دولت #آمریکا از تعطیلی نجات یافت
با تصویب طرح جدید بودجه موقت در مجلس نمایندگان آمریکا، دولت فدرال این کشور از تعطیلی نجات یافت.
@InternationalRel
با تصویب طرح جدید بودجه موقت در مجلس نمایندگان آمریکا، دولت فدرال این کشور از تعطیلی نجات یافت.
@InternationalRel
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
متن نامه عذرخواهی کمیته برگزاری بازیهای المپیک زمستانی خطاب به سرپرست کاروان اعزامی #ایران درباره ماجرای گوشی سامسونگ کانال کمیته المپیک ایران @internationalrel
🔹 متن نامه رسمی عذرخواهی کمیته بینالمللی المپیک خطاب به رضا #صالحی_امیری رئیس کمیته ملی المپیک #ایران
سامسونگ بی تقصیر است
@InternationalRel
سامسونگ بی تقصیر است
@InternationalRel
http://www.telegraph.co.uk/content/dam/winter-olympics/2018/02/09/TELEMMGLPICT000153730316_trans_NvBQzQNjv4BqeawYjNG9i94uIDjxO1F-gkVIpa4HFZufc18AzOjCNOQ.jpeg?imwidth=1400
✅ خواهر رهبر #کره_شمالی (که در ساختار سیاسی کره شمالی بسیار تاثیرگذار است) در حاشیه المپیک زمستانی #کره_جنوبی با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
#گزارش این دیدار را در تلگراف بخوانید:
🔗 http://www.telegraph.co.uk/winter-olympics/2018/02/09/winter-olympics-2018-opening-ceremony-live-updates/
✅ خواهر رهبر #کره_شمالی (که در ساختار سیاسی کره شمالی بسیار تاثیرگذار است) در حاشیه المپیک زمستانی #کره_جنوبی با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
#گزارش این دیدار را در تلگراف بخوانید:
🔗 http://www.telegraph.co.uk/winter-olympics/2018/02/09/winter-olympics-2018-opening-ceremony-live-updates/
🔵 مدیرعامل ایران ایر: #آمریکا مجوز ندهد در تحویل هواپیماها به مشکل برمی خوریم
فرزانه شرفبافی اظهار داشت: ایرانایر هیچ مشکلی برای تامین مالی قراردادهای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد اما درصورتی که آمریکا مجوزهای صادرات را تامین نکند در تحویل گرفتن هواپیماها اختلال به وجود خواهد آمد.
مدیر اجرایی ارشد ایرانایر، فرزانه شرفبافی، گفت که این شرکت هیچ مشکلی برای تامین مالی قراردادهای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد اما درصورتی که آمریکا مجوزهای صادرات را تامین نکند در تحویل گرفتن هواپیماها اختلال به وجو خواهد آمد.
او در حاشیه کنفرانس «یورومانی ایران» در #پاریس، به رویترز گفت که با برداشته شدن تحریمهای هستهای علیه #ایران در سال ۲۰۱۶، این خط هواپیمایی ملی در اواخر امسال اولین هواپیمای جت مسافربری بوئینگ خود را تحویل خواهد گرفت. ایرانایر انتظار دارد از سال آینده تحویل گرفتن هواپیماهای ایرباس سفارشیساز خود را آغاز کند.
شرفبافی گفت: تحویل هواپیماهای بوئینگ در ۲۰۱۸ و هواپیماهای ایرباس در ۲۰۱۹ خواهد بود. ما هیچ مشکلی برای فاینانس این قراردادها نداریم.
ایرانایر توافق کرده است که ۸۰ هواپیما از بوئینگ و ۱۰۰ هواپیما از ایرباس خریداری کند اما به علت آنچه بانکداران از آن به عنوان کمبود فایننس برای ایران یاد میکنند، تنها تعداد اندکی از این هواپیماها را تحویل گرفته است. بانکهای غربی به علت ریسک جریمههای آمریکا برای تامین مالی قراردادهای ایران بیمیل هستند.
منابع صنعتی میگویند که یک مشکل کلیدی دیگر این است که ایرانایر در پیشپرداختها کند عمل میکند، درحالی که این پیشپرداختها برای آغاز ساخت هواپیمای جت جدید توسط بوئینگ و ایرباس ضروری هستند.
شرفبافی بدون هیچ توضیحی تایید کرد که پیشپرداختها هنوز پرداخت نشدهاند.
منابع صنعتی همچنین در مورد این که هواپیماهای بوئینگ به همین زودیها تا پایان ۲۰۱۸ تحویل داده شوند، اظهار تردید کردند. چراکه سفارش دادن قطعاتی از هواپیماهای بردبلند ۷۷۷، بازه زمانی مشخصی طول میکشد.
بوئینگ هم هنوز سفارش ایران را به طور رسمی منتشر نکرده است. این شرکت اعلام کرده است تنها درصورتی این مرحله انجام میشود که پیشپرداختها را دریافت کرده باشد.
تا به حال ایرانایر ۳ جت ایرباس نو را که در اصل برای سایر خطوط هوایی ساخته شده بودند اما در تحویل به مشکل خورده بودند را دریافت کرده است. همچنین ۸ هواپیمای توربوپراپ ایتیآر جدید هم تحویل ایرانایر شده است.
حتی بعد از انجام این توافق هم، تمام صادرات هواپیماهای غربی به ایران باید با مجوزخزانهداری آمریکا صورت بگیرد چراکه تعداد زیادی از قطعات هواپیماها ساخت آمریکا هستند. مجوزهای فعلی در پایان ۲۰۲۰ خاتمه مییابند و برای تحویل هواپیماها طبق آنچه برنامهریزی شده است، این مجوزها باید تمدید شوند.
شرفبافی گفت: ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مجوزها تجدید خواهند شد یا خیر. این به #آمریکا بستگی دارد.
او گفت: تحت برنامه زمانی تحویل هواپیماها در دورهای که مجوزهای فعلی پوشش میدهند ۳۷-۳۸ جت ایرباس، ۱۵ جت بوئینگ و همه ۲۰ هواپیمای سفارش داده شده از ایتیآر، تحویل خواهد شد.
او اضافه کرد: ما باید از چهارچوب زمانی این مجوزها استفاده کنیم.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-bitcoin-fed/bitcoin-may-not-be-worth-all-the-hoopla-n-y-fed-blog-post-idUSKBN1FT231
فرزانه شرفبافی اظهار داشت: ایرانایر هیچ مشکلی برای تامین مالی قراردادهای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد اما درصورتی که آمریکا مجوزهای صادرات را تامین نکند در تحویل گرفتن هواپیماها اختلال به وجود خواهد آمد.
مدیر اجرایی ارشد ایرانایر، فرزانه شرفبافی، گفت که این شرکت هیچ مشکلی برای تامین مالی قراردادهای خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس ندارد اما درصورتی که آمریکا مجوزهای صادرات را تامین نکند در تحویل گرفتن هواپیماها اختلال به وجو خواهد آمد.
او در حاشیه کنفرانس «یورومانی ایران» در #پاریس، به رویترز گفت که با برداشته شدن تحریمهای هستهای علیه #ایران در سال ۲۰۱۶، این خط هواپیمایی ملی در اواخر امسال اولین هواپیمای جت مسافربری بوئینگ خود را تحویل خواهد گرفت. ایرانایر انتظار دارد از سال آینده تحویل گرفتن هواپیماهای ایرباس سفارشیساز خود را آغاز کند.
شرفبافی گفت: تحویل هواپیماهای بوئینگ در ۲۰۱۸ و هواپیماهای ایرباس در ۲۰۱۹ خواهد بود. ما هیچ مشکلی برای فاینانس این قراردادها نداریم.
ایرانایر توافق کرده است که ۸۰ هواپیما از بوئینگ و ۱۰۰ هواپیما از ایرباس خریداری کند اما به علت آنچه بانکداران از آن به عنوان کمبود فایننس برای ایران یاد میکنند، تنها تعداد اندکی از این هواپیماها را تحویل گرفته است. بانکهای غربی به علت ریسک جریمههای آمریکا برای تامین مالی قراردادهای ایران بیمیل هستند.
منابع صنعتی میگویند که یک مشکل کلیدی دیگر این است که ایرانایر در پیشپرداختها کند عمل میکند، درحالی که این پیشپرداختها برای آغاز ساخت هواپیمای جت جدید توسط بوئینگ و ایرباس ضروری هستند.
شرفبافی بدون هیچ توضیحی تایید کرد که پیشپرداختها هنوز پرداخت نشدهاند.
منابع صنعتی همچنین در مورد این که هواپیماهای بوئینگ به همین زودیها تا پایان ۲۰۱۸ تحویل داده شوند، اظهار تردید کردند. چراکه سفارش دادن قطعاتی از هواپیماهای بردبلند ۷۷۷، بازه زمانی مشخصی طول میکشد.
بوئینگ هم هنوز سفارش ایران را به طور رسمی منتشر نکرده است. این شرکت اعلام کرده است تنها درصورتی این مرحله انجام میشود که پیشپرداختها را دریافت کرده باشد.
تا به حال ایرانایر ۳ جت ایرباس نو را که در اصل برای سایر خطوط هوایی ساخته شده بودند اما در تحویل به مشکل خورده بودند را دریافت کرده است. همچنین ۸ هواپیمای توربوپراپ ایتیآر جدید هم تحویل ایرانایر شده است.
حتی بعد از انجام این توافق هم، تمام صادرات هواپیماهای غربی به ایران باید با مجوزخزانهداری آمریکا صورت بگیرد چراکه تعداد زیادی از قطعات هواپیماها ساخت آمریکا هستند. مجوزهای فعلی در پایان ۲۰۲۰ خاتمه مییابند و برای تحویل هواپیماها طبق آنچه برنامهریزی شده است، این مجوزها باید تمدید شوند.
شرفبافی گفت: ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مجوزها تجدید خواهند شد یا خیر. این به #آمریکا بستگی دارد.
او گفت: تحت برنامه زمانی تحویل هواپیماها در دورهای که مجوزهای فعلی پوشش میدهند ۳۷-۳۸ جت ایرباس، ۱۵ جت بوئینگ و همه ۲۰ هواپیمای سفارش داده شده از ایتیآر، تحویل خواهد شد.
او اضافه کرد: ما باید از چهارچوب زمانی این مجوزها استفاده کنیم.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-bitcoin-fed/bitcoin-may-not-be-worth-all-the-hoopla-n-y-fed-blog-post-idUSKBN1FT231
⭕️ مقامات #عربستان سعودی میگویند بیش از 100 میلیارد دلار از بازداشت شدگان چندماه گذشته دریافت کردهاند.
🔗 https://www.nytimes.com/2018/01/30/world/middleeast/saudi-arabia-corruption.html?partner=rss&emc=rss
🔗 https://www.nytimes.com/2018/01/30/world/middleeast/saudi-arabia-corruption.html?partner=rss&emc=rss
Nytimes
Saudi Arabia Says Detainees Handed Over More Than $100 Billion
The kingdom released several prominent citizens from detention and appeared to wrap up what it framed as an anticorruption campaign. Others called it a shakedown.
#تلنگر
🔴عيسىکلانتری: كشور از نظر زیست محیطی مریض است.
🔻 عیسی #کلانتری عصرجمعه در آیین نهالکاری در جزیره #کیش افزود: هر منطقه ای امروز مشکلات خود را دارد به طوری که شمال کشور قربانی زباله، جنوب و شرق آن قربانی بی آبی و غرب کشور قربانی استفاده بد از منابع می شود.
🔻وی اظهار کرد: امروز بخش عمده ای از منطقه رشته کوه #زاگرس در آتش می سوزد و از طرفی شمال کشور هم از نظر تخریب و هم معضل پسماند در معرض تهدید وخطر است.
کلانتری گفت: مدارس شهر #تهران در 6 ماهه دوم امسال به دلیل هوای ناسالم، سوخت ناسالم، انسانهای مصرف گرا و ماشین های ناسالم تعطیل بوده است.
🔻وی با بیان اینکه شاید کیش بعد از بیرجند دومین شهر سالم کشور باشد افزود: #بیرجند با اینکه سازمان عمران ندارد، زیباترین و پاکترین شهر کشور است و فرهنگ مردم به حدی بالا است که حتی یک آشغال کوچک نمی ریزند و در شهر یک زباله پیدا نمی کنید.
🔻وی تصریح کرد: زباله هایی که در مسیر، مسافران می ریزند، مردم با فرهنگ درست خود آن را جمع می کنند.
🔻رییس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر این نکته که محیط زیست زمانی پاک می شود که مردم بخواهند ، ادامه داد: در سازمان محیط زیست کشور3هزار و 500 محیط بان هستند و با این تعداد ، نمی توان محیط زیست کشور را تمیز نگه داشت بلکه باید 80 میلیون محیط بان داشته باشیم تا کشوری پاکیزه داشته باشیم و منابع حفظ شود.
🔻کلانتری گفت: محیط زیست کشور امانت نسل آینده در دست ما است و ما حق نداریم آن را تخریب کنیم.
🔻وی اظهار کرد: هیچ وقت محیط زیست مانع توسعه نیست بلکه توسعه پایدار یک اصل در دنیا است که کشورها باید توسعه پیدا کنند و به موازات آن محیط زیست حفظ شود.
🔻معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: محیط زیست و توسعه حق مردم است و مردم این حق را دارند توسعه پیدا کنند، ثروتمند و رفاه داشته باشند و در عین حال محیط زیست کشور را حل کنند و این ها هیچ تضادی با هم ندارند.
🔻کلانتری افزود: کشور توان این را ندارد که آب را برای چمن هزینه کند ، امروز ما در #اصفهان با مشکل تامین آب مواجه هستیم.
https://t.me/doenews
🔴عيسىکلانتری: كشور از نظر زیست محیطی مریض است.
🔻 عیسی #کلانتری عصرجمعه در آیین نهالکاری در جزیره #کیش افزود: هر منطقه ای امروز مشکلات خود را دارد به طوری که شمال کشور قربانی زباله، جنوب و شرق آن قربانی بی آبی و غرب کشور قربانی استفاده بد از منابع می شود.
🔻وی اظهار کرد: امروز بخش عمده ای از منطقه رشته کوه #زاگرس در آتش می سوزد و از طرفی شمال کشور هم از نظر تخریب و هم معضل پسماند در معرض تهدید وخطر است.
کلانتری گفت: مدارس شهر #تهران در 6 ماهه دوم امسال به دلیل هوای ناسالم، سوخت ناسالم، انسانهای مصرف گرا و ماشین های ناسالم تعطیل بوده است.
🔻وی با بیان اینکه شاید کیش بعد از بیرجند دومین شهر سالم کشور باشد افزود: #بیرجند با اینکه سازمان عمران ندارد، زیباترین و پاکترین شهر کشور است و فرهنگ مردم به حدی بالا است که حتی یک آشغال کوچک نمی ریزند و در شهر یک زباله پیدا نمی کنید.
🔻وی تصریح کرد: زباله هایی که در مسیر، مسافران می ریزند، مردم با فرهنگ درست خود آن را جمع می کنند.
🔻رییس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر این نکته که محیط زیست زمانی پاک می شود که مردم بخواهند ، ادامه داد: در سازمان محیط زیست کشور3هزار و 500 محیط بان هستند و با این تعداد ، نمی توان محیط زیست کشور را تمیز نگه داشت بلکه باید 80 میلیون محیط بان داشته باشیم تا کشوری پاکیزه داشته باشیم و منابع حفظ شود.
🔻کلانتری گفت: محیط زیست کشور امانت نسل آینده در دست ما است و ما حق نداریم آن را تخریب کنیم.
🔻وی اظهار کرد: هیچ وقت محیط زیست مانع توسعه نیست بلکه توسعه پایدار یک اصل در دنیا است که کشورها باید توسعه پیدا کنند و به موازات آن محیط زیست حفظ شود.
🔻معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: محیط زیست و توسعه حق مردم است و مردم این حق را دارند توسعه پیدا کنند، ثروتمند و رفاه داشته باشند و در عین حال محیط زیست کشور را حل کنند و این ها هیچ تضادی با هم ندارند.
🔻کلانتری افزود: کشور توان این را ندارد که آب را برای چمن هزینه کند ، امروز ما در #اصفهان با مشکل تامین آب مواجه هستیم.
https://t.me/doenews
Telegram
سازمان حفاظت محیط زیست
كانال اطلاعرسانی سازمان حفاظت محيط زيست ايران
⭕️ فاکس نیوز : ورزشکاران #کره_شمالی حاضر در المپیک زمستانی #پیونگ_چانگ #کره_جنوبی از دریافت رایگان گوشی همراه «گلکسی نوت 8» شرکت سامسونگ خودداری کردند.
🔗 http://www.foxnews.com/tech/2018/02/09/north-korean-athletes-reportedly-reject-free-samsung-phone.html
🔗 http://www.foxnews.com/tech/2018/02/09/north-korean-athletes-reportedly-reject-free-samsung-phone.html
Fox News
North Korean athletes reportedly reject free Samsung phone
North Korean athletes have reportedly refused to take free Samsung phones distributed to athletes at the Pyeongchang Winter Olympics.
✍🏻د «سید حسین #موسویان» عضو پیشین گروه مذاکره کننده هسته ای در #مقاله ای درمجله نشنال اینترست #آمریکا : تاکتیک فشار #ترامپ علیه #ایران نتیجه نخواهد داد.
🔗 http://nationalinterest.org/feature/dangerous-escalation-why-trumps-pressure-tactics-wont-work-24411
🔗 http://nationalinterest.org/feature/dangerous-escalation-why-trumps-pressure-tactics-wont-work-24411
The National Interest
Dangerous Escalation: Why Trump's Pressure Tactics Won't Work on Iran
Iran may respond to efforts to isolate it by strengthening regional anti-Western alliances.
🔵 گزارشهایی از آماده شدن #آمریکا برای حمله موشکی به #سوریه
در بحبوحه افزایش تنش میان #اسراییل و #سوریه، منابع غربی از آماده شدن #آمریکا برای حمله موشکی به سوریه خبر میدهند اما نه در حمایت از اسرائیل بلکه این بار به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان این کشور.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانههای غربی تایید کردهاند و میگویند آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تاسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه که پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت #دمشق انجام داد، است.
بنابر این گزارش، آمریکا قصد دارد با موشکهای تاماهاک برخی پایگاههای نظامی حساس در سوریه را به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حملاتش علیه مخالفان در اطراف دمشق، هدف قرار دهد.
آمریکا در یک ماه گذشته از زبان مسئولان مختلف خود سوریه را متهم کرده که از گاز کلر و برخی مشتقات گاز سارین علیه شورشیان در اطراف دمشق استفاده کرده است. این کشور در همین راستا گزارشهایی را به شورای امنیت ارائه کرد و در تلاش بود تا زمینه لازم برای اقدام نظامی علیه دولت دمشق را فراهم کند که با مخالفت روسیه مواجه شد.
ژنرال یوری #نیتکاتچوف، از فرماندهان ارتش روسیه با ابراز نگرانی از انتشار چنین گزارشهایی گفت: در صورت حمله آمریکا به پایگاههای ارتش سوریه روابط میان روسیه و آمریکا متشنجتر از شرایط کنونی خواهد شد.
ارتش آمریکا در آوریل 2017 پایگاه هوایی شعیرات سوریه را با ۵۹ موشک تاماهاک هدف قرار داد. ارتش آمریکا ادعا کرد که این حمله را در پاسخ به حمله شیمیایی ۲۰۱۷ نیروهای سوریه به منطقه #خان_شیخون انجام داده است.
https://t.me/InternationalRel
در بحبوحه افزایش تنش میان #اسراییل و #سوریه، منابع غربی از آماده شدن #آمریکا برای حمله موشکی به سوریه خبر میدهند اما نه در حمایت از اسرائیل بلکه این بار به بهانه استفاده سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان این کشور.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانههای غربی تایید کردهاند و میگویند آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تاسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه که پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت #دمشق انجام داد، است.
بنابر این گزارش، آمریکا قصد دارد با موشکهای تاماهاک برخی پایگاههای نظامی حساس در سوریه را به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حملاتش علیه مخالفان در اطراف دمشق، هدف قرار دهد.
آمریکا در یک ماه گذشته از زبان مسئولان مختلف خود سوریه را متهم کرده که از گاز کلر و برخی مشتقات گاز سارین علیه شورشیان در اطراف دمشق استفاده کرده است. این کشور در همین راستا گزارشهایی را به شورای امنیت ارائه کرد و در تلاش بود تا زمینه لازم برای اقدام نظامی علیه دولت دمشق را فراهم کند که با مخالفت روسیه مواجه شد.
ژنرال یوری #نیتکاتچوف، از فرماندهان ارتش روسیه با ابراز نگرانی از انتشار چنین گزارشهایی گفت: در صورت حمله آمریکا به پایگاههای ارتش سوریه روابط میان روسیه و آمریکا متشنجتر از شرایط کنونی خواهد شد.
ارتش آمریکا در آوریل 2017 پایگاه هوایی شعیرات سوریه را با ۵۹ موشک تاماهاک هدف قرار داد. ارتش آمریکا ادعا کرد که این حمله را در پاسخ به حمله شیمیایی ۲۰۱۷ نیروهای سوریه به منطقه #خان_شیخون انجام داده است.
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
🔵 #شمخانی: ادعای صهیونیستها برای وارد کردن خسارت به پایگاههای ایرانی سوریهای دروغ است
دبیر شورای عالی امنیت:
🔹ادعای اسرائیلیها مبنی بر اینکه پرواز جنگندههایشان در واکنش به پرواز پهپاد بوده حرف اشتباهی است.
🔹اصولاً برای زدن پهپاد که جنگنده بلند نمیکنند.
🔗 https://apnews.com/afe7e7c1bf534392a76c310178812f00
دبیر شورای عالی امنیت:
🔹ادعای اسرائیلیها مبنی بر اینکه پرواز جنگندههایشان در واکنش به پرواز پهپاد بوده حرف اشتباهی است.
🔹اصولاً برای زدن پهپاد که جنگنده بلند نمیکنند.
🔗 https://apnews.com/afe7e7c1bf534392a76c310178812f00
AP News
Israel strikes Syria, downs Iranian drone, as F-16 crashes
JERUSALEM (AP) — In its most serious engagement in neighboring Syria since fighting there began in 2011, Israel shot down an infiltrating Iranian drone Saturday and struck Iranian
«عاصمه #جهانگیر» درگذشت
رسانههای پاکستانی از درگذشت عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر #ایران، به دلیل سکته قلبی خبر دادند.
#UN
#UNHR
@internationalrel
رسانههای پاکستانی از درگذشت عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر #ایران، به دلیل سکته قلبی خبر دادند.
#UN
#UNHR
@internationalrel
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
«عاصمه #جهانگیر» درگذشت رسانههای پاکستانی از درگذشت عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر #ایران، به دلیل سکته قلبی خبر دادند. #UN #UNHR @internationalrel
🔵 خانم "عاصمه #جھانگیر" حقوقدان برجسته پاکستانی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور #ایران امروز در 66 سالگی درگذشت.
به گزارش شبکه ھای خبری #پاکستان، عاصمه جھانگیر به دلیل عارضه قلبی به صورت فوری به بیمارستان منتقل شد که البته پس از چند لحظه وی به دلیل ایست ناگھانی قلب درگذشت.
عاصمه جھانگیر از حقوقدانان شناخته شده پاکستان و رئیس سابق کانون عدالت دادگاه عالی پاکستان نیز بود.
http://static.un.org/News/dh/photos/large/2017/January/541830Jahangir.jpg
به گزارش شبکه ھای خبری #پاکستان، عاصمه جھانگیر به دلیل عارضه قلبی به صورت فوری به بیمارستان منتقل شد که البته پس از چند لحظه وی به دلیل ایست ناگھانی قلب درگذشت.
عاصمه جھانگیر از حقوقدانان شناخته شده پاکستان و رئیس سابق کانون عدالت دادگاه عالی پاکستان نیز بود.
http://static.un.org/News/dh/photos/large/2017/January/541830Jahangir.jpg
🔵 برگزارکنندگان بازیهای المپیک زمستانی #پیونگ_چانگ تایید کردند که در مراسم افتتاحیه این بازیها یک حمله سایبری انجام گرفته است.
🔗 https://www.theguardian.com/sport/2018/feb/11/winter-olympics-was-hit-by-cyber-attack-officials-confirm
🔗 https://www.theguardian.com/sport/2018/feb/11/winter-olympics-was-hit-by-cyber-attack-officials-confirm
the Guardian
Winter Olympics was hit by cyber-attack, officials confirm
South Koreans refuse to comment on rumours Russia was behind the action as revenge for doping ban
📝 یادداشت دکتر #محسن_عبداللهی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و ازجمله اساتید شناخته شده حقوق بین الملل محیط زیست
دانش پژوهان و علاقهمندان به حقوق محیط زیست
با سلام و احترام،
از منظر علم حقوق و بویژه قضاوت در مسایل رخ داده از جمله دستگیری و ادعای خودکشی مرحوم دکتر #کاووس_سیدامامی از اساتید و فعالان محیط زیست، سخن گفتن در این مقطع بسیار دشوار است. زیرا ما از وقایع پرونده تقریبا بیاطلاع هستیم. با این همه، با توجه به اتهاماتی که توسط مقامات قضایی به ایشان و تعداد دیگری از بازداشت شدگان فعال در حوزه محیط زیست وارد شده است، برای تنویر افکار عمومی توجه به نکته ذیل را که به طبع محیط زیست و حفاظت بینالمللی از آن مربوط میشود را لازم میبینم.
مرز گذری محیط زیست از اصول پایهای و طبیعی این محیط به شمار میرود. جغرافیای طبیعی برخلاف جغرافیای سیاسی انسانساز، مرز نمیشناسد. درست به همین دلیل حفاظت موثر از محیط زیست مستلزم همکاری بینالمللی است. جمعاوری دقیق اطلاعات زیست محیطی و تبادل بینالمللی این اطلاعات مهمترین مصداق چنین همکاری بشمار میرود. نگاهی به کنوانسیونهای بینالمللی مانند کنوانسیونهای حفاظت از لایه ازن، تغییرات اقلیمی، گونه های مهاجر و غیره به خوبی نشان میدهد که چگونه همکاری در تبادل اطلاعات جزو تعهدات کلی دولتها بشمار میآید.
یک مثال میتواند ضرورت چنین همکاری را روشن کند. مبارزه موثر با انتشار گازهای کاهنده لایه ازون (فریونها) مستلزم آگاهی از حجم انتشار سالانه این گازها در کرهی زمین بوده و هست. حال سئوال این است که بدون همکاری بینالمللی در جمع آوری و تبادل اطلاعات مربوطه چگونه میتوان از حجم انتشار مورد نظر آگاه شد؟ همین منطق در مورد آلودگیهای زیست محیطی دریای کاسپین نیز صادق است.
در کنار اهمیت جمعآوری و تبادل اطلاعات باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که در غالب کشورها، دولتها و نهادهای بینالمللی به شدت به تلاشهای مجدانهی سَمَنها وابسته هستند. هیچ دولتی به تنهایی نمیتواند مدعی علاقه و توانایی لازم برای شناسایی و تدبیر مسائل زیست محیطی بشود. درست به همین دلیل سمنهای زیست محیطی حتی به کنفرانسهای بین المللی دعوت شده و بعضا به آنها مسئولیتهایی در اجرای کنوانسیونهای بین المللی سپرده میشود.
اتهام فعالان زیست محیطی جمع اوری اطلاعات محیطی و انتقال ان به بیگانگان اعلام شده است. به ظن بسیار قوی فعالیت مرحوم دکتر کاووسی و همکاران ایشان در راستای همان همکاری بینالمللی بوده که ذکر آن در سطور فوق داده شد. از مقامات قضایی خواهشمند است که با توجه به طبیعت اطلاعات زیست محیطی و اهمیت تبادل آنها برای حفاظت از زیست کره که وظیفه ذاتی هر سازمان غیردولتی زیستمحیطی است، موضوع را با اطلاعات سیاسی و امنیتی کشور قیاس ننمایند و امکان همکاری های بینالمللی را در حوزه مسائل زیست محیطی محدود نکنند؛ همکاری که برای حفاظت از محیط زیست #ایران حیاتی است.
با احترام / محسن عبدالهی
http://www.ana.ir/media/imagereport/1395/05/14/636059177695629394_b.jpg
دانش پژوهان و علاقهمندان به حقوق محیط زیست
با سلام و احترام،
از منظر علم حقوق و بویژه قضاوت در مسایل رخ داده از جمله دستگیری و ادعای خودکشی مرحوم دکتر #کاووس_سیدامامی از اساتید و فعالان محیط زیست، سخن گفتن در این مقطع بسیار دشوار است. زیرا ما از وقایع پرونده تقریبا بیاطلاع هستیم. با این همه، با توجه به اتهاماتی که توسط مقامات قضایی به ایشان و تعداد دیگری از بازداشت شدگان فعال در حوزه محیط زیست وارد شده است، برای تنویر افکار عمومی توجه به نکته ذیل را که به طبع محیط زیست و حفاظت بینالمللی از آن مربوط میشود را لازم میبینم.
مرز گذری محیط زیست از اصول پایهای و طبیعی این محیط به شمار میرود. جغرافیای طبیعی برخلاف جغرافیای سیاسی انسانساز، مرز نمیشناسد. درست به همین دلیل حفاظت موثر از محیط زیست مستلزم همکاری بینالمللی است. جمعاوری دقیق اطلاعات زیست محیطی و تبادل بینالمللی این اطلاعات مهمترین مصداق چنین همکاری بشمار میرود. نگاهی به کنوانسیونهای بینالمللی مانند کنوانسیونهای حفاظت از لایه ازن، تغییرات اقلیمی، گونه های مهاجر و غیره به خوبی نشان میدهد که چگونه همکاری در تبادل اطلاعات جزو تعهدات کلی دولتها بشمار میآید.
یک مثال میتواند ضرورت چنین همکاری را روشن کند. مبارزه موثر با انتشار گازهای کاهنده لایه ازون (فریونها) مستلزم آگاهی از حجم انتشار سالانه این گازها در کرهی زمین بوده و هست. حال سئوال این است که بدون همکاری بینالمللی در جمع آوری و تبادل اطلاعات مربوطه چگونه میتوان از حجم انتشار مورد نظر آگاه شد؟ همین منطق در مورد آلودگیهای زیست محیطی دریای کاسپین نیز صادق است.
در کنار اهمیت جمعآوری و تبادل اطلاعات باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که در غالب کشورها، دولتها و نهادهای بینالمللی به شدت به تلاشهای مجدانهی سَمَنها وابسته هستند. هیچ دولتی به تنهایی نمیتواند مدعی علاقه و توانایی لازم برای شناسایی و تدبیر مسائل زیست محیطی بشود. درست به همین دلیل سمنهای زیست محیطی حتی به کنفرانسهای بین المللی دعوت شده و بعضا به آنها مسئولیتهایی در اجرای کنوانسیونهای بین المللی سپرده میشود.
اتهام فعالان زیست محیطی جمع اوری اطلاعات محیطی و انتقال ان به بیگانگان اعلام شده است. به ظن بسیار قوی فعالیت مرحوم دکتر کاووسی و همکاران ایشان در راستای همان همکاری بینالمللی بوده که ذکر آن در سطور فوق داده شد. از مقامات قضایی خواهشمند است که با توجه به طبیعت اطلاعات زیست محیطی و اهمیت تبادل آنها برای حفاظت از زیست کره که وظیفه ذاتی هر سازمان غیردولتی زیستمحیطی است، موضوع را با اطلاعات سیاسی و امنیتی کشور قیاس ننمایند و امکان همکاری های بینالمللی را در حوزه مسائل زیست محیطی محدود نکنند؛ همکاری که برای حفاظت از محیط زیست #ایران حیاتی است.
با احترام / محسن عبدالهی
http://www.ana.ir/media/imagereport/1395/05/14/636059177695629394_b.jpg
Forwarded from محیط زیست و منابع طبیعی ایران
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔊 فیلم کامل صحبتهای متفاوت #کاوه_مدنی؛ معاون سازمان محیط زیست در افتتاحیه سومین کنفرانس مدیریت شهری ایران
❇️ این فیلم را حتما ببینید
@UrbanManagementconf
@IranNaturalResources
❇️ این فیلم را حتما ببینید
@UrbanManagementconf
@IranNaturalResources
✍🏻كردها و #آمريكا (1)
محمدعلی #دستمالی
تحولات سياسي #تركيه، #عراق و #سوريه در چند ماه اخير، به سود جنبشها و احزاب كرد اين سه كشور پيش نرفته و موانع جديدي بر سر راه سران كرد به وجود آمده و آنان با چالشهاي مهمي روبرو شدهاند. در بررسي اجمالي چرايي توقف رشد و نفوذ كردها در معادلات منطقه، ميتوان به دلايل فراواني اشاره كرد كه اساسا برخي از آنها تاريخي و فرهنگي هستند. جغرافياي مناطق كردنشين و قرار گرفتن آنان در خاك دو كشور قدرتمند به نام #ايران و تركيه و دو كشور داراي دولت بيمار به نام عراق و سوريه، شرايطي را رقم ميزند كه بسياري از ابعاد و جوانب آن، قابل پيشبيني نيست. از اين گذشته حملات #داعش، نهتنها كردها بلكه جهان را شوكه كرد و شايد بيش از همه به نيروهاي مدافع كرد سوري و پيشمرگ اقليم كردستان عراق ضربه زد. همچنين بايد پذيرفت؛ جريانات كردي، هنوز هم در چارچوب و ساختار رسمي تعريف نشدهاند و ساختار نيمهرسمي اقليم كردستان عراق نيز با مشكلات فراواني روبهرو شده و در نتيجه هر توافقي كه بين چهار كشور ايران، سوريه، عراق و تركيه از يك سو و قدرتهاي فرامنطقهاي از ديگر سو به وجود بيايد، شكل توافق به گونهاي نخواهد بود كه منافع و حيات سياسي و اقتصادي جريانات كردي، تامين يا حتي تضمين شود.
كردها براي امتيازگيري، كارتهاي حياتي در دست ندارند و لذا از امكان چانهزني يا روشهاي مرسوم دولتها براي اعمال فشار و رسيدن به توافق، برخوردار نيستند. شايد در اين ميان، در بازتعريف نقش كردها در خاورميانه، اقدامات امريكا اهميت خاصي داشته باشد. اگر چه بسياري از كشورهاي اروپايي هم در حوزههاي گفتماني، رسانهاي و سياسي مرتبط با حقوق اقوام، در پشتيباني از كردها موثر بودهاند اما اين امريكاست كه در دهه پاياني سده بيستم در اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخشي از عراق و در ساليان آغازي سده بيست و يكم در رويداد درهمكوبيدن حكومت بعث صدام و تاسيس عراق جديد، موجب آن شد كه جايگاه كردها، اهميت خاصي پيدا كند. جايگاهي كه به جرات ميتوان گفت تحولات مرتبط با كردهاي سوريه و تركيه را هم بايد ذيل آن تعريف كرد. قدرت گرفتن كردها در عراق، عملا كردهاي تركيه و سوريه را نيز به تداوم سرمايهگذاري بر سازماندهي حزبي، سياسي و چريكي ترغيب و تشويق كرد و بروز بحران سوريه نيز نشان داد كه امريكا با توجه به آنكه در تجربه عراق، اندوختهها و دستاوردهاي خوبي در بهكارگيري نيروي كردها داشته، ميخواهد در پرونده سوريه نيز از آنان بهره بگيرد.
روزنامه اعتمادـ 23 بهمن 96
#نشریات
http://www.meri-k.org/wp-content/uploads/2016/12/usaKurdistan-620x234.jpg
محمدعلی #دستمالی
تحولات سياسي #تركيه، #عراق و #سوريه در چند ماه اخير، به سود جنبشها و احزاب كرد اين سه كشور پيش نرفته و موانع جديدي بر سر راه سران كرد به وجود آمده و آنان با چالشهاي مهمي روبرو شدهاند. در بررسي اجمالي چرايي توقف رشد و نفوذ كردها در معادلات منطقه، ميتوان به دلايل فراواني اشاره كرد كه اساسا برخي از آنها تاريخي و فرهنگي هستند. جغرافياي مناطق كردنشين و قرار گرفتن آنان در خاك دو كشور قدرتمند به نام #ايران و تركيه و دو كشور داراي دولت بيمار به نام عراق و سوريه، شرايطي را رقم ميزند كه بسياري از ابعاد و جوانب آن، قابل پيشبيني نيست. از اين گذشته حملات #داعش، نهتنها كردها بلكه جهان را شوكه كرد و شايد بيش از همه به نيروهاي مدافع كرد سوري و پيشمرگ اقليم كردستان عراق ضربه زد. همچنين بايد پذيرفت؛ جريانات كردي، هنوز هم در چارچوب و ساختار رسمي تعريف نشدهاند و ساختار نيمهرسمي اقليم كردستان عراق نيز با مشكلات فراواني روبهرو شده و در نتيجه هر توافقي كه بين چهار كشور ايران، سوريه، عراق و تركيه از يك سو و قدرتهاي فرامنطقهاي از ديگر سو به وجود بيايد، شكل توافق به گونهاي نخواهد بود كه منافع و حيات سياسي و اقتصادي جريانات كردي، تامين يا حتي تضمين شود.
كردها براي امتيازگيري، كارتهاي حياتي در دست ندارند و لذا از امكان چانهزني يا روشهاي مرسوم دولتها براي اعمال فشار و رسيدن به توافق، برخوردار نيستند. شايد در اين ميان، در بازتعريف نقش كردها در خاورميانه، اقدامات امريكا اهميت خاصي داشته باشد. اگر چه بسياري از كشورهاي اروپايي هم در حوزههاي گفتماني، رسانهاي و سياسي مرتبط با حقوق اقوام، در پشتيباني از كردها موثر بودهاند اما اين امريكاست كه در دهه پاياني سده بيستم در اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخشي از عراق و در ساليان آغازي سده بيست و يكم در رويداد درهمكوبيدن حكومت بعث صدام و تاسيس عراق جديد، موجب آن شد كه جايگاه كردها، اهميت خاصي پيدا كند. جايگاهي كه به جرات ميتوان گفت تحولات مرتبط با كردهاي سوريه و تركيه را هم بايد ذيل آن تعريف كرد. قدرت گرفتن كردها در عراق، عملا كردهاي تركيه و سوريه را نيز به تداوم سرمايهگذاري بر سازماندهي حزبي، سياسي و چريكي ترغيب و تشويق كرد و بروز بحران سوريه نيز نشان داد كه امريكا با توجه به آنكه در تجربه عراق، اندوختهها و دستاوردهاي خوبي در بهكارگيري نيروي كردها داشته، ميخواهد در پرونده سوريه نيز از آنان بهره بگيرد.
روزنامه اعتمادـ 23 بهمن 96
#نشریات
http://www.meri-k.org/wp-content/uploads/2016/12/usaKurdistan-620x234.jpg
✍🏻كردها و #آمريكا (2)
محمدعلی #دستمالی
امريكاي دوران #اوباما، با آنكه ميدانست جريان كردي شمال سوريه، به نوعي با بشار اسد توافق نانوشته دارد و علاوه بر آن، وابسته به پ. ك. ك بوده و دير يا زود با #آنكارا زاويه پيدا ميكند، باز هم به آنان بال و پر داد تا در برچيدن داعش و ديگر گروههاي تكفيري تروريستي تهديدگر و همچنين در تاسيس سوريه نوين، از اين كارت استفاده كند. اما سوال اينجاست: چرا در مدت اخير امريكا در كركوك و عفرين، از آنان حمايت نكرد؟ در پاسخ بايد گفت: حمايت امريكا از كردها و هموارسازي راه مطرح شدن آنان در منطقه، شرط و شروط خاصي دارد و اين حمايت، بدون قيد و مرز نيست. سيماي برت مك گورك، نماينده اوباما و ترامپ در ائتلاف ضدداعش را پس از ديدار با مسعود بارزاني به خاطر بياوريم. او دو روز پيش از برگزاري رفراندوم استقلال اقليم كردستان به ديدار بارزاني رفت و از او خواست تا منصرف شده و برگزاري رفراندوم را به تاريخي ديگر موكول كند. اما در كمال ناباوري، با جواب سربالاي بارزاني روبهرو شد. زماني كه مك گورك پس از آن ديدار در يك كنفرانس مطبوعاتي در برابر دوربين رسانهها قرار گرفت، چهرهاش هنوز هم سرخ و برافروخته بود و نشان ميداد كه انتظار چنين برخوردي نداشته و پافشاري بارزاني با سياستها و سناريوهاي واشنگتن منطبق نبوده است.
جناب مك گورك چند بار هم به كوباني و ديگر مناطق كردنشين تحت نفوذ حزب اتحاد دموكراتيك كردهاي سوريه (PYD) رفت و با فرماندهان تحت امر پ. ك. ك عكس گرفت و حتي از آنان مدال دريافت كرد و مجموع اين اقدامات، دادِ اردوغان را درآورد. اما حالا كه اردوغان به جان مدافعين كرد عفرين افتاده و به قول خودش تاكنون بيش از يك هزار نفر را كشته، امريكا براي كردها كار خاصي انجام نميدهد اما كمي آن سوتر از عفرين و در مناطق كردنشين كوباني و جزيره (به مركزيت عامودا و قاميشلو) به حمايت تسليحاتي از نيروهاي كرد ادامه ميدهد! البته كردها در عفرين با روسها در حال همكاري و هماهنگي بودند و امريكا دوست دارد كردها به اين جمعبندي برسند كه دوستي با روسيه، عاقبت خوبي ندارد! در همين حال، امريكا حاضر نيست اقدامات يك نيروي همپيمان قدرتمند عضو ناتو به نام تركيه را به خاطر كردها، زير سوال ببرد.
در پايان بايد اين موضوع مهم را نيز لحاظ كرد كه شرايط سياسي و امنيتي، خيلي وقتها به گونهاي تغيير ميكند كه ديوار بياعتمادي بين كردها و قدرتهاي منطقهاي بلند و بلندتر ميشود و آنان در شرايطي قرار ميگيرند كه غير از همكاري با امريكا، گزينه ديگري نداشته باشند. ولو اگر امريكا در بزنگاههاي تاريخي آنان را در نيمه راه تنها بگذارد. بنابراين، خطاست اگر كردها تصور كنند كه امريكا خواستهها و مطالبات قومي و سياسي يك گروه همپيمان را بر سناريوهاي خود و كشورهاي متفق خود، ترجيح دهد. شايد تصميم دورانديشانه آن باشد كه كردها به شكل استراتژيك و با معيار رفاقت سنتي شرقي به امريكا اميدوار نباشند و خود نيز در مسير همكاري، چنان پيش نروند كه امكان تغيير سناريو را از دست دهند.
روزنامه اعتمادـ 23 بهمن 96
#نشریات
http://www.meri-k.org/wp-content/uploads/2016/12/usaKurdistan-620x234.jpg
محمدعلی #دستمالی
امريكاي دوران #اوباما، با آنكه ميدانست جريان كردي شمال سوريه، به نوعي با بشار اسد توافق نانوشته دارد و علاوه بر آن، وابسته به پ. ك. ك بوده و دير يا زود با #آنكارا زاويه پيدا ميكند، باز هم به آنان بال و پر داد تا در برچيدن داعش و ديگر گروههاي تكفيري تروريستي تهديدگر و همچنين در تاسيس سوريه نوين، از اين كارت استفاده كند. اما سوال اينجاست: چرا در مدت اخير امريكا در كركوك و عفرين، از آنان حمايت نكرد؟ در پاسخ بايد گفت: حمايت امريكا از كردها و هموارسازي راه مطرح شدن آنان در منطقه، شرط و شروط خاصي دارد و اين حمايت، بدون قيد و مرز نيست. سيماي برت مك گورك، نماينده اوباما و ترامپ در ائتلاف ضدداعش را پس از ديدار با مسعود بارزاني به خاطر بياوريم. او دو روز پيش از برگزاري رفراندوم استقلال اقليم كردستان به ديدار بارزاني رفت و از او خواست تا منصرف شده و برگزاري رفراندوم را به تاريخي ديگر موكول كند. اما در كمال ناباوري، با جواب سربالاي بارزاني روبهرو شد. زماني كه مك گورك پس از آن ديدار در يك كنفرانس مطبوعاتي در برابر دوربين رسانهها قرار گرفت، چهرهاش هنوز هم سرخ و برافروخته بود و نشان ميداد كه انتظار چنين برخوردي نداشته و پافشاري بارزاني با سياستها و سناريوهاي واشنگتن منطبق نبوده است.
جناب مك گورك چند بار هم به كوباني و ديگر مناطق كردنشين تحت نفوذ حزب اتحاد دموكراتيك كردهاي سوريه (PYD) رفت و با فرماندهان تحت امر پ. ك. ك عكس گرفت و حتي از آنان مدال دريافت كرد و مجموع اين اقدامات، دادِ اردوغان را درآورد. اما حالا كه اردوغان به جان مدافعين كرد عفرين افتاده و به قول خودش تاكنون بيش از يك هزار نفر را كشته، امريكا براي كردها كار خاصي انجام نميدهد اما كمي آن سوتر از عفرين و در مناطق كردنشين كوباني و جزيره (به مركزيت عامودا و قاميشلو) به حمايت تسليحاتي از نيروهاي كرد ادامه ميدهد! البته كردها در عفرين با روسها در حال همكاري و هماهنگي بودند و امريكا دوست دارد كردها به اين جمعبندي برسند كه دوستي با روسيه، عاقبت خوبي ندارد! در همين حال، امريكا حاضر نيست اقدامات يك نيروي همپيمان قدرتمند عضو ناتو به نام تركيه را به خاطر كردها، زير سوال ببرد.
در پايان بايد اين موضوع مهم را نيز لحاظ كرد كه شرايط سياسي و امنيتي، خيلي وقتها به گونهاي تغيير ميكند كه ديوار بياعتمادي بين كردها و قدرتهاي منطقهاي بلند و بلندتر ميشود و آنان در شرايطي قرار ميگيرند كه غير از همكاري با امريكا، گزينه ديگري نداشته باشند. ولو اگر امريكا در بزنگاههاي تاريخي آنان را در نيمه راه تنها بگذارد. بنابراين، خطاست اگر كردها تصور كنند كه امريكا خواستهها و مطالبات قومي و سياسي يك گروه همپيمان را بر سناريوهاي خود و كشورهاي متفق خود، ترجيح دهد. شايد تصميم دورانديشانه آن باشد كه كردها به شكل استراتژيك و با معيار رفاقت سنتي شرقي به امريكا اميدوار نباشند و خود نيز در مسير همكاري، چنان پيش نروند كه امكان تغيير سناريو را از دست دهند.
روزنامه اعتمادـ 23 بهمن 96
#نشریات
http://www.meri-k.org/wp-content/uploads/2016/12/usaKurdistan-620x234.jpg