*כאן11 דסק ערבים:*
נשיא איראן, מסעוד פזשקיאן, אומר בוועידת המדיניות המוניטרית והבנקאית, כי "כל סעיפי מזכר ההבנות הם לטובתנו(לטובת איראן) והישגי המשא ומתן יהיו ברורים". פזשכיאן הוסיף, כי שישה מיליארד דולר מהכספים(המוקפאים) של איראן בקטר יוחזרו. פזשקיאן הדגיש, כי "טראמפ, שניסה למנוע מאיראן את זכויותיה, הכיר בהן בנאומו האחרון". פזשקיאן ציין, כי נתניהו היה הראשון שהביע את חוסר שביעות רצונו מהמשא ומתן. פזשקיאן הבהיר, כי "התנאי האמריקני היחיד הוא שלא תהיה לאיראן פצצת אטום, והדבר זה נאמר שוב ושוב על ידי המנהיג העליון שחוסל עלי ח'אמנאי, "אנחנו לא מבקשים להחזיק פצצת אטום".
נשיא איראן, מסעוד פזשקיאן, אומר בוועידת המדיניות המוניטרית והבנקאית, כי "כל סעיפי מזכר ההבנות הם לטובתנו(לטובת איראן) והישגי המשא ומתן יהיו ברורים". פזשכיאן הוסיף, כי שישה מיליארד דולר מהכספים(המוקפאים) של איראן בקטר יוחזרו. פזשקיאן הדגיש, כי "טראמפ, שניסה למנוע מאיראן את זכויותיה, הכיר בהן בנאומו האחרון". פזשקיאן ציין, כי נתניהו היה הראשון שהביע את חוסר שביעות רצונו מהמשא ומתן. פזשקיאן הבהיר, כי "התנאי האמריקני היחיד הוא שלא תהיה לאיראן פצצת אטום, והדבר זה נאמר שוב ושוב על ידי המנהיג העליון שחוסל עלי ח'אמנאי, "אנחנו לא מבקשים להחזיק פצצת אטום".
❤1💩1
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸🇵🇰🇶🇦🇨🇭 דובר משרד החוץ של איראן: היום אחר הצוהריים יתקיים מפגש משותף בין איראן, ארצות הברית, קטאר ופקיסטן. המפגש היום יהינ המשך ליישום מזכר ההבנות עם ארצות הברית. ארצות הברית לא הצליחה להבטיח הפסקת אש בלבנון, ונושא זה יהיה במוקד הפגישה שתתקיים בשווייץ. בנוסף יידונו גם נושאים נוספים, בהם מתן פטורים שיאפשרו את מכירת הנפט האיראני ושחרור הנכסים האיראניים המוקפאים
🇮🇷🇺🇸🇵🇰🇶🇦🇨🇭 דובר משרד החוץ של איראן: היום אחר הצוהריים יתקיים מפגש משותף בין איראן, ארצות הברית, קטאר ופקיסטן. המפגש היום יהינ המשך ליישום מזכר ההבנות עם ארצות הברית. ארצות הברית לא הצליחה להבטיח הפסקת אש בלבנון, ונושא זה יהיה במוקד הפגישה שתתקיים בשווייץ. בנוסף יידונו גם נושאים נוספים, בהם מתן פטורים שיאפשרו את מכירת הנפט האיראני ושחרור הנכסים האיראניים המוקפאים
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
*טראמפ בתגובה לדברי נשיא איראן, פזשכיאן ["לא נוותר על זכותנו להעשרה, ואתם תצטרכו לקבל את זה"]: כדאי לו לשמור על הפה שלו, כדאי לו להתאפס, או שנשתלט לו על שאר המדינה*
*טראמפ בתגובה לדברי נשיא איראן, פזשכיאן ["לא נוותר על זכותנו להעשרה, ואתם תצטרכו לקבל את זה"]: כדאי לו לשמור על הפה שלו, כדאי לו להתאפס, או שנשתלט לו על שאר המדינה*
*בן יניב:*
טראמפ על עזה: חמאס לא גורם להרבה בעיות. התהליך צריך להתקדם. ההתמקדות צריכה להיות באיראן. ברגע שהעניין עם איראן יסתיים, רבים מהדברים האחרים יסתדרו.
טראמפ על עזה: חמאס לא גורם להרבה בעיות. התהליך צריך להתקדם. ההתמקדות צריכה להיות באיראן. ברגע שהעניין עם איראן יסתיים, רבים מהדברים האחרים יסתדרו.
🤡2💩1
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇨🇭 סוכנות הידיעות האיראנית פארס מכחישה את הדיווח שפורסם באל-ג'זירה, לפיו צפוי היום טקס סמלי לחתימה נוספת על ההסכם בין איראן לארה"ב
🇺🇸🇮🇷🇨🇭 סוכנות הידיעות האיראנית פארס מכחישה את הדיווח שפורסם באל-ג'זירה, לפיו צפוי היום טקס סמלי לחתימה נוספת על ההסכם בין איראן לארה"ב
טראמפ לפוקס: זאת לא עסקה עם המשטר האיראני, זאת רק הרחבה של הפסקת האש. טראמפ עוד אמר לפוקס ניוז " אני מחזיק את הקלפים, אם האיראנים לא יבצעו התחייבויות בשולחן המו"מ, יש לי אופציה של 60 ימים ואז אני אעשה מה שאני רוצה." עוד אמר טראמפ כי 90 מליון חביות של נפט גולמי חצו את מצר הורמוז אתמול.
טראמפ לפוקס ניוז: האמריקאים יכולים להיות ה"מלאך השומר" של מצר הורמוז ולקחת 20% מהנפט, ואולי אפילו להשתלט על המצר אם צריך.
אם הם לא יעשו עסקה, נגבה אגרות ונפוצץ אותם, אם תסגרו את המצר, לא תהיה לכם מדינה, ואפילו לא תחזרו למדינה שלכם.
אם הם לא יעשו עסקה, נגבה אגרות ונפוצץ אותם, אם תסגרו את המצר, לא תהיה לכם מדינה, ואפילו לא תחזרו למדינה שלכם.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המו"מ בין ישראל ללבנון.*
מקור לבנוני שעוקב אחרי המו"מ אמר לערוץ LBC הלבנוני, כי הדיון בנוגע למצב בלבנון שנמצא על שולחן המשא ומתן בשוויץ יתמקד בכינון הפסקת האש, אך הנושאים האחרים, ובראשם נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון יוכרעו רק על שולחן המשא ומתן בוושינגטון בין לבנון לישראל.
המקור הוסיף, כי לבנון יכולה להפיק תועלת מהלחץ האמריקני על ישראל כדי להגיע, בישיבת המשא ומתן הבאה, להצהרת כוונות ולהבנה משולשת כיצד לפתור את הבעיות שנותרו פתוחות בין לבנון לישראל.
*המו"מ בין ישראל ללבנון.*
מקור לבנוני שעוקב אחרי המו"מ אמר לערוץ LBC הלבנוני, כי הדיון בנוגע למצב בלבנון שנמצא על שולחן המשא ומתן בשוויץ יתמקד בכינון הפסקת האש, אך הנושאים האחרים, ובראשם נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון יוכרעו רק על שולחן המשא ומתן בוושינגטון בין לבנון לישראל.
המקור הוסיף, כי לבנון יכולה להפיק תועלת מהלחץ האמריקני על ישראל כדי להגיע, בישיבת המשא ומתן הבאה, להצהרת כוונות ולהבנה משולשת כיצד לפתור את הבעיות שנותרו פתוחות בין לבנון לישראל.
👍1
*בן יניב:*
סוכנות "תסנים" של משמרות המהפכה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ:
✍️ "מצר הורמוז לא ייפתח מחדש כל עוד אי כיבוד הפסקת האש בלבנון נמשך."
✍️ "המעבר הימי גם יישאר סגור עד הנפקת הפטורים שיתירו את מכירת הנפט האיראני".
כשאיראן סוחטת את ארצות הברית
סוכנות "תסנים" של משמרות המהפכה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ:
✍️ "מצר הורמוז לא ייפתח מחדש כל עוד אי כיבוד הפסקת האש בלבנון נמשך."
✍️ "המעבר הימי גם יישאר סגור עד הנפקת הפטורים שיתירו את מכירת הנפט האיראני".
כשאיראן סוחטת את ארצות הברית
👍1👏1🌭1
*חדשות איראן:*
דובר חברת המים של טהראן הזהיר כי העיר מתמודדת כיום עם מחסור של כ-200 מיליון מטרים מעוקבים ביחס למלאי המים הנדרש, וציין כי חמש שנות בצורת רצופות פגעו באופן משמעותי גם במאגרי מי התהום.
לדבריו, הרשויות הציבו יעד להתקנת אמצעי חיסכון במים בכמיליון וחצי יחידות דיור במהלך השנה הקרובה - מהלך שצפוי להשפיע על כ-5 מיליון תושבים.
על פי ההערכות שלהם, אם כל משק בית יחסוך כ-40 ליטר מים ביום, ניתן יהיה לחסוך כ-73 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה.
“כדי לפצות על המחסור במים, אנו זקוקים למעורבות מיידית של הציבור”, אמר הדובר.
דובר חברת המים של טהראן הזהיר כי העיר מתמודדת כיום עם מחסור של כ-200 מיליון מטרים מעוקבים ביחס למלאי המים הנדרש, וציין כי חמש שנות בצורת רצופות פגעו באופן משמעותי גם במאגרי מי התהום.
לדבריו, הרשויות הציבו יעד להתקנת אמצעי חיסכון במים בכמיליון וחצי יחידות דיור במהלך השנה הקרובה - מהלך שצפוי להשפיע על כ-5 מיליון תושבים.
על פי ההערכות שלהם, אם כל משק בית יחסוך כ-40 ליטר מים ביום, ניתן יהיה לחסוך כ-73 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה.
“כדי לפצות על המחסור במים, אנו זקוקים למעורבות מיידית של הציבור”, אמר הדובר.
👍1
*כאן11 דסק ערבים:*
השיחות בשוויץ.
לאחר הפגישה שקיימו ראש הממשלה ומפקד צבא פקיסטן עם המשלחת האיראנית, השניים נפגשים כעת עם המשלחת האמריקנית בראשותו של סגן הנשיא ואנס.
השיחות בשוויץ.
לאחר הפגישה שקיימו ראש הממשלה ומפקד צבא פקיסטן עם המשלחת האיראנית, השניים נפגשים כעת עם המשלחת האמריקנית בראשותו של סגן הנשיא ואנס.
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"ביום שישי ביליתי עם הנשיא טראמפ ארבע שעות וחצי. הנה מה שלדעתי יקרה הלאה. אם העסקה הזו תיכשל, הנשיא טראמפ מתכוון להשתלט בכוח על מצר הורמוז.
ארצות הברית תשלוט במצר הורמוז. נגבה תשלום מכל מי שיעבור דרכו כדי לממן את המבצע הזה.
ואנחנו מתכוונים להרחיב את הסכמי אברהם בשנת 2026. אנחנו מתכוונים לכפות על ערב הסעודית להצטרף להסכמי אברהם.
ואם איראן תערער על שליטת ארצות הברית במצר הורמוז, אנחנו נשמיד אותם..."
הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם סיפר על שיחתו הארוכה עם טראמפ ביום שישי.
ארצות הברית תשלוט במצר הורמוז. נגבה תשלום מכל מי שיעבור דרכו כדי לממן את המבצע הזה.
ואנחנו מתכוונים להרחיב את הסכמי אברהם בשנת 2026. אנחנו מתכוונים לכפות על ערב הסעודית להצטרף להסכמי אברהם.
ואם איראן תערער על שליטת ארצות הברית במצר הורמוז, אנחנו נשמיד אותם..."
הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם סיפר על שיחתו הארוכה עם טראמפ ביום שישי.
🤡3
ראש הממשלה בנימין נתניהו:
השגנו הישגים כבירים ולא נוותר עליהם. *נישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון היקרים לנו ועל אזרחי המדינה כולה. כראש ממשלת ישראל, אני עומד על כך בתוקף, ושום דבר לא ישנה זאת.*
וביחס לאיראן: *יהיו אשר יהיו ההתפתחויות המדיניות, לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה.* למטרה הקדושה הזו, הקדשתי את חיי מאז נפילתך, יוני״.
השגנו הישגים כבירים ולא נוותר עליהם. *נישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון ככל שיידרש כדי להגן על תושבי הצפון היקרים לנו ועל אזרחי המדינה כולה. כראש ממשלת ישראל, אני עומד על כך בתוקף, ושום דבר לא ישנה זאת.*
וביחס לאיראן: *יהיו אשר יהיו ההתפתחויות המדיניות, לא אתן לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל - זה לא יקרה.* למטרה הקדושה הזו, הקדשתי את חיי מאז נפילתך, יוני״.
🙈3🤡2
הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהאם: לאיראנים, אם אתם מקשיבים - בפעם הבאה שתשתמשו בחיזבאללה כדי לתקוף את ישראל, המדיניות החדשה היא שאנחנו נתקוף באיראן בתגובה.
👏2
*שר הביטחון ישראל כ"ץ:*
לא הייתה ואין שום מגבלה על חיילי צה"ל בלבנון לפעול להסרת איומים.
בעקבות הפגיעה בכוחותינו, צה"ל הגיב בעוצמה רבה, סיכל כמות גדולה מאוד של מחבלי חיזבאללה ופגע בתשתיות טרור רבות.
שמירת חיי חיילינו ואזרחינו היא בעדיפות עליונה ומוחלטת.
כל הישגי צה"ל במערכה בלבנון נשמרים, כאשר כוחותינו פרושים באזור הביטחון בקו הצהוב בלבנון ופועלים משם פנימה נגד מחבלים ותשתיות טרור.
הפסקת האש עליה הוכרז אתמול משאירה את צה"ל בכל העמדות באזור הביטחון שמגן על יישובי הצפון.
*כפי שרה"מ בנימין נתניהו ואני הבהרנו: ישראל לא תיסוג מאזור הביטחון בלבנון.*
לא הייתה ואין שום מגבלה על חיילי צה"ל בלבנון לפעול להסרת איומים.
בעקבות הפגיעה בכוחותינו, צה"ל הגיב בעוצמה רבה, סיכל כמות גדולה מאוד של מחבלי חיזבאללה ופגע בתשתיות טרור רבות.
שמירת חיי חיילינו ואזרחינו היא בעדיפות עליונה ומוחלטת.
כל הישגי צה"ל במערכה בלבנון נשמרים, כאשר כוחותינו פרושים באזור הביטחון בקו הצהוב בלבנון ופועלים משם פנימה נגד מחבלים ותשתיות טרור.
הפסקת האש עליה הוכרז אתמול משאירה את צה"ל בכל העמדות באזור הביטחון שמגן על יישובי הצפון.
*כפי שרה"מ בנימין נתניהו ואני הבהרנו: ישראל לא תיסוג מאזור הביטחון בלבנון.*
👍1🤮1😡1
*שר החוץ הפקיסטני: *
מאגר הגרעין של איראן עדיין קבור מתחת לאדמה.
הוסכם על הפחתת אחוז ההעשרה של מאגר הגרעין האיראני.
ארצות הברית ואיראן הגיעו למסקנה כי הדיפלומטיה היא הפתרון.
*ארצות הברית ביקשה להעביר את מאגר הגרעין של איראן, והגענו לפתרון של "הפחתת ההעשרה".*
מאגר הגרעין של איראן עדיין קבור מתחת לאדמה.
הוסכם על הפחתת אחוז ההעשרה של מאגר הגרעין האיראני.
ארצות הברית ואיראן הגיעו למסקנה כי הדיפלומטיה היא הפתרון.
*ארצות הברית ביקשה להעביר את מאגר הגרעין של איראן, והגענו לפתרון של "הפחתת ההעשרה".*
🤮2👎1
שימו לב לדברים הבאים שלנשיא איראן מסעוד פז'שכיאן לקראת המו"מ:
"מה שבטוח הוא שלעולם לא נוותר על זכותנו להעשיר אורניום, והצד השני לא יוכל אלא לקבל זאת".
טראמפ עדיין לא מבין שמדובר במו"מ שכל מטרתו היא משיכת זמן ותוצאתו ידועה מראש.
"מה שבטוח הוא שלעולם לא נוותר על זכותנו להעשיר אורניום, והצד השני לא יוכל אלא לקבל זאת".
טראמפ עדיין לא מבין שמדובר במו"מ שכל מטרתו היא משיכת זמן ותוצאתו ידועה מראש.
👍2
הטלוויזיה האיראנית: לא התקיימו משא ומתן בנוגע לסוגיית הגרעין במהלך הסבב הראשון של השיחות.
גורם המקורב לשיחות השלום: לא היה התקדמות אולי אף נסיגה לאחור.
גורם המקורב לשיחות השלום: לא היה התקדמות אולי אף נסיגה לאחור.
👍1👎1
הטלוויזיה האיראנית: איראן הביעה את מחאתה בפני צוות המו״מ האמריקני וכעת שוקלת את אפשרויותיה לאחר איומיו של הנשיא טראמפ
*מקור איראני המעורה בפרטים אומר לסוכנות הידיעות האיראנית ״תסנים״:*
אם ישראל לא תיסוג מלבנון - המשא ומתן יופסק.
ברק בטש
*מקור איראני המעורה בפרטים אומר לסוכנות הידיעות האיראנית ״תסנים״:*
אם ישראל לא תיסוג מלבנון - המשא ומתן יופסק.
ברק בטש
❤1👍1
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷 דיווח באיראן: הפגישה המרובעת בין ארה"ב, איראן, פקיסטן וקטאר הופסקה לזמן קצר לצורך התייעצויות לאחר 80 דקות של דיונים
*אסף רוזנצוייג:*
🇬🇧 דיווח בפייננשל טיימס: ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר צפוי להכריז מחר על תאריך התפטרות כדי למנוע גל התפטרויות של שרים בישיבת הממשלה ביום שלישי
אחרי האיומים של טראמפ: זעם בקרב המשלחת האיראנית ש"שוקלת אפשרויות". במקביל, דיווחים בתקשורת האיראנית גם על המשך שיחות בין קטאר ואיראן.
ברק רביד
🇺🇸🇮🇷 דיווח באיראן: הפגישה המרובעת בין ארה"ב, איראן, פקיסטן וקטאר הופסקה לזמן קצר לצורך התייעצויות לאחר 80 דקות של דיונים
*אסף רוזנצוייג:*
🇬🇧 דיווח בפייננשל טיימס: ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר צפוי להכריז מחר על תאריך התפטרות כדי למנוע גל התפטרויות של שרים בישיבת הממשלה ביום שלישי
אחרי האיומים של טראמפ: זעם בקרב המשלחת האיראנית ש"שוקלת אפשרויות". במקביל, דיווחים בתקשורת האיראנית גם על המשך שיחות בין קטאר ואיראן.
ברק רביד
👍1
זעם בערוץ הבית של טראמפ: "זו בגידה בבעלות הברית של ארה"ב"
ביקורת מבית על מדיניות טראמפ מול איראן: הפרשן השמרן ומגיש פוקס ניוז מארק לוין יצא במתקפה חריפה נגד מסמך ההבנות עם טהרן וטען כי מדובר ב"כניעה מוחלטת" למשטר האיראני
ביקורת מבית על מדיניות טראמפ מול איראן: הפרשן השמרן ומגיש פוקס ניוז מארק לוין יצא במתקפה חריפה נגד מסמך ההבנות עם טהרן וטען כי מדובר ב"כניעה מוחלטת" למשטר האיראני
👍2