🌍کانال تخصصی روابط بین‌الملل
6.98K subscribers
10.9K photos
1.11K videos
514 files
12.9K links
نخستین کانال تخصصی روابط بین‌الملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاع‌رسانی برنامه‌های تخصصی و همایش‌ها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی؛
- ارائه‌ی تحلیل‌های مرتبط با تحولات روز.

مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
Download Telegram
🔴 نماینده مجلس #ایران: #پوتین و #اسد ما را قربانی می‌کنند

بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، درباره آنچه خطر 'انحطاط' ایران خوانده، هشدار داده و ضمن انتقاد از نزدیکی روسیه و سوریه گفته است که این دو کشور ایران را 'قربانی' می‌کنند.

بهروز بنیادی در یک نطق علنی در صحن مجلس از نزدیکی روسیه و سوریه انتقاد کرده و گفته است: "امروز شاهد این هستیم که با تمام وقاحت (بشار) اسد (رئیس جمهور سوریه) وزنه همنوایی خود با (ولادیمیر) پوتین (رئیس جمهور روسیه) را سنگین تر کرده و حتی حضور شهیدان مدافع حرم را در سوریه کمرنگ و بعضا کتمان می‌کند".

آقای بنیادی افزود: "دور نیست که این دو مهره سیاسی، ما را در راه منافع خود و بزودی برای (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) و (دونالد) ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) قربانی کنند".

او گفت: "بخش زیادی از واردات کشور و خروج ارز فقط تحمیل قدرت‌هایی نظیر چین و روسیه است. ماحصل این معادله برد-باخت، افزایش فقر و فلاکت و بی اعتمادی در بین مردم است. می طلبد که حلقه تفکر اول کشور از نظامی به اقتصادی سیاسی تغییر نماید تا در سیاست خارجی برد برد معنا یابد".
وی افزود: "اختلاس، رانت‌خواری، فساد اداری، فقر، آقازادگی، فحشا، ریا، دروغ، کودک آزاری، همسر آزاری، تجاوز در مدرسه و کلاس قرآن، کلیه فروشی و ده ها مورد شرم آور دیگر در مخیله مردم و مسئولان در ابتدای انقلاب نمی گنجید".

آقای بنیادی گفت: "دانشجو، وکیل، معلم و کارگر عامل دشمن معرفی شده درحالی که در قرن ۲۱ و با پیشرفت فرضیه های مدیریت، عدم پذیرش انتقاد و عاری دانستن یک تفکر از خطا و اشتباه برای سال های متمادی از سوی هیچ عقل سلیمی پذیرفتنی نیست، به گونه ای که تاریخ نشان داده که این مسیر هر حکومتی را به خودکامگی و فساد رهنمون کرده و در سراشیبی انحطاط قرار داده است".

نظق میان دستور این نماینده مجلس در شرایطی انجام شد که به دنبال هفته ها بحران ارزی، بازار برخی شهرها از جمله تهران متلاطم است و برخی بازاریان کسب و کار خود را به دلیل شرایط نامعلوم اقتصادی متوقف کرده اند.

این نماینده مجلس ایران "افزایش فضای امنیتی، برخوردهای فراقانونی، عدم تحمل معترضان و ورود به حریم خصوصی شهروندان" را "نخستین زنگ خطر مسیر انحطاط" خواند و خطاب به مقام های نظام جمهوری اسلامی گفت: "تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومیت مردم که نجیب و باشرافت به همه مسئولان فرصت داده اند و ۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده اند، باید در مسیر رفاه به امنیت فکری این دنیای آنها قدم برداشته و تنها به وعده پاداش و ثواب اخروی بسنده نکنید".

#بهروز_بنیادی گفت: "کشوری که سالیانه نیاز به سرمایه گذاری ۶۰ میلیاردی دارد چرا باید به جای اولویت هزینه کرد در مسیر منافع ملی و ریشه کنی فقر و بیکاری و گرسنگی، ثروت ملی را بدون کسب منافع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط جهان به راحتی هزینه نماییم چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره اخبار ناگوار زندگی کنیم؟"
او افزود: "بعضی با خطاهای بی شمار در مصونیت کامل قرار دارند و دیگران با همه محبوبیت ملی و نجابت و سیادت به گونه ای در حصر و ممنوع التصویری و مردم نظاره گر این رفتار سراسر کینه و حسد".

BBC
https://t.me/InternationalRel
📸 #عکس: دیدار شاهزاده ویلیام (نوه ملکه الیزابت) از دیوار ندبه در جریان سفر به #اسرائیل
@internationalrel
(https://attach.fahares.com/Dm/EUBAvSCM1eZUw39NUjw==)

🎥 #کاوه_مدنی در مصاحبه با برنامه «هاردتاک» BBC جهانی:

اگر ۱۰۰ نفر بوديم، آنها نمى توانستند همه ما را به #جاسوسى متهم كنند! نسل من 70 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و نهایتا این نسل است که بايد در آينده #ايران نقش داشته باشد و به کشور خدمت کند.

ما میخواهیم روی پای خود بایستیم و با دیگر مردم جهان روابط دوستانه داشته باشیم، باور من این است که جوانان هم سن و سال من هم این را می‌خواهند و چون #رنج زیادی متحمل شده‌اند خواهان #تغییر در کشور هستند؛

اما اگر همه ما به دلیل شرایط موجود از کشور خارج شویم و منتظر کمک‌ کشورهای خارجی باشیم، به مردممان کمک نمی‌شود، بر این باورم که همه کسانیکه در خارج از کشور هستند اگر می‌توانند باید برگردند و به کشورشان کمک کنند اگر نمی‌توانند از راه‌های دیگری به کشور کمک کنند نه اینکه فقط
غُر غُر غُر بزنند!


#تلنگر
#اتحاد

💪🏻💪🏻💪🏻 #مصاحبه کامل #کاوه را در اینجا ببینید:

🔗 https://www.bbc.co.uk/programmes/w3cswjf3
#اینفوگرافیک: اقتصادهای بزرگ جهان که بیشترین میزان «سرمایه خارجی» را در خود جای دادند. (میلیارد دلار #آمریکا)

🔗 http://bit.ly/2IyfVzG
نیویورک پست با اشاره به #تظاهرات در #ایران؛

تظاهرات در #ایران نشان می‌دهد #ترامپ راه درستی را در پیش گرفته است؛ تلاش برای تغییر رژیم بدون دخالت قدرت خارجی

🔗https://goo.gl/BVwfmM
Forwarded from environews (... ..?)
عکس پر بازدید شبکه های اجتماعی
از کارمند شهرداری لندن که برای تعمیر لوله خانه یک پیرزن سرش را تا کمر در گل فرو کرده.



@enviro

✍🏻 فارین پالیسی: سایه‌های بلند 11 سپتامبر

مبارزه با تروریسم چگونه سیاست خارجی #آمریکا را منحرف ساخت؟

🔗 https://goo.gl/yDQhzL
دونالد #ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا و ولادمیر #پوتین، رئیس جمهور #روسیه ۱۶ جولای (25 تیرماه) در #هلسینکی #فنلاند با یکدیگر دیدار می‌کنند.

@InternationalRel
✍🏻 القدس العربی: رقابت #ایران و #روسیه در #سوریه: خرافه یا واقعیت؟

صبحي حديدي در القدس العربی چاپ لندن نوشت: به شکلی رسمی، صریح و علنی به نظر می رسد معادلات ‏حضور ایران و روسیه در سوریه وجهه «جدایی» به خود ‏گرفته است و بهتر بگوییم اوضاع به نحوی پیش می رود ‏که می توان گفت زمینه هایی برای این جدایی ایجاد ‏شده است.‏

این در حالی است که تعبیر«نیروهای خارجی» که پوتین ‏در صحبتهای خود به کار برد، ابهام زیادی دارد؛ چرا ‏که این لفظ می تواند شامل همه دولتها، شبه نظامیان ‏و جبهه های غیر سوری می شود که در این کشور حضور ‏دارند و این مساله منحصر به ایران و بالهای آن، ‏ترکیه و آمریکا نمی شود، بلکه روسیه را نیز شامل ‏می شود. با این اوصاف، چرا ایران مقصود پوتین را ‏به خود گرفته و گمان کرد مراد از نیروهای خارجی ‏تنها ایرانی ها هستند؟

طبعا دلایل واضح و مرتبط با واقعیت سیاسی و نظامی ‏در میدان سوریه در این برداشت ایران سهیم هستند؛ ‏چرا که مسکو تمایل زیادی به ورود به مرحله پسا ‏تروریسم دارد تا بتواند از سرمایه گذاری های متعدد ‏خود که در پشت پرده دخالت نظامی اش در سوریه قرار ‏دارد، استفاده کند. ایران در سوریه، در نفوذ ‏داخلی، اقتصادی و ژئوسیاسی، طرف مکمّل سرمایه گذاری ‏اقتصادی روسیه نبوده و حتی می تواند در این زمینه ‏به رقیب ان بدل شود؛ رقیبی که می تواند در پایان ‏به دشمنی خطرناک تبدیل شود.‏

#ایران، #ترکیه یا دولت #اردوغان نیست؛ روابط ترکیه ‏روسیه می تواند به نهایت تنش و تشنج برسد تا در ‏ادامه منتهی به همبستگی شود. نکته قابل اهمیت آن ‏است که توافق های #مسکو با #آنکارا می تواند با ‏رضایت واشنگتن همراه باشد و این برای مسکو اهمیتی ‏ندارد؛ علاوه بر اینکه توافق های مذکور می‌تواند ‏تهران را مجبور به شراکت با آنها کند؛ تا آنجا که ‏برای مثال با خروج نیروهایش از تل رفعت موافقت ‏کند.‏

بدین معنا، نیروهای ترکیه که مساحت گسترده ای از ‏شمال سوریه را اشغال کرده اند، در ضمن صفت «خارجی» ‏که پوتین در #سوچی از آن سخن گفت قرار نمی گیرند؛ ‏چرا که عاقلانه نیست که #کرملین در ماه می خواستار ‏خروج نیروهای ترکی شده و سپس در ژوئن از آنها ‏بخواهد وارد تل رفعت شوند و حتی به اخراج نیروهای ‏کردی و ایرانی از ان کمک کنند. ‏

واقعیت مهم دیگری نیز به این مساله افزوده می شود ‏که از مساله رقابت ایرانی روسی فراتر رفته و به ‏اینده روابط مسکو، آنکارا و تهران و تشکیلات مسلحی ‏می رسد که نظام سوریه ایجاد کرده است. آنچه تهران ‏را در سوریه راضی می کند، غالبا آنکارا را خشنود ‏نمی کند و چه بسا همواره پایگاه حمیمیم روسیه را ‏نیز راضی نکند. علاوه بر اینکه ضرورتا در ضمن طرح ‏روسیه برای ورود به مرحله عملیات سیاسی جای نمی ‏گیرد.‏

در این میان، موضع اسرائیل در مورد حضور نظامی ‏ایران در سوریه نیز در ماههای اخیر شکل تازه ای به ‏خود گرفته است؛ امری که ایجاد قواعد درگیری جدیدی ‏را اقتضا می کند که تهران را در خط اول هدف گیری ‏قرار می دهد. در آغاز، استراتژی دولت اشغالگر از ‏خط قرمز نظم دهنده ای آغاز می شد که مخالف حضور ‏نیروهای مسلح ایران از سوریه تا #لبنان بود؛ در ‏کنار بازدارندگی در برابر انحرافی که منبع آن ‏ایران و ابزار آن حزب الله باشد و این انحراف به ‏حضور نیروهای ایران و حزب الله به جولان اشغالی ‏منجر شود.‏

اما امروز، نخست وزیر #نتانیاهو به کمتر از خروج ‏کامل نیروهای ایران از سوریه راضی نیست، به نحوی ‏که حتی یک وجب از خاک سوریه از این اصل مستثنی ‏نشود، و علت آن، بمباران اخیر حشد الشعبی #عراق ‏است که متوجه منطقه #بوکمال در نقاط شرقی سوریه شد؛ ‏در حالی که نیروهای هوایی اسرائیل در پشت پرده این ‏انفجار قرار داشتند. در وُسع تهران و شبه نظامیان ‏وابسته به آن در سوریه نیست که بین عدم پاسخ دادن ‏به عملیات نظامی #اسرائیل و یا عدم همراهی با ‏هماهنگی های به عمل آمده بین مسکو، #واشنگتن و ‏ترکیه، موضع میانه ای را اتخاذ کند، یا به بیانی ‏دقیقتر، تهران نمی تواند این گزینه را برای مدت ‏طولانی به کار گیرد؛ چرا که سرعت حوادث و تحولات در ‏سوریه اجازه چنین تاکتیکی را به تهران نمی دهد؛ ‏بویژه آنکه مسکو روز به روز بیشتر نشان می دهد که ‏هرگز ایجاد خللی در برنامه های سرمایه گذاری طولانی ‏مدت خود در سوریه، تحت تاثیر اصرار ایران برای بقا ‏در این کشور را نمی پذیرد.‏

🔹 رقابت ایران و روسیه در سوریه خرافه نیست؛ همانطور ‏که خوانش سطرهای سابق می تواند این مساله را نشان ‏دهد که این رقابت کاملا اتفاق افتاده و شروطی آن را ‏تحمیل می کند که می تواند از محاسبات تهران در ‏سوریه، منطقه و جهان فراتر رود.‏

🔗 http://www.alquds.co.uk/?p=959289
🌍کانال تخصصی روابط بین‌الملل
India won’t follow US sanctions on Iran | TheHill http://thehill.com/policy/international/389620-india-wont-follow-us-sanctions-on-iran 🔴#هند از #تحریم_آمریکا علیه #ایران پیروی نخواهد کرد. وزیر خارجه هند گفت که فقط از تحریم های سازمان ملل حمایت میکند نه از…
https://goo.gl/L2SyLp

🔴 آمادگی #هند برای توقف واردات نفت از #ایران

وزارت نفت هند از پالایشگاه‌های این کشور خواسته است برای «کاهش چشمگیر یا به صفر رساندن» واردات نفت ایران از ماه نوامبر آماده شوند. این مطلب را دو منبع در صنعت نفت هند به رویترز اعلام کرده‌اند؛ مسئله‌ای که به زعم این خبرگزاری غربی اولین نشانه از واکنش هند به فشار ایالات متحده برای قطع پیوندهای تجاری با ایران است.

هند پیشتر گفته بود که تحریم‌های یکجانبه اعمالی از سوی #آمریکا را به رسمیت نشناخته و به جای آن از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل پیروی می‌کند. اما این منابع در صنعت نفت هند می‌گویند که دهلی‌نو - که پس از چین دومین خریدار نفت ایران است - برای حفظ دسترسی خود به نظام مالی ایالات متحده مجبور خواهد شد تا دست به اقداماتی بزند.

این منابع گفته‌اند که وزارت نفت هند روز پنجشنبه نشستی را با پالایشگاه‌های این کشور برگزار کرده و آن‌ها را به یافتن جایگزین‌هایی برای نفت ایران ترغیب کرد.

یکی از این منابع به رویترز گفته است که «[هند] از پالایشگاه‌ها خواسته است تا خود را برای هر احتمالی آماده کنند، زیرا وضعیت در حال تغییر و تحول است. ممکن است کاهشی چشمگیر رخ دهد یا اصلا هیچ وارداتی انجام نشود.»

به نوشته رویترز، طی دور پیشین تحریم‌ها، هند یکی از معدود کشورهایی بود که به خرید نفت ایران ادامه می‌داد، هرچند که واردات خود را کاهش داد زیرا حمل‌و‌نقل، بیمه و کانال‌های بانکی به خاطر تحریم‌های اروپایی‌ها و آمریکا در تنگنا قرار گرفته بودند. اما این منابع گفته‌اند که این بار وضعیت متفاوت است.

یک منبع گفته است که «شما هند، چین و اروپا را یک سو دارید، و ایالات متحده را سوی دیگر ... در حال حاضر ما واقعا نمی‌دانیم چه کار کنیم، اما در همان شرایط خود را برای روبه‌رو شدن با هر احتمالی آماده می‌کنیم.»

نیکی #هیلی، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته در دیدار با نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند در دهلی از این کشور خواست تا واردات نفت خود را از ایران به صفر برساند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز دو روز پیش به صراحت از متحدان ایالات متحده خواست تا ماه نوامبر واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

🔗 https://www.reuters.com/article/us-india-iran-oil-exclusive/exclusive-india-preparing-for-cut-in-oil-imports-from-iran-sources-idUSKBN1JO18L
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو: #ترامپ در دیدار با رئیس جمهور #آمریکا پرتغال می گوید که اگر #رونالدو نامزد رئیس جمهوری بشود بیشتر از تو رای می آورد؟

رئیس جمهور پرتغال: #پرتغال، #آمریکا نیست، تفاوت‌هایی وجود دارد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو: وقتی از جنگ اقتصادی حرف میزنیم دقیقا از چه سخن می‌گوییم؟

جیمز ریکاردز مشاور ارزی کاخ سفید

#قاچاق
#دوبی
#سقوط_ریال
@internationalrel
دکتر #ظریف خطاب به وزیر خارجه #آمریکا: آنکه در خانه شیشه ای زندگی می کند نباید سنگ پرتاب کند!

#توییتر
@InternationalRel
🌍کانال تخصصی روابط بین‌الملل
‍ (https://attach.fahares.com/SF7EhyaAZ6S3Aiv3l8ySiA==) 🔴 #توییتر مایک #پمپئو وزیر خارجه #آمریکا: رژیم فاسد #ایران منابع کشور را برای بشار اسد، حزب الله #لبنان، #حماس و حوثی‌ها به هدر می‌دهد در حالیکه مردم در مضیقه‌اند. اینکه #تظاهرات مردم ادامه یافته…
(https://attach.fahares.com/Dm/EUBAvSCMBEDljGGP84w==)

جمهوری اسلامی ایران
وزارت امور خارجه
بیانیه مطبوعاتی
محمد جواد #ظریف
وزیر امور خارجه
تهران، ایران
۷ تیر ۱۳۹۷

ایالات متحده منابع مردمش را برباد می‌دهد، چه با ماجراجویی در #عراق و #افغانستان، چه با حمایت کورکورانه از #اسرائیل و دیگر رژیم‌های تروریست پرور و یا با گسترش بی مصرف سلاح‌های هسته‌ای اش: این اقدامات تنها به رنج مردم آمریکا می‌افزاید. همانگونه که قبلا هم گفته‌ام، هیچکس نباید تعجب کند که تظاهرات در آمریکا ادامه پیدا می‌کند: در مرزها، در زندان ها و همین آخر هفته در #واشنگتن و تمام ۵۰ ایالت. مردم آمریکا از رهبرانشان می‌خواهند که ثروت کشورشان را به مردم واگذار کرده و پاسخگوی نیازهای مشروع آنان باشند تا ۴۰ میلیون نفر در ثروتمندترین کشور جهان زیر خط فقر زندگی نکنند. ما تداوم سیاست‌های عبث دولت ایالات متحده در سرکوب، زندانی کردن تظاهرکنندگان، جداکردن مهاجرین از خانواده‌هایشان و نگهداری اطفال آنها در قفس و نیز سرپوش نهادن و انکار ناکامی‌های مردم آمریکا را محکوم می‌کنیم. مردم ایالات متحده از فساد، بی عدالتی و بی کفایتی رهبرانشان به ستوه آمده‌اند. جهان صدای آنها را می‌شنود.
فدراسیون فوتبال #مراکش در رابطه با داوری ها در دیدارهای تیمشان برابر #پرتغال و #اسپانیا به فیفا شکایت کرد.
@internationalrel
(https://attach.fahares.com/SF7EhyaAZ6RfV/mJzdTwHA==)

🔵 #توییتر پروفسور استفن #والت:

دیدار و گفتگو با #پوتین خوب است اما امیدوارم مانند دیدار #سنگاپور نباشد جاییکه #ترامپ از رهبر بی‌باک خواهش و تمنا کرد و در مقابل چیزی به دست نیاورد؛ همچنین امیدوارم کسی به او توضیح دهد که اگر #ناتو متحد و یکپارچه پشت او باشد برایش بهتر خواهد بود.
#اینفوگرافیک: بزرگترین «صادرکنندگان» جهان را بشناسید؛ (میلیارد دلار در سال)

سهم #ایران: 92 میلیارد دلار در سال



🔗 https://www.weforum.org/agenda/2018/06/these-are-the-worlds-biggest-exporters
🔴 فارین پالیسی: آخرین مقاومت #متیس درمورد #ایران است

از آنجا که شکاف داخلی بین ژنرال جیمز #متیس و #ترامپ مشخص‌تر می‌شود، ماموریت او روشن‌تر می‌گردد: جلوگیری از جنگ با #تهران

🔗 https://foreignpolicy.com/2018/06/28/mattiss-last-stand-is-iran/