עיתונות אזרחית CivilPress
4.82K subscribers
6.9K photos
4.42K videos
172 files
4.37K links
Download Telegram
הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו

מצורף שם החלל:

- סמ״ר נוה חבשוש (Nave Habshoosh), בן 20, מגבע בנימין, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת ׳עקבות הברזל׳ (401), נפל בקרב בדרום לבנון.
😢2😡1
*״מראה שחורה״, גרסת המציאות: זהותם של יותר מ-120 ישראלים נגנבה באמצעות AI*

ביחידת הסייבר של להב 433 נחקרת מאז חודש ינואר פרשה חריגה, שבמרכזה צעיר כבן 20 מהמרכז, החשוד כי עמד בראש רשת שגנבה את זהותם של לפחות 120 ישראלים. במשטרה מעריכים כי מספר הקורבנות גבוה אף יותר.

לפי החשד, חברי הרשת השיגו גישה למאגרי מידע פרוצים ובהם תעודות זהות, תמונות ופרטים אישיים. באמצעות כלי בינה מלאכותית יצרו החשודים ״זהויות סינתטיות״, שאפשרו להם לעבור הליכי זיהוי של בנקים וחברות אשראי, לפתוח חשבונות בנק ולהנפיק כרטיסי אשראי על שם הקורבנות.

במשטרה מגדירים את החשוד המרכזי כ״מוח״ שמאחורי הפרשה ובודקים חשד שחלק מהזהויות שנגנבו נמכרו לגורמים נוספים.

כשהבין שהחקירה מתהדקת סביבו נמלט החשוד לתאילנד דרך מעבר טאבה. גם לאחר מעצרו הוא מסרב למסור לחוקרים את קוד הגישה לטלפון שלו.

גורם בחקירה: ״הוא לא גנב כרטיס אשראי, הוא גנב בן אדם ויצר ישות סינתטית״

*לי עייש - משטרה ופלילים i24*
*דובר צה"ל:*
תרגיל צבאי החל לפני זמן קצר במרחב יפו וצפוי להסתיים ביום שלישי בשעות הבוקר.

במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב ועבודות בניין במרחב.

התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2026, אין חשש לאירוע ביטחוני.

*🇮🇱חמ"ל מבצעי בזמן אמת🇮🇱*
*כאן11 דסק ערבים:*
*חזבאללה והמשא ומתן שמתקיים בשוויץ.*
סגן ראש המועצה המדינית בחזבאללה, מחמוד קמאטי, אומר, כי שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י וראש צוות המשא ומתן של איראן, מוחמד באקר קאליבאף הבטיחו בצורה רשמית ליושב ראש הפרלמנט בלבנון, נביה ברי, כי סעיף עיקרי במשא ומתן שיימשך שישים ימים עם ארצות הברית ידון בנסיגת ישראל מלבנון.
*בריאיון לערוץ אלמנאר של חזבאללה, הוסיף קמאטי: "אסור שהשלטון בלבנון או כל גורם בעולם יחלום או יצפה שחזבאללה יסכים שיהיה קשר בין נסיגת ישראל מדרום לבנון לכל סוגייה פנים לבנונית ובמיחוד סוגיית פירוק חזבאללה מנשקו".*
*כאן11 דסק ערבים:*
*הפסקת האש בלבנון.*
כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי שקט מתוח שורר בדרום לבנון מזה זמן רב: לא נרשמו תקיפות של חיל האוויר, הפגזות ארטילריות, ולא נצפו כטב"מים או מטוסי קרב.
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇨🇭 סוכנות הידיעות האיראנית פארס מכחישה את הדיווח שפורסם באל-ג'זירה, לפיו צפוי היום טקס סמלי לחתימה נוספת על ההסכם בין איראן לארה"ב
*כאן11 דסק ערבים:*
כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי כטב"מים ישראלים חגים בשמי רובע הדאחיה של ביירות.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המשא ומתן בין ישראל ללבנון.*
סבב המשא ומתן החדש בין ישראל ללבנון יתחיל מחרתיים(יום שלישי) ויימשך עד יום חמישי.

מקור רשמי לבנוני, אמר לעיתון הלבנוני "א-דיאר", כי המשלחות המדיניות והצבאיות ישתתפו ביום הראשון של הסבב החדש, דבר שמשקף את הרחבת רמת הייצוג הרשמי במשא ומתן.

המקור ציין, כי נשיא לבנון, ג'וזף עאון, הדגיש במהלך שיחת הטלפון שקיים שלשום עם שר החוץ של ארצות הברית, מרקו רוביו, את העדיפות של כינון הפסקת אש, שכן זה המבוא לכל דיון בצעדים הבאים הקשורים לתהליך המשא ומתן.
*כאן11 דסק ערבים:*
נשיא איראן, מסעוד פזשקיאן, אומר, כי כל סעיפי מזכר ההבנות הם לטובת איראן וההשגים של המשא ומתן הזה יתבהרו בקרוב.
פזשקיאן הוסייף: "נשיא ארצות הברית, טראמפ, שמנע מאיתנו לעשות דברים רבים, אמר בנאומו האחרון שכל הדברים הללו הם זכות של העם והאומה האיראנית".
*כאן11 דסק ערבים:*
נשיא איראן, מסעוד פזשקיאן, אומר בוועידת המדיניות המוניטרית והבנקאית, כי "כל סעיפי מזכר ההבנות הם לטובתנו(לטובת איראן) והישגי המשא ומתן יהיו ברורים". פזשכיאן הוסיף, כי שישה מיליארד דולר מהכספים(המוקפאים) של איראן בקטר יוחזרו. פזשקיאן הדגיש, כי "טראמפ, שניסה למנוע מאיראן את זכויותיה, הכיר בהן בנאומו האחרון". פזשקיאן ציין, כי נתניהו היה הראשון שהביע את חוסר שביעות רצונו מהמשא ומתן. פזשקיאן הבהיר, כי "התנאי האמריקני היחיד הוא שלא תהיה לאיראן פצצת אטום, והדבר זה נאמר שוב ושוב על ידי המנהיג העליון שחוסל עלי ח'אמנאי, "אנחנו לא מבקשים להחזיק פצצת אטום".
1💩1
*אסף רוזנצוייג:*
🇮🇷🇺🇸🇵🇰🇶🇦🇨🇭 דובר משרד החוץ של איראן: היום אחר הצוהריים יתקיים מפגש משותף בין איראן, ארצות הברית, קטאר ופקיסטן. המפגש היום יהינ המשך ליישום מזכר ההבנות עם ארצות הברית. ארצות הברית לא הצליחה להבטיח הפסקת אש בלבנון, ונושא זה יהיה במוקד הפגישה שתתקיים בשווייץ. בנוסף יידונו גם נושאים נוספים, בהם מתן פטורים שיאפשרו את מכירת הנפט האיראני ושחרור הנכסים האיראניים המוקפאים
*יניר קוזין & ירון אברהם:*
*טראמפ בתגובה לדברי נשיא איראן, פזשכיאן  ["לא נוותר על זכותנו להעשרה, ואתם תצטרכו לקבל את זה"]: כדאי לו לשמור על הפה שלו, כדאי לו להתאפס, או שנשתלט לו על שאר המדינה*
*בן יניב:*
טראמפ על עזה: חמאס לא גורם להרבה בעיות. התהליך צריך להתקדם. ההתמקדות צריכה להיות באיראן. ברגע שהעניין עם איראן יסתיים, רבים מהדברים האחרים יסתדרו.
🤡2💩1
*אסף רוזנצוייג:*
🇺🇸🇮🇷🇨🇭 סוכנות הידיעות האיראנית פארס מכחישה את הדיווח שפורסם באל-ג'זירה, לפיו צפוי היום טקס סמלי לחתימה נוספת על ההסכם בין איראן לארה"ב
טראמפ לפוקס: זאת לא עסקה עם המשטר האיראני, זאת רק הרחבה של הפסקת האש. טראמפ עוד אמר לפוקס ניוז " אני מחזיק את הקלפים, אם האיראנים לא יבצעו התחייבויות בשולחן המו"מ, יש לי אופציה של 60 ימים ואז אני אעשה מה שאני רוצה." עוד אמר טראמפ כי 90 מליון חביות של נפט גולמי חצו את מצר הורמוז אתמול.
טראמפ לפוקס ניוז: האמריקאים יכולים להיות ה"מלאך השומר" של מצר הורמוז ולקחת 20% מהנפט, ואולי אפילו להשתלט על המצר אם צריך.

אם הם לא יעשו עסקה, נגבה אגרות ונפוצץ אותם, אם תסגרו את המצר, לא תהיה לכם מדינה, ואפילו לא תחזרו למדינה שלכם.
*כאן11 דסק ערבים:*
*המו"מ בין ישראל ללבנון.*
מקור לבנוני שעוקב אחרי המו"מ אמר לערוץ LBC הלבנוני, כי הדיון בנוגע למצב בלבנון שנמצא על שולחן המשא ומתן בשוויץ יתמקד בכינון הפסקת האש, אך הנושאים האחרים, ובראשם נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון יוכרעו רק על שולחן המשא ומתן בוושינגטון בין לבנון לישראל.
המקור הוסיף, כי לבנון יכולה להפיק תועלת מהלחץ האמריקני על ישראל כדי להגיע, בישיבת המשא ומתן הבאה, להצהרת כוונות ולהבנה משולשת כיצד לפתור את הבעיות שנותרו פתוחות בין לבנון לישראל.
👍1
*בן יניב:*
סוכנות "תסנים" של משמרות המהפכה מפי מקור המקורב לצוות המו"מ:

✍️ "מצר הורמוז לא ייפתח מחדש כל עוד אי כיבוד הפסקת האש בלבנון נמשך."

✍️ "המעבר הימי גם יישאר סגור עד הנפקת הפטורים שיתירו את מכירת הנפט האיראני".

כשאיראן סוחטת את ארצות הברית
👍1👏1🌭1
*חדשות איראן:*
דובר חברת המים של טהראן הזהיר כי העיר מתמודדת כיום עם מחסור של כ-200 מיליון מטרים מעוקבים ביחס למלאי המים הנדרש, וציין כי חמש שנות בצורת רצופות פגעו באופן משמעותי גם במאגרי מי התהום.

לדבריו, הרשויות הציבו יעד להתקנת אמצעי חיסכון במים בכמיליון וחצי יחידות דיור במהלך השנה הקרובה - מהלך שצפוי להשפיע על כ-5 מיליון תושבים.

על פי ההערכות שלהם, אם כל משק בית יחסוך כ-40 ליטר מים ביום, ניתן יהיה לחסוך כ-73 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה.

“כדי לפצות על המחסור במים, אנו זקוקים למעורבות מיידית של הציבור”, אמר הדובר.
👍1
*כאן11 דסק ערבים:*
השיחות בשוויץ.
לאחר הפגישה שקיימו ראש הממשלה ומפקד צבא פקיסטן עם המשלחת האיראנית, השניים נפגשים כעת עם המשלחת האמריקנית בראשותו של סגן הנשיא ואנס.
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"ביום שישי ביליתי עם הנשיא טראמפ ארבע שעות וחצי. הנה מה שלדעתי יקרה הלאה. אם העסקה הזו תיכשל, הנשיא טראמפ מתכוון להשתלט בכוח על מצר הורמוז.

ארצות הברית תשלוט במצר הורמוז. נגבה תשלום מכל מי שיעבור דרכו כדי לממן את המבצע הזה.

ואנחנו מתכוונים להרחיב את הסכמי אברהם בשנת 2026. אנחנו מתכוונים לכפות על ערב הסעודית להצטרף להסכמי אברהם.

ואם איראן תערער על שליטת ארצות הברית במצר הורמוז, אנחנו נשמיד אותם..."

הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם סיפר על שיחתו הארוכה עם טראמפ ביום שישי.
🤡3