🔴 پرونده شاهزادگان بازداشت شده سعودی بهزودی بسته میشود
منابع عربستانی از آغاز شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده شاهزاداگان بازداشت شده این کشور خبر دادند.
روزنامه اینترنتی السبق #عربستان اعلام کرد: نتایج تحقیقات نشان میدهد که بیشتر بازداشت شدگان با حل و فصل پروندهشان موافقت کردهاند. از 90 تن نیز رفع اتهام شده و آزاد شدهاند. با این حال هنوز 95 تن در بازداشت هستند.
این روزنامه در ادامه نوشت: حل و فصلی که صورت گرفته شامل پرداخت مبالغ نقدی از سوی متهمان و توقیف ملک و داراییهای دیگر است.
هنوز مشخص نشده که تمامی متهمان باقی مانده در زندان به دادستانی کل ارجاع داده میشوند یا خیر.
روزنامه سبق به نقل از سعود #المعجب، دادستان کل عربستان اعلام کرد: هیچ گونه تعرض یا نقض حقوق بشری علیه بازداشت شدگان صورت نگرفته و همگی توانستند وکیل بگیرند.
دادستان کل عربستان پیشتر پیشبینی کرده بود که میزان پولی که در نتیجه کمپین مبارزه با فساد به خزانه دولت بازگردد حدود 100 میلیارد دلار باشد.
گزارشات رسانههای عربستانی حاکی از آن است که هتل ریتز کارلتون که شاهزادگان در آنجا بازداشت هستند، در ماه فوریه بازگشایی شود.
ایسنا
https://cdn.isna.ir/d/2017/11/07/3/57588787.jpg
منابع عربستانی از آغاز شمارش معکوس برای بسته شدن پرونده شاهزاداگان بازداشت شده این کشور خبر دادند.
روزنامه اینترنتی السبق #عربستان اعلام کرد: نتایج تحقیقات نشان میدهد که بیشتر بازداشت شدگان با حل و فصل پروندهشان موافقت کردهاند. از 90 تن نیز رفع اتهام شده و آزاد شدهاند. با این حال هنوز 95 تن در بازداشت هستند.
این روزنامه در ادامه نوشت: حل و فصلی که صورت گرفته شامل پرداخت مبالغ نقدی از سوی متهمان و توقیف ملک و داراییهای دیگر است.
هنوز مشخص نشده که تمامی متهمان باقی مانده در زندان به دادستانی کل ارجاع داده میشوند یا خیر.
روزنامه سبق به نقل از سعود #المعجب، دادستان کل عربستان اعلام کرد: هیچ گونه تعرض یا نقض حقوق بشری علیه بازداشت شدگان صورت نگرفته و همگی توانستند وکیل بگیرند.
دادستان کل عربستان پیشتر پیشبینی کرده بود که میزان پولی که در نتیجه کمپین مبارزه با فساد به خزانه دولت بازگردد حدود 100 میلیارد دلار باشد.
گزارشات رسانههای عربستانی حاکی از آن است که هتل ریتز کارلتون که شاهزادگان در آنجا بازداشت هستند، در ماه فوریه بازگشایی شود.
ایسنا
https://cdn.isna.ir/d/2017/11/07/3/57588787.jpg
✅ دکتر جمشید #ممتاز استاد برجسته حقوق بینالملل، به عنوان قاضی ویژه #ایران در پرونده «توقیف اموال ایران در ایالات متحده #آمریکا» که در دادگاه لاهه مطرح است، انتخاب شد.
ایران سال گذشته به دلیل توقیف و مصادره اموال بانک مرکزی از سوی دولت آمریکا، علیه این کشور در دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) طرح شکایت کرد. این دادگاه جهانی، دارای 15 قاضی با ملیت های متفاوت است. طبق اساسنامه این دادگاه، اگر هیچ یک از این 15 قاضی، تابعیت دولتی را نداشته باشد که دادخواستی را نزد دادگاه مطرح کرده است، این دولت می تواند فردی را به عنوان «قاضی ویژه» برگزیند. این قاضی، حق دارد له یا علیه کشور خود رای بدهد.
از آنجا که در میان 15 قاضی دیوان بین المللی دادگستری، هیچ فردی تابعیت ایرانی ندارد، در نتیجه جمهوری اسلامی ایران، جمشید ممتاز را به عنوان قاضی ویژه خود برگزیده است. خانم دان هیو، تبعه آمریکا، یکی از 15 قاضی دیوان است و در نتیجه دولت آمریکا دیگر امکان معرفی قاضی ویژه را ندارد.
ممتاز از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ عضو کمیسیون حقوق بینالملل سازمان ملل متحد بود و در سال 2005 به عنوان رئیس آن انتخاب شد.. #ممتاز به همراه احمد متین دفتری تنها اعضای ایرانی در طول تاریخ این کمیسیون بودهاند. او همچنین مشاور صلیب سرخ و از اعضای آکادمی حقوق بینالملل لاهه است. ممتاز به عنوان اولین ایرانی برای ارائه درس عمومی سال ۲۰۱۴ آکادمی حقوق بینالملل لاهه انتخاب شدهاست.
#UN
http://unstudies.ir/static/images/news/222.jpg
ایران سال گذشته به دلیل توقیف و مصادره اموال بانک مرکزی از سوی دولت آمریکا، علیه این کشور در دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) طرح شکایت کرد. این دادگاه جهانی، دارای 15 قاضی با ملیت های متفاوت است. طبق اساسنامه این دادگاه، اگر هیچ یک از این 15 قاضی، تابعیت دولتی را نداشته باشد که دادخواستی را نزد دادگاه مطرح کرده است، این دولت می تواند فردی را به عنوان «قاضی ویژه» برگزیند. این قاضی، حق دارد له یا علیه کشور خود رای بدهد.
از آنجا که در میان 15 قاضی دیوان بین المللی دادگستری، هیچ فردی تابعیت ایرانی ندارد، در نتیجه جمهوری اسلامی ایران، جمشید ممتاز را به عنوان قاضی ویژه خود برگزیده است. خانم دان هیو، تبعه آمریکا، یکی از 15 قاضی دیوان است و در نتیجه دولت آمریکا دیگر امکان معرفی قاضی ویژه را ندارد.
ممتاز از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ عضو کمیسیون حقوق بینالملل سازمان ملل متحد بود و در سال 2005 به عنوان رئیس آن انتخاب شد.. #ممتاز به همراه احمد متین دفتری تنها اعضای ایرانی در طول تاریخ این کمیسیون بودهاند. او همچنین مشاور صلیب سرخ و از اعضای آکادمی حقوق بینالملل لاهه است. ممتاز به عنوان اولین ایرانی برای ارائه درس عمومی سال ۲۰۱۴ آکادمی حقوق بینالملل لاهه انتخاب شدهاست.
#UN
http://unstudies.ir/static/images/news/222.jpg
Forwarded from كاوه مدنى | Kaveh Madani
❌ این کشور به #دشمن خارجی نیاز ندارد‼️
چگونه این شهروند تهرانی می تواند جلوی چشم همگان با خیال آسوده ماشین بشوید وقتی همه کشور از #خشکسالی و کم آبی بی سابقه سخن می گویند؟
#وجدان
🇮🇷 @KavehMadani
چگونه این شهروند تهرانی می تواند جلوی چشم همگان با خیال آسوده ماشین بشوید وقتی همه کشور از #خشکسالی و کم آبی بی سابقه سخن می گویند؟
#وجدان
🇮🇷 @KavehMadani
🔵 فارن پالیسی: نخبگان ایرانی بسیار شکننده تر از آنی هستند که نشان میدهند.
http://foreignpolicy.com/2018/01/10/irans-elites-are-far-more-fragile-than-they-look/amp/?utm_content=buffer8b7e5&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer&__twitter_impression=true
http://foreignpolicy.com/2018/01/10/irans-elites-are-far-more-fragile-than-they-look/amp/?utm_content=buffer8b7e5&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer&__twitter_impression=true
Foreign Policy
Iran’s Elites Are Far More Fragile Than They Look
The Iranian government faces a perilous and volatile path ahead
✅ #فراخوان پنجاه و دومین کنفرانس بین المللی انجمن مطالعات #خاورمیانه، #سن_آنتونیو، #آمریکا
در روزهای پانزدهم تا هجدهم نوامبر سال آتی میلادی، پنجاه و دومین کنفرانس بین المللی انجمن مطالعات خاورمیانه در شهر سن آنتونیوی آمریکا برگزار میگردد.
علاقهمندان به شرکت در این کنفرانس، باید حداکثر تا نیمه ماه آتی میلادی، چکیده سخنرانی خود را به این کنفرانس ارسال نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید:
🔗 http://mesana.org/annual-meeting/call-for-papers.html
در روزهای پانزدهم تا هجدهم نوامبر سال آتی میلادی، پنجاه و دومین کنفرانس بین المللی انجمن مطالعات خاورمیانه در شهر سن آنتونیوی آمریکا برگزار میگردد.
علاقهمندان به شرکت در این کنفرانس، باید حداکثر تا نیمه ماه آتی میلادی، چکیده سخنرانی خود را به این کنفرانس ارسال نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید:
🔗 http://mesana.org/annual-meeting/call-for-papers.html
Middle East Studies Association
Call for Papers
Call for Papers for MESA annual meeting.
(https://attach.fahares.com/uFlFFXh4mHMUFEpns2Quaw==)
🔵 #توییتر #ظریف: #آمریکا و #عربستان نمی توانند واقعیات را تغییر دهند
هر قدر بوقهای تبلیغاتی #ترامپ و همدستانشان «حقایق جایگزین (تقلبی)» تولید کنند، هر میزان که عربستان سعودی بازی تبلیغاتی «چشم انداز نورانی» (اشاره به ادعای وزیر خارجه سعودی در #داووس) راه بیندازد و هر قدر آمریکا تلاش کند شکست #داعش را به نام خود ثبت کند، نمی توانند واقعیت های زیر را تغییر دهند:
۱- این ایران بود که برای شکست دادن داعش به کمک مردم #عراق و #سوریه شتافت
و
۲- این آمریکا و عربستان سعودی بودند که به داعش سلاح دادند.
🔵 #توییتر #ظریف: #آمریکا و #عربستان نمی توانند واقعیات را تغییر دهند
هر قدر بوقهای تبلیغاتی #ترامپ و همدستانشان «حقایق جایگزین (تقلبی)» تولید کنند، هر میزان که عربستان سعودی بازی تبلیغاتی «چشم انداز نورانی» (اشاره به ادعای وزیر خارجه سعودی در #داووس) راه بیندازد و هر قدر آمریکا تلاش کند شکست #داعش را به نام خود ثبت کند، نمی توانند واقعیت های زیر را تغییر دهند:
۱- این ایران بود که برای شکست دادن داعش به کمک مردم #عراق و #سوریه شتافت
و
۲- این آمریکا و عربستان سعودی بودند که به داعش سلاح دادند.
Telegram
attach 📎
Forwarded from کتابخانه دیجیتالی دید
1_5715136917192835078.pdf
594.3 KB
خلاصه.کتاب.آتش.و.خشم
📚کتابی که این روزها میلیونها نفر در آمریکا و نقاط دیگر برای خرید آن صف کشیدند
@didlibrary
📚کتابی که این روزها میلیونها نفر در آمریکا و نقاط دیگر برای خرید آن صف کشیدند
@didlibrary
✔️ نشریه تایم: #ترامپ در تلاش است تا دنیایی را که #آمریکا درست کرده تخریب کند.
🔗 http://time.com/5118046/donald-trump-davos/?xid=homepage&pcd=hp-magmod
🔗 http://time.com/5118046/donald-trump-davos/?xid=homepage&pcd=hp-magmod
Time
How Donald Trump Is Trying to Undo the World That America Made
He is undoing the world America made
🔵 نخستین عذرخواهی #ترامپ؛ ترامپ به خاطر بازنشر توییت گروه اسلامستیز عذرخواهی کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری #آمریکا از بازنشر مطالب #تویتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.
در ماه نوامبر سال گذشته، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توییتر خود پخش کرد که در آن ظاهرا خشونت اسلامگرایان به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا #فرانسن، معاون رهبر گروه "اول #بریتانیا" توییت کرده بود.
فرانسن در سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام توهین مذهبی به یک زن مسلمان محاکمه و مجرم شناخته شده بود.
حیدا فرانسن ادعا کرده بود که این نوار صحنه کتک خوردن یک زن هلندی از یک مهاجر مسلمان را نشان میدهد.
BBC
https://t.me/InternationalRel
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری #آمریکا از بازنشر مطالب #تویتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.
در ماه نوامبر سال گذشته، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توییتر خود پخش کرد که در آن ظاهرا خشونت اسلامگرایان به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا #فرانسن، معاون رهبر گروه "اول #بریتانیا" توییت کرده بود.
فرانسن در سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام توهین مذهبی به یک زن مسلمان محاکمه و مجرم شناخته شده بود.
حیدا فرانسن ادعا کرده بود که این نوار صحنه کتک خوردن یک زن هلندی از یک مهاجر مسلمان را نشان میدهد.
BBC
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
✔️ #کیسینجر: #ایران به بزرگترین چالش #خاورمیانه تبدیل شده است
هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.
هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در نشست «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» کمیته نیروهای مسلح سنا، عنوان کرد: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی بیش از سایر قدرت های این منطقه، قدرتی یکپارچه باقی مانده و توانسته است زبان و فرهنگ خود را حفظ کند.
وی گفت: نحوه تقسیم اراضی بازپس گرفته شده از #داعش یک چالش است. اگر این اراضی تحت کنترل ایران قرار گیرد، این کشور کمربند نفوذی خواهد داشت که از #تهران به #بغداد، سپس به #دمشق و بعد به #بیروت می رسد. در آن صورت نسخه جهادی ایران جایگزین نسخه داعش شده و یک امپراطوری احیا شده ایرانی ظهور میکند.
کیسینجر ادامه داد: اثر کنونی این کشور برآمده از تصویری است که از ایران به عنوان یک «کشور در آستانه هسته ای شدن» در چشم بسیاری از رهبران منطقه ترسیم شده است. به نظر می رسد توافق سال ۲۰۱۵ این جایگاه را تائید کرد.
وی مدعی شد: نفوذ ایران با راهبرد نامحسوس و تهاجمی این کشور بیش از پیش تقویت شده است، این کشور از یک سو خود را در چارچوب نظام سازمان ملل با تمام محدودیت هایش تعریف کرده و از سوی دیگر خود را قدرتی انقلابی می شناسد که نظم موجود جهانی را مورد تهاجم قرار می دهد.
کیسینجر اظهار داشت: باید برای مقابله با ایران، راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود. وزیر خارجه پیشین #آمریکا مدعی شد: برای مقابله با توسعه طلبی هژمونیک ایران، ایالات متحده و متحدانش باید مشابه نقشی که ایالات متحده در پایان دادن به جنگ سرد ایفا کرد را دنبال کنند.
کیسینجر ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی، تحت رهبری ایالات متحده ائتلافی شکل گرفت که مرزهای محدوده توسعه قابل تحمل نفوذ شوروی را ترسیم کرد. این راهبرد نهایتا به مهار و پایان مسالمت آمیز جنگ سرد منجر شد.
وی گفت: اجرای توافق هسته ای پیش شرط ممانعت از اشاعه تسلیحاتی ای است که اگر در خاورمیانه و آسیا رخ دهد، ساختار بازدارندگی موجود را دچار تحول می کند. ایالات متحده باید به صراحت اعلام کند که فراتر از اجرای برجام، با هرگونه ظهور توانمندی نظامی هسته ای ایران مخالفت می کند.
https://s-i.huffpost.com/gen/2031088/images/n-HENRY-KISSINGER-628x314.jpg
هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.
هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در نشست «چالشهای جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» کمیته نیروهای مسلح سنا، عنوان کرد: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی بیش از سایر قدرت های این منطقه، قدرتی یکپارچه باقی مانده و توانسته است زبان و فرهنگ خود را حفظ کند.
وی گفت: نحوه تقسیم اراضی بازپس گرفته شده از #داعش یک چالش است. اگر این اراضی تحت کنترل ایران قرار گیرد، این کشور کمربند نفوذی خواهد داشت که از #تهران به #بغداد، سپس به #دمشق و بعد به #بیروت می رسد. در آن صورت نسخه جهادی ایران جایگزین نسخه داعش شده و یک امپراطوری احیا شده ایرانی ظهور میکند.
کیسینجر ادامه داد: اثر کنونی این کشور برآمده از تصویری است که از ایران به عنوان یک «کشور در آستانه هسته ای شدن» در چشم بسیاری از رهبران منطقه ترسیم شده است. به نظر می رسد توافق سال ۲۰۱۵ این جایگاه را تائید کرد.
وی مدعی شد: نفوذ ایران با راهبرد نامحسوس و تهاجمی این کشور بیش از پیش تقویت شده است، این کشور از یک سو خود را در چارچوب نظام سازمان ملل با تمام محدودیت هایش تعریف کرده و از سوی دیگر خود را قدرتی انقلابی می شناسد که نظم موجود جهانی را مورد تهاجم قرار می دهد.
کیسینجر اظهار داشت: باید برای مقابله با ایران، راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود. وزیر خارجه پیشین #آمریکا مدعی شد: برای مقابله با توسعه طلبی هژمونیک ایران، ایالات متحده و متحدانش باید مشابه نقشی که ایالات متحده در پایان دادن به جنگ سرد ایفا کرد را دنبال کنند.
کیسینجر ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی، تحت رهبری ایالات متحده ائتلافی شکل گرفت که مرزهای محدوده توسعه قابل تحمل نفوذ شوروی را ترسیم کرد. این راهبرد نهایتا به مهار و پایان مسالمت آمیز جنگ سرد منجر شد.
وی گفت: اجرای توافق هسته ای پیش شرط ممانعت از اشاعه تسلیحاتی ای است که اگر در خاورمیانه و آسیا رخ دهد، ساختار بازدارندگی موجود را دچار تحول می کند. ایالات متحده باید به صراحت اعلام کند که فراتر از اجرای برجام، با هرگونه ظهور توانمندی نظامی هسته ای ایران مخالفت می کند.
https://s-i.huffpost.com/gen/2031088/images/n-HENRY-KISSINGER-628x314.jpg
#معرفی #رویداد
🔵 كميته دانشجويی انجمن ايرانی مطالعات سازمان ملل متحد برگزار ميكند:
"چهارمين نشست از مجموعه نشست های خوانش اسناد بين المللی"
با موضوع : "بررسی سند پيشنويس مواد كميسيون حقوق بين الملل درباره حقوق حاكم بر آبخوان های فرامرزی سال ٢٠٠٨ "
🔹 ارائه دهندگان:
انوشيروان نادرى
امير محمد شهريارى
دانشجويان كارشناسى ارشد ديپلماسی و سازمان هاي بين المللی دانشكده روابط بين الملل وزارت امور خارجه
🔹 با حضور:
آقاي دكتر سيد حسين سادات ميدانی
استاديار دانشكده روابط بين الملل
🔹زمان: چهارشنبه ١٨ بهمن ماه ١٣٩٦
از ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨
🔹 مكان: خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن خیام
کریم خان، خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش ورشو
🔸 با توجه به نوع و سطح برنامه و همچنين محدوديت ظرفيت، اولويت حضور در نشست، با دانشجويان حقوق و روابط بين الملل مقطع كارشناسي ارشد و دكترى است.
🔸خواهشمند است جهت شركت در نشست نام، نام خانوادگي، مقطع و رشته تحصيلي خود را به شماره زیر تلگرام کنند:
٠٩١٢٨١٢٨٤٧٨
✔️ با توجه به اينكه اين مجموعه از نشستها به منظور افزايش مهارت دانشجويان در ارايه مطالب و بحث و تبادل نظر برگزار ميگردد؛ فايلهای مورد نيازى كه لازم است پيش از حضور در جلسه توسط علاقه مندان مطالعه گردد و در روز نشست همراه داشته باشند؛ حضور ايشان ارسال خواهد شد. لطفا با آمادگي در جلسه حضور به هم رسانيد.
https://t.me/InternationalRel
🔵 كميته دانشجويی انجمن ايرانی مطالعات سازمان ملل متحد برگزار ميكند:
"چهارمين نشست از مجموعه نشست های خوانش اسناد بين المللی"
با موضوع : "بررسی سند پيشنويس مواد كميسيون حقوق بين الملل درباره حقوق حاكم بر آبخوان های فرامرزی سال ٢٠٠٨ "
🔹 ارائه دهندگان:
انوشيروان نادرى
امير محمد شهريارى
دانشجويان كارشناسى ارشد ديپلماسی و سازمان هاي بين المللی دانشكده روابط بين الملل وزارت امور خارجه
🔹 با حضور:
آقاي دكتر سيد حسين سادات ميدانی
استاديار دانشكده روابط بين الملل
🔹زمان: چهارشنبه ١٨ بهمن ماه ١٣٩٦
از ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨
🔹 مكان: خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن خیام
کریم خان، خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش ورشو
🔸 با توجه به نوع و سطح برنامه و همچنين محدوديت ظرفيت، اولويت حضور در نشست، با دانشجويان حقوق و روابط بين الملل مقطع كارشناسي ارشد و دكترى است.
🔸خواهشمند است جهت شركت در نشست نام، نام خانوادگي، مقطع و رشته تحصيلي خود را به شماره زیر تلگرام کنند:
٠٩١٢٨١٢٨٤٧٨
✔️ با توجه به اينكه اين مجموعه از نشستها به منظور افزايش مهارت دانشجويان در ارايه مطالب و بحث و تبادل نظر برگزار ميگردد؛ فايلهای مورد نيازى كه لازم است پيش از حضور در جلسه توسط علاقه مندان مطالعه گردد و در روز نشست همراه داشته باشند؛ حضور ايشان ارسال خواهد شد. لطفا با آمادگي در جلسه حضور به هم رسانيد.
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
https://st2.depositphotos.com/1006360/5499/i/950/depositphotos_54994147-stock-photo-flags-north-korea-and-russia.jpg
🔵#گزارش اختصاصی رویتر: #کره_شمالی برخلاف تحریم شورای امنیت، از طریق #روسیه صادرات زغال سنگ داشته
کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به #کره_جنوبی و #ژاپن منتقل شده است. به نظر میرسد این حمل و نقلها ناقض تحریمهای اعمالی علیه کره شمالی باشد.
شورای امنیت سازمان ملل صادرات زغال سنگ از سوی کره شمالی را از پنجم ماه اوت سال گذشته میلادی برای قطع مهمترین منبع درآمد پیونگ یانگ و جلوگیری از سرمایهگذاری آن در حوزه تسلیحات هستهای و برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است.
سه منبع اطلاعاتی اروپایی غربی اعلام کردند: این دولت مرموز کمونیست دست کم سه بار از طریق کشتی زغال سنگ به بندرهای روسیه صادر کرده و سپس این محمولهها به کره جنوبی و ژاپن فرستاده شدهاند.
یک منبع کشتیرانی اروپایی غربی اعلام کرد: برخی از این محمولهها در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ژاپن و کره جنوبی رسیده است.
همچنین یک منبع امنیتی #آمریکا تایید کرد که کره شمالی از طریق روسیه تجارت زغال سنگ داشته است. این منبع اعلام کرد: هنوز این تجارت ادامه دارد.
همچنین یکی از سه منبع اطلاعاتی اروپای غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بندر #ناخودکا روسیه به یک هاب حمل و نقل کشتیرانی برای زغال سنگ کره شمالی تبدیل شده است.
وزارت خارجه روسیه در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال دو وکیل متخصص در امور تحریمها به رویترز اعلام کردهاند که به نظر میرسد این صادرات ناقض تحریمهای سازمان ملل بوده است.
خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته است بررسی کند که آیا زغال سنگ فرستاده شده از روسیه همان زغال سنگ صادر شده به کره جنوبی و ژاپن است یا نه.
با این حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از این کشتیها را به نام UAL JI BONG6 به دلیل انتقال زغال سنگ کره شمالی به بندر خولمسک روسیه در پنجم سپتامبر تحریم کرد.
همچنین دیپلماتهای غربی اعلام کردند که روسیه هیچ گزارشی مبنی بر واردات زغال سنگ کره شمالی در سال گذشته به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل نداده است.
درباره این مسئله یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمل و نقل کشتیرانی از سوی کره شمالی اعلام کرد: کاملا مشخص است که باید روسیه اقدام بیشتری انجام دهد. لازم است تمام اعضای سازمان ملل از جمله روسیه قطعنامههای تحریمی را با حسن نیت اجرا کند. ما از همه اعضا میخواهیم که این اقدام را انجامد دهند.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-northkorea-missiles-coal-russia/exclusive-despite-sanctions-north-korea-exported-coal-to-south-and-japan-via-russia-intelligence-sources-idUSKBN1FE35N
🔵#گزارش اختصاصی رویتر: #کره_شمالی برخلاف تحریم شورای امنیت، از طریق #روسیه صادرات زغال سنگ داشته
کره شمالی سال گذشته میلادی با کشتی، زغال سنگ به روسیه حمل کرده که سپس به #کره_جنوبی و #ژاپن منتقل شده است. به نظر میرسد این حمل و نقلها ناقض تحریمهای اعمالی علیه کره شمالی باشد.
شورای امنیت سازمان ملل صادرات زغال سنگ از سوی کره شمالی را از پنجم ماه اوت سال گذشته میلادی برای قطع مهمترین منبع درآمد پیونگ یانگ و جلوگیری از سرمایهگذاری آن در حوزه تسلیحات هستهای و برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است.
سه منبع اطلاعاتی اروپایی غربی اعلام کردند: این دولت مرموز کمونیست دست کم سه بار از طریق کشتی زغال سنگ به بندرهای روسیه صادر کرده و سپس این محمولهها به کره جنوبی و ژاپن فرستاده شدهاند.
یک منبع کشتیرانی اروپایی غربی اعلام کرد: برخی از این محمولهها در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به ژاپن و کره جنوبی رسیده است.
همچنین یک منبع امنیتی #آمریکا تایید کرد که کره شمالی از طریق روسیه تجارت زغال سنگ داشته است. این منبع اعلام کرد: هنوز این تجارت ادامه دارد.
همچنین یکی از سه منبع اطلاعاتی اروپای غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بندر #ناخودکا روسیه به یک هاب حمل و نقل کشتیرانی برای زغال سنگ کره شمالی تبدیل شده است.
وزارت خارجه روسیه در این باره اظهارنظر نکرده، با این حال دو وکیل متخصص در امور تحریمها به رویترز اعلام کردهاند که به نظر میرسد این صادرات ناقض تحریمهای سازمان ملل بوده است.
خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته است بررسی کند که آیا زغال سنگ فرستاده شده از روسیه همان زغال سنگ صادر شده به کره جنوبی و ژاپن است یا نه.
با این حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یکی از این کشتیها را به نام UAL JI BONG6 به دلیل انتقال زغال سنگ کره شمالی به بندر خولمسک روسیه در پنجم سپتامبر تحریم کرد.
همچنین دیپلماتهای غربی اعلام کردند که روسیه هیچ گزارشی مبنی بر واردات زغال سنگ کره شمالی در سال گذشته به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل نداده است.
درباره این مسئله یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمل و نقل کشتیرانی از سوی کره شمالی اعلام کرد: کاملا مشخص است که باید روسیه اقدام بیشتری انجام دهد. لازم است تمام اعضای سازمان ملل از جمله روسیه قطعنامههای تحریمی را با حسن نیت اجرا کند. ما از همه اعضا میخواهیم که این اقدام را انجامد دهند.
🔗 https://www.reuters.com/article/us-northkorea-missiles-coal-russia/exclusive-despite-sanctions-north-korea-exported-coal-to-south-and-japan-via-russia-intelligence-sources-idUSKBN1FE35N
⭕️ سرمایه گذاری #عربستان در خط لوله رقیب گاز #ایران
معاون نخست وزیر #ترکمنستان در امور سوخت و انرژی گفت، عربستان در حال سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت خط لوله انتقال گاز #ترکمنستان- #افغانستان- #پاکستان- #هند، موسوم به خط لوله #تاپی است.
مقصد #بابایف، معاون نخست وزیر ترکمنستان در نشست دولت این کشور گفت، بر اساس موافقتنامه های منعقده در می 2016، اعتباراتی از سوی صندوق توسعه عربستان برای خط لوله تاپی اختصاص یافته است.
بر اساس این گزارش قربانقلی بردی #محمدوف، رئیس جمهوری ترکمنستان گفته که اجرایی شدن پروژه تاپی میتواند از نظر برقراری امنیت انرژی و توسعه پایدار در منطقه اهمیت قابل توجهی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد که احداث خط لوله انتقال گاز تاپی که از طریق آن گاز به بزرگترین کشورهای آسیای جنوب شرقی انتقال خواهد یافت، یک عامل مهم در توسعه اقتصاد منطقه خواهد بود و به حل مسائل اجتماعی و بشردوستان و تقویت صلح و ثبات کمک خواهد کرد.
رئیس دولت ترکمنستان نیز گفته، سرمایه گذاری های اختصاص یافته از سوی صندوق توسعه عربستان نشان دهنده علاقمندی بالای سرمایه گذاران خارجی به ساخت خط لوله تاپی است.
وی افزود: «ترکمنستان و عربستان از کشورهایی هستند که دارای منابع طبیعی گسترده ای هستند و این شرایط مساعدی را برای توسعه همکاری های بین دولتی در بخش سوخت و انرژی و سایر بخش ها فراهم می سازد.»
احداث بخش ترکمنی خط لوله تاپی در دسامبر 2015 آغاز شده است. طول کل این خط لوله 1814 کیلومتر خواهد بود که 214 کیلومتر آن از ترکمنستان، 774 کیلومتر از افغانستان، 826 کیلومتر از پاکستان عبور خواهد کرد و به منطقه فازیلکا در مرز با #هند خواهد رسید. هزینه اولیه این پروژه 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
با توجه به عبور خط لوله تاپی از خاک افغانستان، مسائل تامین مالی و امنیت از مهمترین موانع اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.
http://debuglies.com/wp-content/uploads/2017/01/TAPI-copy.jpg
معاون نخست وزیر #ترکمنستان در امور سوخت و انرژی گفت، عربستان در حال سرمایه گذاری قابل توجهی در ساخت خط لوله انتقال گاز #ترکمنستان- #افغانستان- #پاکستان- #هند، موسوم به خط لوله #تاپی است.
مقصد #بابایف، معاون نخست وزیر ترکمنستان در نشست دولت این کشور گفت، بر اساس موافقتنامه های منعقده در می 2016، اعتباراتی از سوی صندوق توسعه عربستان برای خط لوله تاپی اختصاص یافته است.
بر اساس این گزارش قربانقلی بردی #محمدوف، رئیس جمهوری ترکمنستان گفته که اجرایی شدن پروژه تاپی میتواند از نظر برقراری امنیت انرژی و توسعه پایدار در منطقه اهمیت قابل توجهی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد که احداث خط لوله انتقال گاز تاپی که از طریق آن گاز به بزرگترین کشورهای آسیای جنوب شرقی انتقال خواهد یافت، یک عامل مهم در توسعه اقتصاد منطقه خواهد بود و به حل مسائل اجتماعی و بشردوستان و تقویت صلح و ثبات کمک خواهد کرد.
رئیس دولت ترکمنستان نیز گفته، سرمایه گذاری های اختصاص یافته از سوی صندوق توسعه عربستان نشان دهنده علاقمندی بالای سرمایه گذاران خارجی به ساخت خط لوله تاپی است.
وی افزود: «ترکمنستان و عربستان از کشورهایی هستند که دارای منابع طبیعی گسترده ای هستند و این شرایط مساعدی را برای توسعه همکاری های بین دولتی در بخش سوخت و انرژی و سایر بخش ها فراهم می سازد.»
احداث بخش ترکمنی خط لوله تاپی در دسامبر 2015 آغاز شده است. طول کل این خط لوله 1814 کیلومتر خواهد بود که 214 کیلومتر آن از ترکمنستان، 774 کیلومتر از افغانستان، 826 کیلومتر از پاکستان عبور خواهد کرد و به منطقه فازیلکا در مرز با #هند خواهد رسید. هزینه اولیه این پروژه 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
با توجه به عبور خط لوله تاپی از خاک افغانستان، مسائل تامین مالی و امنیت از مهمترین موانع اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.
http://debuglies.com/wp-content/uploads/2017/01/TAPI-copy.jpg
http://bit.ly/2FiCB5R
🔴 المیادین از طرح پنج کشور برای تقسیم #سوریه و قیمومت بینالمللی بر آن خبر داد
پایگاه شبکه المیادین از سند خطیری پرده برداشت که "گروه #واشنگتن" (متشکل از ایالات متحده #آمریکا، #فرانسه، #انگلیس، #عربستان و #اردن) تدوین کرده است.
🔹 تجزیه سوریه و تشکیل حکومت های منطقه ای
در این سند به تجزیه سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت» و تشکیل حکومت های منطقه ای دارای اختیارات گسترده، اشاره شده است، اما از کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سویه و تشکیل هیات حکومت انتقالی سخنی به میان نیامده بلکه موارد خطرناکتری را شامل می شود.
گروه موسوم به گروه واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، اولین نشست خود را دو هفته پیش در واشنگتن برگزار کردند و برای بار دوم نیز سه شنبه گذشته در #پاریس و در حاشیه کنفرانس «پیگرد عاملان حملات شیمیایی در سوریه»، گرد هم آمدند.
این طرح تحویل نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده تا به عنوان محور اصلی مذاکرات سوریه قرار گیرد و علاوه بر این به تعدادی از طرف های مرتبط با بحران سوریه ارائه شده است.
🔹 سند واشنگتن ناقض قطعنامه های بین المللی مرتبط با سوریه است
سند تهیه شده از سوی گروه واشنگتن ناقض قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2254 است که در آن به طور رسمی تاکید شده است تدوین قانون اساسی سوریه جز مسئولیت های مردم این کشور است.
این سند همچنین تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو» شامل یک نقشه راه برای تهیه قانون اساسی جدید و با جزئیاتی کامل درباره اختیارات ریاست جمهوری، نخست وزیر، حکومت های منطقه ای، قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی و نیز چگونگی تشکیل مجلس نمایندگان است.
بخش دیگری از این سند نیز شامل بندهایی درباره روند برگزاری انتخابات، افراد برخوردار از حق شرکت در انتخابات، چگونگی تشکیل کمیته های نظارت و کمیته های رسیدگی به شکایات و سایر موارد است.
🔹 تجزیه سوریه و قیمومیت سازمان ملل بر آن
این سند حرفی از تشکیل هیئت حکومت انتفالی یا کناره گیری بشار اسد به میان نیاورده است اما شامل موارد خطرناکتر از آن است، به این معنی که تحت عنوان عدم مرکزیت و تشکیل حکومت های منطقه ای با اختیارات گسترده و قرار گرفتن این کشور تحت قیمومیت مستقیم سازمان ملل، اشاراتی به تجزیه سوریه کرده است.
🔹 تشریفاتی کردن ریاست جمهوری در سوریه
علاوه بر این در این سند بندهایی وجود دارد که به سلب اختیارات ریاست جمهوری اشاره شده به گونه ای که آن را به ریاست تشریفاتی تبدیل می کند.
بر اساس این سند و تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو»، تعیین نخست وزیر و وزیران به شیوه ای است که نیازی به موافقت رئیس جمهور نیست و همچنین رئیس جمهوری حق صدور فرمان انحلال پارلمان را ندارد.
🔹 تشکیل فدرالیسم در سوریه
در بند پنج این سند تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه » جزییاتی به شکل مبهم ذکر شده که بیانگر تلاش برای تقسیم سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت و توازن منافع منطقه ای»، است بدون اینکه در خصوص چگونگی توازن منافع منطقه ای توضیحی داده باشد.
با این حال در همین بند آشکارا به اعطای قدرت به حکومت های منطقه ای اشاره شده و آمده است که هدف تبدیل سوریه به چیزی شبیه فدرالیسم است.
🔴 المیادین از طرح پنج کشور برای تقسیم #سوریه و قیمومت بینالمللی بر آن خبر داد
پایگاه شبکه المیادین از سند خطیری پرده برداشت که "گروه #واشنگتن" (متشکل از ایالات متحده #آمریکا، #فرانسه، #انگلیس، #عربستان و #اردن) تدوین کرده است.
🔹 تجزیه سوریه و تشکیل حکومت های منطقه ای
در این سند به تجزیه سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت» و تشکیل حکومت های منطقه ای دارای اختیارات گسترده، اشاره شده است، اما از کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سویه و تشکیل هیات حکومت انتقالی سخنی به میان نیامده بلکه موارد خطرناکتری را شامل می شود.
گروه موسوم به گروه واشنگتن که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن است، اولین نشست خود را دو هفته پیش در واشنگتن برگزار کردند و برای بار دوم نیز سه شنبه گذشته در #پاریس و در حاشیه کنفرانس «پیگرد عاملان حملات شیمیایی در سوریه»، گرد هم آمدند.
این طرح تحویل نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده تا به عنوان محور اصلی مذاکرات سوریه قرار گیرد و علاوه بر این به تعدادی از طرف های مرتبط با بحران سوریه ارائه شده است.
🔹 سند واشنگتن ناقض قطعنامه های بین المللی مرتبط با سوریه است
سند تهیه شده از سوی گروه واشنگتن ناقض قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2254 است که در آن به طور رسمی تاکید شده است تدوین قانون اساسی سوریه جز مسئولیت های مردم این کشور است.
این سند همچنین تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو» شامل یک نقشه راه برای تهیه قانون اساسی جدید و با جزئیاتی کامل درباره اختیارات ریاست جمهوری، نخست وزیر، حکومت های منطقه ای، قوه قضائیه، دستگاه های امنیتی و نیز چگونگی تشکیل مجلس نمایندگان است.
بخش دیگری از این سند نیز شامل بندهایی درباره روند برگزاری انتخابات، افراد برخوردار از حق شرکت در انتخابات، چگونگی تشکیل کمیته های نظارت و کمیته های رسیدگی به شکایات و سایر موارد است.
🔹 تجزیه سوریه و قیمومیت سازمان ملل بر آن
این سند حرفی از تشکیل هیئت حکومت انتفالی یا کناره گیری بشار اسد به میان نیاورده است اما شامل موارد خطرناکتر از آن است، به این معنی که تحت عنوان عدم مرکزیت و تشکیل حکومت های منطقه ای با اختیارات گسترده و قرار گرفتن این کشور تحت قیمومیت مستقیم سازمان ملل، اشاراتی به تجزیه سوریه کرده است.
🔹 تشریفاتی کردن ریاست جمهوری در سوریه
علاوه بر این در این سند بندهایی وجود دارد که به سلب اختیارات ریاست جمهوری اشاره شده به گونه ای که آن را به ریاست تشریفاتی تبدیل می کند.
بر اساس این سند و تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه در مذاکرات ژنو»، تعیین نخست وزیر و وزیران به شیوه ای است که نیازی به موافقت رئیس جمهور نیست و همچنین رئیس جمهوری حق صدور فرمان انحلال پارلمان را ندارد.
🔹 تشکیل فدرالیسم در سوریه
در بند پنج این سند تحت عنوان «بررسی قانون اساسی سوریه » جزییاتی به شکل مبهم ذکر شده که بیانگر تلاش برای تقسیم سوریه تحت عنوان «عدم مرکزیت و توازن منافع منطقه ای»، است بدون اینکه در خصوص چگونگی توازن منافع منطقه ای توضیحی داده باشد.
با این حال در همین بند آشکارا به اعطای قدرت به حکومت های منطقه ای اشاره شده و آمده است که هدف تبدیل سوریه به چیزی شبیه فدرالیسم است.
🔴 وقوع انفجار در #قندهار #افغانستان دستکم زخمی 10 از جمله چهار نیروی پلیس و 6 غیرنظامی برجای گذاشت.
@internationalrel
@internationalrel