עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.89K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
טראמפ לפוקס ניוז: האמריקאים יכולים להיות ה"מלאך השומר" של מצר הורמוז ולקחת 20% מהנפט, ואולי אפילו להשתלט על המצר אם צריך.

אם הם לא יעשו עסקה, נגבה אגרות ונפוצץ אותם, אם תסגרו את המצר, לא תהיה לכם מדינה, ואפילו לא תחזרו למדינה שלכם.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המו"מ בין ישראל ללבנון.*
מקור לבנוני שעוקב אחרי המו"מ אמר לערוץ LBC הלבנוני, כי הדיון בנוגע למצב בלבנון שנמצא על שולחן המשא ומתן בשוויץ יתמקד בכינון הפסקת האש, אך הנושאים האחרים, ובראשם נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון יוכרעו רק על שולחן המשא ומתן בוושינגטון בין לבנון לישראל.
המקור הוסיף, כי לבנון יכולה להפיק תועלת מהלחץ האמריקני על ישראל כדי להגיע, בישיבת המשא ומתן הבאה, להצהרת כוונות ולהבנה משולשת כיצד לפתור את הבעיות שנותרו פתוחות בין לבנון לישראל.
👍1
*בן יניב:*
סוכנות "תסנים" של משמרות המהפכה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ:

✍️ "מצר הורמוז לא ייפתח מחדש כל עוד אי כיבוד הפסקת האש בלבנון נמשך."

✍️ "המעבר הימי גם יישאר סגור עד הנפקת הפטורים שיתירו את מכירת הנפט האיראני".

כשאיראן סוחטת את ארצות הברית
👍1👏1🌭1
*חדשות איראן:*
דובר חברת המים של טהראן הזהיר כי העיר מתמודדת כיום עם מחסור של כ-200 מיליון מטרים מעוקבים ביחס למלאי המים הנדרש, וציין כי חמש שנות בצורת רצופות פגעו באופן משמעותי גם במאגרי מי התהום.

לדבריו, הרשויות הציבו יעד להתקנת אמצעי חיסכון במים בכמיליון וחצי יחידות דיור במהלך השנה הקרובה - מהלך שצפוי להשפיע על כ-5 מיליון תושבים.

על פי ההערכות שלהם, אם כל משק בית יחסוך כ-40 ליטר מים ביום, ניתן יהיה לחסוך כ-73 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה.

“כדי לפצות על המחסור במים, אנו זקוקים למעורבות מיידית של הציבור”, אמר הדובר.
👍1
*כאן11 דסק ערבים:*
השיחות בשוויץ.
לאחר הפגישה שקיימו ראש הממשלה ומפקד צבא פקיסטן עם המשלחת האיראנית, השניים נפגשים כעת עם המשלחת האמריקנית בראשותו של סגן הנשיא ואנס.
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"ביום שישי ביליתי עם הנשיא טראמפ ארבע שעות וחצי. הנה מה שלדעתי יקרה הלאה. אם העסקה הזו תיכשל, הנשיא טראמפ מתכוון להשתלט בכוח על מצר הורמוז.

ארצות הברית תשלוט במצר הורמוז. נגבה תשלום מכל מי שיעבור דרכו כדי לממן את המבצע הזה.

ואנחנו מתכוונים להרחיב את הסכמי אברהם בשנת 2026. אנחנו מתכוונים לכפות על ערב הסעודית להצטרף להסכמי אברהם.

ואם איראן תערער על שליטת ארצות הברית במצר הורמוז, אנחנו נשמיד אותם..."

הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם סיפר על שיחתו הארוכה עם טראמפ ביום שישי.
🤡3
ראש הממשלה בנימין נתניהו:

השגנו הישגים כבירים ולא נוותר עליהם. *נישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון היקרים לנו ועל אזרחי המדינה כולה. כראש ממשלת ישראל, אני עומד על כך בתוקף, ושום דבר לא ישנה זאת.*

וביחס לאיראן: *יהיו אשר יהיו ההתפתחויות המדיניות, לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה.* למטרה הקדושה הזו, הקדשתי את חיי מאז נפילתך, יוני״.
🙈3🤡2
הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהאם: לאיראנים, אם אתם מקשיבים - בפעם הבאה שתשתמשו בחיזבאללה כדי לתקוף את ישראל, המדיניות החדשה היא שאנחנו נתקוף באיראן בתגובה.
👏2
*שר הביטחון ישראל כ"ץ:*

לא הייתה ואין שום מגבלה על חיילי צה"ל בלבנון לפעול להסרת איומים.

בעקבות הפגיעה בכוחותינו, צה"ל הגיב בעוצמה רבה, סיכל כמות גדולה מאוד של מחבלי חיזבאללה ופגע בתשתיות טרור רבות.

שמירת חיי חיילינו ואזרחינו היא בעדיפות עליונה ומוחלטת.

כל הישגי צה"ל במערכה בלבנון נשמרים, כאשר כוחותינו פרושים באזור הביטחון בקו הצהוב בלבנון ופועלים משם פנימה נגד מחבלים ותשתיות טרור.

הפסקת האש עליה הוכרז אתמול משאירה את צה"ל בכל העמדות באזור הביטחון שמגן על יישובי הצפון.

*כפי שרה"מ בנימין נתניהו ואני הבהרנו: ישראל לא תיסוג מאזור הביטחון בלבנון.*
👍1🤮1😡1
*שר החוץ הפקיסטני: *

מאגר הגרעין של איראן עדיין קבור מתחת לאדמה.

הוסכם על הפחתת אחוז ההעשרה של מאגר הגרעין האיראני.

ארצות הברית ואיראן הגיעו למסקנה כי הדיפלומטיה היא הפתרון.

*ארצות הברית ביקשה להעביר את מאגר הגרעין של איראן, והגענו לפתרון של "הפחתת ההעשרה".*
🤮2👎1
שימו לב לדברים הבאים שלנשיא איראן מסעוד פז'שכיאן לקראת המו"מ:

"מה שבטוח הוא שלעולם לא נוותר על זכותנו להעשיר אורניום, והצד השני לא יוכל אלא לקבל זאת".

טראמפ עדיין לא מבין שמדובר במו"מ שכל מטרתו היא משיכת זמן ותוצאתו ידועה מראש.
👍2
הטלוויזיה האיראנית: לא התקיימו משא ומתן בנוגע לסוגיית הגרעין במהלך הסבב הראשון של השיחות.

גורם המקורב לשיחות השלום: לא היה התקדמות אולי אף נסיגה לאחור.
👍1👎1
הטלוויזיה האיראנית: איראן הביעה את מחאתה בפני צוות המו״מ האמריקני וכעת שוקלת את אפשרויותיה לאחר איומיו של הנשיא טראמפ
*מקור איראני המעורה בפרטים אומר לסוכנות הידיעות האיראנית ״תסנים״:*

אם ישראל לא תיסוג מלבנון - המשא ומתן יופסק.

ברק בטש
1👍1
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷 דיווח באיראן: הפגישה המרובעת בין ארה"ב, איראן, פקיסטן וקטאר הופסקה לזמן קצר לצורך התייעצויות לאחר 80 דקות של דיונים
*אסף רוזנצוייג:*
🇬🇧 דיווח בפייננשל טיימס: ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר צפוי להכריז מחר על תאריך התפטרות כדי למנוע גל התפטרויות של שרים בישיבת הממשלה ביום שלישי
אחרי האיומים של טראמפ: זעם בקרב המשלחת האיראנית ש"שוקלת אפשרויות". במקביל, דיווחים בתקשורת האיראנית גם על המשך שיחות בין קטאר ואיראן.

ברק רביד
👍1
זעם בערוץ הבית של טראמפ: "זו בגידה בבעלות הברית של ארה"ב"

ביקורת מבית על מדיניות טראמפ מול איראן: הפרשן השמרן ומגיש פוקס ניוז מארק לוין יצא במתקפה חריפה נגד מסמך ההבנות עם טהרן וטען כי מדובר ב"כניעה מוחלטת" למשטר האיראני
👍2
באירן מדווחים: האמריקנים תכננו תמונה משותפת ולחיצת ידיים בתחילת הפגישה - בכירי המשלחת האירנית סירבו

עמית סגל
👍1
🚨 סוכנות "תסנים" של משמרות המהפכה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ:

 "מצר הורמוז לא ייפתח מחדש כל עוד אי כיבוד הפסקת האש בלבנון נמשך."

 "המעבר הימי גם יישאר סגור עד הנפקת הפטורים שיתירו את מכירת הנפט האיראני".

כשאיראן סוחטת את ארצות הברית
👍1🌭1
טראמפ בתגובה לדברי נשיא איראן, פזשכיאן  ["לא נוותר על זכותנו להעשרה, ואתם תצטרכו לקבל את זה"]: כדאי לו לשמור על הפה שלו, כדאי לו להתאפס, או שנשתלט לו על שאר המדינה
טראמפ על לבנון: מאוכזב שישראל לא יכולה להזיז את חזבאללה. הם לא מצליחים לעשות כלום בלי לפוצץ כמה בניינים. קרוב לתת את זה לסוריה"
🥴2😁1
*טראמפ על איומי איראן לסגור את הורמוז*
"אפוצץ להם את הצורה אם יעשו את זה"
😁2
רשת "תסנים" המזוהה עם המשטר האיראני דיווחה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ האיראני: "מצר הורמוז לא ייפתח מבלי לרסן את הפעולות של ישראל בלבנון".
איראן: סוכנות הידיעות תסנים:

המשלחת האיראנית העבירה את מחאתה לצד האמריקאי וכעת בוחנת אפשרויות תגובה מתאימות לאיומיו האחרונים של טראמפ.

על פי סעיף 2 להסכם, כל איום מהווה הפרה בוטה של ​​ההסכם.
טראמפ: קיר סטארמר יתפטר מראשות ממשלת בריטניה. הוא נכשל קשות בשני נושאים חשובים מאוד - הגירה ואנרגיה (פתחו את נפט הים הצפוני!). אני מאחל לו בהצלחה! נשיא DJT
👍1