De Fenestra דה פנסטרה
735 subscribers
25.7K photos
6.93K videos
4 files
1.37K links
עם הנצח, לא פוחד מדרך ארוכה
Download Telegram
לא קרב שהאמריקאים יתרברבו בו בפני פרידריך מרץ.

תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.

אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
🤯5👍1
בערך 27 מליון דולר.

אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
😁6
הנבחרת האגדית של המונדיאל הכי טוב שראיתי אי פעם.

אותה נבחרת שהביסה את ארגנטינה בחוץ 5-0 במוקדמות המונדיאל, רק בלי אסקובר.
🔥7😁1
קולומביה ממדינה שקוראת לחרם על ישראל ,הופכת לידידה, וארה"ב הופכת לידידה של האויב הכי גדול שלנו.

מה רבו מעשייך השם.

*** הסטורית היחסים עם קולומביה היו בדרך כלל טובים מאוד, לפחות עד הנשיא האחרון.
13👍1
באפגניסטן זה נחשב נורמלי לגמרי. בזה הוא צודק.

אם ה "נביא" עשה דברים כאלה ואף גרועים מזה, למה שממשיכיו יחשבו שזה לא נורמלי?
🤮12👍1
מערכת מאולתרת נגד כטב"מים שמורכבת משלושה מקלעי Maxim בני כמעט 100 שנה.

אני תוהה איך נעשה הקירור שלהם (הקנה מקורר עי שרוולים מיוחדים שמכניסים לתוכם מים).

קרדיט לתמונה: Ugolok Sitha.
🔥6
אני מאוד אוהב תמונות מתקופת קום המדינה (שנות ה 50-60). התמימות והפשטות של אז בפרסומות, היתה פשוט נפלאה.

*** לפתוח את התמונה.
👍15
האיחוד האירופאי סוף סוף פגש אנשים עם ערכים זהים לשלו.
👍6🤮3😁2
ליקוי חמה ביחד עם שקיעה.

מטורף.
🔥9👍3
Forwarded from /SCI/ Southern Cross Intelligence - (𝙱𝚕𝚒𝚝𝚣 🇦🇷🦅)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇻🇪🏚⚠️ — A 7.1 magnitude earthquake on the Richter scale has struck Venezuela; there are reports of collapsed buildings.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
/SCI/ Southern Cross Intelligence -
🇻🇪🏚⚠️ — A 7.1 magnitude earthquake on the Richter scale has struck Venezuela; there are reports of collapsed buildings.
👆👆האדם בסופו של דבר הוא נמלה קטנה מאוד לעומת הקב"ה.

חבל שאנשים שוכחים את זה.
👍52
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קטעי תעודה ממבצע "ציטאדלה" (קורסק 1943).

החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.

הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.

הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.

בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
👍5
https://www.facebook.com/share/18x4KoAbgD/

נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.

בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
😢7
חיילי SS מקבוצת הקרב "האנסן" על רקע כלים אמריקאים בוערים במהלך הקרב בארדנים.

השלב של המלחמה שבו היה ברור לחלוטין הכול, אבל הגרמנים, על אדי דלק, המשיכו לעשות חיים מאוד קשים לבעלות הברית, עד השנייה האחרונה לפני הכניעה הסופית (ובחלק מהמקומות גם אח"כ ).
הכנות גרמניות למבצע "אריה הים" של הגרמנים, לאחר הכרעת צרפת.

לגרמנים היו שני מכשולים עצומים בכל מה שקשור לצליחת התעלה: הצי הבריטי המפלצתי, וחיל האוויר הבריטי.

בשביל להתגבר על הצי הבריטי , הגרמנים היו צריכים שליטה אווירית טוטאלית, ופה הם נכשלו בצורה קשה.

בנוסף, צי ההפצצה הגרמני היה קטן יחסית ולא התאים לחלוטין לתקיפה של מטרופולינים ענקיים אלא בעיקר מטרות קטנות יחסית.

במצב אחר, שבו חיל האוויר הבריטי לא היווה פאקטור רציני, כמו בכרתים ב 1941, חיל הים הבריטי ספג אבדות קשות מאוד.

ופה זה הזמן להזכיר שוב, שהחפזון מהשטן, והיטלר רץ להלחם בכל העולם כשהצבא הגרמני לא היה מוכן ללחימה לא מבחינת ציוד ולא מבחינת כמות.

בעוד עשור, הגרמנים היו מתחילים את המלחמה עם מטוסי סילון, מלאי אדיר של טק"ק בליסטי/שיוט ועוד.

במקרה כזה, בריטניה כנראה לא הייתה קיימת היום.
👍61
שטח שהוחזק ע"י הרוסים מ 03.2022.

הרוסים לא נסוגו בגלל כיבוש ישיר, אבל בגלל ניתוק לוגיסטי מוחלט, שנעשתה ע"י התקפות בלתי פוסקות של רחפנים וכטב"מים על האספקה של הכוחות בשטח.

עבודה מאוד חכמה של האוקראינים. הם בהחלט יודעים להלחם.
👍8
חוליית סער צרפתית ביערות לוטרינגיה, WW1, תחילת 1916.

הצרפתים אמנם נלחמו באומץ רב דאז, אבל לא הפיקו ליטרלי שום לקח מהמלחמה, ושקעו בתרדמת פציפיסטית.

כשהתעוררו כעבור 20 שנה, הגרמנים כבר היו בפריז.
👍4
Forwarded from איילת לאש
שלום איילת,

אני נחמה אורבך.

לפני שבעה חודשים איבדנו את בעלי, רס"ן איתן אורבך ז״ל, שנהרג בדרכו ממשימת שמירה על חוות הר בזק בבקעת הירדן.

איתן היה איש של עשייה, תורה ואהבת הארץ.
איתן ייסד והיה המנכ"ל של עלון השבת "עולם קטן", והביא רוח ערכית וייחודית לעולם התקשורת הדתית.
במהלך המלחמה שימש כקצין הביטחון של החוות בגזרת הבקעה, והקדיש את עצמו לחיזוק ההתיישבות, הקהילה והחיבור לתורה ולערכים.

מתוך הרצון להמשיך את האור של איתן ואת הדרך שבה חי, יצאנו בקמפיין גיוס המונים להקמת ישיבת ״אהבת איתן״ בחווה בבקעת הירדן - ישיבה שתצמיח דור של צעירים המחוברים לתורה, לעם ולארץ ישראל ולערכי הנתינה, האחריות והשליחות שאפיינו את איתן, לצד שירות משמעותי בצה״ל.

נשמח מאוד אם תשתפי כדי שאנשים נוספים יבחרו לקחת חלק במיזם החשוב הזה ולהיות שותפים בהמשך הדרך, בהגשמת החזון ובהקמת מפעל חיים שימשיך להשפיע על עוד דורות רבים.

תודה רבה,
נחמה אורבך.
https://givechak.co.il/orbach?ref=us&sr=9
5😢2