✔️ نشریه تایم: #ترامپ در تلاش است تا دنیایی را که #آمریکا درست کرده تخریب کند.
🔗 http://time.com/5118046/donald-trump-davos/?xid=homepage&pcd=hp-magmod
🔗 http://time.com/5118046/donald-trump-davos/?xid=homepage&pcd=hp-magmod
Time
How Donald Trump Is Trying to Undo the World That America Made
He is undoing the world America made
🔵 نخستین عذرخواهی #ترامپ؛ ترامپ به خاطر بازنشر توییت گروه اسلامستیز عذرخواهی کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری #آمریکا از بازنشر مطالب #تویتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.
در ماه نوامبر سال گذشته، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توییتر خود پخش کرد که در آن ظاهرا خشونت اسلامگرایان به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا #فرانسن، معاون رهبر گروه "اول #بریتانیا" توییت کرده بود.
فرانسن در سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام توهین مذهبی به یک زن مسلمان محاکمه و مجرم شناخته شده بود.
حیدا فرانسن ادعا کرده بود که این نوار صحنه کتک خوردن یک زن هلندی از یک مهاجر مسلمان را نشان میدهد.
BBC
https://t.me/InternationalRel
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری #آمریکا از بازنشر مطالب #تویتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.
در ماه نوامبر سال گذشته، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توییتر خود پخش کرد که در آن ظاهرا خشونت اسلامگرایان به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا #فرانسن، معاون رهبر گروه "اول #بریتانیا" توییت کرده بود.
فرانسن در سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام توهین مذهبی به یک زن مسلمان محاکمه و مجرم شناخته شده بود.
حیدا فرانسن ادعا کرده بود که این نوار صحنه کتک خوردن یک زن هلندی از یک مهاجر مسلمان را نشان میدهد.
BBC
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
✔️ #کیسینجر: #ایران به بزرگترین چالش #خاورمیانه تبدیل شده است
هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.
هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در نشست «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» کمیته نیروهای مسلح سنا، عنوان کرد: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی بیش از سایر قدرت های این منطقه، قدرتی یکپارچه باقی مانده و توانسته است زبان و فرهنگ خود را حفظ کند.
وی گفت: نحوه تقسیم اراضی بازپس گرفته شده از #داعش یک چالش است. اگر این اراضی تحت کنترل ایران قرار گیرد، این کشور کمربند نفوذی خواهد داشت که از #تهران به #بغداد، سپس به #دمشق و بعد به #بیروت می رسد. در آن صورت نسخه جهادی ایران جایگزین نسخه داعش شده و یک امپراطوری احیا شده ایرانی ظهور میکند.
کیسینجر ادامه داد: اثر کنونی این کشور برآمده از تصویری است که از ایران به عنوان یک «کشور در آستانه هسته ای شدن» در چشم بسیاری از رهبران منطقه ترسیم شده است. به نظر می رسد توافق سال ۲۰۱۵ این جایگاه را تائید کرد.
وی مدعی شد: نفوذ ایران با راهبرد نامحسوس و تهاجمی این کشور بیش از پیش تقویت شده است، این کشور از یک سو خود را در چارچوب نظام سازمان ملل با تمام محدودیت هایش تعریف کرده و از سوی دیگر خود را قدرتی انقلابی می شناسد که نظم موجود جهانی را مورد تهاجم قرار می دهد.
کیسینجر اظهار داشت: باید برای مقابله با ایران، راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود. وزیر خارجه پیشین #آمریکا مدعی شد: برای مقابله با توسعه طلبی هژمونیک ایران، ایالات متحده و متحدانش باید مشابه نقشی که ایالات متحده در پایان دادن به جنگ سرد ایفا کرد را دنبال کنند.
کیسینجر ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی، تحت رهبری ایالات متحده ائتلافی شکل گرفت که مرزهای محدوده توسعه قابل تحمل نفوذ شوروی را ترسیم کرد. این راهبرد نهایتا به مهار و پایان مسالمت آمیز جنگ سرد منجر شد.
وی گفت: اجرای توافق هسته ای پیش شرط ممانعت از اشاعه تسلیحاتی ای است که اگر در خاورمیانه و آسیا رخ دهد، ساختار بازدارندگی موجود را دچار تحول می کند. ایالات متحده باید به صراحت اعلام کند که فراتر از اجرای برجام، با هرگونه ظهور توانمندی نظامی هسته ای ایران مخالفت می کند.
https://s-i.huffpost.com/gen/2031088/images/n-HENRY-KISSINGER-628x314.jpg
هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.
هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در نشست «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» کمیته نیروهای مسلح سنا، عنوان کرد: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی بیش از سایر قدرت های این منطقه، قدرتی یکپارچه باقی مانده و توانسته است زبان و فرهنگ خود را حفظ کند.
وی گفت: نحوه تقسیم اراضی بازپس گرفته شده از #داعش یک چالش است. اگر این اراضی تحت کنترل ایران قرار گیرد، این کشور کمربند نفوذی خواهد داشت که از #تهران به #بغداد، سپس به #دمشق و بعد به #بیروت می رسد. در آن صورت نسخه جهادی ایران جایگزین نسخه داعش شده و یک امپراطوری احیا شده ایرانی ظهور میکند.
کیسینجر ادامه داد: اثر کنونی این کشور برآمده از تصویری است که از ایران به عنوان یک «کشور در آستانه هسته ای شدن» در چشم بسیاری از رهبران منطقه ترسیم شده است. به نظر می رسد توافق سال ۲۰۱۵ این جایگاه را تائید کرد.
وی مدعی شد: نفوذ ایران با راهبرد نامحسوس و تهاجمی این کشور بیش از پیش تقویت شده است، این کشور از یک سو خود را در چارچوب نظام سازمان ملل با تمام محدودیت هایش تعریف کرده و از سوی دیگر خود را قدرتی انقلابی می شناسد که نظم موجود جهانی را مورد تهاجم قرار می دهد.
کیسینجر اظهار داشت: باید برای مقابله با ایران، راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود. وزیر خارجه پیشین #آمریکا مدعی شد: برای مقابله با توسعه طلبی هژمونیک ایران، ایالات متحده و متحدانش باید مشابه نقشی که ایالات متحده در پایان دادن به جنگ سرد ایفا کرد را دنبال کنند.
کیسینجر ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی، تحت رهبری ایالات متحده ائتلافی شکل گرفت که مرزهای محدوده توسعه قابل تحمل نفوذ شوروی را ترسیم کرد. این راهبرد نهایتا به مهار و پایان مسالمت آمیز جنگ سرد منجر شد.
وی گفت: اجرای توافق هسته ای پیش شرط ممانعت از اشاعه تسلیحاتی ای است که اگر در خاورمیانه و آسیا رخ دهد، ساختار بازدارندگی موجود را دچار تحول می کند. ایالات متحده باید به صراحت اعلام کند که فراتر از اجرای برجام، با هرگونه ظهور توانمندی نظامی هسته ای ایران مخالفت می کند.
https://s-i.huffpost.com/gen/2031088/images/n-HENRY-KISSINGER-628x314.jpg
#معرفی #رویداد
🔵 كميته دانشجويی انجمن ايرانی مطالعات سازمان ملل متحد برگزار ميكند:
"چهارمين نشست از مجموعه نشست های خوانش اسناد بين المللی"
با موضوع : "بررسی سند پيشنويس مواد كميسيون حقوق بين الملل درباره حقوق حاكم بر آبخوان های فرامرزی سال ٢٠٠٨ "
🔹 ارائه دهندگان:
انوشيروان نادرى
امير محمد شهريارى
دانشجويان كارشناسى ارشد ديپلماسی و سازمان هاي بين المللی دانشكده روابط بين الملل وزارت امور خارجه
🔹 با حضور:
آقاي دكتر سيد حسين سادات ميدانی
استاديار دانشكده روابط بين الملل
🔹زمان: چهارشنبه ١٨ بهمن ماه ١٣٩٦
از ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨
🔹 مكان: خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن خیام
کریم خان، خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش ورشو
🔸 با توجه به نوع و سطح برنامه و همچنين محدوديت ظرفيت، اولويت حضور در نشست، با دانشجويان حقوق و روابط بين الملل مقطع كارشناسي ارشد و دكترى است.
🔸خواهشمند است جهت شركت در نشست نام، نام خانوادگي، مقطع و رشته تحصيلي خود را به شماره زیر تلگرام کنند:
٠٩١٢٨١٢٨٤٧٨
✔️ با توجه به اينكه اين مجموعه از نشستها به منظور افزايش مهارت دانشجويان در ارايه مطالب و بحث و تبادل نظر برگزار ميگردد؛ فايلهای مورد نيازى كه لازم است پيش از حضور در جلسه توسط علاقه مندان مطالعه گردد و در روز نشست همراه داشته باشند؛ حضور ايشان ارسال خواهد شد. لطفا با آمادگي در جلسه حضور به هم رسانيد.
https://t.me/InternationalRel
🔵 كميته دانشجويی انجمن ايرانی مطالعات سازمان ملل متحد برگزار ميكند:
"چهارمين نشست از مجموعه نشست های خوانش اسناد بين المللی"
با موضوع : "بررسی سند پيشنويس مواد كميسيون حقوق بين الملل درباره حقوق حاكم بر آبخوان های فرامرزی سال ٢٠٠٨ "
🔹 ارائه دهندگان:
انوشيروان نادرى
امير محمد شهريارى
دانشجويان كارشناسى ارشد ديپلماسی و سازمان هاي بين المللی دانشكده روابط بين الملل وزارت امور خارجه
🔹 با حضور:
آقاي دكتر سيد حسين سادات ميدانی
استاديار دانشكده روابط بين الملل
🔹زمان: چهارشنبه ١٨ بهمن ماه ١٣٩٦
از ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨
🔹 مكان: خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن خیام
کریم خان، خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش ورشو
🔸 با توجه به نوع و سطح برنامه و همچنين محدوديت ظرفيت، اولويت حضور در نشست، با دانشجويان حقوق و روابط بين الملل مقطع كارشناسي ارشد و دكترى است.
🔸خواهشمند است جهت شركت در نشست نام، نام خانوادگي، مقطع و رشته تحصيلي خود را به شماره زیر تلگرام کنند:
٠٩١٢٨١٢٨٤٧٨
✔️ با توجه به اينكه اين مجموعه از نشستها به منظور افزايش مهارت دانشجويان در ارايه مطالب و بحث و تبادل نظر برگزار ميگردد؛ فايلهای مورد نيازى كه لازم است پيش از حضور در جلسه توسط علاقه مندان مطالعه گردد و در روز نشست همراه داشته باشند؛ حضور ايشان ارسال خواهد شد. لطفا با آمادگي در جلسه حضور به هم رسانيد.
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
https://st2.depositphotos.com/1006360/5499/i/950/depositphotos_54994147-stock-photo-flags-north-korea-and-russia.jpg
🔵#گزارش اختصاصی رویتر: #کره_شمالی برخلاف تحریم شورای امنیت، از طریق #روسیه صادرات زغال سنگ داشته
کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به #کره_جنوبی و #ژاپن منتقل شده است. به نظر میرسد این حمل و نقلها ناقض تحریمهای اعمالی علیه کره شمالی باشد.
شورای امنیت سازمان ملل صادرات زغال سنگ از سوی کره شمالی را از پنجم ماه اوت سال گذشته میلادی برای قطع مهمترین منبع درآمد پیونگ یانگ و جلوگیری از سرمایهگذاری آن در حوزه تسلیحات هستهای و برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است.
سه منبع اطلاعاتی اروپایی غربی اعلام کردند: این دولت مرموز کمونیست دست کم سه بار از طریق کشتی زغال سنگ به بندرهای روسیه صادر کرده و سپس این محمولهها به کره جنوبی و ژاپن فرستاده شدهاند.
یک منبع کشتیرانی اروپایی غربی اعلام کرد: برخی از این محمولهها در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ژاپن و کره جنوبی رسیده است.
همچنین یک منبع امنیتی #آمریکا تایید کرد که کره شمالی از طریق روسیه تجارت زغال سنگ داشته است. این منبع اعلام کرد: هنوز این تجارت ادامه دارد.
همچنین یکی از سه منبع اطلاعاتی اروپای غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بندر #ناخودکا روسیه به یک هاب حمل و نقل کشتیرانی برای زغال سنگ کره شمالی تبدیل شده است.
وزارت خارجه روسیه در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال دو وکیل متخصص در امور تحریمها به رویترز اعلام کردهاند که به نظر میرسد این صادرات ناقض تحریمهای سازمان ملل بوده است.
خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته است بررسی کند که آیا زغال سنگ فرستاده شده از روسیه همان زغال سنگ صادر شده به کره جنوبی و ژاپن است یا نه.
با این حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از این کشتیها را به نام UAL JI BONG6 به دلیل انتقال زغال سنگ کره شمالی به بندر خولمسک روسیه در پنجم سپتامبر تحریم کرد.
همچنین دیپلماتهای غربی اعلام کردند که روسیه هیچ گزارشی مبنی بر واردات زغال سنگ کره شمالی در سال گذشته به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل نداده است.
درباره این مسئله یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمل و نقل کشتیرانی از سوی کره شمالی اعلام کرد: کاملا مشخص است که باید روسیه اقدام بیشتری انجام دهد. لازم است تمام اعضای سازمان ملل از جمله روسیه قطعنامههای تحریمی را با حسن نیت اجرا کند. ما از همه اعضا میخواهیم که این اقدام را انجامد دهند.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-northkorea-missiles-coal-russia/exclusive-despite-sanctions-north-korea-exported-coal-to-south-and-japan-via-russia-intelligence-sources-idUSKBN1FE35N
🔵#گزارش اختصاصی رویتر: #کره_شمالی برخلاف تحریم شورای امنیت، از طریق #روسیه صادرات زغال سنگ داشته
کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به #کره_جنوبی و #ژاپن منتقل شده است. به نظر میرسد این حمل و نقلها ناقض تحریمهای اعمالی علیه کره شمالی باشد.
شورای امنیت سازمان ملل صادرات زغال سنگ از سوی کره شمالی را از پنجم ماه اوت سال گذشته میلادی برای قطع مهمترین منبع درآمد پیونگ یانگ و جلوگیری از سرمایهگذاری آن در حوزه تسلیحات هستهای و برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است.
سه منبع اطلاعاتی اروپایی غربی اعلام کردند: این دولت مرموز کمونیست دست کم سه بار از طریق کشتی زغال سنگ به بندرهای روسیه صادر کرده و سپس این محمولهها به کره جنوبی و ژاپن فرستاده شدهاند.
یک منبع کشتیرانی اروپایی غربی اعلام کرد: برخی از این محمولهها در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ژاپن و کره جنوبی رسیده است.
همچنین یک منبع امنیتی #آمریکا تایید کرد که کره شمالی از طریق روسیه تجارت زغال سنگ داشته است. این منبع اعلام کرد: هنوز این تجارت ادامه دارد.
همچنین یکی از سه منبع اطلاعاتی اروپای غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بندر #ناخودکا روسیه به یک هاب حمل و نقل کشتیرانی برای زغال سنگ کره شمالی تبدیل شده است.
وزارت خارجه روسیه در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال دو وکیل متخصص در امور تحریمها به رویترز اعلام کردهاند که به نظر میرسد این صادرات ناقض تحریمهای سازمان ملل بوده است.
خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته است بررسی کند که آیا زغال سنگ فرستاده شده از روسیه همان زغال سنگ صادر شده به کره جنوبی و ژاپن است یا نه.
با این حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از این کشتیها را به نام UAL JI BONG6 به دلیل انتقال زغال سنگ کره شمالی به بندر خولمسک روسیه در پنجم سپتامبر تحریم کرد.
همچنین دیپلماتهای غربی اعلام کردند که روسیه هیچ گزارشی مبنی بر واردات زغال سنگ کره شمالی در سال گذشته به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل نداده است.
درباره این مسئله یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمل و نقل کشتیرانی از سوی کره شمالی اعلام کرد: کاملا مشخص است که باید روسیه اقدام بیشتری انجام دهد. لازم است تمام اعضای سازمان ملل از جمله روسیه قطعنامههای تحریمی را با حسن نیت اجرا کند. ما از همه اعضا میخواهیم که این اقدام را انجامد دهند.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-northkorea-missiles-coal-russia/exclusive-despite-sanctions-north-korea-exported-coal-to-south-and-japan-via-russia-intelligence-sources-idUSKBN1FE35N
⭕️ سرمایه گذاری #عربستان در خط لوله رقیب گاز #ایران
معاون نخست وزیر #ترکمنستان در امور سوخت و انرژی گفت، عربستان در حال سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت خط لوله انتقال گاز #ترکمنستان- #افغانستان- #پاکستان- #هند، موسوم به خط لوله #تاپی است.
مقصد #بابایف، معاون نخست وزیر ترکمنستان در نشست دولت این کشور گفت، بر اساس موافقتنامه های منعقده در می 2016، اعتباراتی از سوی صندوق توسعه عربستان برای خط لوله تاپی اختصاص یافته است.
بر اساس این گزارش قربانقلی بردی #محمدوف، رئیس جمهوری ترکمنستان گفته که اجرایی شدن پروژه تاپی میتواند از نظر برقراری امنیت انرژی و توسعه پایدار در منطقه اهمیت قابل توجهی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد که احداث خط لوله انتقال گاز تاپی که از طریق آن گاز به بزرگترین کشورهای آسیای جنوب شرقی انتقال خواهد یافت، یک عامل مهم در توسعه اقتصاد منطقه خواهد بود و به حل مسائل اجتماعی و بشردوستان و تقویت صلح و ثبات کمک خواهد کرد.
رئیس دولت ترکمنستان نیز گفته، سرمایه گذاری های اختصاص یافته از سوی صندوق توسعه عربستان نشان دهنده علاقمندی بالای سرمایه گذاران خارجی به ساخت خط لوله تاپی است.
وی افزود: «ترکمنستان و عربستان از کشورهایی هستند که دارای منابع طبیعی گسترده ای هستند و این شرایط مساعدی را برای توسعه همکاری های بین دولتی در بخش سوخت و انرژی و سایر بخش ها فراهم می سازد.»
احداث بخش ترکمنی خط لوله تاپی در دسامبر 2015 آغاز شده است. طول کل این خط لوله 1814 کیلومتر خواهد بود که 214 کیلومتر آن از ترکمنستان، 774 کیلومتر از افغانستان، 826 کیلومتر از پاکستان عبور خواهد کرد و به منطقه فازیلکا در مرز با #هند خواهد رسید. هزینه اولیه این پروژه 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
با توجه به عبور خط لوله تاپی از خاک افغانستان، مسائل تامین مالی و امنیت از مهمترین موانع اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.
http://debuglies.com/wp-content/uploads/2017/01/TAPI-copy.jpg
معاون نخست وزیر #ترکمنستان در امور سوخت و انرژی گفت، عربستان در حال سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت خط لوله انتقال گاز #ترکمنستان- #افغانستان- #پاکستان- #هند، موسوم به خط لوله #تاپی است.
مقصد #بابایف، معاون نخست وزیر ترکمنستان در نشست دولت این کشور گفت، بر اساس موافقتنامه های منعقده در می 2016، اعتباراتی از سوی صندوق توسعه عربستان برای خط لوله تاپی اختصاص یافته است.
بر اساس این گزارش قربانقلی بردی #محمدوف، رئیس جمهوری ترکمنستان گفته که اجرایی شدن پروژه تاپی میتواند از نظر برقراری امنیت انرژی و توسعه پایدار در منطقه اهمیت قابل توجهی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد که احداث خط لوله انتقال گاز تاپی که از طریق آن گاز به بزرگترین کشورهای آسیای جنوب شرقی انتقال خواهد یافت، یک عامل مهم در توسعه اقتصاد منطقه خواهد بود و به حل مسائل اجتماعی و بشردوستان و تقویت صلح و ثبات کمک خواهد کرد.
رئیس دولت ترکمنستان نیز گفته، سرمایه گذاری های اختصاص یافته از سوی صندوق توسعه عربستان نشان دهنده علاقمندی بالای سرمایه گذاران خارجی به ساخت خط لوله تاپی است.
وی افزود: «ترکمنستان و عربستان از کشورهایی هستند که دارای منابع طبیعی گسترده ای هستند و این شرایط مساعدی را برای توسعه همکاری های بین دولتی در بخش سوخت و انرژی و سایر بخش ها فراهم می سازد.»
احداث بخش ترکمنی خط لوله تاپی در دسامبر 2015 آغاز شده است. طول کل این خط لوله 1814 کیلومتر خواهد بود که 214 کیلومتر آن از ترکمنستان، 774 کیلومتر از افغانستان، 826 کیلومتر از پاکستان عبور خواهد کرد و به منطقه فازیلکا در مرز با #هند خواهد رسید. هزینه اولیه این پروژه 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
با توجه به عبور خط لوله تاپی از خاک افغانستان، مسائل تامین مالی و امنیت از مهمترین موانع اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.
http://debuglies.com/wp-content/uploads/2017/01/TAPI-copy.jpg
http://bit.ly/2FiCB5R
🔴 المیادین از طرح پنج کشور برای تقسیم #سوریه و قیمومت بینالمللی بر آن خبر داد
پایگاه شبکه المیادین از سند خطیری پرده برداشت که "گروه #واشنگتن" (متشکل از ایالات متحده #آمریکا، #فرانسه، #انگلیس، #عربستان و #اردن) تدوین کرده است.
🔹 تجزیه سوریه و تشکیل حکومت های منطقه ای
در این سند به تجزیه سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت» و تشکیل حکومت های منطقه ای دارای اختیارات گسترده، اشاره شده است، اما از کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سویه و تشکیل هیات حکومت انتقالی سخنی به میان نیامده بلکه موارد خطرناکتری را شامل می شود.
گروه موسوم به گروه واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، اولین نشست خود را دو هفته پیش در واشنگتن برگزار کردند و برای بار دوم نیز سه شنبه گذشته در #پاریس و در حاشیه کنفرانس «پیگرد عاملان حملات شیمیایی در سوریه»، گرد هم آمدند.
این طرح تحویل نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده تا به عنوان محور اصلی مذاکرات سوریه قرار گیرد و علاوه بر این به تعدادی از طرف های مرتبط با بحران سوریه ارائه شده است.
🔹 سند واشنگتن ناقض قطعنامه های بین المللی مرتبط با سوریه است
سند تهیه شده از سوی گروه واشنگتن ناقض قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2254 است که در آن به طور رسمی تاکید شده است تدوین قانون اساسی سوریه جز مسئولیت های مردم این کشور است.
این سند همچنین تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو» شامل یک نقشه راه برای تهیه قانون اساسی جدید و با جزئیاتی کامل درباره اختیارات ریاست جمهوری، نخست وزیر، حکومت های منطقه ای، قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی و نیز چگونگی تشکیل مجلس نمایندگان است.
بخش دیگری از این سند نیز شامل بندهایی درباره روند برگزاری انتخابات، افراد برخوردار از حق شرکت در انتخابات، چگونگی تشکیل کمیته های نظارت و کمیته های رسیدگی به شکایات و سایر موارد است.
🔹 تجزیه سوریه و قیمومیت سازمان ملل بر آن
این سند حرفی از تشکیل هیئت حکومت انتفالی یا کناره گیری بشار اسد به میان نیاورده است اما شامل موارد خطرناکتر از آن است، به این معنی که تحت عنوان عدم مرکزیت و تشکیل حکومت های منطقه ای با اختیارات گسترده و قرار گرفتن این کشور تحت قیمومیت مستقیم سازمان ملل، اشاراتی به تجزیه سوریه کرده است.
🔹 تشریفاتی کردن ریاست جمهوری در سوریه
علاوه بر این در این سند بندهایی وجود دارد که به سلب اختیارات ریاست جمهوری اشاره شده به گونه ای که آن را به ریاست تشریفاتی تبدیل می کند.
بر اساس این سند و تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو»، تعیین نخست وزیر و وزیران به شیوه ای است که نیازی به موافقت رئیس جمهور نیست و همچنین رئیس جمهوری حق صدور فرمان انحلال پارلمان را ندارد.
🔹 تشکیل فدرالیسم در سوریه
در بند پنج این سند تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه » جزییاتی به شکل مبهم ذکر شده که بیانگر تلاش برای تقسیم سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت و توازن منافع منطقه ای»، است بدون اینکه در خصوص چگونگی توازن منافع منطقه ای توضیحی داده باشد.
با این حال در همین بند آشکارا به اعطای قدرت به حکومت های منطقه ای اشاره شده و آمده است که هدف تبدیل سوریه به چیزی شبیه فدرالیسم است.
🔴 المیادین از طرح پنج کشور برای تقسیم #سوریه و قیمومت بینالمللی بر آن خبر داد
پایگاه شبکه المیادین از سند خطیری پرده برداشت که "گروه #واشنگتن" (متشکل از ایالات متحده #آمریکا، #فرانسه، #انگلیس، #عربستان و #اردن) تدوین کرده است.
🔹 تجزیه سوریه و تشکیل حکومت های منطقه ای
در این سند به تجزیه سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت» و تشکیل حکومت های منطقه ای دارای اختیارات گسترده، اشاره شده است، اما از کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سویه و تشکیل هیات حکومت انتقالی سخنی به میان نیامده بلکه موارد خطرناکتری را شامل می شود.
گروه موسوم به گروه واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، اولین نشست خود را دو هفته پیش در واشنگتن برگزار کردند و برای بار دوم نیز سه شنبه گذشته در #پاریس و در حاشیه کنفرانس «پیگرد عاملان حملات شیمیایی در سوریه»، گرد هم آمدند.
این طرح تحویل نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده تا به عنوان محور اصلی مذاکرات سوریه قرار گیرد و علاوه بر این به تعدادی از طرف های مرتبط با بحران سوریه ارائه شده است.
🔹 سند واشنگتن ناقض قطعنامه های بین المللی مرتبط با سوریه است
سند تهیه شده از سوی گروه واشنگتن ناقض قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2254 است که در آن به طور رسمی تاکید شده است تدوین قانون اساسی سوریه جز مسئولیت های مردم این کشور است.
این سند همچنین تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو» شامل یک نقشه راه برای تهیه قانون اساسی جدید و با جزئیاتی کامل درباره اختیارات ریاست جمهوری، نخست وزیر، حکومت های منطقه ای، قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی و نیز چگونگی تشکیل مجلس نمایندگان است.
بخش دیگری از این سند نیز شامل بندهایی درباره روند برگزاری انتخابات، افراد برخوردار از حق شرکت در انتخابات، چگونگی تشکیل کمیته های نظارت و کمیته های رسیدگی به شکایات و سایر موارد است.
🔹 تجزیه سوریه و قیمومیت سازمان ملل بر آن
این سند حرفی از تشکیل هیئت حکومت انتفالی یا کناره گیری بشار اسد به میان نیاورده است اما شامل موارد خطرناکتر از آن است، به این معنی که تحت عنوان عدم مرکزیت و تشکیل حکومت های منطقه ای با اختیارات گسترده و قرار گرفتن این کشور تحت قیمومیت مستقیم سازمان ملل، اشاراتی به تجزیه سوریه کرده است.
🔹 تشریفاتی کردن ریاست جمهوری در سوریه
علاوه بر این در این سند بندهایی وجود دارد که به سلب اختیارات ریاست جمهوری اشاره شده به گونه ای که آن را به ریاست تشریفاتی تبدیل می کند.
بر اساس این سند و تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو»، تعیین نخست وزیر و وزیران به شیوه ای است که نیازی به موافقت رئیس جمهور نیست و همچنین رئیس جمهوری حق صدور فرمان انحلال پارلمان را ندارد.
🔹 تشکیل فدرالیسم در سوریه
در بند پنج این سند تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه » جزییاتی به شکل مبهم ذکر شده که بیانگر تلاش برای تقسیم سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت و توازن منافع منطقه ای»، است بدون اینکه در خصوص چگونگی توازن منافع منطقه ای توضیحی داده باشد.
با این حال در همین بند آشکارا به اعطای قدرت به حکومت های منطقه ای اشاره شده و آمده است که هدف تبدیل سوریه به چیزی شبیه فدرالیسم است.
🔴 وقوع انفجار در #قندهار #افغانستان دستکم زخمی 10 از جمله چهار نیروی پلیس و 6 غیرنظامی برجای گذاشت.
@internationalrel
@internationalrel
🔵 شبکه فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد که #ایران از زمان حصول توافق هستهای تاکنون 23 موشک آزمایش کرده است که 16 مورد آن قابلیت هستهای دارد
شبکه فاکس نیوز به گزارشی از بنیاد دفاع از دموکراسیها دست یافته است که مدعی است ایران از زمان حصول توافق هستهای با گروه 1+5 در سال 2015 تاکنون برنامه موشکهای بالستیک خود را دنبال کرده و حتی موشکهایی با قابلیت هستهای آزمایش کرده است که به اعتقاد برخی از منتقدان نقض توافق هستهای محسوب میشود.
گزارش بنیاد دفاع از دموکراسیها ادعا کرده که از میان موشکهای بالستیکی که ایران در سال 2017 آزمایش کرده تنها چهار یا پنج موشک ممکن است دارای قابلیت هستهای بوده باشند. ایران در سال 2016 نیز 10 یا 11 موشک آزمایش کرده که گفته میشود دارای قابلیت هستهای بودند.
این ادعاها در حالی مطرح میشود که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در آن توافق هستهای مورد تایید قرار گرفته، تنها از ایران میخواهد از آزمایش موشکهای بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هستهای دارند، خودداری کند. این بدان معنی است که این قطعنامه و بالطبع توافق هستهای مانع از ادامه توسعه برنامه موشکی ایران نمیشوند.
🔗 http://www.foxnews.com/politics/2018/01/25/iran-has-fired-23-ballistic-missiles-since-start-2015-nuclear-deal-explosive-report-shows.html
شبکه فاکس نیوز به گزارشی از بنیاد دفاع از دموکراسیها دست یافته است که مدعی است ایران از زمان حصول توافق هستهای با گروه 1+5 در سال 2015 تاکنون برنامه موشکهای بالستیک خود را دنبال کرده و حتی موشکهایی با قابلیت هستهای آزمایش کرده است که به اعتقاد برخی از منتقدان نقض توافق هستهای محسوب میشود.
گزارش بنیاد دفاع از دموکراسیها ادعا کرده که از میان موشکهای بالستیکی که ایران در سال 2017 آزمایش کرده تنها چهار یا پنج موشک ممکن است دارای قابلیت هستهای بوده باشند. ایران در سال 2016 نیز 10 یا 11 موشک آزمایش کرده که گفته میشود دارای قابلیت هستهای بودند.
این ادعاها در حالی مطرح میشود که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در آن توافق هستهای مورد تایید قرار گرفته، تنها از ایران میخواهد از آزمایش موشکهای بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هستهای دارند، خودداری کند. این بدان معنی است که این قطعنامه و بالطبع توافق هستهای مانع از ادامه توسعه برنامه موشکی ایران نمیشوند.
🔗 http://www.foxnews.com/politics/2018/01/25/iran-has-fired-23-ballistic-missiles-since-start-2015-nuclear-deal-explosive-report-shows.html
Fox News
Iran has fired 23 ballistic missiles since start of 2015 nuclear deal, explosive report shows
Iran’s launching of nuclear-capable ballistic missiles has moderated over the past year, though it continues robust testing and developing of its program, particularly since signing the 2015 Iran nuclear agreement, according to a detailed report on its missile…
https://tec.fsi.stanford.edu/sites/default/files/styles/820xauto/public/shutterstock_355422731_russia-us_flag.jpg?itok=WxaEFnYw
⭕️ #آمریکا 21 شخص شامل ایوگنی #چرزوف معاون وزیر انرژی #روسیه و 9 نهاد مرتبط با روسیه را به لیست تحریمها اضافه کرد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین امروز جمعه همچنین 12 نهاد را به لیست تحریمها اضافه کرد.
@internationalrel
⭕️ #آمریکا 21 شخص شامل ایوگنی #چرزوف معاون وزیر انرژی #روسیه و 9 نهاد مرتبط با روسیه را به لیست تحریمها اضافه کرد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین امروز جمعه همچنین 12 نهاد را به لیست تحریمها اضافه کرد.
@internationalrel
Forwarded from کانال محیط زیست ایران
امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی امروز با مترو به نماز جمعه رفتند
#از_خودمان_شروع_کنیم
#هوای_پاک
@ch_envir_iran
#از_خودمان_شروع_کنیم
#هوای_پاک
@ch_envir_iran
🔵 Illеgally Entering North Korea (2018 Documentary)
🎥 مستند «ورود غیرقانونی به #کره_شمالی» داستان جوانی است که در هنگام ورود به این کشور تنها 20 سال داشته؛ وی در طول این سفر تلاش کرده تا تصاویر و #ویدئو های مفیدی از درون کره شمالی تهیه کند. تصاویر موجود در مستند، تهیه شده توسط این جوان ماجراجو است.
اتفاقات رخ داده در طول سفر وی، بر جذابیت مستند افزوده است.
(https://attach.fahares.com/VE66NNirtLVW/EKD7IXqjQ==)
🔵 Illеgally Entering North Korea (2018 Documentary)
🎥 مستند «ورود غیرقانونی به #کره_شمالی» داستان جوانی است که در هنگام ورود به این کشور تنها 20 سال داشته؛ وی در طول این سفر تلاش کرده تا تصاویر و #ویدئو های مفیدی از درون کره شمالی تهیه کند. تصاویر موجود در مستند، تهیه شده توسط این جوان ماجراجو است.
اتفاقات رخ داده در طول سفر وی، بر جذابیت مستند افزوده است.
(https://attach.fahares.com/VE66NNirtLVW/EKD7IXqjQ==)
Telegram
attach 📎
📷 #عکس:
جورابهای جاستین #ترودو، نخست وزیر #کانادا در اجلاس #داووس مورد توجه عکاسان خبری قرار گرفت.
@internationalrel
جورابهای جاستین #ترودو، نخست وزیر #کانادا در اجلاس #داووس مورد توجه عکاسان خبری قرار گرفت.
@internationalrel
✔️ براساس اعلام رسمی کمیته مسول رتبه بندی ریسک کشورهای دنیا در #OECD , مبتنی بر تصمیم آن سازمان، رتبه اعتباری کشورمان به ۵ ارتقا پیدا کرد
پس از آنکه حدود 10 سال رتبه اعتباری یا ریسک کشوری #ایران 7، یعنی پایین ترین درجه ممکن بود، از 2 سال گذشته سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با همکاری وزارت امور خارجه ، صندوق ضمانت صادرات اقداماتی را برای مذاکره و بهبود رتبه اعتباری آغاز نمود که نهایتا علیرغم مخالفت معدودی از کشورهای عضو، رتبه #ایران در سال 2.17 از 7 به 6 ارتقا یافت .
برپایه این گزارش، اما از سال 2017 مجددا رایزنی ها توسط سازمان سرمایه گذاری در وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری صندوق و بویژه وزارت امورخارجه ( سفارت کشورمان در #اتریش) از سرگرفته شد و پس از انجام مذاکرات لازم و تشریح دستاوردهای اقتصادی و بویژه موفقیتهای حاصله در انجام توافقهای مالی با کشورهای مختلف دنیا که خود حاکی از کاهش ریسک سیاسی و اقتصادی کشور است، نهایتا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD ) موضوع را مجددا مورد بحث قرار داده و رتبه ایران را به 5 ارتقا داد .
کاهش رتبه ریسک ایران در کاهش هزینه های تامین سرمایه از نظر مالی معمولا تا حدود 10درصد و از نظر جلب سرمایه گذاران خارجی و اساسا بهبود اعتبار کشور در محافل مالی و بین المللی بسیار موثر است.
گفتنی است که درجه بندی رتبه ها در OECD از 1 الی 7 است و ایران در بهترین حالت در دهه هشتاد به رتبه 4 دست یافته بود .
بدیهی است که تصمیمات اتخاذ شده در آن سازمان تحت تاثیر عوامل سیاسی و بویژه فشار برخی قدرت های بزرگ نیز می باشد که علیرغم آن ، سازمان مذکور رتبه ایران را بهبود بخشید. این در حالیست که انتظار میرود این رتبه در آینده نزدیک به وضع بهتری ارتقا یابد .
http://www.feantsa.org/download/id/4381
پس از آنکه حدود 10 سال رتبه اعتباری یا ریسک کشوری #ایران 7، یعنی پایین ترین درجه ممکن بود، از 2 سال گذشته سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با همکاری وزارت امور خارجه ، صندوق ضمانت صادرات اقداماتی را برای مذاکره و بهبود رتبه اعتباری آغاز نمود که نهایتا علیرغم مخالفت معدودی از کشورهای عضو، رتبه #ایران در سال 2.17 از 7 به 6 ارتقا یافت .
برپایه این گزارش، اما از سال 2017 مجددا رایزنی ها توسط سازمان سرمایه گذاری در وزارت امور اقتصادی و دارایی و با همکاری صندوق و بویژه وزارت امورخارجه ( سفارت کشورمان در #اتریش) از سرگرفته شد و پس از انجام مذاکرات لازم و تشریح دستاوردهای اقتصادی و بویژه موفقیتهای حاصله در انجام توافقهای مالی با کشورهای مختلف دنیا که خود حاکی از کاهش ریسک سیاسی و اقتصادی کشور است، نهایتا سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ( OECD ) موضوع را مجددا مورد بحث قرار داده و رتبه ایران را به 5 ارتقا داد .
کاهش رتبه ریسک ایران در کاهش هزینه های تامین سرمایه از نظر مالی معمولا تا حدود 10درصد و از نظر جلب سرمایه گذاران خارجی و اساسا بهبود اعتبار کشور در محافل مالی و بین المللی بسیار موثر است.
گفتنی است که درجه بندی رتبه ها در OECD از 1 الی 7 است و ایران در بهترین حالت در دهه هشتاد به رتبه 4 دست یافته بود .
بدیهی است که تصمیمات اتخاذ شده در آن سازمان تحت تاثیر عوامل سیاسی و بویژه فشار برخی قدرت های بزرگ نیز می باشد که علیرغم آن ، سازمان مذکور رتبه ایران را بهبود بخشید. این در حالیست که انتظار میرود این رتبه در آینده نزدیک به وضع بهتری ارتقا یابد .
http://www.feantsa.org/download/id/4381
✍🏻 متن کامل مقاله دکتر #ظریف در «ینیشفق»:
در عصر پسا #داعش، گفتوگو جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی شود ـ بخش نخست
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه #ایران در یادداشتی در روزنامه «ینیشفق» از کشورهای همسایه خواست به «مجمع گفتوگوی منطقهای در #خلیج_فارس» که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل آن را مطرح کرده بپیوندند.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
«افول داعش، نه تنها نویدبخش بازگشت ثبات به بخش بزرگی از منطقه نبود، ممکن است به برخی درگیریها و بحرانهای جدید هم منجر شود. یک مصداق برای این موضوع، تلاشهایی است که سالهای متمادی، با هدف ایجاد هیجانات عصبی برای تحریف و پنهان کردن حقایق مربوط به سیاست خارجی ایران جریان داشته است.
داعش، مردم را به زندگی در تاریکترین اعصار واداشت. آنها با قساوتهایی که مرتکب شدند، چهره اهریمنیشان را در معرض دید همگان به نمایش گذاشتند؛ با این همه، از دل این وضعیت فرصتی هم برای مقاومت و ایستادگی در برابر این تهدید در حال ظهور پدیدار شد. عملیات مشترک علیه داعش میتواند نویدبخش عصری جدید باشد.
دو مفهوم حیاتی
برای این منظور، به روندها و مفاهیم جدیدی برای تعریف جهانِ در حال گذار به سمت نظم پساغربی، مورد نیاز است. در این زمینه، دو مفهوم میتوانند پارادایمهای که در حال ظهور در منطقه غرب آسیا هستند را شکل دهند.
یکی، «خلق یک منطقه قوی» است و دیگری «تشکیل یک شبکه امنیتی.»
از این رهگذر، کشورهای بزرگ و کوچک، حتی آنهایی که در سراسر تاریخ دشمن یکدیگر بودهاند، میتوانند همانند هم به ایجاد امنیت در منطقه کمک کنند.
ایجاد منطقهای قوی که با حذف سایر قدرتها و بازیگران مخالف است ریشه در به رسمیت شناختن ضرورت احترام به منافع همه طرفها دارد.
هر کشوری که سیاستهای توسعهطلبانه و هژمونیک دنبال کند نه تنها پیگیری سیاستی ضد و نقیض بلکه انجام کاری غیرممکن را در دستور کار قرار داده است. کسانی که بر گام برداشتن در این مسیر اصرار بورزند، منشأ ایجاد بیثباتی خواهند بود.
میتوانیم از مسابقه تسلیحاتی موجود در منطقهمان به عنوان مثالی برای این نوع رقابتهای مخرب استفاده کنیم. اتلاف منابع حیاتی برای پر کردن خزانه تولیدکنندگان تسلیحات، کمکی به ایجاد امنیت و صلح نکرده است. نظامیگریها، تنها به ماجراجوییهای سرشار از حوادث غمانگیز منجر شدهاند.
🔗 https://www.yenisafak.com/en/news/regional-cooperation-post-daesh-3033280
در عصر پسا #داعش، گفتوگو جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی شود ـ بخش نخست
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه #ایران در یادداشتی در روزنامه «ینیشفق» از کشورهای همسایه خواست به «مجمع گفتوگوی منطقهای در #خلیج_فارس» که جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل آن را مطرح کرده بپیوندند.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
«افول داعش، نه تنها نویدبخش بازگشت ثبات به بخش بزرگی از منطقه نبود، ممکن است به برخی درگیریها و بحرانهای جدید هم منجر شود. یک مصداق برای این موضوع، تلاشهایی است که سالهای متمادی، با هدف ایجاد هیجانات عصبی برای تحریف و پنهان کردن حقایق مربوط به سیاست خارجی ایران جریان داشته است.
داعش، مردم را به زندگی در تاریکترین اعصار واداشت. آنها با قساوتهایی که مرتکب شدند، چهره اهریمنیشان را در معرض دید همگان به نمایش گذاشتند؛ با این همه، از دل این وضعیت فرصتی هم برای مقاومت و ایستادگی در برابر این تهدید در حال ظهور پدیدار شد. عملیات مشترک علیه داعش میتواند نویدبخش عصری جدید باشد.
دو مفهوم حیاتی
برای این منظور، به روندها و مفاهیم جدیدی برای تعریف جهانِ در حال گذار به سمت نظم پساغربی، مورد نیاز است. در این زمینه، دو مفهوم میتوانند پارادایمهای که در حال ظهور در منطقه غرب آسیا هستند را شکل دهند.
یکی، «خلق یک منطقه قوی» است و دیگری «تشکیل یک شبکه امنیتی.»
از این رهگذر، کشورهای بزرگ و کوچک، حتی آنهایی که در سراسر تاریخ دشمن یکدیگر بودهاند، میتوانند همانند هم به ایجاد امنیت در منطقه کمک کنند.
ایجاد منطقهای قوی که با حذف سایر قدرتها و بازیگران مخالف است ریشه در به رسمیت شناختن ضرورت احترام به منافع همه طرفها دارد.
هر کشوری که سیاستهای توسعهطلبانه و هژمونیک دنبال کند نه تنها پیگیری سیاستی ضد و نقیض بلکه انجام کاری غیرممکن را در دستور کار قرار داده است. کسانی که بر گام برداشتن در این مسیر اصرار بورزند، منشأ ایجاد بیثباتی خواهند بود.
میتوانیم از مسابقه تسلیحاتی موجود در منطقهمان به عنوان مثالی برای این نوع رقابتهای مخرب استفاده کنیم. اتلاف منابع حیاتی برای پر کردن خزانه تولیدکنندگان تسلیحات، کمکی به ایجاد امنیت و صلح نکرده است. نظامیگریها، تنها به ماجراجوییهای سرشار از حوادث غمانگیز منجر شدهاند.
🔗 https://www.yenisafak.com/en/news/regional-cooperation-post-daesh-3033280
Yeni Şafak
Regional cooperation post-Daesh
Iranian Foreign Minister Javad Zarif shares his vision for the region post-Daesh, in an op-ed penned for Yeni Şafak, in which he proposes the foundation for a n...
✍🏻 متن کامل مقاله دکتر #ظریف در «ینیشفق»:
در عصر پسا #داعش، گفتوگو جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی شود - بخش دوم
پیشنهاد «ایجاد شبکه امنیتی»
از سوی دیگر، دوران روشهای متعارف برای ائتلافسازی در جهان به پایان رسیده است. با نگاهی به جهان امروز که در آن همهچیز در همتنیده و پیچیده است در مییابیم که پیشنهاد امنیت دستهجمعی به ویژه در منطقه خلیج فارس به یک دلیل عمده کارایی خود را از دست داده است؛ فرض محوری این پیشنهاد را یکپارچگی منافع تشکیل میدهد. پیشنهاد «ایجاد شبکه امنیتی» را اولین بار ایران برای پرداختن به طیف گوناگونی از مسائل میان کشورها، از تضاد منافع گرفته تا اختلافهای قدرت و وسعت بین آنها، پیشنهاد داد.
این پیشنهاد، با آنکه حاوی متغیرهایی ساده است، میتواند نقش موثری در اولویتدهی به منافع به جای مناقشات و پذیرفتن اختلافها داشته باشد.
این انگاره با جلوگیری از پایهگذاری نظامهای الیگارشی توسط کشورهای بزرگ و به رسمیت شناختن نقش و توان بالقوه کشورهای کوچک، از ایده مشارکت حمایت میکند.
نظمی که به آن اشاره شد، زیربناهای سادهای دارد که در اصل، قواعد استاندارد مشترکی هستند که موارد مشابه آنها در سندهای سازمان ملل مندرج شدهاند: مانند برابری حق حاکمیت کشورها، اجتناب از تهدید یا توسل به زور، حل مسائل با روشهای صلحآمیز، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی کشورها و حق کشورها برای تعیین سرنوشت خودشان.
ایجاد شبکه امنیتی انگارهای نیست که ریشه در تصورات آرمانشهری داشته باشد. این پیشنهاد، تنها روش واقعی برای خارج کردن منطقه از وضع نامبارک فعلی، رهاندنش از اتکا به قدرتها و ائتلافهای خارجی و بیدار کردنش از توهمهای امکان خرید امنیت با دلارهای نفتی یا مجیزگویی است.
انتظار میرود سایر کشورها به ویژه متحدان اروپایی ما این روش را تنها مسیر تأمین منافعشان ببیند. متحدان منطقهای آنها هم بایستی آنها را به پذیرش آن فرا بخوانند.
گفتوگو و اعتماد بایستی حاکم شوند
گذار از فضای هرج و مرج فعلی به ثبات، قبل از هر چیز مستلزم تلاش برای حاکم کردن اعتماد و گفتوگو است.
در غرب آسیا ما با کاستی در گفتوگو دست و پنجه نرم میکنیم. این را میتوان در روابط میان دولتمردان با مردم و در روابط حکومتها با سایر ملتها مشاهده کرد.
هدف گفتوگو رونمایی از این حقیقت است که ما همگی نگرانیها، بیمها و امیدهای مشترک و آرزوهای مشابهی داریم.
چنین گفتوگویی میتواند جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی و درشتگویی شود و باید هم چنین شود. گفتوگو از این دست، بایستی همزمان با اقدامات اعتمادساز حاکم شود.
ترویج گردشگری، ایجاد کارگروههایی در زمینههای مختلف از امنیت هستهای گرفته تا آلودگی زیستمحیطی و مدیریت بلایای طبیعی، سازماندهی نشستهای نظامی چندجانبه، اطلاعرسانی قبل از مانورهای نظامی، شفافیتسازی در زمینه کمکهای نظامی و کاهش هزینههای نظامی همگی تدابیری هستند که میتوانند حصول توافقی مبتنی بر اجتناب از تعرض به دیگران را میسر کنند.
در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد میدهد یک «مجمع گفتوگوی منطقهای در خلیج فارس» ایجاد شود. این دعوت که ما آن را از مدتها پیش مطرح کردهایم به همان نحو پابرجا است. ما از همسایگانمان میخواهیم این دعوت را بپذیرند و متحدان اروپایی و غربی ما هم آنها را به این کار تشویق کنند.
🔗 https://www.yenisafak.com/en/news/regional-cooperation-post-daesh-3033280
در عصر پسا #داعش، گفتوگو جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی شود - بخش دوم
پیشنهاد «ایجاد شبکه امنیتی»
از سوی دیگر، دوران روشهای متعارف برای ائتلافسازی در جهان به پایان رسیده است. با نگاهی به جهان امروز که در آن همهچیز در همتنیده و پیچیده است در مییابیم که پیشنهاد امنیت دستهجمعی به ویژه در منطقه خلیج فارس به یک دلیل عمده کارایی خود را از دست داده است؛ فرض محوری این پیشنهاد را یکپارچگی منافع تشکیل میدهد. پیشنهاد «ایجاد شبکه امنیتی» را اولین بار ایران برای پرداختن به طیف گوناگونی از مسائل میان کشورها، از تضاد منافع گرفته تا اختلافهای قدرت و وسعت بین آنها، پیشنهاد داد.
این پیشنهاد، با آنکه حاوی متغیرهایی ساده است، میتواند نقش موثری در اولویتدهی به منافع به جای مناقشات و پذیرفتن اختلافها داشته باشد.
این انگاره با جلوگیری از پایهگذاری نظامهای الیگارشی توسط کشورهای بزرگ و به رسمیت شناختن نقش و توان بالقوه کشورهای کوچک، از ایده مشارکت حمایت میکند.
نظمی که به آن اشاره شد، زیربناهای سادهای دارد که در اصل، قواعد استاندارد مشترکی هستند که موارد مشابه آنها در سندهای سازمان ملل مندرج شدهاند: مانند برابری حق حاکمیت کشورها، اجتناب از تهدید یا توسل به زور، حل مسائل با روشهای صلحآمیز، احترام به تمامیت ارضی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی کشورها و حق کشورها برای تعیین سرنوشت خودشان.
ایجاد شبکه امنیتی انگارهای نیست که ریشه در تصورات آرمانشهری داشته باشد. این پیشنهاد، تنها روش واقعی برای خارج کردن منطقه از وضع نامبارک فعلی، رهاندنش از اتکا به قدرتها و ائتلافهای خارجی و بیدار کردنش از توهمهای امکان خرید امنیت با دلارهای نفتی یا مجیزگویی است.
انتظار میرود سایر کشورها به ویژه متحدان اروپایی ما این روش را تنها مسیر تأمین منافعشان ببیند. متحدان منطقهای آنها هم بایستی آنها را به پذیرش آن فرا بخوانند.
گفتوگو و اعتماد بایستی حاکم شوند
گذار از فضای هرج و مرج فعلی به ثبات، قبل از هر چیز مستلزم تلاش برای حاکم کردن اعتماد و گفتوگو است.
در غرب آسیا ما با کاستی در گفتوگو دست و پنجه نرم میکنیم. این را میتوان در روابط میان دولتمردان با مردم و در روابط حکومتها با سایر ملتها مشاهده کرد.
هدف گفتوگو رونمایی از این حقیقت است که ما همگی نگرانیها، بیمها و امیدهای مشترک و آرزوهای مشابهی داریم.
چنین گفتوگویی میتواند جایگزین هیاهوهای تبلیغاتی و درشتگویی شود و باید هم چنین شود. گفتوگو از این دست، بایستی همزمان با اقدامات اعتمادساز حاکم شود.
ترویج گردشگری، ایجاد کارگروههایی در زمینههای مختلف از امنیت هستهای گرفته تا آلودگی زیستمحیطی و مدیریت بلایای طبیعی، سازماندهی نشستهای نظامی چندجانبه، اطلاعرسانی قبل از مانورهای نظامی، شفافیتسازی در زمینه کمکهای نظامی و کاهش هزینههای نظامی همگی تدابیری هستند که میتوانند حصول توافقی مبتنی بر اجتناب از تعرض به دیگران را میسر کنند.
در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد میدهد یک «مجمع گفتوگوی منطقهای در خلیج فارس» ایجاد شود. این دعوت که ما آن را از مدتها پیش مطرح کردهایم به همان نحو پابرجا است. ما از همسایگانمان میخواهیم این دعوت را بپذیرند و متحدان اروپایی و غربی ما هم آنها را به این کار تشویق کنند.
🔗 https://www.yenisafak.com/en/news/regional-cooperation-post-daesh-3033280
Yeni Şafak
Regional cooperation post-Daesh
Iranian Foreign Minister Javad Zarif shares his vision for the region post-Daesh, in an op-ed penned for Yeni Şafak, in which he proposes the foundation for a n...
🔴 تلاش دیپلماتیک تازه #آمریکا علیه #ایران با دعوت از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت
آمریکا از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرده که روز دوشنبه به #واشنگتن بروند تا شواهدی به آنها نشان دهد که دولت #ترامپ میگوید گواه این است ایران برای حوثیهای یمن سلاح فرستاده و از جمله یک موشک که از #یمن به سوی #عربستان پرتاب شده، از ایران آمده است.
BBC
http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/170803114349-trump-iran-sanctions-780x439.jpg
آمریکا از سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرده که روز دوشنبه به #واشنگتن بروند تا شواهدی به آنها نشان دهد که دولت #ترامپ میگوید گواه این است ایران برای حوثیهای یمن سلاح فرستاده و از جمله یک موشک که از #یمن به سوی #عربستان پرتاب شده، از ایران آمده است.
BBC
http://i2.cdn.turner.com/money/dam/assets/170803114349-trump-iran-sanctions-780x439.jpg
🔴 انفجار در #کابل
🔺 انفجار بین مقر فرماندهی پلیس در کابل و یک بیمارستان در یک محله شلوغ رخ داده است.
🔻 بنابر گزارشهای اولیه جمعیت زیادی که در منطقه حاضر بودند زخمی شدهاند.
🔺 هنوز گزارش دقیقی از تعداد تلفات در دست نیست.
🔻انفجار امروز کابل تنها یک هفته بعد از حمله به یک هتل پنج ستاره در این شهر رخ داده است.
رویترز
https://t.me/InternationalRel
🔺 انفجار بین مقر فرماندهی پلیس در کابل و یک بیمارستان در یک محله شلوغ رخ داده است.
🔻 بنابر گزارشهای اولیه جمعیت زیادی که در منطقه حاضر بودند زخمی شدهاند.
🔺 هنوز گزارش دقیقی از تعداد تلفات در دست نیست.
🔻انفجار امروز کابل تنها یک هفته بعد از حمله به یک هتل پنج ستاره در این شهر رخ داده است.
رویترز
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.