👈قدیمیترین کتیبه ایلامی(۴۸۰۰ ساله) در بوشهر
@LoversofIRAN
توضیح مدیر کانال:
سخنان آقای قاسم یاحسینی با فرض درست بودن نظریه کوچ آریایی ها گفته شده است در حالیکه امروز برخی پژوهشگران این نظریه را از پایه نادرست می دانند و آن را نمی پذیرند و آریایی ها را مردمان بومی ایران زمین می دانند، که به نادرستی برپایه سخنان شرق شناسان خارجی، آریایی ها را مردمی کوچنده به پهنکوه/فلات ایران دانسته اند! در صورتیکه یافته های باستانی در سراسر ایران نشان می دهد آریایی ها(ایرانیان) و بومیان ایران، سده ها پیش از تاریخی که برای نظریه کوچ آریایی ها گفته شده، در ایران زیست داشته اند. اگرچه ممکن است بعدها مردمانی از سرزمین های دیگر به سرزمین حاصلخیز ایران آمده باشند.
⬅️تاریخ خبر، ۲۰ اردیبهشت ۹۳:
سید قاسم یاحسینی در مراسم رونمایی از سنگنوشته #ایلامی/ #عیلامی کشف شده در بوشهر (۱۸ اردیبهشتماه ۹۳) در سرای خلیج فارس برگزار شد، گفت:
روند شکلگیری شهرنشینی در #بوشهر به ۵ تا ۷ هزار سال پیش بازمیگردد اما در ایران نوعی آریاییگری بر تمام حوزههای پژوهشهای آکادمی سایه افکنده و عملا ۴۰۰۰ سال تاریخ و تمدن خود را نادیده میگیریم.
هر کتاب عمومی در حوزههای مختلف از تاریخ، زبان و موسیقی گرفته تا شعر، معمولا با #ماد ها شروع میشود در حالیکه پیش از ورود آریاییها به ایران، تمدن پیشرفتهای در این سرزمین وجود داشته که به میراث این تمدن بیتوجهی شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، این پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه به مدت ۷۰۰ سال آریاییهایی که به ایران مهاجرت کردند، فاقد خط و کتابت بودند و عیلامیها به آنها خط و نوشتن آموختند، افزود: از این نظر استانهای #خوزستان و #بوشهر و بخش #شمال_خلیج_فارس مظلوم واقع شدهاند. این مناطق حدود ۱۰ هزار سال تاریخ ثبت شده دارند. قدیمیترین نامی که از این منطقه توسط باستانشناسان بهدست آمده، #لیان است که بر اساس پژوهشهای انجام شده حدود پنج هزار تا ۵۵۰۰ سال پیش به شکل "متروپلی دریایی" و از بخشهای مهم و مرکزی #ایلام/ #عیلام بوده که در کتاب "تاریخ شهر لیان" به آن پرداختهام.
وی افزود: نمادهای فرهنگی دیگری در بوشهر وجود دارد که از اولینها هستند مانند #موسیقی_بوشهر که تا امروز تداوم دارد و قدیمیترین موسیقی ثبت شده در ایران با سازهای بادی چون #دمام، #دایره و #نیانبان، که برخی از اسامی این سازها به حوزه #بین_النهرین ( #میانرودان/ میان دو رود دجله و فرات که زمانی بخشی از گستره ایران بوده است چه در زمان باستان و چه پس از اسلام در برخی سلسله ها) با قدمتی ۶۰۰۰ ساله برمیگردند. معماری منحصربهفرد بوشهر تجلی اصلی هنر پیشینیان این سرزمین است که در مُهرهایی که به تازگی کشف شده، معبدی با دو شاخ بسیار بزرگ دیده میشود که نشانی از معبد باستانی این منطقه بوده است.
حسینی میگوید #دریانوردی_ایران مربوط به پیش از دوره #هخامنشی است و برپایه مطالعات حداقل ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال پیش از #هخامنشیان (تقریبا ۶۰۰۰ سال پیش)، بومیان بوشهر تا #هندوستان و #شمال_آفریقا سفر میکردند. سازههایی در تمدن هند مشاهده شده است که از #بندر_لیان وارد #شوش شده بودند و این مساله در مطالعات #خلیج_فارس هرگز دیده نشده است.
کتیبهای که امروز از آن پردهبرداری میشود از قدیمیترین کتیبههای عیلامی در بندر بوشهر و ایران است که ۴۸۰۰ سال پیش در بوشهر نوشته شده است.
حمیده ماحوزی، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم بوشهر را گنجینه خلیج فارس دانست و گفت: این منطقه شاهرگ حیاتی کشور ماست که باید آن را دریابیم. در این استان ۲۵ هزار سند مربوط به خلیج فارس وجود دارد که در تمامی آنها به حقانیت خلیج فارس اشاره شده که میتوان از آنها بهره برد.
در این مراسم همچنین "اینگو کول"، پژوهشگر درباره حضور آلمانیها در ایران سخنرانی کرد و گفت: پیش از جنگ جهانی دوم، آلمانیها به ایران آمدند و تلاش کردند تا موقعیتهای خوبی برای تجارت با ایرانیان پیدا کنند. برخلاف تصور ایرانیان، آلمانیها برای ایران راهآهن نساختند اما فعالیت بسیاری برای آموزش و ورود مواد اولیه به ایران انجام دادند. در این دوران حدود هزار آلمانی در ایران زندگی و کار میکردند. پس از مدتی دیپلماتهای آلمانی به مساله خلیج فارس علاقهمند شدند و این امر باعث شد تا سیاست خاورمیانه یا سیاست خلیج فارس را در دو سطح پیگیری کنند. نخست رابطه #آلمان با دیگر کشورهای اروپایی و دیگری پیدا کردن راهی برای ورود به خاورمیانه تا بتوانند از نظر اقتصادی در آنها نفوذ کنند. این روابط با شروع #جنگ_جهانی_دوم رنگ دیگری گرفت اما ایران میزبان بسیاری از آلمانیهای یهودیای بود که به ایران پناه آوردند و آلمانیها از این بابت از ایرانیها سپاسگزارند.
گزارش👈 yon.ir/nUa4P
@LoversofIRAN
@LoversofIRAN
توضیح مدیر کانال:
سخنان آقای قاسم یاحسینی با فرض درست بودن نظریه کوچ آریایی ها گفته شده است در حالیکه امروز برخی پژوهشگران این نظریه را از پایه نادرست می دانند و آن را نمی پذیرند و آریایی ها را مردمان بومی ایران زمین می دانند، که به نادرستی برپایه سخنان شرق شناسان خارجی، آریایی ها را مردمی کوچنده به پهنکوه/فلات ایران دانسته اند! در صورتیکه یافته های باستانی در سراسر ایران نشان می دهد آریایی ها(ایرانیان) و بومیان ایران، سده ها پیش از تاریخی که برای نظریه کوچ آریایی ها گفته شده، در ایران زیست داشته اند. اگرچه ممکن است بعدها مردمانی از سرزمین های دیگر به سرزمین حاصلخیز ایران آمده باشند.
⬅️تاریخ خبر، ۲۰ اردیبهشت ۹۳:
سید قاسم یاحسینی در مراسم رونمایی از سنگنوشته #ایلامی/ #عیلامی کشف شده در بوشهر (۱۸ اردیبهشتماه ۹۳) در سرای خلیج فارس برگزار شد، گفت:
روند شکلگیری شهرنشینی در #بوشهر به ۵ تا ۷ هزار سال پیش بازمیگردد اما در ایران نوعی آریاییگری بر تمام حوزههای پژوهشهای آکادمی سایه افکنده و عملا ۴۰۰۰ سال تاریخ و تمدن خود را نادیده میگیریم.
هر کتاب عمومی در حوزههای مختلف از تاریخ، زبان و موسیقی گرفته تا شعر، معمولا با #ماد ها شروع میشود در حالیکه پیش از ورود آریاییها به ایران، تمدن پیشرفتهای در این سرزمین وجود داشته که به میراث این تمدن بیتوجهی شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، این پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه به مدت ۷۰۰ سال آریاییهایی که به ایران مهاجرت کردند، فاقد خط و کتابت بودند و عیلامیها به آنها خط و نوشتن آموختند، افزود: از این نظر استانهای #خوزستان و #بوشهر و بخش #شمال_خلیج_فارس مظلوم واقع شدهاند. این مناطق حدود ۱۰ هزار سال تاریخ ثبت شده دارند. قدیمیترین نامی که از این منطقه توسط باستانشناسان بهدست آمده، #لیان است که بر اساس پژوهشهای انجام شده حدود پنج هزار تا ۵۵۰۰ سال پیش به شکل "متروپلی دریایی" و از بخشهای مهم و مرکزی #ایلام/ #عیلام بوده که در کتاب "تاریخ شهر لیان" به آن پرداختهام.
وی افزود: نمادهای فرهنگی دیگری در بوشهر وجود دارد که از اولینها هستند مانند #موسیقی_بوشهر که تا امروز تداوم دارد و قدیمیترین موسیقی ثبت شده در ایران با سازهای بادی چون #دمام، #دایره و #نیانبان، که برخی از اسامی این سازها به حوزه #بین_النهرین ( #میانرودان/ میان دو رود دجله و فرات که زمانی بخشی از گستره ایران بوده است چه در زمان باستان و چه پس از اسلام در برخی سلسله ها) با قدمتی ۶۰۰۰ ساله برمیگردند. معماری منحصربهفرد بوشهر تجلی اصلی هنر پیشینیان این سرزمین است که در مُهرهایی که به تازگی کشف شده، معبدی با دو شاخ بسیار بزرگ دیده میشود که نشانی از معبد باستانی این منطقه بوده است.
حسینی میگوید #دریانوردی_ایران مربوط به پیش از دوره #هخامنشی است و برپایه مطالعات حداقل ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال پیش از #هخامنشیان (تقریبا ۶۰۰۰ سال پیش)، بومیان بوشهر تا #هندوستان و #شمال_آفریقا سفر میکردند. سازههایی در تمدن هند مشاهده شده است که از #بندر_لیان وارد #شوش شده بودند و این مساله در مطالعات #خلیج_فارس هرگز دیده نشده است.
کتیبهای که امروز از آن پردهبرداری میشود از قدیمیترین کتیبههای عیلامی در بندر بوشهر و ایران است که ۴۸۰۰ سال پیش در بوشهر نوشته شده است.
حمیده ماحوزی، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم بوشهر را گنجینه خلیج فارس دانست و گفت: این منطقه شاهرگ حیاتی کشور ماست که باید آن را دریابیم. در این استان ۲۵ هزار سند مربوط به خلیج فارس وجود دارد که در تمامی آنها به حقانیت خلیج فارس اشاره شده که میتوان از آنها بهره برد.
در این مراسم همچنین "اینگو کول"، پژوهشگر درباره حضور آلمانیها در ایران سخنرانی کرد و گفت: پیش از جنگ جهانی دوم، آلمانیها به ایران آمدند و تلاش کردند تا موقعیتهای خوبی برای تجارت با ایرانیان پیدا کنند. برخلاف تصور ایرانیان، آلمانیها برای ایران راهآهن نساختند اما فعالیت بسیاری برای آموزش و ورود مواد اولیه به ایران انجام دادند. در این دوران حدود هزار آلمانی در ایران زندگی و کار میکردند. پس از مدتی دیپلماتهای آلمانی به مساله خلیج فارس علاقهمند شدند و این امر باعث شد تا سیاست خاورمیانه یا سیاست خلیج فارس را در دو سطح پیگیری کنند. نخست رابطه #آلمان با دیگر کشورهای اروپایی و دیگری پیدا کردن راهی برای ورود به خاورمیانه تا بتوانند از نظر اقتصادی در آنها نفوذ کنند. این روابط با شروع #جنگ_جهانی_دوم رنگ دیگری گرفت اما ایران میزبان بسیاری از آلمانیهای یهودیای بود که به ایران پناه آوردند و آلمانیها از این بابت از ایرانیها سپاسگزارند.
گزارش👈 yon.ir/nUa4P
@LoversofIRAN
سنگ نوشته باستانی #آنوبانینی پادشاه لولوبی و الهه #ایشتر به خط #اکدی
۴۸۰۰سال پیش
این کتیبه در حیاط مدرسه ای در #سرپل_زهاب #کرمانشاه بود و در زلزله آسیب دید
نگاره آخر، بازسازی این کتیبه
@LoversofIRAN
۴۸۰۰سال پیش
این کتیبه در حیاط مدرسه ای در #سرپل_زهاب #کرمانشاه بود و در زلزله آسیب دید
نگاره آخر، بازسازی این کتیبه
@LoversofIRAN
👈سنگنبشته آنوبانینی در سرپل زهاب کرمانشاه
@LoversofIRAN
(توضیح مدیر کانال درباره نگارش "سرپل زهاب:
به دید برخی پژوهندگان، نگارش درست نام این شهر، #سرپل_زهاب است نه #سرپل_ذهاب. بر خلاف آنکه در نوشتار رسمی امروز، "سرپل ذهاب" نوشته می شود. چون "سر پل" همهشته/ترکیب فارسی است اما "ذهاب" واژه عربی؛ حال آنکه "زهاب"[ زَ ] فارسی است و اسمی مرکب به معنی: تراویدن آب از کنار رودخانه و چشمه و تالاب و...(فرهنگ فارسی معین ) و در گویش امروزی ، آبی است که از جایی زهد. پس سرپل زهاب، منطقی تر و درست تر به نظر می آید به ویژه که در این منطقه رودخانه ای نیز وجود داشته است)
این سنگ نوشته(کتیبه) باستانی از کهن ترین نمونه های سنگ نگاره های ایران است که پیشینه آن به ۴۸۰۰ سال می رسد و آنوبانینی، شاه لولوبی را نشان می دهد.
این نقشبرجسته، در محوطهٔ یک دبیرستان دخترانه در شهر #سرپل_زهاب بود که خوشبختانه در زلزله سال ۹۶ که سرپل زهاب بشدت لرزید، آسیبی ندید.
این نقشبرجسته پردهای است که در آن شاه (آنوبانینی) در برابر ایزدبانو/الهه #ایشتار و ستارهای که او را در مقابل دشمنان به پیروزی رسانده، ایستاده است و پای خود را بر بدن دشمن شکست خورده، نهادهاست.
ملکه (ایشتر) در یک دست حلقهای دارد و در دست دیگر طناب یا زنجیری، که دو اسیر از بینی، در بند او هستند. علاوه بر شاه و ملکه، ۹ اسیر برهنه نیز در تصویر قابل مشاهده است.
زیر نقش برجسته، سنگ نبشتهای به خط اکدی وجود دارد که بر آن چنین نوشته شده است:
آنوبانینی پادشاه توانا، پادشاه لولوبی، نقش خود و نقش الهه ایشتار را در کوه #پادیر رسم کرد. آن کس که این نقوش و این لوح را محو کند، به نفرین و لعنت آنو، آنوتروم، بل، بلیت، رامان، ایشتار، سین و شمش گرفتار شود و با دو نسل او برباد رواد.
https://t.me/LoversofIRAN/7243?single
@LoversofIRAN
(توضیح مدیر کانال درباره نگارش "سرپل زهاب:
به دید برخی پژوهندگان، نگارش درست نام این شهر، #سرپل_زهاب است نه #سرپل_ذهاب. بر خلاف آنکه در نوشتار رسمی امروز، "سرپل ذهاب" نوشته می شود. چون "سر پل" همهشته/ترکیب فارسی است اما "ذهاب" واژه عربی؛ حال آنکه "زهاب"[ زَ ] فارسی است و اسمی مرکب به معنی: تراویدن آب از کنار رودخانه و چشمه و تالاب و...(فرهنگ فارسی معین ) و در گویش امروزی ، آبی است که از جایی زهد. پس سرپل زهاب، منطقی تر و درست تر به نظر می آید به ویژه که در این منطقه رودخانه ای نیز وجود داشته است)
این سنگ نوشته(کتیبه) باستانی از کهن ترین نمونه های سنگ نگاره های ایران است که پیشینه آن به ۴۸۰۰ سال می رسد و آنوبانینی، شاه لولوبی را نشان می دهد.
این نقشبرجسته، در محوطهٔ یک دبیرستان دخترانه در شهر #سرپل_زهاب بود که خوشبختانه در زلزله سال ۹۶ که سرپل زهاب بشدت لرزید، آسیبی ندید.
این نقشبرجسته پردهای است که در آن شاه (آنوبانینی) در برابر ایزدبانو/الهه #ایشتار و ستارهای که او را در مقابل دشمنان به پیروزی رسانده، ایستاده است و پای خود را بر بدن دشمن شکست خورده، نهادهاست.
ملکه (ایشتر) در یک دست حلقهای دارد و در دست دیگر طناب یا زنجیری، که دو اسیر از بینی، در بند او هستند. علاوه بر شاه و ملکه، ۹ اسیر برهنه نیز در تصویر قابل مشاهده است.
زیر نقش برجسته، سنگ نبشتهای به خط اکدی وجود دارد که بر آن چنین نوشته شده است:
آنوبانینی پادشاه توانا، پادشاه لولوبی، نقش خود و نقش الهه ایشتار را در کوه #پادیر رسم کرد. آن کس که این نقوش و این لوح را محو کند، به نفرین و لعنت آنو، آنوتروم، بل، بلیت، رامان، ایشتار، سین و شمش گرفتار شود و با دو نسل او برباد رواد.
https://t.me/LoversofIRAN/7243?single
Telegram
Lovers of IRAN
سنگ نوشته باستانی #آنوبانینی پادشاه لولوبی و الهه #ایشتر به خط #اکدی
۴۸۰۰سال پیش
این کتیبه در حیاط مدرسه ای در #سرپل_زهاب #کرمانشاه بود و در زلزله آسیب دید
نگاره آخر، بازسازی این کتیبه
@LoversofIRAN
۴۸۰۰سال پیش
این کتیبه در حیاط مدرسه ای در #سرپل_زهاب #کرمانشاه بود و در زلزله آسیب دید
نگاره آخر، بازسازی این کتیبه
@LoversofIRAN
Forwarded from کمپین تحریم محور پانترکیسم
👆جلد مجله"مادر جونز"
با موضوع؛ ترامپ عروسکی در دستان پوتین
خبر امروز:
#روسیه انتقال سامانه پدافندی S400 را به #ترکیه آغاز کرد
انتخاب ترامپ، بیشترین سود را برای روسیه در باختر آسیا داشت
@Ban_turkey
با موضوع؛ ترامپ عروسکی در دستان پوتین
خبر امروز:
#روسیه انتقال سامانه پدافندی S400 را به #ترکیه آغاز کرد
انتخاب ترامپ، بیشترین سود را برای روسیه در باختر آسیا داشت
@Ban_turkey
ننگتان باد
سوءاستفاده بیشرمانه فرقه رسوای #رجوی با دستان آلوده به خون #ایرانیان و #کردهای_عراق،
ازچهره #مصدق شریف که نه خواست قطره خونی از یک ایرانی بریزد و نه سراستقلال ایران معامله کرد
@LoversofIRAN
سوءاستفاده بیشرمانه فرقه رسوای #رجوی با دستان آلوده به خون #ایرانیان و #کردهای_عراق،
ازچهره #مصدق شریف که نه خواست قطره خونی از یک ایرانی بریزد و نه سراستقلال ایران معامله کرد
@LoversofIRAN
Forwarded from کمپین تحریم محور پانترکیسم
خبر وقیحانه خبرگزاری آناتولی ترکیه از #عفرین اشغالی❗️
درحالیکه ترکیه، مردم عفرین(کردها)
را آواره کرده،خانه هایشان را غصب و به پناهندگان عرب داده است
باکمک تروریست های ارتش آزاد
مانند اسراییل درفلسطین
درحالیکه ترکیه، مردم عفرین(کردها)
را آواره کرده،خانه هایشان را غصب و به پناهندگان عرب داده است
باکمک تروریست های ارتش آزاد
مانند اسراییل درفلسطین
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رقص های سنتی #افغانستان در جشنواره رقص:
رقصQarsakرقصی که ریشه اش در مناطق #تاجیک است
رقصJarajo
رقصAttanرقصی با ریشه #پشتون، و منسوب به دوره #زرتشت
در افغانستان ۲۴گونه رقص شناسایی شده
@LoversofIRAN
رقصQarsakرقصی که ریشه اش در مناطق #تاجیک است
رقصJarajo
رقصAttanرقصی با ریشه #پشتون، و منسوب به دوره #زرتشت
در افغانستان ۲۴گونه رقص شناسایی شده
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توژک(فیلم)قدیمی
اجرای گروه موسیقی غربی از موسیقی افغانستانی با یکی از رقص های زیبای #افغانستان به نام #بوگاد/نام یک محل
تار: نیل سیجل
دف: کترین الکساندر
تنبک: سو ردنیکی
رقصنده:هلن اریکسن
@LoversofIRAN
اجرای گروه موسیقی غربی از موسیقی افغانستانی با یکی از رقص های زیبای #افغانستان به نام #بوگاد/نام یک محل
تار: نیل سیجل
دف: کترین الکساندر
تنبک: سو ردنیکی
رقصنده:هلن اریکسن
@LoversofIRAN
Forwarded from پایگاه ایران دوستان مازندران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سیمای #ایران دراتفاقی کم سابقه، مسابقه #زهرا_کیانی بانوی #ووشوکار را بطورزنده پخش کرد.
امیدواریم که آغازی برای پخش همه مسابقات ورزشی زنان #ایران باشد.
پایگاه ایران دوستان مازندران
@jolgeshomali
امیدواریم که آغازی برای پخش همه مسابقات ورزشی زنان #ایران باشد.
پایگاه ایران دوستان مازندران
@jolgeshomali
روستاهای سیستان مدفون زیر تل خاک!
۲۹ امرداد
توفان گردوخاک #سیستان_بلوچستان
از دیروز تاکنون ۲۶۱ نفر را در #سیستان راهی بیمارستانها و مراکز درمانی کرده است به دلیل عوارض تنفسی،چشمی،قلبی
@LoversofIRAN
۲۹ امرداد
توفان گردوخاک #سیستان_بلوچستان
از دیروز تاکنون ۲۶۱ نفر را در #سیستان راهی بیمارستانها و مراکز درمانی کرده است به دلیل عوارض تنفسی،چشمی،قلبی
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رقص اصیل #آذربایجان که رقصی ایرانی است
جمهوری #باکو با جعل وتحریف
رقص #لزگی را جای رقص وموسیقی #آذری تبلیغ می کند
کار پژوهشی گروهی غربی
تار:نیل سیجل
دف:کترین الکساندر
رقصنده:هلن اریکسن
@LoversofIRAN
جمهوری #باکو با جعل وتحریف
رقص #لزگی را جای رقص وموسیقی #آذری تبلیغ می کند
کار پژوهشی گروهی غربی
تار:نیل سیجل
دف:کترین الکساندر
رقصنده:هلن اریکسن
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمونه دیگر رقص اصیل #آذربایجان
تالار رودکی تهران پیش از #انقلاب
تلاش #سازمان_ملی_فولکلور_ایران در پاسداری فرهنگ ملی
امروز در نبود متولی دولتی
رقص وموسیقی #لزگی بجای هنر #آذری تحریف شده
@LoversofIRAN
تالار رودکی تهران پیش از #انقلاب
تلاش #سازمان_ملی_فولکلور_ایران در پاسداری فرهنگ ملی
امروز در نبود متولی دولتی
رقص وموسیقی #لزگی بجای هنر #آذری تحریف شده
@LoversofIRAN
👈آسیب به هنر رقص ایرانی،
در نبود دست اندرکار دولتی
@LoversofIRAN
#اختصاصی_کانال
حتما برای استفاده از این نوشته آدرس کانال را بگذارید
۴ دهه پس از #انقلاب و نبود دست اندرکار دولتی برای #هنر #رقص ایران، پیامدهای زیانباری متوجه این هنر کهن #ملی شده است.
یکی از این آسیب ها، جعل و تحریفی است که پیاپی از تریبون های گوش خراش جمهوری #باکو (که نام امروزش هم نامی جعلی است. سد سال پیش، #حزب_مساوات نام استان آذربایجان را برای بخش شمالی ارس دزدی و جعل کرد در حالیکه نام آن سرزمین #اران و #شروان بوده) به گوش می رسد.
بدبختانه در نبود متولی دولتی و رسمی برای هنر رقص ایرانی، امروز جریانهای "جدایی خواه" شمالغرب ایران، با دستاویز کردن موسیقی و رقص #لزگی که پیاپی از رسانه های باکو به عنوان رقص آذربایجان(نه فقط جمهوری آذربایجان بلکه آذربایجان ایران) تبلیغ میشود؛ رقص و موسیقی لزگی را به ابزار تهاجم و القای فرهنگی تبدیل کرده اند؛ چنانکه از آن حتا به عنوان نماد اعتراض و جدایی خواهی استفاده می کنند!
اگرچه رقص لزگی زیباست و چشم نواز، اما این شکل استفاده همراه با دزدی هویت اصلی آن، چیزی نیست جز امتداد نقشه تحریف هویت آذربایجان و ساختن هویتی جعلی و جدا از هویت اصیل #آذری آن!
یکی دیگر از آسیب های مهم نبود متولی دولتی در هنر رقص ایرانی (همه گروههای رقص های بومی ایران)، ناشناس ماندن هنر رقص #ملی ایران برای جهان است. زیرا هنر رقص که در ایران با فراوانی چشم نوازی روبرو است(رقص های گوناگون از شمال تا جنوب و از خاور تا باختر ایران)، ۴ دهه است در فستیوال های جهانی رقص از سوی دولت ایران نمایش داده نشده است و این خطری بزرگ است برای فرهنگ ایرانی.
زیرا امکان دارد رقص های ایرانی از سوی کشورهای همسایه یا رقیبان فرهنگی، به نام دیگری ثبت و ضبط گردد! به ویژه که گستره رقص ایرانی حتا در برخی رقص های افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان هم دیده میشود. حرکت های پا، دست، سر، بدن، ریتم و ضرب آهنگ این رقص ها چیزی است که به روشنی ایرانی بودن آن ها و خاستگاهشان را نشان می دهد.
امروز که دوران رقابت های نفسگیر برای تبلیغ کوچکترین داشته های فرهنگی کشورهاست تا هویت جداگانه شان پابرجا بماند، در دنیای پرتغییر کنونی که گرایش به حذف سریع فرهنگ های مستقل ملی و برجاماندن تنها فرهنگ همسان موردنظر #غرب وجوددارد، نگاهبانی از همه داشته های فرهنگی مان بسیار ضروری است.
به ویژه که درباره هنر رقص در ایران، دستاورد ارزشمند و گرانبهای فرهنگی ای داریم که از دید اندیشه و نگرشی که پشت آن است و تاثیر نیکی که بر اخلاق انسانی دارد، از آنچه امروز در جهان رسما از تریبون های پربیننده، به عنوان رقص به مردم نشان داده می شود بسیار بالاتر قرار میگیرد؛ چراکه هنر رقص های ایرانی (همه انواع آن) به دور از الگوهای ناشایست سکسیسم، بدن نمایی، استفاده های اغراق آمیز و تحریک کننده ی بدن، و سوءاستفاده از زنان و مردان؛ درپی نمایشی شور انگیز و روح افزا از پیوند انسان با انسان، طبیعت، ذات زندگی و حتا خداوند است.
هنر رقص های ایرانی، ابزار تجلی تعالی روح و اندیشه ی انسان است، نه ابزار استفاده ی دم دستی از انسان و تنزل جایگاه آن، بر خلاف آنچه که امروز در جهان تبلیغ و تشویق می شود!
داشته های ناب فرهنگی ما (همچون دیگر ملت های ریشه دار، متمدن و اصیل جهان) بزرگترین دیوار در برابر تهاجم فرهنگی و گسترش فساد و بی بندوباری است. در نبود کانون ها و نهادهای رسمی و دولتی که مسوول کار هنر رقص های ایرانی در بیایند، بر دوش ما ایراندوستان است که از داشته های تمدنی و دستاوردهای فرهنگی که یادگار نیاکان نیک اندیش است، پاسداری کنیم و این پیام مهم را به دیگر ایرانیان به ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان ایرانی برسانیم.
رقص های اصیل ایرانی را به فرنام(عنوان) ابزاری ارزشمند در برابر تهاجم فرهنگی و استفاده ناشایست از اندام و بدن #زنان و مردان، به نسل امروز و فردا بیاموزیم. هنر رقص های ایرانی ریشه در آیین های و باورهای مذهبی و عرفانی ایرانیان در سده ها و هزاره ها دارد چنانکه، روی دگرگون شده ی رقص های نیایش، بزم، و رزم دایره وار #زرتشتیان ایران، گرداگرد آتش با دستمال هایی در دستان رقصندگان را امروز در رقص ایرانیان #کرد #لر #بختیاری #لک #قشقایی #آذری #بلوچ #سیستانی #خراسانی #گیلانی #مازندرانی و... می بینیم، به شکل ده ها گونه رقص چشم نواز با حرکت های دورانی و گروهی و مضمون عرفان، نیایش، ستایش و سپاسگزاری از طبیعت، شور و شیدایی برای رزم و نبردهای دلاورانه در گوشه گوشه ایران.
هر سه رقص زیر، از رقص های اصیل آذربایجان است. رقص #لزگی گرچه زیباست اما رقص آذربایجانی نیست.
تنپوش، موسیقی، و ضرباهنگ رقص لزگی به روشنی با تنپوش، موسیقی و رقص #آذری تفاوت دارد👇
https://t.me/LoversofIRAN/7266
https://t.me/LoversofIRAN/7266
https://t.me/LoversofIRAN/7269
در نبود دست اندرکار دولتی
@LoversofIRAN
#اختصاصی_کانال
حتما برای استفاده از این نوشته آدرس کانال را بگذارید
۴ دهه پس از #انقلاب و نبود دست اندرکار دولتی برای #هنر #رقص ایران، پیامدهای زیانباری متوجه این هنر کهن #ملی شده است.
یکی از این آسیب ها، جعل و تحریفی است که پیاپی از تریبون های گوش خراش جمهوری #باکو (که نام امروزش هم نامی جعلی است. سد سال پیش، #حزب_مساوات نام استان آذربایجان را برای بخش شمالی ارس دزدی و جعل کرد در حالیکه نام آن سرزمین #اران و #شروان بوده) به گوش می رسد.
بدبختانه در نبود متولی دولتی و رسمی برای هنر رقص ایرانی، امروز جریانهای "جدایی خواه" شمالغرب ایران، با دستاویز کردن موسیقی و رقص #لزگی که پیاپی از رسانه های باکو به عنوان رقص آذربایجان(نه فقط جمهوری آذربایجان بلکه آذربایجان ایران) تبلیغ میشود؛ رقص و موسیقی لزگی را به ابزار تهاجم و القای فرهنگی تبدیل کرده اند؛ چنانکه از آن حتا به عنوان نماد اعتراض و جدایی خواهی استفاده می کنند!
اگرچه رقص لزگی زیباست و چشم نواز، اما این شکل استفاده همراه با دزدی هویت اصلی آن، چیزی نیست جز امتداد نقشه تحریف هویت آذربایجان و ساختن هویتی جعلی و جدا از هویت اصیل #آذری آن!
یکی دیگر از آسیب های مهم نبود متولی دولتی در هنر رقص ایرانی (همه گروههای رقص های بومی ایران)، ناشناس ماندن هنر رقص #ملی ایران برای جهان است. زیرا هنر رقص که در ایران با فراوانی چشم نوازی روبرو است(رقص های گوناگون از شمال تا جنوب و از خاور تا باختر ایران)، ۴ دهه است در فستیوال های جهانی رقص از سوی دولت ایران نمایش داده نشده است و این خطری بزرگ است برای فرهنگ ایرانی.
زیرا امکان دارد رقص های ایرانی از سوی کشورهای همسایه یا رقیبان فرهنگی، به نام دیگری ثبت و ضبط گردد! به ویژه که گستره رقص ایرانی حتا در برخی رقص های افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان هم دیده میشود. حرکت های پا، دست، سر، بدن، ریتم و ضرب آهنگ این رقص ها چیزی است که به روشنی ایرانی بودن آن ها و خاستگاهشان را نشان می دهد.
امروز که دوران رقابت های نفسگیر برای تبلیغ کوچکترین داشته های فرهنگی کشورهاست تا هویت جداگانه شان پابرجا بماند، در دنیای پرتغییر کنونی که گرایش به حذف سریع فرهنگ های مستقل ملی و برجاماندن تنها فرهنگ همسان موردنظر #غرب وجوددارد، نگاهبانی از همه داشته های فرهنگی مان بسیار ضروری است.
به ویژه که درباره هنر رقص در ایران، دستاورد ارزشمند و گرانبهای فرهنگی ای داریم که از دید اندیشه و نگرشی که پشت آن است و تاثیر نیکی که بر اخلاق انسانی دارد، از آنچه امروز در جهان رسما از تریبون های پربیننده، به عنوان رقص به مردم نشان داده می شود بسیار بالاتر قرار میگیرد؛ چراکه هنر رقص های ایرانی (همه انواع آن) به دور از الگوهای ناشایست سکسیسم، بدن نمایی، استفاده های اغراق آمیز و تحریک کننده ی بدن، و سوءاستفاده از زنان و مردان؛ درپی نمایشی شور انگیز و روح افزا از پیوند انسان با انسان، طبیعت، ذات زندگی و حتا خداوند است.
هنر رقص های ایرانی، ابزار تجلی تعالی روح و اندیشه ی انسان است، نه ابزار استفاده ی دم دستی از انسان و تنزل جایگاه آن، بر خلاف آنچه که امروز در جهان تبلیغ و تشویق می شود!
داشته های ناب فرهنگی ما (همچون دیگر ملت های ریشه دار، متمدن و اصیل جهان) بزرگترین دیوار در برابر تهاجم فرهنگی و گسترش فساد و بی بندوباری است. در نبود کانون ها و نهادهای رسمی و دولتی که مسوول کار هنر رقص های ایرانی در بیایند، بر دوش ما ایراندوستان است که از داشته های تمدنی و دستاوردهای فرهنگی که یادگار نیاکان نیک اندیش است، پاسداری کنیم و این پیام مهم را به دیگر ایرانیان به ویژه جوانان، نوجوانان و کودکان ایرانی برسانیم.
رقص های اصیل ایرانی را به فرنام(عنوان) ابزاری ارزشمند در برابر تهاجم فرهنگی و استفاده ناشایست از اندام و بدن #زنان و مردان، به نسل امروز و فردا بیاموزیم. هنر رقص های ایرانی ریشه در آیین های و باورهای مذهبی و عرفانی ایرانیان در سده ها و هزاره ها دارد چنانکه، روی دگرگون شده ی رقص های نیایش، بزم، و رزم دایره وار #زرتشتیان ایران، گرداگرد آتش با دستمال هایی در دستان رقصندگان را امروز در رقص ایرانیان #کرد #لر #بختیاری #لک #قشقایی #آذری #بلوچ #سیستانی #خراسانی #گیلانی #مازندرانی و... می بینیم، به شکل ده ها گونه رقص چشم نواز با حرکت های دورانی و گروهی و مضمون عرفان، نیایش، ستایش و سپاسگزاری از طبیعت، شور و شیدایی برای رزم و نبردهای دلاورانه در گوشه گوشه ایران.
هر سه رقص زیر، از رقص های اصیل آذربایجان است. رقص #لزگی گرچه زیباست اما رقص آذربایجانی نیست.
تنپوش، موسیقی، و ضرباهنگ رقص لزگی به روشنی با تنپوش، موسیقی و رقص #آذری تفاوت دارد👇
https://t.me/LoversofIRAN/7266
https://t.me/LoversofIRAN/7266
https://t.me/LoversofIRAN/7269
Telegram
Lovers of IRAN
نمونه دیگر رقص اصیل #آذربایجان
تالار رودکی تهران پیش از #انقلاب
تلاش #سازمان_ملی_فولکلور_ایران در پاسداری فرهنگ ملی
امروز در نبود متولی دولتی
رقص وموسیقی #لزگی بجای هنر #آذری تحریف شده
@LoversofIRAN
تالار رودکی تهران پیش از #انقلاب
تلاش #سازمان_ملی_فولکلور_ایران در پاسداری فرهنگ ملی
امروز در نبود متولی دولتی
رقص وموسیقی #لزگی بجای هنر #آذری تحریف شده
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رقص های
■ #ایرانی
■ #اویغوری #ترکی
■ #نعلبکی، از رقصهای #آذربایجان
■ زیم زیم #افغانستان
در نبود کارگزار دولتی
گروههایی چون"رقصندگان نُماد" در حد توان رقص ایرانی را زنده می کنند
نوروز ۸۹
@LoversofIRAN
■ #ایرانی
■ #اویغوری #ترکی
■ #نعلبکی، از رقصهای #آذربایجان
■ زیم زیم #افغانستان
در نبود کارگزار دولتی
گروههایی چون"رقصندگان نُماد" در حد توان رقص ایرانی را زنده می کنند
نوروز ۸۹
@LoversofIRAN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کجا بریم؟
هامون مادر ماست
کدام ایرانی شریف است که رنج #سیستان_بلوچستان را ببیندو دلش به درد نیاید؟
۲۰سال است #هامون خشک شده #افغانستان حقابه ایران را نمی دهد
دولت ایران هیچ کاری نکرده!
@LoversofIRAN
هامون مادر ماست
کدام ایرانی شریف است که رنج #سیستان_بلوچستان را ببیندو دلش به درد نیاید؟
۲۰سال است #هامون خشک شده #افغانستان حقابه ایران را نمی دهد
دولت ایران هیچ کاری نکرده!
@LoversofIRAN
Forwarded from اتچ بات
روز ۱ شهریورماه، بزرگداشت پورسینا و روز پزشک خجسته باد.
در ایران باستان ،پزشکان را رده های گوناگون بود :
دارو پزشک ، پزشکی که با دارو ،درمان میکرد .
کارد پزشک ،پزشکی که با بریدن و دوختن ،بیمار را درمان میکرد .
دامپزشک ،پزشک جانوران
دات پزشک ،پزشکی که اندازه ی آسیب بر جانوران ،یا مردمان آسیب دیده را به دادگاه گزارش میکرده (پزشکی قانونی)
مانتره پزشکی ،پزشکی که با گفتار اندیشه برانگیز ،بیمار رادرمان میکرد (روانشناس )
کتاب داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی
نوشته ی" دکتر فریدون جنیدی"
رویه ی ۳۰۶
تارنمای بنیاد نیشابور:
🔴 www.bonyad-neyshaboor.ir
کانال تلگرام بنیاد نیشابور:
🔴 @bonyad_Neyshaboor
در ایران باستان ،پزشکان را رده های گوناگون بود :
دارو پزشک ، پزشکی که با دارو ،درمان میکرد .
کارد پزشک ،پزشکی که با بریدن و دوختن ،بیمار را درمان میکرد .
دامپزشک ،پزشک جانوران
دات پزشک ،پزشکی که اندازه ی آسیب بر جانوران ،یا مردمان آسیب دیده را به دادگاه گزارش میکرده (پزشکی قانونی)
مانتره پزشکی ،پزشکی که با گفتار اندیشه برانگیز ،بیمار رادرمان میکرد (روانشناس )
کتاب داستان ایران بر بنیاد گفتارهای ایرانی
نوشته ی" دکتر فریدون جنیدی"
رویه ی ۳۰۶
تارنمای بنیاد نیشابور:
🔴 www.bonyad-neyshaboor.ir
کانال تلگرام بنیاد نیشابور:
🔴 @bonyad_Neyshaboor
Telegram