رئیس جمهور #آمریکا و این 14 سناتور، درصورت تصویب قانون جدید مالیاتی، پیروزی بزرگی به دست آوردهاند.
#ترامپ
@InternationalRel
#ترامپ
@InternationalRel
#ظریف: با طرح اعتراض در شورای امنیت سازمان ملل، اتهام #آمریکا به #ایران را پیگیری میکنیم.
#UN
@internationalrel
#UN
@internationalrel
Forwarded from صادق زیباکلام - Sadegh Zibakalam
♦️تخریب محیطزیست در ۴۰سال گذشته، مصیبتی هولناکتر از حمله مغول ها به ایران
🔻صادق زیباکلام| ۲۹آذر۱۳۹۶
🔹آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند: «نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».
و در تأیید نظرشان ادامه میدهند:
«برخی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است(بهواسطه برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی)؛ و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین سرنوشت است و در شرایط بحرانی قرار دارد» (روزنامه خراسان ۲۱ آذر)
🔹شخصاً برای دکتر کلانتری بهواسطه جسارت و شهامتشان در بیان فجایعی که بر سر محیطزیست آوردهایم احترام قائلم؛ اما نمیتوانم در خصوص اظهار اخیرشان که «نسل ما یکی از بدترین نسلها درزمینه امانتداری از منابع طبیعی بوده» با ایشان موافق باشم. صدالبته که با اصل سخنشان موافقم. بلایی که ظرف چند دهه اخیر به جنگلها، به آب، به خاک، به هوا و به محیطزیست کشور وارد شده، بهمراتب ازآنچه مغولها با کشاورزی و جنگلهای ایران کردند هولناکتر بوده.
🔹سالها قبل از آنکه ایشان مسئول محیطزیست کشور شوند بنده نوشتم که اگر یک جدولی از کشورهای جهان بهمنظور رتبهبندی در حراست از محیطزیست درست شود، قطعاً ایران در انتهای آن جدول قرار خواهد گرفت و کمتر کشوری را میتوان یافت که در تخریب محیطزیست بهپای ایران برسد. از این بابت من هم با جناب کلانتری همرأی هستم. مشکلم اما با ایشان در خصوص مقصر است. ایشان میگویند «نسل ما». سؤال اساسی آن است که «نسل ما» یعنی کی؟ قبول دارم که بسیاری از مردم ما در قبال حفظ و حراست از محیطزیست کارنامه «لاابالی» دارند. فرقی هم نمیکند چه آنان که کمتر مذهبی هستند و برای تعطیلات به شمال یا کنسرت میروند و چه آنان که مذهبیتر هستند و به زیارت مشهد یا راهپیمایی اربعین مشرف میشوند؛ هر دو در پخش زباله یکسان رفتار میکنند.
🔹 نه جناب کلانتری بزرگوار، مردم به کنار، مسئولین ما هم امانتداران خوبی در قبال محیطزیست نبودهاند. راه دور نرویم همهمان میدانیم که بخش قابلتوجهی از جنگلهای کشورمان ظرف چهل سال گذشته ازجمله بهواسطه آتشسوزی از بین رفتهاند. معذلک درحالیکه نیروهای مسلحمان صدها فروند هلیکوپتر در اختیار دارند، ظاهراً هنوز محیطزیستمان فاقد ناوگان هلیکوپتر آبپاش است.
🔹در سال۱۳۹۵ کل بودجه «سازمان جنگلها و مراتع کشور» نزدیک ۳۰۰میلیارد تومان بود؛ یعنی با این بودجه سازمان جنگلها میبایستی از میلیونها هکتار جنگلهای کشور مراقبت نماید. حاصل، میشود آمار باورنکردنی که در اروپا برای هر هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان وجود دارد و در ایران برای هر ۱۲۰۰۰هکتار یک جنگلبان. در سال ۹۳، کل بودجه محیطزیست کشور با بیش از۶۰۰۰ پرسنل و محیطبان ۳۰۰میلیارد تومان بود، درحالیکه بودجه سازمانهای ایدئولوژیک نظام (سازمان تبلیغات اسلامی، جامعهالمصطفی، بنیاد حفظ آثار امام خمینی، حوزههای علمیه و...) بالغبر ۶۰۰۰میلیارد تومان یعنی بیست برابر محیطزیست.
🔹نه جناب کلانتری مردم خیلی مقصر نیستند. شما مسئول محیطزیست کشوری هستید که برای مسئولین آن اولویت اصلی بر روی مسائل ایدئولوژیک، نظامی، امنیتی و عقیدتی است تا بر روی محیطزیست، مراقبت از جنگلها و آب و خاک کشور.
https://www.instagram.com/p/Bc6VwGGjLEy/
🔻صادق زیباکلام| ۲۹آذر۱۳۹۶
🔹آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند: «نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».
و در تأیید نظرشان ادامه میدهند:
«برخی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است(بهواسطه برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی)؛ و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین سرنوشت است و در شرایط بحرانی قرار دارد» (روزنامه خراسان ۲۱ آذر)
🔹شخصاً برای دکتر کلانتری بهواسطه جسارت و شهامتشان در بیان فجایعی که بر سر محیطزیست آوردهایم احترام قائلم؛ اما نمیتوانم در خصوص اظهار اخیرشان که «نسل ما یکی از بدترین نسلها درزمینه امانتداری از منابع طبیعی بوده» با ایشان موافق باشم. صدالبته که با اصل سخنشان موافقم. بلایی که ظرف چند دهه اخیر به جنگلها، به آب، به خاک، به هوا و به محیطزیست کشور وارد شده، بهمراتب ازآنچه مغولها با کشاورزی و جنگلهای ایران کردند هولناکتر بوده.
🔹سالها قبل از آنکه ایشان مسئول محیطزیست کشور شوند بنده نوشتم که اگر یک جدولی از کشورهای جهان بهمنظور رتبهبندی در حراست از محیطزیست درست شود، قطعاً ایران در انتهای آن جدول قرار خواهد گرفت و کمتر کشوری را میتوان یافت که در تخریب محیطزیست بهپای ایران برسد. از این بابت من هم با جناب کلانتری همرأی هستم. مشکلم اما با ایشان در خصوص مقصر است. ایشان میگویند «نسل ما». سؤال اساسی آن است که «نسل ما» یعنی کی؟ قبول دارم که بسیاری از مردم ما در قبال حفظ و حراست از محیطزیست کارنامه «لاابالی» دارند. فرقی هم نمیکند چه آنان که کمتر مذهبی هستند و برای تعطیلات به شمال یا کنسرت میروند و چه آنان که مذهبیتر هستند و به زیارت مشهد یا راهپیمایی اربعین مشرف میشوند؛ هر دو در پخش زباله یکسان رفتار میکنند.
🔹 نه جناب کلانتری بزرگوار، مردم به کنار، مسئولین ما هم امانتداران خوبی در قبال محیطزیست نبودهاند. راه دور نرویم همهمان میدانیم که بخش قابلتوجهی از جنگلهای کشورمان ظرف چهل سال گذشته ازجمله بهواسطه آتشسوزی از بین رفتهاند. معذلک درحالیکه نیروهای مسلحمان صدها فروند هلیکوپتر در اختیار دارند، ظاهراً هنوز محیطزیستمان فاقد ناوگان هلیکوپتر آبپاش است.
🔹در سال۱۳۹۵ کل بودجه «سازمان جنگلها و مراتع کشور» نزدیک ۳۰۰میلیارد تومان بود؛ یعنی با این بودجه سازمان جنگلها میبایستی از میلیونها هکتار جنگلهای کشور مراقبت نماید. حاصل، میشود آمار باورنکردنی که در اروپا برای هر هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان وجود دارد و در ایران برای هر ۱۲۰۰۰هکتار یک جنگلبان. در سال ۹۳، کل بودجه محیطزیست کشور با بیش از۶۰۰۰ پرسنل و محیطبان ۳۰۰میلیارد تومان بود، درحالیکه بودجه سازمانهای ایدئولوژیک نظام (سازمان تبلیغات اسلامی، جامعهالمصطفی، بنیاد حفظ آثار امام خمینی، حوزههای علمیه و...) بالغبر ۶۰۰۰میلیارد تومان یعنی بیست برابر محیطزیست.
🔹نه جناب کلانتری مردم خیلی مقصر نیستند. شما مسئول محیطزیست کشوری هستید که برای مسئولین آن اولویت اصلی بر روی مسائل ایدئولوژیک، نظامی، امنیتی و عقیدتی است تا بر روی محیطزیست، مراقبت از جنگلها و آب و خاک کشور.
https://www.instagram.com/p/Bc6VwGGjLEy/
Instagram
صادق زیباکلام
. آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند:«نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».…
✔️ معاون حزب کمونیست #چین گفت: اگر شرکت های چینی حاضر به انتقال تکنولوژی نبودند هیچ اجباری نیست که شرکت های ایرانی با آنها همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی از چین در #ایران همکاری و سرمایه گذاری می کنند .شرکت های ایرانی می توانند شرکای خود در صنعت خودرو را تغییر دهند.ما هم موافق این امر هستیم که انتقال تکنولوژی باید صورت گیرد تا همکاری ها برد-برد باشد.
http://www.ion.ir/content/modulefile/file/289879.jpg
وی خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی از چین در #ایران همکاری و سرمایه گذاری می کنند .شرکت های ایرانی می توانند شرکای خود در صنعت خودرو را تغییر دهند.ما هم موافق این امر هستیم که انتقال تکنولوژی باید صورت گیرد تا همکاری ها برد-برد باشد.
http://www.ion.ir/content/modulefile/file/289879.jpg
در سومین روز اعتراضات مردم #کردستان #عراق به وضعیت سیاسی و اقتصادی این منطقه، برخی نمایندگان پارلمان و فعالان حزبی خواستار به جریان افتادن حکم جلب مسعود #بارزانی شدند.
@internationalrel
@internationalrel
🗞نشریه Times of Israel به نقل از ژان-ایو #لودریان، وزیر خارجه #فرانسه: به نظر میرسد #آمریکا موضع بهتری در برابر توافق هستهای اتخاذ کرده است.
#معرفی #نشریات
🔗 http://fr.timesofisrael.com/iran-le-drian-a-le-sentiment-que-la-position-americaine-a-evolue/
#معرفی #نشریات
🔗 http://fr.timesofisrael.com/iran-le-drian-a-le-sentiment-que-la-position-americaine-a-evolue/
The Times of Israël
Iran : Le Drian a « le sentiment » que la position américaine a évolué
« Nous sommes décidés à faire pression de manière très vigoureuse sur l’Iran pour enrayer » le développement d’une « capacité balistique de plus en plus significative », a affirmé le chef de la diplomatie française
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
در سومین روز اعتراضات مردم #کردستان #عراق به وضعیت سیاسی و اقتصادی این منطقه، برخی نمایندگان پارلمان و فعالان حزبی خواستار به جریان افتادن حکم جلب مسعود #بارزانی شدند. @internationalrel
🔴 رئیس پارلمان #کردستان #عراق استعفا کرد
وزرای عضو حزب «جنبش تغییر» (#گوران) نیز از دولت کردستان عراق خارج شدند.
@internationalrel
وزرای عضو حزب «جنبش تغییر» (#گوران) نیز از دولت کردستان عراق خارج شدند.
@internationalrel
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جدال #توییتر ی رئیس جمهوری #ترکیه و وزیرخارجه #امارات بر سر ری توییت مطلبی از سوی وزیرخارجه امارات که عثمانی ها را به انتقال غنایمی ازمدینه به استانبول کرده، بالا گرفت.
@InternationalRel
@InternationalRel
Forwarded from کانال محیط زیست ایران
🔺هنوز دو هفته از همایشی با حضور بیش از هزار نفر از اهالی محلی و دوستداران محیطزیست در بم به حمایت از خرس سیاه آسیایی و با شعار متوقف ماندن جادهسازی در جنگلهای بنه، بین بم و جیرفت، نگذشته که جادهسازی در این منطقه بکر و حساس از سر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه خبری جهان سبز، وحید رحیمینژاد فعال محیطزیست در استان کرمان میگوید: «عملیات راهسازی در جنگلهای بنه، حوالی منطقه "چهلتن"، بدون شفافیت و ارائه اطلاعات، با تخریب درختهای 300 تا 600 ساله بنه، صورت گرفته است. این اقدام با شکایت مدیرکل حفاظت محیطزیست و رأی دادستان استان کرمان، متوقف شده بود.
وی افزود: «علیرغم این مخالفتها و نداشتن هیچگونه مجوز محیطزیستی، از 22 آذر ماه سال جاری عملیات جادهسازی و تعریض جاده، توسط ادارۀ راه و شهرسازی جیرفت از سرگرفته شده، که گفته میشود این امر به حکم دادستان جیرفت بوده است.»
رحیمینژاد، از مسئولان سازمان استان کرمان برای متوقف کردن تخریب این جنگل درخواست کمک کرد و خواستار پاسخگویی نهادهای مسئول شد.
در حالی که تنها کمتر از ده کیلومتر راهسازی صورت گرفته است، 2800 درخت بنه، کنده شدهاند. اهالی محلی نیز اغلب از این اقدامات ناراضیاند و هیچکس نمیداند جادهای به پهنای 22 متر برای پاسخگویی به کدام نیاز و با کدام مجوز صورت میگیرد؟
l1l.ir/3fpp
jahaanesabz.ir/Fa/post_single.aspx?id=75522
كانال #محيط_زيست ايران
@ch_envir_iran
به گزارش پایگاه خبری جهان سبز، وحید رحیمینژاد فعال محیطزیست در استان کرمان میگوید: «عملیات راهسازی در جنگلهای بنه، حوالی منطقه "چهلتن"، بدون شفافیت و ارائه اطلاعات، با تخریب درختهای 300 تا 600 ساله بنه، صورت گرفته است. این اقدام با شکایت مدیرکل حفاظت محیطزیست و رأی دادستان استان کرمان، متوقف شده بود.
وی افزود: «علیرغم این مخالفتها و نداشتن هیچگونه مجوز محیطزیستی، از 22 آذر ماه سال جاری عملیات جادهسازی و تعریض جاده، توسط ادارۀ راه و شهرسازی جیرفت از سرگرفته شده، که گفته میشود این امر به حکم دادستان جیرفت بوده است.»
رحیمینژاد، از مسئولان سازمان استان کرمان برای متوقف کردن تخریب این جنگل درخواست کمک کرد و خواستار پاسخگویی نهادهای مسئول شد.
در حالی که تنها کمتر از ده کیلومتر راهسازی صورت گرفته است، 2800 درخت بنه، کنده شدهاند. اهالی محلی نیز اغلب از این اقدامات ناراضیاند و هیچکس نمیداند جادهای به پهنای 22 متر برای پاسخگویی به کدام نیاز و با کدام مجوز صورت میگیرد؟
l1l.ir/3fpp
jahaanesabz.ir/Fa/post_single.aspx?id=75522
كانال #محيط_زيست ايران
@ch_envir_iran
🔴 خط و نشان #ترامپ در آستانه رأیگیری سازمان ملل درباره قطعنامه #قدس
رییسجمهوری آمریکا کشورهایی را که به پیشنویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملی متحد علیه تصمیم او در قبال قدس رأی دهند، تهدید کرد.
دونالد ترامپ، رییسجمهوری #آمریکا تهدید کرد، کمک مالی #واشنگتن به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قدس رأی مثبت دهند، قطع خواهد شد.
ترامپ در این مورد گفت: برخی کشورها صدها میلیون دلار و حتی میلیاردها دلار میگیرند و در عین حال علیه ما رأی میدهند.
وی افزود: ما این رأیها را رصد میکنیم. بگذارید آنها علیه ما رأی دهند. در این صورت مبلغ زیادی در جیبمان میماند. اهمیتی نمیدهیم.
ترامپ گفت: آمریکا اسامی رأیدهندگان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یاداشت خواهد کرد.
رییسجمهوری آمریکا همچنین از اظهارات اخیر نیکی #هیلی، نماینده کشورش در سازمان ملل متحد استقبال کرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آمریکاییها نسبت به اینکه از ما سوءاستفاده شود، به تنگ آمدهاند و از این رو، ما اجازه نخواهیم داد که مورد سوءاستفاده قرار بگیریم.
#UN
🔗 http://www.aljazeera.com/news/2017/12/trump-threatens-cut-aid-jerusalem-vote-171220173323324.html
رییسجمهوری آمریکا کشورهایی را که به پیشنویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملی متحد علیه تصمیم او در قبال قدس رأی دهند، تهدید کرد.
دونالد ترامپ، رییسجمهوری #آمریکا تهدید کرد، کمک مالی #واشنگتن به کشورهایی که به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قدس رأی مثبت دهند، قطع خواهد شد.
ترامپ در این مورد گفت: برخی کشورها صدها میلیون دلار و حتی میلیاردها دلار میگیرند و در عین حال علیه ما رأی میدهند.
وی افزود: ما این رأیها را رصد میکنیم. بگذارید آنها علیه ما رأی دهند. در این صورت مبلغ زیادی در جیبمان میماند. اهمیتی نمیدهیم.
ترامپ گفت: آمریکا اسامی رأیدهندگان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یاداشت خواهد کرد.
رییسجمهوری آمریکا همچنین از اظهارات اخیر نیکی #هیلی، نماینده کشورش در سازمان ملل متحد استقبال کرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آمریکاییها نسبت به اینکه از ما سوءاستفاده شود، به تنگ آمدهاند و از این رو، ما اجازه نخواهیم داد که مورد سوءاستفاده قرار بگیریم.
#UN
🔗 http://www.aljazeera.com/news/2017/12/trump-threatens-cut-aid-jerusalem-vote-171220173323324.html
Aljazeera
Trump threatens to cut aid over UN Jerusalem vote
Countries put on notice for intending to vote for resolution decrying US recognition of Jerusalem as Israel's capital.
إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا
مجلس #روسیه گسترش پایگاه روسیه در #سوریه را تصویب کرد
مجلس دومای روسیه توافقنامه این کشور را با سوریه درباره گسترش پایگاه دریایی ارتش روسیه در #طرطوس به تصویب رساند.
@InternationalRel
مجلس دومای روسیه توافقنامه این کشور را با سوریه درباره گسترش پایگاه دریایی ارتش روسیه در #طرطوس به تصویب رساند.
@InternationalRel
🔴 بینالی #ییلدیریم خطاب به #ترامپ: حواستان را جمع کنید!
نخست وزیر #ترکیه از ترامپ به خاطر تهدیدش برای قطع کمکهای مالی به کشورهایی که به قطعنامه سازمان ملل در خصوص #بیت_المقدس رای مثبت دادهاند به شدت انتقاد کرده و توصیه کرد مراقب اقداماتش باشد و بر مبنای عقل سلیم رفتار کند.
https://cdn.bolgegundem.com/d/news/174698.jpg
نخست وزیر #ترکیه از ترامپ به خاطر تهدیدش برای قطع کمکهای مالی به کشورهایی که به قطعنامه سازمان ملل در خصوص #بیت_المقدس رای مثبت دادهاند به شدت انتقاد کرده و توصیه کرد مراقب اقداماتش باشد و بر مبنای عقل سلیم رفتار کند.
https://cdn.bolgegundem.com/d/news/174698.jpg