم وضعیت اجرای تعهدات طبق یادداشت تفاهم به چه سمت میرود.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹موضوع هستهای در کنار موضوع رفع تحریمها دو موضوعی است که براساس یادداشت تفاهم قرار است در بازه زمانی شصت روزه صحبت شود.
🔹متن یادداشت تفاهم صراحت دارد که آغاز مذاکره درباره این مضوع منوط به اجرای بندهای مشخصی از یادداشت تفاهم است.
🔹داریم تلاش میکنیم که همه این بندها به عنوان پیشزمینههای شروع مذاکرات محقق شود. بخشی تحقق یافته و بخشی در حال اجراست.
🔹نشستی که در سوئیس برگزار شد به غیر از بیان کلی مواضع توسط آمریکایی ما هیچ گفتوگوی جزئی در مورد هستهای نداشتیم. آمریکا مواضع خود را بیان کرد و ما هم پاسخ مقتضی دادیم.
🔹برای شروع مذاکرات در مورد این دو موضوع باید ببینیم وضعیت اجرای تعهدات طبق یادداشت تفاهم به چه سمت میرود.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥برای شروع مذاکرات باید ببینیم وضعیت اجرای تعهدات طبق یادداشت تفاهم به چه سمت میرود اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹موضوع هستهای در کنار موضوع رفع تحریمها دو موضوعی است که براساس یادداشت تفاهم قرار است در بازه زمانی شصت روزه صحبت شود. 🔹متن یادداشت…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥کشورهای اروپایی از ارزشهایی که مدعی آن هستند فاصله گرفتهاند
🔹برخی کشورهای اروپایی عادت کردند که هم از یک سو خود رو از روندهای بین المللی به حاشیه برانند و از طرف دیگر، پس از به راع افتادن روند دیگر، درصدد تخریب و کارشکنی بر میآیند. این رویکردها و چنین رفتارهایی زیبنده کشوری مثل فرانسه نیست.
🔹فرانسه اگر تمایل دارد به عنوان کشور مسئولیت پذیر و دارای جایگاه در سطح بین المللی شناخته شود، حتماً باید در رویکردهای خود تجدید نظر کند و به جای چنین اظهاراتی تصمیم بگیرد رویکرد منطقی در قبال تحولات منطقه غرب آسیا داشته باشد.
🔹متاسفانه در یک سال اخیر کشورهای اروپایی به ارزشهایی که خود را مدعی انحصاری آنها میدانستند پشت پا زدند.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹برخی کشورهای اروپایی عادت کردند که هم از یک سو خود رو از روندهای بین المللی به حاشیه برانند و از طرف دیگر، پس از به راع افتادن روند دیگر، درصدد تخریب و کارشکنی بر میآیند. این رویکردها و چنین رفتارهایی زیبنده کشوری مثل فرانسه نیست.
🔹فرانسه اگر تمایل دارد به عنوان کشور مسئولیت پذیر و دارای جایگاه در سطح بین المللی شناخته شود، حتماً باید در رویکردهای خود تجدید نظر کند و به جای چنین اظهاراتی تصمیم بگیرد رویکرد منطقی در قبال تحولات منطقه غرب آسیا داشته باشد.
🔹متاسفانه در یک سال اخیر کشورهای اروپایی به ارزشهایی که خود را مدعی انحصاری آنها میدانستند پشت پا زدند.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد
🎥کشورهای اروپایی از ارزشهایی که مدعی آن هستند فاصله گرفتهاند اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹برخی کشورهای اروپایی عادت کردند که هم از یک سو خود رو از روندهای بین المللی به حاشیه برانند و از طرف دیگر، پس از به راع افتادن روند دیگر، درصدد تخریب…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥از هر ابتکاری که در راستای تقویت و تامین امنیت دسته جمعی در منطقه باشد، استقبال میکنیم
🔹همیشه گفتیم که باید بتوانیم با کشورهای منطقه به عنوان همسایگان دائمی ساز و کارهایی مبتنی بر اعتماد و تفاهم متقابل ایجاد کنیم.
🔹همچنان برای اطمینان از امنیت همه کشورهای منطقه به این اصل پایبند هستیم.
🔹پیشتر خودمان پیشنهاد کرده بودیم که در این راستا میان همه کشورهای منطقه گفتوگو صورت بگیرد.
🔹از هر ابتکاری که در راستای تقویت و تامین امنیت دسته جمعی در منطقه باشد و بدون مداخله و حضور نیروهای نظامی بیگانه که ثابت کردند حضورشان بهجز ناامنی تفرقه و جنگ چیزی به بار نمیآورد استقبال میکنیم.
@PadDolat
@Padmultimedia
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه:
🔹همیشه گفتیم که باید بتوانیم با کشورهای منطقه به عنوان همسایگان دائمی ساز و کارهایی مبتنی بر اعتماد و تفاهم متقابل ایجاد کنیم.
🔹همچنان برای اطمینان از امنیت همه کشورهای منطقه به این اصل پایبند هستیم.
🔹پیشتر خودمان پیشنهاد کرده بودیم که در این راستا میان همه کشورهای منطقه گفتوگو صورت بگیرد.
🔹از هر ابتکاری که در راستای تقویت و تامین امنیت دسته جمعی در منطقه باشد و بدون مداخله و حضور نیروهای نظامی بیگانه که ثابت کردند حضورشان بهجز ناامنی تفرقه و جنگ چیزی به بار نمیآورد استقبال میکنیم.
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥بیش از ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت استخراج غیرمجاز رمزارز در کشور جمعآوری شد
🎥مصرف برق مشترکان پرمصرف محدود میشود
🔹نخستین و مهمترین اقدام در مدیریت مصرف انرژی، بهرهگیری از سرمایه اجتماعی کشور و همراهی مردم است. بر همین اساس، برنامههای متعددی برای اطلاعرسانی و آگاهسازی عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
🔹پویش «۲۵ درجه» با هدف مدیریت مصرف برق در بخش خانگی در حال اجراست. همچنین پویش «جانفدا» برای جلب مشارکت مردم در کاهش مصرف برق دنبال میشود. در کنار این برنامهها، طرح ملی «صبا» نیز با محوریت بانوان و دانشآموزان اجرا میشود که نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ مصرف بهینه انرژی در خانوادهها داشته است.
🔹دومین محور مدیریت مصرف، کنترل مشترکان پرمصرف است. این اقدام از طریق کنتورهای هوشمند و تجهیزات محدودکننده مصرف انجام میشود.
🔹 در برخی موارد، مشترکان اقدام به تعویض فیوز یا افزایش غیرمجاز ظرفیت مصرف خود میکنند. در چنین شرایطی، محدودکنندههای هوشمند وارد عمل میشوند تا مصرف مشترکانی که چند برابر الگوی تعیینشده برق مصرف میکنند، کنترل و مدیریت شود.
🔹در برخی دورهها امکان مصرف برق بیش از سقف قراردادی برای صنایع فراهم میشود، اما در شرایط فعلی که محدودیتهای شبکه و افزایش مصرف برق وجود دارد، تدابیر دیگری در نظر گرفته شده است.
متن کامل را در پایگاه اطلاعرسانی دولت بخوانید
https://dolat.ir/detail/483617
@PadDolat
@Padmultimedia
🎥مصرف برق مشترکان پرمصرف محدود میشود
مصطفی رجبی مشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه اطلاعرسانی دولت:
🔹نخستین و مهمترین اقدام در مدیریت مصرف انرژی، بهرهگیری از سرمایه اجتماعی کشور و همراهی مردم است. بر همین اساس، برنامههای متعددی برای اطلاعرسانی و آگاهسازی عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
🔹پویش «۲۵ درجه» با هدف مدیریت مصرف برق در بخش خانگی در حال اجراست. همچنین پویش «جانفدا» برای جلب مشارکت مردم در کاهش مصرف برق دنبال میشود. در کنار این برنامهها، طرح ملی «صبا» نیز با محوریت بانوان و دانشآموزان اجرا میشود که نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ مصرف بهینه انرژی در خانوادهها داشته است.
🔹دومین محور مدیریت مصرف، کنترل مشترکان پرمصرف است. این اقدام از طریق کنتورهای هوشمند و تجهیزات محدودکننده مصرف انجام میشود.
🔹 در برخی موارد، مشترکان اقدام به تعویض فیوز یا افزایش غیرمجاز ظرفیت مصرف خود میکنند. در چنین شرایطی، محدودکنندههای هوشمند وارد عمل میشوند تا مصرف مشترکانی که چند برابر الگوی تعیینشده برق مصرف میکنند، کنترل و مدیریت شود.
🔹در برخی دورهها امکان مصرف برق بیش از سقف قراردادی برای صنایع فراهم میشود، اما در شرایط فعلی که محدودیتهای شبکه و افزایش مصرف برق وجود دارد، تدابیر دیگری در نظر گرفته شده است.
متن کامل را در پایگاه اطلاعرسانی دولت بخوانید
https://dolat.ir/detail/483617
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
📸عزیمت رئیسجمهور پزشکیان به پاکستان
#گزارش_تصویری
https://dolat.ir/photo/483616
@PadDolat
@Padmultimedia
#گزارش_تصویری
https://dolat.ir/photo/483616
@PadDolat
@Padmultimedia
Forwarded from 🇮🇷پایگاه اطلاعرسانی دولت ـ پاد (A.t)
📸ورود رئیسجمهور پزشکیان به اسلام آباد
#گزارش_تصویری
https://dolat.ir/photo/483632
@PadDolat
@Padmultimedia
#گزارش_تصویری
https://dolat.ir/photo/483632
@PadDolat
@Padmultimedia