عاشقان ایران
437 subscribers
4.38K photos
2.35K videos
163 files
884 links
ادمین @Lovers_of_IRAN_bot
عاشقان ایران
از باختر تا خاور پهنکوه ایران
از دریاچه کاسپی تاجنوب دریای پارس
#ایران بزرگترین دلیل کنارهم بودن ما با همه تفاوتهاست

دغدغه های ملی

راهنما👈 https://t.me/LoversofIRAN/2531

https://instagram.com/LoversofIRAN اینستا
Download Telegram
۲پيكره طلایی بسيار زيبا ومعروف #هخامنشی، با لباس بلند وكلاه
که از مجموعه گنجينه #آمودريا در جيحون #تاجيكستان کشف شده است.

تاجیکستان کشوری بسیارغنی و ارزشمند از یادگارهای #ایران_کهن است

@LoversofIRAN
#تجزیه_طلبی در کشورهای غربی ممنوع است، اما برای خاورمیانه آزاد؟!
قوانین دمکرات ترین کشور دنیا یعنی #آمریکا درباره تجزیه طلبی و تمامیت ارضی

بحثهای خوش آب و رنگ تئوریهای سهم خواهی = فریب
@LoversofIRAN
Forwarded from عاشقان ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سرود زيبای دانش آموزان #افغانستان
نمی خواهم بميرم
نمی خواهم بمیرم
صلح می خواهم
کجا باید صدا سر داد
که مردم صلح می خواهند

برای آزادی و آرامش #همه_پارسی_زبانان و همه جهانیان نیایش کنیم🙏

@loversofiran
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این ویدیو که همه گلهای #علی_دایی به #عربستان است
پاسخ قاطع او به توهین بازیکنان الهلال عربستان بویژه بازیکن سوریه ای این تیم بود.

درباره این وطنخواه #آذری اهل #اردبیل 👈 yon.ir/eiCAc

@LoversofIRAN
کاپیتان پیشین الهلال: با این شکست باید حالاها از خواب بیدار نشید.
فهمیدی رئیس قاره ی آسیا کیه؟

پاسخ محکم #علی_دایی:
من به #ایرانی بودنم افتخارمیکنم و از کوچکترین توهین به مردم وخاک کشورم نخواهم گذشت
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هنگام محاصره #اربیل بدست #داعش
بارزانی ۵بار از‌ #آمریکا کمک‌خواست اما آنها توجه نکردند❗️
خانواده ‌#بارزانی فرارکرد
#ایران و #قاسم_سلیمانی به ‌دادشان رسید

👈بارزانی قهرمان شایسته ای برای #کرد هاست؟
ه
من ایرانی #کرد هستم🇮🇷
طرح زیبای جبهه #اصلاح_طلبان_ایران

👈سخن ما #ملی ها این نیست که به مردم عزیز کرد، ستم نشده
بلکه سخن اینست که راه حل مشکلات کردها مسیر خونبار #بارزانی سودجود نیست
@LoversofIRAN
پست اینستا #عثمانی نماینده غیور #بوکان که بامخالفت با رفراندوم #کردستان عراق آماج اتهام تجزیه طلبان شده:
زندگیم را فدای ترمیم نگاه حاکمیت به مردم فهیم ُرد کردم

👈 #قاضی_پور نماینده ارومیه❗️
یادبگیر
❇️ گزارش ویژه از فعالیتهای جاسوسی ترکیه در ایران در شماره 14 وطن یولی

از دکه های روزنامه‌فروشی سراسر کشور بخواهید


وطن یولی🇮🇷راه وطن 👇

👉https://t.me/joinchat/AAAAAEBEfgP-PGUr-RHVdg
🇮🇷معنی واژه ی آذربایجان در کتاب مجمع الفرس سروری، کاملترین واژه نامه پارسی دوران صفویان اثر محمد قاسم کاشانی متخلص به سروری با قدمت ۴۰۰ سال
@Ir_Bahman

https://t.me/joinchat/AAAAAENIZ_BuHbHPBA77iA
Shivan (The Fateful Day)
Majid Entezami
قطعه ماندگار موسیقی فیلم: #روز_واقعه
فیلم و موسیقی ماندگار از حماسه #عاشورا

آهنگساز: #مجید_انتظامی


@LoversofIRAN
حاملان گفتمانهای حاشیه ای و غیر مسولانه نباشیم


«چرا باید یک زبان [ لابد منظور زبان فارسی است] بعنوان یک زبان ملی [ یا زبان همه مردم یک سرزمین] تعریف شود؟»

این 👆 سخن یکی از جوانان و آشنایان با علوم اجتماعی در فضای مجازی است لذا ارزش توضیح دارد.

۱-اگر برای هرکسی این سوال پیش بیاید برای یک آشنا با کتب جامعه شناسی نباید پیش بیاید. ما فقط کافی است مقدمه سه کتاب مشهور ذیل را یک تورق بکنیم تا چنین مساله مند نشویم و خوب متوجه بشویم که ما دولت- ملت بدون «زبان مشترک» و سراسری نداریم: کتاب تخیل جامعه شناسی سی رایت میلز، کتاب «جوامع مفروض» پری اندرسون، کتاب دولت ملت و خشونت گیدنز.

۲- زبان فارسی کنونی ریشه در زبان دری ( یا بقولی زبان دربار سامانیان) دارد. ولی این زبان در طول ده قرن پیش به تدریج به زبان مشترک همه ایرانیان تبدیل شده است- انصافا این زبان اقدام ویژه قوم خاصی نبوده است. حاملان این زبان مشترک همه اقوام ایران بودند. و این زبان فقط با سیاست های فرهنگی دوره رضا شاه به زبان مشترک ایرانیان تبدیل نشده است. در ضمن از منظر زبانشناسی مقایسه ای زبان فارسی از حیث شاخص ها و تواناییهای ادبی، فلسفی و علمی جزو چهارده زبان کارا مد جهان است. به نظر من از زمره سرمایه های اجتماعی دولت - ملت ایران همین زبان فارسی مشترک ایرانیان است. در ضمن تاکید روی زبان فارسی بعنوان زبان مشترک ایرانیان به معنای نادیده گرفتن زبان اقوام بعنوان یکی دیگر از سرمایه های دولت- ملت ایران نیست. (از این رو اجرای اصل پانزده قانون اساسی ضروری و کاملا بهداشتی است و «نگاه امنیتی دولت موازی در ایران» یکی از عوامل کند اجرا شدن این اصل در ایران است.)

۳- در شرایط فعلی در بخشی از فضای مجازی یک گفتمان حاشیه ای برای ناراضیان سیاسی تبلیغ می شود که این گفتمان چنین مختصاتی دارد: این «زبان فارسی» که زورچپان دوره رضا شاه است؛ این مذهب شیعه هم یک مذهب غالی است و تبدل یافته خرافات ماقبل اسلامی است؛ سیاست و حکومت این کشور هم که استبدادی است؛ علم و صنعت این کشور هم مونتاژ و بنجل و دست دومی است؛ خودایرانی ها هم که قالتاق و دروغ گو و هفت خط هستند. اگر دقت کنید در این گفتمان حاشیه ای نهاد های اصلی جامعه ایران را بصورت «دیمی» و غیر سنجشگرانه روی هوا می رود.

۴- به نظر من مطالعات تجربی جامعه شناختی گفتمان حاشیه ای فوق را تایید نمی کند و جامعه ایران جامعه ای متوسط ( البته در معرض روندهای مخاطره جهان مدرن نیز هست) و دارای امکانات برای پیشرفت است و جامعه ای سیاه و «برره ای» نیست.

۵- و تصور اینکه جامعه ایران در دو دهه آینده از منظر شاخص های توسعه جزو بیست کشور اول جهان باشد، دور از انتظار نیست. در ضمن ایران هم اکنون از منظر شاخص های بهداشت و درمان و آموزش و امنیت جزو بیست کشور اول جهان است. از لحاظ مشارکت زنان در حوزه عمومی تغییرات شگرفی کرده است (و در همین کردستان ایران وقتی کرد ایرانی به اربیل می رود و درآمد ارزی کسب می کند آن دلار را به خرید خانه در سعادت آباد تهران تبدیل می کند نه در اربیل ، سلیمانیه و یا دیاربکر.)

۶- گفتمان بند سه خوشبختانه در شرایط کنونی حاشیه ای است ولی همین گفتمان، گفتمان طرفداران «دموکراسی کلنگی» در خاورمیانه است- مثلا چنین گفتمانی در برنامه های تحلیل خبر صدای آمریکا و اخیرا بی بی سی تبلیغ می شود.

۷- درسته. ایران از منظر توسعه سیاسی هنوز وارد «مرحله تحکیم دموکراسی» نشده است و با چالشهای مرحله گذار به تحکیم دموکراسی روبرو است و راه نرفته در پیش دارد. ولی بیاد داشته باشید همین رژیم سیاسی موجود ایران رژیم «استبدادی و عهدناصری» نیست. در همین رژیم «مشارکت سیاسی» و «رقابت سیاسی» بعنوان دو شاخص مهم دموکراسی و توسعه سیاسی در حال نهادینه شدن است. (در ضمن همین توسعه سیاسی در رخداد اخیر در کردستان ایران هم قابل رویت بود. شما دیدد حتی حاملان نگاه امنیتی با شادی هزاران مردم کرد ایران در برابر اقدام همه پرسی یک طرفه اقلیم کردستان کاملا مدنی مواجه شدند.)

۸- رسالت جامعه شناسی فقط علت یابی معضلات اجتماعی نیست یا رسالت جامعه شناسی فقط خرافه زدایی از سنت ها نیست بلکه رسالت جامعه شناسی مبارزه با گفتمانهای مخرب حاشیه ای ( مثل نمونه بند سه) در دوره مدرن نیز هست.
@hamidrezajalaeipour
🔴 فراخوانی برای پیوستن "ایران دوستان"

🏝 به جمع
حامیان تشکیل: «اتحادیۀ کشورهای وارث تمدن ایرانی»

آگاهی بیشتر و گردهمایی در کانال زیر👇👇👇👇

t.me/joinchat/AAAAADzg90_e6nfHFgjPZw
Forwarded from 🔥 پایگاه خِرَدگان 🔥
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید

امام حسین(ع)

@kheradgan
🔺شاید بسیاری از ایرانیان ندانند که چند رنگ وجود دارد که بدلیل کاربرد فراوان در هنر ایرانی به نام ایرانیان نام گذاری شده اند


اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی
@CUIIC
👈 خطرات راهبردی تجزیه اقلیم کردستان 👉

#کردستان
@LoversofIRAN

سرور #بهمنی_قاجار، ارشد حقوق بین الملل

⬅️خطرات از منظر حقوق بین الملل:
_ایجاد سابقه در مورد تجزیه کشورها بدون رضایت دولت مرکزی و نقض قانون اساسی
_تقویت ایده مشروعیت جدایی طلبی برای قومیت ها در سراسر جهان و ناامنی حاصل از آن
_تغییر مفهوم حق تعیین سرنوشت از حق ملل مستعمره و تحت اشغال به حق یک اقلیت درون یک کشور برای استقلال.
_تضعیف اصول سنتی و کلاسیک حقوق بین الملل در مورد احترام به استقلال و تمامیت ارضی کشورها
_توسعه مفهوم دکترین جدایی چاره ساز از یک حق جبرانی به حق اولیه

⬅️خطرات از منظر روابط بین الملل:
_ایجاد یک کشور جعلی دیگر در منطقه که هم پیمان اسراییل در مرز ایران باشد
_تقویت جدایی طلبی در کل خاورمیانه و مشروعیت بخشیدن به جنبش های تجزیه طلب ناامن کننده منطقه
_خطر ورود ارتش ترکیه به کرکوک و موصل و حضور بلندمدت در عراق
_امکان بروز جنگ فرقه ای در همسایگی ایران و تبعات ناامنی ناشی از آن برای ایران و منطقه

⬅️خطرات همه پرسی در داخل ایران:
_تقویت گروههای جدایی طلب کرد ایرانی مستقر در اقلیم
_افزایش احساسات جدایی طلبی در کردستان ایران (ترویج احساسات قومیتی تجزیه طلبانه در استان کردستان ایران و مناطق کردنشین ترکیه و سوریه و احتمال جنگ های داخلی)
_افزایش عملیات و فعالیت های جدایی طلبان کرد در داخل ایران (مشروعیت بخشیدن به گروهک های تروریستی کومله، پژاک، دموکرات و... برای انجام عملیات داخل ایران و ترکیه)
_هم سویی گروههای تجزیه طلب غیر کرد با کردهای تجزیه طلب و اخذ کمک های سیاسی و نظامی از آن ها
_تبلیغ درباره مشروعیت و امکان پذیر بودن جدایی طلبی در میان همه اقوام ایرانی



@LoversofIRAN
Forwarded from عاشقان ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
👆رخدادهای تروریستی #سراسر_ایران

فارغ از هر زنده باد ومرده باد
سر به راه مملکت بایدنهاد

تنها نسخه رهایی بخش ما: #یکپارچگی(اتحاد)
#ارتش و #سپاه
#اصلاح_طلب و #اصولگرا
#مذهبی و #غیرمذهبی
@loversofiran
اصلاح طلبان هم خطا می کنند.

دوستان عزیز

در چند روز اخیر از سوی مخاطبان کانالم راجع به نظرات سه نفر از اصلاح طلبان در مورد همه پرسی جنجالی بارزانی مورد پرسش قرار گرفتم:

یکی نظر استاد نقیب زاده بود که پیامد رخداد همه پرسی یک طرفه بارزانی را برای ایران و خاورمیانه مهم تلقی نکردند و گفتند در انتها «ایران دومی» درست می شود و جا نگرانی نیست- تکثیر ایران که چیز بدی نیست.
دومین نفر نظر استاد زیبا کلام بود که بی دریغ از همه پرسی ماجراجویانه مسعود بارزانی استقبال و تشویق هم کردند و عجیب اینکه گویی این همه پرسی مثل همه پرسی مشروع و اجماعی اسکاتلند بوده است. و باز عجیب تر اینکه جناب زیبا کلام و هشدار ناصحانه آیه الله سیستانی را هم به بارزانی جدی نگرفتند.
سومین نفر نظر دکتر جلالی زاده از اصلاح طلبان محترم کرد و اهل سنت است و ایشان در تایید این همه پرسی یک طرفه از امام حسین هم مایه گذاشتند!!

پاسخ من به این پرسش کنندگان این بود که نشان دهم ( یعنی دلایل خودم را ذکر کردم و در چندین یادداشت فوق 👆آوردم) که این سه اصلاح طلب محترم اصلاح طلب اند ولی در موضوع بررسی همه پرسی ماجراجویانه مسعود بارزانی خطا کرده اند. و خطا را که فقط اصول گرایان نمی کنند. خطا ویژگی همه آحاد بشر است چپ و راست و زن و مرد و مذهبی و غیر مذهبی ندارد.

در یادداشت زیر هم 👇جناب عابدیان پاسخ موجز خود را به جناب زیبا کلام داده اند.

..........................


👁‍🗨 نگاه تحليلگران: "روشنفکری وارونه"

👈 حمیدرضا عابدیان، از همراهان "راهبرد"، در یادداشت ارسالی خود نوشت:

۱. جمهوری اسلامی از سوی برخی روشنفکران، همواره متهم به مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر بوده است. آنها جمهوری اسلامی را متهم می کنند که با نادیده انگاشتن حق اعمال حاکمیت از سوی دول مرکزی، له یا علیه برخی گروه های هویتی در آن کشورها وارد عمل شده است و بدین ترتیب، با ایجاد تنش در روابط خارجی، منافع ملی را به مخاطره انداخته است.

۲. آنها می پرسند چرا جمهوری اسلامی می باید خلاف قواعد شناخته شده بین المللی عمل کند؟ چرا سیاست خارجی می باید ذیل تفاسیر تاریخی و ایدولوژیک تنظیم شود؟ چرا برای کشوری که در سازمان ملل دارای کرسی است، می باید تابلوهای روزشمار سقوط علم کرد؟ چرا باید در سیاست خارجی، "تنش" را به جای "آرامش" نشاند؟

۳. جمهوری اسلامی اما در همه این سال ها، ورود خود به مسائل داخلی کشورهای دیگر را با تفاسیرایدئولوژیک توضیح داده است. این حکومت، رسالت دفاع از مظلوم را میراث انقلابی می داند که نزدیک به چهل سال پیش به ثمر رسیده است. منتقدان اما در پیش گیری چنین سیاستی را همواره در تعارض با منافع ملی ارزیابی کرده اند. آنها معتقدند جهت به حداکثر رسانیدن منافع ملی، می باید سیاست خارجی در چهارچوب مقررات سازمان ملل تنظیم شود.

۴. در مورد مسأله اخیر کردستان اما گویی این مرزها فروریخته است. برخی روشنفکران با نادیده گرفتن حق اعمال حاکمیت دولت مرکزی عراق، به استقبال رفراندم یکجانبه استقلال کردستان رفته اند. طرفه انکه تجزیه کشور عراق را، امری محتوم شمرده اند که در آینده ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد!

۵. آقای صادق زیباکلام در نامه اخیرشان به آیت‌الله سیستانی، نه تنها عراق را فاقد پیشینه تاریخی دانسته اند که اصرار بر حفظ "یکپارچگی" آن بی معناست، بلکه سوریه، اردن، لبنان و سایر کشورهای خاورمیانه را نیز از این دسته شمرده اند. چنین دیدگاه غیرمسئولانه ای چگونه می تواند به صلح در آینده این منطقه کمک کند؟ آیا ایشان به تبعات آنچه که گفته اند، اندیشیده اند؟ اگر به زعم ایشان باید به استقبال خاورمیانه جدید رفت، آیا جمهوری اسلامی حق ندارد در تنظیم مرزهای جدید متناسب با منافع خود وارد عمل شود و این آیا همان عملی نیست که در همه این سال ها، از سوی روشنفکران با عنوان "مداخله" محکوم شده است؟

۶. امیدوارم این یادداشت کوتاه درتعارض با حقوق مردم کرد فهمیده نشود. من برای همه مردم منطقه خاورمیانه فارغ از هر قوم و نژاد و مذهب، آرزوی سلم و صلح دارم و معتقدم سرنوشت این مردم درهم تنیده است. امیدوارم مردم کردستان عراق، برای نیل به دموکراسی بهترین تصمیم را گرفته باشند.

🔅چنین باد.
@javadrooh
@hamidrezajalaeipour
👆غذای نذری شهرهای گوناگون #ایران در #تاسوعا و #عاشورا ی حسینی

سنت های ناب ایرانی در آیین های دینی #شیعه و #سنی اسلام هم وارد شده و به اسلامی که در حوزه فرهنگی ایران رشدکرده، رنگ و بوی دیگر داده است
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سقای حرم سیدوسالار نیامد
دیشب سینه زنی ایرانیان
محله هالکالی استانبول

جمهوری #باکو (که نام #آذربایجان ایران را جعل کرده)هم پیمان #اسراییل؛
در سرکوب شیعیان از #ترکیه هم بدتر است
#عاشورا
@LoversofIRAN