De Fenestra דה פנסטרה
735 subscribers
25.7K photos
6.93K videos
4 files
1.37K links
עם הנצח, לא פוחד מדרך ארוכה
Download Telegram
ההתחלה היתה לא פחות מטורפת. הסיום הוא טרגדיה. לפחות בשביל ארה"ב.
👍12😢5😨2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
איך הלכת לנו פתאום אביטל שלנו. פצצת אנרגיה של מסירות ומנהיגות מתוך ענווה.
"האדמה שכל כך אהבה מחבקת אותה עכשיו" - חיבקתי ולחשתי באוזנו של רועי כשהחברים הרבים החלו לכסות את הקבר הטרי בבקעת הירדן. מנהיגים ומנהיגות כמוך אנחנו צריכים היום. כמוך.
👍5🫡51
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
הייתם מאמינים שזה נשיא קולומביה החדש, במקום הפרוגרסיבי האנטישמי הקודם? וואו, זה מיום הבחירות, ויש למה לצפות, כולל השגרירות לירושלים.

💥 חדש ומשמח עם הרבה ערך: עלה עכשיו בג'יפלאנט, פנורמי וענק:

גילוי אמריקה: האם יבשת דרום אמריקה כולה עוברת לצד ישראל?
gplanet.co.il/גילוי-אמריקה-האם-יבשת-דרום-אמריקה-כולה
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
12🙏2
Forwarded from WarFront Witness (<@:D)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚡️🇨🇳 The Chinese PLA Rocket Force has launched DF-17 hypersonic missiles fitted with DF-ZF hypersonic glide vehicles during a joint training exercise in the Gobi Desert, demonstrating China’s maneuverable, medium-range hypersonic strike capability.

@wfwitness
👍4🤔1
העיר וורונייז": תקיפה של מפעל למוליכים למחצה (מיוצרים בעיקר עבור טק"ק בליסטי ומערכות נ"מ ) באמצעות טילי שיוט אוקראינים (לא ברור אם נעשה שימוש ב "פלמינגו" המקומי או ב SCALP האירופאי).

האוקראינים כמעט ובלי חיל אוויר (כמות קטנה של מטוסי קרב שמישים שעושים גיחות מועטות מאוד) מצליחה בצורה יפה מאוד, לכתוש את העורף הרוסי: שילוב של טילי שיוט וכטב"מים ממגוון גדול של סוגים שמשוגרים בכמויות הזויות.

בסופו של דבר, מאסיביות ופשטות תמיד תנצח פריט מתוחכם ויקר.

מלחמת הקואליציה נגד אירן, הוכיחה את זה.

ההשפעה של הטילים האירניים על המפרציות וחסימת הורמוז ע"י סירות מהירות, עשתה הרבה יותר מאשר הפצצות בלתי פוסקות על איראן עם מגוון אדיר של חימוש יקר בטירוף.

קרדיט לצילומים: ערוץ Super Nova Plus
4👍1
בשנה הבאה 2027 מספר היהודים בישראל יחצה את ה- 8 מיליון אזרחים (כרגע 7.8 מיליון), וישראל היא המרכז החד משמעי של העולם היהודי, לדורותיו, שממילא הולך ונכחד, ראו את נפילת ניו יורק האומללה.

קצב הגידול היהודי בישראל הוא של 1.5% לערך בשנה ועולה, עם 140,000 לידות יהודיות בשנה. כל עליה, תגדיל את האחוז, וכדאי לעלות עכשיו, אחרת ישלמו יותר.

יש לזה השלכות אסטרטגיות על הנדל"ן למגורים בישראל, חדש, בג'יפלאנט:
gplanet.co.il/בעל-ערך-האם-כפי-שצפינו-את-זינוק-הבורסה
5👍1🙏1
GPLANET 🌍 ד"ר גיא בכור
בשנה הבאה 2027 מספר היהודים בישראל יחצה את ה- 8 מיליון אזרחים (כרגע 7.8 מיליון), וישראל היא המרכז החד משמעי של העולם היהודי, לדורותיו, שממילא הולך ונכחד, ראו את נפילת ניו יורק האומללה. קצב הגידול היהודי בישראל הוא של 1.5% לערך בשנה ועולה, עם 140,000 לידות…
ישראל בקרוב מאוד, תצטרך הרבה מאוד שטח.

קצב הגידול המאוד גבוהה של האוכלוסייה היהודית המקורית לצד גל של עליות (שיהיה בוודאות) מאירופה, קנדה וארה"ב, יצריך בנייה מהירה (כולל אישורים מהירים, אפס ביורוקרטיה, עובדים זרים איכותיים ועוד), הקמת מרכזי תעשייה וקניות, מקומות עבודה ועוד.

השטח ביהודה ושומרון, עזה,דרום סוריה ודרום לבנון, מתאים בדיוק למטרות האלה.

במקום לחזק את גטו גוש דן שגם ככה מפוצץ עד אפס מקום, תתנו לאנשים אפשרות לרכוש אדמה ברצועה ובחוראן בסוריה לשעבר.

לחשוב על גבולות 1948, זה לחשוב במונחים של גטו קרקוב.

אין לזה הגדרה אחרת.

זה לא בושה להגיד לכלל העולם, שעם ישראל יחזיר אדמות הסטוריות- לשאר העמים באזור אגב, אין שום בעיה להצהיר על זה (איראן, טורקיה, "סוריה" של המחבל ג"ולאני ועוד).
15🙏4💯2
הם שיתפו פעולה בצורה עניפה עם היטלר בשנות ה 30 (ומתחת לשטיח גם ב 40).

למה בעצם שלא יעשו עסקים עם הנאצים השיעים?

הבעיה פה זה לא ארה"ב- הם היו ידועים מאז ומעולם כאומה ללא מצפון לחלוטין - רק עסקים.

הבעיה פה זו העובדה שישראל עשתה מיקור חוץ לבטחון שלה, לאנשים כאלה.
👍5🤮2
תחילת מבצע ברברוסה: חיילי וורמאכט משתעשעים עם פסל של סטלין.

עם המשך המלחמה, הצחוק נגמר מהר יחסית, והצייר האוסטרי התברר כחובבן גמור לעומת בן הסנדלר הגרוזיני.

צבאית, הגרמנים נתנו במזרח אירופה כל מה שהיה להם, אבל מול המפלצת הסובייטית, זה פשוט לא היה מספיק, הגם שהגנרלים הסובייטים, היו בסופו של דבר אסטרטגים טובים לא פחות (ולפעמים אף יותר), מאשר הגרמנים.
👍5
מבצע "ברברוסה" : חייל SS לוקח בשבי חייל סובייטי ממוצא אסיאתי(ברוסיה לא חסרים אתנוסים כאלה).

הסובייטים, ב 1941 בלבד (חצי שנה של לחימה), איבדו כ 4 מליון שבויים - מה שהיה שובר את הגב לכל צבא אחר בעולם (בטח ובטח האמריקאי), אבל מנגנון הגיוס שלהם היה הכי יעיל בעולם, ובאותה שנה הם גייסו כ 12 מליון איש לצבא האדום.

העתודות של הגרמנים אגב, למבצע, הסתכמו ב 800 אלף איש שנכנסו לשורות הצבא במהלך כלל התקופה הזו - מה שהספיק על הקשקש ממש, להחליף רק את הנפגעים (כ 750 אלף נפגעים לצבא הגרמני ב כל 1941 בברה"מ ).

ושוב מופיעה כאן הנקודה שהזכרתי : גרמניה לא היתה מוכנה לחלוטין למלחמה טוטאלית. הכול בגלל חוסר הסבלנות של הצייר האוסטרי שרץ קדימה לכבוש שטחים חדשים.
👍7
התעשייה הגרמנית: תמונת מצב.

הגרמנים מבוגרים מאוד וילדים אין, אז בגדול סקטור התעשייה הכבדה, ישאר בעשורים הקרובים בידי אלבנים, טורקים וערבים: לא בדיוק האנשים הכי מוכשרים ביקום.
👍9
נפלאות הבריאה.

גלקסיית "אנדרומדה": הגלקסיה הגדולה הקרובה ביותר ל "שביל החלב": כ 2.5 מליון שנות אור בלבד מאיתנו.

אורך הגלקסייה: כ 150000 שנות אור, והיא מכילה כטריליון כוכבים.
9
לא קרב שהאמריקאים יתרברבו בו בפני פרידריך מרץ.

תבוסה מחרידה של יחידת הריינג"רים במהלך קמפיין אנציו(1944) שלעומתה מוגדישו זה משחק ילדים.

אני אומר שוב - אם לא חזית המזרח, הקמפיין האמריקאי במערב אירופה היה נגמר במרחץ דמים של הצבא הקרקעי של ארה"ב.
🤯5👍1
בערך 27 מליון דולר.

אם אתה רוצה להיות מיליונר- צריך לחשוב כמו מיליונר.
😁6
הנבחרת האגדית של המונדיאל הכי טוב שראיתי אי פעם.

אותה נבחרת שהביסה את ארגנטינה בחוץ 5-0 במוקדמות המונדיאל, רק בלי אסקובר.
🔥7😁1