هنگامی که آدمی پی به محال میبرد درصدد نگارش آیین خوشبختی برمیآید. خواهند گفت: «عجب! از همین کورهراهها میخواهید به سرزمین سعادت برسید؟» در پاسخ میگویم: ولی یک دنیا بیشتر وجود ندارد، بهروزی و محال دو فرزند همین خاکدانند. این دو را نمیتوان از هم جدا ساخت. اگر بگوییم سعادت الزاماً مولود کشف محال است، اشتباه کردهایم. چرا که گاهی احساس بیهودگی زاییده خوشبختی است. ادیپ میگوید: «من معتقدم که همهچیز خوب است.» چه سخن مقدسی! این سخن در جهان رموک و وحشی و محدودآمیزادگان طنین میافکند.
دلهره اصلی – آلبر کامو
دلهره اصلی – آلبر کامو
شاید هیچوقت متوجه نشید که یه پیام کوچیک یا یه ویس پنج ثانیهای از شما چقدر میتونه حال یک نفر رو خوب کنه، کسی که دلتنگتونِ و با پیام شما همه دلتنگی هاش به یه حس خوب و قشنگ تبدیل میشه و روزش رو بهتر میکنه، اگه کسی رو دارید که میدونید به پیام شما احتیاج داره امروز رو ازش دریغ نکنید و حالش رو خوب کنید.
یه نفر تو زندگی همه هست که بودن و داشتنش به همه سختیا می ارزه. امید و روشنایی و نوره توی تاریکیا. از همونا که وقتی توی مشکلات غرقی ولی تا بهش فکر میکتی لبخند میزنی. مثل اونجایی که عباس معروفی میگه: تو انتخابم نبودی، سرنوشتم بودی. تنها انگیزه ام برای ماندن در این زندگی بی اعتبار.' میخواستم بدونی تو همون یه نفر منی؛"
تورو مثل آهنگام دوست دارم؛
من دلم نمیاد اونارو برا کسی بفرستمشون، می خوام فقط مال خودم باشن.
وقتی تنهام، وقتی غمگینم، وقتی خستم، وقتی عصبیم، وقتی خوشحالم، وقتی عاشقم، گوششون می دم.
وقتی حوصلهی هیچ کیو ندارم، فقط باید اونا باشن.
من همیشه بهشون نیاز دارم، همیشه دوسشون دارم.
پس وقتی میگم مثل آهنگام دوستدارم، یعنی همیشه میخوام که باشی، همیشه حوصلتو دارم، همیشه بهت نیاز دارم، همیشه برات وقت دارم، همیشه دوستدارم.
من دلم نمیاد اونارو برا کسی بفرستمشون، می خوام فقط مال خودم باشن.
وقتی تنهام، وقتی غمگینم، وقتی خستم، وقتی عصبیم، وقتی خوشحالم، وقتی عاشقم، گوششون می دم.
وقتی حوصلهی هیچ کیو ندارم، فقط باید اونا باشن.
من همیشه بهشون نیاز دارم، همیشه دوسشون دارم.
پس وقتی میگم مثل آهنگام دوستدارم، یعنی همیشه میخوام که باشی، همیشه حوصلتو دارم، همیشه بهت نیاز دارم، همیشه برات وقت دارم، همیشه دوستدارم.
بالا بودن شعور، به دوری از اجتماع منجر میگردد.
• در باب حکمت زندگی / آرتور شوپنهاور
• در باب حکمت زندگی / آرتور شوپنهاور
بحث بی جنبه بودن یا زود رنج بودن نیست!
فقط هر آدمی رو یه سری چیزا خیلی حساسه، از یه سری کارا بدش میاد،شاید یکی دو بار ببینه و به روی خودشم نیاره؛ولی کسایی که برات مهمن بحثشون از بقیه جداست،آدم از یه سری از آدمای زندگیش انتظار نداره،نمیتونه اون حرفارو از کسایی که با تیکه تیکه ی وجودش دوسشون داره هضم کنه!
بحث بحثه انتظاره، و اگرنه اگه یه غریبه اون حرفا رو بزنه یا اونطوری که دوست نداری رفتار کنه که مهم نیست!
آدم از کسایی که دوسشون داره که ناراحت میشه :)
فقط هر آدمی رو یه سری چیزا خیلی حساسه، از یه سری کارا بدش میاد،شاید یکی دو بار ببینه و به روی خودشم نیاره؛ولی کسایی که برات مهمن بحثشون از بقیه جداست،آدم از یه سری از آدمای زندگیش انتظار نداره،نمیتونه اون حرفارو از کسایی که با تیکه تیکه ی وجودش دوسشون داره هضم کنه!
بحث بحثه انتظاره، و اگرنه اگه یه غریبه اون حرفا رو بزنه یا اونطوری که دوست نداری رفتار کنه که مهم نیست!
آدم از کسایی که دوسشون داره که ناراحت میشه :)
🔥3❤🔥1
من اگر میدانستم دنیا اینقدر شلوغ است
نمیآمدم.
صبر میکردم بعدها...
آخر اینهمه راه آمدم؛
دلم میخواست تنها تو را ببینم.
دلم میخواست تو را تنها ببینم...
"عباس معروفی"
نمیآمدم.
صبر میکردم بعدها...
آخر اینهمه راه آمدم؛
دلم میخواست تنها تو را ببینم.
دلم میخواست تو را تنها ببینم...
"عباس معروفی"
❤🔥3
جودیِ عزیزم؛
گاهی وقتا یکی وارد زندگیت میشه
که حاضری به خاطر یک بار بغل کردنش
کیلومترها راه رو طی کنی.
"الهامگرفته از کتاب بابا لنگ دراز، اثر جین وبستر "
گاهی وقتا یکی وارد زندگیت میشه
که حاضری به خاطر یک بار بغل کردنش
کیلومترها راه رو طی کنی.
"الهامگرفته از کتاب بابا لنگ دراز، اثر جین وبستر "
🔥3
تعریف من از خوشبختی یعنی وجود تو توی زندگیم،
تعریف من از عشق یعنی عشقه تو توی رگام جریان داره،
تعریف من از زیبایی یعنی اون دوتا چشم بادومیه مشکیت،
تعریف من از بزرگترین دارایی یعنی قلب کوچولوت بزرگترین دارایی منه،
تعریف من از آرامش یعنی تو توی بغلم باشی و تکون نخوری،
تعریف من از قشنگترین آواز یعنی صدای نفسات از رگ گردنم بهم نزدیکتر باشه.
تعریف من از عشق یعنی عشقه تو توی رگام جریان داره،
تعریف من از زیبایی یعنی اون دوتا چشم بادومیه مشکیت،
تعریف من از بزرگترین دارایی یعنی قلب کوچولوت بزرگترین دارایی منه،
تعریف من از آرامش یعنی تو توی بغلم باشی و تکون نخوری،
تعریف من از قشنگترین آواز یعنی صدای نفسات از رگ گردنم بهم نزدیکتر باشه.
❤🔥1
دوست داشتن یک نفر، مثل نقل مکان کردن به یه خونه ست. اولش عاشق همه ی چیزهایی میشی که برات تازگی دارن. هر روز صبح از اینکه می بینی این همه چیز بهت تعلق داره حیرانی. بعد به مرور زمان دیوارها فرسوده می شن. چوب ها از بعضی قسمت ها پوسیده می شن و می فهمی که عشقت به اون خونه به خاطر کمالش نیست؛ بلکه به خاطر عیب و نقص هاشه. تمام سوراخ سنبه هاش رو یاد می گیری. یاد می گیری چطور کاری کنی که وقتی هوا سرده، کلید توی قفل گیر نکنه، یا در کمد رو چطور باز کنی که جیرجیر نکنه. اینا رازهای کوچیکی هستن که خونه رو مال آدم می کنن.
مردی به نام اوه
#فردریک_بکمن
مردی به نام اوه
#فردریک_بکمن
❤🔥2
روزها میگذرند...
روزهای تاریک و خیس
و غمانگیز؛
تنها حقیقت و روشنایی که برایم باقی مانده
بودن توست.
- ناظم حکمت
روزهای تاریک و خیس
و غمانگیز؛
تنها حقیقت و روشنایی که برایم باقی مانده
بودن توست.
- ناظم حکمت
❤🔥1
تو را از زخمهایی که در سینهات داری،
میبوسم.
و میگویم:
تمام حال خوبهای دیر شده
دیگر جزئی از زندگی نیستند.
من امّا دوست داشتم کمی از زندگیات باشم.
- طوبی کارادمیر
میبوسم.
و میگویم:
تمام حال خوبهای دیر شده
دیگر جزئی از زندگی نیستند.
من امّا دوست داشتم کمی از زندگیات باشم.
- طوبی کارادمیر
❤🔥1
پوری جان «دوستت دارم» و «میخواهمت» خیلی حقیرند. خودت کمک کن که من حرفِ دلم را بتوانم بگویم.
-نامه مرتضی کیوان به پوری سلطانی
-نامه مرتضی کیوان به پوری سلطانی
❤🔥1
هرگاه دلتون شکست، خدارو شکر کنید.
خدا بهای دلهای شکسته رو میپردازه؛ اینجا بود که خدا به بندهٔ دلشکستهاش فرمود: "أَنَا عنْدَقُلُوب الْمُنْكَسِرَةِ" یعنی من نزد قلبهای شکستهام!
خدا بهای دلهای شکسته رو میپردازه؛ اینجا بود که خدا به بندهٔ دلشکستهاش فرمود: "أَنَا عنْدَقُلُوب الْمُنْكَسِرَةِ" یعنی من نزد قلبهای شکستهام!
❤🔥4
دلم تنگه برات
بیشتر از همهی ستاره ها بیشتر از تعداد کهکشان ها بیشتر از فاصله ی زمین تا ماه بیشتر از هرچی که تو بگی دلم تنگه برات
بیشتر از همهی ستاره ها بیشتر از تعداد کهکشان ها بیشتر از فاصله ی زمین تا ماه بیشتر از هرچی که تو بگی دلم تنگه برات
❤🔥4
با دویست و چند تکه استخوان دوستت دارم و چند سال باید بگذرد تا استخوانهایِ آدم،همه چیز را فراموش کنند؟
👤 #لیلا_کردبچه
👤 #لیلا_کردبچه
❤🔥2
اگر کسی از اشتباهتون ساده میگذره، به این معنی نیست که اشتباهتون کوچیکه یا دلش نشکسته،
دلیلش اینه که وجودِ شما واسه اون آدم، خیلی مهمتر از غرور و دلشکستگیِ خودشه.
آدمارو به نقطهای نرسونید که بیخیالِ وجودتون بشن؛
از علاقه آدما سواستفاده نکنید..
دلیلش اینه که وجودِ شما واسه اون آدم، خیلی مهمتر از غرور و دلشکستگیِ خودشه.
آدمارو به نقطهای نرسونید که بیخیالِ وجودتون بشن؛
از علاقه آدما سواستفاده نکنید..
🔥5
ضعیف ترین آدما :
- آدمایی که وابستن.
- آدمایی که از تنهایی میترسن.
-آدمایی که اعتماد به نفس ندارن.
-آدمایی که همش دنبال راضی کردن بقین. حرف مردم براشون مهمه.
-آدمایی که خودشون اولویت خودشون نیستن.
- آدمایی که تسلیم میشن.
- آدمایی که بی هدفن.
- آدمایی که یکسره درحال غر زدن و انرژی منفی دادنن.
- آدمای بدبین و همیشه نا امید.
-آدمایی که تقلید میکنن. خودشون نیستن.
- ضعف چیزی نیست که بپذیریش و دوسش داشته باشی. باید حلش کنی. وگرنه محو و نابود میشی.
-دیاکو.
- آدمایی که وابستن.
- آدمایی که از تنهایی میترسن.
-آدمایی که اعتماد به نفس ندارن.
-آدمایی که همش دنبال راضی کردن بقین. حرف مردم براشون مهمه.
-آدمایی که خودشون اولویت خودشون نیستن.
- آدمایی که تسلیم میشن.
- آدمایی که بی هدفن.
- آدمایی که یکسره درحال غر زدن و انرژی منفی دادنن.
- آدمای بدبین و همیشه نا امید.
-آدمایی که تقلید میکنن. خودشون نیستن.
- ضعف چیزی نیست که بپذیریش و دوسش داشته باشی. باید حلش کنی. وگرنه محو و نابود میشی.
-دیاکو.
آدمها وقتی راجع به رابطه حرف میزنن، فکر میکنن یه چیزیه که برای همه هست. واسه همینه که هرکی رو میبینی دنبالِ یکیه که باهاش توی رابطه باشه. تحملِ تنهایی رو نداره و مدام از آدمهای دورش یا از خودش میناله. ولی کسی نمیدونه که برای بدست آوردنِ چیزی باید اول از همه آمادهش باشی تا برات اتفاق بیوفته. و اگر آمادگیش رو نداشته باشی و برات اتفاق بیوفته به مشکل میخوری. پس قبل از هرچیزی روی خودتون کار کنید تا اگه کسی رو وارد زندگیتون کردید، بتونید از پسِ مسئولیتی که قبول میکنید بربیاید.
#اچکان
#اچکان
❤🔥7
امروز از دست رفت
مثل هر روز
نیمی به فکر دیروز
نیمی به فکر فردا
"عباس کیارستمی"
مثل هر روز
نیمی به فکر دیروز
نیمی به فکر فردا
"عباس کیارستمی"
❤🔥6
این ۱۰ جمله رو عمیقا بخون :
۱. یادت باشه تا خودت نخوای هیچکس نمیتونه زندگیت رو خراب کنه
۲. یادت باشه که آرامش رو باید تو وجود خودت پیدا کنی
۳. یادت باشه خدا همیشه مواظبته
۴. یادت باشه ته قلبت یه جایی برای بخشیدن آدما بزاری
۵. منتظر هیچ دستی در هیچ جای این دنیا نباش
۶. زبان استخوان ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند
۷. مراقب حرف هایمان باشیم
۸. گاهی در حذف شدن کسی از زندگیتان حکمتی نهفته است اینقدر اصرار به برگشتنش نکنید
۹. دردهایت را دورت نچین که دیوار شوند، زیر پایت بچین که پله شوند
۱۰. هیچوقت نگران فردایت نباش، خدای دیروز و امروزت فردا هم هست
۱. یادت باشه تا خودت نخوای هیچکس نمیتونه زندگیت رو خراب کنه
۲. یادت باشه که آرامش رو باید تو وجود خودت پیدا کنی
۳. یادت باشه خدا همیشه مواظبته
۴. یادت باشه ته قلبت یه جایی برای بخشیدن آدما بزاری
۵. منتظر هیچ دستی در هیچ جای این دنیا نباش
۶. زبان استخوان ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند
۷. مراقب حرف هایمان باشیم
۸. گاهی در حذف شدن کسی از زندگیتان حکمتی نهفته است اینقدر اصرار به برگشتنش نکنید
۹. دردهایت را دورت نچین که دیوار شوند، زیر پایت بچین که پله شوند
۱۰. هیچوقت نگران فردایت نباش، خدای دیروز و امروزت فردا هم هست
❤🔥1