De Fenestra דה פנסטרה
735 subscribers
25.7K photos
6.93K videos
4 files
1.37K links
עם הנצח, לא פוחד מדרך ארוכה
Download Telegram
הם שיתפו פעולה בצורה עניפה עם היטלר בשנות ה 30 (ומתחת לשטיח גם ב 40).

למה בעצם שלא יעשו עסקים עם הנאצים השיעים?

הבעיה פה זה לא ארה"ב- הם היו ידועים מאז ומעולם כאומה ללא מצפון לחלוטין - רק עסקים.

הבעיה פה זו העובדה שישראל עשתה מיקור חוץ לבטחון שלה, לאנשים כאלה.
👍5🤮2
תחילת מבצע ברברוסה: חיילי וורמאכט משתעשעים עם פסל של סטלין.

עם המשך המלחמה, הצחוק נגמר מהר יחסית, והצייר האוסטרי התברר כחובבן גמור לעומת בן הסנדלר הגרוזיני.

צבאית, הגרמנים נתנו במזרח אירופה כל מה שהיה להם, אבל מול המפלצת הסובייטית, זה פשוט לא היה מספיק, הגם שהגנרלים הסובייטים, היו בסופו של דבר אסטרטגים טובים לא פחות (ולפעמים אף יותר), מאשר הגרמנים.
👍5
מבצע "ברברוסה" : חייל SS לוקח בשבי חייל סובייטי ממוצא אסיאתי(ברוסיה לא חסרים אתנוסים כאלה).

הסובייטים, ב 1941 בלבד (חצי שנה של לחימה), איבדו כ 4 מליון שבויים - מה שהיה שובר את הגב לכל צבא אחר בעולם (בטח ובטח האמריקאי), אבל מנגנון הגיוס שלהם היה הכי יעיל בעולם, ובאותה שנה הם גייסו כ 12 מליון איש לצבא האדום.

העתודות של הגרמנים אגב, למבצע, הסתכמו ב 800 אלף איש שנכנסו לשורות הצבא במהלך כלל התקופה הזו - מה שהספיק על הקשקש ממש, להחליף רק את הנפגעים (כ 750 אלף נפגעים לצבא הגרמני ב כל 1941 בברה"מ ).

ושוב מופיעה כאן הנקודה שהזכרתי : גרמניה לא היתה מוכנה לחלוטין למלחמה טוטאלית. הכול בגלל חוסר הסבלנות של הצייר האוסטרי שרץ קדימה לכבוש שטחים חדשים.
👍7
התעשייה הגרמנית: תמונת מצב.

הגרמנים מבוגרים מאוד וילדים אין, אז בגדול סקטור התעשייה הכבדה, ישאר בעשורים הקרובים בידי אלבנים, טורקים וערבים: לא בדיוק האנשים הכי מוכשרים ביקום.
👍9
נפלאות הבריאה.

גלקסיית "אנדרומדה": הגלקסיה הגדולה הקרובה ביותר ל "שביל החלב": כ 2.5 מליון שנות אור בלבד מאיתנו.

אורך הגלקסייה: כ 150000 שנות אור, והיא מכילה כטריליון כוכבים.
9
לא קרב שהאמריקאים יתרברבו בו בפני פרידריך מרץ.

תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.

אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
🤯5👍1
בערך 27 מליון דולר.

אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
😁6
הנבחרת האגדית של המונדיאל הכי טוב שראיתי אי פעם.

אותה נבחרת שהביסה את ארגנטינה בחוץ 5-0 במוקדמות המונדיאל, רק בלי אסקובר.
🔥7😁1
קולומביה ממדינה שקוראת לחרם על ישראל ,הופכת לידידה, וארה"ב הופכת לידידה של האויב הכי גדול שלנו.

מה רבו מעשייך השם.

*** הסטורית היחסים עם קולומביה היו בדרך כלל טובים מאוד, לפחות עד הנשיא האחרון.
12👍1
באפגניסטן זה נחשב נורמלי לגמרי. בזה הוא צודק.

אם ה "נביא" עשה דברים כאלה ואף גרועים מזה, למה שממשיכיו יחשבו שזה לא נורמלי?
🤮11👍1
מערכת מאולתרת נגד כטב"מים שמורכבת משלושה מקלעי Maxim בני כמעט 100 שנה.

אני תוהה איך נעשה הקירור שלהם (הקנה מקורר עי שרוולים מיוחדים שמכניסים לתוכם מים).

קרדיט לתמונה: Ugolok Sitha.
🔥5
אני מאוד אוהב תמונות מתקופת קום המדינה (שנות ה 50-60). התמימות והפשטות של אז בפרסומות, היתה פשוט נפלאה.

*** לפתוח את התמונה.
👍14
האיחוד האירופאי סוף סוף פגש אנשים עם ערכים זהים לשלו.
👍5😁2🤮2
ליקוי חמה ביחד עם שקיעה.

מטורף.
🔥8👍3
Forwarded from /SCI/ Southern Cross Intelligence - (𝙱𝚕𝚒𝚝𝚣 🇦🇷🦅)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇻🇪🏚⚠️ — A 7.1 magnitude earthquake on the Richter scale has struck Venezuela; there are reports of collapsed buildings.
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
/SCI/ Southern Cross Intelligence -
🇻🇪🏚⚠️ — A 7.1 magnitude earthquake on the Richter scale has struck Venezuela; there are reports of collapsed buildings.
👆👆האדם בסופו של דבר הוא נמלה קטנה מאוד לעומת הקב"ה.

חבל שאנשים שוכחים את זה.
👍52
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
קטעי תעודה ממבצע "ציטאדלה" (קורסק 1943).

החסרון העיקרי של הבליצקריג: העובדה שהוא נשען בלעדית על מציאת נקודה חלשה בהגנה של האויב. ברגע שאין נקודה כזו, מתחילה בעייה רצינית.

הסובייטים בנו מערכי הגנה מאוד מאוד יסודיים, בגיבוי מערך ארטילרי - נ"ט אדיר, וכל הנסיונות הגרמניים לפרוץ הגנה כזו, נגמרו בכשלון ואבדות כבדות.

הטנקים הגרמניים הכבדים התאימו יותר למגננה ולא להתקפה, וסבלו מבעיות אמינות קשות.

בסופו של דבר, לאחר קרב קורסק, חיל השריון הגרמני, הפסיק להוות איום משמעותי כלשהו, על הסובייטים.
👍4
https://www.facebook.com/share/18x4KoAbgD/

נקודת מבט מעניינת על המשבר מול ארה"ב.

בפועל, האנטישמיות בארה"ב עד שנות ה 70-80 של המאה הקודמת היתה מאוד חזקה, אבל יהדות ארה"ב הצליחה בהצלחה רבה להקיף את עצמה בסוג של בועה, שהתנפצה ב 7.10.
😢6