🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
✅ شورای امنیت تصمیم ترامپ درباره #قدس را رد میکند. دیپلماتهای فعال در شورای امنیت سازمان ملل متحد میگویند این شورا امروز، دوشنبه به پیشنویس قطعنامهای در رد تصمیم دونالد #ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای میدهد. #اسراییل…
#ظریف، وزیر امور خارجه عصر روز سهشنبه برای شرکت در نشست سه جانبه #ایران، #ترکیه و #آذربایجان به #باکو میرود.
@internationalrel
@internationalrel
✅ راهبرد جدید امنیت ملی #آمریکا منتشر شد
رئیسجمهوری آمریکا راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را با تاکید بر شعار «آمریکا نخست» منتشر کرد.
#ترامپ در این سند چارچوب دولت خود را درخصوص تهدیدهایی که متوجه آمریکا است، تبیین کرده است.این سند ۶۸ صفحهای از سوی کاخ سفید در حالی منتشر شده که رئیسجمهوری آمریکا در واشنگتن پس از انتشار آن دربارهاش سخنرانی کرد.
در این سند علاوه بر مقدمه و نتیجهگیری، راهبرد امنیت ملی آمریکا در پنج بخش مختلف تبیین شده است.
در بخش نخست که با عنوان حفاظت از مردم، سرزمین و سبک زندگی در آمریکا منتشر شده، به مسائل مختلفی از جمله تأمین امنیت مرزها، مقابله با سلاحهای کشتار جمعی، سیاستهای مهاجرتی، مقابله با افراطگرایی و جرایم سازمانیافته پرداخته شده است. تأمین منافع و امنیت آمریکا در فضای سایبری از جمله دیگر مباحثی است که در این بخش به آن اشاره شده است.
بخش دوم این سند راهبردی به ارتقای آبادانی در آمریکا میپردازد که در آن مسائل اقتصادی داخلی و خارجی، مسائل حوزه پژوهش و فناوری و تسلط در حوزه انرژی مورد اشاره قرار گرفته است.
بخش سوم این سند با عنوان حفاظت از صلح از طریق قدرت منتشر شده که در آن مباحثی در رابطه با احیای تواناییهای آمریکا در حوزههای نظامی، هستهای، هوافضا، سایبری، اطلاعاتی و صنایع نظامی مطرح شده است. در این بخش همچنین موضوع دیپلماسی و راهبردهای واشنگتن در قبال آن بررسی شده و ذیل این عنوان مباحث دیپلماسی رقابتی، ابزارهای دیپلماسی اقتصادی و حکمرانی اطلاعاتی مطرح شده است.
در بخش چهارم این گزارش به موضوع افزایش نفوذ آمریکا پرداخته شده و عناوینی از قبیل تعامل با شرکا، دستیابی به نتایج بهتر در فضای چندجانبه و اشاعه ارزشهای آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش پنجم این سند به تبیین راهبردهای آمریکا در فضای منطقهای پرداخته که در آن به شش منطقه #هند-آرام، #اروپا، #خاورمیانه، جنوب و مرکز #آسیا، نیمکره غربی و #آفریقا اشاره شده است.
دونالد #ترامپ در مقدمه این گزارش خطاب به آمریکاییها نوشته است: مردم آمریکا مرا انتخاب کردهاند که آمریکا یک بار دیگر عالی شود. من وعده دادم که دولتم امنیت، منافع و رفاه شهروندان ما را در اولویت نخست قرار دهد. وعده دادم که اقتصاد آمریکا احیا خواهد شد، ارتش بازسازی خواهد شد، مرزهای ما مورد حفاظت قرار خواهد گرفت، یکپارچگی ما حفظ خواهد شد و ارزشهای ما اشاعه خواهد یافت.
ترامپ خاطرنشان کرد: آمریکا با جهانی بسیار خطرناک مواجه شده که از تهدیدهای متعدد و روزافزونی سرشار است.
راهبردهای امنیت ملی معمولا بی سر و صدا منتشر میشود، اما ترامپ برخلاف اسلافش در نطقی از پیش اعلام شده این استراتژی که بر شعارهای انتخاباتی او بنا شده را پررنگ کرد. در این سند بر چالشهای قدرت در عرصه بینالمللی در ابعاد اقتصادی و سیاسی اشاره شده است. راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا چین و روسیه را به عنوان چالشی علیه قدرت، نفوذ و منافع واشنگتن تلقی کرده است.
رئیس جمهور آمریکا در سخنانش از #چین و #روسیه به عنوان رقیبانی نام برد که تلاش میکنند نفوذ و نظام ارزشهای این کشور را به چالش بکشند اما گفت آمریکا باید برای ساختن "رابطهای قوی با آنها" تلاش کند.
او به عنوان نمونهای از روحیه تازه همکاری، به قدردانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سیا به خاطر هشدار در مورد حملهای قریبالوقوع به غیرنظامیان در سن پترزبورگ اشاره کرد.
با این حال در سند استراتژی امنیت ملی که پیش از این نطق ترامپ منتشر شد با زبانی تندتر به روسیه و چین اشاره میشود و آنها را قدرتهای "تجدیدنظر طلب" میخواند. ترامپ همچنین در سخنانش از عملکرد خود در قبال #کره_شمالی و #ایران دفاع کرد و از #پاکستان خواست برای مقابله با تروریسم تصمیم قاطع بگیرد.
او گفت: "من برای مقابله با ایران و مسدود کردن راه دست یافتن این کشور به سلاح اتمی، سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از تروریسم مشمول تحریم قرار دادم و پایبندی ایران به توافق جامع اتمی را برای کنگره تأیید نکردم."
او همچنین از احداث دیوار مرزی با مکزیک، پایان دادن به "مهاجرت بی رویه" و لغو برنامه قرعهکشی کارت اقامت آمریکا (لاتاری) به عنوان بخشی از راهبرد امنیت ملی خود یاد کرد.
ترامپ خروج از معاهده تجاری ترنس پاسیفیک و معاهده به گفته او "پرهزینه و غیرمنصفانه" پاریس برای مقابله با گرمایش زمین را از جمله اقدامات برجسته خود برشمرد. همچنین از "چهار رکن" اساسی در طرح تازه نام برد اما منتقدان اشاره کردند که این شامل حقوق بشر یا تغییرات آب و هوایی نمیشود.
این چهار رکن شامل حفاظت از میهن، بهبود رفاه در آمریکا، نمایش صلح از طریق قدرت و پیشبرد نفوذ آمریکاست.
https://t.me/InternationalRel
رئیسجمهوری آمریکا راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را با تاکید بر شعار «آمریکا نخست» منتشر کرد.
#ترامپ در این سند چارچوب دولت خود را درخصوص تهدیدهایی که متوجه آمریکا است، تبیین کرده است.این سند ۶۸ صفحهای از سوی کاخ سفید در حالی منتشر شده که رئیسجمهوری آمریکا در واشنگتن پس از انتشار آن دربارهاش سخنرانی کرد.
در این سند علاوه بر مقدمه و نتیجهگیری، راهبرد امنیت ملی آمریکا در پنج بخش مختلف تبیین شده است.
در بخش نخست که با عنوان حفاظت از مردم، سرزمین و سبک زندگی در آمریکا منتشر شده، به مسائل مختلفی از جمله تأمین امنیت مرزها، مقابله با سلاحهای کشتار جمعی، سیاستهای مهاجرتی، مقابله با افراطگرایی و جرایم سازمانیافته پرداخته شده است. تأمین منافع و امنیت آمریکا در فضای سایبری از جمله دیگر مباحثی است که در این بخش به آن اشاره شده است.
بخش دوم این سند راهبردی به ارتقای آبادانی در آمریکا میپردازد که در آن مسائل اقتصادی داخلی و خارجی، مسائل حوزه پژوهش و فناوری و تسلط در حوزه انرژی مورد اشاره قرار گرفته است.
بخش سوم این سند با عنوان حفاظت از صلح از طریق قدرت منتشر شده که در آن مباحثی در رابطه با احیای تواناییهای آمریکا در حوزههای نظامی، هستهای، هوافضا، سایبری، اطلاعاتی و صنایع نظامی مطرح شده است. در این بخش همچنین موضوع دیپلماسی و راهبردهای واشنگتن در قبال آن بررسی شده و ذیل این عنوان مباحث دیپلماسی رقابتی، ابزارهای دیپلماسی اقتصادی و حکمرانی اطلاعاتی مطرح شده است.
در بخش چهارم این گزارش به موضوع افزایش نفوذ آمریکا پرداخته شده و عناوینی از قبیل تعامل با شرکا، دستیابی به نتایج بهتر در فضای چندجانبه و اشاعه ارزشهای آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش پنجم این سند به تبیین راهبردهای آمریکا در فضای منطقهای پرداخته که در آن به شش منطقه #هند-آرام، #اروپا، #خاورمیانه، جنوب و مرکز #آسیا، نیمکره غربی و #آفریقا اشاره شده است.
دونالد #ترامپ در مقدمه این گزارش خطاب به آمریکاییها نوشته است: مردم آمریکا مرا انتخاب کردهاند که آمریکا یک بار دیگر عالی شود. من وعده دادم که دولتم امنیت، منافع و رفاه شهروندان ما را در اولویت نخست قرار دهد. وعده دادم که اقتصاد آمریکا احیا خواهد شد، ارتش بازسازی خواهد شد، مرزهای ما مورد حفاظت قرار خواهد گرفت، یکپارچگی ما حفظ خواهد شد و ارزشهای ما اشاعه خواهد یافت.
ترامپ خاطرنشان کرد: آمریکا با جهانی بسیار خطرناک مواجه شده که از تهدیدهای متعدد و روزافزونی سرشار است.
راهبردهای امنیت ملی معمولا بی سر و صدا منتشر میشود، اما ترامپ برخلاف اسلافش در نطقی از پیش اعلام شده این استراتژی که بر شعارهای انتخاباتی او بنا شده را پررنگ کرد. در این سند بر چالشهای قدرت در عرصه بینالمللی در ابعاد اقتصادی و سیاسی اشاره شده است. راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا چین و روسیه را به عنوان چالشی علیه قدرت، نفوذ و منافع واشنگتن تلقی کرده است.
رئیس جمهور آمریکا در سخنانش از #چین و #روسیه به عنوان رقیبانی نام برد که تلاش میکنند نفوذ و نظام ارزشهای این کشور را به چالش بکشند اما گفت آمریکا باید برای ساختن "رابطهای قوی با آنها" تلاش کند.
او به عنوان نمونهای از روحیه تازه همکاری، به قدردانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سیا به خاطر هشدار در مورد حملهای قریبالوقوع به غیرنظامیان در سن پترزبورگ اشاره کرد.
با این حال در سند استراتژی امنیت ملی که پیش از این نطق ترامپ منتشر شد با زبانی تندتر به روسیه و چین اشاره میشود و آنها را قدرتهای "تجدیدنظر طلب" میخواند. ترامپ همچنین در سخنانش از عملکرد خود در قبال #کره_شمالی و #ایران دفاع کرد و از #پاکستان خواست برای مقابله با تروریسم تصمیم قاطع بگیرد.
او گفت: "من برای مقابله با ایران و مسدود کردن راه دست یافتن این کشور به سلاح اتمی، سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از تروریسم مشمول تحریم قرار دادم و پایبندی ایران به توافق جامع اتمی را برای کنگره تأیید نکردم."
او همچنین از احداث دیوار مرزی با مکزیک، پایان دادن به "مهاجرت بی رویه" و لغو برنامه قرعهکشی کارت اقامت آمریکا (لاتاری) به عنوان بخشی از راهبرد امنیت ملی خود یاد کرد.
ترامپ خروج از معاهده تجاری ترنس پاسیفیک و معاهده به گفته او "پرهزینه و غیرمنصفانه" پاریس برای مقابله با گرمایش زمین را از جمله اقدامات برجسته خود برشمرد. همچنین از "چهار رکن" اساسی در طرح تازه نام برد اما منتقدان اشاره کردند که این شامل حقوق بشر یا تغییرات آب و هوایی نمیشود.
این چهار رکن شامل حفاظت از میهن، بهبود رفاه در آمریکا، نمایش صلح از طریق قدرت و پیشبرد نفوذ آمریکاست.
https://t.me/InternationalRel
Telegram
🌍کانال تخصصی روابط بینالملل
نخستین کانال تخصصی روابط بینالملل
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
- معرفی کتاب و مقاله؛
- اطلاعرسانی برنامههای تخصصی و همایشها؛
- تحلیل و تفسیر آخرین تحولات منطقهای و جهانی؛
- ارائهی تحلیلهای مرتبط با تحولات روز.
مطالب مندرج، تنها «بازتاب» اخبار است
نه نظر گردانندگان کانال.
🔴 عاجل | الحوثيون يقولون إنهم أطلقوا صاروخا باليستيا على قصر اليمامة الملكي في #الرياض / قناة الجزيرة
فوری | انصارالله یمن مدعی شدند یک موشک بالستیک به سوی ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کرده اند.
الجزیره
@internationalrel
فوری | انصارالله یمن مدعی شدند یک موشک بالستیک به سوی ریاض پایتخت عربستان سعودی شلیک کرده اند.
الجزیره
@internationalrel
انصارالله #یمن: هدف موشک شلیک شده، کاخ الیمامه #ریاض در جریان برگزاری جلسه دولت #عربستان بوده است.
#توییتر الجزیره
@InternationalRel
#توییتر الجزیره
@InternationalRel
یکی از مقام های ارشد دولت #عربستان اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد تا از اوایل سال آتی میلادی ویزای توریستی برای خارجیها صادر کند.
@internationalrel
@internationalrel
مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی کانادا برای محکومیت نحوه اعمال حقوق بشر در ایران، رأی مثبت داد.
نماینده اتحادیه #اروپا در سازمان ملل:
#برجام نمونه ای از بهترین نوع برخورد با فعالیت های هسته ای ناآشناست.
#UN
@internationalrel
#برجام نمونه ای از بهترین نوع برخورد با فعالیت های هسته ای ناآشناست.
#UN
@internationalrel
⭕️ نیکی #هیلی: ایران در شلیک روز سهشنبه موشک به #عربستان دست داشته است
نمایندهی #آمریکا در سازمان ملل بار دیگر در ادعاهایی نسنجیده گفت:
🔹حملهی موشکی حوثیهای #یمن به #ریاض، بار دیگر نشان میدهد که #ایران برای یمن سلاح فراهم میکند.
🔹اگر در مورد موشک شلیکشده علیه #عربستان اقدامی انجام ندهیم، نمیتوانیم با خشونت مقابله کنیم.
🔹اکنون زمان آن رسیده است تا با رژیم ایران که قطعنامههای سازمان ملل را نقض میکند، مقابله کنیم.
http://freebeacon.com/wp-content/uploads/2017/04/nikki-haley2.jpg
نمایندهی #آمریکا در سازمان ملل بار دیگر در ادعاهایی نسنجیده گفت:
🔹حملهی موشکی حوثیهای #یمن به #ریاض، بار دیگر نشان میدهد که #ایران برای یمن سلاح فراهم میکند.
🔹اگر در مورد موشک شلیکشده علیه #عربستان اقدامی انجام ندهیم، نمیتوانیم با خشونت مقابله کنیم.
🔹اکنون زمان آن رسیده است تا با رژیم ایران که قطعنامههای سازمان ملل را نقض میکند، مقابله کنیم.
http://freebeacon.com/wp-content/uploads/2017/04/nikki-haley2.jpg
🔵 گاردین: سنای #آمریکا برای نخستین بار در طول 30 سال گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده جدیدی را تصویب کرده است؛ این قانون باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا نیز برسد.
رئیس جمهوری #آمریکا و 14سناتورجمهوریخواه باطرح جدید مالیاتی از این طرح بهره مند خواهند شد. #ترامپ جدود 11 میلیون دلار بخشودگی مالیاتی می گیرد.
🔗 https://www.theguardian.com/us-news/2017/dec/19/donald-trump-tax-bill-plan-house-approves-senate
رئیس جمهوری #آمریکا و 14سناتورجمهوریخواه باطرح جدید مالیاتی از این طرح بهره مند خواهند شد. #ترامپ جدود 11 میلیون دلار بخشودگی مالیاتی می گیرد.
🔗 https://www.theguardian.com/us-news/2017/dec/19/donald-trump-tax-bill-plan-house-approves-senate
the Guardian
Senate approves most drastic changes to US tax code in 30 years
Donald Trump has said his first major legislative victory would be a ‘big, beautiful Christmas present’ for Americans
رئیس جمهور #آمریکا و این 14 سناتور، درصورت تصویب قانون جدید مالیاتی، پیروزی بزرگی به دست آوردهاند.
#ترامپ
@InternationalRel
#ترامپ
@InternationalRel
#ظریف: با طرح اعتراض در شورای امنیت سازمان ملل، اتهام #آمریکا به #ایران را پیگیری میکنیم.
#UN
@internationalrel
#UN
@internationalrel
Forwarded from صادق زیباکلام - Sadegh Zibakalam
♦️تخریب محیطزیست در ۴۰سال گذشته، مصیبتی هولناکتر از حمله مغول ها به ایران
🔻صادق زیباکلام| ۲۹آذر۱۳۹۶
🔹آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند: «نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».
و در تأیید نظرشان ادامه میدهند:
«برخی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است(بهواسطه برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی)؛ و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین سرنوشت است و در شرایط بحرانی قرار دارد» (روزنامه خراسان ۲۱ آذر)
🔹شخصاً برای دکتر کلانتری بهواسطه جسارت و شهامتشان در بیان فجایعی که بر سر محیطزیست آوردهایم احترام قائلم؛ اما نمیتوانم در خصوص اظهار اخیرشان که «نسل ما یکی از بدترین نسلها درزمینه امانتداری از منابع طبیعی بوده» با ایشان موافق باشم. صدالبته که با اصل سخنشان موافقم. بلایی که ظرف چند دهه اخیر به جنگلها، به آب، به خاک، به هوا و به محیطزیست کشور وارد شده، بهمراتب ازآنچه مغولها با کشاورزی و جنگلهای ایران کردند هولناکتر بوده.
🔹سالها قبل از آنکه ایشان مسئول محیطزیست کشور شوند بنده نوشتم که اگر یک جدولی از کشورهای جهان بهمنظور رتبهبندی در حراست از محیطزیست درست شود، قطعاً ایران در انتهای آن جدول قرار خواهد گرفت و کمتر کشوری را میتوان یافت که در تخریب محیطزیست بهپای ایران برسد. از این بابت من هم با جناب کلانتری همرأی هستم. مشکلم اما با ایشان در خصوص مقصر است. ایشان میگویند «نسل ما». سؤال اساسی آن است که «نسل ما» یعنی کی؟ قبول دارم که بسیاری از مردم ما در قبال حفظ و حراست از محیطزیست کارنامه «لاابالی» دارند. فرقی هم نمیکند چه آنان که کمتر مذهبی هستند و برای تعطیلات به شمال یا کنسرت میروند و چه آنان که مذهبیتر هستند و به زیارت مشهد یا راهپیمایی اربعین مشرف میشوند؛ هر دو در پخش زباله یکسان رفتار میکنند.
🔹 نه جناب کلانتری بزرگوار، مردم به کنار، مسئولین ما هم امانتداران خوبی در قبال محیطزیست نبودهاند. راه دور نرویم همهمان میدانیم که بخش قابلتوجهی از جنگلهای کشورمان ظرف چهل سال گذشته ازجمله بهواسطه آتشسوزی از بین رفتهاند. معذلک درحالیکه نیروهای مسلحمان صدها فروند هلیکوپتر در اختیار دارند، ظاهراً هنوز محیطزیستمان فاقد ناوگان هلیکوپتر آبپاش است.
🔹در سال۱۳۹۵ کل بودجه «سازمان جنگلها و مراتع کشور» نزدیک ۳۰۰میلیارد تومان بود؛ یعنی با این بودجه سازمان جنگلها میبایستی از میلیونها هکتار جنگلهای کشور مراقبت نماید. حاصل، میشود آمار باورنکردنی که در اروپا برای هر هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان وجود دارد و در ایران برای هر ۱۲۰۰۰هکتار یک جنگلبان. در سال ۹۳، کل بودجه محیطزیست کشور با بیش از۶۰۰۰ پرسنل و محیطبان ۳۰۰میلیارد تومان بود، درحالیکه بودجه سازمانهای ایدئولوژیک نظام (سازمان تبلیغات اسلامی، جامعهالمصطفی، بنیاد حفظ آثار امام خمینی، حوزههای علمیه و...) بالغبر ۶۰۰۰میلیارد تومان یعنی بیست برابر محیطزیست.
🔹نه جناب کلانتری مردم خیلی مقصر نیستند. شما مسئول محیطزیست کشوری هستید که برای مسئولین آن اولویت اصلی بر روی مسائل ایدئولوژیک، نظامی، امنیتی و عقیدتی است تا بر روی محیطزیست، مراقبت از جنگلها و آب و خاک کشور.
https://www.instagram.com/p/Bc6VwGGjLEy/
🔻صادق زیباکلام| ۲۹آذر۱۳۹۶
🔹آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند: «نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».
و در تأیید نظرشان ادامه میدهند:
«برخی منابع مانند آب از مرز بحران هم گذشته است(بهواسطه برداشت بیرویه آبهای زیرزمینی)؛ و خاک کشور هم در حال دچار شدن به همین سرنوشت است و در شرایط بحرانی قرار دارد» (روزنامه خراسان ۲۱ آذر)
🔹شخصاً برای دکتر کلانتری بهواسطه جسارت و شهامتشان در بیان فجایعی که بر سر محیطزیست آوردهایم احترام قائلم؛ اما نمیتوانم در خصوص اظهار اخیرشان که «نسل ما یکی از بدترین نسلها درزمینه امانتداری از منابع طبیعی بوده» با ایشان موافق باشم. صدالبته که با اصل سخنشان موافقم. بلایی که ظرف چند دهه اخیر به جنگلها، به آب، به خاک، به هوا و به محیطزیست کشور وارد شده، بهمراتب ازآنچه مغولها با کشاورزی و جنگلهای ایران کردند هولناکتر بوده.
🔹سالها قبل از آنکه ایشان مسئول محیطزیست کشور شوند بنده نوشتم که اگر یک جدولی از کشورهای جهان بهمنظور رتبهبندی در حراست از محیطزیست درست شود، قطعاً ایران در انتهای آن جدول قرار خواهد گرفت و کمتر کشوری را میتوان یافت که در تخریب محیطزیست بهپای ایران برسد. از این بابت من هم با جناب کلانتری همرأی هستم. مشکلم اما با ایشان در خصوص مقصر است. ایشان میگویند «نسل ما». سؤال اساسی آن است که «نسل ما» یعنی کی؟ قبول دارم که بسیاری از مردم ما در قبال حفظ و حراست از محیطزیست کارنامه «لاابالی» دارند. فرقی هم نمیکند چه آنان که کمتر مذهبی هستند و برای تعطیلات به شمال یا کنسرت میروند و چه آنان که مذهبیتر هستند و به زیارت مشهد یا راهپیمایی اربعین مشرف میشوند؛ هر دو در پخش زباله یکسان رفتار میکنند.
🔹 نه جناب کلانتری بزرگوار، مردم به کنار، مسئولین ما هم امانتداران خوبی در قبال محیطزیست نبودهاند. راه دور نرویم همهمان میدانیم که بخش قابلتوجهی از جنگلهای کشورمان ظرف چهل سال گذشته ازجمله بهواسطه آتشسوزی از بین رفتهاند. معذلک درحالیکه نیروهای مسلحمان صدها فروند هلیکوپتر در اختیار دارند، ظاهراً هنوز محیطزیستمان فاقد ناوگان هلیکوپتر آبپاش است.
🔹در سال۱۳۹۵ کل بودجه «سازمان جنگلها و مراتع کشور» نزدیک ۳۰۰میلیارد تومان بود؛ یعنی با این بودجه سازمان جنگلها میبایستی از میلیونها هکتار جنگلهای کشور مراقبت نماید. حاصل، میشود آمار باورنکردنی که در اروپا برای هر هزار هکتار جنگل، یک جنگلبان وجود دارد و در ایران برای هر ۱۲۰۰۰هکتار یک جنگلبان. در سال ۹۳، کل بودجه محیطزیست کشور با بیش از۶۰۰۰ پرسنل و محیطبان ۳۰۰میلیارد تومان بود، درحالیکه بودجه سازمانهای ایدئولوژیک نظام (سازمان تبلیغات اسلامی، جامعهالمصطفی، بنیاد حفظ آثار امام خمینی، حوزههای علمیه و...) بالغبر ۶۰۰۰میلیارد تومان یعنی بیست برابر محیطزیست.
🔹نه جناب کلانتری مردم خیلی مقصر نیستند. شما مسئول محیطزیست کشوری هستید که برای مسئولین آن اولویت اصلی بر روی مسائل ایدئولوژیک، نظامی، امنیتی و عقیدتی است تا بر روی محیطزیست، مراقبت از جنگلها و آب و خاک کشور.
https://www.instagram.com/p/Bc6VwGGjLEy/
Instagram
صادق زیباکلام
. آقای دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیطزیست در مصاحبهای با اشاره به تخریب زیستمحیطی خاک کشور و بلایی که بر سر آن آوردهایم فرمودهاند:«نسل مایکی از بدترین نسلهای تاریخ ایران در امانتداری از منابع طبیعی بوده و چیزی برای نسلهای بعد باقی نگذاشته است».…
✔️ معاون حزب کمونیست #چین گفت: اگر شرکت های چینی حاضر به انتقال تکنولوژی نبودند هیچ اجباری نیست که شرکت های ایرانی با آنها همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی از چین در #ایران همکاری و سرمایه گذاری می کنند .شرکت های ایرانی می توانند شرکای خود در صنعت خودرو را تغییر دهند.ما هم موافق این امر هستیم که انتقال تکنولوژی باید صورت گیرد تا همکاری ها برد-برد باشد.
http://www.ion.ir/content/modulefile/file/289879.jpg
وی خاطرنشان کرد: شرکت های زیادی از چین در #ایران همکاری و سرمایه گذاری می کنند .شرکت های ایرانی می توانند شرکای خود در صنعت خودرو را تغییر دهند.ما هم موافق این امر هستیم که انتقال تکنولوژی باید صورت گیرد تا همکاری ها برد-برد باشد.
http://www.ion.ir/content/modulefile/file/289879.jpg
در سومین روز اعتراضات مردم #کردستان #عراق به وضعیت سیاسی و اقتصادی این منطقه، برخی نمایندگان پارلمان و فعالان حزبی خواستار به جریان افتادن حکم جلب مسعود #بارزانی شدند.
@internationalrel
@internationalrel
🗞نشریه Times of Israel به نقل از ژان-ایو #لودریان، وزیر خارجه #فرانسه: به نظر میرسد #آمریکا موضع بهتری در برابر توافق هستهای اتخاذ کرده است.
#معرفی #نشریات
🔗 http://fr.timesofisrael.com/iran-le-drian-a-le-sentiment-que-la-position-americaine-a-evolue/
#معرفی #نشریات
🔗 http://fr.timesofisrael.com/iran-le-drian-a-le-sentiment-que-la-position-americaine-a-evolue/
The Times of Israël
Iran : Le Drian a « le sentiment » que la position américaine a évolué
« Nous sommes décidés à faire pression de manière très vigoureuse sur l’Iran pour enrayer » le développement d’une « capacité balistique de plus en plus significative », a affirmé le chef de la diplomatie française