| Distorted Human |
3.19K subscribers
3.43K photos
152 videos
53 files
134 links
شعر، موسیقی، گاهی هم فیلم
دغدغه‌های شاعرانه
کانال اول ما

https://t.me/Daar_wag
Download Telegram
"اهنگ شب"
پیشنهاد میکنم دانلود کنین !
#Post_Rock
#Ambient
#OurCeasingVoice
the usefulness of the cup ,is its emptiness.
درندگی ببر و ملایمت صدف‌های دریایی باسعادت ما انسان‌ها در برابر جهان هستی مساوی است و با سعادت انسان‌ها برای جهان هستی هیچ تفاوتی ندارد. اینکه گمان شود، کل جهان هستی دست‌به‌دست هم داده‌اند که ما انسان‌ها سعادتمند شویم مثل این است که ببری ادعا کند تمام جهان هستی دست‌به‌دست هم داده است تا من بتوانم زندگی کنم حتی ایشان تأکید می‌کند، سعادت معقول بشر، برای جهان ارزشش مثل درندگی ببر است. یعنی گمان نکنید که ما در یک موضع بالاتری قرارگرفته‌ایم و همه موجودات در استخدام ما هستند. خیر، بلکه همان علاقه‌اش به ما، مثل علاقه‌ای است که به سایر جهان هستی دارد. این‌یک نتیجه دارد و آن عبارت است از اینکه «جهان هستی، ارزش‌هااصلاً وجود ندارند» «خوب و بد و صواب و خطا مطلقاً در جهان هستی نمی‌باشد، بلکه، این ما انسان‌ها هستیم که هر چیزی که باعلاقه ما سازگار است، به آن ارزش مثبت می‌دهیم و هر چیزی که با علایق ما سازگار نیست، ارزش منفی می‌دهیم. اینکه می‌گوییم راستگویی خوب است یا دروغگویی بد است این گمان ماست. در جهان خوب و بد وجود ندارد. هیچ ارزش اخلاقی دیگری در جهان وجود ندارد. حال اگر کسی نپذیرد که انسان‌ها اشرف مخلوقات‌اند به تعداد تمام موجودات نظام ارزشی پدید می‌آید و هیچ‌کدام از این نظام‌ها بر دیگری ارجحیتی ندارند. چون چنین است، گویا جهان نسبت به ارزش‌هابی‌تفاوت است. به این نظریه «استقلال ارزشی» گویند. چون گویا جهان در برابر ارزش‌ها مستقل است، این معنا را در نسبیت اخلاقی وارد می‌کنند. زیرا می‌خواهند بگویند، ارزش‌های اخلاقی نسبت به موجود خاص سنجیده می‌شود، در مورد ما نسبت به انسان‌ها سنجیده می‌شود ولی در عالم واقع نظام اخلاقی وجود ندارد. این درست مثل این است که ما غذاها را به دودسته تقسیم کنیم.
1. غذاهایی را که دوست دارم
2. غذاهایی را که دوست ندارم.
آیا می‌شود گفت: خوراکی‌ها در جهان به دو دسته قابل‌تقسیم هستند! خوراکی‌های دوست‌داشتنی و خوراکی‌های دوست‌نداشتنی؟ خیر، چون نسبت به انسان سنجیده می‌شود
#مصطفی_ملكيان

@DistortedHuman
" رویای مرا میبینی؟ " از گروه کار درست تیامات.

به شدت پیشنهاد میشه 👇

@DistortedHuman
مرا به روز قیامت،
غمی که هست این است
که روی مــردم عـالـم دوبـاره باید دیـد !
#صائب_تبريزی
@DistortedHuman
من كاملا تهي هستم. مي‌دانيد كاملا تهي بودن يعني چه؟ تهي بودن مثل خانه‌ايست كه كسي در آن زندگي نكند. خانه‌اي بدون قفل بدون اينكه كسي در آن زندگي كند. هر كسي مي‌تواند وارد شود هر وقت كه بخواهد. اين چيزيست كه بيشتر از همه مرا مي‌ترساند...
كافكا در كرانه
@DistortedHuman
جزو کتاب هایی که خوندنش خوبهِ !
کتاب "آینده ی یک توهم" از زیگموند فروید"

فروید روانشناسی را به مقام شایسته ی خود رسانید،
بیشتر موفقیت های فروید از سبک
ادبی وی منشا گرفت.
دستگاه فکری وی به "پوچ گرایی" یا همان "نیهیلیسم" نزدیک است،
فروید به جهانیان آموخت که پس پرده روانشناسی به امور بنگرند...

پیشنهاد میکنم مطالعه کنین!

#زیگموند_فروید
#روانشناسی
#آینده_یک_توهم
@Distortedhuman
پیشنهاد میکنم !

"Birdpen - Disconnect "
|رمیکس از گروه "آرکایو"|

#Archive
#Birdpen
#Progressive_Rock
#Alternative
اگر من درختی در میان درختان بودم یا گربه ای در میان حیوانات، این زندگی معنایی داشت !
یا درست تر بگویم این مشکل بوجود نمی آمد.
به خاطر اینکه در آن صورت من به این جهان تعلق داشتم . . .

"آلبر کامو"
@Distortedhuman