לא קרב שהאמריקאים יתרברבו בו בפני פרידריך מרץ.
תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.
אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.
אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
🤯5👍1
בערך 27 מליון דולר.
אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
😁6
Forwarded from /SCI/ Southern Cross Intelligence - (𝙱𝚕𝚒𝚝𝚣 🇦🇷🦅)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
/SCI/ Southern Cross Intelligence -
👆👆האדם בסופו של דבר הוא נמלה קטנה מאוד לעומת הקב"ה.
חבל שאנשים שוכחים את זה.
חבל שאנשים שוכחים את זה.
👍5❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קטעי תעודה ממבצע "ציטאדלה" (קורסק 1943).
החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.
הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.
הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.
בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.
הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.
הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.
בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
👍5
https://www.facebook.com/share/18x4KoAbgD/
נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.
בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.
בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
😢7
הכנות גרמניות למבצע "אריה הים" של הגרמנים, לאחר הכרעת צרפת.
לגרמנים היו שני מכשולים עצומים בכל מה שקשור לצליחת התעלה: הצי הבריטי המפלצתי, וחיל האוויר הבריטי.
בשביל להתגבר על הצי הבריטי , הגרמנים היו צריכים שליטה אווירית טוטאלית, ופה הם נכשלו בצורה קשה.
בנוסף, צי ההפצצה הגרמני היה קטן יחסית ולא התאים לחלוטין לתקיפה של מטרופולינים ענקיים אלא בעיקר מטרות קטנות יחסית.
במצב אחר, שבו חיל האוויר הבריטי לא היווה פאקטור רציני, כמו בכרתים ב 1941, חיל הים הבריטי ספג אבדות קשות מאוד.
ופה זה הזמן להזכיר שוב, שהחפזון מהשטן, והיטלר רץ להלחם בכל העולם כשהצבא הגרמני לא היה מוכן ללחימה לא מבחינת ציוד ולא מבחינת כמות.
בעוד עשור, הגרמנים היו מתחילים את המלחמה עם מטוסי סילון, מלאי אדיר של טק"ק בליסטי/שיוט ועוד.
במקרה כזה, בריטניה כנראה לא הייתה קיימת היום.
לגרמנים היו שני מכשולים עצומים בכל מה שקשור לצליחת התעלה: הצי הבריטי המפלצתי, וחיל האוויר הבריטי.
בשביל להתגבר על הצי הבריטי , הגרמנים היו צריכים שליטה אווירית טוטאלית, ופה הם נכשלו בצורה קשה.
בנוסף, צי ההפצצה הגרמני היה קטן יחסית ולא התאים לחלוטין לתקיפה של מטרופולינים ענקיים אלא בעיקר מטרות קטנות יחסית.
במצב אחר, שבו חיל האוויר הבריטי לא היווה פאקטור רציני, כמו בכרתים ב 1941, חיל הים הבריטי ספג אבדות קשות מאוד.
ופה זה הזמן להזכיר שוב, שהחפזון מהשטן, והיטלר רץ להלחם בכל העולם כשהצבא הגרמני לא היה מוכן ללחימה לא מבחינת ציוד ולא מבחינת כמות.
בעוד עשור, הגרמנים היו מתחילים את המלחמה עם מטוסי סילון, מלאי אדיר של טק"ק בליסטי/שיוט ועוד.
במקרה כזה, בריטניה כנראה לא הייתה קיימת היום.
👍6❤1
שטח שהוחזק ע"י הרוסים מ 03.2022.
הרוסים לא נסוגו בגלל כיבוש ישיר, אבל בגלל ניתוק לוגיסטי מוחלט, שנעשתה ע"י התקפות בלתי פוסקות של רחפנים וכטב"מים על האספקה של הכוחות בשטח.
עבודה מאוד חכמה של האוקראינים. הם בהחלט יודעים להלחם.
הרוסים לא נסוגו בגלל כיבוש ישיר, אבל בגלל ניתוק לוגיסטי מוחלט, שנעשתה ע"י התקפות בלתי פוסקות של רחפנים וכטב"מים על האספקה של הכוחות בשטח.
עבודה מאוד חכמה של האוקראינים. הם בהחלט יודעים להלחם.
👍8
Forwarded from איילת לאש
שלום איילת,
אני נחמה אורבך.
לפני שבעה חודשים איבדנו את בעלי, רס"ן איתן אורבך ז״ל, שנהרג בדרכו ממשימת שמירה על חוות הר בזק בבקעת הירדן.
איתן היה איש של עשייה, תורה ואהבת הארץ.
איתן ייסד והיה המנכ"ל של עלון השבת "עולם קטן", והביא רוח ערכית וייחודית לעולם התקשורת הדתית.
במהלך המלחמה שימש כקצין הביטחון של החוות בגזרת הבקעה, והקדיש את עצמו לחיזוק ההתיישבות, הקהילה והחיבור לתורה ולערכים.
מתוך הרצון להמשיך את האור של איתן ואת הדרך שבה חי, יצאנו בקמפיין גיוס המונים להקמת ישיבת ״אהבת איתן״ בחווה בבקעת הירדן - ישיבה שתצמיח דור של צעירים המחוברים לתורה, לעם ולארץ ישראל ולערכי הנתינה, האחריות והשליחות שאפיינו את איתן, לצד שירות משמעותי בצה״ל.
נשמח מאוד אם תשתפי כדי שאנשים נוספים יבחרו לקחת חלק במיזם החשוב הזה ולהיות שותפים בהמשך הדרך, בהגשמת החזון ובהקמת מפעל חיים שימשיך להשפיע על עוד דורות רבים.
תודה רבה,
נחמה אורבך.
https://givechak.co.il/orbach?ref=us&sr=9
אני נחמה אורבך.
לפני שבעה חודשים איבדנו את בעלי, רס"ן איתן אורבך ז״ל, שנהרג בדרכו ממשימת שמירה על חוות הר בזק בבקעת הירדן.
איתן היה איש של עשייה, תורה ואהבת הארץ.
איתן ייסד והיה המנכ"ל של עלון השבת "עולם קטן", והביא רוח ערכית וייחודית לעולם התקשורת הדתית.
במהלך המלחמה שימש כקצין הביטחון של החוות בגזרת הבקעה, והקדיש את עצמו לחיזוק ההתיישבות, הקהילה והחיבור לתורה ולערכים.
מתוך הרצון להמשיך את האור של איתן ואת הדרך שבה חי, יצאנו בקמפיין גיוס המונים להקמת ישיבת ״אהבת איתן״ בחווה בבקעת הירדן - ישיבה שתצמיח דור של צעירים המחוברים לתורה, לעם ולארץ ישראל ולערכי הנתינה, האחריות והשליחות שאפיינו את איתן, לצד שירות משמעותי בצה״ל.
נשמח מאוד אם תשתפי כדי שאנשים נוספים יבחרו לקחת חלק במיזם החשוב הזה ולהיות שותפים בהמשך הדרך, בהגשמת החזון ובהקמת מפעל חיים שימשיך להשפיע על עוד דורות רבים.
תודה רבה,
נחמה אורבך.
https://givechak.co.il/orbach?ref=us&sr=9
❤5😢2