🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
«محمد #خزایی» معاون وزیر اقتصاد در راس هیاتی متشکل از کارشناسان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی برای شرکت در دومین کنفرانس یورومانی با محوریت #ایران، عازم #پاریس شد. @InternationalRel
🔵 دومین کنفرانس موسسه یورومانی با موضوع «مسائل کلیدی ادغام دوباره #ایران در اقتصاد جهانی» در #پاریس برگزار میشود.
در این کنفرانس که به مسائلی چون روابط بانکی و تجارت بینالمللی توجه شده است، نظم و انطباق بانکها و شرکتهای ایرانی با اصول بینالمللی بررسی خواهد شد. براساس این گزارش، مدیران، کارشناسان و نمایندگان بیش از ۲۵۰ بانک، موسسه رتبهبندی و موسسه مالی بزرگ #اروپا در این کنفرانس یک روزه که ۸ فوریه (۱۹ بهمنماه) در #پاریس برگزار میشود، شرکت میکنند. در این همایش ولیالله #سیف، رئیسکل بانک مرکزی، عبدالناصر #همتی، رئیسکل بیمه مرکزی، عباس #عراقچی، معاون وزیر امورخارجه و ولی #ضرابیه، رئیس هیاتمدیره بانک سامان سخنرانی خواهند کرد.
نشریه یورومانی یکی از معتبرترین نشریات بینالمللی در زمینه ارزیابی بازارهای مالی و بانکها در جهان است، که سالانه بانکهای مختلفی از ۱۱۰ کشور جهان را برای اعطای جایزه برترین بانکها و موسسات مالی و اعتباری مورد ارزیابی قرار میدهد.
این نشریه از شاخصهای مختلفی نظیر رشد داراییها، سپردهها، پرداختها، درآمد و سودآوری، سهم از بازار و مشتریان، توسعه بانکداری الکترونیکی، توسعه داخلی و بینالمللی و همینطور توجه به پارهای شاخصهای کیفی مرتبط با محصولات و خدمات برای اعطای جوایز Awards for Excellence (جایزهای برای برتری) استفاده میکند.
این موسسه از سال ۱۹۹۲ تاکنون یعنی نزدیک به ۲۶ سال بانکها را در سه سطح کشوری، منطقهای و جهانی بر اساس عملکرد سال مالی با یکدیگر مقایسه میکند.
این موسسه سالانه بهترین بانکها را در هر کشور، هر منطقه (#خاورمیانه، #آسیا، #اروپای_غربی، #اروپای_شرقی و مرکزی، #آمریکای_لاتین، #آمریکای_شمالی و #آفریقا) و همینطور بهترین بانکها در سطح جهان را انتخاب میکند. جوایز یورومانی به بانکها معمولا معیاری برای مقایسه بنگاههای پیشرو در بخش مالی تلقی میشود.
#Euromoney
http://www.business.hsbc.com.sg/-/media/library/markets-selective/singapore/images/euromoney-awards-2018.jpg?la=en-GB
در این کنفرانس که به مسائلی چون روابط بانکی و تجارت بینالمللی توجه شده است، نظم و انطباق بانکها و شرکتهای ایرانی با اصول بینالمللی بررسی خواهد شد. براساس این گزارش، مدیران، کارشناسان و نمایندگان بیش از ۲۵۰ بانک، موسسه رتبهبندی و موسسه مالی بزرگ #اروپا در این کنفرانس یک روزه که ۸ فوریه (۱۹ بهمنماه) در #پاریس برگزار میشود، شرکت میکنند. در این همایش ولیالله #سیف، رئیسکل بانک مرکزی، عبدالناصر #همتی، رئیسکل بیمه مرکزی، عباس #عراقچی، معاون وزیر امورخارجه و ولی #ضرابیه، رئیس هیاتمدیره بانک سامان سخنرانی خواهند کرد.
نشریه یورومانی یکی از معتبرترین نشریات بینالمللی در زمینه ارزیابی بازارهای مالی و بانکها در جهان است، که سالانه بانکهای مختلفی از ۱۱۰ کشور جهان را برای اعطای جایزه برترین بانکها و موسسات مالی و اعتباری مورد ارزیابی قرار میدهد.
این نشریه از شاخصهای مختلفی نظیر رشد داراییها، سپردهها، پرداختها، درآمد و سودآوری، سهم از بازار و مشتریان، توسعه بانکداری الکترونیکی، توسعه داخلی و بینالمللی و همینطور توجه به پارهای شاخصهای کیفی مرتبط با محصولات و خدمات برای اعطای جوایز Awards for Excellence (جایزهای برای برتری) استفاده میکند.
این موسسه از سال ۱۹۹۲ تاکنون یعنی نزدیک به ۲۶ سال بانکها را در سه سطح کشوری، منطقهای و جهانی بر اساس عملکرد سال مالی با یکدیگر مقایسه میکند.
این موسسه سالانه بهترین بانکها را در هر کشور، هر منطقه (#خاورمیانه، #آسیا، #اروپای_غربی، #اروپای_شرقی و مرکزی، #آمریکای_لاتین، #آمریکای_شمالی و #آفریقا) و همینطور بهترین بانکها در سطح جهان را انتخاب میکند. جوایز یورومانی به بانکها معمولا معیاری برای مقایسه بنگاههای پیشرو در بخش مالی تلقی میشود.
#Euromoney
http://www.business.hsbc.com.sg/-/media/library/markets-selective/singapore/images/euromoney-awards-2018.jpg?la=en-GB
🔵 تهدید #ترامپ به تعطیلی دولت #آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده اگر دموکراتها به مخالفتشان با پیشنهاد اصلاحات مهاجرتی ادامه دهند، دولت را تعطیل میکند.
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا گفت: اگر این قانون را تغییر نمیدهیم، دولت را تعطیل میکنم. ما این کار را انجام میدهیم. این مساله به نفع کشورمان است.
رئیس جمهوری آمریکا برنامه تغییر چهار بخشی قانون مهاجرت را ارائه کرده که در ازای بخشش 1.8 میلیون مهاجر غیرقانونی، شامل تامین مالی برای ساخت دیوار مرزی و کاهش ورود مهاجران میشود. اما دموکراتها با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را نژادپرستانه میدانند.
حالا رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که اگر این مخالفتها از سوی دموکراتها ادامه داشته باشد، دولت را تعطیل میکند.
🔗 https://www.rt.com/usa/417949-clapping-treason-trump-democrats/
رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده اگر دموکراتها به مخالفتشان با پیشنهاد اصلاحات مهاجرتی ادامه دهند، دولت را تعطیل میکند.
به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا گفت: اگر این قانون را تغییر نمیدهیم، دولت را تعطیل میکنم. ما این کار را انجام میدهیم. این مساله به نفع کشورمان است.
رئیس جمهوری آمریکا برنامه تغییر چهار بخشی قانون مهاجرت را ارائه کرده که در ازای بخشش 1.8 میلیون مهاجر غیرقانونی، شامل تامین مالی برای ساخت دیوار مرزی و کاهش ورود مهاجران میشود. اما دموکراتها با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را نژادپرستانه میدانند.
حالا رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که اگر این مخالفتها از سوی دموکراتها ادامه داشته باشد، دولت را تعطیل میکند.
🔗 https://www.rt.com/usa/417949-clapping-treason-trump-democrats/
RT International
Failure to clap over US achievements ‘un-American’ & bordering on ‘treason’ – Trump — RT US News
President Donald Trump has said the failure of Democrats to applaud his achievements during his State of the Union address could amount to treason. Democrats reacted by accusing Trump of not knowing what treason means.
https://s3.reutersmedia.net/resources/r/?m=02&d=20180205&t=2&i=1228524337&r=LYNXMPEE141K7&w=1280
🔵 احتمال دیدار مقامهای ارشد #آمریکا و #کره_شمالی در #سئول؛ #تیلرسون: باید ببینیم چه میشود
وزیر امور خارجه آمریکا درباره احتمال دیدار معاون رئیسجمهوری و دیگر مقامهای این کشور با مقامات کرهشمالی گفت: باید ببینیم چه اتفاقی میافتد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: در خصوص حضور معاون رئیسجمهور آمریکا در بازیهای زمستانی المپیک #کرهـجنوبی و اینکه فرصتی برای هر نوع ملاقات با مقامهای کرهشمالی وجود خواهد داشت، فکر میکنم که باید ببینیم چه اتفاقی میافتد.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-peru-usa-tillerson-north-korea/tillerson-says-well-see-what-happens-on-potential-north-korea-meeting-idUSKBN1FP2OD
🔵 احتمال دیدار مقامهای ارشد #آمریکا و #کره_شمالی در #سئول؛ #تیلرسون: باید ببینیم چه میشود
وزیر امور خارجه آمریکا درباره احتمال دیدار معاون رئیسجمهوری و دیگر مقامهای این کشور با مقامات کرهشمالی گفت: باید ببینیم چه اتفاقی میافتد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: در خصوص حضور معاون رئیسجمهور آمریکا در بازیهای زمستانی المپیک #کرهـجنوبی و اینکه فرصتی برای هر نوع ملاقات با مقامهای کرهشمالی وجود خواهد داشت، فکر میکنم که باید ببینیم چه اتفاقی میافتد.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-peru-usa-tillerson-north-korea/tillerson-says-well-see-what-happens-on-potential-north-korea-meeting-idUSKBN1FP2OD
✍🏻 #مقاله: رؤیای جهان عاری از تسلیحات هستهای (1)
روزنامه آسمان آبی - 17 بهمن96
رقابت تسلیحاتی در دورههای مختلف و در مقاطع تاریخی گوناگون در جهان دنبال میشود. از مهمترین مسابقات تسلیحاتی میتوان به رقابت ایالات متحده #آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد، پس از پایان جنگ جهانی دوم اشاره کرد. دو کشور برای خنثیسازی تهدیدات طرف مقابل اقدام به ساخت و افزایش ذخایر زرادخانههای خود کردند. با پایان جنگ سرد و ایجاد معاهدههای بینالمللی در ارتباط با مقابله با گسترش سلاحهای هستهای، زرادخانههای موجود در جهان کاهش بیسابقهای را شاهد بودند، اما در شرایط کنونی با اعلام استراتژی امنیت ملی ایالات متحده از سوی دونالد #ترامپ که براساس آن روسیه و چین به عنوان اولویتهای حساس و خطرساز برای آمریکا معرفی شدند، نیروهای نظامی این کشور در جهت تقابل با روسیه تصمیم به ساخت بمبهای هستهای متنوع با میزان تخریب کمتر گرفتهاند. تصمیمی که به گفته منتقدان میتواند اقدامی در جهت مخالف معاهدههای امضا شده از سوی آمریکا بهویژه در دوران باراک اوباما باشد. در این مطلب به مرور وضعیت کنونی جهان هستهای و رویای جهان عاری از تسلیحات اتمی میپردازیم.
اولین اظهارنظر پس از 8 سال
ارتش آمریکا اعلام کرده قصد دارد زرادخانههای خود را به منظور ایجاد تنوع در تسلیحات هستهای برای تقابل با #روسیه مجهز کند. گفته میشود ایالات متحده در سالهای اخیر نگرانیهای جدی پیرامون افزایش نفوذ ارتش روسیه در جهان دارد. #پنتاگون استدلال میکند ساخت سلاحهای هستهای کوچکتر با میزان تخریب کمتر میتواند به عاملی موثر برای مقابله با روسیه تبدیل شود. قرار است بمبهای هستهای کوچک آمریکایی، سلاحهایی کمتر از ۲۰ کیلوتن باشند. با این حال بمبهای هستهای همچنان ویرانگر هستند. بمبهای هستهای بهکار گرفته شده در #هیروشیما و #ناکازاکی در پایان جنگجهانی دوم از جمله مرگبارترین بمبهایی است که در جریان نبردی به کار گرفته شده است و موجب مرگ بیش از ۷۰ هزار نفر شد. تغییر استراتژی آمریکا برای ساخت بمبهای هستهای کوچک، اولین اظهار نظر از سال ۲۰۱۰ است. منتقدان نیز تصمیمهای جدید دولت ترامپ را گامی در جهت خلاف پیمان منع گسترش سلاح هستهای عنوان میکنند.
#واشنگتنـمسکو؛ بازگشت به جنگ سرد
پس از جنگ سرد میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی میزان بمبهای هستهای موجود در زرادخانههای جهان کاهش چشمگیری را تجربه کرد، اما با این وجود آمریکا و روسیه در سالهای اخیر بیشترین میزان سلاحهای هستهای را در اختیار دارند. بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات صلح استکهلم در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار بمب هستهای در انتظار نابودی هستند که این میزان تسلیحات هستهای در مقایسه با دهه ۱۹۸۰ میلادی شاهد کاهش چشمگیری بوده است چرا که در دهه 80 میلادی میزان تسلیحات هستهای نزدیک به ۷۰ هزار بمب بود. در حال حاضر واشنگتن و مسکو به عنوان پرچمدار تعداد بمبهای هستهای هر کدام نزدیک به هفت هزار بمب را در اختیار دارند. پس از این دو کشور بریتانیا و فرانسه هر کدام 200 تا 300 سلاح هستهای را در زرادخانههای خود نگهداری میکنند. در خاورمیانه نیز رژیم صهیونیستی نزدیک به ۸۰ سلاح هستهای در اختیار دارد که به عنوان منبع اصلی تهدید در منطقه شناخته میشود.
5 کشور استثنایی
از سال ۱۹۷۰، 190 کشور از جمله ایالات متحده، روسیه، #بریتانیا، #فرانسه و #چین به معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای (ان.پی.تی) پیوستند. از سوی دیگر #هند،#اسرائیل و #پاکستان، هرگز حاضر به امضای این معاهده نشدند و کره شمالی در سال ۲۰۰۳ این معاهده را ترک کرد. آژانس بینالمللی انرژی هستهای سلاحهای هستهای در اختیار این پنج کشور را به رسمیت میشناسد. ایالات متحده آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا و جمهوری خلق چین پنج کشوری هستند که سلاحهای هستهای خود را پیش از امضای معاهده عدم اشاعه سلاحهای هستهای تولید کردند. براساس معاهده مذکور این پنج کشور نباید زرادخانههای خود را برای همیشه حفظ کنند. تاکنون آفریقای جنوبی و تمام کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از جمله #بلاروس، #قزاقستان و #اوکراین سلاحهای هستهای خود را در راستای معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای نابود کردهاند.
#UN #NATO
http://images.wisegeek.com/nuclear-missiles-against-blue-sky.jpg
روزنامه آسمان آبی - 17 بهمن96
رقابت تسلیحاتی در دورههای مختلف و در مقاطع تاریخی گوناگون در جهان دنبال میشود. از مهمترین مسابقات تسلیحاتی میتوان به رقابت ایالات متحده #آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد، پس از پایان جنگ جهانی دوم اشاره کرد. دو کشور برای خنثیسازی تهدیدات طرف مقابل اقدام به ساخت و افزایش ذخایر زرادخانههای خود کردند. با پایان جنگ سرد و ایجاد معاهدههای بینالمللی در ارتباط با مقابله با گسترش سلاحهای هستهای، زرادخانههای موجود در جهان کاهش بیسابقهای را شاهد بودند، اما در شرایط کنونی با اعلام استراتژی امنیت ملی ایالات متحده از سوی دونالد #ترامپ که براساس آن روسیه و چین به عنوان اولویتهای حساس و خطرساز برای آمریکا معرفی شدند، نیروهای نظامی این کشور در جهت تقابل با روسیه تصمیم به ساخت بمبهای هستهای متنوع با میزان تخریب کمتر گرفتهاند. تصمیمی که به گفته منتقدان میتواند اقدامی در جهت مخالف معاهدههای امضا شده از سوی آمریکا بهویژه در دوران باراک اوباما باشد. در این مطلب به مرور وضعیت کنونی جهان هستهای و رویای جهان عاری از تسلیحات اتمی میپردازیم.
اولین اظهارنظر پس از 8 سال
ارتش آمریکا اعلام کرده قصد دارد زرادخانههای خود را به منظور ایجاد تنوع در تسلیحات هستهای برای تقابل با #روسیه مجهز کند. گفته میشود ایالات متحده در سالهای اخیر نگرانیهای جدی پیرامون افزایش نفوذ ارتش روسیه در جهان دارد. #پنتاگون استدلال میکند ساخت سلاحهای هستهای کوچکتر با میزان تخریب کمتر میتواند به عاملی موثر برای مقابله با روسیه تبدیل شود. قرار است بمبهای هستهای کوچک آمریکایی، سلاحهایی کمتر از ۲۰ کیلوتن باشند. با این حال بمبهای هستهای همچنان ویرانگر هستند. بمبهای هستهای بهکار گرفته شده در #هیروشیما و #ناکازاکی در پایان جنگجهانی دوم از جمله مرگبارترین بمبهایی است که در جریان نبردی به کار گرفته شده است و موجب مرگ بیش از ۷۰ هزار نفر شد. تغییر استراتژی آمریکا برای ساخت بمبهای هستهای کوچک، اولین اظهار نظر از سال ۲۰۱۰ است. منتقدان نیز تصمیمهای جدید دولت ترامپ را گامی در جهت خلاف پیمان منع گسترش سلاح هستهای عنوان میکنند.
#واشنگتنـمسکو؛ بازگشت به جنگ سرد
پس از جنگ سرد میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی میزان بمبهای هستهای موجود در زرادخانههای جهان کاهش چشمگیری را تجربه کرد، اما با این وجود آمریکا و روسیه در سالهای اخیر بیشترین میزان سلاحهای هستهای را در اختیار دارند. بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات صلح استکهلم در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار بمب هستهای در انتظار نابودی هستند که این میزان تسلیحات هستهای در مقایسه با دهه ۱۹۸۰ میلادی شاهد کاهش چشمگیری بوده است چرا که در دهه 80 میلادی میزان تسلیحات هستهای نزدیک به ۷۰ هزار بمب بود. در حال حاضر واشنگتن و مسکو به عنوان پرچمدار تعداد بمبهای هستهای هر کدام نزدیک به هفت هزار بمب را در اختیار دارند. پس از این دو کشور بریتانیا و فرانسه هر کدام 200 تا 300 سلاح هستهای را در زرادخانههای خود نگهداری میکنند. در خاورمیانه نیز رژیم صهیونیستی نزدیک به ۸۰ سلاح هستهای در اختیار دارد که به عنوان منبع اصلی تهدید در منطقه شناخته میشود.
5 کشور استثنایی
از سال ۱۹۷۰، 190 کشور از جمله ایالات متحده، روسیه، #بریتانیا، #فرانسه و #چین به معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای (ان.پی.تی) پیوستند. از سوی دیگر #هند،#اسرائیل و #پاکستان، هرگز حاضر به امضای این معاهده نشدند و کره شمالی در سال ۲۰۰۳ این معاهده را ترک کرد. آژانس بینالمللی انرژی هستهای سلاحهای هستهای در اختیار این پنج کشور را به رسمیت میشناسد. ایالات متحده آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا و جمهوری خلق چین پنج کشوری هستند که سلاحهای هستهای خود را پیش از امضای معاهده عدم اشاعه سلاحهای هستهای تولید کردند. براساس معاهده مذکور این پنج کشور نباید زرادخانههای خود را برای همیشه حفظ کنند. تاکنون آفریقای جنوبی و تمام کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از جمله #بلاروس، #قزاقستان و #اوکراین سلاحهای هستهای خود را در راستای معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای نابود کردهاند.
#UN #NATO
http://images.wisegeek.com/nuclear-missiles-against-blue-sky.jpg
✍🏻 #مقاله: رؤیای جهان عاری از تسلیحات هستهای (2)
روزنامه آسمان آبی - 17 بهمن96
بر اساس گزارش فدراسیون دانشمندان ایالات متحده، #آمریکا، #بریتانیا و #روسیه حجم زرادخانههای هستهای خود را کاهش دادهاند. در همین گزارش نیز آمده است که موجودی زرادخانههای رژیم صهیونیستی و فرانسه نسبت به گذشته تغییری نداشته است و از سوی دیگر نیز کشورهای چین، هند، پاکستان و کرهشمالی تولیدی بیشتری نسبت به گذشته را تجربه کردهاند. بریتانیا به عنوان یکی از قدرتهای هستهای جهان قرار است حجم زرادخانههای خود را تا سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۱۸۰ سلاح کاهش دهد. آمریکا نیز قرار است بخشی از این تعهد را تا سال ۲۰۴۰ به اجرا درآورد. این در حالی است که کره شمالی در سپتامبر سال گذشته میلادی شمشین آزمایش هستهای خود را اجرا کرد. #پیونگ_یانگ در ماههای اخیر نشان داده است موشکهای تولیدی این کشور پیشرفتهای زیادی را شاهد بوده است. تا اندازهای که این پیشرفتها کره شمالی را یک گام به توانایی ساخت موشکهای قارهپیما با قابلیت حمل کلاهک هستهای نزدیک کرده است.
چالش هستهای
چند ماه پیش از آنکه دوران ریاست جمهوری باراک #اوباما به پایان برسد او در سخنرانی در برابر هزاران نفر در #پراگ گفت آمریکا خود را متعهد میداند برنامه جهانی عاری از سلاح هستهای را دنبال کند. جهان در ماه جولای سال ۲۰۱۷ بیش از هر زمانی به رؤیای جهان بدون سلاح هستهای نزدیک شد. در این تاریخ نزدیک به صد کشور در جامعه جهانی توافقنامه سازمان ملل متحد را برای ممنوعیت استفاده از سلاحهای هستهای امضا کردند. همچنین دهها کشور با امضای خود در معاهدههای جهانی به اشاعه ندادن سلاحهای هستهای پیوستهاند در حالی که برخی کشورها که سلاح هستهای در اختیار دارند با ادامه مذاکرات در این رابطه مخالفت کردهاند. انگلیس و ایالات متحده اعلام کردهاند حاضر به امضای توافق طراحی شده از سوی سازمان ملل متحد نیستند چرا که این توافقنامه ان.پی.تی را تضعیف خواهد کرد. کشورهای عضو ناتو نیز با سازمان ملل متحد در ارتباط با گسترش ندادن سلاحهای هستهای مخالفت کردند.
#UN #NATO
http://images.wisegeek.com/nuclear-missiles-against-blue-sky.jpg
روزنامه آسمان آبی - 17 بهمن96
بر اساس گزارش فدراسیون دانشمندان ایالات متحده، #آمریکا، #بریتانیا و #روسیه حجم زرادخانههای هستهای خود را کاهش دادهاند. در همین گزارش نیز آمده است که موجودی زرادخانههای رژیم صهیونیستی و فرانسه نسبت به گذشته تغییری نداشته است و از سوی دیگر نیز کشورهای چین، هند، پاکستان و کرهشمالی تولیدی بیشتری نسبت به گذشته را تجربه کردهاند. بریتانیا به عنوان یکی از قدرتهای هستهای جهان قرار است حجم زرادخانههای خود را تا سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۱۸۰ سلاح کاهش دهد. آمریکا نیز قرار است بخشی از این تعهد را تا سال ۲۰۴۰ به اجرا درآورد. این در حالی است که کره شمالی در سپتامبر سال گذشته میلادی شمشین آزمایش هستهای خود را اجرا کرد. #پیونگ_یانگ در ماههای اخیر نشان داده است موشکهای تولیدی این کشور پیشرفتهای زیادی را شاهد بوده است. تا اندازهای که این پیشرفتها کره شمالی را یک گام به توانایی ساخت موشکهای قارهپیما با قابلیت حمل کلاهک هستهای نزدیک کرده است.
چالش هستهای
چند ماه پیش از آنکه دوران ریاست جمهوری باراک #اوباما به پایان برسد او در سخنرانی در برابر هزاران نفر در #پراگ گفت آمریکا خود را متعهد میداند برنامه جهانی عاری از سلاح هستهای را دنبال کند. جهان در ماه جولای سال ۲۰۱۷ بیش از هر زمانی به رؤیای جهان بدون سلاح هستهای نزدیک شد. در این تاریخ نزدیک به صد کشور در جامعه جهانی توافقنامه سازمان ملل متحد را برای ممنوعیت استفاده از سلاحهای هستهای امضا کردند. همچنین دهها کشور با امضای خود در معاهدههای جهانی به اشاعه ندادن سلاحهای هستهای پیوستهاند در حالی که برخی کشورها که سلاح هستهای در اختیار دارند با ادامه مذاکرات در این رابطه مخالفت کردهاند. انگلیس و ایالات متحده اعلام کردهاند حاضر به امضای توافق طراحی شده از سوی سازمان ملل متحد نیستند چرا که این توافقنامه ان.پی.تی را تضعیف خواهد کرد. کشورهای عضو ناتو نیز با سازمان ملل متحد در ارتباط با گسترش ندادن سلاحهای هستهای مخالفت کردند.
#UN #NATO
http://images.wisegeek.com/nuclear-missiles-against-blue-sky.jpg
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو: رهبر #کره_شمالی تنها یک مرد چاق
نیست!
(Only Fat Man)
حرکات ورزشی او را تماشا کنید
@InternationalRel
نیست!
(Only Fat Man)
حرکات ورزشی او را تماشا کنید
@InternationalRel
🔵 احزاب بزرگ #آلمان از جمله حزب محافظه کار و سوشال دموکراتها به توافق رسیدند تا آنگلا #مرکل برای یک دوره دیگر صدراعظم #آلمان باقی بماند.
🔗 http://www.straitstimes.com/world/europe/germanys-top-parties-reach-deal-on-merkel-coalition-reports
🔗 http://www.straitstimes.com/world/europe/germanys-top-parties-reach-deal-on-merkel-coalition-reports
The Straits Times
Germany’s top parties ‘reach deal’ on Merkel coalition, Europe News & Top Stories - The Straits Times
Europe News -BERLIN (AFP, BLOOMBERG) - German Chancellor Angela Merkel’s conservatives and the Social Democrats (SPD) sealed a deal on Wednesday (Feb 7) on a new coalition, officials close to the talks said, potentially ending four months of political standstill…
#فاجعه_زیستمحیطی
🔴 ثبت جهانی #دماوند به عنوان میراث طبیعی به دلیل آسیبهای فراوان منتفی شد...
دبیرکل کمیسیون ملی سازمان یونسکو گفت: ثبت کوه دماوند به عنوان نخستین میراث طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به دلیل آسیب2های فراوان وارد شده به محیط زیست این اثر منتفی شده است.
نصیر #قیداری روز سه شنبه در نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز در #مشهد افزود: به جای کوه دماوند، #کویر_لوت به عنوان اولین میراث طبیعی کشور سال گذشته ثبت جهانی شد.
وی با بیان اینکه کوه دماوند حدود 100 میلیارد تن جرم دارد اظهار کرد: ثبت جهانی این اثر می توانست بسیار مفید باشد اما موفق به این امر نشدیم.
او با بیان اینکه 12 ذخیره گاه زیستی کشور ثبت یونسکو شده است گفت: ثبت سیزدهمین اثر کشور در فهرست جهانی زیستی یونسکو نیز در حال انجام است. قیداری افزود: امروز جهان به حوزه آموزش اهمیت فراوان می دهد و هدف آموزش به عنوان یکی از اهداف 15 گانه فعالیت یونسکو در اولویت نخست قرار دارد.
وی اظهار کرد: فرهنگ، علم و آموزش سه عنصری است که نباید از آن غافل شد و باید در زمینه بهره بردن از این سه عنصر نهایت استفاده را داشت.
وی گفت: در قالب 11 هدفی که برای دانشگاه سبز تعیین شده است باید به امر توسعه آموزش توجه ویژه داشت.
قیداری با اشاره به درحال اتمام بودن سوخت های فسیلی افزود: در تمام عرصه های زیست محیطی و حفاظتی باید مدیریت غیر فعال به مدیریت فعال تبدیل شود.
وی اظهار کرد: طبق قانون باید پنج درصد از انرژی مصرفی کشور از منابع انرژی پاک باشد اما این امر محقق نشده است. ...
🔺 واقعا ما چجور مردمی هستیم؟ چرا نسبت به مسائل اطرفمان بیتفاوتیم؟🤔🤔🤔
#بی_تفاوت_نباشیم
#UNESCO
http://www.iranhrc.com/sites/default/files/uploads/Damavand%20mount%203.jpg?685
🔴 ثبت جهانی #دماوند به عنوان میراث طبیعی به دلیل آسیبهای فراوان منتفی شد...
دبیرکل کمیسیون ملی سازمان یونسکو گفت: ثبت کوه دماوند به عنوان نخستین میراث طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به دلیل آسیب2های فراوان وارد شده به محیط زیست این اثر منتفی شده است.
نصیر #قیداری روز سه شنبه در نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز در #مشهد افزود: به جای کوه دماوند، #کویر_لوت به عنوان اولین میراث طبیعی کشور سال گذشته ثبت جهانی شد.
وی با بیان اینکه کوه دماوند حدود 100 میلیارد تن جرم دارد اظهار کرد: ثبت جهانی این اثر می توانست بسیار مفید باشد اما موفق به این امر نشدیم.
او با بیان اینکه 12 ذخیره گاه زیستی کشور ثبت یونسکو شده است گفت: ثبت سیزدهمین اثر کشور در فهرست جهانی زیستی یونسکو نیز در حال انجام است. قیداری افزود: امروز جهان به حوزه آموزش اهمیت فراوان می دهد و هدف آموزش به عنوان یکی از اهداف 15 گانه فعالیت یونسکو در اولویت نخست قرار دارد.
وی اظهار کرد: فرهنگ، علم و آموزش سه عنصری است که نباید از آن غافل شد و باید در زمینه بهره بردن از این سه عنصر نهایت استفاده را داشت.
وی گفت: در قالب 11 هدفی که برای دانشگاه سبز تعیین شده است باید به امر توسعه آموزش توجه ویژه داشت.
قیداری با اشاره به درحال اتمام بودن سوخت های فسیلی افزود: در تمام عرصه های زیست محیطی و حفاظتی باید مدیریت غیر فعال به مدیریت فعال تبدیل شود.
وی اظهار کرد: طبق قانون باید پنج درصد از انرژی مصرفی کشور از منابع انرژی پاک باشد اما این امر محقق نشده است. ...
🔺 واقعا ما چجور مردمی هستیم؟ چرا نسبت به مسائل اطرفمان بیتفاوتیم؟🤔🤔🤔
#بی_تفاوت_نباشیم
#UNESCO
http://www.iranhrc.com/sites/default/files/uploads/Damavand%20mount%203.jpg?685
#اینفوگرافیک کشورهای دارنده زرادخانه اتمی و تعداد تخمینی کلاهک های هستهای آنها تا دسامبر 2017
@InternationalRel
@InternationalRel
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ویدئو یی از مراحل پرتاب تاریخی موشک FalconHeavy شرکت اسپیساکس، خروج آن از مدار زمین و بازگشت بوسترهای جانبی به سکوی موشکی که بامداد امروز انجام شد.
@internationalrel
@internationalrel
🔵 #ریاض تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اقتصادی #خاورمیانه تبدیل میشود؛ تلاش برای حذف نفت از آینده #عربستان
تغییرات در ساختار حکومتی عربستان سعودی با سرعت بالایی دنبال میشود. از زمانی که ملک سلمان، فرزند جوانش، #محمد_بن_سلمان را به ولیعهدی انتخاب و در کنار این سمت مهم، دیگر وظایف حساس حکومتی را نیز به او محول کرد، عربستان سعودی شاهد تغییرات دنبالهداری بوده است. این تغییرات دامنه گستردهای از موضوعات فرهنگی، اجتماعی تا مسائل حساس اقتصادی و سیاسی را تحت پوشش قرار داده است. در کنار این تحولات داخلی، سعودیها نیمنگاهی نیز به موضوعات مرتبط با سیاست منطقهای خود دارند. چراکه در دهههای اخیر، ریاض سیاست خارجی خود را براساس سیاستهای تهران تنظیم کرده است و ایران را به عنوان رقیب در منطقه در نظر میگیرد. بررسی برنامه چشمانداز تحولات سیاسی_اقتصادی عربستان موسوم به برنامه ۲۰۳۰ قابل ارزیابی است. همزمان نیز برنامه توسعه بلندمدت #ایران با عنوان سند چشمانداز ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گرفته است. اجرا و توجه به این دو برنامه توسعهمدار در ریاض و #تهران میتواند چشمانداز نسبتا دقیقی از آینده خاورمیانه در اختیار تحلیلگران و صاحبنظران قرار دهد.
🔹 کاهش وابستگی به نفت
عربستان گرچه همچنان بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای سیاه در جهان شناخته خواهد شد، اما قصد دارد در دهههای آینده و مشخصا تا سال ۲۰۳۰ تمام عواید ناشی از فروش و تولید نفت را به صندوق ذخیره ارزی کشور واریز کند تا پشتوانه قدرتمند اقتصادیای برای نسلهای آینده باشد. همزمان با این تصمیم مدیران و مقامهای سیاسی در عربستان تمام توان خود را بهکار خواهند گرفت تا در برابر کاهش وابستگی به نفت به زمینههای جدیدی چون آیتی و علوم روبوتیک روی آورند. پروژه بلندپروازانه نئوم ازجمله رؤیاپردازیهای بن سلمان برای عربستان در سال ۲۰۳۰ است.
عربستان سعودی علاوه بر توجه به زمینههای تازهای چون آیتی، در آینده توجه ویژهای نیز به سرمایهگذاریهای خارجی خواهد داشت. سعودیها سالانه مبلغ ۶۰ میلیارد دلار صرف خرید تسلیحات کرده و تلاش میکنند از سال ۲۰۲۰ در ازای هر خرید تسلیحاتی بهعنوان سهامدار در پروسه تولید نیز حضور داشته باشند. در حال حاضر صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سهام در شرکتهای مختلف را در اختیار دارد که قرار است این میزان تا ۲۷۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند یعنی ریاض تلاش میکند تا سال ۲۰۳۰ میزان سرمایهگذاریهای خارجی خود را به 10 برابر افزایش دهد. در برابر برنامه چشمانداز اقتصادی ۲۰۳۰ که محمد بن سلمان چهره اصلی در طراحی و تدوین آن شناخته میشود، سند چشمانداز ۱۴۰۴ ایران قرار دارد. برنامهای با سویههای اقتصادی که پس از به سرانجام رسیدن توافق هستهای میان ایران و 6 قدرت جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. هرچند پس از اجرای برجام با وجود سفر ۱۶۰ هیئت اقتصادی خارجی به ایران گشایش ویژهای در زمینه سرمایهگذاریهای خارجی در ایران شکل نگرفت. همچنین تا یک دهه آینده نیز چشمانداز روشنی برای وابستگی نداشتن اقتصاد ایران به نفت مشاهده نمیشود.
آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی در دوران ریاست محمدبنسلمان نیز اعلام کرده است این شرکت نفتی در آینده سهام اصلی خود را بهصورت خصوصی عرضه خواهد کرد و عربستان تبدیل به تنها کشوری خواهد شد که شرکت ملی نفت آن کاملا در اختیار دولت نیست. از اینرو بنسلمان اعلام کرده است در برنامههای آینده دولتی، قیمت نفت برای ریاض اهمیتی نخواهد داشت. نفت بشکهای ۳۰ یا ۷۰ دلار برای ریاض فاقد اهمیت خواهد بود. چراکه آینده اقتصادی عربستان به نفت وابسته نیست. در سوی دیگر ایران با در نظر گرفتن هر بشکه نفت با قیمت حداقل ۴۰ دلار برنامه بودجه سالانه خود را تدوین میکند. عمده سرمایهگذاریها و جهشهای اقتصادی تهران نیز با در نظر گرفتن نوسانات قیمت نفت و میزان تولید کشورهای نفتی تهیه و تدوین میشود.
#نشریات #اینفوگرافیک
https://www.technocracy.news/wp-content/uploads/2017/04/saudi-2020-agenda-716x437.jpg
تغییرات در ساختار حکومتی عربستان سعودی با سرعت بالایی دنبال میشود. از زمانی که ملک سلمان، فرزند جوانش، #محمد_بن_سلمان را به ولیعهدی انتخاب و در کنار این سمت مهم، دیگر وظایف حساس حکومتی را نیز به او محول کرد، عربستان سعودی شاهد تغییرات دنبالهداری بوده است. این تغییرات دامنه گستردهای از موضوعات فرهنگی، اجتماعی تا مسائل حساس اقتصادی و سیاسی را تحت پوشش قرار داده است. در کنار این تحولات داخلی، سعودیها نیمنگاهی نیز به موضوعات مرتبط با سیاست منطقهای خود دارند. چراکه در دهههای اخیر، ریاض سیاست خارجی خود را براساس سیاستهای تهران تنظیم کرده است و ایران را به عنوان رقیب در منطقه در نظر میگیرد. بررسی برنامه چشمانداز تحولات سیاسی_اقتصادی عربستان موسوم به برنامه ۲۰۳۰ قابل ارزیابی است. همزمان نیز برنامه توسعه بلندمدت #ایران با عنوان سند چشمانداز ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گرفته است. اجرا و توجه به این دو برنامه توسعهمدار در ریاض و #تهران میتواند چشمانداز نسبتا دقیقی از آینده خاورمیانه در اختیار تحلیلگران و صاحبنظران قرار دهد.
🔹 کاهش وابستگی به نفت
عربستان گرچه همچنان بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای سیاه در جهان شناخته خواهد شد، اما قصد دارد در دهههای آینده و مشخصا تا سال ۲۰۳۰ تمام عواید ناشی از فروش و تولید نفت را به صندوق ذخیره ارزی کشور واریز کند تا پشتوانه قدرتمند اقتصادیای برای نسلهای آینده باشد. همزمان با این تصمیم مدیران و مقامهای سیاسی در عربستان تمام توان خود را بهکار خواهند گرفت تا در برابر کاهش وابستگی به نفت به زمینههای جدیدی چون آیتی و علوم روبوتیک روی آورند. پروژه بلندپروازانه نئوم ازجمله رؤیاپردازیهای بن سلمان برای عربستان در سال ۲۰۳۰ است.
عربستان سعودی علاوه بر توجه به زمینههای تازهای چون آیتی، در آینده توجه ویژهای نیز به سرمایهگذاریهای خارجی خواهد داشت. سعودیها سالانه مبلغ ۶۰ میلیارد دلار صرف خرید تسلیحات کرده و تلاش میکنند از سال ۲۰۲۰ در ازای هر خرید تسلیحاتی بهعنوان سهامدار در پروسه تولید نیز حضور داشته باشند. در حال حاضر صندوق سرمایهگذاری عمومی عربستان سعودی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سهام در شرکتهای مختلف را در اختیار دارد که قرار است این میزان تا ۲۷۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند یعنی ریاض تلاش میکند تا سال ۲۰۳۰ میزان سرمایهگذاریهای خارجی خود را به 10 برابر افزایش دهد. در برابر برنامه چشمانداز اقتصادی ۲۰۳۰ که محمد بن سلمان چهره اصلی در طراحی و تدوین آن شناخته میشود، سند چشمانداز ۱۴۰۴ ایران قرار دارد. برنامهای با سویههای اقتصادی که پس از به سرانجام رسیدن توافق هستهای میان ایران و 6 قدرت جهانی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. هرچند پس از اجرای برجام با وجود سفر ۱۶۰ هیئت اقتصادی خارجی به ایران گشایش ویژهای در زمینه سرمایهگذاریهای خارجی در ایران شکل نگرفت. همچنین تا یک دهه آینده نیز چشمانداز روشنی برای وابستگی نداشتن اقتصاد ایران به نفت مشاهده نمیشود.
آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی در دوران ریاست محمدبنسلمان نیز اعلام کرده است این شرکت نفتی در آینده سهام اصلی خود را بهصورت خصوصی عرضه خواهد کرد و عربستان تبدیل به تنها کشوری خواهد شد که شرکت ملی نفت آن کاملا در اختیار دولت نیست. از اینرو بنسلمان اعلام کرده است در برنامههای آینده دولتی، قیمت نفت برای ریاض اهمیتی نخواهد داشت. نفت بشکهای ۳۰ یا ۷۰ دلار برای ریاض فاقد اهمیت خواهد بود. چراکه آینده اقتصادی عربستان به نفت وابسته نیست. در سوی دیگر ایران با در نظر گرفتن هر بشکه نفت با قیمت حداقل ۴۰ دلار برنامه بودجه سالانه خود را تدوین میکند. عمده سرمایهگذاریها و جهشهای اقتصادی تهران نیز با در نظر گرفتن نوسانات قیمت نفت و میزان تولید کشورهای نفتی تهیه و تدوین میشود.
#نشریات #اینفوگرافیک
https://www.technocracy.news/wp-content/uploads/2017/04/saudi-2020-agenda-716x437.jpg
Forwarded from سازمان حفاظت محیط زیست
🔵 ورزشکاران #ایران و #کره_شمالی حاضر در المپیک #کره_جنوبی از دریافت گوشیهای موبایل هدیه سامسونگ به دلیل تحریمهای سازمان ملل محروم شدند.
#UNSC
🔗 https://www.ndtv.com/world-news/its-not-for-you-smartphone-ban-for-n-korea-iran-olympians-1809680
#UNSC
🔗 https://www.ndtv.com/world-news/its-not-for-you-smartphone-ban-for-n-korea-iran-olympians-1809680
NDTV
No Smartphones For North Korea, Iran Athletes Due To UN Sanctions, Says Olympic Official
North Korean and Iranian athletes at the Winter Olympics will not receive high-end smartphones being handed out to their fellow competitors because of UN sanctions
#سوئد سفیر #ایران را احضار کرد
وزارت خارجه سوئد اعلام کرد در واکنش به گزارشها درباره صدور حکم اعدام برای فردی که در ایران به جاسوسی محکوم شده سفیر ایران را احضار کرده است.
@internationalrel
وزارت خارجه سوئد اعلام کرد در واکنش به گزارشها درباره صدور حکم اعدام برای فردی که در ایران به جاسوسی محکوم شده سفیر ایران را احضار کرده است.
@internationalrel
🔵 #عراقچی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا": در دام #آمریکا نمیافتیم
🔹#آمریکا با خروج از #برجام اعتبار بین المللی خود را ازدست می دهد
🔹آمریکا سعی دارد ما را به سوی خروج از برجام سوق دهد، ولی ما در دام او نمی افتیم
🔗 https://quotidiano.repubblica.it/edicola/catalogogenerale.jsp?ref=search
🔹#آمریکا با خروج از #برجام اعتبار بین المللی خود را ازدست می دهد
🔹آمریکا سعی دارد ما را به سوی خروج از برجام سوق دهد، ولی ما در دام او نمی افتیم
🔗 https://quotidiano.repubblica.it/edicola/catalogogenerale.jsp?ref=search
quotidiano.repubblica.it
la Repubblica
la Repubblica | Il tuo quotidiano in digitale
#لودریان، وزیر خارجه #فرانسه: سفر #مکرون به #ایران حتمی است اما هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است.
@InternationalRel
@InternationalRel
https://www.peykeiran.com/userfiles/image/cities/shahr_4/isfehan___1.jpg
✅✅✅ برخی فروشگاه های زنجیره ای #اصفهان دیگه کیسه های پلاستیکی به مردم نمیدن
اگه خرید هات زیاد بود باید کیسه های کاغذی بخری هر کیسه 200 تومن؛
اما جالب وقتیه که اگر از خونه کیسه های کاغذی با خودت ببری به ازای هر کیسه 1000 تومن تخفیف میگیری
فرهنگ سازی صحیح اینجوریه👌🏻☺️
#ایران
#تلنگر
#توییتر
#بی_تفاوت_نباشیم
#از_خودمان_شروع_کنیم
✅✅✅ برخی فروشگاه های زنجیره ای #اصفهان دیگه کیسه های پلاستیکی به مردم نمیدن
اگه خرید هات زیاد بود باید کیسه های کاغذی بخری هر کیسه 200 تومن؛
اما جالب وقتیه که اگر از خونه کیسه های کاغذی با خودت ببری به ازای هر کیسه 1000 تومن تخفیف میگیری
فرهنگ سازی صحیح اینجوریه👌🏻☺️
#ایران
#تلنگر
#توییتر
#بی_تفاوت_نباشیم
#از_خودمان_شروع_کنیم
🔵 #دوترته، رئیس جمهور #فیلیپین، با بولدوزر روی خودروهای لوکس قاچاق رفت
دهها دستگاه خودروی اسپورت و لوکس به ارزش ۸۵۰ هزار پوند در فیلیپین توسط بولدوزر خرد شدند این اقدام بخشی از کمپین مبارزه با فساد و قاچاق در اداره گمرک این کشور عنوان شده است.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، انهدام این خودروهای لوکس که در میان آنها جگوار، پورشه و سایر خودروهای گرانقیمت نیز دیده میشود، به دستور رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در محوطه گمرک #مانیل صورت گرفت.
این خودروها پس از قاچاق به داخل کشور توسط ماموران دولت کشف و ضبط شده بودند.
دوترته پس از انهدام این خودروها گفت: حالا این خودروها را به آهن فروشها بدهید. آنها میتوانند با آهنهای این خودروها اسباب بازی بسازند.
اداره گمرک فیلیپین سال گذشته میلادی مبلغ ۲.۱۱ میلیون پوند خودروی قاچاق کشف و ضبط کرد که بخشی از ۶۲۳ میلیون پوند کالای قاچاق بود.
خودروهای قاچاق کشف شده توسط دولت اوراق شده و سپس توسط دولت مانیل در معرض فروش قرار میگیرد.
رئیس جمهوری فیلیپین به مبارزههای طولانی علیه قاچاقچیان مواد مخدر و مقابله با مجرمان مشهور است.
🔗https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2018/02/06/watch-smuggled-luxury-vehicles-get-smashed-as-philippine-president-duterte-looks-on/?utm_term=.4fe30823c23e
دهها دستگاه خودروی اسپورت و لوکس به ارزش ۸۵۰ هزار پوند در فیلیپین توسط بولدوزر خرد شدند این اقدام بخشی از کمپین مبارزه با فساد و قاچاق در اداره گمرک این کشور عنوان شده است.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، انهدام این خودروهای لوکس که در میان آنها جگوار، پورشه و سایر خودروهای گرانقیمت نیز دیده میشود، به دستور رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در محوطه گمرک #مانیل صورت گرفت.
این خودروها پس از قاچاق به داخل کشور توسط ماموران دولت کشف و ضبط شده بودند.
دوترته پس از انهدام این خودروها گفت: حالا این خودروها را به آهن فروشها بدهید. آنها میتوانند با آهنهای این خودروها اسباب بازی بسازند.
اداره گمرک فیلیپین سال گذشته میلادی مبلغ ۲.۱۱ میلیون پوند خودروی قاچاق کشف و ضبط کرد که بخشی از ۶۲۳ میلیون پوند کالای قاچاق بود.
خودروهای قاچاق کشف شده توسط دولت اوراق شده و سپس توسط دولت مانیل در معرض فروش قرار میگیرد.
رئیس جمهوری فیلیپین به مبارزههای طولانی علیه قاچاقچیان مواد مخدر و مقابله با مجرمان مشهور است.
🔗https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2018/02/06/watch-smuggled-luxury-vehicles-get-smashed-as-philippine-president-duterte-looks-on/?utm_term=.4fe30823c23e
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
🔵 #دوترته، رئیس جمهور #فیلیپین، با بولدوزر روی خودروهای لوکس قاچاق رفت دهها دستگاه خودروی اسپورت و لوکس به ارزش ۸۵۰ هزار پوند در فیلیپین توسط بولدوزر خرد شدند این اقدام بخشی از کمپین مبارزه با فساد و قاچاق در اداره گمرک این کشور عنوان شده است. به گزارش…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#دوترته، رئیس جمهوری #فیلیپین، با بولدوزر روی خودروهای لوکس قاچاق رفت!
#تلنگر
#مبارزه_با_فساد
@internationalrel
#تلنگر
#مبارزه_با_فساد
@internationalrel
🔵 مایک #پنس: #آمریکا به زودی شدیدترین تحریمها را علیه #کره_شمالی اعمال میکند
معاون رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، #واشنگتن شدیدترین تحریمها تاکنون را طی چند روز آتی علیه کره شمالی اعلام خواهد کرد.
به نوشته روزنامه تلگراف، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا، گفت: دولت دونالد #ترامپ، رییس جمهور آمریکا به زودی شدیدترین و جدیترین دور از تحریمهای اقتصادی را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.
وی افزود: ما تا زمانی که کره شمالی دست از برنامههای موشکی بالستیک و اتمی خود بردارد، به منزوی کردن این کشور ادامه خواهیم داد.
مایک پنس در این اظهارات که در توکیو و پیش از سفرش به #سئول مطرح شد، گفت: ما اجازه نمیدهیم که کره شمالی پشت عنوان "المپیک زمستانی " پنهان شود و به تهدید کردن منطقه ادامه دهد.
مایک پنس امروز (پنجشنبه) برای مذاکره با #مون_جائه_این، رییس جمهور کره جنوبی وارد سئول میشود تا در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی نیز شرکت کند.
وی افزود: آمریکا در چند روز آتی شدیدترین تحریمهای اقتصادی تاکنون را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد. هم اکنون که ما در حال صحبت هستیم، حدود 100 هزار شهروند کره شمالی به شیوه جدید در اردوگاههای کار اجباری اسیر هستند. آنهایی که جرات میکنند تا انتقادی را مطرح کنند مورد شکنجه، حبس و قتل قرار میگیرند و فرزندان و نوادگانشان به خاطر گناه خانوادهشان مرتبا مجازات میشوند.
مایک پنس در #توکیو بر عملیاتهای مشترک آمریکا و ژاپن در پایگاه آمریکا نظارت کرد. وی به سربازان، گفت: هوشیاری خود را به طور کامل حفظ کنید و برای هرگونه اقدام کره شمالی آماده باشید.
وی متعهد شد که اگر رویارویی صورت گیرد تمامی گزینهها در رابطه با کره شمالی روی میز قرار دارد و کره شمالی باید دست از برنامههای اتمی و موشکی خود بردارد.
معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی یوکوتا ژاپن گفت: آمریکا خواستار توقف صلحآمیز برنامه اتمی کره شمالی است اما #پیونگ_یانگ نباید قدرت نظامی واشنگتن برای حل این مساله را دست کم بگیرد.
وی افزود: نیروها و ملت ما برای هر گزینهای کاملا آماده هستند. آمریکا همیشه به دنبال صلح بوده و برای آیندهای بهتر تلاش خواهد کرد اما شما به عنوان ابزار قدرت آمریکا بدانید و به دشمنانمان نیز نشان دهید که تمامی گزینهها روی میز قرار دارد.
پنس تصریح کرد: آمریکا با قدرت در کنار مردم آزاد و سربلند کره جنوبی ایستاده و خواهد ایستاد.
مایک پنس اواخر امروز با مون جائه این دیدار میکند. وی روز جمعه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی از یادبود 46 ملوان کره جنوبی که در سال 2010 میلادی به دنبال حمله کره شمالی و غرق شدن کشتیشان کشته شدند نیز بازدید خواهد کرد.
🔗 http://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/07/mike-pence-announces-toughest-sanctions-ever-north-korea-vows/
معاون رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، #واشنگتن شدیدترین تحریمها تاکنون را طی چند روز آتی علیه کره شمالی اعلام خواهد کرد.
به نوشته روزنامه تلگراف، مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا، گفت: دولت دونالد #ترامپ، رییس جمهور آمریکا به زودی شدیدترین و جدیترین دور از تحریمهای اقتصادی را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد.
وی افزود: ما تا زمانی که کره شمالی دست از برنامههای موشکی بالستیک و اتمی خود بردارد، به منزوی کردن این کشور ادامه خواهیم داد.
مایک پنس در این اظهارات که در توکیو و پیش از سفرش به #سئول مطرح شد، گفت: ما اجازه نمیدهیم که کره شمالی پشت عنوان "المپیک زمستانی " پنهان شود و به تهدید کردن منطقه ادامه دهد.
مایک پنس امروز (پنجشنبه) برای مذاکره با #مون_جائه_این، رییس جمهور کره جنوبی وارد سئول میشود تا در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی نیز شرکت کند.
وی افزود: آمریکا در چند روز آتی شدیدترین تحریمهای اقتصادی تاکنون را علیه کره شمالی اعمال خواهد کرد. هم اکنون که ما در حال صحبت هستیم، حدود 100 هزار شهروند کره شمالی به شیوه جدید در اردوگاههای کار اجباری اسیر هستند. آنهایی که جرات میکنند تا انتقادی را مطرح کنند مورد شکنجه، حبس و قتل قرار میگیرند و فرزندان و نوادگانشان به خاطر گناه خانوادهشان مرتبا مجازات میشوند.
مایک پنس در #توکیو بر عملیاتهای مشترک آمریکا و ژاپن در پایگاه آمریکا نظارت کرد. وی به سربازان، گفت: هوشیاری خود را به طور کامل حفظ کنید و برای هرگونه اقدام کره شمالی آماده باشید.
وی متعهد شد که اگر رویارویی صورت گیرد تمامی گزینهها در رابطه با کره شمالی روی میز قرار دارد و کره شمالی باید دست از برنامههای اتمی و موشکی خود بردارد.
معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی یوکوتا ژاپن گفت: آمریکا خواستار توقف صلحآمیز برنامه اتمی کره شمالی است اما #پیونگ_یانگ نباید قدرت نظامی واشنگتن برای حل این مساله را دست کم بگیرد.
وی افزود: نیروها و ملت ما برای هر گزینهای کاملا آماده هستند. آمریکا همیشه به دنبال صلح بوده و برای آیندهای بهتر تلاش خواهد کرد اما شما به عنوان ابزار قدرت آمریکا بدانید و به دشمنانمان نیز نشان دهید که تمامی گزینهها روی میز قرار دارد.
پنس تصریح کرد: آمریکا با قدرت در کنار مردم آزاد و سربلند کره جنوبی ایستاده و خواهد ایستاد.
مایک پنس اواخر امروز با مون جائه این دیدار میکند. وی روز جمعه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی از یادبود 46 ملوان کره جنوبی که در سال 2010 میلادی به دنبال حمله کره شمالی و غرق شدن کشتیشان کشته شدند نیز بازدید خواهد کرد.
🔗 http://www.telegraph.co.uk/news/2018/02/07/mike-pence-announces-toughest-sanctions-ever-north-korea-vows/
The Telegraph
Mike Pence announces 'toughest sanctions ever' on North Korea and vows not to let Pyongyang hijack Winter Olympics
US Vice President Mike Pence said Wednesday Washington would soon unveil its "toughest sanctions ever" on North Korea, adding that the regime in Pyongyang would not be allowed to "hijack" the upcoming Olympics.