עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.9K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
צה"ל מעדכן על אירוע נוסף בדרום לבנון: כוחותינו ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שרכבו על דחפור ואופנוע, וחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.

מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.

ינון שלום יתח
*התקרית בעלי א-טאהר - פרטים נוספים:*

* המחבלים שחוסלו - פעילי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית כדי להגן על פעילותם.

* המחבלים חצו את הקו הצהוב וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית של חיזבאללה ברכס עלי טאהר.

* בצה"ל אומרים: "הכוחות שולטים על רכס עלי טאהר ולא יאפשרו למחבלי חיזבאללה שנצורים בתשתיות התת-קרקעיות לצאת או להכנס למרחב".

ינון שלום יתח
*דובר צה״ל:*
*לאחר שחצו למרחב הביטחוני: כוחות צה"ל ירו לעבר מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר*

לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחות צה״ל זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.

מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.

ארגון הטרור חיזבאללה פועל מתוך כסות אזרחית במטרה להסתיר את פעילות הטרור שלו. אירוע זה מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני שעושה הארגון באזרחי לבנון ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.

צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים.
ככה נראית תחילתה של מערכת בינה ייעודית לניתוח מאגרי מידע של אירועי ה7 באוקטובר.

ללא ספק מדובר באחד מהמיזמים החשובים במדינת ישראל.

במקום לחכות לממשלה שיענו לנו על השאלות הגדולות והחשובות ביותר, או במקום לשבור תראש מול גורמים במערכת הבטחון שיעשו לנו טובה ויספרו את האמת להורים והמשפחות השכולות, בינתיים אנחנו נעשה את הכל בעצמנו.

בצילומסך, המערכת מייצרת תיאור ויזואלי (עדיין חלקי) של השעות הראשונות לחדירת הנוחבות.

עושים אחרת כדי שיהיה אחרת.

איליאן מרשק
המרכז לחקר אירועי ה7 באוקטובר.
8👍8👏2
מזכיר המדינה רוביו: "אי אפשר לסיים את המלחמה אם שליחי אירן ממשיכים לשגר טילים. תיק לבנון מופרד מתיק אירן"
👍2
ראש ממשלת פקיסטן שריף: אין אזכור של טילים בליסטיים במזכר ההבנות מכיוון שזה מעולם לא עלה על הפרק
נשיא איראן פזשכיאן: תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן לא הייתה חלק ממזכר ההבנות ולעולם לא תהיה. לעולם לא נדון ביכולת ההגנה שלנו עם אף אחד
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
*השגריר יחיאל לייטר* במילות הפתיחה בסבב המו"מ

"זהו סבב השיחות החמישי, ואני חייב לומר – אנחנו נמצאים בתאונת רכבת.

לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל.

היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה שנוכל להחזיר אותה למסלול.

הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה – לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון.

אנחנו זקוקים לבהירות.

ישראל מקווה מאוד שמזכר ההבנות (MOU) יצליח. כולנו תומכים בחזונו של הנשיא טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו עוד יכולות גרעיניות, טילים בליסטיים, או היכולת להזרים כספים לשלוחיה כדי לאיים על שכנותיה ולבסס הגמוניה אזורית.

אך אני חושש שהמושג "מניעת חיכוך" (deconfliction) אינו במקומו.

ישראל אינה מצויה בעימות עם לבנון. לכן מניעת חיכוך אינה הסוגיה. כל שנדרש הוא תיאום עם לבנון.

הסוגיה היחידה היא חזבאללה. יש להביס את חזבאללה ולהסירו מהמשוואה.

במקום זאת, קיימת סכנה שחזבאללה קיבל זריקת עידוד. אין ספק שהוא חש מחוזק ונועז יותר.

ולכן יש לי כמה שאלות.

בפגישתנו האחרונה פרסמנו הצהרה משותפת בשם ארצות הברית, לבנון וישראל. ההצהרה אישרה מספר עקרונות יסוד: שעתיד היחסים בין ישראל ללבנון ייקבע בידי שתי הממשלות הריבוניות; שהתערבות חיצונית תידחה; שחזבאללה יפורק ולא יורשה להתבסס מחדש; ושיש לגנות את התנהלותה הזדונית של איראן באזור.

ולכן אני מבקש לשאול:

• האם פירוק חזבאללה עדיין מהווה את הבסיס לדיונים הללו? מבחינתנו הוא חייב להישאר כזה.

ניהלנו את ארבעת הסבבים הקודמים מתוך הנחה זו. האם היא עדיין תקפה?

• הסכמנו להפסקת אש שהותנתה בכך שחזבאללה ייסוג צפונה. האם ההסכם הזה עדיין מחייב? איננו יכולים להרשות לעצמנו התחייבויות שמתפוגגות. וחשוב להבהיר: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה.

• איראן צפויה ליהנות מזרימת כספים במסגרת מזכר ההבנות. כיצד נוודא שכספים אלה לא ימצאו את דרכם לחזבאללה? אם איננו יכולים להבטיח זאת, אזי כל המילים שעליהן נסכים כאן לא ישנו דבר, משום שחזבאללה פשוט ישקם את עצמו מחדש.

לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. אני מקווה שהיום נצליח להחזיר אותה למסלול ולהגיע למתווה של שלום מלא עם שכנינו בצפון."
🔥1👏1
*"קטר בשירות איראן": המסמך הסודי שחושף כיצד דוחה מסייעת לטהרן לעקוף סנקציות ולהתחזק.*

מסמך מודיעיני זר שנכתב בעת האחרונה והגיע לידי 'כאן חדשות' נחשף הערב לראשונה על ידי ראש תחום הפלסטינים אליאור לוי וראש תחום העולם הערבי רועי קייס.

המסמך מציג כיצד קטר הפכה בשנים האחרונות לערוץ מרכזי עבור איראן להתעצמות כלכלית, מסחרית וצבאית – מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב־2018 וגם לאחר מתקפת 7 באוקטובר.

לפי המסמך, קטר פעלה להרחבת נתיבי הסחר מול איראן, לסיוע בהפשרת כספים איראניים מוקפאים ולחיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. עוד עולה כי נתונים רשמיים מצביעים על אספקת חומרים דו־שימושיים מאזור קטר לאיראן – חומרים שעשויים לשמש גם לצרכים צבאיים, בהם רכיבים בעלי פוטנציאל לשימוש בייצור כטב"מים ובמערכות נשק.

המסמך קובע כי פעילות זו עלולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערב, וקורא לנקיטת צעדים נגד הפעילות.

כאן 11
*שר המשפטים של לבנון קורא ליצור הבנה בינלאומי או הבנה בין ארצות הברית לאיראן שטהראן תימנע מהתערבות בענייני לבנון.*


שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, אומר, כי ארצו מתנגדת לחלוטין לכל סוגי ההתערבות החיצונית בתוך לבנון, ובראש ובראשונה, להתערבות של איראן שמנצלת קבוצה של לבנונים כדי שישרתו את האינטרסים שלה.
נסאר קרא בריאיון לערוץ סקיי ניוז בערבית ליצור הבנה בינלאומי או הבנה בין ארצות הברית לאיראן שטהראן תימנע מהתערבות בענייני לבנון, שאיראן תכבד את הריבונות של לבנון ותפסיק להשתמש בלבנון כבסיס צבאי לטובת איראן באמצעות חימוש, אימון ומימון חזבאללה.

כאן דסק ערבים
1👍1🔥1
*חוסל?*
הכיסא הריק של המנהיג העליון של איראן מוג'תבא ח'אמנאי באירועי לילת תסועא לפני ציון אירועי העאשוראא החשובים בלוח השנה השיעי. עלי ח'אמנאי נהג להשתתף באירוע הזה בכל שנה..
ניצחון למועמד הגדול של ממדאני המתנגד להמשך הסיוע הצבאי לישראל בפריימריז הדמוקרטיים בבחירות בניו יורק לקונגרס הפדרלי: בראד לנדר היהודי ניצח את חבר הקונגרס היהודי המכהן דן גולדמן, והוא צפוי לנצח בבחירות בנובמבר מכיוון שמדובר במחוז ללא נוכחות רפובליקנית של ממש. לנדר זכה לתמיכתו של ממדאני כבר מתחילת הדרך, ומגדיר עצמו "ציוני ליברלי". הוא תקף את גולדמן לאורך הקמפיין בטענה שאינו מביע התנגדות מספקת למלחמה בעזה. לנדר מתח ביקורת על גולדמן משום שלא תמך בחקיקה שנועדה למנוע סיוע צבאי נוסף לישראל, והאשים אותו שהוא נכנע ללחצים של קבוצות לובי פרו-ישראליות, משום שאינו מגדיר את המלחמה "רצח עם".

אסף רוזנצוייג
אנשי הצבא במשלחת הלבנונית שהשתתפה בסבב המשא ומתן עם ישראל בוושינגטון סירבו להצטלם עם חברי המשלחת הישראלית. כך מתברר. בתמונה שפורסמה מהמפגש ניתן לראות שבצד הלבנוני נותרו כיסאות ריקים בעוד שבצד הישראלי השולחן מלא.
*חמאס ממשיך להשתקם: "הושמדו 4 עמדות שיגור שהוקמו לאחרונה והיוו איום מיידי"*
*אירוע חריג בעזה: 2 מחבלי חמאס זוהו סמוך למעבר כרם שלום, אחד מהם נעצר - מצוד עדיין מתנהל אחר המחבל השני*
🤷‍♂1
*תשתית טרור משמעותית לא נהרסה בדרום לבנון בגלל המגבלה המדינית, הכוחות כבר החלו בהכנות להרס התשתית אך הפעולה נעצרה*

(אריאל כהנא)
*צה"ל תקף והשמיד ארבע עמדות שיגור רקטות שהוקמו בזמן הפסקת האש ברצועת עזה*
*טראמפ על הכספים האיראנים:*

אנחנו נשחרר חלק מכספם, לטובת החקלאים והמגדלים שלנו, לרכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד

נדרש מזון באופן נואש באיראן, ואנחנו נרכוש אותו עבורם באופן בלעדי מארצות הברית
*טראמפ:* איראן הודיעה לארצות הברית כי, למרות הדיווחים המטעים של “הפייק ניוז” הטוענים אחרת, “אין אגרות מעבר, אין עלויות ביטוח, ואין כל תשלום אחר מכל סוג שהוא שאיראן דורשת או מקבלת מספינות העוברות במצר הורמוז. אם המידע הזה שגוי, המשא ומתן יסתיים מיד!” בנוסף, ארצות הברית לא העבירה לאיראן כסף, ולא שחררה להם כספים מכספיהם המוחזקים בידינו. אנו נשחרר חלק מכספיהם, שנמצא בשליטה מלאה שלנו, לטובת החקלאים ומגדלי הבקר שלנו, לצורך רכישת תירס, חיטה, פולי סויה ועוד. יש צורך דחוף במזון באיראן, ואנו נרכוש עבורם את המזון הזה באופן בלעדי מארצות הברית.