עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.9K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸🇱🇧 סוכנות הידיעות האיראנית תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה חוגגת את ההסכמות שהושגו עם ארה"ב בשווייץ: "איראן הפכה, בניגוד לרצון של ארה"ב וישראל, לחלק ממערך הביטחון בלבנון והצליחה לקבוע מנגנונים ליישום הסעיף הראשון בזירה הלבנונית"
🔥1
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
‏אולי כדי להבין את מצבה של ישראל, מצבנו, בזירה הלבנונית כיום כדאי לעשות השוואה בין שני מנגנונים בינלאומיים (לא זהים) שהוקמו במסגרת הפסקת אש עם לבנון, אחד בסוף 2024 בממשל ביידן והשני ביוני 2026 בממשל טראמפ.

מנגנון הפיקוח בלבנון:
1. הסכם ביידן (סוף 2024): מנגנון צבאי בשטח. החברות בו: ארה"ב, צרפת, לבנון, יוניפי"ל וישראל (עם חופש פעולה מוכר נגד הפרות חיזבאללה).

2. הסכם טראמפ (2026): מנגנון מדיני-אסטרטגי-צבאי ("תא למניעת חיכוך") חברות בו: ארה"ב, לבנון, פקיסטן, קטאר ואיראן.

בשורה התחתונה בנוגע לפיקוח הבינלאומי בלבנון: איראן וקטאר בפנים, ישראל בחוץ.
*דובר צה״ל:*
תרגיל צבאי ייערך מחר בשעות הבוקר במרחב מפרץ אילת.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי שיט במרחב.

אין חשש לאירוע ביטחוני, באירוע אמת התושבים יעודכנו על ידי כוחות הביטחון.
> דוברות זק"א |ו היחידה הבינלאומית
*אירוע ירי במונטריאול שבקנדה*

לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד היחידה הבינלאומית של זק"א (1220) על אירוע ירי, בשכונת ווסברי במונטריאול שבקנדה, סמוך למרכז חב"ד המקומי, כאשר על פי החשד מדובר בפיגוע. על פי הדיווחים הראשוניים, במקום שני הרוגים ככה"נ שוטר ומחבלת, כוחות המשטרה המקומיים הוזעקו למקום וסגרו את הזירה, כאשר האירוע עדיין מתנהל.

מתנדבי זק"א מהיחידה הבינלאומית נמצאים בקשר עם גורמי החירום והרשויות המקומיות ועוקבים אחר ההתפתחויות.

*מוישי בלך, מתנדב זק"א הנמצא סמוך לזירה, סיפר:*
> "לפי המידע שנמסר עד כה, ישנו דיווח על בני ערובה בתוך הזירה. כוחות המשטרה המקומית פרוסים בכוחות גדולים וסגרו את האזור כולו. האירוע עדיין מתנהל, ובשלב זה ישנם דיווחים על שני חשודים שטרם נתפסו ומסתובבים באזור. אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מהגעה למקום."

*דיווח נוסף בהמשך במידת הצורך*
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
תיעוד מקנדה
שכונת ווסטברי במונטריאל.
התבצרות של מחבל בתוך סופרמרקט במונטריאל קנדה.
אירוע הירי במונטריאול שבקנדה: מוישי בלך, מתנדב זק"א הנמצא סמוך לזירה, סיפר כי לפי המידע שנמסר עד כה, ישנו דיווח על בני ערובה בתוך הזירה. "כוחות המשטרה המקומית פרוסים בכוחות גדולים וסגרו את האזור כולו. האירוע עדיין מתנהל, ובשלב זה ישנם דיווחים על שני חשודים שטרם נתפסו ומסתובבים באזור. אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות כוחות הביטחון ולהימנע מהגעה למקום".
המשטרה הקנדית מאשרת את מותו של שוטר אחד מכוחותיה.

איליאן מרשק
😢1
*משרד האוצר האמריקאי נתנו רישיון זמני ל-60 יום המאשר ייצוא, אספקה ​​ומכירה של נפט איראני:*

" תחת הנשיא טראמפ וסגן הנשיא ואנס, אנו ממשיכים להפוך את העולם לבטוח ומשגשג יותר.

בהתאם לשיחות הפוריות המתמשכות בשוויץ, איראן התחייבה למעבר חופשי ופתוח במצרי הורמוז ולאפשר לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להיכנס למדינתה.

כחלק מהמסגרת, משרד האוצר הוציא רישיון כללי זמני ל-60 יום המאשר את הייצור, האספקה ​​והמכירה של נפט איראני"
🤡4
משטרת קנדה מדווחת על סיום אירוע. מחבל מחוסל. שוטר 1 הרוג ואזרח 1 פצוע.
⛔️ מחר בסביבות 1600 צפויות הפגנות בצמתים מרכזיים באיזור פתח תקווה רבתי ומרכז תל אביב. בדגש על חסימות כבישים ראשיים כגון אבל לא רק, כביש 1 כביש 4 וכביש 20 ועוד.

תעקבו אחרי העדכונים באיזור בו אתם נמצאים ותתכננו את הנסיעות שלכם בהתאם.
💩3
השיחות בין אירן לארה"ב בשווייץ הסתיימו. הצדדים חוזרים לארצם לשלב יישום ההסכם.

מבחינת ישראל המצב הוא עדיין מלחמה.
🤬2
*חדשות איראן:*
הלחם בטהראן התייקר כמעט פי שניים בן לילה

מחיר לחם “ברברי” עלה מ-5,300 ל-10,000 תומאן, מחיר “סנגכ” עלה מ-7,600 ל-15,500 תומאן, ומחיר “לואש” עלה מ-1,400 ל-2,700 תומאן.

מדובר בעלייה של קרוב ל-100% במחירי חלק מסוגי הלחם הנפוצים ביותר במדינה.
🤔1
*כאן11 דסק ערבים:*
*לבנון ישראל/אזורי פיילוט.*
העיתון א-דיאר הלבנוני, מדווח, כי יוב ראש הפרלמנט בלבנון, נביה ברי, הודיע לנשיא לבנון ג'וזף עאון כי שתי המפלגות השיעיות בלבנון, "חזבאללה" ו"אמל" מתנגדות ל "אזורי הניסוי" על פי ההצעה הכלולה בהצהרת וושינגטון, ולא יקבל אף דרישה ישראלית שתעמיד את צבא לבנון בעימות מול חזבאללה, דבר שהנהגת צבא לבנון דוחה במקור.
הסנאטור לינדזי גראהם:

הייתי עם טראמפ 4 שעות, יש לו מדיניות חדשה - אם חיזבאללה יתקוף את ישראל, אנחנו נגיב באיראן.
👏1🤔1
גורמים קטארים ופקיסטנים בבקשה לצוות המו״מ האמריקאי:

״תבקשו מטראמפ שיכתוב ציוץ מפייס קצת שירגיע את הרוחות.״
*אסף רוזנצוייג:*
🇱🇧 בלבנון מדווחים על הרוג מאש צה"ל בדרום המדינה, דיווח על אש טנקים באזור כפר חדאת'א
קרוליין לוויט:
"זה מגוחך להניח שטראמפ יחתום אי פעם על הסכם המשתווה בכל דרך שהיא, להסכם הגרעין ההרסני שעליו חתם ברק חוסיין אובמה.
הם נתנו למשטר האיראני משטחים של מזומנים. העסקה הזו תבטיח שהיא תורמת לא רק לאינטרסים הביטחוניים הלאומיים של אמריקה, אלא גם לעם האמריקני. טראמפ ידאג לכך"
🤡3🥴1
שגריר איראן באו״ם: ״במידה וישראל תהפר את מזכר הבנות ותתקוף את חיזבאללה בלבנון, איראן תגיב״.
דורון קדוש

חזבאללה בהודעה על התקיפה הישראלית בנבטיה אלפוקא: ״צבא האויב פתח באש מקלעים לעבר קבוצת אזרחים - שפעלו לפינוי כבישים ולחילוץ גופות מההריסות. המתקפה הביאה למותם של שני אזרחים, אחד מהם עובד עירייה. אנו מזהירים כי זו הפרה בוטה של הפסקת האש שבה דבקנו עד כה״.