(https://attach.fahares.com/534bemEdX6hpPiKYy6D3BA==)
✍🏻 در پاسخ به #پمپئو فهرست بخشی از مطالبات #ایران از #آمریکا توسط دکتر #ظریف منتشر شد (3)
اظهارات 31 اردیبهشت آقای پمپئو اوج توهم مقامات دولت کنونی #آمریکا در مورد منطقه ما است. وزیر امور خارجه ایالات متحده در حالی برای مذاکره و تفاهم با جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین میکند که جامعه بینالمللی نسبت به اصل امکان مذاکره و تفاهم با دولت کنونی ایالات متحده برای هر موضوعی تردید جدی دارد.
دولتی که برجام را که نتیجه صدها ساعت مذاکره دوجانبه و چندجانبه با حضور عالیترین مقامات ایالات متحده است و به وسیله شورای امنیت ملل متحد که آمریکا عضو دائم آن است در قطعنامهای به پیشنهاد خود آن دولت و تصویب تمامی اعضای شورای امنیت به یک تعهد بینالمللی طبق اصل 25 منشور ملل متحد تبدیل شده است را زیرپا گذاشته، چگونه میتواند توقع داشته باشد که دوباره با آن دولت مذاکره شود؟ اقدامات و اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا حتی بهانه مضحک مجاز بودن خروج از برجام به دلیل مذاکره و تفاهم توسط دولت قبلی آمریکا را هم باطل نموده و نشان داده که به فاصله چندساعت توافق شخص رییس جمهور را هم زیرپا میگذارد. اقدام رییس جمهور آمریکا برای خروج از بیانیه اجلاس گروه هفت یک نمونه روشن از این روش رفتاری قانون گریز است. اظهارات رییس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی بلافاصله پس از دیدار با رهبر کره شمالی نمونه دیگری از رفتار یک دولت خطرناک و غیرعقلانی است. آیا وزیر امور خارجه آمریکا توقع دارد که جمهوری اسلامی ایران با دولتی مذاکره کند که رییس آن دولت اعلام میکند «در صورتیکه شش ماه دیگر متوجه شوم که اشتباه کردهام بهانهای پیدا میکنم»؟ آیا چنین دولتی میتواند برای ایران شرط قرار دهد و جای شاکی و متشاکی را عوض نماید؟ ایشان فراموش کرده که این دولت کنونی آمریکا است که باید نشان دهد حرف و امضایش اعتبار دارد ونه طرفی که که به تعهدات بینالمللی و قول خود پایبند بوده است. واقعیت این است که این دولتهای آمریکا در 7 دهه گذشتهاند که میباید به خاطر بیاعتنایی به قوانین بینالمللی و نقض فاحش توافقات دوجانبه و چندجانبه با ایران پاسخگو باشند. فهرست کوتاهی از مطالبات به حق مردم و دولت ایران از دولت ایالات متحده آمریکا می تواند حداقل شامل موارد زیر باشد:
1. دولت آمریکا باید به استقلال و حق حاکمیت ملی ایران احترام بگذارد و تضمین دهد بر اساس تعهدات این کشور در عهدنامه 1359 الجزایر به مداخلات خود در ایران خاتمه خواهد داد.
2. دولت آمریکا باید تهدید و استفاده از زور به عنوان یک ابزار سیاست خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها را که با اصول آمره حقوق بینالملل و منشور ملل متحد در تضاد بوده و باعث خسارات فراوان به مردم جهان، منطقه ما و مردم آمریکا شده است رسماً کنار بگذارد.
3. دولت آمریکا باید به مصونیت دولت جمهوری اسلامی ایران که از اصول اساسی حقوق بین الملل بشمار می آید احترام گذارد و ضمن الغای احکام خودسرانه و غیرقانونی صادره قبلی از به اجرا گذاردن آنها در آمریکا و سایر کشورها خودداری نماید.
4. دولت آمریکا باید اقدامات غیرقانونی خود علیه مردم ایران در طول دهههای گذشته شامل موارد ذیل را پذیرفته، خسارات وارده به مردم #ایران را جبران نموده و به صورت قابل راستی آزمایی اطمینان دهد که از ادامه و تکرار آنها خودداری خواهد نمود
🔗 http://www.iran-daily.com/News/217019.html
✍🏻 در پاسخ به #پمپئو فهرست بخشی از مطالبات #ایران از #آمریکا توسط دکتر #ظریف منتشر شد (3)
اظهارات 31 اردیبهشت آقای پمپئو اوج توهم مقامات دولت کنونی #آمریکا در مورد منطقه ما است. وزیر امور خارجه ایالات متحده در حالی برای مذاکره و تفاهم با جمهوری اسلامی ایران شرط تعیین میکند که جامعه بینالمللی نسبت به اصل امکان مذاکره و تفاهم با دولت کنونی ایالات متحده برای هر موضوعی تردید جدی دارد.
دولتی که برجام را که نتیجه صدها ساعت مذاکره دوجانبه و چندجانبه با حضور عالیترین مقامات ایالات متحده است و به وسیله شورای امنیت ملل متحد که آمریکا عضو دائم آن است در قطعنامهای به پیشنهاد خود آن دولت و تصویب تمامی اعضای شورای امنیت به یک تعهد بینالمللی طبق اصل 25 منشور ملل متحد تبدیل شده است را زیرپا گذاشته، چگونه میتواند توقع داشته باشد که دوباره با آن دولت مذاکره شود؟ اقدامات و اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا حتی بهانه مضحک مجاز بودن خروج از برجام به دلیل مذاکره و تفاهم توسط دولت قبلی آمریکا را هم باطل نموده و نشان داده که به فاصله چندساعت توافق شخص رییس جمهور را هم زیرپا میگذارد. اقدام رییس جمهور آمریکا برای خروج از بیانیه اجلاس گروه هفت یک نمونه روشن از این روش رفتاری قانون گریز است. اظهارات رییس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی بلافاصله پس از دیدار با رهبر کره شمالی نمونه دیگری از رفتار یک دولت خطرناک و غیرعقلانی است. آیا وزیر امور خارجه آمریکا توقع دارد که جمهوری اسلامی ایران با دولتی مذاکره کند که رییس آن دولت اعلام میکند «در صورتیکه شش ماه دیگر متوجه شوم که اشتباه کردهام بهانهای پیدا میکنم»؟ آیا چنین دولتی میتواند برای ایران شرط قرار دهد و جای شاکی و متشاکی را عوض نماید؟ ایشان فراموش کرده که این دولت کنونی آمریکا است که باید نشان دهد حرف و امضایش اعتبار دارد ونه طرفی که که به تعهدات بینالمللی و قول خود پایبند بوده است. واقعیت این است که این دولتهای آمریکا در 7 دهه گذشتهاند که میباید به خاطر بیاعتنایی به قوانین بینالمللی و نقض فاحش توافقات دوجانبه و چندجانبه با ایران پاسخگو باشند. فهرست کوتاهی از مطالبات به حق مردم و دولت ایران از دولت ایالات متحده آمریکا می تواند حداقل شامل موارد زیر باشد:
1. دولت آمریکا باید به استقلال و حق حاکمیت ملی ایران احترام بگذارد و تضمین دهد بر اساس تعهدات این کشور در عهدنامه 1359 الجزایر به مداخلات خود در ایران خاتمه خواهد داد.
2. دولت آمریکا باید تهدید و استفاده از زور به عنوان یک ابزار سیاست خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها را که با اصول آمره حقوق بینالملل و منشور ملل متحد در تضاد بوده و باعث خسارات فراوان به مردم جهان، منطقه ما و مردم آمریکا شده است رسماً کنار بگذارد.
3. دولت آمریکا باید به مصونیت دولت جمهوری اسلامی ایران که از اصول اساسی حقوق بین الملل بشمار می آید احترام گذارد و ضمن الغای احکام خودسرانه و غیرقانونی صادره قبلی از به اجرا گذاردن آنها در آمریکا و سایر کشورها خودداری نماید.
4. دولت آمریکا باید اقدامات غیرقانونی خود علیه مردم ایران در طول دهههای گذشته شامل موارد ذیل را پذیرفته، خسارات وارده به مردم #ایران را جبران نموده و به صورت قابل راستی آزمایی اطمینان دهد که از ادامه و تکرار آنها خودداری خواهد نمود
🔗 http://www.iran-daily.com/News/217019.html
Telegram
(https://attach.fahares.com/534bemEdX6hpPiKYy6D3BA==)
✍🏻 در پاسخ به #پمپئو فهرست بخشی از مطالبات #ایران از #آمریکا توسط دکتر #ظریف منتشر شد (4)
5. دولت امریکا باید سیاستهای تجاوزکارانه تجاوز مستمر اقتصادی خود در 4 دهه گذشته علیه مردم ایران را متوقف نموده، تحریمهای ظالمانه و گسترده مستقیم و فرامرزی علیه ایران را باطل کرده و صدها لایحه و فرمان اجرایی جهت مانع تراشی در مسیر طبیعی توسعه در ایران که نقض صریح و آشکار حقوق بین الملل و معاهدات لازم الاجرا است و از سوی همگان محکوم گردیده است را فورا متوقف نموده و خسارات عظیم وارده بر ملت و اقتصاد ایران را جبران نماید.
6. دولت آمریکا باید فوراً بدعهدیها و نقض صریح برجام که صدها میلیارد دلار خسارت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از جلوگیری از تجارت با #ایران و سرمایهگذاری در ایران وارد کرده است را متوقف نموده، خسارات مردم ایران را جبران نماید و به صورت قابل راستیآزمایی متعهد شود که بدون هیچ قید و شرط کلیه تعهدات خود در برجام را اجرا نموده و بر اساس مفاد برجام از هر اقدامی که مانع عادی شدن روابط اقتصادی با ایران شود خودداری خواهد کرد.
7. دولت امریکا باید همه شهروندان ایرانی و غیر ایرانی که به دلیل اتهامات جعلی و ساختگی نقض تحریم های ایران در آمریکا در زندان به سر میبرند و یا با فشارهای غیرقانونی دولت آمریکا توسط سایر دولتها برای استرداد به آمریکا دستگیر شده و تحت سختترین شرایط در بازداشت غیرقانونی به سر می برند را فوراً آزاد نموده، خسارتهای وارده به آنها – شامل بانوی باردار، افراد سالخورده و بیمار که حتی برخی از آنها در زندان جانشان را از دست دادهاند و خانوادههایشان را جبران نماید.
8. دولت امریکا باید عواقب لشکر کشی تجاوزکارانه و مداخله جویانه به منطقه از جمله #عراق، #افغانستان و نیز #خلیج_فارس را پذیرفته، نیروهای خود را از منطقه خارج نموده و به مداخله در امور منطقه خاتمه دهد.
9. دولت آمریکا باید به سیاستها و اقداماتی که به ایجاد گروه تروریستی و ضد انسانی #داعش و سایر گروههای افراطی منجر شد پایان داده و متحدین منطقهای خود را وادار نماید که حمایتهای مالی، تسلیحاتی و سیاسی از گروههای افراطی در منطقه و جهان را به صورت قابل راستیآزمایی متوقف کنند.
10. دولت #آمریکا باید از تامین سلاح برای طرف متجاوز در یمن و مشارکت در حملات مکرر به مردم مظلوم #یمن و قتل و کشتار هزاران نفر و تخریب کشور دست بردارد و متحدان خود را وادار به پایان تجاوز علیه مردم یمن و جبران خسارات وارده نماید.
11. دولت امریکا باید با احترام به حقوق و قوانین بینالمللی، حمایت بیحد و مرز خود از #اسراییل را متوقف نموده، سیاست آپارتاید و نقض مداوم حقوقبشر توسط آن رژیم را محکوم نموده و از حقوق مردم فلسطین به ویژه حق تعیین سرنوشت و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی #قدس شریف عملاً حمایت نماید.
12. دولت آمریکا باید فروش سالیانه صدها میلیارد دلار سلاحهای مرگبار – و نه زیبا – به مناطق بحرانی جهان و به ویژه منطقه غرب آسیا را متوقف ساخته[و بجای اینکه مناطق بحرانی را به انبار باروت تبدیل کند، اجازه دهد این مبالغ هنگفت برای توسعه کشورها و فقرزدایی جهانی بکار رود که تنها کسری از هزینههای خرید سلاح مشتریان آمریکا میتواند به رفع گرسنگی و فقر مطلق، تأمین آب آشامیدنی سالم، مبارزه با بیماری و ... در تمام جهان بیانجامد.
13. دولت آمریکا باید از مخالفت با خواست 5 دهه جامعه بینالمللی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در #خاورمیانه دست برداشته، رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی را وادار به خلع سلاح اتمی کرده و بزرگترین خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقهای و جهانی یعنی قرار داشتن مخربترین سلاحها در اختیار متجاوزترین و جنگافروزترین رژیم در تاریخ معاصر را خاتمه دهد.
15. دولت آمریکا باید به تمامی طرفهای قراردادی خود و به جامعه بینالمللی تعهد دهد که اصل وفای به عهد که مهمترین قاعده حقوق بینالملل و بنیان روابط متمدنانه بشری است را رعایت نموده و دکترین خطرناک استفاده ابزاری از حقوق بینالملل و سازمانهای بینالمللی تنها بهعنوان «یکی از ابزارها در جعبه ابزار ایالات متحده» را به صورت رسمی و مهمتر از آن در عمل خاتمه دهد.
🔗 http://www.iran-daily.com/News/217019.html
✍🏻 در پاسخ به #پمپئو فهرست بخشی از مطالبات #ایران از #آمریکا توسط دکتر #ظریف منتشر شد (4)
5. دولت امریکا باید سیاستهای تجاوزکارانه تجاوز مستمر اقتصادی خود در 4 دهه گذشته علیه مردم ایران را متوقف نموده، تحریمهای ظالمانه و گسترده مستقیم و فرامرزی علیه ایران را باطل کرده و صدها لایحه و فرمان اجرایی جهت مانع تراشی در مسیر طبیعی توسعه در ایران که نقض صریح و آشکار حقوق بین الملل و معاهدات لازم الاجرا است و از سوی همگان محکوم گردیده است را فورا متوقف نموده و خسارات عظیم وارده بر ملت و اقتصاد ایران را جبران نماید.
6. دولت آمریکا باید فوراً بدعهدیها و نقض صریح برجام که صدها میلیارد دلار خسارت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از جلوگیری از تجارت با #ایران و سرمایهگذاری در ایران وارد کرده است را متوقف نموده، خسارات مردم ایران را جبران نماید و به صورت قابل راستیآزمایی متعهد شود که بدون هیچ قید و شرط کلیه تعهدات خود در برجام را اجرا نموده و بر اساس مفاد برجام از هر اقدامی که مانع عادی شدن روابط اقتصادی با ایران شود خودداری خواهد کرد.
7. دولت امریکا باید همه شهروندان ایرانی و غیر ایرانی که به دلیل اتهامات جعلی و ساختگی نقض تحریم های ایران در آمریکا در زندان به سر میبرند و یا با فشارهای غیرقانونی دولت آمریکا توسط سایر دولتها برای استرداد به آمریکا دستگیر شده و تحت سختترین شرایط در بازداشت غیرقانونی به سر می برند را فوراً آزاد نموده، خسارتهای وارده به آنها – شامل بانوی باردار، افراد سالخورده و بیمار که حتی برخی از آنها در زندان جانشان را از دست دادهاند و خانوادههایشان را جبران نماید.
8. دولت امریکا باید عواقب لشکر کشی تجاوزکارانه و مداخله جویانه به منطقه از جمله #عراق، #افغانستان و نیز #خلیج_فارس را پذیرفته، نیروهای خود را از منطقه خارج نموده و به مداخله در امور منطقه خاتمه دهد.
9. دولت آمریکا باید به سیاستها و اقداماتی که به ایجاد گروه تروریستی و ضد انسانی #داعش و سایر گروههای افراطی منجر شد پایان داده و متحدین منطقهای خود را وادار نماید که حمایتهای مالی، تسلیحاتی و سیاسی از گروههای افراطی در منطقه و جهان را به صورت قابل راستیآزمایی متوقف کنند.
10. دولت #آمریکا باید از تامین سلاح برای طرف متجاوز در یمن و مشارکت در حملات مکرر به مردم مظلوم #یمن و قتل و کشتار هزاران نفر و تخریب کشور دست بردارد و متحدان خود را وادار به پایان تجاوز علیه مردم یمن و جبران خسارات وارده نماید.
11. دولت امریکا باید با احترام به حقوق و قوانین بینالمللی، حمایت بیحد و مرز خود از #اسراییل را متوقف نموده، سیاست آپارتاید و نقض مداوم حقوقبشر توسط آن رژیم را محکوم نموده و از حقوق مردم فلسطین به ویژه حق تعیین سرنوشت و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی #قدس شریف عملاً حمایت نماید.
12. دولت آمریکا باید فروش سالیانه صدها میلیارد دلار سلاحهای مرگبار – و نه زیبا – به مناطق بحرانی جهان و به ویژه منطقه غرب آسیا را متوقف ساخته[و بجای اینکه مناطق بحرانی را به انبار باروت تبدیل کند، اجازه دهد این مبالغ هنگفت برای توسعه کشورها و فقرزدایی جهانی بکار رود که تنها کسری از هزینههای خرید سلاح مشتریان آمریکا میتواند به رفع گرسنگی و فقر مطلق، تأمین آب آشامیدنی سالم، مبارزه با بیماری و ... در تمام جهان بیانجامد.
13. دولت آمریکا باید از مخالفت با خواست 5 دهه جامعه بینالمللی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در #خاورمیانه دست برداشته، رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی را وادار به خلع سلاح اتمی کرده و بزرگترین خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقهای و جهانی یعنی قرار داشتن مخربترین سلاحها در اختیار متجاوزترین و جنگافروزترین رژیم در تاریخ معاصر را خاتمه دهد.
15. دولت آمریکا باید به تمامی طرفهای قراردادی خود و به جامعه بینالمللی تعهد دهد که اصل وفای به عهد که مهمترین قاعده حقوق بینالملل و بنیان روابط متمدنانه بشری است را رعایت نموده و دکترین خطرناک استفاده ابزاری از حقوق بینالملل و سازمانهای بینالمللی تنها بهعنوان «یکی از ابزارها در جعبه ابزار ایالات متحده» را به صورت رسمی و مهمتر از آن در عمل خاتمه دهد.
🔗 http://www.iran-daily.com/News/217019.html
Telegram
(https://attach.fahares.com/534bemEdX6hVACKF3F5YVQ==)
⭕️ #توییتر مایک #پمپئو وزیر خارجه #آمریکا:
5000 ایرانی در دیماه 96 دستگیر شدند، 30 زن بهدلیل اعتراض علیه #حجاب_اجباری زندانی شدند، صدها #درویش، دهها کنشگر #محیطزیست، 400 شهروند #اهواز، 30 کشاورز #اصفهان، همگی توسط رژیم جنایتکار #ایران زندانی شدند.
مردم #ایران شایسته احترام به حقوق بشر هستند.
⭕️ #توییتر مایک #پمپئو وزیر خارجه #آمریکا:
5000 ایرانی در دیماه 96 دستگیر شدند، 30 زن بهدلیل اعتراض علیه #حجاب_اجباری زندانی شدند، صدها #درویش، دهها کنشگر #محیطزیست، 400 شهروند #اهواز، 30 کشاورز #اصفهان، همگی توسط رژیم جنایتکار #ایران زندانی شدند.
مردم #ایران شایسته احترام به حقوق بشر هستند.
Telegram
attach 📎
طرح جلد مجله تایم در اعتراض به سیاست ضدمهاجرتی دولت #ترامپ و جدا کردن کودکان از پدر و مادرهایشان:
به #آمریکا خوش آمدی!
#نشریات
@internationalrel
به #آمریکا خوش آمدی!
#نشریات
@internationalrel
🔵 شبکه آی 24 #اسراییل: #بحرین به زودی رسما با #تلآویو رابطه دیپلماتیک برقرار میکند
دولت بحرین اولین کشور عربی حاشیه #خلیج_فارس خواهد بود که روابط دیپلماتیک را با #اسراییل را آغاز خواهد کرد
یک مقام دولتی بحرین در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «آی24 نیوز» گفت: «بحرین به چشم یک دشمن به اسرائیل نمینگرد. عادیسازی روابط بین دو دولت، با اصول بحرین تضادی ندارد».
این اظهارات در حالی منتشر میشود که قرار است دو روز دیگر (24 ژوئن – 3 تیر) یک هیأت از مقامات رژیم صهیونیستی برای شرکت در همایش کمیته میراث جهانی (در یونسکو) به دعوت رسمی بحرین، به منامه پایتخت این کشور سفر کند. این مقام بحرینی گفت علیرغم اجباری که کشور میزبان این نشست برای استقبال و پذیرش مقامات تمامی کشورهای شرکتکننده دارد، اما منافع بحرین، مهمترین عامل خوشآمدگویی به اسراییلیها خواهد بود.
ماه گذشته نیز «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه #بحرین در اظهاراتی بیسابقه گفته بود که اسرائیل حق دارد از خودش در برابر حملات جمهوری اسلامی دفاع کند.
🔗 https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy-defense/177564-180620-bahrain-doesn-t-view-israel-as-enemy-will-be-first-gulf-state-to-establish-ties
دولت بحرین اولین کشور عربی حاشیه #خلیج_فارس خواهد بود که روابط دیپلماتیک را با #اسراییل را آغاز خواهد کرد
یک مقام دولتی بحرین در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «آی24 نیوز» گفت: «بحرین به چشم یک دشمن به اسرائیل نمینگرد. عادیسازی روابط بین دو دولت، با اصول بحرین تضادی ندارد».
این اظهارات در حالی منتشر میشود که قرار است دو روز دیگر (24 ژوئن – 3 تیر) یک هیأت از مقامات رژیم صهیونیستی برای شرکت در همایش کمیته میراث جهانی (در یونسکو) به دعوت رسمی بحرین، به منامه پایتخت این کشور سفر کند. این مقام بحرینی گفت علیرغم اجباری که کشور میزبان این نشست برای استقبال و پذیرش مقامات تمامی کشورهای شرکتکننده دارد، اما منافع بحرین، مهمترین عامل خوشآمدگویی به اسراییلیها خواهد بود.
ماه گذشته نیز «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه #بحرین در اظهاراتی بیسابقه گفته بود که اسرائیل حق دارد از خودش در برابر حملات جمهوری اسلامی دفاع کند.
🔗 https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy-defense/177564-180620-bahrain-doesn-t-view-israel-as-enemy-will-be-first-gulf-state-to-establish-ties
i24NEWS
Official to i24NEWS: 'Bahrain will be first Gulf state to form ties with Israel'
Bahrain's Ministry of Foreign Affairs denies the i24NEWS report
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو: تماشاگران #سنگال پس از بازی با #لهستان اقدام به جمعآوری زبالههای خود کردند
فرهنگ و شخصیت ربطی به وضعیت مالی و تاریخ گذشته ندارد
#از_خودمان_شروع_کنیم
@InternationalRel
فرهنگ و شخصیت ربطی به وضعیت مالی و تاریخ گذشته ندارد
#از_خودمان_شروع_کنیم
@InternationalRel
برنامه دیدار وزیران نفت #ایران و #عربستان سعوی
وزرای نفت ایران و عربستان سعودی پیش از برگزاری نشست #اوپک در #وین با هم گفت وگو می کنند.
@internationalrel
وزرای نفت ایران و عربستان سعودی پیش از برگزاری نشست #اوپک در #وین با هم گفت وگو می کنند.
@internationalrel
#فوری
#عراقچی هشدار داد: #ایران ممکن است طی رزوهای آینده از #برجام خارج شود. (فارس)
@InternationalRel
#عراقچی هشدار داد: #ایران ممکن است طی رزوهای آینده از #برجام خارج شود. (فارس)
@InternationalRel
براساس گزارش یورو نیوز، #عراقچی اعلام کرد: توافق هسته ای #ایران اکنون در بخش مراقبتهای ویژه قرار دارد، و اگر توافقی با طرفهای اروپایی حاصل نشود #تهران ممکن است از این توافق خارج شود و این امکان وجود دارد.
@internationalrel
@internationalrel
⭕️ نیویورک پست: در اجلاس گروه ۷ #ترامپ به سمت #مرکل شکلات پرتاب کرده است
زمانی که ترامپ برای امضای بیانیه پایانی گروه ۷ تحت فشار قرار گرفت دو شکلات از جیب خود بیرون آورد و یکی از آن ها را به سمت مرکل پرتاب می کند و خطاب به وی می گوید: "آنگلا! نگو که من هرگز هیچ چیزی به تو ندادم."
🔗 https://nypost.com/2018/06/20/trump-reportedly-tossed-a-starburst-toward-merkel-during-g7-summit/
زمانی که ترامپ برای امضای بیانیه پایانی گروه ۷ تحت فشار قرار گرفت دو شکلات از جیب خود بیرون آورد و یکی از آن ها را به سمت مرکل پرتاب می کند و خطاب به وی می گوید: "آنگلا! نگو که من هرگز هیچ چیزی به تو ندادم."
🔗 https://nypost.com/2018/06/20/trump-reportedly-tossed-a-starburst-toward-merkel-during-g7-summit/
New York Post
Trump reportedly tossed a Starburst toward Merkel during G7 summit
President Trump reportedly tossed a Starburst toward German Chancellor Angela Merkel during the G7 summit in Canada. The candy diplomacy took place during a tense exchange that was caught in a
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو: گزارش نشست #اوپک تا این لحظه
تغییرات طرح پیشنهادی اوپک به خواست #ایران
رضا زندی . #وین
@internationalrel
تغییرات طرح پیشنهادی اوپک به خواست #ایران
رضا زندی . #وین
@internationalrel
#توییتر بهمن #کلباسی خبرنگار BBC در #نیویورک
🔗 https://twitter.com/bbckalbasi/status/1009899634981003264
🔗 https://twitter.com/bbckalbasi/status/1009899634981003264
Twitter
بهمن كلباسى
ملانیا #ترامپ، بانوی اول آمریکا، امروز به یک مرکز نگهداری بچههای پناهجویان در مرز با مکزیک رفته. وقتی داشت سوار هواپیما میشد کاپشنی پوشیده بود که پشتش نوشته شده: «من واقعا [هیچی] برام اهمیتی نداره، برای شما چی؟»
تازهترین آرایش نیروهای نظامی در #سوریه از نگاه CSIS و احتمال تشدید تنشها در این کشور؛
نیروهای حزب الله #لبنان بین 7 تا 10 هزار تَن براورد شده است.
🔗 https://t.co/t7Ngz0Zd59
نیروهای حزب الله #لبنان بین 7 تا 10 هزار تَن براورد شده است.
🔗 https://t.co/t7Ngz0Zd59
برخی رسانه های غربی از قول منابع خود اعلام کردند که #اوپک با افزایش تولید یک میلیون بشکه ای نفت موافقت کرده است.
#OPEC
@internationalrel
#OPEC
@internationalrel
#توییتر بهروز نعمتی عضو کمیسیون انرژی مجلس که به همراه وزیر نفت در اجلاس #اوپک شرکت کرده است در توييتي از بد عهدی #روسيه گلایه کرد.
#OPEC
@InternationalRel
#OPEC
@InternationalRel
🔵 نتایج مهم نشست #اوپک:
🔹وزرای شرکت کننده در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک به بیانیه همکاری اوپک و غیر اوپک که بر اساس آن تا پایان سال ۲۰۱۸ روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کم می شد، پایبند ماندند.
🔹 این توافق بدین معناست که میزان پایبندی کشورها به کاهش تولید نفت که در مقاطعی از ۱۰۰ درصد تجاوز کرده بود، به یکصد درصد میرسد.
🔹 بدین ترتیب در حدود یک میلیون بشکه می تواند به بازار نفت اضافه شود.
🔹 برخی کارشناسان می گویند که این توافق می تواند به صورت عملی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه وارد بازار کند.
#OPEC
@InternationalRel
https://goo.gl/o8eksr
🔹وزرای شرکت کننده در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک به بیانیه همکاری اوپک و غیر اوپک که بر اساس آن تا پایان سال ۲۰۱۸ روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کم می شد، پایبند ماندند.
🔹 این توافق بدین معناست که میزان پایبندی کشورها به کاهش تولید نفت که در مقاطعی از ۱۰۰ درصد تجاوز کرده بود، به یکصد درصد میرسد.
🔹 بدین ترتیب در حدود یک میلیون بشکه می تواند به بازار نفت اضافه شود.
🔹 برخی کارشناسان می گویند که این توافق می تواند به صورت عملی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه وارد بازار کند.
#OPEC
@InternationalRel
https://goo.gl/o8eksr
Forwarded from روزمرّگیهای یک محیط بان
یک آمار خیره کننده؛
طی دو هفته اخیر بیش از ٧٠٠٠ نفر در تأمین وجه المصالحه آزادی محیط بان وطن نوروزی سهیم بوده اند و تا بامداد جمعه ۴۵٧ میلیون تومان جمع آوری شده و تنها ٨٣ میلیون تومان دیگر مانده است.
طی دو هفته اخیر بیش از ٧٠٠٠ نفر در تأمین وجه المصالحه آزادی محیط بان وطن نوروزی سهیم بوده اند و تا بامداد جمعه ۴۵٧ میلیون تومان جمع آوری شده و تنها ٨٣ میلیون تومان دیگر مانده است.
بلومبرگ: هیلاری #کلینتون میگوید #ترامپ از کودکان بهعنوان «گروگان سیاسی» استفاده میکند
🔗 https://t.co/BoDOOnQhfM
🔗 https://t.co/BoDOOnQhfM
#توییتر #ترامپ پس از نشست #اوپک: امیدواریم که اوپک تولید نفت را بهطور قابل توجهی افزایش دهد؛ نیاز است که قیمت نفت پایین نگه داشته شود.
#OPEC
@internationalrel
#OPEC
@internationalrel