پاویون جمهوری فرودگاه #مهرآباد،
با چیدمانی فاخر از صنایع دستی
آماده استقبال از میهمانان مراسم #تحلیف ریاست جمهوری
صنایع دستی ایران را ارج نهیم تا اشتغال پایدار بسیاری ایرانیان فراهم آید
@LoversofIRAN
با چیدمانی فاخر از صنایع دستی
آماده استقبال از میهمانان مراسم #تحلیف ریاست جمهوری
صنایع دستی ایران را ارج نهیم تا اشتغال پایدار بسیاری ایرانیان فراهم آید
@LoversofIRAN
Forwarded from وطنیولی 🇮🇷 راه وطن
💐سال تحصیلی جدید نزدیک است. میگویند طبق آمار رسمی، امسال حدود ۲۰ میلیون دانش آموز و دانشجو به کسب دانش مشغول خواهند شد.
اگر این 20 میلیون، اول مهر امسال هرکدام 20 هزار تومان لوازم التحریر خارجی خریداری کنند، مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود.
📝📖
اما اگر بجای آن نوشت افزار ایرانی خریداری کنیم علاوه بر اینکه هزاران جوان تحصیلکرده ایرانی مشغول به کارخواهندشد،
از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور که در معرض هجوم اجناس قاچاق و بی کیفیت هستند جلوگیری می شود.
نیازی نیست هر جنس بی کیفیتی را خریداری کنیم اما کالاهای با کیفیت ایرانی کم نیستند. پس بیاییم با هم به وظیفه ملی خود عمل کنیم و به عنوان یک ایرانی وطن دوست، دست در دست هم دهیم و با آغاز فصل مدارس فقط لوازم التحریر ساخت وطن با نمادهای ایرانی بخریم. 📚
موافقید؟
اگر موافقید برای دوستانتان بفرستید.💐 🔖
وطن یولی (راه وطن)
@Vatanyoli 🇮🇷
اگر این 20 میلیون، اول مهر امسال هرکدام 20 هزار تومان لوازم التحریر خارجی خریداری کنند، مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود.
📝📖
اما اگر بجای آن نوشت افزار ایرانی خریداری کنیم علاوه بر اینکه هزاران جوان تحصیلکرده ایرانی مشغول به کارخواهندشد،
از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور که در معرض هجوم اجناس قاچاق و بی کیفیت هستند جلوگیری می شود.
نیازی نیست هر جنس بی کیفیتی را خریداری کنیم اما کالاهای با کیفیت ایرانی کم نیستند. پس بیاییم با هم به وظیفه ملی خود عمل کنیم و به عنوان یک ایرانی وطن دوست، دست در دست هم دهیم و با آغاز فصل مدارس فقط لوازم التحریر ساخت وطن با نمادهای ایرانی بخریم. 📚
موافقید؟
اگر موافقید برای دوستانتان بفرستید.💐 🔖
وطن یولی (راه وطن)
@Vatanyoli 🇮🇷
گفتگوهای امروز فدریکا موگرینی با جوادظریف در تهران
تیم تمام زنانه ی سیاست خارجی اروپا در برابر تیم تمام مردانه ی سیاست خارجی ایران
جای #زنان_توانمند_ایرانی هم که بر میز قدرت خالیست❗️
@LoversofIRAN
تیم تمام زنانه ی سیاست خارجی اروپا در برابر تیم تمام مردانه ی سیاست خارجی ایران
جای #زنان_توانمند_ایرانی هم که بر میز قدرت خالیست❗️
@LoversofIRAN
👈فارسی سومین زبان درحال گسترش کانادا👉
⬅️زبان #فارسی جایگاه #سوم را از نگاه گسترش زبانی در کانادا گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا و به استناد از اوتاواسیتیزن، نظر به مطالعات آماری در کانادا نزدیک به ۷.۶ میلیون کانادایی در سال ۲۰۱۶ با زبان های دیگر غیر از زبان انگلیسی و فرانسوی در خانه های شان صحبت کرده اند.
نرخ دوزبانهبودن انگلیسی-فرانسوی شهروندان کانادایی در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۸ درصد گزارش شده که این رقم بالاترین میزان بوده است.
در این بین، زبان "تاگالوگ"، سریعترین رشد را در کانادا داشته و نسبت به آمار سال ۲۰۱۱، ۳۵ درصد رشد داشت و به دنبال آن، عربی (۳۰ درصد)، #فارسی (۲۶.۷ درصد)، هندی ( ۲۶.۱ درصد) و اردو (۲۵ درصد) قرار داشتند.
همچنین حدود ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ شهروند کانادایی اعلام کردند که در سال۲۰۱۶، در منزل به زبان بومی صحبت میکردند این در حالی است که فقط ۲۱۳ هزار و ۲۳۰ نفرشان دارای یک زبان مادری بومی بودند و شواهد نشان میدهد افراد بیشتری، زبان بومی را به عنوان زبان دوم یاد گرفتهاند.
کاناد دارای دو زبان اصلی رسمی انگلیسی وفرانسه است که به ترتیب زبان مادری ۵۹.۷ % و ۲۳.۲ % جمعیت کانادا راتشکیل میدهد.
@LoversofIRAN
⬅️زبان #فارسی جایگاه #سوم را از نگاه گسترش زبانی در کانادا گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا و به استناد از اوتاواسیتیزن، نظر به مطالعات آماری در کانادا نزدیک به ۷.۶ میلیون کانادایی در سال ۲۰۱۶ با زبان های دیگر غیر از زبان انگلیسی و فرانسوی در خانه های شان صحبت کرده اند.
نرخ دوزبانهبودن انگلیسی-فرانسوی شهروندان کانادایی در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۸ درصد گزارش شده که این رقم بالاترین میزان بوده است.
در این بین، زبان "تاگالوگ"، سریعترین رشد را در کانادا داشته و نسبت به آمار سال ۲۰۱۱، ۳۵ درصد رشد داشت و به دنبال آن، عربی (۳۰ درصد)، #فارسی (۲۶.۷ درصد)، هندی ( ۲۶.۱ درصد) و اردو (۲۵ درصد) قرار داشتند.
همچنین حدود ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ شهروند کانادایی اعلام کردند که در سال۲۰۱۶، در منزل به زبان بومی صحبت میکردند این در حالی است که فقط ۲۱۳ هزار و ۲۳۰ نفرشان دارای یک زبان مادری بومی بودند و شواهد نشان میدهد افراد بیشتری، زبان بومی را به عنوان زبان دوم یاد گرفتهاند.
کاناد دارای دو زبان اصلی رسمی انگلیسی وفرانسه است که به ترتیب زبان مادری ۵۹.۷ % و ۲۳.۲ % جمعیت کانادا راتشکیل میدهد.
@LoversofIRAN
Forwarded from عاشقان ایران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نوای زیبای زنان #افغانستان
قطعه :نیست شوقی که زبان بازکنم
خواننده: #شهلا_زلاند
ترانه سرا:زنده یاد #نادیا_انجمن
داستان این ترانه غمبار و ماندگار را ازپیامی که به آن ریپلای شده بخوانید☝️
@LoversofIRAN
قطعه :نیست شوقی که زبان بازکنم
خواننده: #شهلا_زلاند
ترانه سرا:زنده یاد #نادیا_انجمن
داستان این ترانه غمبار و ماندگار را ازپیامی که به آن ریپلای شده بخوانید☝️
@LoversofIRAN
Forwarded from اتچ بات
👈نوای غم انگیز زنان افغانستان 👉
👈 به امید آزادی راستین زنان #خراسان_بزرگ و همه سرزمینهای #ایران_بزرگ_فرهنگی
@LoversofIRAN
آهنگ زیبای: نیست شوقی که زبان بازکنم
خواننده: #شهلا_زلاند
ترانه سرا: #نادیا_انجمن
ویدیو را از پایان نوشتار بارگیری کنید
@LoversofIRAN
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
👈#شهلا_زلاند، خواننده ی زن افغانستانی که با خواننده ی بنام ایرانی، #لیلا_فروهر به اجرای زنده پرداخته است.
او دختر خواننده و آهنگساز #جلیل_زلاند و خواهر #فرید_زلاند و خوانندگان #سهیلا زلاند و #وحید زلاند است.
شناخته ترین عضو خانواده ی آنها برادرش #فرید_زولاند است که زادهٔ ۹ مرداد ۱۳۳۴ در کابل است. اما فرید زلاند که بسیار #ایران_دوست است آنقدر که به موسیقی ایران خدمت کرده برای افغانستان آهنگ نساخته است. او برای سرشناسترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران از جمله #داریوش، #ابی، #گوگوش، #ستار، #معین، #منوچهرسخایی و #هایده،
پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ آهنگسازی کرده است.
👈 #نادیا_انجمن (۱۳۵۹ - ۱۳۸۴) اهل هرات از بانوان شاعر جوان باختر (غرب) افغانستان بود که به سرایش غزل و شعر نو میپرداخت و عضو انجمن ادبی مخفی کارگاه سوزن طلایی در زمان طالبان بود.
او از پانزده سالگی به سرودن شعر آغاز کرد، اما آغاز شاعری او، مصادف بود با اشغال شهر هرات توسط گروه بنیادگرای طالبان. طالبان، هر گونه فعالیت اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی زنان و دختران افغان را ممنوع کرده بودند. نادیای نوجوان نیز، سالهای پر تب و تاب نوجوانی خود را در زیر سایه حاکمیت تندروهای #طالبان گذراند. او در آن سالها که زنان بدون داشتن محرم، حق بیرون رفتن از خانه نداشتند، در خانه به طور خصوصی درس میخواند و در جلسات خصوصی و مخفیانه ادبی هرات شرکت میکرد.
نادیا انجمن از دست پروردههای کارگاه سوزن طلایی است. این کارگاه، در زمان حاکمیت طالبان، توسط شماری از فرهنگیان هرات ایجاد شده بود و در پوشش آموزشخیاطی به زنان، جلسات نقد ادبی و شعرخوانی دایر میکرد.
با سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی، نادیا انجمن هم به ادامه تحصیل در مدرسه پرداخت و بعد وارد #دانشگاه_هرات شد و در دانشکده ادبیات به تحصیل پرداخت.
شوربختانه این بانوی جوان آینده دار که به گفته شماری از نویسندگان افغانستانی میتوانست در صورت زنده ماندن از سرآمدن زنان شاعر افغانستان باشد، در سال ۲۰۰۵ به دلیل ضرب و شتم بدست شوهرش که مخالف بودن او در انجمن ادبی هرات به عنوان شاعر و منتقد ادبی بود، کشته شد.🖤💔
روانش شاد و یادش گرامی.
@LoversofIRAN
ویدیو را بارگیری کنید 👇
👈 به امید آزادی راستین زنان #خراسان_بزرگ و همه سرزمینهای #ایران_بزرگ_فرهنگی
@LoversofIRAN
آهنگ زیبای: نیست شوقی که زبان بازکنم
خواننده: #شهلا_زلاند
ترانه سرا: #نادیا_انجمن
ویدیو را از پایان نوشتار بارگیری کنید
@LoversofIRAN
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
👈#شهلا_زلاند، خواننده ی زن افغانستانی که با خواننده ی بنام ایرانی، #لیلا_فروهر به اجرای زنده پرداخته است.
او دختر خواننده و آهنگساز #جلیل_زلاند و خواهر #فرید_زلاند و خوانندگان #سهیلا زلاند و #وحید زلاند است.
شناخته ترین عضو خانواده ی آنها برادرش #فرید_زولاند است که زادهٔ ۹ مرداد ۱۳۳۴ در کابل است. اما فرید زلاند که بسیار #ایران_دوست است آنقدر که به موسیقی ایران خدمت کرده برای افغانستان آهنگ نساخته است. او برای سرشناسترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران از جمله #داریوش، #ابی، #گوگوش، #ستار، #معین، #منوچهرسخایی و #هایده،
پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ آهنگسازی کرده است.
👈 #نادیا_انجمن (۱۳۵۹ - ۱۳۸۴) اهل هرات از بانوان شاعر جوان باختر (غرب) افغانستان بود که به سرایش غزل و شعر نو میپرداخت و عضو انجمن ادبی مخفی کارگاه سوزن طلایی در زمان طالبان بود.
او از پانزده سالگی به سرودن شعر آغاز کرد، اما آغاز شاعری او، مصادف بود با اشغال شهر هرات توسط گروه بنیادگرای طالبان. طالبان، هر گونه فعالیت اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی زنان و دختران افغان را ممنوع کرده بودند. نادیای نوجوان نیز، سالهای پر تب و تاب نوجوانی خود را در زیر سایه حاکمیت تندروهای #طالبان گذراند. او در آن سالها که زنان بدون داشتن محرم، حق بیرون رفتن از خانه نداشتند، در خانه به طور خصوصی درس میخواند و در جلسات خصوصی و مخفیانه ادبی هرات شرکت میکرد.
نادیا انجمن از دست پروردههای کارگاه سوزن طلایی است. این کارگاه، در زمان حاکمیت طالبان، توسط شماری از فرهنگیان هرات ایجاد شده بود و در پوشش آموزشخیاطی به زنان، جلسات نقد ادبی و شعرخوانی دایر میکرد.
با سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی، نادیا انجمن هم به ادامه تحصیل در مدرسه پرداخت و بعد وارد #دانشگاه_هرات شد و در دانشکده ادبیات به تحصیل پرداخت.
شوربختانه این بانوی جوان آینده دار که به گفته شماری از نویسندگان افغانستانی میتوانست در صورت زنده ماندن از سرآمدن زنان شاعر افغانستان باشد، در سال ۲۰۰۵ به دلیل ضرب و شتم بدست شوهرش که مخالف بودن او در انجمن ادبی هرات به عنوان شاعر و منتقد ادبی بود، کشته شد.🖤💔
روانش شاد و یادش گرامی.
@LoversofIRAN
ویدیو را بارگیری کنید 👇
Telegram
Forwarded from آذریها |Azariha
📌به مناسبت امضای فرمان مشروطه!
📰عکس مظفرالدین شاه بر روی نشریه فرانسوی؛1896
از وی با عنوان "شاه پارس" یاد شده و لباسی ساده با کلاهی منقش به شیروخورشید بسر دارد و پشت سر مسجد زیبا قراردارد
@Azariha_3
📰عکس مظفرالدین شاه بر روی نشریه فرانسوی؛1896
از وی با عنوان "شاه پارس" یاد شده و لباسی ساده با کلاهی منقش به شیروخورشید بسر دارد و پشت سر مسجد زیبا قراردارد
@Azariha_3
عاشقان ایران
گفتگوهای امروز فدریکا موگرینی با جوادظریف در تهران تیم تمام زنانه ی سیاست خارجی اروپا در برابر تیم تمام مردانه ی سیاست خارجی ایران جای #زنان_توانمند_ایرانی هم که بر میز قدرت خالیست❗️ @LoversofIRAN
دیدار امروز روحانی با فدریکا موگرینی پیش از تحلیف
براستی برای کشور بزرگ ایران با #زنان توانمند، جای بسی سرشکستگی ست که تیم سیاست خارجی اش تمام #مردانه باشد دربرابر تیم #زنانه اروپایی
@LoversofIRAN
براستی برای کشور بزرگ ایران با #زنان توانمند، جای بسی سرشکستگی ست که تیم سیاست خارجی اش تمام #مردانه باشد دربرابر تیم #زنانه اروپایی
@LoversofIRAN
Forwarded from اتچ بات
👈مستندی از سلحشوری ارتشیان ایران در جنگ👉
@LoversofIRAN
⬅️این فیلم مستند توسط صدا و سیما ساخته شده در خصوص شهید #حسن_باقری که در قسمتی از آن زمانی که سپاه و نیروهای شناسایی موفق به کشف سلاح مخوف خمسه خمسه نمیشوند (سلاحی دهشتناک که اگر نابود نمی شد سرنوشت جنگ در همان روزهای اول تغییر میکرد ) ستوان جوان #ارتشی به نام #خانی و جناب #سرهنگ_فعلی با رشادتی مثال زدنی وارد خاک عراق میشوند و با دادن گرای بسیار دقیق مجموع یگان توپخانه عراقی که بیش از ۱۰۰ توپ بوده است، نابود می شود.
اما هرگز از او نامی آورده نمیشود تا #آریل_نژاد_فرد، سپاهی که جناب #خانی را همراهی کرده بود رشادت ایشان را نقل میکنند.
نشر دهیم تا ما و فرزندان مان بدانند چه شیر مردان بی ادعایی بار این جنگ را بدوش کشیدند.
جناب خانی، رشادتهای بسیاری دارند که هر کدام خود موضوع فیلمی هستند جذاب.
(کانال خبرگزاری #ارتش جمهوری اسلامی ایران)
@LoversofIRAN
بارگیری کنید 👇👇
@LoversofIRAN
⬅️این فیلم مستند توسط صدا و سیما ساخته شده در خصوص شهید #حسن_باقری که در قسمتی از آن زمانی که سپاه و نیروهای شناسایی موفق به کشف سلاح مخوف خمسه خمسه نمیشوند (سلاحی دهشتناک که اگر نابود نمی شد سرنوشت جنگ در همان روزهای اول تغییر میکرد ) ستوان جوان #ارتشی به نام #خانی و جناب #سرهنگ_فعلی با رشادتی مثال زدنی وارد خاک عراق میشوند و با دادن گرای بسیار دقیق مجموع یگان توپخانه عراقی که بیش از ۱۰۰ توپ بوده است، نابود می شود.
اما هرگز از او نامی آورده نمیشود تا #آریل_نژاد_فرد، سپاهی که جناب #خانی را همراهی کرده بود رشادت ایشان را نقل میکنند.
نشر دهیم تا ما و فرزندان مان بدانند چه شیر مردان بی ادعایی بار این جنگ را بدوش کشیدند.
جناب خانی، رشادتهای بسیاری دارند که هر کدام خود موضوع فیلمی هستند جذاب.
(کانال خبرگزاری #ارتش جمهوری اسلامی ایران)
@LoversofIRAN
بارگیری کنید 👇👇
Telegram
attach 📎
Forwarded from آذریها |Azariha
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇮🇷💠اجراى سرود حماسى اى ايران در يكصد و يازدهمين همايش ملى انقلاب مشروطيت در خانه مشروطه تبريز
@Azariha_3
@Azariha_3
Forwarded from فروشگاه صنایع دستی حامیان
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کارگاه زنده حصیربافی در کاخ نیاوران.
اگر میخواهید از نزدیک با حصیربافی آشنا شوید تا ۱۶ مرداد به کاخ نیاوران بروید.
به کمپین ملی #حصیربخریم بپیوندید
@hamianhasir
اگر میخواهید از نزدیک با حصیربافی آشنا شوید تا ۱۶ مرداد به کاخ نیاوران بروید.
به کمپین ملی #حصیربخریم بپیوندید
@hamianhasir
Forwarded from Vahid Bahman وحید بهمن
معاون گردشگری #سیستان_بلوچستان خبر داد:
#چابهار میزبان جشنواره گردشگری #موجسواری.
چابهار جنوب شرقی ترین بخش ایران و دروازه ی ما به اقیانوس هند است.
آبادی سیستان بلوچستان=آبادی ایران
@LoversofIRAN
#چابهار میزبان جشنواره گردشگری #موجسواری.
چابهار جنوب شرقی ترین بخش ایران و دروازه ی ما به اقیانوس هند است.
آبادی سیستان بلوچستان=آبادی ایران
@LoversofIRAN
#مردان، از خودگذشتگان اند
و باقی همه، سوءتفاهم اند.
ایکاش هنگام انداختن رای در انتخابات #مجلس، دست و دلمان بلرزد و هر تازه به دوران رسیده ای را به جایگاه #نمایندگی #ملت_ایران نفرستیم❗️
@LoversofIRAN
و باقی همه، سوءتفاهم اند.
ایکاش هنگام انداختن رای در انتخابات #مجلس، دست و دلمان بلرزد و هر تازه به دوران رسیده ای را به جایگاه #نمایندگی #ملت_ایران نفرستیم❗️
@LoversofIRAN
👈عکسهای "خانم موگرینی" فقط عکس نیستند!👉
✍ #محمد_فاضلی
#استادیار_دانشگاه_شهید_بهشتی
(از کانال روابط بین الملل)
@LoversofIRAN
🔺سه عکس از تجمع نمایندگان مجلس در نزدیکی خانم فدریکا موگرینی هماهنگکننده ی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و نماینده ی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری منتشر شده است. یک عکس هم از دیدار صبح روز تحلیف میان هیئت همراه وی با هیئت ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف انتشار یافته؛ این عکسها موضوعات مناسبی برای اندیشیدن هستند.
🔺۱. تصویر اول، نشان میدهد همه ی همراهان خانم موگرینی، زن هستند. یک هیئت دیپلماتیک که کاملاً از زنان تشکیل شده است درمقابل هیئت وزارت خارجه ایران که یک زن هم در آن نیست.
من مخالف بهکارگیری زنان در کابینه به صرف زن بودن و سهمیه دادن به زنان هستم، اما مطمئن هستم میشود زنانی را یافت که با شایستگیشان میتوانند در کابینه و مدیریتهای ارشد حضور داشته باشند. اگر هم یافت نشود، باز هم ایراد به ساختار اداری وارد است که چهار دهه مانع تربیت چنین زنانی شده است.
🔺۲. درخصوص تجمع نمایندگان برای عکس گرفتن با خانم موگرینی، اولاً خدا را شاکرم که یک ردیف صندلی بین نمایندگان و ایشان فاصله بوده است. ایشان علیرغم وجود این دیوار جداکننده، تعجب و یک ذره بیم در چهرهاش موج میزند. ثانیاً، فراتر از نسبت دادن این مواجهه ی غیرمتعارف و تمایل به سلفی گرفتن و عکس یادگاری با خانم موگرینی که بعید است در پروتکلهای دیپلماتیک تعریف شده باشد؛ جا دارد بپرسیم: چه عاملهای ساختاری باعث شدهاند چنین وضعیتی پدید آید؟ پاسخ میتواند در قالب چند سؤال بررسی شود.
🔹آیا زن بودن فدریکا موگرینی بر این مواجهه مؤثر بوده است؟
🔹آیا این واقعیت که موگرینی مهمترین شخصیت حاضر در مراسم تحلیف بود (تا آنجا که من شخصیتهای حاضر را بررسی کردم) تأثیری بر این مواجهه داشته است؟
🔹آیا بیاطلاعی نمایندگان و آموزش ندیدن پروتکلها و عرفهای دیپلماتیک؛ بیتجربگی در روابط حوزه سیاست خارجی؛ و احساس نقصان جدّی در ارتباطات خارجی، تأثیری بر پیدایش صحنه داشته است؟
🔹آیا دورویی ساختاری در این تصویر مشاهده نمیشود؟ آنها که ممکن است در هر صحنه ی سیاسی، شعارهای ضدغرب سر دهند، در این تصاویر، اشتیاق وافری به شاخصترین و در دسترسترین نماینده غرب در مجلس نشان ندادهاند؟
🔺۳. من ترکیب سیاسی نمایندگان حلقهزده بر دور خانم موگرینی را نمیدانم، اما آیا این تصویر فرضیه ی «چرا تو، و نه من؟» را برای تبیین مخالفتها علیه سیاست خارجیای که محمدجواد ظریف آنرا نمایندگی میکند، طرح نمیکند؟
«چرا تو، و نه من؟» یعنی اکثریت مخالفان سیاسی ظریف و روحانی، با اصل مراودات و مذاکرات مشکلی ندارند، و حتی حاضرند برای یک سلفی و چندلحظه گفتوگو به زبان انگلیسیای که همه میدانیم، ذوقزده شوند؛ اما مخالفتشان از آنجا برمیخیزد که میگویند: «چرا تو مذاکره کنی، دیده شوی و مشهور باشی؟ چرا من و ما نه؟»
🔺۴. من تصور میکنم جا دارد #انجمن_جامعهشناسی و #انجمن_علوم_سیاسی_ایران، بهطور مشترک یک نشست تخصصی دو سه ساعتی را به تفسیر تصاویر تجمع نمایندگان به دور خانم موگرینی اختصاص دهند. بنشینیم و با هم گفتوگو کنیم، اصلاً خود نمایندگان سلفیبگیر ذوقزده را دعوت کنیم، و ببینیم چرا این صحنه خلق شده است. اینگونه صحنهها عرصهای برای ایدهپردازی ذهنهای خلاق است.
🔺۵. نکته ی آخر:
به پشت سر جواد ظریف دقت کنید. دو کپسول آتشنشانی میبینید. ایمنی خیلی خوب است و من، بعد از ماجرای پلاسکو بسیار به آن ارج مینهم؛ اما در جلسهای در این سطح، و در سالن مذاکراتی که تصاویر آن به جهان مخابره میشود، میشود اشیاء کمترمرتبط را از صحنه خارج کرد؛ مگر اینکه پروتکلهای ایمنی حکم کنند که کپسولها در همان گوشه باشند.
@LoversofIRAN
✍ #محمد_فاضلی
#استادیار_دانشگاه_شهید_بهشتی
(از کانال روابط بین الملل)
@LoversofIRAN
🔺سه عکس از تجمع نمایندگان مجلس در نزدیکی خانم فدریکا موگرینی هماهنگکننده ی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و نماینده ی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری منتشر شده است. یک عکس هم از دیدار صبح روز تحلیف میان هیئت همراه وی با هیئت ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف انتشار یافته؛ این عکسها موضوعات مناسبی برای اندیشیدن هستند.
🔺۱. تصویر اول، نشان میدهد همه ی همراهان خانم موگرینی، زن هستند. یک هیئت دیپلماتیک که کاملاً از زنان تشکیل شده است درمقابل هیئت وزارت خارجه ایران که یک زن هم در آن نیست.
من مخالف بهکارگیری زنان در کابینه به صرف زن بودن و سهمیه دادن به زنان هستم، اما مطمئن هستم میشود زنانی را یافت که با شایستگیشان میتوانند در کابینه و مدیریتهای ارشد حضور داشته باشند. اگر هم یافت نشود، باز هم ایراد به ساختار اداری وارد است که چهار دهه مانع تربیت چنین زنانی شده است.
🔺۲. درخصوص تجمع نمایندگان برای عکس گرفتن با خانم موگرینی، اولاً خدا را شاکرم که یک ردیف صندلی بین نمایندگان و ایشان فاصله بوده است. ایشان علیرغم وجود این دیوار جداکننده، تعجب و یک ذره بیم در چهرهاش موج میزند. ثانیاً، فراتر از نسبت دادن این مواجهه ی غیرمتعارف و تمایل به سلفی گرفتن و عکس یادگاری با خانم موگرینی که بعید است در پروتکلهای دیپلماتیک تعریف شده باشد؛ جا دارد بپرسیم: چه عاملهای ساختاری باعث شدهاند چنین وضعیتی پدید آید؟ پاسخ میتواند در قالب چند سؤال بررسی شود.
🔹آیا زن بودن فدریکا موگرینی بر این مواجهه مؤثر بوده است؟
🔹آیا این واقعیت که موگرینی مهمترین شخصیت حاضر در مراسم تحلیف بود (تا آنجا که من شخصیتهای حاضر را بررسی کردم) تأثیری بر این مواجهه داشته است؟
🔹آیا بیاطلاعی نمایندگان و آموزش ندیدن پروتکلها و عرفهای دیپلماتیک؛ بیتجربگی در روابط حوزه سیاست خارجی؛ و احساس نقصان جدّی در ارتباطات خارجی، تأثیری بر پیدایش صحنه داشته است؟
🔹آیا دورویی ساختاری در این تصویر مشاهده نمیشود؟ آنها که ممکن است در هر صحنه ی سیاسی، شعارهای ضدغرب سر دهند، در این تصاویر، اشتیاق وافری به شاخصترین و در دسترسترین نماینده غرب در مجلس نشان ندادهاند؟
🔺۳. من ترکیب سیاسی نمایندگان حلقهزده بر دور خانم موگرینی را نمیدانم، اما آیا این تصویر فرضیه ی «چرا تو، و نه من؟» را برای تبیین مخالفتها علیه سیاست خارجیای که محمدجواد ظریف آنرا نمایندگی میکند، طرح نمیکند؟
«چرا تو، و نه من؟» یعنی اکثریت مخالفان سیاسی ظریف و روحانی، با اصل مراودات و مذاکرات مشکلی ندارند، و حتی حاضرند برای یک سلفی و چندلحظه گفتوگو به زبان انگلیسیای که همه میدانیم، ذوقزده شوند؛ اما مخالفتشان از آنجا برمیخیزد که میگویند: «چرا تو مذاکره کنی، دیده شوی و مشهور باشی؟ چرا من و ما نه؟»
🔺۴. من تصور میکنم جا دارد #انجمن_جامعهشناسی و #انجمن_علوم_سیاسی_ایران، بهطور مشترک یک نشست تخصصی دو سه ساعتی را به تفسیر تصاویر تجمع نمایندگان به دور خانم موگرینی اختصاص دهند. بنشینیم و با هم گفتوگو کنیم، اصلاً خود نمایندگان سلفیبگیر ذوقزده را دعوت کنیم، و ببینیم چرا این صحنه خلق شده است. اینگونه صحنهها عرصهای برای ایدهپردازی ذهنهای خلاق است.
🔺۵. نکته ی آخر:
به پشت سر جواد ظریف دقت کنید. دو کپسول آتشنشانی میبینید. ایمنی خیلی خوب است و من، بعد از ماجرای پلاسکو بسیار به آن ارج مینهم؛ اما در جلسهای در این سطح، و در سالن مذاکراتی که تصاویر آن به جهان مخابره میشود، میشود اشیاء کمترمرتبط را از صحنه خارج کرد؛ مگر اینکه پروتکلهای ایمنی حکم کنند که کپسولها در همان گوشه باشند.
@LoversofIRAN
Forwarded from DW Persian دویچهوله فارسی
Audio
🎼 آواهای کمشنیده از دیروز تا امروز • روحالله خالقی
شاید "سرگذشت موسیقی ایرانی" را خوانده باشید اما آیا صدای نویسنده این اثر ماندگار، استاد روحالله خالقی را هرگز شنیدهاید؟
شاید "سرگذشت موسیقی ایرانی" را خوانده باشید اما آیا صدای نویسنده این اثر ماندگار، استاد روحالله خالقی را هرگز شنیدهاید؟
سلفی #مجلس با #موگرینی
کاری از #مانا_نیستانی
مجلس عصاره ی فضایل ملت است 😞
کشوری که زنانش حق رفتن به ورزشگاه ندارند
حق دوچرخه سواری ندارند
و دهها حق مسلم دیگر....
مردانش اینگونه اند؟
@LoversofIRAN
کاری از #مانا_نیستانی
مجلس عصاره ی فضایل ملت است 😞
کشوری که زنانش حق رفتن به ورزشگاه ندارند
حق دوچرخه سواری ندارند
و دهها حق مسلم دیگر....
مردانش اینگونه اند؟
@LoversofIRAN
Forwarded from عاشقان ایران
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#خلاقیت_وپتانسیل_هنری ایرانیان خارج ازکشور درجهت #ملی_گرایی.
#شهره_صولتی
ترانه: آتیش۱۳۸۳ورقص زیبای آذری و کردی
ایرانستان،خیال خام دشمنان ایران
#Shohreh_Solati 2005
рақс курдӣ ва Озарй
@loversofiran
#شهره_صولتی
ترانه: آتیش۱۳۸۳ورقص زیبای آذری و کردی
ایرانستان،خیال خام دشمنان ایران
#Shohreh_Solati 2005
рақс курдӣ ва Озарй
@loversofiran
عاشقان ایران
👈با درود و سلام به هموندان کانال و سپاس از همراهی گرمتان روزتان به نیکی و شادی 🥀 به گرامیانی که تازه وارد کانال شدند هم خوش آمد می گوییم. 🥀 👈برای دسترسی به ویدیوها یا موسیقی های کانال واژه های زیر را جستجو (سرچ) کنید: فیلم /مستند / ویدیو / رقص موسیقی / قطعه…
👇👇👇
⬅️با درود به همراهان گرامی
و نیز هموندان تازه وارد.
برای استفاده بهتر از این کانال،
لطفا پیامی را که به آن ریپلای شده است،☝️ بخوانید.
برای ارتباط با ادمین، به این ربات پیام دهید، همه ی پیامهای شما را ادمین می خواند.👇
@Lovers_of_IRAN_bot
ایام به کام 🥀🌾🥀
@LoversofIRAN
⬅️با درود به همراهان گرامی
و نیز هموندان تازه وارد.
برای استفاده بهتر از این کانال،
لطفا پیامی را که به آن ریپلای شده است،☝️ بخوانید.
برای ارتباط با ادمین، به این ربات پیام دهید، همه ی پیامهای شما را ادمین می خواند.👇
@Lovers_of_IRAN_bot
ایام به کام 🥀🌾🥀
@LoversofIRAN
عاشقان ایران
کمیته اصلاحات زبان #تاجکیستان همه #۱۶_هزارواژه پیشنهاد #فرهنگستان_زبان_ایران را ردکرد❗ دلیل عجیب: بخشی ازآنها درزبان امروزفارسی تاجیکی بکارنمیرود و برای بخش دیگرش هم، برابر تاجیکی هست❗️ @LoversofIRAN
خبری که چندروز پیش درباره رد همه ی #واژگان_پیشنهادی فرهنگستان زبان ایران، از سوی تاجیکستان منتشر شده بود و سایتهایی مانند 《جهان نیوز 》و 《آخرین خبر》 و... آنرا پوشش داده بودند، گویا #شایعه بود و امروز از کانال تاجیکستان شناسی، تکذیبیه ی آن دریافت شد.
امیدواریم این تکذیبیه درست باشد👇👇
⬅️انجمن دوستی (عضوبان) سیدی:
توضیح آقای حسن قریبی (مسئول بنیاد سعدی ایران در تاجیکستان)
این خبر یک شیطنت رسانهای به معنی واقعی بود ابتدا اهمیت ندادیم به این امید که در مراسم رونمایی از این آثار این شیطنت مهار خواهد شد...و اکنون این توضیح لازم است که جلد یک هزار واژه پزشکی که تحویل کمیته زبان تاجیکستان شده بود زیر نظر کارگروهی در سه نسخه آماده چاپ شد که امروز نمونه اول آن را از چاپخانه تحویل گرفتیم... شادی اتمام کار در حالی بود که خبر فوق در تلگرام جلو چشممان دست به دست میشد!
@LoversofIRAN
امیدواریم این تکذیبیه درست باشد👇👇
⬅️انجمن دوستی (عضوبان) سیدی:
توضیح آقای حسن قریبی (مسئول بنیاد سعدی ایران در تاجیکستان)
این خبر یک شیطنت رسانهای به معنی واقعی بود ابتدا اهمیت ندادیم به این امید که در مراسم رونمایی از این آثار این شیطنت مهار خواهد شد...و اکنون این توضیح لازم است که جلد یک هزار واژه پزشکی که تحویل کمیته زبان تاجیکستان شده بود زیر نظر کارگروهی در سه نسخه آماده چاپ شد که امروز نمونه اول آن را از چاپخانه تحویل گرفتیم... شادی اتمام کار در حالی بود که خبر فوق در تلگرام جلو چشممان دست به دست میشد!
@LoversofIRAN