עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.89K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
שימו לב

** מקור בכיר` עבור  רשת LBCI הלבנוני:  לבנון קיבלה הודעה מהצד האמריקאי כי ישראל תבצע נסיגות מוגבלות מדרום לבנון כמחווה של רצון טוב לפני המשא ומתן ביום שלישי.`**
🤬1
*כאן11 דסק ערבים:*
השיחות בשוויץ.
דובר משרד החוץ של איראן, איסמאעיל בקאאי, אומר, כי הוקם מנגנון חדש בהשתתפות המתווכות לפיקוח על סיום המלחמה בלבנון.
בקאאי, הוסיף, כי הושגה התקדמות טובה בהנפקת רישיונות למכירת נפט ובשחרור נכסים מוקפאים.
בקאאי ציין, כי הושגה הסכמה בשוויץ על צעדים חשובים לפתיחת משא ומתן כדי להגיע להסכם סופי וכי יש לאפשר יש לאפשר יצוא נפט ולשחרר את הנכסים המוקפאים של איראן כדי שנוכל להיכנס למשא ומתן על הסכם סופי.
*כאן11 דסק ערבים:*
*הצעתו של נשיא ארצות הברית טראמפ שסוריה תטפל בחזבאללה.*
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, אומר, כי ממשלת לבנון מתנגדת להתערבות צבאית של מדינה אחרת בלבנון.

בריאיון לערוץ אלג'דיד הלבנוני, הוסיף נסאר: "אנחנו נגד כל התערבות צבאית חיצונית בלבנון ותומכים בכך שחזבאללה ימסור את הנשק שלו לכוחות הלגיטימיים בלבנון"(צבא לבנון).

נסאר קרא לחזבאללה ליזום מהלך של מסירת הנשק(יתפרק מנשקו) וציין, כי הדבר הזה ישרת את התושבים באזורים בו הוא נמצא בדרום לבנון ובבקעת הלבנון.
נסאר הדגיש, כי ברגע שחזבאללה יתפרק מנשקו הוא ימנע סכנות עתידיות שיאיימו על לבנון "ובכך אנחנו נבנה מדינה, אי אפשר לבנות מדינה ולא קיימת מדינה כל עוד חזבאללה ממשיך להחזיק בנשק שלו מחוץ למסגרת של המדינה הלבנונית", דברי נסאר.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המשא ומתן בין ישראל ללבנון.*
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, התייחס למשא ומתן בין ישראל ללבנון שאמור להתחדש מחר בוושינגטון ואמר, כי לבנון מעוניינת ליצב את המצב הביטחוני על הגבול(עם ישראל), לשרטט את הגבול ולקבוע את אופי היחסים בין לבנון וישראל, יהיה אשר יהיה טבען של מערכות יחסים אלה. נסאר ציין, כי על הנקודות הללו חייבים לקיים משא ומתן ישיר ולהסדיר את כל הנקודות שמעניינות את לבנון וישראל ונגיע למצב בר קיימא ונקבע את האופי העתידי של היחסים הללו בין שתי המדינות, דבר שיביא לשמירה על ביטחון דרום לבנון ועל ביטחונה של לבנון כולה.
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
ברקע שיחות המו"מ בין ארה"ב לאיראן - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס ביום חמישי
אירוע רפואי במחנה סיירים בנגב: כ-15 תצפיתניות לקו במכת חום וסובלות מתסמיני התייבשות - לאחר שאולצו לשהות בפעילות שטח בעומס חום כבד

מדובר על תצפיתניות בקורס מפקדות חמ״לי תצפית, ולפי העדויות של החיילות - הן אולצו בידי המפקדים, למרות עומס חום כבד, לשהות בפעילות שטח. כשחזרו לבסיס, מספר רב של חיילות לקו במכת חום וסובלות כעת מתסמינים של התייבשות קשה.

הורים לחיילות מספרים: ״לפני חצי שנה היה אירוע דומה באותו בסיס, כשהבנות היו בטירונות. מספרן של הבנות שסובלות מתסמיני ההתייבשות רק הולך ועולה, וריכזו את כולן בחדר חולות. יש חיילות שהתעלפו - ואחרות מקיאות, בגלל שהתעקשו שיבצעו מטווח ביותר מארבעים מעלות חום״.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה:
במהלך סוף השבוע פנו מספר חיילות לקבלת טיפול רפואי לאחר שחשו ברע ודיווחו על תסמיני התייבשות. כלל החיילות שדיווחו על התסמינים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בבסיס ונשלחו למנוחה ביחידה.
החיילות אשר דיווחו שחשו ברע נמצאות במעקב רפואי על ידי רופא היחידה בבסיס וממשיכות לקבל טיפול רפואי על פי הצורך.
🤬5
סגן נשיא ארה"ב ג'יי-די ואנס בהצהרה מאתר השיחות בשווייץ: "רצינו לבנות מנגנון שיעסוק בהפסקת האש האזורית. אם יש ירי בין ישראל לחיזבאללה - המנגנון יביא אותם לשיח". לדבריו, ארה"ב ואיראן הניחו גם מנגנון טכני להמשך השיחות בין הצדדים
ואנס סותר את ההצהרות באיראן לאחר השיחות הלילה: "הייתה לנו התקדמות בנושא הגרעין, האיראנים זימנו פקחים לבדוק את האתרים שלהם"
*ראש השב"כ זיני מתריע בדיונים סגורים: 7 באוקטובר הבא יהיה באילת *

לפי הדיווח בהארץ, זיני הורה לבכירים בארגון להעמיד בראש סדר העדיפויות תרחיש של מתקפה אפשרית על העיר, ומחשיב את אילת לנקודת תורפה ביטחונית בעיקר בשל מיקומה הגאוגרפי המבודד.

בדיונים בשב"כ ומחוצה לו הוא הזהיר מפני פלישה קרקעית אל תוך העיר מגבולותיה היבשתיים, ובפרט מגבול ירדן, וייתכן שאף מגבולותיה הימיים. לדברי מקורות, זיני מכווין את יחידות המודיעין בארגון לתרחיש של מתקפה על העיר, אך במערכת הביטחון מביעים ספק בנוגע למידת החשיבות שזיני נותן לתרחיש כזה, וכן בקיומו של מודיעין על מתקפה מתוכננת.
ואנס על חזבאללה: לפעמים יש איזה מפקד זוטר שיורה כטבמ על ישראל בניגוד להוראת הבכירים.


*סולימאן מסוודה*
🤬3🥴1
*חדשות איראן:*
הנשיא פ'זשכיאן:

אם תבדקו את התוכניות והאסטרטגיות שנתניהו ו-CIA מנסחים, תראו שהתקווה הגדולה ביותר שלהם היא ליצור פילוג בתוך המדינה ולשבור את האחדות והסולידריות של העם.
*אסף רוזנצוייג:*
🇷🇺🇺🇦 רוסיה הודיעה שהפילה הלילה 301 כטב"מים של אוקראינה
*בן יניב:*
נשיא קולומביה הנבחר, אבלרדו דה לה אספרייה:

לבעלות בריתנו הבינלאומיות, אני אומר: קולומביה היא שוב דמוקרטיה איתנה, אמינה ומכובדת. שוב נתפוס את מקומנו בין האומות החופשיות. נחזק את יחסינו עם כל המדינות המכבדות דמוקרטיה. לא יהיו לנו יחסים עם מדינות שאינן מכבדות את החופש ואת שלטון החוק. נהיה שותף רציני, בעל ברית נאמן וקול איתן בהגנה על החופש ברחבי היבשת.
👍1
*כאן11 דסק ערבים:*
*הפתרון שמציע נשיא סוריה לסוגייה הלבנונית.*
נשיא סוריה, אחמד א-שרע, הגיב למצב בלבנון וציין, כי הציע לנשיא ארצות טראמפ הברית כי המלחמה בלבנון צריכה להיפסק בשל ההשפעה השלילית הגדולה מאוד על המצב הפנים לבנוני ועל סוריה אם המלחמה הזאת תימשך. בריאיון לערוץ אלמשהד, הוסיף א-שרע, כי צריכים להיות פתרונות שונים - כלכליים, מדיניים, חברתיים וחיבור מחדש של העורק הכלכלי בין סוריה ללבנון *ובשולי זאת יש לנקוט באמצעים ביטחוניים שיבטיחו את החששות של סוריה, של לבנון וגם את החששות של ישראל, *שכן בכדי להפסיק את מה שמתרחש כעת הדבר מצריך פתרונות יצירתיים ואנחנו לא יכולים להישאר באותו המקום ולבחור בפתרונות מסורתיים שאבד עליהם הכלח"(מיושנים).
1🔥1
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸🇨🇭 שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י הודיע שמשלחת המשא ומתן האיראנית עזבה את שווייץ לטהראן
שר האוצר האמריקני: למשך ה60 ימים הקרובים יוסרו הסנקציות על מכירת נפט איראני לאור השיחות המוצלחות בשוויץ
🤡2
*כאן11 דסק ערבים:*
נשיא לבנון -שיחת טלפון - עם סגן נשיא ארצות הברית.
נשיא לבנון, ג'וזף עאון, קיבל שיחת טלפון מסגן נשיא ארה"ב ג'יי.די. ואנס, מהיועץ הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'רארד קושנר, ומראש ממשלת קטר, השייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן.
כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי השיחה דנה ב"נושא כינון הפסקת אש בלבנון, עצירת ההסלמה הצבאית הישראלית והצעדים שיש לנקוט בהקשר זה, כולל האפשרות להקים תא למטרה הזאת".
*כאן11 דסק ערבים:*
*התקיפה בעזה.*
הסהר האדום מדווח על הרוגה ושלושה פצועים בתקיפות חיל האוויר של רכב במערב העיר עזה.
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸🇱🇧 סוכנות הידיעות האיראנית תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה חוגגת את ההסכמות שהושגו עם ארה"ב בשווייץ: "איראן הפכה, בניגוד לרצון של ארה"ב וישראל, לחלק ממערך הביטחון בלבנון והצליחה לקבוע מנגנונים ליישום הסעיף הראשון בזירה הלבנונית"
🔥1
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
‏אולי כדי להבין את מצבה של ישראל, מצבנו, בזירה הלבנונית כיום כדאי לעשות השוואה בין שני מנגנונים בינלאומיים (לא זהים) שהוקמו במסגרת הפסקת אש עם לבנון, אחד בסוף 2024 בממשל ביידן והשני ביוני 2026 בממשל טראמפ.

מנגנון הפיקוח בלבנון:
1. הסכם ביידן (סוף 2024): מנגנון צבאי בשטח. החברות בו: ארה"ב, צרפת, לבנון, יוניפי"ל וישראל (עם חופש פעולה מוכר נגד הפרות חיזבאללה).

2. הסכם טראמפ (2026): מנגנון מדיני-אסטרטגי-צבאי ("תא למניעת חיכוך") חברות בו: ארה"ב, לבנון, פקיסטן, קטאר ואיראן.

בשורה התחתונה בנוגע לפיקוח הבינלאומי בלבנון: איראן וקטאר בפנים, ישראל בחוץ.
*דובר צה״ל:*
תרגיל צבאי ייערך מחר בשעות הבוקר במרחב מפרץ אילת.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי שיט במרחב.

אין חשש לאירוע ביטחוני, באירוע אמת התושבים יעודכנו על ידי כוחות הביטחון.