עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.89K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
*כאן11 דסק ערבים:*
לבנון | אירגון הטרור חזבאללה חוזר באמצעות הודעה כתובה על התנגדותו למו"מ הישיר בין ממשלת לבנון לבין ישראל – כשבהודעה זו נכתב: "שום דבר טוב לא ייצא ממו"מ זה שמטרתו פיוס וזאת מאחר ומו"מ זה נולד בחטא ועם חשדנות, כאשר מטרת המו"מ היא להיות כנועים ולהיכנע. אנחנו מגנים שוב את דרך המו"מ הישיר מול האוייב הישראלי ואת תוצאותיו. אנחנו מגנים את השימוש במו"מ זה בכדי לשבש ולהכשיל את המאבק באוייב ואת המאמצים בשטח של ההתנגדות. השלטון בלבנון יכול להפיק תועלת מהמאבק ומהמאמצים הללו על מנת להפעיל לחץ ולהשיג נסיגה מלאה וללא תנאים מהאדמות הלבנוניות. אנחנו רואים בהמשך ההשתתפות בפגישות המו"מ הישירות כהיענות להגברת הסכנות ליציבותה, עצמאותה וריבונותה של לבנון".
לפני זמן קצר שני מחבלים השליכו בקבוקי תבערה לעבר הישוב כרמי צור.
מארב של לוחמינו מיחידה 636 זיהה אותם וביצע לעברם ירי מדויק.
שניהם חוסלו. לכוחותינו שלום.
שריפה פרצה במקום.

הלל ביטון רוזן
🙏1
*כאן11 דסק ערבים:*
ישראל / לבנון- נביה ברי: ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו לה, בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל:
יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, מוסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שבבעלות סעודית כי ישראל היא זו שביקשה להביא להפסקת האש, הקיימת כעת בפועל בדרום לבנון, היא זו שהודיעה על כך לוועדת ה"מכניזם", וכי הוא וחיזבאללה הסכימו להיענות לבקשה בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל, אחרי "יומיים עקובים מדם" בדרום לבנון. ברי אומר כי "חיזבאללה נותר במחויבותו להפסקת האש, וישראל היא זו שמפירה אותה, ואנחנו מקווים שהיא תחזיק מעמד בלחץ אמריקני, ואנחנו מברכים על כל מאמץ מכל גורם ללחץ על ישראל שתעצור את מלחמתה התוקפנית נגד לבנון".

בעניין קשריו עם הנשיא עאון וראש הממשלה סלאם, שראו מתחים בחודשים האחרונים, אמר לעיתון כי הוא בשיח תמידי איתם, למרות ש"יש להם רעיונות שונים מהרעיונות שלי". ברי אומר כי "אני לא חושב שיש בינינו בעיות, כל עוד מה שמאחד בינינו הוא הסכמה על נסיגה ישראלית מדרום לבנון לפני הכל, פריסה של הצבא הלבנוני, שיבת העקורים אל עריהם וכפריהם, שחרור האסירים, ויצירת תוכנית לשיקום בתמיכה ערבית ובינלאומית."

ברי הביע את התנגדותו ל"אזורי הפיילוט" בטענה מוזרה, לפיה "המחלוקות על החלוקה לפי אזורים עלולות להתמשך לאורך שנים" וטוען כי יש להתבסס על החלוקה המנהלית הלבנונית הנהוגה, כדי למנוע את בזבוז הזמן על קביעת אותם אזורי פיילוט: "אין לנו אינטרס לבזבז את הזמן, באופן שיאפשר לישראל להמשיך את תוקפנותה, והפיתרון טמון באימוץ לוח זמנים לנסיגה שלה מכל נפה בדרום, תמורת פריסה של הצבא, כי זו נותרת הדרך הקצרה ביותר לשחרורו מהכיבוש". לדבריו "נסיגה של ישראל מהדרום תהיה במקביל לריקונו מנשק, וזה מה שהתחייבתי בעניינו בשם חיזבאללה- לרוקן את דרום הליטאני, בתנאי שישראל תעמוד בהתחייבויותיה."
באיראן אומרים: הושגו הסכמות על הסרת סנקציות בעניין מכירת נפט איראני וגם התקדמות בהפשרת הנכסים
*בקטאר טוענים כי מדובר בפיצוץ במפעל*
זו כנראה השנה הכי טובה של אירן ב45 השנים האחרונות.
לא כי היא מנצחת אלא דווקא כי היא ממש לא מפסידה.
גם במלחמה שלה מול ישראל וארה"ב וגם במשא ומתן מול טראמפ וגם במשחק הכדורגל שנגמר לפני מספר דקות (אירן בלגיה אפס/אפס) בו הם לא הפסידו מול קבוצה חזקה מאוד.

זה לא שהם טובים כמו שהאחרים יצאו פרווה וגם זה בלשון המעטה.

איליאן מרשק
👍3
*כאן11 דסק ערבים:*
*השיחות בשוויץ.*
משרד החוץ של קטר הכריז על סיום הסבב הראשון של השיחות רמי הדרג שהתקיים בין וושינגטון וטהראן בשוויץ בהשתתפות המתווכות קטר ופקיסטן.
משרד החוץ בדוחה הודיע בהודעה משותפת שיצאה מקטר ופקיסטן, כי שני הצדדים הסכימו על מפת דרכים שמטרתה להגיע להסכם סופי בתוך 60 ימים ולהקים ערוץ קשר בין הצדדים כדי למנוע ארועים ואי הבנה ולהבטיח את בטיחות השיט המסחרי במצר הורמוז.
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇱🇧 זה הסעיף המשמעותי ביותר מבחינת ישראל: בנוסף, הצדדים הסכימו על הקמת תא למניעת חיכוך (De-confliction Cell) בין הצדדים לבין לבנון, בתיווך המדינות המתווכות, במטרה להבטיח את קיום הפסקת הפעילות הצבאית בלבנון בהתאם למזכר ההבנות. בעצם - ארה"ב, איראן, לבנון, קטאר ופקיסטן יפקחו על הפסקת האש בלבנון, ישראל לא מוזכרת כלל
🤡2😁1
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇵🇰🇶🇦 הצהרה משותפת של קטאר והרפובליקה האסלאמית של פקיסטן בנוגע לסיום פסגת אגם לוצרן והישיבה הראשונה של הוועדה הבכירה, בהשתתפות ארצות הברית של אמריקה והרפובליקה האיסלאמית של איראן

דוחה | 22 ביוני 2026

המושב הראשון של השיחות בדרג הבכיר במסגרת מזכר ההבנות של איסלמבאד הסתיים בבירגנשטוק, שווייץ, בהשתתפות נציגים של הרפובליקה האסלאמית של איראן, ארצות הברית של אמריקה ושתי המדינות המתווכות – מדינת קטאר והרפובליקה האסלאמית של פקיסטן.

פסגת אגם לוצרן התקיימה באווירה חיובית ובונה. הושגה התקדמות מעודדת, ובכלל זה הקמת מנגנון להמשך השיחות הטכניות.

בהתבסס על מזכר ההבנות, הצדדים הסכימו על הקמת ועדה בכירה (High Level Committee) שתספק פיקוח מדיני על תהליך התיווך. ראשי צוותי המשא ומתן ידווחו באופן קבוע לוועדה הבכירה ויובילו קבוצות עבודה בנושאי הגרעין, הסנקציות, וכן קבוצת עבודה לניטור ויישוב מחלוקות, במטרה להבטיח את היישום היעיל של מזכר ההבנות, וכן בנושאים נוספים.

הוועדה הבכירה הסכימה על מפת דרכים להשגת הסכם סופי בתוך 60 יום, ובכך הניחה את היסודות לפתיחה מיידית של שיחות טכניות נוספות. בנוסף, הוקם ערוץ תקשורת בין הצדדים לתקופה המוזכרת בסעיף 5 של מזכר ההבנות, במטרה למנוע תקריות ואי הבנות ולהבטיח מעבר בטוח של כלי שיט מסחריים דרך מצר הורמוז.

בנוסף, הצדדים הסכימו על הקמת תא למניעת חיכוך (De-confliction Cell) בין הצדדים לבין לבנון, בתיווך המדינות המתווכות, במטרה להבטיח את קיום הפסקת הפעילות הצבאית בלבנון בהתאם למזכר ההבנות.

השיחות הטכניות יימשכו במהלך יתרת השבוע באתר הנופש בירגנשטוק ויעסקו בכל הסוגיות שעל הפרק.

המדינות המתווכות ימשיכו לעשות כל שביכולתן כדי להבטיח שהמשא ומתן ימשיך להתנהל באווירה בונה, במטרה להגיע להסכם סופי.

מדינת קטאר והרפובליקה האסלאמית של פקיסטן מביעות את הערכתן הכנה לארצות הברית של אמריקה ולרפובליקה האסלאמית של איראן על מחויבותן המתמשכת לדיפלומטיה ולפתרון הסכסוך בדרכי שלום.

המדינות המתווכות מביעות גם את הערכתן למדינות האחיות והידידותיות על תמיכתן המתמשכת ותרומתן החשובה למשא ומתן המתנהל.
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸 חברת מעקב תנועת מכליות הנפט TankerTrackers: איראן ייצאה הששת הימים האחרונים 36 מיליון חביות נפט
*אסף רוזנצוייג:*
🇨🇴 נשיא קולומביה גוסטבו פטרו: תוצאות הספירה מראות 49% לכל אחד מהמתמודדים, לא ניתן להכריז על מנצח, אני אציית לשופטים. יש לנו ראיות להפרה של הבחירות ולשינוי כתובות IP של כמה שרתים של רשם האזרחים הלאומי. זה אומר שהתוכנה הופרה ואחרים כתבו נתוני הצבעה - היחידה בעולם בעלת היכולת לעשוץ זאת היא מדינת ישראל
💩2
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
שימו לב

** מקור בכיר` עבור  רשת LBCI הלבנוני:  לבנון קיבלה הודעה מהצד האמריקאי כי ישראל תבצע נסיגות מוגבלות מדרום לבנון כמחווה של רצון טוב לפני המשא ומתן ביום שלישי.`**
🤬1
*כאן11 דסק ערבים:*
השיחות בשוויץ.
דובר משרד החוץ של איראן, איסמאעיל בקאאי, אומר, כי הוקם מנגנון חדש בהשתתפות המתווכות לפיקוח על סיום המלחמה בלבנון.
בקאאי, הוסיף, כי הושגה התקדמות טובה בהנפקת רישיונות למכירת נפט ובשחרור נכסים מוקפאים.
בקאאי ציין, כי הושגה הסכמה בשוויץ על צעדים חשובים לפתיחת משא ומתן כדי להגיע להסכם סופי וכי יש לאפשר יש לאפשר יצוא נפט ולשחרר את הנכסים המוקפאים של איראן כדי שנוכל להיכנס למשא ומתן על הסכם סופי.
*כאן11 דסק ערבים:*
*הצעתו של נשיא ארצות הברית טראמפ שסוריה תטפל בחזבאללה.*
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, אומר, כי ממשלת לבנון מתנגדת להתערבות צבאית של מדינה אחרת בלבנון.

בריאיון לערוץ אלג'דיד הלבנוני, הוסיף נסאר: "אנחנו נגד כל התערבות צבאית חיצונית בלבנון ותומכים בכך שחזבאללה ימסור את הנשק שלו לכוחות הלגיטימיים בלבנון"(צבא לבנון).

נסאר קרא לחזבאללה ליזום מהלך של מסירת הנשק(יתפרק מנשקו) וציין, כי הדבר הזה ישרת את התושבים באזורים בו הוא נמצא בדרום לבנון ובבקעת הלבנון.
נסאר הדגיש, כי ברגע שחזבאללה יתפרק מנשקו הוא ימנע סכנות עתידיות שיאיימו על לבנון "ובכך אנחנו נבנה מדינה, אי אפשר לבנות מדינה ולא קיימת מדינה כל עוד חזבאללה ממשיך להחזיק בנשק שלו מחוץ למסגרת של המדינה הלבנונית", דברי נסאר.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המשא ומתן בין ישראל ללבנון.*
שר המשפטים של לבנון, עאדל נסאר, התייחס למשא ומתן בין ישראל ללבנון שאמור להתחדש מחר בוושינגטון ואמר, כי לבנון מעוניינת ליצב את המצב הביטחוני על הגבול(עם ישראל), לשרטט את הגבול ולקבוע את אופי היחסים בין לבנון וישראל, יהיה אשר יהיה טבען של מערכות יחסים אלה. נסאר ציין, כי על הנקודות הללו חייבים לקיים משא ומתן ישיר ולהסדיר את כל הנקודות שמעניינות את לבנון וישראל ונגיע למצב בר קיימא ונקבע את האופי העתידי של היחסים הללו בין שתי המדינות, דבר שיביא לשמירה על ביטחון דרום לבנון ועל ביטחונה של לבנון כולה.
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
ברקע שיחות המו"מ בין ארה"ב לאיראן - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס ביום חמישי
אירוע רפואי במחנה סיירים בנגב: כ-15 תצפיתניות לקו במכת חום וסובלות מתסמיני התייבשות - לאחר שאולצו לשהות בפעילות שטח בעומס חום כבד

מדובר על תצפיתניות בקורס מפקדות חמ״לי תצפית, ולפי העדויות של החיילות - הן אולצו בידי המפקדים, למרות עומס חום כבד, לשהות בפעילות שטח. כשחזרו לבסיס, מספר רב של חיילות לקו במכת חום וסובלות כעת מתסמינים של התייבשות קשה.

הורים לחיילות מספרים: ״לפני חצי שנה היה אירוע דומה באותו בסיס, כשהבנות היו בטירונות. מספרן של הבנות שסובלות מתסמיני ההתייבשות רק הולך ועולה, וריכזו את כולן בחדר חולות. יש חיילות שהתעלפו - ואחרות מקיאות, בגלל שהתעקשו שיבצעו מטווח ביותר מארבעים מעלות חום״.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה:
במהלך סוף השבוע פנו מספר חיילות לקבלת טיפול רפואי לאחר שחשו ברע ודיווחו על תסמיני התייבשות. כלל החיילות שדיווחו על התסמינים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בבסיס ונשלחו למנוחה ביחידה.
החיילות אשר דיווחו שחשו ברע נמצאות במעקב רפואי על ידי רופא היחידה בבסיס וממשיכות לקבל טיפול רפואי על פי הצורך.
🤬5
סגן נשיא ארה"ב ג'יי-די ואנס בהצהרה מאתר השיחות בשווייץ: "רצינו לבנות מנגנון שיעסוק בהפסקת האש האזורית. אם יש ירי בין ישראל לחיזבאללה - המנגנון יביא אותם לשיח". לדבריו, ארה"ב ואיראן הניחו גם מנגנון טכני להמשך השיחות בין הצדדים
ואנס סותר את ההצהרות באיראן לאחר השיחות הלילה: "הייתה לנו התקדמות בנושא הגרעין, האיראנים זימנו פקחים לבדוק את האתרים שלהם"
*ראש השב"כ זיני מתריע בדיונים סגורים: 7 באוקטובר הבא יהיה באילת *

לפי הדיווח בהארץ, זיני הורה לבכירים בארגון להעמיד בראש סדר העדיפויות תרחיש של מתקפה אפשרית על העיר, ומחשיב את אילת לנקודת תורפה ביטחונית בעיקר בשל מיקומה הגאוגרפי המבודד.

בדיונים בשב"כ ומחוצה לו הוא הזהיר מפני פלישה קרקעית אל תוך העיר מגבולותיה היבשתיים, ובפרט מגבול ירדן, וייתכן שאף מגבולותיה הימיים. לדברי מקורות, זיני מכווין את יחידות המודיעין בארגון לתרחיש של מתקפה על העיר, אך במערכת הביטחון מביעים ספק בנוגע למידת החשיבות שזיני נותן לתרחיש כזה, וכן בקיומו של מודיעין על מתקפה מתוכננת.