#معرفی #رویداد
🔷 گروه مطالعات #خلیج_فارس پژوهشکده مطالعات استراتژیک #خاورمیانه برگزار می کند:
عنوان نشست: «انتخابات آتی #عراق؛ ائتلافها و آرایش سیاسی»
🔹 سخنرانان:
🔸 اردشیر پشنگ، کارشناس مسائل خاورمیانه: «کُردها از رفراندوم استقلال و از دست دادن کرکوک تا آرایش سیاسی در انتخابات پارلمانی»
🔸 باقر حکیم، کارشناس مسائل عراق: رقابتها و ائتلافهای شیعیان در انتخابات پارلمانی 2018
🔹 زمان: چهارشنبه 18 بهمن 1396 ️ساعت: 17 تا 19
🔹 مکان: بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، پلاک6، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه
https://t.me/InternationalRel
🔷 گروه مطالعات #خلیج_فارس پژوهشکده مطالعات استراتژیک #خاورمیانه برگزار می کند:
عنوان نشست: «انتخابات آتی #عراق؛ ائتلافها و آرایش سیاسی»
🔹 سخنرانان:
🔸 اردشیر پشنگ، کارشناس مسائل خاورمیانه: «کُردها از رفراندوم استقلال و از دست دادن کرکوک تا آرایش سیاسی در انتخابات پارلمانی»
🔸 باقر حکیم، کارشناس مسائل عراق: رقابتها و ائتلافهای شیعیان در انتخابات پارلمانی 2018
🔹 زمان: چهارشنبه 18 بهمن 1396 ️ساعت: 17 تا 19
🔹 مکان: بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، پلاک6، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
✍🏻 #مقاله عصر ایران: تعارف را کنار بگذاریم، #عربستان در مبارزه با فساد هم از ما پیشی گرفت!
نمی گوییم الزاماً مانند عربستان عمل کنیم و بدهکاران را بدون حکم قانونی حبس کنیم، اما بالاخره باید کاری کرد یا نه؟ تا کی پول ملت در جیب عده ای باشد که راست راست می گردند؟
چند روز پیش دادستان کل عربستان از تسویه حساب با بعضی از متهمان پرونده فساد مالی و اقتصادی در این کشور خبر داده و گفت در چارچوب طرح مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور تا کنون مبلغی بیش از 106 میلیارد دلار از اموال و داراییهای متهمان پروندههای فساد اقتصادی به خزانه این کشور بازگشت داده شده است؛ این رقم، معادل درآمد دو سال فروش نفت ایران است.
این خبر پس از آن اعلام شد که از بیش از دو ماه پیش دهها تن از شاهزادهها و مقامات سابق و چهرههای متنفذ سعودی به دستور "محمد بن سلمان" – ولیعهد و رییس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در سعودی- تحت بازداشت قرار گرفتند و این مبالغ در واقع ثمن آزادی این شاهزاده ها از زندان بوده است که در هفته جاری رخ داد.
دولت سعودی با تشکیل کمیتهای ویژه برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی تا کنون دستکم توانسته با حبس دو ماهه دهها شاهزاده در هتلی پنج ستاره در ریاض، 106 میلیارد دلار از اموال و داراییهای غارت شده در این کشور را به خزانه بازگرداند.
روشی که دولت سعودی به کار برد در نوع خود بی سابقه بود. دستگیری مفسدان و آزاد کردن آنها در ازای پرداخت جریمه - بر جسب میزان مفاسد اقتصادی پروندهشان - با وجودی که انتقاداتی را در محافل رسانهای بین المللی در پی داشته اما برای دولت سعودی که در راستای چشم انداز توسعه 2030 خود برنامههایی تعریف شده در حوزههای مختلف اقتصادی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کشیدن دندانهای طمع هزاران شاهزاده و کاستن از میزان مفاسد اقتصادی در دست اقدام دارد؛ مثمرثمر بوده است.
#ایران ما نیز سالها با آفت فساد اقتصادی دست به گریبان بوده و در دهه گذشته مدام از دانه درشت های بدهکار بانکی و دانه درشت های فاسد و ... در رسانهها و محافل سیاسی سخن به میان میاید؛ اما شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران تا کنون نه تنها در عمل به درِ بسته خورده بلکه در برخی از پرونده های تشکیل شده نیز به سرانجام مطلوب خود نرسیده است که یکی از بارزترین آنها پرونده "بابک #زنجانی" میلیاردر نفتی شده است که هنوز هم بنا به اذعان مقامات وزارت نفت بیش از2.5 میلیارد دلار از بدهیهای او به این وزارت خانه مفقود شده و عودت داده نشده است.
🔷ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید 👇🏻👇🏻👇🏻
🔗 http://www.asriran.com/fa/news/590198/تعارف-را-کنار-بگذاریم-عربستان-در-مبارزه-با-فساد-هم-از-ما-پیشی-گرفت
نمی گوییم الزاماً مانند عربستان عمل کنیم و بدهکاران را بدون حکم قانونی حبس کنیم، اما بالاخره باید کاری کرد یا نه؟ تا کی پول ملت در جیب عده ای باشد که راست راست می گردند؟
چند روز پیش دادستان کل عربستان از تسویه حساب با بعضی از متهمان پرونده فساد مالی و اقتصادی در این کشور خبر داده و گفت در چارچوب طرح مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور تا کنون مبلغی بیش از 106 میلیارد دلار از اموال و داراییهای متهمان پروندههای فساد اقتصادی به خزانه این کشور بازگشت داده شده است؛ این رقم، معادل درآمد دو سال فروش نفت ایران است.
این خبر پس از آن اعلام شد که از بیش از دو ماه پیش دهها تن از شاهزادهها و مقامات سابق و چهرههای متنفذ سعودی به دستور "محمد بن سلمان" – ولیعهد و رییس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در سعودی- تحت بازداشت قرار گرفتند و این مبالغ در واقع ثمن آزادی این شاهزاده ها از زندان بوده است که در هفته جاری رخ داد.
دولت سعودی با تشکیل کمیتهای ویژه برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی تا کنون دستکم توانسته با حبس دو ماهه دهها شاهزاده در هتلی پنج ستاره در ریاض، 106 میلیارد دلار از اموال و داراییهای غارت شده در این کشور را به خزانه بازگرداند.
روشی که دولت سعودی به کار برد در نوع خود بی سابقه بود. دستگیری مفسدان و آزاد کردن آنها در ازای پرداخت جریمه - بر جسب میزان مفاسد اقتصادی پروندهشان - با وجودی که انتقاداتی را در محافل رسانهای بین المللی در پی داشته اما برای دولت سعودی که در راستای چشم انداز توسعه 2030 خود برنامههایی تعریف شده در حوزههای مختلف اقتصادی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کشیدن دندانهای طمع هزاران شاهزاده و کاستن از میزان مفاسد اقتصادی در دست اقدام دارد؛ مثمرثمر بوده است.
#ایران ما نیز سالها با آفت فساد اقتصادی دست به گریبان بوده و در دهه گذشته مدام از دانه درشت های بدهکار بانکی و دانه درشت های فاسد و ... در رسانهها و محافل سیاسی سخن به میان میاید؛ اما شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران تا کنون نه تنها در عمل به درِ بسته خورده بلکه در برخی از پرونده های تشکیل شده نیز به سرانجام مطلوب خود نرسیده است که یکی از بارزترین آنها پرونده "بابک #زنجانی" میلیاردر نفتی شده است که هنوز هم بنا به اذعان مقامات وزارت نفت بیش از2.5 میلیارد دلار از بدهیهای او به این وزارت خانه مفقود شده و عودت داده نشده است.
🔷ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید 👇🏻👇🏻👇🏻
🔗 http://www.asriran.com/fa/news/590198/تعارف-را-کنار-بگذاریم-عربستان-در-مبارزه-با-فساد-هم-از-ما-پیشی-گرفت
عصر ايران
تعارف را کنار بگذاریم، عربستان در مبارزه با فساد هم از ما پیشی گرفت
نمی گوییم الزاماً مانند عربستان عمل کنیم و بدهکاران را بدون حکم قانونی حبس کنیم، اما بالاخره باید کاری کرد یا نه؟ تا کی پول ملت در جیب عده ای باشد که راست راست می گردند؟
زنان عربستانی در همه شهرها به ورزشگاهها میروند
رئیس شورای ورزش #عربستان تاکید کرد که حضور زنان در ورزشگاهها مختص به شهر خاصی نیست و آنها در هر شهری میتوانند به ورزشگاه بروند.
@internationalrel
رئیس شورای ورزش #عربستان تاکید کرد که حضور زنان در ورزشگاهها مختص به شهر خاصی نیست و آنها در هر شهری میتوانند به ورزشگاه بروند.
@internationalrel
✍🏻 دولت #آمريكا استراتژی جديد هستهای خود را منتشر كرد؛ در انتظار جنگ سرد
بخش نخست
ايالات متحده استراتژي جديدي را در بحث برنامه هستهاي خود پيش گرفته است. طبق اين استراتژي جديد ايالات متحده شايد راحتتر از گذشته بتواند براي انجام يك اقدام هستهاي دست به كار شود هرچند كه بگويد بمبهاي هستهاي كوچك و محدود را در اين زمينه استفاده ميكند، اما اين موضوع ميتواند تهديد جدي براي كشورها و گروههايي باشد كه بخواهند با امريكا به صورت جدي وارد درگيري و چالش شوند. بسياري معتقدند كه اين استراتژي جديد ميتواند امكان خطر جنگ هستهاي را افزايش دهد. البته طبق بازنگري كه در استراتژي هستهاي امريكا صورت گرفته حمله اتمي زماني رخ ميدهد كه اتفاقي جدي و شرايطي ضروري باشد كه اين ميتواند شامل حملات غيراتمي اما استراتژيك به امريكا نيز شود. پيشبينيها حاكي از آن است كه در چنين شرايطي سلاحهاي هستهاي ميتواند در پاسخ به يك حمله سايبري شديد يا يك حمله تروريستي عظيم به مانند ١١سپتامبر يا يك تهديد استراتژيك ديگر مورد استفاده قرار گيرد. به گزارش فايننشالتايمز مقامات دولت ترامپ تنها معتقدند كه سياست بازنگري در استراتژي هستهاي امريكا سياستهاي قبلي را به صورت نمايان و روشن بيان ميكند. ولي منتقدان معتقدند كه اين سياست ميتواند يك اقدام و رويكرد راديكال را نشان دهد. جيمز متيس، وزير دفاع امريكا در خصوص اين سند بازنگري گفت: هدف ما اين است كه دشمنان خود را متقاعدسازيم كه در صورت استفاده از سلاح هستهاي، هيچ چيز براي به دست آوردن وجود ندارد و همهچيز از بين ميرود. وي افزود كه سلاحهاي هستهاي تاكتيكي براي حمله به دشمنان قابل استفادهتر خواهد بود. طبق اين سند جديد، بناست موشكهاي كروز با قابليت حمل كلاهكهاي هستهاي كه تحت حكومت اوباما كنار گذاشته شدند دوباره مورد استفاده قرار گيرد و مجدد راهاندازي شود. همچنين امريكا تلاش ميكند تا زيردرياييها را به سلاحهاي قدرت پايين تجهيز كند كه معادل توان بمب هستهاي خواهد بود كه ايالات متحده براي نابودي هيروشيما در سال ١٩٤٥ مورد استفاده قرار داد. كارشناسان معتقدند كه هرچند دولت ترامپ در معرض تهديد جدي هستهاي از سوي كره شمالي قرار دارد، اما اين تلاش به نظر ميرسد در راستاي مقابله با افزايش تواناييهاي نظامي رو به افزايش چين و روسيه است. گفتني است مقامات پنتاگون همواره بر حفظ مزيت نظامي ايالات متحده تاكيد داشتهاند و اكنون نيز نميخواهند از لحاظ ابزارهاي نظامي از رقباي خود عقب بيفتند زيرا آنها معتقدند كه جهان اكنون خطرناكتر از گذشته است. يك مقام آگاه در وزارت خارجه امريكا به فايننشالتايمز گفت: روز جمعه به مقامهاي روسيه و چين در خصوص شرايط جديد توضيح داده شده است. دونالد ترامپ، رييسجمهوري ايالات متحده بارها و بارها در خصوص افزايش توانمندي نظامي امريكا سخن گفته و خواستار نوسازي توانمندي هستهاي كشور شده است. حتي به قيمت آنكه اين موضوع تبديل به يك مسابقه تسليحاتي شود. او همچنين در خصوص يك دكمه هستهاي بزرگتر و قدرتمندتر نسبت به كره شمالي دارد نيز سخن گفته است. در سند جديد توجيه امريكا براي چنين استراتژي بر اين مبنا طرحريزي شده است كه هرچند ايالات متحده تعداد و اهميت سلاحهاي هستهاي خود را كاهش داده است اما ديگران از جمله روسيه و چين در جهت مخالف اين سياست قدم برداشتهاند. اين سند معتقد است كه چين و روسيه به نوع جديدي از قابليتهاي هستهاي را به زرادخانههاي خود اضافه كرده است و اهميت توانمندي هستهاي را در برنامههاي خود افزايش داده است و اين كشورها اكنون در فضاي بيروني و سايبري به شكل تهاجمي عمل ميكنند. اين سند ميافزايد: كره شمالي كماكان به شكل غيرقانوني سلاحهاي هستهاي و قابليتهاي موشكي خود را ارتقا ميدهد و قطعنامههاي شوراي امنيت را ناديده ميگيرد. علاوه بر اين ايران نيز هرچند طبق برنامه جامع اقدام مشترك محدوديتهايي را در برنامه هستهاي خود پذيرفته است اما با اين وجود اين ظرفيت لازم را دارد، از زمان تصميم براي ساخت سلاح هستهاي در مدت يك سال آن را عملياتي كند. پاتريك شنون، معاون وزير دفاع امريكا نيز گفت: اين تلاش بازدارنده مدرن و قابل اعتماد است. او معتقد است كه سلاحهاي جديد هيچ توافقنامهاي را از بين نخواهد برد و حجم ذخاير هستهاي ايالات متحده را افزايش نخواهد داد و به ايالات متحده كمك خواهد كرد تا از حملات هستهاي جلوگيري كند. اما كارشناسان مبارزه با گسترش سلاحهاي كشتارجمعي با تصميم دولت امريكا مخالف هستند. زيرا معتقدند چنين اقدامي پس از پايان جنگ سرد ميتواند به صورت جدي خطرناك باشد.
🔗https://www.unian.info/world/2380542-trump-nuclear-doctrine-takes-tougher-stance-toward-russia-media.html
بخش نخست
ايالات متحده استراتژي جديدي را در بحث برنامه هستهاي خود پيش گرفته است. طبق اين استراتژي جديد ايالات متحده شايد راحتتر از گذشته بتواند براي انجام يك اقدام هستهاي دست به كار شود هرچند كه بگويد بمبهاي هستهاي كوچك و محدود را در اين زمينه استفاده ميكند، اما اين موضوع ميتواند تهديد جدي براي كشورها و گروههايي باشد كه بخواهند با امريكا به صورت جدي وارد درگيري و چالش شوند. بسياري معتقدند كه اين استراتژي جديد ميتواند امكان خطر جنگ هستهاي را افزايش دهد. البته طبق بازنگري كه در استراتژي هستهاي امريكا صورت گرفته حمله اتمي زماني رخ ميدهد كه اتفاقي جدي و شرايطي ضروري باشد كه اين ميتواند شامل حملات غيراتمي اما استراتژيك به امريكا نيز شود. پيشبينيها حاكي از آن است كه در چنين شرايطي سلاحهاي هستهاي ميتواند در پاسخ به يك حمله سايبري شديد يا يك حمله تروريستي عظيم به مانند ١١سپتامبر يا يك تهديد استراتژيك ديگر مورد استفاده قرار گيرد. به گزارش فايننشالتايمز مقامات دولت ترامپ تنها معتقدند كه سياست بازنگري در استراتژي هستهاي امريكا سياستهاي قبلي را به صورت نمايان و روشن بيان ميكند. ولي منتقدان معتقدند كه اين سياست ميتواند يك اقدام و رويكرد راديكال را نشان دهد. جيمز متيس، وزير دفاع امريكا در خصوص اين سند بازنگري گفت: هدف ما اين است كه دشمنان خود را متقاعدسازيم كه در صورت استفاده از سلاح هستهاي، هيچ چيز براي به دست آوردن وجود ندارد و همهچيز از بين ميرود. وي افزود كه سلاحهاي هستهاي تاكتيكي براي حمله به دشمنان قابل استفادهتر خواهد بود. طبق اين سند جديد، بناست موشكهاي كروز با قابليت حمل كلاهكهاي هستهاي كه تحت حكومت اوباما كنار گذاشته شدند دوباره مورد استفاده قرار گيرد و مجدد راهاندازي شود. همچنين امريكا تلاش ميكند تا زيردرياييها را به سلاحهاي قدرت پايين تجهيز كند كه معادل توان بمب هستهاي خواهد بود كه ايالات متحده براي نابودي هيروشيما در سال ١٩٤٥ مورد استفاده قرار داد. كارشناسان معتقدند كه هرچند دولت ترامپ در معرض تهديد جدي هستهاي از سوي كره شمالي قرار دارد، اما اين تلاش به نظر ميرسد در راستاي مقابله با افزايش تواناييهاي نظامي رو به افزايش چين و روسيه است. گفتني است مقامات پنتاگون همواره بر حفظ مزيت نظامي ايالات متحده تاكيد داشتهاند و اكنون نيز نميخواهند از لحاظ ابزارهاي نظامي از رقباي خود عقب بيفتند زيرا آنها معتقدند كه جهان اكنون خطرناكتر از گذشته است. يك مقام آگاه در وزارت خارجه امريكا به فايننشالتايمز گفت: روز جمعه به مقامهاي روسيه و چين در خصوص شرايط جديد توضيح داده شده است. دونالد ترامپ، رييسجمهوري ايالات متحده بارها و بارها در خصوص افزايش توانمندي نظامي امريكا سخن گفته و خواستار نوسازي توانمندي هستهاي كشور شده است. حتي به قيمت آنكه اين موضوع تبديل به يك مسابقه تسليحاتي شود. او همچنين در خصوص يك دكمه هستهاي بزرگتر و قدرتمندتر نسبت به كره شمالي دارد نيز سخن گفته است. در سند جديد توجيه امريكا براي چنين استراتژي بر اين مبنا طرحريزي شده است كه هرچند ايالات متحده تعداد و اهميت سلاحهاي هستهاي خود را كاهش داده است اما ديگران از جمله روسيه و چين در جهت مخالف اين سياست قدم برداشتهاند. اين سند معتقد است كه چين و روسيه به نوع جديدي از قابليتهاي هستهاي را به زرادخانههاي خود اضافه كرده است و اهميت توانمندي هستهاي را در برنامههاي خود افزايش داده است و اين كشورها اكنون در فضاي بيروني و سايبري به شكل تهاجمي عمل ميكنند. اين سند ميافزايد: كره شمالي كماكان به شكل غيرقانوني سلاحهاي هستهاي و قابليتهاي موشكي خود را ارتقا ميدهد و قطعنامههاي شوراي امنيت را ناديده ميگيرد. علاوه بر اين ايران نيز هرچند طبق برنامه جامع اقدام مشترك محدوديتهايي را در برنامه هستهاي خود پذيرفته است اما با اين وجود اين ظرفيت لازم را دارد، از زمان تصميم براي ساخت سلاح هستهاي در مدت يك سال آن را عملياتي كند. پاتريك شنون، معاون وزير دفاع امريكا نيز گفت: اين تلاش بازدارنده مدرن و قابل اعتماد است. او معتقد است كه سلاحهاي جديد هيچ توافقنامهاي را از بين نخواهد برد و حجم ذخاير هستهاي ايالات متحده را افزايش نخواهد داد و به ايالات متحده كمك خواهد كرد تا از حملات هستهاي جلوگيري كند. اما كارشناسان مبارزه با گسترش سلاحهاي كشتارجمعي با تصميم دولت امريكا مخالف هستند. زيرا معتقدند چنين اقدامي پس از پايان جنگ سرد ميتواند به صورت جدي خطرناك باشد.
🔗https://www.unian.info/world/2380542-trump-nuclear-doctrine-takes-tougher-stance-toward-russia-media.html
www.unian.info
Trump nuclear doctrine takes tougher stance toward Russia
The review also calls North Korea a "clear and grave threat" to the United States and its allies.
✍🏻 دولت #آمريكا استراتژی جديد هستهای خود را منتشر كرد؛
در انتظار جنگ سرد
بخش دوم
الكساندر بل از مركز كنترل اسلحه و يكي از مقامهاي سابق پيشگيري از گسترش سلاحهاي هستهاي در وزارت امور خارجه به فايننشال تايمز گفت: من فكر ميكنم اين يك شكست وحشتناك و بيثباتكننده براي ٤٠ سال تلاش در راستاي كاهش تهديدات هستهاي در سراسر جهان است. وي اظهار داشت، شرايطي كه ايالات متحده ميتواند از سلاحهاي هستهاي استفاده كند بسيار خطرناك است. وي افزود: ايالات متحده از نقش رهبري خود براي كاهش كل ذخاير و منع گسترش سلاحهاي هستهاي خارج شده است. با اين حال پنتاگون معتقد است كه دكترين جديد به ديپلماتها اين اجازه را ميدهد كه از موضع قدرت فعاليت كنند. معاون وزير دفاع امريكا همچنين عنوان كرد كه استراتژي جديد هستهاي امريكا در راستاي تقويت بازدارندگي امريكا قدم خواهد گذاشت.
همچنين سند جديد هستهاي امريكا خواهان برنامهريزي در راستاي ادغام برنامههاي هستهاي و غير هستهاي امريكا ميشود و منتقدان معتقدند كه استفاده عملي از سلاحهاي هستهاي با قدرت پايين را افزايش ميدهد. تام شنون، معاون امور سياسي وزارت خارجه امريكا گفت: دشمنان بالقوه نبايد شك و ترديد مارا به سمت نتيجهگيري سوق دهند. وي افزود ايالات متحده از اسلحه هستهاي استفاده نميكند مگر اينكه آن را ضروري بداند. جوزف كيرينسيون، يك محقق سياست هستهاي در خصوص استراتژي جديد امريكا گفت: اين دستورالعمل در راستاي معماري يك جنگ سرد است كه دولتهاي قبلي سعي در از بين بردن آن داشتند. گفتني است اين سند همچنين خواستار افزايش هزينههاي مدرنيزاسيون هستهاي امريكا ميشود كه تقريبا دو برابر بودجه فعلي است. در حال حاضر بودجه هستهاي امريكا ٤/٦درصد بودجه سالانه پنتاگون را به خود اختصاص ميدهد و اين درصد افزايش پيدا ميكند. البته اين افزايش بودجه بايد مورد تصويب كنگره قرار گيرد. آدام اسميت از جمله اعضاي ارشد دموكرات در مجلس نمايندگان معتقدند است كه ايالات متحده در حال برنامهريزي و هزينه در راستاي برنامه هستهاي خود براي مقابله با روسيه و چين است و برنامههاي مخارجي كه دونالد ترامپ ارايه ميدهد كاملا غيرواقعي است. وي افزود توصيههاي دولت، امنيت مارا افزايش نميدهد؛ بلكه آنها را وارد يك مسابقه تسليحات هستهاي ميكند كه ثبات استراتژيك كشور را كاهش ميدهد و آستانه تحمل در استفاده از سلاح هستهاي را نيز كاهش ميدهد و يك ريسك در محاسبات ميتواند يك جنگ هستهاي غلط را ايجاد كند.
🔗 https://www.unian.info/world/2380542-trump-nuclear-doctrine-takes-tougher-stance-toward-russia-media.html
در انتظار جنگ سرد
بخش دوم
الكساندر بل از مركز كنترل اسلحه و يكي از مقامهاي سابق پيشگيري از گسترش سلاحهاي هستهاي در وزارت امور خارجه به فايننشال تايمز گفت: من فكر ميكنم اين يك شكست وحشتناك و بيثباتكننده براي ٤٠ سال تلاش در راستاي كاهش تهديدات هستهاي در سراسر جهان است. وي اظهار داشت، شرايطي كه ايالات متحده ميتواند از سلاحهاي هستهاي استفاده كند بسيار خطرناك است. وي افزود: ايالات متحده از نقش رهبري خود براي كاهش كل ذخاير و منع گسترش سلاحهاي هستهاي خارج شده است. با اين حال پنتاگون معتقد است كه دكترين جديد به ديپلماتها اين اجازه را ميدهد كه از موضع قدرت فعاليت كنند. معاون وزير دفاع امريكا همچنين عنوان كرد كه استراتژي جديد هستهاي امريكا در راستاي تقويت بازدارندگي امريكا قدم خواهد گذاشت.
همچنين سند جديد هستهاي امريكا خواهان برنامهريزي در راستاي ادغام برنامههاي هستهاي و غير هستهاي امريكا ميشود و منتقدان معتقدند كه استفاده عملي از سلاحهاي هستهاي با قدرت پايين را افزايش ميدهد. تام شنون، معاون امور سياسي وزارت خارجه امريكا گفت: دشمنان بالقوه نبايد شك و ترديد مارا به سمت نتيجهگيري سوق دهند. وي افزود ايالات متحده از اسلحه هستهاي استفاده نميكند مگر اينكه آن را ضروري بداند. جوزف كيرينسيون، يك محقق سياست هستهاي در خصوص استراتژي جديد امريكا گفت: اين دستورالعمل در راستاي معماري يك جنگ سرد است كه دولتهاي قبلي سعي در از بين بردن آن داشتند. گفتني است اين سند همچنين خواستار افزايش هزينههاي مدرنيزاسيون هستهاي امريكا ميشود كه تقريبا دو برابر بودجه فعلي است. در حال حاضر بودجه هستهاي امريكا ٤/٦درصد بودجه سالانه پنتاگون را به خود اختصاص ميدهد و اين درصد افزايش پيدا ميكند. البته اين افزايش بودجه بايد مورد تصويب كنگره قرار گيرد. آدام اسميت از جمله اعضاي ارشد دموكرات در مجلس نمايندگان معتقدند است كه ايالات متحده در حال برنامهريزي و هزينه در راستاي برنامه هستهاي خود براي مقابله با روسيه و چين است و برنامههاي مخارجي كه دونالد ترامپ ارايه ميدهد كاملا غيرواقعي است. وي افزود توصيههاي دولت، امنيت مارا افزايش نميدهد؛ بلكه آنها را وارد يك مسابقه تسليحات هستهاي ميكند كه ثبات استراتژيك كشور را كاهش ميدهد و آستانه تحمل در استفاده از سلاح هستهاي را نيز كاهش ميدهد و يك ريسك در محاسبات ميتواند يك جنگ هستهاي غلط را ايجاد كند.
🔗 https://www.unian.info/world/2380542-trump-nuclear-doctrine-takes-tougher-stance-toward-russia-media.html
www.unian.info
Trump nuclear doctrine takes tougher stance toward Russia
The review also calls North Korea a "clear and grave threat" to the United States and its allies.
Forwarded from روزمرّگیهای یک محیط بان
تصویری دردناک از محیط زندگی #فلامینگوها در کنار آلودگیهای ناشی از مصرف روزانه ۸ هزارتن #مازوت در #نیروگاه در میانکاله مازندران
📸بابک مهدوی
@miankaleh
@Mohitbani
📸بابک مهدوی
@miankaleh
@Mohitbani
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥#ویدئو: ملانیا #ترامپ، همسر رئیس جمهوری #آمریکا پس از پیاده شدن از هواپیما حاضر نشد در کنار دونالد ترامپ برای دوربین حاضر در فرودگاه دست تکان دهد.
@InternationalRel
@InternationalRel
#کاریکاتور: راهبردهای «ترزا #می» برای خروج #انگلیس از اتحادیه #اروپا از نگاه ساندی تایمز
خواهش، تمنا، التماس، بندگی، تهدید به خودکشی و دست آخر گدایی
@InternationalRel
خواهش، تمنا، التماس، بندگی، تهدید به خودکشی و دست آخر گدایی
@InternationalRel
✍🏻 #مقاله: #اروپا نگران چالشهای سياسی #مركل (1)
مرتضي مكي
در طول روزهاي گذشته، آنگلا مركل، صدر اعظم ]آلمان و مذاكرهكنندگان اتحاديه دموكرات مسيحي و حزب سوسيال دموكرات از احتمال رسيدن به يك توافق نهايي براي تشكيل ائتلاف فراگير سخن گفتهاند، اما هنوز مشخص نيست اين خوشبينيها تا چه اندازه قابل اتكا باشد. قطعا طولاني شدن مذاكرات تشكيل دولت در آلمان، چهار ماه پس از برگزاري انتخابات هم به جايگاه اتحاد دموكرات مسيحي، هم به جايگاه حزب سوسيال دموكرات در آلمان و هم موقعيت آلمان در اتحاديه اروپا آسيبهاي جدي ميزند. چنين روند طولاني براي تشكيل دولت، اولينبار است كه از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون در آلمان اتفاق افتاده است. در طول ٧٠ سال گذشته تاكنون چنين تعليق طولاني مدتي در تشكيل دولت جديد رخ ندادهبود. دو حزب بزرگ آلمان در سطح افكار عمومي به دليل فقدان موفقيت در رسيدن به يك توافق مشترك، بهشدت محبوبيت خود را از دست دادهاند. تازهترين نظرسنجيها نشان ميدهد كه وضعيت محبوبيت احزاب بزرگ آلماني به ويژه حزب سوسيال دموكرات نسبت به زمان انتخابات كاهش محسوسي داشت. حزب سوسيال دموكرات در انتخابات اخير فقط ٢٠ درصد آرا را به خود اختصاص داد كه ٥ درصد از آراي اين حزب در انتخابات پيشين كمتر بود. سوسيال دموكراتها به همين دليل تصميم قطعي خود را گرفته بودند كه در جايگاه حزب اپوزيسيون دولت حاكم قرار بگيرند تا از اين فرصت براي بهبود جايگاه سياسي خودشان در افكار عمومي آلمان استفاده كنند، اما شكست گفتوگوهاي مركل با احزاب ديگر براي تشكيل يك دولت ائتلافي، باعث شد تا سوسيال دموكراتها براي حفظ ثبات سياسي در آلمان ناگزير از مشاركت در مذاكرات تشكيل دولت شوند.
با توجه به موقعيت متزلزلي كه حزب سوسيال دموكرات در افكار عمومي پيدا كرده است، قطعا رهبران اين حزب تلاش خواهند كرد تا در مذاكرات تشكيل دولت ائتلاف فراگير، امتيازهاي بيشتري بگيرند، تا بتوانند رايدهندگان خودشان را با كسب امتيازات ويژه و نقش موثر در سياستگذاري دولت آينده آلمان راضيتر كنند. تلاش سوسيال دموكراتها اين است كه وقتي ناگزير به مشاركت با آنگلا مركل در يك دولت فراگير هستند، دستكم امتيازهاي واضحي دريافت كنند كه بخشي از انتظارات و خواستههاي هوادارانشان را تامين كند و كمك كند در انتخابات پارلماني بعدي آلمان دستكم با ريزش آراي بيشتر مواجه نشوند.
نكته مهمي كه در مورد وضعيت بنبست كنوني آلمان وجود دارد اين است كه عمده مشكلات رايدهندگان و جامعه آلمان نه در حوزه اقتصادي، بلكه بيشتر در حوزه سياسي است. كارنامه اقتصادي خانم مركل كارنامه موفقي بود، در دوازده سالي كه آنگلا مركل رهبري آلمان را در اختيار داشت هم رشد اقتصادي آلمان در اوج بحران مالي اروپا مثبت ماند، هم روند اشتغالزايي با موفقيت ادامه يافت و هم تراز تجاري مثبت آلمان با رشد مواجه شد. به نظر نميرسد كه آلمان در سالهاي آينده با مطالبات و نارضايتيهاي اقتصادي مواجه باشد. اختلافي كه امروز در جامعه آلمان وجود دارد، تا حد زيادي شكاف سياسي است و موضوعاتي مانند پناهجويان و مالياتها هستند كه باعث اختلاف نظر در ميان شهروندان و سياستمداران آلماني شده است.
#EU
http://www.pa-journal.com/news/wp-content/uploads/2016/08/merkel2.jpg
مرتضي مكي
در طول روزهاي گذشته، آنگلا مركل، صدر اعظم ]آلمان و مذاكرهكنندگان اتحاديه دموكرات مسيحي و حزب سوسيال دموكرات از احتمال رسيدن به يك توافق نهايي براي تشكيل ائتلاف فراگير سخن گفتهاند، اما هنوز مشخص نيست اين خوشبينيها تا چه اندازه قابل اتكا باشد. قطعا طولاني شدن مذاكرات تشكيل دولت در آلمان، چهار ماه پس از برگزاري انتخابات هم به جايگاه اتحاد دموكرات مسيحي، هم به جايگاه حزب سوسيال دموكرات در آلمان و هم موقعيت آلمان در اتحاديه اروپا آسيبهاي جدي ميزند. چنين روند طولاني براي تشكيل دولت، اولينبار است كه از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون در آلمان اتفاق افتاده است. در طول ٧٠ سال گذشته تاكنون چنين تعليق طولاني مدتي در تشكيل دولت جديد رخ ندادهبود. دو حزب بزرگ آلمان در سطح افكار عمومي به دليل فقدان موفقيت در رسيدن به يك توافق مشترك، بهشدت محبوبيت خود را از دست دادهاند. تازهترين نظرسنجيها نشان ميدهد كه وضعيت محبوبيت احزاب بزرگ آلماني به ويژه حزب سوسيال دموكرات نسبت به زمان انتخابات كاهش محسوسي داشت. حزب سوسيال دموكرات در انتخابات اخير فقط ٢٠ درصد آرا را به خود اختصاص داد كه ٥ درصد از آراي اين حزب در انتخابات پيشين كمتر بود. سوسيال دموكراتها به همين دليل تصميم قطعي خود را گرفته بودند كه در جايگاه حزب اپوزيسيون دولت حاكم قرار بگيرند تا از اين فرصت براي بهبود جايگاه سياسي خودشان در افكار عمومي آلمان استفاده كنند، اما شكست گفتوگوهاي مركل با احزاب ديگر براي تشكيل يك دولت ائتلافي، باعث شد تا سوسيال دموكراتها براي حفظ ثبات سياسي در آلمان ناگزير از مشاركت در مذاكرات تشكيل دولت شوند.
با توجه به موقعيت متزلزلي كه حزب سوسيال دموكرات در افكار عمومي پيدا كرده است، قطعا رهبران اين حزب تلاش خواهند كرد تا در مذاكرات تشكيل دولت ائتلاف فراگير، امتيازهاي بيشتري بگيرند، تا بتوانند رايدهندگان خودشان را با كسب امتيازات ويژه و نقش موثر در سياستگذاري دولت آينده آلمان راضيتر كنند. تلاش سوسيال دموكراتها اين است كه وقتي ناگزير به مشاركت با آنگلا مركل در يك دولت فراگير هستند، دستكم امتيازهاي واضحي دريافت كنند كه بخشي از انتظارات و خواستههاي هوادارانشان را تامين كند و كمك كند در انتخابات پارلماني بعدي آلمان دستكم با ريزش آراي بيشتر مواجه نشوند.
نكته مهمي كه در مورد وضعيت بنبست كنوني آلمان وجود دارد اين است كه عمده مشكلات رايدهندگان و جامعه آلمان نه در حوزه اقتصادي، بلكه بيشتر در حوزه سياسي است. كارنامه اقتصادي خانم مركل كارنامه موفقي بود، در دوازده سالي كه آنگلا مركل رهبري آلمان را در اختيار داشت هم رشد اقتصادي آلمان در اوج بحران مالي اروپا مثبت ماند، هم روند اشتغالزايي با موفقيت ادامه يافت و هم تراز تجاري مثبت آلمان با رشد مواجه شد. به نظر نميرسد كه آلمان در سالهاي آينده با مطالبات و نارضايتيهاي اقتصادي مواجه باشد. اختلافي كه امروز در جامعه آلمان وجود دارد، تا حد زيادي شكاف سياسي است و موضوعاتي مانند پناهجويان و مالياتها هستند كه باعث اختلاف نظر در ميان شهروندان و سياستمداران آلماني شده است.
#EU
http://www.pa-journal.com/news/wp-content/uploads/2016/08/merkel2.jpg
✍🏻 #مقاله: #اروپا نگران چالشهای سياسی #مرکل (2)
مرتضي مكي
آنگلا مركل در ١٢ سال گذشته نقش پررنگي در اتحاديه اروپا بازي كرد. رهبري مركل در دوران بحران مالي اروپا، به دليل جايگاه آلمان در اين قاره بود، به ويژه قدرت مالي و توانايي مديريت بحران توسط آلمان بود. در برابر، امسال در سپهر سياسي اروپا، با ورود چهرههاي جديدي در راس قدرت مواجه هستيم كه مهمترين آنها امانوئل #مکرون، رييسجمهور جديد فرانسه است. ماكرون جاهطلبيها و بلندپروازيهاي سياسي زيادي دارد و خيلي علاقهمند است كه نقش رهبري اتحاديه اروپا را به جاي مركل بر عهده بگيرد. اما فرانسه در حال حاضر خود با بحرانهاي متعدد سياسي در داخل مواجه است. اگر امانوئل ماكرون در سالهاي پيش رو به عنوان رييسجمهور فرانسه نتواند كارنامه موفقي از خود در عرصه اقتصادي به جاي بگذارد، قطعا در عرصه اروپا هم موفق نخواهد بود جايگاه بالايي كسب كند. ماكرون اگر بخواهد كه رهبر موثري در آينده اتحاديه اروپا باشد، بايد تلاش كند تا اين جايگاه را از طريق همكاري، همراهي و همسويي با آنگلا مركل كسب كند.
رهبران #فرانسه و آلمان، در حال حاضر موقعيت تثبيتشدهاي در افكار عمومي كشور خود ندارند و اگر نگوييم وضعيت سياسي بدي دارند، دستكم ميتوان گفت كه وضعيت آنها خوب نيست. تنها راه براي مركل و ماكرون اين است كه براي نجات اروپا از چالشهايي كه با آن مواجه است در كنار يكديگر و از طريق همافزايي تلاش كنند. فضا و موقعيت در اروپا به نوعي نيست كه مركل يا ماكرون به تنهايي بتوانند رهبري اتحاديه را در اختيار بگيرند و در كنار همكاري با يكديگر مجبور خواهند بود كه اتحاد و همراهي كشورهاي بزرگ اروپا مانند #اسپانيا و #ايتاليا را براي حل بحرانها و چالشهاي پيش روي اروپا جلب كنند. بانك جهاني و صندوق بينالمللي پول، چشمانداز مثبتي در مورد آينده اروپا ارايه ميدهند. غالب چالشهايي كه مقابل اتحاديه اروپا قرار دارد، چالشها و مشكلات سياسي، از جمله افزايش مليگرايي افراطي و موج پناهجويان است. گرايشهاي گريز از مركز در اتحاديه اروپا، بيش از اينكه انگيزههاي اقتصادي داشتهباشد، انگيزههاي سياسي و مليگرايانه دارد.
در عين حال نميتوان انتظار داشت كشورهايي مانند #مجارستان يا جمهوري #چك كه همسويي كمتري با بنيانهاي اتحاديه #اروپا دارند، در آينده نزديك اقدامي براي جدايي از اتحاديه اروپا انجام دهند. زمينههايي كه برخي كشورهاي عضو اتحاديه نسبت به آن اعتراض دارند، مسائلي مانند قدرت نهادهاي سياستگذار ملي در برابر قدرت نهادهاي فراملي اتحاديه اروپا يا مساله پناهجويان است. اما در برابر اقتصاد اين كشورها بهشدت به اروپا وابسته است، دسترسي آنها به بازار واحد اروپايي يك امتياز غيرقابل چشمپوشي براي كشورهاي كوچكتر اتحاديه محسوب ميشود و بسياري از آنها سالانه ميلياردها يورو كمك از اتحاديه دريافت ميكنند. اگر چنين كشورهايي بخواهند از اتحاديه اروپا خارج شوند، هم از امتياز دسترسي به بازار واحد اروپايي محروم ميشوند و هم كمكهاي مالي اتحاديه را از دست ميدهند .
#EU
http://www.pa-journal.com/news/wp-content/uploads/2016/08/merkel2.jpg
مرتضي مكي
آنگلا مركل در ١٢ سال گذشته نقش پررنگي در اتحاديه اروپا بازي كرد. رهبري مركل در دوران بحران مالي اروپا، به دليل جايگاه آلمان در اين قاره بود، به ويژه قدرت مالي و توانايي مديريت بحران توسط آلمان بود. در برابر، امسال در سپهر سياسي اروپا، با ورود چهرههاي جديدي در راس قدرت مواجه هستيم كه مهمترين آنها امانوئل #مکرون، رييسجمهور جديد فرانسه است. ماكرون جاهطلبيها و بلندپروازيهاي سياسي زيادي دارد و خيلي علاقهمند است كه نقش رهبري اتحاديه اروپا را به جاي مركل بر عهده بگيرد. اما فرانسه در حال حاضر خود با بحرانهاي متعدد سياسي در داخل مواجه است. اگر امانوئل ماكرون در سالهاي پيش رو به عنوان رييسجمهور فرانسه نتواند كارنامه موفقي از خود در عرصه اقتصادي به جاي بگذارد، قطعا در عرصه اروپا هم موفق نخواهد بود جايگاه بالايي كسب كند. ماكرون اگر بخواهد كه رهبر موثري در آينده اتحاديه اروپا باشد، بايد تلاش كند تا اين جايگاه را از طريق همكاري، همراهي و همسويي با آنگلا مركل كسب كند.
رهبران #فرانسه و آلمان، در حال حاضر موقعيت تثبيتشدهاي در افكار عمومي كشور خود ندارند و اگر نگوييم وضعيت سياسي بدي دارند، دستكم ميتوان گفت كه وضعيت آنها خوب نيست. تنها راه براي مركل و ماكرون اين است كه براي نجات اروپا از چالشهايي كه با آن مواجه است در كنار يكديگر و از طريق همافزايي تلاش كنند. فضا و موقعيت در اروپا به نوعي نيست كه مركل يا ماكرون به تنهايي بتوانند رهبري اتحاديه را در اختيار بگيرند و در كنار همكاري با يكديگر مجبور خواهند بود كه اتحاد و همراهي كشورهاي بزرگ اروپا مانند #اسپانيا و #ايتاليا را براي حل بحرانها و چالشهاي پيش روي اروپا جلب كنند. بانك جهاني و صندوق بينالمللي پول، چشمانداز مثبتي در مورد آينده اروپا ارايه ميدهند. غالب چالشهايي كه مقابل اتحاديه اروپا قرار دارد، چالشها و مشكلات سياسي، از جمله افزايش مليگرايي افراطي و موج پناهجويان است. گرايشهاي گريز از مركز در اتحاديه اروپا، بيش از اينكه انگيزههاي اقتصادي داشتهباشد، انگيزههاي سياسي و مليگرايانه دارد.
در عين حال نميتوان انتظار داشت كشورهايي مانند #مجارستان يا جمهوري #چك كه همسويي كمتري با بنيانهاي اتحاديه #اروپا دارند، در آينده نزديك اقدامي براي جدايي از اتحاديه اروپا انجام دهند. زمينههايي كه برخي كشورهاي عضو اتحاديه نسبت به آن اعتراض دارند، مسائلي مانند قدرت نهادهاي سياستگذار ملي در برابر قدرت نهادهاي فراملي اتحاديه اروپا يا مساله پناهجويان است. اما در برابر اقتصاد اين كشورها بهشدت به اروپا وابسته است، دسترسي آنها به بازار واحد اروپايي يك امتياز غيرقابل چشمپوشي براي كشورهاي كوچكتر اتحاديه محسوب ميشود و بسياري از آنها سالانه ميلياردها يورو كمك از اتحاديه دريافت ميكنند. اگر چنين كشورهايي بخواهند از اتحاديه اروپا خارج شوند، هم از امتياز دسترسي به بازار واحد اروپايي محروم ميشوند و هم كمكهاي مالي اتحاديه را از دست ميدهند .
#EU
http://www.pa-journal.com/news/wp-content/uploads/2016/08/merkel2.jpg
📝 مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد #گزارش هفتگی خود را از بحران #سوریه منتشر کرده است
#UN
@InternationalRel 👇🏻👇🏻👇🏻
#UN
@InternationalRel 👇🏻👇🏻👇🏻
🔷 شروط امانوئل #مکرون برای سفر به #ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیسجمهور #فرانسه در آستانه سفر به #تهران در پیامی سه خواسته خود از ایران را مطرح کرد.
به گزارش روزنامه کیهان، جواد #کریمی_قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر امانوئل مکرون رئیسجمهوری فرانسه به ایران در روزهای آینده گفت: رئیسجمهوری و وزیر خارجه کشور فرانسه که در آستانه سفر به تهران هستند سه خواسته مهم خود از تهران را در پیامی مطرح کردند.
1️⃣ وی اظهار کرد: اولین خواسته فرانسویان از ایران این است که مقام معظم رهبری آنها را بپذیرد و امانوئل مکرون با ایشان دیدار کند.
2️⃣ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه خواسته دوم ساکنان کاخ #الیزه از #تهران مربوط به برنامه موشکی است، افزود: رئیسجمهوری فرانسه از ایران میخواهد که در پایان سفرش به تهران، با همتای ایرانی خود نشستی مطبوعاتی برگزار و در آن نشست اعلام کند که ایران در موضوع برنامه موشکی حاضر است پشت میز مذاکره بنشیند.
3️⃣ کریمی قدوسی در پایان با بیان اینکه سومین خواسته امانوئل مکرون درباره مسائل منطقه است، خاطرنشان کرد: درخواست دیگر رئیسجمهوری فرانسه این است که یک میز جدید برای مذاکره سه جانبه #ایران، #آمریکا و #عربستان پیرامون مسائل منطقه، جریان مقاومت و #یمن تشکیل شود و این مسائل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در گفتوگو با الف با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اعلام شده هیچکس درخصوص مسائل موشکی، مسائل دفاعی و تحولات منطقه که در جهت تضعیف جریان مقاومت است با اروپاییها و آمریکا صحبت و مذاکره نمیکند و موضوعی در دستور کار نخواهد بود، گفت: آنها بهدنبال نشست مشترک سه جانبه آمریکا و رژیم آلسعود از یک طرف و ایران از طرف دیگر، در مورد مسائل یمن و منطقه هستند.
وی تاکید کرد: از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آنها داده شده و شروطی نیز اعلام گشته است. بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیسجمهور فرانسه استقبال میشود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه اخیرا رئیسجمهور فرانسه با #ترامپ رئیسجمهور آمریکا جلسه داشته، افزود: ترامپ گفته اگر ایران به این خواستهها و شروط تن ندهد، ما تمام تحریمها را برمیگردانیم و کار #برجام را یکسره میکنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع صریح رهبری درخصوص برجام و اروپاییها، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای عمومی خود اعلام کردند که اروپاییها باید به آمریکا فشار بیاورند تا تمام اجزای برجام را اجرا کنند.
کریمی قدوسی تاکید کرد: همچنین ایشان بارها فرمودند که مطلقا اروپاییها حق ورود به مسائل و دخالت در اوضاع داخلی ایران را ندارند.
منبع: روزنامه کیهان
#نشریات
https://t.me/InternationalRel
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیسجمهور #فرانسه در آستانه سفر به #تهران در پیامی سه خواسته خود از ایران را مطرح کرد.
به گزارش روزنامه کیهان، جواد #کریمی_قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سفر امانوئل مکرون رئیسجمهوری فرانسه به ایران در روزهای آینده گفت: رئیسجمهوری و وزیر خارجه کشور فرانسه که در آستانه سفر به تهران هستند سه خواسته مهم خود از تهران را در پیامی مطرح کردند.
1️⃣ وی اظهار کرد: اولین خواسته فرانسویان از ایران این است که مقام معظم رهبری آنها را بپذیرد و امانوئل مکرون با ایشان دیدار کند.
2️⃣ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه خواسته دوم ساکنان کاخ #الیزه از #تهران مربوط به برنامه موشکی است، افزود: رئیسجمهوری فرانسه از ایران میخواهد که در پایان سفرش به تهران، با همتای ایرانی خود نشستی مطبوعاتی برگزار و در آن نشست اعلام کند که ایران در موضوع برنامه موشکی حاضر است پشت میز مذاکره بنشیند.
3️⃣ کریمی قدوسی در پایان با بیان اینکه سومین خواسته امانوئل مکرون درباره مسائل منطقه است، خاطرنشان کرد: درخواست دیگر رئیسجمهوری فرانسه این است که یک میز جدید برای مذاکره سه جانبه #ایران، #آمریکا و #عربستان پیرامون مسائل منطقه، جریان مقاومت و #یمن تشکیل شود و این مسائل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در گفتوگو با الف با بیان اینکه بر اساس سیاستهای اعلام شده هیچکس درخصوص مسائل موشکی، مسائل دفاعی و تحولات منطقه که در جهت تضعیف جریان مقاومت است با اروپاییها و آمریکا صحبت و مذاکره نمیکند و موضوعی در دستور کار نخواهد بود، گفت: آنها بهدنبال نشست مشترک سه جانبه آمریکا و رژیم آلسعود از یک طرف و ایران از طرف دیگر، در مورد مسائل یمن و منطقه هستند.
وی تاکید کرد: از سوی نظام نیز پاسخ لازم به آنها داده شده و شروطی نیز اعلام گشته است. بنابراین در صورت تحقق شروط ایران از سفر رئیسجمهور فرانسه استقبال میشود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران تمایلی به این سفر نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه اخیرا رئیسجمهور فرانسه با #ترامپ رئیسجمهور آمریکا جلسه داشته، افزود: ترامپ گفته اگر ایران به این خواستهها و شروط تن ندهد، ما تمام تحریمها را برمیگردانیم و کار #برجام را یکسره میکنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع صریح رهبری درخصوص برجام و اروپاییها، گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای عمومی خود اعلام کردند که اروپاییها باید به آمریکا فشار بیاورند تا تمام اجزای برجام را اجرا کنند.
کریمی قدوسی تاکید کرد: همچنین ایشان بارها فرمودند که مطلقا اروپاییها حق ورود به مسائل و دخالت در اوضاع داخلی ایران را ندارند.
منبع: روزنامه کیهان
#نشریات
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
🔷 سخنگوی وزارت امور خارجه: اطلاعی از کارگروه اصلاح #برجام نداریم"#اروپا درخواستی برای مذاکره موشکی با #ایران نداشته است
سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست هفتگی خود تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از کارگروه اصلاح برجام نداریم و خبری را در این ارتباط اتحادیه اروپا به ما نداده است.
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خود با رسانهها در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق اخبار منتشر شده سه کشور اروپایی با تشکیل کارگروه مشترک با آمریکا برای اصلاح و یا اضافه کردن موادی به برجام موافقت کردهاند و آیا ایران از این موضوع اطلاعی دارد و کشورهای اروپایی در این زمینه با ایران صحبت کردهاند، خطاب به خبرنگار سوالکننده، گفت: فکر میکنم فرض شما از ابتدا اشتباه است و ما چنین سخن و کلامی را به صورت رسمی از سه کشور اروپایی دریافت نکردهایم و فکر میکنیم که باز هم آمریکاییها بر اساس عادت غلط و دیرینه خود رویاهایشان را از زبان دیگران بیان میکنند.
وی خطاب به خبرنگار پرسشکننده تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از این کارگروه که شما اشاره کردید نداریم و خبری در این ارتباط از سوی اتحادیه اروپا به ما داده نشده است.
قاسمی در بخش دیگری از این نشست با بیان این که هیچ ارتباطی بین عدم حضور ظریف با افراد حاضر در اجلاس داووس وجود نداشت، گفت: عدم حضور وزیر خارجه در اجلاس داووس به دلیل نیاز به وجود ایشان برای چیدمان و تحول جدید و رسیدن به یک نقظه مطلوب در تغییر ساختار وزارت خارجه و این که هیچ بخشی از کار متوقف نشود بود و غیر از این موارد بقیه مباحثی که مطرح میشوند گمانهزنی است.
http://alikonline.ir/fa/media/k2/items/cache/528b8eebeca881e9ab35bdfd4eb1e134_L.jpg
سخنگوی وزارت خارجه صبح امروز در نشست هفتگی خود تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از کارگروه اصلاح برجام نداریم و خبری را در این ارتباط اتحادیه اروپا به ما نداده است.
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خود با رسانهها در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق اخبار منتشر شده سه کشور اروپایی با تشکیل کارگروه مشترک با آمریکا برای اصلاح و یا اضافه کردن موادی به برجام موافقت کردهاند و آیا ایران از این موضوع اطلاعی دارد و کشورهای اروپایی در این زمینه با ایران صحبت کردهاند، خطاب به خبرنگار سوالکننده، گفت: فکر میکنم فرض شما از ابتدا اشتباه است و ما چنین سخن و کلامی را به صورت رسمی از سه کشور اروپایی دریافت نکردهایم و فکر میکنیم که باز هم آمریکاییها بر اساس عادت غلط و دیرینه خود رویاهایشان را از زبان دیگران بیان میکنند.
وی خطاب به خبرنگار پرسشکننده تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از این کارگروه که شما اشاره کردید نداریم و خبری در این ارتباط از سوی اتحادیه اروپا به ما داده نشده است.
قاسمی در بخش دیگری از این نشست با بیان این که هیچ ارتباطی بین عدم حضور ظریف با افراد حاضر در اجلاس داووس وجود نداشت، گفت: عدم حضور وزیر خارجه در اجلاس داووس به دلیل نیاز به وجود ایشان برای چیدمان و تحول جدید و رسیدن به یک نقظه مطلوب در تغییر ساختار وزارت خارجه و این که هیچ بخشی از کار متوقف نشود بود و غیر از این موارد بقیه مباحثی که مطرح میشوند گمانهزنی است.
http://alikonline.ir/fa/media/k2/items/cache/528b8eebeca881e9ab35bdfd4eb1e134_L.jpg
https://s2.reutersmedia.net/resources/r/?m=02&d=20180203&t=2&i=1227955494&r=LYNXMPEE120ED&w=1280
⭕️ #آلمان: سفارت #کره_شمالی به محلی برای تهیه قطعات موشکی و هستهای تبدیل شده است
رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان به رسانههای این کشور گفت، کره شمالی از سفارتش در #برلین برای تهیه تجهیزات لازم برای برنامههای موشکی و هستهای استفاده میکند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر در حالی منتشر شده که هیچیک از مقامها در سفارت کره شمالی در برلین به این اتهام پاسخ نگفتهاند.
هانس جورج #ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در برنامهای که در شبکه تلویزیونی NDR این کشور که قرار است روز دوشنبه به روی آنتن رود، گفت: ما متوجه اقداماتی در راستای تهیه قطعات برای برنامههای موشکی و حتی برنامه اتمی کره شمالی در سفارت این کشور در برلین شدیم.
وی ادامه داد، شاید بتوان گفت که این قطعات برای استفاده دو گانه هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار میگیرند.
اظهارات منتشر شده از سوی این شبکه تلویزیونی پیش از پخش برنامه نشان داد که رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفته، مقامهای #برلین پس از مطلع شدن از فعالیتهای سفارت کره شمالی در برلین جلوی آن را گرفتند.
وی افزود: البته نمیتوانیم تضمین کنیم که چنین مواردی را رهگیری کرده و جلوی تمامی این نوع فعالیتها را بگیریم.
رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان همچنین گفت: ضرورت دارد که فرض کنیم برخی از قطعات برای برنامههای موشکی کره شمالی از طریق سایر بازارها یا خریداران غیرواقعی و جعلی از آلمان تامین شده است.
بر مبنای اطلاعات به دست آمده در شبکه تلویزیونی (NDR) سازمان امنیت داخلی آلمان در سالهای ۲۰۱۶ و سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) اطلاعاتی به دست آورده که نشان میدهد کالاهای صادر شده به کره شمالی احتمالا برای برنامههای موشکی این کشور بودهاند.
از جمله این اطلاعات تلاش یک دیپلمات کره شمالی در آلمان بوده که تا سال ۲۰۱۴ کوشیده بود یک مانیتور برای اندازه گیری سلاحهای شیمیایی جنگی در این کشور تهیه کند.
کره شمالی مدتهاست به دلیل برنامههای موشکی و اتمیاش تحت تحریمهای چند جانبه بینالمللی قرار دارد.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-germany-northkorea/german-spy-chief-alleges-north-korea-uses-berlin-embassy-for-procurement-idUSKBN1FN0J2
⭕️ #آلمان: سفارت #کره_شمالی به محلی برای تهیه قطعات موشکی و هستهای تبدیل شده است
رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان به رسانههای این کشور گفت، کره شمالی از سفارتش در #برلین برای تهیه تجهیزات لازم برای برنامههای موشکی و هستهای استفاده میکند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر در حالی منتشر شده که هیچیک از مقامها در سفارت کره شمالی در برلین به این اتهام پاسخ نگفتهاند.
هانس جورج #ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در برنامهای که در شبکه تلویزیونی NDR این کشور که قرار است روز دوشنبه به روی آنتن رود، گفت: ما متوجه اقداماتی در راستای تهیه قطعات برای برنامههای موشکی و حتی برنامه اتمی کره شمالی در سفارت این کشور در برلین شدیم.
وی ادامه داد، شاید بتوان گفت که این قطعات برای استفاده دو گانه هم برای اهداف نظامی و هم برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار میگیرند.
اظهارات منتشر شده از سوی این شبکه تلویزیونی پیش از پخش برنامه نشان داد که رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان گفته، مقامهای #برلین پس از مطلع شدن از فعالیتهای سفارت کره شمالی در برلین جلوی آن را گرفتند.
وی افزود: البته نمیتوانیم تضمین کنیم که چنین مواردی را رهگیری کرده و جلوی تمامی این نوع فعالیتها را بگیریم.
رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان همچنین گفت: ضرورت دارد که فرض کنیم برخی از قطعات برای برنامههای موشکی کره شمالی از طریق سایر بازارها یا خریداران غیرواقعی و جعلی از آلمان تامین شده است.
بر مبنای اطلاعات به دست آمده در شبکه تلویزیونی (NDR) سازمان امنیت داخلی آلمان در سالهای ۲۰۱۶ و سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) اطلاعاتی به دست آورده که نشان میدهد کالاهای صادر شده به کره شمالی احتمالا برای برنامههای موشکی این کشور بودهاند.
از جمله این اطلاعات تلاش یک دیپلمات کره شمالی در آلمان بوده که تا سال ۲۰۱۴ کوشیده بود یک مانیتور برای اندازه گیری سلاحهای شیمیایی جنگی در این کشور تهیه کند.
کره شمالی مدتهاست به دلیل برنامههای موشکی و اتمیاش تحت تحریمهای چند جانبه بینالمللی قرار دارد.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-germany-northkorea/german-spy-chief-alleges-north-korea-uses-berlin-embassy-for-procurement-idUSKBN1FN0J2
(https://attach.fahares.com/Gyo+5vQLbj4e9dSGpodPww==)
🎥 #ویدئو: فرید #زکریا تحلیلگر سی ان ان:
#ترامپ فاقد استراتژی برای خطوط قرمز ترسیم شده خود است
اگر ترامپ بطور یکجانبه توافق هسته ای #ایران را لغو کند و از میان ببرد آنگاه ایرانی ها چندین گزینه دارند، آنها می توانند از توافق خارج شده و برنامه هسته ای خود را از سربگیرند که آنگاه دولت ترامپ با #کره_شمالی دیگری اما این بار در #خاورمیانه سرو کار خواهد داشت یا اینکه ایران، #آمریکا را کنار می گذارد، توافق هسته ای را حفظ می کند و با بقیه جهان به مراوده می پردازد.
🎥 #ویدئو: فرید #زکریا تحلیلگر سی ان ان:
#ترامپ فاقد استراتژی برای خطوط قرمز ترسیم شده خود است
اگر ترامپ بطور یکجانبه توافق هسته ای #ایران را لغو کند و از میان ببرد آنگاه ایرانی ها چندین گزینه دارند، آنها می توانند از توافق خارج شده و برنامه هسته ای خود را از سربگیرند که آنگاه دولت ترامپ با #کره_شمالی دیگری اما این بار در #خاورمیانه سرو کار خواهد داشت یا اینکه ایران، #آمریکا را کنار می گذارد، توافق هسته ای را حفظ می کند و با بقیه جهان به مراوده می پردازد.
Telegram
attach 📎
حزب #مکرون در انتخابات میاندوره ای شکست خورد
حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری #فرانسه اولین تجربه انتخاباتی اش را پس از پیروزی خیره کننده ماه ژوئن گذشته تجربه کرد و شکست خورد.
@InternationalRel
حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری #فرانسه اولین تجربه انتخاباتی اش را پس از پیروزی خیره کننده ماه ژوئن گذشته تجربه کرد و شکست خورد.
@InternationalRel