*איראן: ״האיומים של טראמפ מהווים הפרה חמורה של ההסכם, שוקלים את צעדינו״*
יו״ר הפרלמנט האיראני קאליבף שנמצא כעת בשוויץ עם ואנס ויטקופף וקושנר: ״האם הם לא חושבים לעצמם שאם לאיומים שלהם הייתה השפעה כלשהי, הם לא היו מגיעים לנקודת ייאוש היום?
אנחנו לא סומכים על איומי האמריקאים. עדיף להם להיזהר בהצהרותיהם, הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להגיב בדרך אחרת. מה שהם יגידו, אנחנו אלה שנפעל.״
אנחנו לא סומכים על איומי האמריקאים. עדיף להם להיזהר בהצהרותיהם, הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להגיב בדרך אחרת. מה שהם יגידו, אנחנו אלה שנפעל.״
*בן יניב:*
קאליבאף, יו"ר הפרלמנט האיראני מגיב לטראמפ מחדרי המו״מ בשוויץ:
האם הם לא חושבים לעצמם שאם האיומים שלהם היו משיגים תוצאות, הם לא היו מגיעים למצב הייאוש שבו הם נמצאים היום? איננו מייחסים חשיבות לאיומים האמריקאיים.
מוטב שייזהרו בדבריהם. הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להשיב להם בדרך אחרת. הם יכולים להמשיך לדבר ככל שירצו — אנחנו אלה שפועלים.
קאליבאף, יו"ר הפרלמנט האיראני מגיב לטראמפ מחדרי המו״מ בשוויץ:
האם הם לא חושבים לעצמם שאם האיומים שלהם היו משיגים תוצאות, הם לא היו מגיעים למצב הייאוש שבו הם נמצאים היום? איננו מייחסים חשיבות לאיומים האמריקאיים.
מוטב שייזהרו בדבריהם. הכוחות המזוינים שלנו מוכנים להשיב להם בדרך אחרת. הם יכולים להמשיך לדבר ככל שירצו — אנחנו אלה שפועלים.
*בן יניב:*
טסנים: איראן אומרת שכל השיחות בין ארה"ב לאיראן ייפסקו אלא אם כן ישראל תיסוג לחלוטין מלבנון והמלחמה תסתיים בכל החזיתות.
אם פעולות ישראל יימשכו, איראן מזהירה כי היא תנקוט בתגובה קשה הרבה יותר.
טהרן גם חושדת שוושינגטון משתמשת במשא ומתן כדי לקנות זמן עבור ישראל.
טסנים: איראן אומרת שכל השיחות בין ארה"ב לאיראן ייפסקו אלא אם כן ישראל תיסוג לחלוטין מלבנון והמלחמה תסתיים בכל החזיתות.
אם פעולות ישראל יימשכו, איראן מזהירה כי היא תנקוט בתגובה קשה הרבה יותר.
טהרן גם חושדת שוושינגטון משתמשת במשא ומתן כדי לקנות זמן עבור ישראל.
*כאן11 דסק ערבים:*
השלב השני בתוכנית הנשיא טראמפ - פירוק חמאס מנשקו | העיתון הלונדוני במימון סעודי, "א-שרק אל-אווסט", פירסם אתמול קטעים מהמסמכים שהועברו לידי אירגוני הטרור הפלסטינים עם השינויים שהוסיף מנכ"ל מועצת השלום, ניקולאי מלאדנוב, על תשובת אירגוני הטרור להצעתו של מלאדנוב ליישום השלב השני בהסכם הנשיא טראמפ:
לפי מה שהגיע לידי "א-שרק אל-אווסט" – בתשובת אירגוני הטרור שהועברה בשבוע שעבר דובר על נסיגה מלאה של ישראל מרצועת עזה ואילו מלאדנוב שינה זאת לנוסח הבא: "הכוחות הישראלים ייסוגו לאזור הרצועה" – כאשר לא הוגדר מה הוא "אזור הרצועה" וזאת לאור ההתעקשות של ישראל להישארות באזור חייץ ברצועה במרחק של חצי קילומטר ויותר מהגבול.
כמו כן, אירגוני הטרור הפלסטינים דרשו שיהיה מסלול שיבטיח לפלסטינים הגדרה עצמאית ומדינה פלסטינית – בעוד במסמך התגובה של מלאדנוב צויין כי "יוסדרו התנאים להימצאות מסלול מהימן לזכות הפלסטינים להגדרה עצמאית והקמת מדינה".
במסמך אירגוני הטרור נטען כי יש להשלים ללא דיחוי את כל הסעיפים שבשלב הראשון שבהסכם הנשיא טראמפ – כשבשינויים שהכניס מלאדנוב הודגש הצורך של ישראל לעמוד בסעיפי השלב הראשון ושעל חמאס ויתר אירגוני הטרור להפסיק באופן מייד את כל הפעילות הצבאית שלהם – זאת בתוך שבועיים לאחר הסכמת כל הצדדים על מפת הדרכים ולאחר מכן תיכנס לרצועה ועדת הטכנוקרטים לניהול הרצועה.
לפי "א-שרק אל-אווסט", גם במסמכים של אירגוני הטרור הפלסטינים וגם של מלאדנוב נכתב כי השוטרים שאומנו לאחרונה – ישולבו בתוך מנגנוני המשטרה הקיימים ברצועת עזה ויהיו נתונים לבדיקה. מי שלא יתאים לקריטריונים שייקבעו – יועבר לתפקידים ללא נשק ובהתאם למומחיות שלהם או שיוצאו לפנסיה, בעוד כל הנשק של המשטרה הנוכחית ברצועה יועבר לידי ועדת הטכנוקרטים לניהול הרצועה.
לגבי סעיף מספר 8 הנוגע לנשק ברצועה, מסמך אירגוני הטרור הפלסטינים מדבר על כך שהנשק הכבד יאוחסן באופן מדורג ובשלבים בהתאם ללוח-זמנים שיוסכם עליו במקביל לנסיגה ישראלית הדרגתית מהאזורים בהם שולטת ולאחר שייושמו כל הסעיפים בשלב הראשון של ההסכם, לאחר שוועדת הטכנוקרטים תיכנס לרצועה, לאחר שכוח הייצוב הבין-לאומי יתפרס ברצועה, לאחר שהמיליציות הנתמכות ע"י ישראל יפורקו ושהנשק לא יועבר לשום גורם שהוא לא פלסטיני – כאשר יישום זה יוביל למסלול מדיני שיבטיח את זכויות הפלסטינים להקמת מדינה פלסטינית ולהגדרה עצמית. השינויים בסעיף זה מצידו של מלאדנוב כוללים התחלה באחסנת ואיסוף הנשק לאחר השלמת כל סעיפי השלב הראשון וכניסת ועדת הטכנוקרטים לרצועה – כאשר יהיה מדובר במסירה של כל הנשק הכבד, של מחסני הנשק והנשק שמאוחסן בהם וגם מסירה של המנהרות ואתרי הייצור הצבאי. הפיקוח על תהליך זה יהיה באמצעות ועדה בדיקה בין-לאומית ובסיוע של כוח הייצוב הבין-לאומי – שיהיו נתונים לפיקוד פלסטיני. כמו כן, השליטה על הנשק ואיחסונו תהיה על ועדת הטכנוקרטים ולא בידי ישראל או גורמים לא פלסטינים.
גם אירגוני הטרור הפלסטינים וגם מלאדנוב מסכימים כי יש לפרק את המיליציות הנתמכות ע"י ישראל – כאשר מלאדנוב רוצה שהדבר יתבצע לפי לוח-זמנים מוגדר ואילו אירגוני הטרור הפלסטינים רוצים החרמה של הנשק של המיליציות מייד עם יישום ההסכם.
השלב השני בתוכנית הנשיא טראמפ - פירוק חמאס מנשקו | העיתון הלונדוני במימון סעודי, "א-שרק אל-אווסט", פירסם אתמול קטעים מהמסמכים שהועברו לידי אירגוני הטרור הפלסטינים עם השינויים שהוסיף מנכ"ל מועצת השלום, ניקולאי מלאדנוב, על תשובת אירגוני הטרור להצעתו של מלאדנוב ליישום השלב השני בהסכם הנשיא טראמפ:
לפי מה שהגיע לידי "א-שרק אל-אווסט" – בתשובת אירגוני הטרור שהועברה בשבוע שעבר דובר על נסיגה מלאה של ישראל מרצועת עזה ואילו מלאדנוב שינה זאת לנוסח הבא: "הכוחות הישראלים ייסוגו לאזור הרצועה" – כאשר לא הוגדר מה הוא "אזור הרצועה" וזאת לאור ההתעקשות של ישראל להישארות באזור חייץ ברצועה במרחק של חצי קילומטר ויותר מהגבול.
כמו כן, אירגוני הטרור הפלסטינים דרשו שיהיה מסלול שיבטיח לפלסטינים הגדרה עצמאית ומדינה פלסטינית – בעוד במסמך התגובה של מלאדנוב צויין כי "יוסדרו התנאים להימצאות מסלול מהימן לזכות הפלסטינים להגדרה עצמאית והקמת מדינה".
במסמך אירגוני הטרור נטען כי יש להשלים ללא דיחוי את כל הסעיפים שבשלב הראשון שבהסכם הנשיא טראמפ – כשבשינויים שהכניס מלאדנוב הודגש הצורך של ישראל לעמוד בסעיפי השלב הראשון ושעל חמאס ויתר אירגוני הטרור להפסיק באופן מייד את כל הפעילות הצבאית שלהם – זאת בתוך שבועיים לאחר הסכמת כל הצדדים על מפת הדרכים ולאחר מכן תיכנס לרצועה ועדת הטכנוקרטים לניהול הרצועה.
לפי "א-שרק אל-אווסט", גם במסמכים של אירגוני הטרור הפלסטינים וגם של מלאדנוב נכתב כי השוטרים שאומנו לאחרונה – ישולבו בתוך מנגנוני המשטרה הקיימים ברצועת עזה ויהיו נתונים לבדיקה. מי שלא יתאים לקריטריונים שייקבעו – יועבר לתפקידים ללא נשק ובהתאם למומחיות שלהם או שיוצאו לפנסיה, בעוד כל הנשק של המשטרה הנוכחית ברצועה יועבר לידי ועדת הטכנוקרטים לניהול הרצועה.
לגבי סעיף מספר 8 הנוגע לנשק ברצועה, מסמך אירגוני הטרור הפלסטינים מדבר על כך שהנשק הכבד יאוחסן באופן מדורג ובשלבים בהתאם ללוח-זמנים שיוסכם עליו במקביל לנסיגה ישראלית הדרגתית מהאזורים בהם שולטת ולאחר שייושמו כל הסעיפים בשלב הראשון של ההסכם, לאחר שוועדת הטכנוקרטים תיכנס לרצועה, לאחר שכוח הייצוב הבין-לאומי יתפרס ברצועה, לאחר שהמיליציות הנתמכות ע"י ישראל יפורקו ושהנשק לא יועבר לשום גורם שהוא לא פלסטיני – כאשר יישום זה יוביל למסלול מדיני שיבטיח את זכויות הפלסטינים להקמת מדינה פלסטינית ולהגדרה עצמית. השינויים בסעיף זה מצידו של מלאדנוב כוללים התחלה באחסנת ואיסוף הנשק לאחר השלמת כל סעיפי השלב הראשון וכניסת ועדת הטכנוקרטים לרצועה – כאשר יהיה מדובר במסירה של כל הנשק הכבד, של מחסני הנשק והנשק שמאוחסן בהם וגם מסירה של המנהרות ואתרי הייצור הצבאי. הפיקוח על תהליך זה יהיה באמצעות ועדה בדיקה בין-לאומית ובסיוע של כוח הייצוב הבין-לאומי – שיהיו נתונים לפיקוד פלסטיני. כמו כן, השליטה על הנשק ואיחסונו תהיה על ועדת הטכנוקרטים ולא בידי ישראל או גורמים לא פלסטינים.
גם אירגוני הטרור הפלסטינים וגם מלאדנוב מסכימים כי יש לפרק את המיליציות הנתמכות ע"י ישראל – כאשר מלאדנוב רוצה שהדבר יתבצע לפי לוח-זמנים מוגדר ואילו אירגוני הטרור הפלסטינים רוצים החרמה של הנשק של המיליציות מייד עם יישום ההסכם.
❤1
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸 דיווח בתסנים: המשלחת האיראנית עזבה את השיחות בשווייץ במחאה על איומיו של טראמפ
🇮🇷🇺🇸 דיווח בתסנים: המשלחת האיראנית עזבה את השיחות בשווייץ במחאה על איומיו של טראמפ
😁1
*כאן11 דסק ערבים:*
גורם מקורב לצוות המו"מ האיראני מוסר לסוכנות הידיעות תסנים, כי צוות המו"מ נטש את השיחות בשוויץ במחאה על איומי טראמפ
גורם מקורב לצוות המו"מ האיראני מוסר לסוכנות הידיעות תסנים, כי צוות המו"מ נטש את השיחות בשוויץ במחאה על איומי טראמפ
*כאן11 דסק ערבים:*
כתב אל-ערביה בבורגנשטוק, שוויץ: משלחת המו"מ האיראנית מקיימת כעת שיחות עם המשלחת הקטרית
כתב אל-ערביה בבורגנשטוק, שוויץ: משלחת המו"מ האיראנית מקיימת כעת שיחות עם המשלחת הקטרית
*כאן11 דסק ערבים:*
גורם בממשלת לבנון מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בסבב המו"מ הישיר בין ישראל ללבנון שצפוי להתקיים בתיווך אמריקני ביום שלישי הקרוב, ראש המשלחת הלבנונית סימון כרם צפוי להתחיל את הפגישה בדרישה להפסקת אש מוחלטת ולקיבוע שלה, כשהוא מתכוון לנצל את המחלוקת החריגה בין ישראל לארה"ב בעניין לבנון למען הדרישה הזו, בעקבות המתקפות חסרות התקדים של טראמפ נגד נתניהו.
אותו גורם הוסיף כי הביסוס והייצוב של הפסקת האש בלבנון יכינו את הקרקע לדיון בטבלת הזמנים לנסיגה ישראלית מדרום לבנון, בתמורה להתחייבות הלבנונית להפיכת דרום נהר הליטאני לאזור בטוח וריק מנשק, ובתמורה ליצירת לוח זמנים מקביל לפירוק הנשק מצפון לליטאני או "הכלתו", מה שמהווה לפי הלבנונים עדיין מהווה "עניין פנימי" - כאשר המקור מקווה שהאמריקנים יבינו את נקודת המבט הלבנונית ושיפעילו לחץ על ישראל במקום זאת.
הגורם מסר כי אמש בשיחת הטלפון בין נשיא לבנון, ג'וזף עאון, לבין שה"ח האמריקני מרקו רוביו, השניים דנו בכך שיש להשיג טבלת זמנים לנסיגת ישראל ובתמורה שהצבא הלבנוני יתפרס במקום, ואמר שרוביו העלה את סוגיית פירוק חיזבאללה מנשקו, ושמע התחייבות מעאון לכך שממשלת לבנון מחוייבת לכך.
גורם בממשלת לבנון מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי בסבב המו"מ הישיר בין ישראל ללבנון שצפוי להתקיים בתיווך אמריקני ביום שלישי הקרוב, ראש המשלחת הלבנונית סימון כרם צפוי להתחיל את הפגישה בדרישה להפסקת אש מוחלטת ולקיבוע שלה, כשהוא מתכוון לנצל את המחלוקת החריגה בין ישראל לארה"ב בעניין לבנון למען הדרישה הזו, בעקבות המתקפות חסרות התקדים של טראמפ נגד נתניהו.
אותו גורם הוסיף כי הביסוס והייצוב של הפסקת האש בלבנון יכינו את הקרקע לדיון בטבלת הזמנים לנסיגה ישראלית מדרום לבנון, בתמורה להתחייבות הלבנונית להפיכת דרום נהר הליטאני לאזור בטוח וריק מנשק, ובתמורה ליצירת לוח זמנים מקביל לפירוק הנשק מצפון לליטאני או "הכלתו", מה שמהווה לפי הלבנונים עדיין מהווה "עניין פנימי" - כאשר המקור מקווה שהאמריקנים יבינו את נקודת המבט הלבנונית ושיפעילו לחץ על ישראל במקום זאת.
הגורם מסר כי אמש בשיחת הטלפון בין נשיא לבנון, ג'וזף עאון, לבין שה"ח האמריקני מרקו רוביו, השניים דנו בכך שיש להשיג טבלת זמנים לנסיגת ישראל ובתמורה שהצבא הלבנוני יתפרס במקום, ואמר שרוביו העלה את סוגיית פירוק חיזבאללה מנשקו, ושמע התחייבות מעאון לכך שממשלת לבנון מחוייבת לכך.
*כאן11 דסק ערבים:*
ישראל / לבנון- נביה ברי: ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו לה, בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל:
יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, מוסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שבבעלות סעודית כי ישראל היא זו שביקשה להביא להפסקת האש, הקיימת כעת בפועל בדרום לבנון, היא זו שהודיעה על כך לוועדת ה"מכניזם", וכי הוא וחיזבאללה הסכימו להיענות לבקשה בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל, אחרי "יומיים עקובים מדם" בדרום לבנון. ברי אומר כי "חיזבאללה נותר במחויבותו להפסקת האש, וישראל היא זו שמפירה אותה, ואנחנו מקווים שהיא תחזיק מעמד בלחץ אמריקני, ואנחנו מברכים על כל מאמץ מכל גורם ללחץ על ישראל שתעצור את מלחמתה התוקפנית נגד לבנון".
בעניין קשריו עם הנשיא עאון וראש הממשלה סלאם, שראו מתחים בחודשים האחרונים, אמר לעיתון כי הוא בשיח תמידי איתם, למרות ש"יש להם רעיונות שונים מהרעיונות שלי". ברי אומר כי "אני לא חושב שיש בינינו בעיות, כל עוד מה שמאחד בינינו הוא הסכמה על נסיגה ישראלית מדרום לבנון לפני הכל, פריסה של הצבא הלבנוני, שיבת העקורים אל עריהם וכפריהם, שחרור האסירים, ויצירת תוכנית לשיקום בתמיכה ערבית ובינלאומית."
ברי הביע את התנגדותו ל"אזורי הפיילוט" בטענה מוזרה, לפיה "המחלוקות על החלוקה לפי אזורים עלולות להתמשך לאורך שנים" וטוען כי יש להתבסס על החלוקה המנהלית הלבנונית הנהוגה, כדי למנוע את בזבוז הזמן על קביעת אותם אזורי פיילוט: "אין לנו אינטרס לבזבז את הזמן, באופן שיאפשר לישראל להמשיך את תוקפנותה, והפיתרון טמון באימוץ לוח זמנים לנסיגה שלה מכל נפה בדרום, תמורת פריסה של הצבא, כי זו נותרת הדרך הקצרה ביותר לשחרורו מהכיבוש". לדבריו "נסיגה של ישראל מהדרום תהיה במקביל לריקונו מנשק, וזה מה שהתחייבתי בעניינו בשם חיזבאללה- לרוקן את דרום הליטאני, בתנאי שישראל תעמוד בהתחייבויותיה."
ישראל / לבנון- נביה ברי: ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו לה, בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל:
יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, מוסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שבבעלות סעודית כי ישראל היא זו שביקשה להביא להפסקת האש, הקיימת כעת בפועל בדרום לבנון, היא זו שהודיעה על כך לוועדת ה"מכניזם", וכי הוא וחיזבאללה הסכימו להיענות לבקשה בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל, אחרי "יומיים עקובים מדם" בדרום לבנון. ברי אומר כי "חיזבאללה נותר במחויבותו להפסקת האש, וישראל היא זו שמפירה אותה, ואנחנו מקווים שהיא תחזיק מעמד בלחץ אמריקני, ואנחנו מברכים על כל מאמץ מכל גורם ללחץ על ישראל שתעצור את מלחמתה התוקפנית נגד לבנון".
בעניין קשריו עם הנשיא עאון וראש הממשלה סלאם, שראו מתחים בחודשים האחרונים, אמר לעיתון כי הוא בשיח תמידי איתם, למרות ש"יש להם רעיונות שונים מהרעיונות שלי". ברי אומר כי "אני לא חושב שיש בינינו בעיות, כל עוד מה שמאחד בינינו הוא הסכמה על נסיגה ישראלית מדרום לבנון לפני הכל, פריסה של הצבא הלבנוני, שיבת העקורים אל עריהם וכפריהם, שחרור האסירים, ויצירת תוכנית לשיקום בתמיכה ערבית ובינלאומית."
ברי הביע את התנגדותו ל"אזורי הפיילוט" בטענה מוזרה, לפיה "המחלוקות על החלוקה לפי אזורים עלולות להתמשך לאורך שנים" וטוען כי יש להתבסס על החלוקה המנהלית הלבנונית הנהוגה, כדי למנוע את בזבוז הזמן על קביעת אותם אזורי פיילוט: "אין לנו אינטרס לבזבז את הזמן, באופן שיאפשר לישראל להמשיך את תוקפנותה, והפיתרון טמון באימוץ לוח זמנים לנסיגה שלה מכל נפה בדרום, תמורת פריסה של הצבא, כי זו נותרת הדרך הקצרה ביותר לשחרורו מהכיבוש". לדבריו "נסיגה של ישראל מהדרום תהיה במקביל לריקונו מנשק, וזה מה שהתחייבתי בעניינו בשם חיזבאללה- לרוקן את דרום הליטאני, בתנאי שישראל תעמוד בהתחייבויותיה."
חבר במשלחת המו״מ האיראנית:
״לא ננהל שיחות על שום נושא לפני סיום המלחמה בלבנון״.
״לא ננהל שיחות על שום נושא לפני סיום המלחמה בלבנון״.
😁1
*כאן11 דסק ערבים:*
לבנון | אירגון הטרור חזבאללה חוזר באמצעות הודעה כתובה על התנגדותו למו"מ הישיר בין ממשלת לבנון לבין ישראל – כשבהודעה זו נכתב: "שום דבר טוב לא ייצא ממו"מ זה שמטרתו פיוס וזאת מאחר ומו"מ זה נולד בחטא ועם חשדנות, כאשר מטרת המו"מ היא להיות כנועים ולהיכנע. אנחנו מגנים שוב את דרך המו"מ הישיר מול האוייב הישראלי ואת תוצאותיו. אנחנו מגנים את השימוש במו"מ זה בכדי לשבש ולהכשיל את המאבק באוייב ואת המאמצים בשטח של ההתנגדות. השלטון בלבנון יכול להפיק תועלת מהמאבק ומהמאמצים הללו על מנת להפעיל לחץ ולהשיג נסיגה מלאה וללא תנאים מהאדמות הלבנוניות. אנחנו רואים בהמשך ההשתתפות בפגישות המו"מ הישירות כהיענות להגברת הסכנות ליציבותה, עצמאותה וריבונותה של לבנון".
לבנון | אירגון הטרור חזבאללה חוזר באמצעות הודעה כתובה על התנגדותו למו"מ הישיר בין ממשלת לבנון לבין ישראל – כשבהודעה זו נכתב: "שום דבר טוב לא ייצא ממו"מ זה שמטרתו פיוס וזאת מאחר ומו"מ זה נולד בחטא ועם חשדנות, כאשר מטרת המו"מ היא להיות כנועים ולהיכנע. אנחנו מגנים שוב את דרך המו"מ הישיר מול האוייב הישראלי ואת תוצאותיו. אנחנו מגנים את השימוש במו"מ זה בכדי לשבש ולהכשיל את המאבק באוייב ואת המאמצים בשטח של ההתנגדות. השלטון בלבנון יכול להפיק תועלת מהמאבק ומהמאמצים הללו על מנת להפעיל לחץ ולהשיג נסיגה מלאה וללא תנאים מהאדמות הלבנוניות. אנחנו רואים בהמשך ההשתתפות בפגישות המו"מ הישירות כהיענות להגברת הסכנות ליציבותה, עצמאותה וריבונותה של לבנון".
לפני זמן קצר שני מחבלים השליכו בקבוקי תבערה לעבר הישוב כרמי צור.
מארב של לוחמינו מיחידה 636 זיהה אותם וביצע לעברם ירי מדויק.
שניהם חוסלו. לכוחותינו שלום.
שריפה פרצה במקום.
הלל ביטון רוזן
מארב של לוחמינו מיחידה 636 זיהה אותם וביצע לעברם ירי מדויק.
שניהם חוסלו. לכוחותינו שלום.
שריפה פרצה במקום.
הלל ביטון רוזן
🙏1
*כאן11 דסק ערבים:*
ישראל / לבנון- נביה ברי: ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו לה, בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל:
יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, מוסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שבבעלות סעודית כי ישראל היא זו שביקשה להביא להפסקת האש, הקיימת כעת בפועל בדרום לבנון, היא זו שהודיעה על כך לוועדת ה"מכניזם", וכי הוא וחיזבאללה הסכימו להיענות לבקשה בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל, אחרי "יומיים עקובים מדם" בדרום לבנון. ברי אומר כי "חיזבאללה נותר במחויבותו להפסקת האש, וישראל היא זו שמפירה אותה, ואנחנו מקווים שהיא תחזיק מעמד בלחץ אמריקני, ואנחנו מברכים על כל מאמץ מכל גורם ללחץ על ישראל שתעצור את מלחמתה התוקפנית נגד לבנון".
בעניין קשריו עם הנשיא עאון וראש הממשלה סלאם, שראו מתחים בחודשים האחרונים, אמר לעיתון כי הוא בשיח תמידי איתם, למרות ש"יש להם רעיונות שונים מהרעיונות שלי". ברי אומר כי "אני לא חושב שיש בינינו בעיות, כל עוד מה שמאחד בינינו הוא הסכמה על נסיגה ישראלית מדרום לבנון לפני הכל, פריסה של הצבא הלבנוני, שיבת העקורים אל עריהם וכפריהם, שחרור האסירים, ויצירת תוכנית לשיקום בתמיכה ערבית ובינלאומית."
ברי הביע את התנגדותו ל"אזורי הפיילוט" בטענה מוזרה, לפיה "המחלוקות על החלוקה לפי אזורים עלולות להתמשך לאורך שנים" וטוען כי יש להתבסס על החלוקה המנהלית הלבנונית הנהוגה, כדי למנוע את בזבוז הזמן על קביעת אותם אזורי פיילוט: "אין לנו אינטרס לבזבז את הזמן, באופן שיאפשר לישראל להמשיך את תוקפנותה, והפיתרון טמון באימוץ לוח זמנים לנסיגה שלה מכל נפה בדרום, תמורת פריסה של הצבא, כי זו נותרת הדרך הקצרה ביותר לשחרורו מהכיבוש". לדבריו "נסיגה של ישראל מהדרום תהיה במקביל לריקונו מנשק, וזה מה שהתחייבתי בעניינו בשם חיזבאללה- לרוקן את דרום הליטאני, בתנאי שישראל תעמוד בהתחייבויותיה."
ישראל / לבנון- נביה ברי: ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש, ואנחנו הסכמנו לה, בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל:
יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, המקורב לחיזבאללה, מוסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שבבעלות סעודית כי ישראל היא זו שביקשה להביא להפסקת האש, הקיימת כעת בפועל בדרום לבנון, היא זו שהודיעה על כך לוועדת ה"מכניזם", וכי הוא וחיזבאללה הסכימו להיענות לבקשה בזכות הלחץ האמריקני שהופעל על ישראל, אחרי "יומיים עקובים מדם" בדרום לבנון. ברי אומר כי "חיזבאללה נותר במחויבותו להפסקת האש, וישראל היא זו שמפירה אותה, ואנחנו מקווים שהיא תחזיק מעמד בלחץ אמריקני, ואנחנו מברכים על כל מאמץ מכל גורם ללחץ על ישראל שתעצור את מלחמתה התוקפנית נגד לבנון".
בעניין קשריו עם הנשיא עאון וראש הממשלה סלאם, שראו מתחים בחודשים האחרונים, אמר לעיתון כי הוא בשיח תמידי איתם, למרות ש"יש להם רעיונות שונים מהרעיונות שלי". ברי אומר כי "אני לא חושב שיש בינינו בעיות, כל עוד מה שמאחד בינינו הוא הסכמה על נסיגה ישראלית מדרום לבנון לפני הכל, פריסה של הצבא הלבנוני, שיבת העקורים אל עריהם וכפריהם, שחרור האסירים, ויצירת תוכנית לשיקום בתמיכה ערבית ובינלאומית."
ברי הביע את התנגדותו ל"אזורי הפיילוט" בטענה מוזרה, לפיה "המחלוקות על החלוקה לפי אזורים עלולות להתמשך לאורך שנים" וטוען כי יש להתבסס על החלוקה המנהלית הלבנונית הנהוגה, כדי למנוע את בזבוז הזמן על קביעת אותם אזורי פיילוט: "אין לנו אינטרס לבזבז את הזמן, באופן שיאפשר לישראל להמשיך את תוקפנותה, והפיתרון טמון באימוץ לוח זמנים לנסיגה שלה מכל נפה בדרום, תמורת פריסה של הצבא, כי זו נותרת הדרך הקצרה ביותר לשחרורו מהכיבוש". לדבריו "נסיגה של ישראל מהדרום תהיה במקביל לריקונו מנשק, וזה מה שהתחייבתי בעניינו בשם חיזבאללה- לרוקן את דרום הליטאני, בתנאי שישראל תעמוד בהתחייבויותיה."
באיראן אומרים: הושגו הסכמות על הסרת סנקציות בעניין מכירת נפט איראני וגם התקדמות בהפשרת הנכסים
זו כנראה השנה הכי טובה של אירן ב45 השנים האחרונות.
לא כי היא מנצחת אלא דווקא כי היא ממש לא מפסידה.
גם במלחמה שלה מול ישראל וארה"ב וגם במשא ומתן מול טראמפ וגם במשחק הכדורגל שנגמר לפני מספר דקות (אירן בלגיה אפס/אפס) בו הם לא הפסידו מול קבוצה חזקה מאוד.
זה לא שהם טובים כמו שהאחרים יצאו פרווה וגם זה בלשון המעטה.
איליאן מרשק
לא כי היא מנצחת אלא דווקא כי היא ממש לא מפסידה.
גם במלחמה שלה מול ישראל וארה"ב וגם במשא ומתן מול טראמפ וגם במשחק הכדורגל שנגמר לפני מספר דקות (אירן בלגיה אפס/אפס) בו הם לא הפסידו מול קבוצה חזקה מאוד.
זה לא שהם טובים כמו שהאחרים יצאו פרווה וגם זה בלשון המעטה.
איליאן מרשק
👍3
*כאן11 דסק ערבים:*
*השיחות בשוויץ.*
משרד החוץ של קטר הכריז על סיום הסבב הראשון של השיחות רמי הדרג שהתקיים בין וושינגטון וטהראן בשוויץ בהשתתפות המתווכות קטר ופקיסטן.
משרד החוץ בדוחה הודיע בהודעה משותפת שיצאה מקטר ופקיסטן, כי שני הצדדים הסכימו על מפת דרכים שמטרתה להגיע להסכם סופי בתוך 60 ימים ולהקים ערוץ קשר בין הצדדים כדי למנוע ארועים ואי הבנה ולהבטיח את בטיחות השיט המסחרי במצר הורמוז.
*השיחות בשוויץ.*
משרד החוץ של קטר הכריז על סיום הסבב הראשון של השיחות רמי הדרג שהתקיים בין וושינגטון וטהראן בשוויץ בהשתתפות המתווכות קטר ופקיסטן.
משרד החוץ בדוחה הודיע בהודעה משותפת שיצאה מקטר ופקיסטן, כי שני הצדדים הסכימו על מפת דרכים שמטרתה להגיע להסכם סופי בתוך 60 ימים ולהקים ערוץ קשר בין הצדדים כדי למנוע ארועים ואי הבנה ולהבטיח את בטיחות השיט המסחרי במצר הורמוז.
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇱🇧 זה הסעיף המשמעותי ביותר מבחינת ישראל: בנוסף, הצדדים הסכימו על הקמת תא למניעת חיכוך (De-confliction Cell) בין הצדדים לבין לבנון, בתיווך המדינות המתווכות, במטרה להבטיח את קיום הפסקת הפעילות הצבאית בלבנון בהתאם למזכר ההבנות. בעצם - ארה"ב, איראן, לבנון, קטאר ופקיסטן יפקחו על הפסקת האש בלבנון, ישראל לא מוזכרת כלל
🇺🇸🇮🇷🇱🇧 זה הסעיף המשמעותי ביותר מבחינת ישראל: בנוסף, הצדדים הסכימו על הקמת תא למניעת חיכוך (De-confliction Cell) בין הצדדים לבין לבנון, בתיווך המדינות המתווכות, במטרה להבטיח את קיום הפסקת הפעילות הצבאית בלבנון בהתאם למזכר ההבנות. בעצם - ארה"ב, איראן, לבנון, קטאר ופקיסטן יפקחו על הפסקת האש בלבנון, ישראל לא מוזכרת כלל
🤡2😁1