מבצע "ברברוסה" : חייל SS לוקח בשבי חייל סובייטי ממוצא אסיאתי(ברוסיה לא חסרים אתנוסים כאלה).
הסובייטים, ב 1941 בלבד (חצי שנה של לחימה), איבדו כ 4 מליון שבויים - מה שהיה שובר את הגב לכל צבא אחר בעולם (בטח ובטח האמריקאי), אבל מנגנון הגיוס שלהם היה הכי יעיל בעולם, ובאותה שנה הם גייסו כ 12 מליון איש לצבא האדום.
העתודות של הגרמנים אגב, למבצע, הסתכמו ב 800 אלף איש שנכנסו לשורות הצבא במהלך כלל התקופה הזו - מה שהספיק על הקשקש ממש, להחליף רק את הנפגעים (כ 750 אלף נפגעים לצבא הגרמני ב כל 1941 בברה"מ ).
ושוב מופיעה כאן הנקודה שהזכרתי : גרמניה לא היתה מוכנה לחלוטין למלחמה טוטאלית. הכול בגלל חוסר הסבלנות של הצייר האוסטרי שרץ קדימה לכבוש שטחים חדשים.
הסובייטים, ב 1941 בלבד (חצי שנה של לחימה), איבדו כ 4 מליון שבויים - מה שהיה שובר את הגב לכל צבא אחר בעולם (בטח ובטח האמריקאי), אבל מנגנון הגיוס שלהם היה הכי יעיל בעולם, ובאותה שנה הם גייסו כ 12 מליון איש לצבא האדום.
העתודות של הגרמנים אגב, למבצע, הסתכמו ב 800 אלף איש שנכנסו לשורות הצבא במהלך כלל התקופה הזו - מה שהספיק על הקשקש ממש, להחליף רק את הנפגעים (כ 750 אלף נפגעים לצבא הגרמני ב כל 1941 בברה"מ ).
ושוב מופיעה כאן הנקודה שהזכרתי : גרמניה לא היתה מוכנה לחלוטין למלחמה טוטאלית. הכול בגלל חוסר הסבלנות של הצייר האוסטרי שרץ קדימה לכבוש שטחים חדשים.
👍7
לא קרב שהאמריקאים יתרברבו בו בפני פרידריך מרץ.
תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.
אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.
אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
🤯5👍1
בערך 27 מליון דולר.
אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
😁6
Forwarded from /SCI/ Southern Cross Intelligence - (𝙱𝚕𝚒𝚝𝚣 🇦🇷🦅)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
/SCI/ Southern Cross Intelligence -
👆👆האדם בסופו של דבר הוא נמלה קטנה מאוד לעומת הקב"ה.
חבל שאנשים שוכחים את זה.
חבל שאנשים שוכחים את זה.
👍5❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קטעי תעודה ממבצע "ציטאדלה" (קורסק 1943).
החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.
הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.
הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.
בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.
הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.
הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.
בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
👍5
https://www.facebook.com/share/18x4KoAbgD/
נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.
בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.
בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
😢7
הכנות גרמניות למבצע "אריה הים" של הגרמנים, לאחר הכרעת צרפת.
לגרמנים היו שני מכשולים עצומים בכל מה שקשור לצליחת התעלה: הצי הבריטי המפלצתי, וחיל האוויר הבריטי.
בשביל להתגבר על הצי הבריטי , הגרמנים היו צריכים שליטה אווירית טוטאלית, ופה הם נכשלו בצורה קשה.
בנוסף, צי ההפצצה הגרמני היה קטן יחסית ולא התאים לחלוטין לתקיפה של מטרופולינים ענקיים אלא בעיקר מטרות קטנות יחסית.
במצב אחר, שבו חיל האוויר הבריטי לא היווה פאקטור רציני, כמו בכרתים ב 1941, חיל הים הבריטי ספג אבדות קשות מאוד.
ופה זה הזמן להזכיר שוב, שהחפזון מהשטן, והיטלר רץ להלחם בכל העולם כשהצבא הגרמני לא היה מוכן ללחימה לא מבחינת ציוד ולא מבחינת כמות.
בעוד עשור, הגרמנים היו מתחילים את המלחמה עם מטוסי סילון, מלאי אדיר של טק"ק בליסטי/שיוט ועוד.
במקרה כזה, בריטניה כנראה לא הייתה קיימת היום.
לגרמנים היו שני מכשולים עצומים בכל מה שקשור לצליחת התעלה: הצי הבריטי המפלצתי, וחיל האוויר הבריטי.
בשביל להתגבר על הצי הבריטי , הגרמנים היו צריכים שליטה אווירית טוטאלית, ופה הם נכשלו בצורה קשה.
בנוסף, צי ההפצצה הגרמני היה קטן יחסית ולא התאים לחלוטין לתקיפה של מטרופולינים ענקיים אלא בעיקר מטרות קטנות יחסית.
במצב אחר, שבו חיל האוויר הבריטי לא היווה פאקטור רציני, כמו בכרתים ב 1941, חיל הים הבריטי ספג אבדות קשות מאוד.
ופה זה הזמן להזכיר שוב, שהחפזון מהשטן, והיטלר רץ להלחם בכל העולם כשהצבא הגרמני לא היה מוכן ללחימה לא מבחינת ציוד ולא מבחינת כמות.
בעוד עשור, הגרמנים היו מתחילים את המלחמה עם מטוסי סילון, מלאי אדיר של טק"ק בליסטי/שיוט ועוד.
במקרה כזה, בריטניה כנראה לא הייתה קיימת היום.
👍6❤1