https://irannewsupdate.com/images/2017/logos/Iran-money.jpg
✅ تصمیم مهم گروه بین المللی اقدام مالی(#FATF) به نفع #ایران
گروه ویژه اقدام مالی «تعلیق» ایران را از فهرست سیاه تمدید کرد
🔹گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار افایتیاف که برای پیشگیری از پولشویی و ممانعت از حمایت مالی گروههای تروریستی تشکیل شده، در گزارش تازه خود اعلام کرده که تعلیق ایران از قرار گرفتن در فهرست سیاه این گروه را تا چهار ماه دیگر تمدید کرده است.
🔹 این گروه ویژه که یکی از نهادهای ناظر بر اقدامهای مالی ایران بعد از امضای #برجام است، در گزارش خود گفته با توجه به اینکه ایران پیشنویس قانون مبارزه با پولشویی را به مجلس این کشور دادهاست، افایتیاف منتظر نتیجه این اقدام میماند و در این مدت به شدت ایران را زیر نظر خواهد داشت.
✅ تصمیم مهم گروه بین المللی اقدام مالی(#FATF) به نفع #ایران
گروه ویژه اقدام مالی «تعلیق» ایران را از فهرست سیاه تمدید کرد
🔹گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار افایتیاف که برای پیشگیری از پولشویی و ممانعت از حمایت مالی گروههای تروریستی تشکیل شده، در گزارش تازه خود اعلام کرده که تعلیق ایران از قرار گرفتن در فهرست سیاه این گروه را تا چهار ماه دیگر تمدید کرده است.
🔹 این گروه ویژه که یکی از نهادهای ناظر بر اقدامهای مالی ایران بعد از امضای #برجام است، در گزارش خود گفته با توجه به اینکه ایران پیشنویس قانون مبارزه با پولشویی را به مجلس این کشور دادهاست، افایتیاف منتظر نتیجه این اقدام میماند و در این مدت به شدت ایران را زیر نظر خواهد داشت.
🔴 نشست شورای امنيت درباره #سوريه به دليل اختلاف نظر در مفاد قطعنامه پيشنهادی، به تعويق افتاد
قرار بود اين نشست در ساعت ١١ برگزار شود اما اعلام شد كه به ساعت ١٢ موكول شده است؛
برخی از سفرای عضو اعلام كردند اين نشست تا چندين ساعت ديگر برگزار نخواهد شد.
#UNSC
@internationalrel
قرار بود اين نشست در ساعت ١١ برگزار شود اما اعلام شد كه به ساعت ١٢ موكول شده است؛
برخی از سفرای عضو اعلام كردند اين نشست تا چندين ساعت ديگر برگزار نخواهد شد.
#UNSC
@internationalrel
https://vid.alarabiya.net/images/2017/12/15/ba0596bb-d031-41e4-8886-f4fe635c7d52/ba0596bb-d031-41e4-8886-f4fe635c7d52_16x9_788x442.jpg
🔵 رویترز: #آمریکا می خواهد ماه مه سفارتخانه اش را در بیت المقدس بازگشایی کند'
🔹وزیر #نتانیاهو خطاب به ترامپ: هدیه ای بزرگتر از این نیست مرسی دوست عزیز
🔹 خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی آمریکا گفت که انتظار می رود این کشور در ماه مه سال جاری سفارتخانه اش را در بیت المقدس بازگشایی کند.
🔹دونالد #ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از به رسمیت شناختن #بیت_المقدس به عنوان پایتخت رژیم #اسراییل خبر داد.
🔹همزمان اسرائیل کاتز، وزیر امنیت اسرائیل درتوییتی گفت: "به دونالد ترامپ به خاطر تصمیمش در مورد انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس در هفتادمین سالگرد اسرائیل تبریک می گویم. هدیه ای از این بزرگتر نیست! حرکتی به موقع و درست. مرسی دوست عزیز."
🔗 https://www.reuters.com/article/us-usa-israel-diplomacy/u-s-expected-to-open-embassy-in-jerusalem-in-may-official-says-idUSKCN1G71WF
🔵 رویترز: #آمریکا می خواهد ماه مه سفارتخانه اش را در بیت المقدس بازگشایی کند'
🔹وزیر #نتانیاهو خطاب به ترامپ: هدیه ای بزرگتر از این نیست مرسی دوست عزیز
🔹 خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی آمریکا گفت که انتظار می رود این کشور در ماه مه سال جاری سفارتخانه اش را در بیت المقدس بازگشایی کند.
🔹دونالد #ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از به رسمیت شناختن #بیت_المقدس به عنوان پایتخت رژیم #اسراییل خبر داد.
🔹همزمان اسرائیل کاتز، وزیر امنیت اسرائیل درتوییتی گفت: "به دونالد ترامپ به خاطر تصمیمش در مورد انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس در هفتادمین سالگرد اسرائیل تبریک می گویم. هدیه ای از این بزرگتر نیست! حرکتی به موقع و درست. مرسی دوست عزیز."
🔗 https://www.reuters.com/article/us-usa-israel-diplomacy/u-s-expected-to-open-embassy-in-jerusalem-in-may-official-says-idUSKCN1G71WF
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو:
#ترامپ: تلاش میکنم طاسی سرم را بپوشانم. کار سختی است. به نظر میرسد بد نشده، ها؟
@internationalrel
#ترامپ: تلاش میکنم طاسی سرم را بپوشانم. کار سختی است. به نظر میرسد بد نشده، ها؟
@internationalrel
🔴 عادل #الجبیر، وزیر خارجه #عربستان امروز جمعه در حاشیه کنفرانس بینالمللی G5 در #بروکسل مدعی شد که ایران اولین و بزرگترین خطر نه تنها در منطقه بلکه در تمام جهان است.
@internationalrel
@internationalrel
🔴 #ترامپ حملات #غوطه را 'مایه ننگ انسانیت' خواند
دونالد ترامپ با انتقاد شدید از #روسیه، #ایران و #سوریه، آنها را مسئول مرگ غیرنظامیان در غوطه شرقی دانسته و گفته است اقدامات آنها "مایه ننگ انسانیت" است.
آقای ترامپ گفت: "این را به شما میگویم، ما فقط به یک دلیل آنجا هستیم، ما میخواهیم #داعش را بزنیم و از شر داعش خلاص شویم و برگردیم. برای هیچ کار دیگری آنجا نیستیم و تا حد زیادی هم به هدفمان رسیدیم. اما کاری که این سه کشور در دوره کوتاه اخیر با مردم کردهاند مایه ننگ است."
BBC
https://t.me/InternationalRel
دونالد ترامپ با انتقاد شدید از #روسیه، #ایران و #سوریه، آنها را مسئول مرگ غیرنظامیان در غوطه شرقی دانسته و گفته است اقدامات آنها "مایه ننگ انسانیت" است.
آقای ترامپ گفت: "این را به شما میگویم، ما فقط به یک دلیل آنجا هستیم، ما میخواهیم #داعش را بزنیم و از شر داعش خلاص شویم و برگردیم. برای هیچ کار دیگری آنجا نیستیم و تا حد زیادی هم به هدفمان رسیدیم. اما کاری که این سه کشور در دوره کوتاه اخیر با مردم کردهاند مایه ننگ است."
BBC
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
تلویزیون #پاکستان در خبری اعلام کرد که نام پاکستان در فهرست لیست نظارت و رصد گروه ویژه اقدام مالی (#FATF) - کشورهای حامی مالی تروریسم- قرار گرفته است.
@InternationalRel
@InternationalRel
#اینفوگرافیک: روزهای کلیدی #ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی
منبع: سایت آژانس بینالمللی انرژی اتمی
#IAEA
@internationalrel
منبع: سایت آژانس بینالمللی انرژی اتمی
#IAEA
@internationalrel
(https://attach.fahares.com/VZODprqsI7MKyNDNP5OOjw==)
🔵 رویترز از دیدار مقامات ارشد #عربستان، #امارات و #قطر با #ترامپ با موضوع بحران قطر و #ایران در دو ماه آینده خبر داد :
🔗https://www.reuters.com/article/us-usa-gulf-visits/saudi-uae-qatari-leaders-to-visit-trump-in-march-april-idUSKCN1G8019
🔵 رویترز از دیدار مقامات ارشد #عربستان، #امارات و #قطر با #ترامپ با موضوع بحران قطر و #ایران در دو ماه آینده خبر داد :
🔗https://www.reuters.com/article/us-usa-gulf-visits/saudi-uae-qatari-leaders-to-visit-trump-in-march-april-idUSKCN1G8019
Telegram
attach 📎
طرح جلد مجله اکونوميست: مداخله گر؛ چگونه #روسیه دموکراسیهای غربی را به مخاطره میاندازد؟
#معرفی #نشریات
@internationalrel
#معرفی #نشریات
@internationalrel
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
#معرفی #رویداد @internationalrel
(https://attach.fahares.com/3fIDxjh0pCMtIJUoFp/Onw==)
🔵 #ظریف در همایش الگوهای نظم منطقه ای در جهان پساداعش؛ #داعش هنوز یک واقعیت در #غرب-آسیا و فراتر از آن است. گفتمان تنها راه برون رفت از معمای امنیتی منطقه ای است
وزیر امور خارجه #ایران با بیان اینکه پایه های فکری و مالی داعش از بین نرفته، گفت: داعش هنوز یک واقعیت در غرب آسیا و فراتر از آن است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در همایش الگوهای نظم منطقه ای در جهان پسا داعش که از سوی انجمن ایرانی مطالعات جهان در دانشکده مطالعات جهان #دانشگاه_تهران برگزار شد، طی سخنانی عنوان کرد: شاید بحثی که در این محفل مطرح است نیازمند دو مقدمه است، اول اینکه نظم در آسیای غربی حتما از نظم در جامعه بین المللی مستقل نیست، شرایط بین المللی شرایط ویژه است که می توان از آن بعنوان دوران گذار نام برد.
وی افزود: در دوران گذار تحولات عظیمی صورت می گرفته و دوران گذار کنونی از آن مستثنی نیست.
وزیر خارجه در بخشی از سخنانش به اشتباه محاسباتی که صدام، #میلوسوویچ و #قذافی صورت دادند، اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط سیال، محاسبه مهم است.
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: روزی که #صدام برای حمله به کویت انتخاب کرد، با محاسبه بود و صدام فکر می کرد دنیا در مرخصی است و تا دنیا به خودش بیاید، توانسته کویت را ببلعد سفیر وقت #آمریکا در #عراق هم در گمراه کردن صدام در اشتباه محاسبه نقش قابل توجهی داشت. ظرف ٦ ساعت شورای امنیت جلسه گذاشت و تمام محاسبات آن چون برپایه مفروضات غلط بود، شاهد این اشتباه محاسبه بودیم.
وی به مقدمه دوم اشاره و خاطرنشان کرد: مقدمه دوم این است اتفاق مهمی که در این دوران گذار رخ داده این است که ما در یک جهان پساغربی زندگی می کنیم و بدین معناست که برای اولین بار در چندین سده گذشته تحولات بین المللی نه در غرب و نه الزاما توسط غرب صورت می گیرد.
وزیر خارجه گفت: اشتباه این است که همه تحولات را می خواهند در غرب ببینند.
رئیس دستگاه دیپلماسی به بحث پساداعش اشاره کرد و گفت: شکست سرزمینی داعش رخ داده، ولی نه شکست داعش. داعش توانسته بود با اشغال سرزمینهایی در عراق و سوریه مدعی سرزمین دروغین خلافت شود، ولی نه مبانی فکری و مالی داعش و نه ظروفی که داعش را ایجاد کرد، نابود شده است.
وی گفت: یکی از اشتباهات عمده غرب این است که تصور می کند داعش تمام شد و اینکه غربی ها لحنشان را علیه ایران تندتر کرده اند این است که می گویند ایران کاری که در قبال داعش می کرد، را انجام داد و نباید با ایران دیگر با مسامحه برخورد کنیم.
ظریف افزود: شرایطی که داعش را در منطقه ما ایجاد کرد کماکان به قوت خود باقی است. مهمترین عوامل دخالت خارجی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: داعش زاییده حمله آمریکا به عراق است.
🔵 #ظریف در همایش الگوهای نظم منطقه ای در جهان پساداعش؛ #داعش هنوز یک واقعیت در #غرب-آسیا و فراتر از آن است. گفتمان تنها راه برون رفت از معمای امنیتی منطقه ای است
وزیر امور خارجه #ایران با بیان اینکه پایه های فکری و مالی داعش از بین نرفته، گفت: داعش هنوز یک واقعیت در غرب آسیا و فراتر از آن است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در همایش الگوهای نظم منطقه ای در جهان پسا داعش که از سوی انجمن ایرانی مطالعات جهان در دانشکده مطالعات جهان #دانشگاه_تهران برگزار شد، طی سخنانی عنوان کرد: شاید بحثی که در این محفل مطرح است نیازمند دو مقدمه است، اول اینکه نظم در آسیای غربی حتما از نظم در جامعه بین المللی مستقل نیست، شرایط بین المللی شرایط ویژه است که می توان از آن بعنوان دوران گذار نام برد.
وی افزود: در دوران گذار تحولات عظیمی صورت می گرفته و دوران گذار کنونی از آن مستثنی نیست.
وزیر خارجه در بخشی از سخنانش به اشتباه محاسباتی که صدام، #میلوسوویچ و #قذافی صورت دادند، اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط سیال، محاسبه مهم است.
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: روزی که #صدام برای حمله به کویت انتخاب کرد، با محاسبه بود و صدام فکر می کرد دنیا در مرخصی است و تا دنیا به خودش بیاید، توانسته کویت را ببلعد سفیر وقت #آمریکا در #عراق هم در گمراه کردن صدام در اشتباه محاسبه نقش قابل توجهی داشت. ظرف ٦ ساعت شورای امنیت جلسه گذاشت و تمام محاسبات آن چون برپایه مفروضات غلط بود، شاهد این اشتباه محاسبه بودیم.
وی به مقدمه دوم اشاره و خاطرنشان کرد: مقدمه دوم این است اتفاق مهمی که در این دوران گذار رخ داده این است که ما در یک جهان پساغربی زندگی می کنیم و بدین معناست که برای اولین بار در چندین سده گذشته تحولات بین المللی نه در غرب و نه الزاما توسط غرب صورت می گیرد.
وزیر خارجه گفت: اشتباه این است که همه تحولات را می خواهند در غرب ببینند.
رئیس دستگاه دیپلماسی به بحث پساداعش اشاره کرد و گفت: شکست سرزمینی داعش رخ داده، ولی نه شکست داعش. داعش توانسته بود با اشغال سرزمینهایی در عراق و سوریه مدعی سرزمین دروغین خلافت شود، ولی نه مبانی فکری و مالی داعش و نه ظروفی که داعش را ایجاد کرد، نابود شده است.
وی گفت: یکی از اشتباهات عمده غرب این است که تصور می کند داعش تمام شد و اینکه غربی ها لحنشان را علیه ایران تندتر کرده اند این است که می گویند ایران کاری که در قبال داعش می کرد، را انجام داد و نباید با ایران دیگر با مسامحه برخورد کنیم.
ظریف افزود: شرایطی که داعش را در منطقه ما ایجاد کرد کماکان به قوت خود باقی است. مهمترین عوامل دخالت خارجی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: داعش زاییده حمله آمریکا به عراق است.
Telegram
attach 📎
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
#معرفی #رویداد @internationalrel
🔵 #ظریف در همایش الگوهای نظم منطقه ای در جهان پساداعش؛
وزیر خارجه به عوامل داخلی شکل گیری #داعش اشاره کرد و ادامه داد: جهان عرب نتوانسته ایجاد دولت ملی را تجربه و خواست و نیاز مردم را برآورده کند و یک عقده متراکم تاریخی در جهان عرب شکل گرفته است.
وی ادامه داد:برخی دولتهای منطقه مثل #عربستان تلاش کردند مشکلات داخلی را به خارج منحرف کنند، آنها برای منحرف کردن نگرانی های جهان عرب و سرخوردگی جهان عرب به سمت یک دشمن خارجی تلاش می کنند.
وزیر خارجه گفت: خطری که تفکر داعشی منطقه و جهان را تهدید می کند، خطر بزرگی است.
وی با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر انتقال افراد داعشی از منطقه به بیرون منطقه گفت: این اتفاق را در میادین، دیرالزور و شاهد بودیم.میزانی از نیروهای داعشی که در منطقه بودند نابود نشده اند و ایدئولوژی آنها از بین نرفته و پایه های فکری آنها از بین نرفته و شبکه های ارتباطی آنها باقی مانده است.
ظریف به پخش شدن نیروهای داعشی در سراسر منطقه و جهان اشاره کرد.
وی عنوان کرد: هنوز اینکه چه نظمی در بعد از داعش شکل می گیرد را نمی توان بیان کرد چرا که داعش هنوز یک واقعیت در غرب آسیا و فراتر از غرب آسیا است.
وزیر خارجه به اوضاع کنونی و حضور داعش در افغانستان اشاره کرد و پرسید: ایا ما باید نظم جدیدی در منطقه ایجاد کنیم. خیلی از دوستانی که با نگرش واقع گرایی می نگرند معتقدند نظم جدیدی که در منطقه شکل می گیرد باید براساس یک هژمون و قدرت جدید در منطقه شکل بگیرد.
وی گفت: نظم جدید نتیجه و برآیندی است از اقداماتی که ما انجام می دهیم. باید بپذیریم که ما کنشگر هستیم نه موضوع کنش و اینکه ایران یک کنشگر فعال در منطقه است و می تواند تاثیرگذار باشد.
وزیر خارجه ادامه داد: گروهی در منطقه ما فکر می کنند پول می دهند و فردی را مسلح می کنند و آن می تواند برایشان امنیت ایجاد کند،حالا این می تواند صدام باشد یا البغدادی. اینها ناگزیر شده اند به این سمت حرکت کنند، آیا ما باید در دام بیفتیم و یا به طرح جدید فکر کنیم؟ نیاز است ما طراح باشیم برای امنیت.
به گزارش فارس، ظریف گفت: آنچه ما بعنوان ایران برای نظم در حال شکل گیری در منطقه بیان می کنیم. اگر فکر کنیم معادلات دیگری نظم را شکل می دهد خودمان در آن معادلات بازی می کنیم.
وی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به طرح ایران مبنی بر تشکیل مجمع گفتگوی منطقه ای در خلیج فارس، گفت: در چهار دهه گذشته همه جنگها متاثر از این منطقه بوده است، تصور یک امنیت جدید توسط کنشگر اصلی منطقه یعنی ایران برای ایجاد نگرش جدید میتواند راهگشا باشد.
ظریف گفت: همسایگان اشتباه کار ما در منطقه، مبنای امنیت در منطقه را براساس ائتلاف سازی علیه #ایران و حذف گذاشته اند.
وی به هزینه های تسلیحاتی کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله عربستان و #امارات اشاره و بیان کرد: اینکه ایران علیرغم اینکه کمترین هزینه تسلیحاتی را در منطقه داشته نشانگر این است که تصور امنیت باید تغییر کند.
ظریف بر حرکت از سمت امنیت مبتنی بر حذف به سمت امنیت مبتنی بر فراگیری و گفتمان امنیت تاکید کرد و گفت: گفتمان تنها راه برون رفت از معمای امنیتی است که در چندین دهه گذشته گربیان منطقه را گرفته است. باید باور کنیم میتوانیم بعنوان قدرت در منطقه مبانی را ایجاد کنیم که برای فرزندانمان امنیت ایجاد کند.
وی عنوان کرد: ضروررتی ندارد در منطقه ما جنگ نهادینه شود.
https://attach.fahares.com/3fIDxjh0pCMtIJUoFp/Onw==
وزیر خارجه به عوامل داخلی شکل گیری #داعش اشاره کرد و ادامه داد: جهان عرب نتوانسته ایجاد دولت ملی را تجربه و خواست و نیاز مردم را برآورده کند و یک عقده متراکم تاریخی در جهان عرب شکل گرفته است.
وی ادامه داد:برخی دولتهای منطقه مثل #عربستان تلاش کردند مشکلات داخلی را به خارج منحرف کنند، آنها برای منحرف کردن نگرانی های جهان عرب و سرخوردگی جهان عرب به سمت یک دشمن خارجی تلاش می کنند.
وزیر خارجه گفت: خطری که تفکر داعشی منطقه و جهان را تهدید می کند، خطر بزرگی است.
وی با اشاره به خبر منتشر شده مبنی بر انتقال افراد داعشی از منطقه به بیرون منطقه گفت: این اتفاق را در میادین، دیرالزور و شاهد بودیم.میزانی از نیروهای داعشی که در منطقه بودند نابود نشده اند و ایدئولوژی آنها از بین نرفته و پایه های فکری آنها از بین نرفته و شبکه های ارتباطی آنها باقی مانده است.
ظریف به پخش شدن نیروهای داعشی در سراسر منطقه و جهان اشاره کرد.
وی عنوان کرد: هنوز اینکه چه نظمی در بعد از داعش شکل می گیرد را نمی توان بیان کرد چرا که داعش هنوز یک واقعیت در غرب آسیا و فراتر از غرب آسیا است.
وزیر خارجه به اوضاع کنونی و حضور داعش در افغانستان اشاره کرد و پرسید: ایا ما باید نظم جدیدی در منطقه ایجاد کنیم. خیلی از دوستانی که با نگرش واقع گرایی می نگرند معتقدند نظم جدیدی که در منطقه شکل می گیرد باید براساس یک هژمون و قدرت جدید در منطقه شکل بگیرد.
وی گفت: نظم جدید نتیجه و برآیندی است از اقداماتی که ما انجام می دهیم. باید بپذیریم که ما کنشگر هستیم نه موضوع کنش و اینکه ایران یک کنشگر فعال در منطقه است و می تواند تاثیرگذار باشد.
وزیر خارجه ادامه داد: گروهی در منطقه ما فکر می کنند پول می دهند و فردی را مسلح می کنند و آن می تواند برایشان امنیت ایجاد کند،حالا این می تواند صدام باشد یا البغدادی. اینها ناگزیر شده اند به این سمت حرکت کنند، آیا ما باید در دام بیفتیم و یا به طرح جدید فکر کنیم؟ نیاز است ما طراح باشیم برای امنیت.
به گزارش فارس، ظریف گفت: آنچه ما بعنوان ایران برای نظم در حال شکل گیری در منطقه بیان می کنیم. اگر فکر کنیم معادلات دیگری نظم را شکل می دهد خودمان در آن معادلات بازی می کنیم.
وی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به طرح ایران مبنی بر تشکیل مجمع گفتگوی منطقه ای در خلیج فارس، گفت: در چهار دهه گذشته همه جنگها متاثر از این منطقه بوده است، تصور یک امنیت جدید توسط کنشگر اصلی منطقه یعنی ایران برای ایجاد نگرش جدید میتواند راهگشا باشد.
ظریف گفت: همسایگان اشتباه کار ما در منطقه، مبنای امنیت در منطقه را براساس ائتلاف سازی علیه #ایران و حذف گذاشته اند.
وی به هزینه های تسلیحاتی کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله عربستان و #امارات اشاره و بیان کرد: اینکه ایران علیرغم اینکه کمترین هزینه تسلیحاتی را در منطقه داشته نشانگر این است که تصور امنیت باید تغییر کند.
ظریف بر حرکت از سمت امنیت مبتنی بر حذف به سمت امنیت مبتنی بر فراگیری و گفتمان امنیت تاکید کرد و گفت: گفتمان تنها راه برون رفت از معمای امنیتی است که در چندین دهه گذشته گربیان منطقه را گرفته است. باید باور کنیم میتوانیم بعنوان قدرت در منطقه مبانی را ایجاد کنیم که برای فرزندانمان امنیت ایجاد کند.
وی عنوان کرد: ضروررتی ندارد در منطقه ما جنگ نهادینه شود.
https://attach.fahares.com/3fIDxjh0pCMtIJUoFp/Onw==
Telegram
attach 📎
✍🏻در #غوطه چه میگذرد؟ (1)
قاسم #محبعلی ـ ديپلمات پیشین #ایران
روزنامه اعتماد
#نشریات
#غوطه در شرق #دمشق از جمعيت بسيار بالايي برخوردار است. گفته ميشود حدود ٥٠٠هزار نفر در اين منطقه زندگي ميكنند و از همان ابتداي شورشها عليه دولت #سوريه اين منطقه در اختيار مخالفان قرار گرفت و نيروهاي مسلح مخالف دولت از اين منطقه براي ناامن كردن دمشق استفاده ميكردند. اين منطقه تبديل به يكي از كانونهاي اصلي مبارزه عليه دولت شده بود كه با توجه به جمعيت زياد و تسليحات بسياري كه به اين منطقه سرازير ميشد مخالفان به راحتي ميتوانستند در مسير ناامن كردن پايتخت قدم بردارند. از طرف ديگر تا سال ٢٠١٤شهرهاي اطراف دمشق در اختيار گروههاي مختلف مخالف و تروريست قرار گرفته بود و عملا پايتخت سوريه از غرب و شرق، شمال و جنوب به محاصره درآمده بود. شهرهاي زبداني، اردوگاه #يرموك، غوطه، همگي در اختيار مخالفان مسلح قرار داشت و دور تا دور دمشق را در اختيار داشتند. ارتش سوريه به همراه نيروهاي همپيمان خود ابتدا زبداني را محاصره كردند و در نهايت با يك توافق تروريستها و مخالفاني كه در اين شهر بودند به ادلب منتقل شدند. در جنوب هم دولت توانست تا حد زيادي وضعيت خود را بهبود ببخشد، هرچند كه كماكان در جنوب غربي دمشق شورشيان مسلح حضور دارند ولي بهشدت سابق قدرت عملياتي ندارند. اما تنها منطقهاي كه باقي مانده غوطه است. اين منطقه تنها جايي از حومه دمشق است كه در اختيار تروريستها و شورشيان قرار دارد و ميتوانند با سلاحهاي سنگين و نيمه سنگين امنيت دمشق را به خطر اندازند. حالا دولت سوريه شرايط كنوني را فرصت مناسبي دانسته كه بتواند اين منطقه را پس بگيرد. البته پس گرفتن آن بسيار پرهزينه است، چرا كه هم به لحاظ انساني و هم تخريب اماكن اين عمليات بسيار پر تلفات خواهد بود. ارتش نيروهاي زيادي را در اطراف شهر مستقر كرده و عملياتهاي سنگيني را براي اين منطقه طرحريزي كرده است تا گروههاي مسلح و تروريستهايي كه در غوطه حضور دارند يا تسليم شوند يا اينكه به مانند زبداني يا حلب از منطقه خارج شوند و به منطقهاي ديگر مانند ادلب بروند. در حال حاضر اگر دولت سوريه بتواند غوطه را پس بگيرد عملا منطقه مياني سوريه بهطور كامل در اختيار دولت قرار خواهد گرفت و مخالفين تنها در اطراف باقي ميمانند. اكنون مخالفان و گروههاي تروريستي مخالف دولت در جنوب، شمال و شرق سوريه حضور دارند.
قاسم #محبعلی ـ ديپلمات پیشین #ایران
روزنامه اعتماد
#نشریات
#غوطه در شرق #دمشق از جمعيت بسيار بالايي برخوردار است. گفته ميشود حدود ٥٠٠هزار نفر در اين منطقه زندگي ميكنند و از همان ابتداي شورشها عليه دولت #سوريه اين منطقه در اختيار مخالفان قرار گرفت و نيروهاي مسلح مخالف دولت از اين منطقه براي ناامن كردن دمشق استفاده ميكردند. اين منطقه تبديل به يكي از كانونهاي اصلي مبارزه عليه دولت شده بود كه با توجه به جمعيت زياد و تسليحات بسياري كه به اين منطقه سرازير ميشد مخالفان به راحتي ميتوانستند در مسير ناامن كردن پايتخت قدم بردارند. از طرف ديگر تا سال ٢٠١٤شهرهاي اطراف دمشق در اختيار گروههاي مختلف مخالف و تروريست قرار گرفته بود و عملا پايتخت سوريه از غرب و شرق، شمال و جنوب به محاصره درآمده بود. شهرهاي زبداني، اردوگاه #يرموك، غوطه، همگي در اختيار مخالفان مسلح قرار داشت و دور تا دور دمشق را در اختيار داشتند. ارتش سوريه به همراه نيروهاي همپيمان خود ابتدا زبداني را محاصره كردند و در نهايت با يك توافق تروريستها و مخالفاني كه در اين شهر بودند به ادلب منتقل شدند. در جنوب هم دولت توانست تا حد زيادي وضعيت خود را بهبود ببخشد، هرچند كه كماكان در جنوب غربي دمشق شورشيان مسلح حضور دارند ولي بهشدت سابق قدرت عملياتي ندارند. اما تنها منطقهاي كه باقي مانده غوطه است. اين منطقه تنها جايي از حومه دمشق است كه در اختيار تروريستها و شورشيان قرار دارد و ميتوانند با سلاحهاي سنگين و نيمه سنگين امنيت دمشق را به خطر اندازند. حالا دولت سوريه شرايط كنوني را فرصت مناسبي دانسته كه بتواند اين منطقه را پس بگيرد. البته پس گرفتن آن بسيار پرهزينه است، چرا كه هم به لحاظ انساني و هم تخريب اماكن اين عمليات بسيار پر تلفات خواهد بود. ارتش نيروهاي زيادي را در اطراف شهر مستقر كرده و عملياتهاي سنگيني را براي اين منطقه طرحريزي كرده است تا گروههاي مسلح و تروريستهايي كه در غوطه حضور دارند يا تسليم شوند يا اينكه به مانند زبداني يا حلب از منطقه خارج شوند و به منطقهاي ديگر مانند ادلب بروند. در حال حاضر اگر دولت سوريه بتواند غوطه را پس بگيرد عملا منطقه مياني سوريه بهطور كامل در اختيار دولت قرار خواهد گرفت و مخالفين تنها در اطراف باقي ميمانند. اكنون مخالفان و گروههاي تروريستي مخالف دولت در جنوب، شمال و شرق سوريه حضور دارند.
✍🏻در #غوطه چه میگذرد؟ (2)
قاسم #محبعلی ـ ديپلمات پیشین #ایران
روزنامه اعتماد
#نشریات
اگر بخواهيم نيروهايي كه در غوطه حضور دارند را مورد بررسي قرار دهيم ميتوان گفت كه آنها چند گروه مختلف يعني تركيبي از مخالفان مسلح و نيروهاي تروريستي هستند. در اين منطقه نيروهاي احرارالشام، جبههالنصره و ديگر گروهها حضور دارند. برخي از اين گروهها هم ارتباطات قبيلهاي در منطقه دارند و هم با برخي كشورهاي خارجي مرتبط هستند. برخي از اين گروهها با تركيه و برخي ديگر با قطر يا عربستان سعودي نزديك هستند و كمكهاي خود را از طريق اين كشورها دريافت ميكنند. لازم به ذكر است كه مناطق سنينشين سوريه در ابتداي بحران در اختيار مخالفان قرار گرفت. غوطه نيز از مناطق سنينشين و پرجمعيت دمشق محسوب ميشود. مردم اين منطقه نيز از ابتدا با دولت بشار اسد و علويان موافق نبودند، از همين رو غوطه تبديل به مركزي شد تا مخالفان از جنبش اوليه كه مسالمتآميز بود، فاصله بگيرند و مخالفان مسلح در اين منطقه مستقر شوند و مردم هم به دليل آنكه طبيعتا با دولت مخالف بودند با گروهها مسلح همراهي كنند. يكي از دلايلي كه تاكنون تروريستها و نيروهاي مخالف مسلح توانستند در اين منطقه باقي بمانند، همراهي مردم سني منطقه بوده است. ولي در اين منطقه نيز به مانند ساير مناطق سوريه تروريستهاي مسلحي حضور دارند كه نهتنها با دولت مخالفند بلكه بين خود نيز توافق ندارند و درگيري دارند. در حال حاضر نيز شرايط در غوطه به نحوي شده است كه مردم از گردونه اداره شهر خارج شدند و اين گروههاي مسلح هستند كه اين منطقه را كنترل ميكنند. در حال حاضر نيز ارتش سوريه به دليل اينكه احساس كرده تركيه مشغول عمليات در شمال است، فرصت را مناسب دانسته تا نيروهاي خود را از شمال به مركز سوريه منتقل كند تا بتواند با تمام قوا اين منطقه را پس بگيرد و مركز كشور را از وجود تروريستها و مخالفين پاكسازي كند.
اكنون بحثهايي در شوراي امنيت براي آتشبس يكماهه در غوطه مطرح است. اما در واقعيت چنين موضوعي بسيار مشكل است. روسها تلاش ميكنند كه در اين شرايط بازي خود را داشته باشند و از آنجايي كه غربيها ميدانند منطقه بهطور كامل محاصره شده است امكان كمكرساني ديگري به آنجا وجود ندارد، روسها نيز به دنبال خريدن زمان براي پايان يافتن عمليات دولت در منطقه غوطه هستند. بنابراين اكنون يك بازي سياسي براي گرفتن زمان وجود دارد. اما از طرفي ديگر به دليل هزينههاي بازپسگيري غوطه فاجعه انساني نيز در اين منطقه در حال رخ دادن است و تعداد زيادي از مردم تاكنون جان خود را از دست دادند و تا زماني كه ارتش وارد شهر شود تعداد زيادي از تروريستها و مردم عادي جان خود را از دست ميدهند. مخالفان دولت نيز شايد علاقهمند باشند براي اينكه هرچه بيشتر اعتبار دولت سوريه و حاميان دولت را در افكار عمومي از بين ببرند و به نحوي نمايشي از اين موضوع داشته باشند كه بشار اسد مردم خود را ميكشد. اما واقعيت آن است كه تروريستها و مخالفان مسلح در ميان مردم هستند.
از سوي ديگر امريكا نيز در اين ميان تهديد كرده كه در اين منطقه دست به اقدام نظامي خواهد زد. واقعيت آن است كه اگر امريكا بخواهد، دخالت كند اين توانايي وجود دارد كه ارتش سوريه را وادار به عقبنشيني كند، زيرا آنها نميخواهند وارد برخورد مستقيم با امريكا شوند. نمونه آن را نيز چندي پيش در ديرالزور شاهد بوديم، كه امريكاييها هم نيروهاي سوري و هم طبق ادعاي آنها تعدادي از نيروهاي روس را نيز مورد هدف قرار دادند. امريكاييها تاكنون چنين قصدي را از خود نشان ندادهاند كه بخواهند مستقيما عليه دولت وارد عمل شوند، اما اگر چنين قصدي را مانند پايگاه الشعيرات و ديرالزور داشته باشند و وارد عمل شوند، شرايط تغيير خواهد كرد اما واقعيت آن است كه غوطه به اندازه ديرالزور براي امريكاييها پر اهميت نيست و تاكنون قصدي از خود براي مداخله در اين منطقه را نشان ندادهاند.
قاسم #محبعلی ـ ديپلمات پیشین #ایران
روزنامه اعتماد
#نشریات
اگر بخواهيم نيروهايي كه در غوطه حضور دارند را مورد بررسي قرار دهيم ميتوان گفت كه آنها چند گروه مختلف يعني تركيبي از مخالفان مسلح و نيروهاي تروريستي هستند. در اين منطقه نيروهاي احرارالشام، جبههالنصره و ديگر گروهها حضور دارند. برخي از اين گروهها هم ارتباطات قبيلهاي در منطقه دارند و هم با برخي كشورهاي خارجي مرتبط هستند. برخي از اين گروهها با تركيه و برخي ديگر با قطر يا عربستان سعودي نزديك هستند و كمكهاي خود را از طريق اين كشورها دريافت ميكنند. لازم به ذكر است كه مناطق سنينشين سوريه در ابتداي بحران در اختيار مخالفان قرار گرفت. غوطه نيز از مناطق سنينشين و پرجمعيت دمشق محسوب ميشود. مردم اين منطقه نيز از ابتدا با دولت بشار اسد و علويان موافق نبودند، از همين رو غوطه تبديل به مركزي شد تا مخالفان از جنبش اوليه كه مسالمتآميز بود، فاصله بگيرند و مخالفان مسلح در اين منطقه مستقر شوند و مردم هم به دليل آنكه طبيعتا با دولت مخالف بودند با گروهها مسلح همراهي كنند. يكي از دلايلي كه تاكنون تروريستها و نيروهاي مخالف مسلح توانستند در اين منطقه باقي بمانند، همراهي مردم سني منطقه بوده است. ولي در اين منطقه نيز به مانند ساير مناطق سوريه تروريستهاي مسلحي حضور دارند كه نهتنها با دولت مخالفند بلكه بين خود نيز توافق ندارند و درگيري دارند. در حال حاضر نيز شرايط در غوطه به نحوي شده است كه مردم از گردونه اداره شهر خارج شدند و اين گروههاي مسلح هستند كه اين منطقه را كنترل ميكنند. در حال حاضر نيز ارتش سوريه به دليل اينكه احساس كرده تركيه مشغول عمليات در شمال است، فرصت را مناسب دانسته تا نيروهاي خود را از شمال به مركز سوريه منتقل كند تا بتواند با تمام قوا اين منطقه را پس بگيرد و مركز كشور را از وجود تروريستها و مخالفين پاكسازي كند.
اكنون بحثهايي در شوراي امنيت براي آتشبس يكماهه در غوطه مطرح است. اما در واقعيت چنين موضوعي بسيار مشكل است. روسها تلاش ميكنند كه در اين شرايط بازي خود را داشته باشند و از آنجايي كه غربيها ميدانند منطقه بهطور كامل محاصره شده است امكان كمكرساني ديگري به آنجا وجود ندارد، روسها نيز به دنبال خريدن زمان براي پايان يافتن عمليات دولت در منطقه غوطه هستند. بنابراين اكنون يك بازي سياسي براي گرفتن زمان وجود دارد. اما از طرفي ديگر به دليل هزينههاي بازپسگيري غوطه فاجعه انساني نيز در اين منطقه در حال رخ دادن است و تعداد زيادي از مردم تاكنون جان خود را از دست دادند و تا زماني كه ارتش وارد شهر شود تعداد زيادي از تروريستها و مردم عادي جان خود را از دست ميدهند. مخالفان دولت نيز شايد علاقهمند باشند براي اينكه هرچه بيشتر اعتبار دولت سوريه و حاميان دولت را در افكار عمومي از بين ببرند و به نحوي نمايشي از اين موضوع داشته باشند كه بشار اسد مردم خود را ميكشد. اما واقعيت آن است كه تروريستها و مخالفان مسلح در ميان مردم هستند.
از سوي ديگر امريكا نيز در اين ميان تهديد كرده كه در اين منطقه دست به اقدام نظامي خواهد زد. واقعيت آن است كه اگر امريكا بخواهد، دخالت كند اين توانايي وجود دارد كه ارتش سوريه را وادار به عقبنشيني كند، زيرا آنها نميخواهند وارد برخورد مستقيم با امريكا شوند. نمونه آن را نيز چندي پيش در ديرالزور شاهد بوديم، كه امريكاييها هم نيروهاي سوري و هم طبق ادعاي آنها تعدادي از نيروهاي روس را نيز مورد هدف قرار دادند. امريكاييها تاكنون چنين قصدي را از خود نشان ندادهاند كه بخواهند مستقيما عليه دولت وارد عمل شوند، اما اگر چنين قصدي را مانند پايگاه الشعيرات و ديرالزور داشته باشند و وارد عمل شوند، شرايط تغيير خواهد كرد اما واقعيت آن است كه غوطه به اندازه ديرالزور براي امريكاييها پر اهميت نيست و تاكنون قصدي از خود براي مداخله در اين منطقه را نشان ندادهاند.
وزارت خارجه #آمریکا شب گذشته اعلام کرد، کشورش قصد دارد سفارت خود را در #قدس را در ماه مه همزمان با هفتادمین "سالگرد نکبة" (سالگرد تشکیل #اسراییل) افتتاح کند.
@internationalrel
@internationalrel
✍🏻 #آمریکا از #برجام خارج میشود
حسن هانیزاده_ تحلیلگر مسائل بینالملل
رونامه آرمان 6 اسفند 96
دونالد #ترامپ حتی قبل از انتخابات ریاستجمهوری و در جریان تبلیغات انتخاباتی مساله برجام را مطرح و اعلام کرد که به محض ورود به کاخ سفید در نخستین گام برجام را پاره خواهد کرد. این اقدام و اینگونه تهدیدات با قوانین بینالمللی کاملا منافات دارد. به اعتبار اینکه برجام یک توافقنامه بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق بینالمللی بین #ایران و شش کشور بزرگ جهان است و در دبیرخانه سازمان ملل هم بهصورت رسمی ثبت شده است. به همین دلیل ترامپ که خود را وامدار لابی صهیونیستی در انتخابات ریاستجمهوری میداند، اعلام کرده که از برجام خارج خواهد شد.
طبیعی است اقدام ترامپ با واکنشهای اتحادیه اروپا مواجه شده و همچنین #روسیه و #چین موضعی مخالف گرفته و اعلام کردهاند که برجام بهعنوان یک توافقنامه بینالمللی باید مورد احترام قرار گیرد. اما اگر ترامپ به وعده خود عمل کند و از برجام خارج شود ایران دارای گزینههای متعددی است که میتواند از آن استفاده کند. یکی از این گزینهها تعامل با روسیه، چین و اتحادیه #اروپا است؛ هرچند اتحادیه اروپا در بعضی موارد با دونالد ترامپ درباره نفوذ ایران در منطقه و توان موشکی ایران هم عقیده است ولی در مورد بقای برجام با ترامپ اختلافنظر دارد.
طبیعی است که ایران میتواند گزینه دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد و آن بازگشت به عملیات غنی سازی اورانیوم به درجه و سطحی بالاتر از آنچه در گذشته بوده است و درحقیقت به فعالیت هستهای خود ادامه دهد. ایران در طول دو سال و نیم گذشته یعنی بعد از توافقنامه برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و اگر آمریکا از این توافقنامه خارج شود جایگاه خود را در سطح افکار عمومی جهان از دست خواهد داد. در این صورت ایران میتواند از این فضا برای جریان سازی علیه آمریکا استفاده کند. بهنظر میرسد طی یکی، دو ماه آینده آمریکا جریان سازیهای شدیدی علیه ایران را آغاز خواهد کرد. در حقیقت موضوعات جدیدی از جمله انجام مذاکرات مجدد در مورد برجام و توقف تولید موشکهای بالستیک و همچنین بازدید از تاسیسات نظامی را در دستور کار خود قرارخواهد داد و احتمالا با واکنشهای منفی ایران روبهرو خواهد شد.
بهنظر میرسد ظرف سه ماه آینده ترامپ بهصورت یکجانبه برجام را لغو خواهد کرد و در این صورت طبیعی است که ایران مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت و به غنی سازی تا 20درصد هم اقدام خواهد کرد. چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، ایران در درجه اول سعی خواهد کرد که با اتحادیه اروپا همکاری کند و در درجه بعد ایران هم از برجام خارج شود، اما موضع اتحادیه اروپا در این میان دوگانه است؛ یعنی از یک طرف از برجام حمایت میکند و سعی میکند پایبندی خود را به برجام بهصورت مشروط اعلام کند. از سوی دیگر فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردهاند به برجام پایبند خواهند بود، مشروط بر اینکه نفوذ ایران در منطقه کاهش پیدا کند. برنامه هستهای و تولیدات موشکی ایران متوقف شود، ضمن اینکه بازدید از تاسیسات نظامی در دستور کار قرار گیرد. درواقع اتحادیه اروپا با بخشی از این مسائل با آمریکا هماهنگ است، در عین حال که مایل است در برجام باقی بماند. پارادوکسی که در رفتار سیاسی اتحادیه اروپا با ایران وجود دارد، مواضعی نزدیکتر به آمریکا را نشان میدهد تا ایران.
#نشریات #اینفوگرافیک #EU
https://www.stratfor.com/sites/default/files/styles/wv_small/public/iran-jcpoa-101_2.png?itok=p1bkCK77
حسن هانیزاده_ تحلیلگر مسائل بینالملل
رونامه آرمان 6 اسفند 96
دونالد #ترامپ حتی قبل از انتخابات ریاستجمهوری و در جریان تبلیغات انتخاباتی مساله برجام را مطرح و اعلام کرد که به محض ورود به کاخ سفید در نخستین گام برجام را پاره خواهد کرد. این اقدام و اینگونه تهدیدات با قوانین بینالمللی کاملا منافات دارد. به اعتبار اینکه برجام یک توافقنامه بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق بینالمللی بین #ایران و شش کشور بزرگ جهان است و در دبیرخانه سازمان ملل هم بهصورت رسمی ثبت شده است. به همین دلیل ترامپ که خود را وامدار لابی صهیونیستی در انتخابات ریاستجمهوری میداند، اعلام کرده که از برجام خارج خواهد شد.
طبیعی است اقدام ترامپ با واکنشهای اتحادیه اروپا مواجه شده و همچنین #روسیه و #چین موضعی مخالف گرفته و اعلام کردهاند که برجام بهعنوان یک توافقنامه بینالمللی باید مورد احترام قرار گیرد. اما اگر ترامپ به وعده خود عمل کند و از برجام خارج شود ایران دارای گزینههای متعددی است که میتواند از آن استفاده کند. یکی از این گزینهها تعامل با روسیه، چین و اتحادیه #اروپا است؛ هرچند اتحادیه اروپا در بعضی موارد با دونالد ترامپ درباره نفوذ ایران در منطقه و توان موشکی ایران هم عقیده است ولی در مورد بقای برجام با ترامپ اختلافنظر دارد.
طبیعی است که ایران میتواند گزینه دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد و آن بازگشت به عملیات غنی سازی اورانیوم به درجه و سطحی بالاتر از آنچه در گذشته بوده است و درحقیقت به فعالیت هستهای خود ادامه دهد. ایران در طول دو سال و نیم گذشته یعنی بعد از توافقنامه برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و اگر آمریکا از این توافقنامه خارج شود جایگاه خود را در سطح افکار عمومی جهان از دست خواهد داد. در این صورت ایران میتواند از این فضا برای جریان سازی علیه آمریکا استفاده کند. بهنظر میرسد طی یکی، دو ماه آینده آمریکا جریان سازیهای شدیدی علیه ایران را آغاز خواهد کرد. در حقیقت موضوعات جدیدی از جمله انجام مذاکرات مجدد در مورد برجام و توقف تولید موشکهای بالستیک و همچنین بازدید از تاسیسات نظامی را در دستور کار خود قرارخواهد داد و احتمالا با واکنشهای منفی ایران روبهرو خواهد شد.
بهنظر میرسد ظرف سه ماه آینده ترامپ بهصورت یکجانبه برجام را لغو خواهد کرد و در این صورت طبیعی است که ایران مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت و به غنی سازی تا 20درصد هم اقدام خواهد کرد. چنانچه آمریکا از برجام خارج شود، ایران در درجه اول سعی خواهد کرد که با اتحادیه اروپا همکاری کند و در درجه بعد ایران هم از برجام خارج شود، اما موضع اتحادیه اروپا در این میان دوگانه است؛ یعنی از یک طرف از برجام حمایت میکند و سعی میکند پایبندی خود را به برجام بهصورت مشروط اعلام کند. از سوی دیگر فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردهاند به برجام پایبند خواهند بود، مشروط بر اینکه نفوذ ایران در منطقه کاهش پیدا کند. برنامه هستهای و تولیدات موشکی ایران متوقف شود، ضمن اینکه بازدید از تاسیسات نظامی در دستور کار قرار گیرد. درواقع اتحادیه اروپا با بخشی از این مسائل با آمریکا هماهنگ است، در عین حال که مایل است در برجام باقی بماند. پارادوکسی که در رفتار سیاسی اتحادیه اروپا با ایران وجود دارد، مواضعی نزدیکتر به آمریکا را نشان میدهد تا ایران.
#نشریات #اینفوگرافیک #EU
https://www.stratfor.com/sites/default/files/styles/wv_small/public/iran-jcpoa-101_2.png?itok=p1bkCK77
🔵 هشدار متحد #مرکل به سوسیال دموکراتها درباره فروپاشی دولت ائتلافی #آلمان
مقامهای ارشد حزب متحد با محافظهکاران آنگلا مرکل به حزب چپمیانه سوسیال دموکراتها هشدار دادند که ناکامی در حصول توافقهای مرتبط با مهاجرت میتواند به فروپاشی دولت جدید آلمان بیانجامد.
اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان به رهبری مارتین #شولتس که حرف آخر را در توافق ائتلافی بزرگترین اقتصاد #اروپا میزنند، باید تا دوم مارس درباره ائتلاف با آنگلا مرکل رأیگیری کنند و نتایج آن چهارم مارس اعلام میشود. هورست سیهوفر، رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی در بایرن به روزنامه آگزبورگر آلگماینه گفت: قانون جدید بازگرداندن پناهجویان ناکام به #تونس، #مراکش و #الجزایر را سادهتر کرده و مراکزی در نواحی مرزی برای پناهجویان ایجاد میکند تا درخواستهای پناهندگی به جریان بیفتد. بهگفته او، اگر حزب شولتس از این قوانین حمایت نکند، این به معنای «پایان دولت» خواهد بود.
او گفت، اگر این حزب چپمیانه به توافقات خود با محافظهکاران عمل نکند، کار آن اصلا قابل پذیرش نیست. سیهوفر که انتظار میرود وزیر کشور آلمان شود به این روزنامه تاکید کرد: این تدابیر پیش از انتخابات ایالتی در بایرن در ۱۴ اکتبر اجرایی میشود. حزب راستمیانه سیهوفر در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته ۱۰درصد رأی از دست داد و متعهد شده تا آرائی که به دست حزب راستافراطی آلترناتیو برای آلمان رسیده است، پس بگیرد. این حزب موضع سرسختانهای علیه مهاجرت دارد و بر ارزشهای سنتی محافظهکارانه تاکید دارد.
سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات آلمان در بخشی از مذاکرات ائتلافی با بیمیلی موافقت کردند که مهاجران آتی را به ۱۸۰هزار تا ۲۲۰هزار تن کاهش دهند. هنوز مشخص نیست که آیا همحزبیهای شولتس تجدید میثاق با محافظهکاران را میپذیرند یا خیر. چنانچه با آن مخالفت شود، آلمان شاهد تشکیل دولت اقلیت مرکل میشود.
http://static1.uk.businessinsider.com/image/568909fbdd0895630c8b4656-480/angela-merkel-germany-chancellor.jpg
مقامهای ارشد حزب متحد با محافظهکاران آنگلا مرکل به حزب چپمیانه سوسیال دموکراتها هشدار دادند که ناکامی در حصول توافقهای مرتبط با مهاجرت میتواند به فروپاشی دولت جدید آلمان بیانجامد.
اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان به رهبری مارتین #شولتس که حرف آخر را در توافق ائتلافی بزرگترین اقتصاد #اروپا میزنند، باید تا دوم مارس درباره ائتلاف با آنگلا مرکل رأیگیری کنند و نتایج آن چهارم مارس اعلام میشود. هورست سیهوفر، رهبر اتحادیه سوسیال مسیحی در بایرن به روزنامه آگزبورگر آلگماینه گفت: قانون جدید بازگرداندن پناهجویان ناکام به #تونس، #مراکش و #الجزایر را سادهتر کرده و مراکزی در نواحی مرزی برای پناهجویان ایجاد میکند تا درخواستهای پناهندگی به جریان بیفتد. بهگفته او، اگر حزب شولتس از این قوانین حمایت نکند، این به معنای «پایان دولت» خواهد بود.
او گفت، اگر این حزب چپمیانه به توافقات خود با محافظهکاران عمل نکند، کار آن اصلا قابل پذیرش نیست. سیهوفر که انتظار میرود وزیر کشور آلمان شود به این روزنامه تاکید کرد: این تدابیر پیش از انتخابات ایالتی در بایرن در ۱۴ اکتبر اجرایی میشود. حزب راستمیانه سیهوفر در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته ۱۰درصد رأی از دست داد و متعهد شده تا آرائی که به دست حزب راستافراطی آلترناتیو برای آلمان رسیده است، پس بگیرد. این حزب موضع سرسختانهای علیه مهاجرت دارد و بر ارزشهای سنتی محافظهکارانه تاکید دارد.
سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات آلمان در بخشی از مذاکرات ائتلافی با بیمیلی موافقت کردند که مهاجران آتی را به ۱۸۰هزار تا ۲۲۰هزار تن کاهش دهند. هنوز مشخص نیست که آیا همحزبیهای شولتس تجدید میثاق با محافظهکاران را میپذیرند یا خیر. چنانچه با آن مخالفت شود، آلمان شاهد تشکیل دولت اقلیت مرکل میشود.
http://static1.uk.businessinsider.com/image/568909fbdd0895630c8b4656-480/angela-merkel-germany-chancellor.jpg
#اردوغان، رئیسجمهور #ترکیه در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر کشتار غیرنظامیان در عملیات "شاخه زیتون" در #سوریه گفت: کشتار غیرنظامیان در خون ما نیست.
@InternationalRel
@InternationalRel