דורון קדוש
חזבאללה בהודעה על התקיפה הישראלית בנבטיה אלפוקא: ״צבא האויב פתח באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים - שפעלו לפינוי כבישים ולחילוץ גופות מההריסות. המתקפה הביאה למותם של שני אזרחים, אחד מהם עובד עירייה. אנו מזהירים כי זו הפרה בוטה של הפסקת האש שבה דבקנו עד כה״.
חזבאללה בהודעה על התקיפה הישראלית בנבטיה אלפוקא: ״צבא האויב פתח באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים - שפעלו לפינוי כבישים ולחילוץ גופות מההריסות. המתקפה הביאה למותם של שני אזרחים, אחד מהם עובד עירייה. אנו מזהירים כי זו הפרה בוטה של הפסקת האש שבה דבקנו עד כה״.
נעשה סדר בתקיפות בלבנון:
2 תקיפות בוצעו על 2 חוליות של מחבלים -
- חוליית מחבלים חמושה של 2-3 מחבלים שחוסלו סמוך לרכס עלי א-טאהר כשהתקדמו לעבר כוחותינו, חוסלו לפני שחצו את הקו הצהוב ובסמוך אליו.
- חוליה נוספת של 4 מחבלים נוספים, שפעלו סמוך לרכס עלי טאהר במסווה אזרחי. הותקפו באמצעות כטב״ם וירי נק״ל של כוחותינו - 2 מהם חוסלו וה-2 הנוספים נפצעו.
*דורון קדוש*
2 תקיפות בוצעו על 2 חוליות של מחבלים -
- חוליית מחבלים חמושה של 2-3 מחבלים שחוסלו סמוך לרכס עלי א-טאהר כשהתקדמו לעבר כוחותינו, חוסלו לפני שחצו את הקו הצהוב ובסמוך אליו.
- חוליה נוספת של 4 מחבלים נוספים, שפעלו סמוך לרכס עלי טאהר במסווה אזרחי. הותקפו באמצעות כטב״ם וירי נק״ל של כוחותינו - 2 מהם חוסלו וה-2 הנוספים נפצעו.
*דורון קדוש*
דיווחים בלבנון: צה״ל תקף בנבטיה אלפוקא - 2 מחוסלים ו-2 פצועים במקום
זו תקיפה ראשונה של צה״ל בלבנון לאחר 3 יממות שלמות ללא תקיפות כלל
זו תקיפה ראשונה של צה״ל בלבנון לאחר 3 יממות שלמות ללא תקיפות כלל
זה היה מהיר
*סוכנות הידיעות ״פארס״ של משמרות המהפכה מדווחת מפי מקור צבאי איראני:*
רק מספר מוגבל של ספינות רשאיות לחצות את מצר הורמוז. מספר זה משתנה בכל יום בהתאם לתנאי השטח, בעקבות פעולות ה״אויב הציוני״ המצר נסגר בימים האחרונים ולא הונפקו אישורי מעבר במצר.
ברק בטש
*סוכנות הידיעות ״פארס״ של משמרות המהפכה מדווחת מפי מקור צבאי איראני:*
רק מספר מוגבל של ספינות רשאיות לחצות את מצר הורמוז. מספר זה משתנה בכל יום בהתאם לתנאי השטח, בעקבות פעולות ה״אויב הציוני״ המצר נסגר בימים האחרונים ולא הונפקו אישורי מעבר במצר.
ברק בטש
*חזבאללה: צבא האויב פתח באש על קבוצת אזרחים בנבטיה אלפוקא*
"צבא האויב פתח באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים שפעלו לפינוי כבישים ולחילוץ גופות מההריסות. המתקפה הביאה למותם של שני אזרחים, אחד מהם עובד עירייה."
"אנו מזהירים כי זו הפרה בוטה של הפסקת האש שבה דבקנו עד כה."
"צבא האויב פתח באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים שפעלו לפינוי כבישים ולחילוץ גופות מההריסות. המתקפה הביאה למותם של שני אזרחים, אחד מהם עובד עירייה."
"אנו מזהירים כי זו הפרה בוטה של הפסקת האש שבה דבקנו עד כה."
💩2
לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחותינו זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מצה״ל נמסר כי, ״מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
> מבזקי רעם
מצה״ל נמסר כי, ״מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
> מבזקי רעם
שגרירות ישראל בוושינגטון: סבב השיחות החמישי בין ישראל ללבנון בתיווך ארה"ב החל זה עתה
דיווח ב-CNN: טייס הקרב של מטוס ה-F15 שהופל באיראן בחודש אפריל במהלך המלחמה חשף בעדותו כי לפני שהמטוס נפגע הוא ראה כמו קבוצה של כטב"מים ורחפנים שנעו יחד במבנה אחיד ומרושת, והיו שם גם כטב"מים גדולים וגם רחפנים קטנים. המחזה הנדיר נתפס כמעין "שדה מוקשים" אווירי, והצית ויכוח במודיעין האמריקני אם מדובר למעשה ביכולת התקפית חדשה של איראן
המחבל מהירי אתמול במונטריאול כתב "יהודים ציונים הנדסו מערכת שמועילה להם על חשבון כל האחרים", וטען כי המוסדות המערביים "נתפסים על ידי אליטה יהודית".
דובר צה"ל:
*לאחר שחצו למרחב הביטחוני: כוחות צה"ל ירו לעבר מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר*
לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחות צה״ל זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ארגון הטרור חיזבאללה פועל מתוך כסות אזרחית במטרה להסתיר את פעילות הטרור שלו. אירוע זה מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני שעושה הארגון באזרחי לבנון ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.
צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים.
*לאחר שחצו למרחב הביטחוני: כוחות צה"ל ירו לעבר מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר*
לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחות צה״ל זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ארגון הטרור חיזבאללה פועל מתוך כסות אזרחית במטרה להסתיר את פעילות הטרור שלו. אירוע זה מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני שעושה הארגון באזרחי לבנון ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.
צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים.
צה"ל מעדכן על אירוע נוסף בדרום לבנון: כוחותינו ירו לעבר ארבעה מחבלי חיזבאללה שרכבו על דחפור ואופנוע, וחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ינון שלום יתח
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ינון שלום יתח
*התקרית בעלי א-טאהר - פרטים נוספים:*
* המחבלים שחוסלו - פעילי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית כדי להגן על פעילותם.
* המחבלים חצו את הקו הצהוב וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית של חיזבאללה ברכס עלי טאהר.
* בצה"ל אומרים: "הכוחות שולטים על רכס עלי טאהר ולא יאפשרו למחבלי חיזבאללה שנצורים בתשתיות התת-קרקעיות לצאת או להכנס למרחב".
ינון שלום יתח
* המחבלים שחוסלו - פעילי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית כדי להגן על פעילותם.
* המחבלים חצו את הקו הצהוב וניסו להגיע לתשתית תת-קרקעית של חיזבאללה ברכס עלי טאהר.
* בצה"ל אומרים: "הכוחות שולטים על רכס עלי טאהר ולא יאפשרו למחבלי חיזבאללה שנצורים בתשתיות התת-קרקעיות לצאת או להכנס למרחב".
ינון שלום יתח
*דובר צה״ל:*
*לאחר שחצו למרחב הביטחוני: כוחות צה"ל ירו לעבר מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר*
לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחות צה״ל זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ארגון הטרור חיזבאללה פועל מתוך כסות אזרחית במטרה להסתיר את פעילות הטרור שלו. אירוע זה מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני שעושה הארגון באזרחי לבנון ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.
צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים.
*לאחר שחצו למרחב הביטחוני: כוחות צה"ל ירו לעבר מחבלי חיזבאללה שפעלו בכסות אזרחית ברכס עלי א-טאהר*
לפני זמן קצר, באירוע נוסף ברכס עלי א-טאהר שבמרחב הביטחוני, כוחות צה״ל זיהו ארבעה מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה רכובים על דחפור ואופנוע, שחצו למרחב הביטחוני והתקרבו לכוחות באופן שהיווה איום מיידי.
מיד לאחר הזיהוי, הכוחות ביצעו ירי להרחקה. לאחר שהמחבלים המשיכו להתקרב ולא נענו לקריאות הכוחות, בוצע ירי נוסף במטרה להסיר את האיום. זוהתה פגיעה.
ארגון הטרור חיזבאללה פועל מתוך כסות אזרחית במטרה להסתיר את פעילות הטרור שלו. אירוע זה מהווה דוגמה נוספת לשימוש הציני שעושה הארגון באזרחי לבנון ובתשתיות אזרחיות כמגן לפעילותו.
צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל ובכוחות צה"ל וימשיך לפעול להסרת איומים מיידים.
ככה נראית תחילתה של מערכת בינה ייעודית לניתוח מאגרי מידע של אירועי ה7 באוקטובר.
ללא ספק מדובר באחד מהמיזמים החשובים במדינת ישראל.
במקום לחכות לממשלה שיענו לנו על השאלות הגדולות והחשובות ביותר, או במקום לשבור תראש מול גורמים במערכת הבטחון שיעשו לנו טובה ויספרו את האמת להורים והמשפחות השכולות, בינתיים אנחנו נעשה את הכל בעצמנו.
בצילומסך, המערכת מייצרת תיאור ויזואלי (עדיין חלקי) של השעות הראשונות לחדירת הנוחבות.
עושים אחרת כדי שיהיה אחרת.
איליאן מרשק
המרכז לחקר אירועי ה7 באוקטובר.
ללא ספק מדובר באחד מהמיזמים החשובים במדינת ישראל.
במקום לחכות לממשלה שיענו לנו על השאלות הגדולות והחשובות ביותר, או במקום לשבור תראש מול גורמים במערכת הבטחון שיעשו לנו טובה ויספרו את האמת להורים והמשפחות השכולות, בינתיים אנחנו נעשה את הכל בעצמנו.
בצילומסך, המערכת מייצרת תיאור ויזואלי (עדיין חלקי) של השעות הראשונות לחדירת הנוחבות.
עושים אחרת כדי שיהיה אחרת.
איליאן מרשק
המרכז לחקר אירועי ה7 באוקטובר.
❤8👍8👏2
מזכיר המדינה רוביו: "אי אפשר לסיים את המלחמה אם שליחי אירן ממשיכים לשגר טילים. תיק לבנון מופרד מתיק אירן"
👍2
ראש ממשלת פקיסטן שריף: אין אזכור של טילים בליסטיים במזכר ההבנות מכיוון שזה מעולם לא עלה על הפרק
נשיא איראן פזשכיאן: תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן לא הייתה חלק ממזכר ההבנות ולעולם לא תהיה. לעולם לא נדון ביכולת ההגנה שלנו עם אף אחד
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
*השגריר יחיאל לייטר* במילות הפתיחה בסבב המו"מ
"זהו סבב השיחות החמישי, ואני חייב לומר – אנחנו נמצאים בתאונת רכבת.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל.
היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה שנוכל להחזיר אותה למסלול.
הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה – לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון.
אנחנו זקוקים לבהירות.
ישראל מקווה מאוד שמזכר ההבנות (MOU) יצליח. כולנו תומכים בחזונו של הנשיא טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו עוד יכולות גרעיניות, טילים בליסטיים, או היכולת להזרים כספים לשלוחיה כדי לאיים על שכנותיה ולבסס הגמוניה אזורית.
אך אני חושש שהמושג "מניעת חיכוך" (deconfliction) אינו במקומו.
ישראל אינה מצויה בעימות עם לבנון. לכן מניעת חיכוך אינה הסוגיה. כל שנדרש הוא תיאום עם לבנון.
הסוגיה היחידה היא חזבאללה. יש להביס את חזבאללה ולהסירו מהמשוואה.
במקום זאת, קיימת סכנה שחזבאללה קיבל זריקת עידוד. אין ספק שהוא חש מחוזק ונועז יותר.
ולכן יש לי כמה שאלות.
בפגישתנו האחרונה פרסמנו הצהרה משותפת בשם ארצות הברית, לבנון וישראל. ההצהרה אישרה מספר עקרונות יסוד: שעתיד היחסים בין ישראל ללבנון ייקבע בידי שתי הממשלות הריבוניות; שהתערבות חיצונית תידחה; שחזבאללה יפורק ולא יורשה להתבסס מחדש; ושיש לגנות את התנהלותה הזדונית של איראן באזור.
ולכן אני מבקש לשאול:
• האם פירוק חזבאללה עדיין מהווה את הבסיס לדיונים הללו? מבחינתנו הוא חייב להישאר כזה.
ניהלנו את ארבעת הסבבים הקודמים מתוך הנחה זו. האם היא עדיין תקפה?
• הסכמנו להפסקת אש שהותנתה בכך שחזבאללה ייסוג צפונה. האם ההסכם הזה עדיין מחייב? איננו יכולים להרשות לעצמנו התחייבויות שמתפוגגות. וחשוב להבהיר: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה.
• איראן צפויה ליהנות מזרימת כספים במסגרת מזכר ההבנות. כיצד נוודא שכספים אלה לא ימצאו את דרכם לחזבאללה? אם איננו יכולים להבטיח זאת, אזי כל המילים שעליהן נסכים כאן לא ישנו דבר, משום שחזבאללה פשוט ישקם את עצמו מחדש.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. אני מקווה שהיום נצליח להחזיר אותה למסלול ולהגיע למתווה של שלום מלא עם שכנינו בצפון."
*השגריר יחיאל לייטר* במילות הפתיחה בסבב המו"מ
"זהו סבב השיחות החמישי, ואני חייב לומר – אנחנו נמצאים בתאונת רכבת.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. ישבנו באותו קרון ונסענו לאותו יעד, כאשר ארצות הברית משמשת כקטר המוביל. הרכבת הייתה בדרכה לכיוון ברור מאוד, שלום מלא בין המדינות: איראן החוצה והשפעתה הזדונית מחוץ ללבנון; פירוק חזבאללה; שלום וביטחון ללבנון ולישראל.
היום, הרכבת הזו בסכנה ירידה מהפסים. אני מקווה שנוכל להחזיר אותה למסלול.
הנחת היסוד הייתה שאיראן בחוץ, ושהדיון המרכזי עוסק בלבנון ובחזבאללה – לא בשאלה עד כמה איראן יכולה לרסן את חזבאללה. זה אינו תפקידה של איראן. תפקידה הוא לצאת מלבנון. תפקידה של ממשלת לבנון הוא לממש את ריבונותה. ריבונות פירושה שאיראן לא תהיה עוד מעורבת בפעילות או בהשפעה זדונית בלבנון.
אנחנו זקוקים לבהירות.
ישראל מקווה מאוד שמזכר ההבנות (MOU) יצליח. כולנו תומכים בחזונו של הנשיא טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו עוד יכולות גרעיניות, טילים בליסטיים, או היכולת להזרים כספים לשלוחיה כדי לאיים על שכנותיה ולבסס הגמוניה אזורית.
אך אני חושש שהמושג "מניעת חיכוך" (deconfliction) אינו במקומו.
ישראל אינה מצויה בעימות עם לבנון. לכן מניעת חיכוך אינה הסוגיה. כל שנדרש הוא תיאום עם לבנון.
הסוגיה היחידה היא חזבאללה. יש להביס את חזבאללה ולהסירו מהמשוואה.
במקום זאת, קיימת סכנה שחזבאללה קיבל זריקת עידוד. אין ספק שהוא חש מחוזק ונועז יותר.
ולכן יש לי כמה שאלות.
בפגישתנו האחרונה פרסמנו הצהרה משותפת בשם ארצות הברית, לבנון וישראל. ההצהרה אישרה מספר עקרונות יסוד: שעתיד היחסים בין ישראל ללבנון ייקבע בידי שתי הממשלות הריבוניות; שהתערבות חיצונית תידחה; שחזבאללה יפורק ולא יורשה להתבסס מחדש; ושיש לגנות את התנהלותה הזדונית של איראן באזור.
ולכן אני מבקש לשאול:
• האם פירוק חזבאללה עדיין מהווה את הבסיס לדיונים הללו? מבחינתנו הוא חייב להישאר כזה.
ניהלנו את ארבעת הסבבים הקודמים מתוך הנחה זו. האם היא עדיין תקפה?
• הסכמנו להפסקת אש שהותנתה בכך שחזבאללה ייסוג צפונה. האם ההסכם הזה עדיין מחייב? איננו יכולים להרשות לעצמנו התחייבויות שמתפוגגות. וחשוב להבהיר: ישראל תפעל נגד איומים מיידיים ומתפתחים על אזרחיה וחייליה.
• איראן צפויה ליהנות מזרימת כספים במסגרת מזכר ההבנות. כיצד נוודא שכספים אלה לא ימצאו את דרכם לחזבאללה? אם איננו יכולים להבטיח זאת, אזי כל המילים שעליהן נסכים כאן לא ישנו דבר, משום שחזבאללה פשוט ישקם את עצמו מחדש.
לפני ארבעה סבבים עלינו כולנו על אותה רכבת. אני מקווה שהיום נצליח להחזיר אותה למסלול ולהגיע למתווה של שלום מלא עם שכנינו בצפון."
🔥1👏1
*"קטר בשירות איראן": המסמך הסודי שחושף כיצד דוחה מסייעת לטהרן לעקוף סנקציות ולהתחזק.*
מסמך מודיעיני זר שנכתב בעת האחרונה והגיע לידי 'כאן חדשות' נחשף הערב לראשונה על ידי ראש תחום הפלסטינים אליאור לוי וראש תחום העולם הערבי רועי קייס.
המסמך מציג כיצד קטר הפכה בשנים האחרונות לערוץ מרכזי עבור איראן להתעצמות כלכלית, מסחרית וצבאית – מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב־2018 וגם לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
לפי המסמך, קטר פעלה להרחבת נתיבי הסחר מול איראן, לסיוע בהפשרת כספים איראניים מוקפאים ולחיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. עוד עולה כי נתונים רשמיים מצביעים על אספקת חומרים דו־שימושיים מאזור קטר לאיראן – חומרים שעשויים לשמש גם לצרכים צבאיים, בהם רכיבים בעלי פוטנציאל לשימוש בייצור כטב"מים ובמערכות נשק.
המסמך קובע כי פעילות זו עלולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערב, וקורא לנקיטת צעדים נגד הפעילות.
כאן 11
מסמך מודיעיני זר שנכתב בעת האחרונה והגיע לידי 'כאן חדשות' נחשף הערב לראשונה על ידי ראש תחום הפלסטינים אליאור לוי וראש תחום העולם הערבי רועי קייס.
המסמך מציג כיצד קטר הפכה בשנים האחרונות לערוץ מרכזי עבור איראן להתעצמות כלכלית, מסחרית וצבאית – מאז פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ב־2018 וגם לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
לפי המסמך, קטר פעלה להרחבת נתיבי הסחר מול איראן, לסיוע בהפשרת כספים איראניים מוקפאים ולחיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה. עוד עולה כי נתונים רשמיים מצביעים על אספקת חומרים דו־שימושיים מאזור קטר לאיראן – חומרים שעשויים לשמש גם לצרכים צבאיים, בהם רכיבים בעלי פוטנציאל לשימוש בייצור כטב"מים ובמערכות נשק.
המסמך קובע כי פעילות זו עלולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל, ארצות הברית ומדינות ערב, וקורא לנקיטת צעדים נגד הפעילות.
כאן 11