چراغِ پُر نور ضروری نیست ...
برای زندگی در غرابت و شگفتی
شمعی قلمی کافی است ...
به شرط آنکه : « صادقانه بسوزد ! »
| ساموئل بکت |
Join US! @Distortedhuman
برای زندگی در غرابت و شگفتی
شمعی قلمی کافی است ...
به شرط آنکه : « صادقانه بسوزد ! »
| ساموئل بکت |
Join US! @Distortedhuman
با قلم میگویم:
ای همزاد، ای همراه،
ای هم سرنوشت،
هردومان حیران بازیهای دورانهای زشت!
شعرهایم را نوشتی،
دستخوش!
اشکهایم را کجا خواهی نوشت؟!
| فریدون مشیری |
Join US! @Distortedhuman
ای همزاد، ای همراه،
ای هم سرنوشت،
هردومان حیران بازیهای دورانهای زشت!
شعرهایم را نوشتی،
دستخوش!
اشکهایم را کجا خواهی نوشت؟!
| فریدون مشیری |
Join US! @Distortedhuman
آن كسى زندگى بهترى خواهد داشت كه بتواند بهتر از ديگران خـود را «فريب» دهد !
| داستايوفسكى |
Join US! @Distortedhuman
| داستايوفسكى |
Join US! @Distortedhuman
"من دیوانه وار پُلها را از هر سو ویران خواهم کرد! همه را دشمن خودم می کنم و با کسی گفتگو نخواهم کرد." روش او خودداری سخت از نوشتن و امید داشتن است: "آسمان گنگ است، فقط برای کرها پژواک دارد." زندگی جاودان در دسترس کسی نیست. زندگی روی زمین: "بیابان معنوی" است که در آنجا "لاشه کاروان های روزهای گذشته و آینده تل انبار می شود: باید سری که پر از کینه و بیزاری است روی سینه خم کرد." و باید پائید که کسی "گلویمان را نفشارد." و با یک جمله ردپائی که در دنیا از خود گذاشته گزارش می کند: "من نفی زمانه را پیروزمندانه بر خود هموار کردم."
پیام کافکا
صادق خان هدایت
#هدایتگر_صادق ❤
Join US! @Distortedhuman
پیام کافکا
صادق خان هدایت
#هدایتگر_صادق ❤
Join US! @Distortedhuman
انسان ، حرفیست
زده می شود
خوانده می شود
ترانه می شود ، به یاد می ماند …
گاهی
ناله ایست
تنها
خاک خوب می فهمدش.
زده می شود
خوانده می شود
ترانه می شود ، به یاد می ماند …
گاهی
ناله ایست
تنها
خاک خوب می فهمدش.
اشرف مخلوقات از تنهایی گریزان است
چرا که میداند این ویرانگر هدایتگر قرار است تمام باورهایش را زیر سوال ببرد.
گاهی دوست دارد فارغ از این جهان لحظه ای در سکوت بماند
اما بعد از مدتی نمی تواند تحمل کند
به طور ناگهانی نفسش پس میزند
حس میکند تمام رشته هایی که او را به زندگی متصل کرده
گسیخته میشوند. برای همین است که از زیر سایه ی تنهایی در میرود.
صادق هدایت ، کافکا و بسیاری از آنها طعم لذیذ تنهایی را چشیدهاند
میدانند که تنهایی قدرتی دارد که هرکسی تاب تحمل آن را ندارد.
آنها رنگ و لعاب هایی که زندگی برای فریب انسان دارد را پس زده و حقیقت را یافته اند !
نا امیدی ، تاریکی...
برای همین است که به آنها روان گسیخته یا بدبینی را نسبت میدهند
اما همه ما میدانیم که پشت رنگ های زیبای زندگی حقیقتی انکارنشدنی پوشیده شده
اما بازهم از پذیرفتن آن طفره میرویم
چون میدانیم امکان دارد در دنیای عظیم تنهایی محصور شویم
و هر روز یک آجر از وجودمان برداشته شود
و چیزی جز ناامیدی برایمان نماند !
Join US! @Distortedhuman
چرا که میداند این ویرانگر هدایتگر قرار است تمام باورهایش را زیر سوال ببرد.
گاهی دوست دارد فارغ از این جهان لحظه ای در سکوت بماند
اما بعد از مدتی نمی تواند تحمل کند
به طور ناگهانی نفسش پس میزند
حس میکند تمام رشته هایی که او را به زندگی متصل کرده
گسیخته میشوند. برای همین است که از زیر سایه ی تنهایی در میرود.
صادق هدایت ، کافکا و بسیاری از آنها طعم لذیذ تنهایی را چشیدهاند
میدانند که تنهایی قدرتی دارد که هرکسی تاب تحمل آن را ندارد.
آنها رنگ و لعاب هایی که زندگی برای فریب انسان دارد را پس زده و حقیقت را یافته اند !
نا امیدی ، تاریکی...
برای همین است که به آنها روان گسیخته یا بدبینی را نسبت میدهند
اما همه ما میدانیم که پشت رنگ های زیبای زندگی حقیقتی انکارنشدنی پوشیده شده
اما بازهم از پذیرفتن آن طفره میرویم
چون میدانیم امکان دارد در دنیای عظیم تنهایی محصور شویم
و هر روز یک آجر از وجودمان برداشته شود
و چیزی جز ناامیدی برایمان نماند !
Join US! @Distortedhuman