ראש ממשלת פקיסטן שריף: אין אזכור של טילים בליסטיים במזכר ההבנות מכיוון שזה מעולם לא עלה על הפרק
נשיא איראן פזשכיאן: תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן לא הייתה חלק ממזכר ההבנות ולעולם לא תהיה. לעולם לא נדון ביכולת ההגנה שלנו עם אף אחד
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
*השגריר יחיאל לייטר* במילות הפתיחה בסבב המו"מ
"זהו סבב השיחות החמישי, ואני חייב לומר – אנחנו נמצאים בתאונת רכבת.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל.
היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה שנוכל להחזיר אותה למסלול.
הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה – לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון.
אנחנו זקוקים לבהירות.
ישראל מקווה מאוד שמזכר ההבנות (MOU) יצליח. כולנו תומכים בחזונו של הנשיא טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו עוד יכולות גרעיניות, טילים בליסטיים, או היכולת להזרים כספים לשלוחיה כדי לאיים על שכנותיה ולבסס הגמוניה אזורית.
אך אני חושש שהמושג "מניעת חיכוך" (deconfliction) אינו במקומו.
ישראל אינה מצויה בעימות עם לבנון. לכן מניעת חיכוך אינה הסוגיה. כל שנדרש הוא תיאום עם לבנון.
הסוגיה היחידה היא חזבאללה. יש להביס את חזבאללה ולהסירו מהמשוואה.
במקום זאת, קיימת סכנה שחזבאללה קיבל זריקת עידוד. אין ספק שהוא חש מחוזק ונועז יותר.
ולכן יש לי כמה שאלות.
בפגישתנו האחרונה פרסמנו הצהרה משותפת בשם ארצות הברית, לבנון וישראל. ההצהרה אישרה מספר עקרונות יסוד: שעתיד היחסים בין ישראל ללבנון ייקבע בידי שתי הממשלות הריבוניות; שהתערבות חיצונית תידחה; שחזבאללה יפורק ולא יורשה להתבסס מחדש; ושיש לגנות את התנהלותה הזדונית של איראן באזור.
ולכן אני מבקש לשאול:
• האם פירוק חזבאללה עדיין מהווה את הבסיס לדיונים הללו? מבחינתנו הוא חייב להישאר כזה.
ניהלנו את ארבעת הסבבים הקודמים מתוך הנחה זו. האם היא עדיין תקפה?
• הסכמנו להפסקת אש שהותנתה בכך שחזבאללה ייסוג צפונה. האם ההסכם הזה עדיין מחייב? איננו יכולים להרשות לעצמנו התחייבויות שמתפוגגות. וחשוב להבהיר: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה.
• איראן צפויה ליהנות מזרימת כספים במסגרת מזכר ההבנות. כיצד נוודא שכספים אלה לא ימצאו את דרכם לחזבאללה? אם איננו יכולים להבטיח זאת, אזי כל המילים שעליהן נסכים כאן לא ישנו דבר, משום שחזבאללה פשוט ישקם את עצמו מחדש.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. אני מקווה שהיום נצליח להחזיר אותה למסלול ולהגיע למתווה של שלום מלא עם שכנינו בצפון."
*השגריר יחיאל לייטר* במילות הפתיחה בסבב המו"מ
"זהו סבב השיחות החמישי, ואני חייב לומר – אנחנו נמצאים בתאונת רכבת.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל.
היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה שנוכל להחזיר אותה למסלול.
הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה – לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון.
אנחנו זקוקים לבהירות.
ישראל מקווה מאוד שמזכר ההבנות (MOU) יצליח. כולנו תומכים בחזונו של הנשיא טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו עוד יכולות גרעיניות, טילים בליסטיים, או היכולת להזרים כספים לשלוחיה כדי לאיים על שכנותיה ולבסס הגמוניה אזורית.
אך אני חושש שהמושג "מניעת חיכוך" (deconfliction) אינו במקומו.
ישראל אינה מצויה בעימות עם לבנון. לכן מניעת חיכוך אינה הסוגיה. כל שנדרש הוא תיאום עם לבנון.
הסוגיה היחידה היא חזבאללה. יש להביס את חזבאללה ולהסירו מהמשוואה.
במקום זאת, קיימת סכנה שחזבאללה קיבל זריקת עידוד. אין ספק שהוא חש מחוזק ונועז יותר.
ולכן יש לי כמה שאלות.
בפגישתנו האחרונה פרסמנו הצהרה משותפת בשם ארצות הברית, לבנון וישראל. ההצהרה אישרה מספר עקרונות יסוד: שעתיד היחסים בין ישראל ללבנון ייקבע בידי שתי הממשלות הריבוניות; שהתערבות חיצונית תידחה; שחזבאללה יפורק ולא יורשה להתבסס מחדש; ושיש לגנות את התנהלותה הזדונית של איראן באזור.
ולכן אני מבקש לשאול:
• האם פירוק חזבאללה עדיין מהווה את הבסיס לדיונים הללו? מבחינתנו הוא חייב להישאר כזה.
ניהלנו את ארבעת הסבבים הקודמים מתוך הנחה זו. האם היא עדיין תקפה?
• הסכמנו להפסקת אש שהותנתה בכך שחזבאללה ייסוג צפונה. האם ההסכם הזה עדיין מחייב? איננו יכולים להרשות לעצמנו התחייבויות שמתפוגגות. וחשוב להבהיר: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה.
• איראן צפויה ליהנות מזרימת כספים במסגרת מזכר ההבנות. כיצד נוודא שכספים אלה לא ימצאו את דרכם לחזבאללה? אם איננו יכולים להבטיח זאת, אזי כל המילים שעליהן נסכים כאן לא ישנו דבר, משום שחזבאללה פשוט ישקם את עצמו מחדש.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. אני מקווה שהיום נצליח להחזיר אותה למסלול ולהגיע למתווה של שלום מלא עם שכנינו בצפון."
🔥1👏1
*"קטר בשירות איראן": המסמך הסודי שחושף כיצד דוחה מסייעת לטהרן לעקוף סנקציות ולהתחזק.*
מסמך מודיעיני זר שנכתב בעת האחרונה והגיע לידי 'כאן חדשות' נחשף הערב לראשונה על ידי ראש תחום הפלסטינים אליאור לוי וראש תחום העולם הערבי רועי קייס.
המסמך מציג כיצד קטר הפכה בשנים האחרונות לערוץ מרכזי עבור איראן להתעצמות כלכלית, מסחרית וצבאית – מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב־2018 וגם לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
לפי המסמך, קטר פעלה להרחבת נתיבי הסחר מול איראן, לסיוע בהפשרת כספים איראניים מוקפאים ולחיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. עוד עולה כי נתונים רשמיים מצביעים על אספקת חומרים דו־שימושיים מאזור קטר לאיראן – חומרים שעשויים לשמש גם לצרכים צבאיים, בהם רכיבים בעלי פוטנציאל לשימוש בייצור כטב"מים ובמערכות נשק.
המסמך קובע כי פעילות זו עלולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערב, וקורא לנקיטת צעדים נגד הפעילות.
כאן 11
מסמך מודיעיני זר שנכתב בעת האחרונה והגיע לידי 'כאן חדשות' נחשף הערב לראשונה על ידי ראש תחום הפלסטינים אליאור לוי וראש תחום העולם הערבי רועי קייס.
המסמך מציג כיצד קטר הפכה בשנים האחרונות לערוץ מרכזי עבור איראן להתעצמות כלכלית, מסחרית וצבאית – מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב־2018 וגם לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
לפי המסמך, קטר פעלה להרחבת נתיבי הסחר מול איראן, לסיוע בהפשרת כספים איראניים מוקפאים ולחיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. עוד עולה כי נתונים רשמיים מצביעים על אספקת חומרים דו־שימושיים מאזור קטר לאיראן – חומרים שעשויים לשמש גם לצרכים צבאיים, בהם רכיבים בעלי פוטנציאל לשימוש בייצור כטב"מים ובמערכות נשק.
המסמך קובע כי פעילות זו עלולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערב, וקורא לנקיטת צעדים נגד הפעילות.
כאן 11
*שר המשפטים של לבנון קורא ליצור הבנה בינלאומי או הבנה בין ארצות הברית לאיראן שטהראן תימנע מהתערבות בענייני לבנון.*
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, אומר, כי ארצו מתנגדת לחלוטין לכל סוגי ההתערבות החיצונית בתוך לבנון, ובראש ובראשונה, להתערבות של איראן שמנצלת קבוצה של לבנונים כדי שישרתו את האינטרסים שלה.
נסאר קרא בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית ליצור הבנה בינלאומי או הבנה בין ארצות הברית לאיראן שטהראן תימנע מהתערבות בענייני לבנון, שאיראן תכבד את הריבונות של לבנון ותפסיק להשתמש בלבנון כבסיס צבאי לטובת איראן באמצעות חימוש, אימון ומימון חזבאללה.
כאן דסק ערבים
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, אומר, כי ארצו מתנגדת לחלוטין לכל סוגי ההתערבות החיצונית בתוך לבנון, ובראש ובראשונה, להתערבות של איראן שמנצלת קבוצה של לבנונים כדי שישרתו את האינטרסים שלה.
נסאר קרא בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית ליצור הבנה בינלאומי או הבנה בין ארצות הברית לאיראן שטהראן תימנע מהתערבות בענייני לבנון, שאיראן תכבד את הריבונות של לבנון ותפסיק להשתמש בלבנון כבסיס צבאי לטובת איראן באמצעות חימוש, אימון ומימון חזבאללה.
כאן דסק ערבים
❤1👍1🔥1
*חוסל?*
הכיסא הריק של המנהיג העליון של איראן מוג'תבא ח'אמנאי באירועי לילת תסועא לפני ציון אירועי העאשוראא החשובים בלוח השנה השיעי. עלי ח'אמנאי נהג להשתתף באירוע הזה בכל שנה..
הכיסא הריק של המנהיג העליון של איראן מוג'תבא ח'אמנאי באירועי לילת תסועא לפני ציון אירועי העאשוראא החשובים בלוח השנה השיעי. עלי ח'אמנאי נהג להשתתף באירוע הזה בכל שנה..
ניצחון למועמד הגדול של ממדאני המתנגד להמשך הסיוע הצבאי לישראל בפריימריז הדמוקרטיים בבחירות בניו יורק לקונגרס הפדרלי: בראד לנדר היהודי ניצח את חבר הקונגרס היהודי המכהן דן גולדמן, והוא צפוי לנצח בבחירות בנובמבר מכיוון שמדובר במחוז ללא נוכחות רפובליקנית של ממש. לנדר זכה לתמיכתו של ממדאני כבר מתחילת הדרך, ומגדיר עצמו "ציוני ליברלי". הוא תקף את גולדמן לאורך הקמפיין בטענה שאינו מביע התנגדות מספקת למלחמה בעזה. לנדר מתח ביקורת על גולדמן משום שלא תמך בחקיקה שנועדה למנוע סיוע צבאי נוסף לישראל, והאשים אותו שהוא נכנע ללחצים של קבוצות לובי פרו-ישראליות, משום שאינו מגדיר את המלחמה "רצח עם".
אסף רוזנצוייג
אסף רוזנצוייג
*חמאס ממשיך להשתקם: "הושמדו 4 עמדות שיגור שהוקמו לאחרונה והיוו איום מיידי"*
*אירוע חריג בעזה: 2 מחבלי חמאס זוהו סמוך למעבר כרם שלום, אחד מהם נעצר - מצוד עדיין מתנהל אחר המחבל השני*
🤷♂1
*תשתית טרור משמעותית לא נהרסה בדרום לבנון בגלל המגבלה המדינית, הכוחות כבר החלו בהכנות להרס התשתית אך הפעולה נעצרה*
(אריאל כהנא)
(אריאל כהנא)
*צה"ל תקף והשמיד ארבע עמדות שיגור רקטות שהוקמו בזמן הפסקת האש ברצועת עזה*
*טראמפ על הכספים האיראנים:*
אנחנו נשחרר חלק מכספם, לטובת החקלאים והמגדלים שלנו, לרכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד
נדרש מזון באופן נואש באיראן, ואנחנו נרכוש אותו עבורם באופן בלעדי מארצות הברית
אנחנו נשחרר חלק מכספם, לטובת החקלאים והמגדלים שלנו, לרכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד
נדרש מזון באופן נואש באיראן, ואנחנו נרכוש אותו עבורם באופן בלעדי מארצות הברית
*טראמפ:* איראן הודיעה לארצות הברית כי, למרות הדיווחים המטעים של “הפייק ניוז” הטוענים אחרת, “אין אגרות מעבר, אין עלויות ביטוח, ואין כל תשלום אחר מכל סוג שהוא שאיראן דורשת או מקבלת מספינות העוברות במצר הורמוז. אם המידע הזה שגוי, המשא ומתן יסתיים מיד!” בנוסף, ארצות הברית לא העבירה לאיראן כסף, ולא שחררה להם כספים מכספיהם המוחזקים בידינו. אנו נשחרר חלק מכספיהם, שנמצא בשליטה מלאה שלנו, לטובת החקלאים ומגדלי הבקר שלנו, לצורך רכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד. יש צורך דחוף במזון באיראן, ואנו נרכוש עבורם את המזון הזה באופן בלעדי מארצות הברית.
דובר צה"ל:
כחלק מפעילות צה״ל וכוחות הביטחון ברצועת עזה, עובד בחברה קבלנית שמבצעת עבודות הנדסיות מטעם משרד הביטחון, נהרג מוקדם יותר היום (ד׳), כתוצאה מתאונה מבצעית.
משפחתו עודכנה. צה"ל ומשרד הביטחון משתתפים בצער המשפחה.
האזרח נהרג כתוצאה מקריסת מבנה.
כחלק מפעילות צה״ל וכוחות הביטחון ברצועת עזה, עובד בחברה קבלנית שמבצעת עבודות הנדסיות מטעם משרד הביטחון, נהרג מוקדם יותר היום (ד׳), כתוצאה מתאונה מבצעית.
משפחתו עודכנה. צה"ל ומשרד הביטחון משתתפים בצער המשפחה.
האזרח נהרג כתוצאה מקריסת מבנה.
*ראש שב"כ דוד זיני הורה לפרק עמדת הנצחה לנופלי השירות ב-7 באוקטובר; בארגון מסרו: "להציג חלק מהחללים - מקטין את המחדל"*
*טראמפ: ארדואן מנהיג נהדר. הוא לא חבר גדול של ישראל. אסור לי להגיד את זה אבל הוא חבר שלי*
🤬1