De Fenestra דה פנסטרה
734 subscribers
25.7K photos
6.93K videos
4 files
1.37K links
עם הנצח, לא פוחד מדרך ארוכה
Download Telegram
שיירות ארקטיות ב WW2 שהובילו אמל"ח לברה"מ.

בנוסף לאיום הגרמני הבלתי פוסק (סירות טורפדו, משחתות, צוללות ומטוסים שמוקמו בנורווגיה), הקור היה פאקטור קשוח מאוד שהאט את מהירות הספינה וגרם לתנאי עבודה קשים בטירוף של הצוותים.
👍7
תמונה של מצבור גלקסיות לעומת צילום מדהים של ניירונים במוחו של עכבר.

מה רבו מעשייך, השם.
9👍4🤯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
פסטיבל מוזיקה אירופאי ב 2026.

מ "אירופה", נשאר רק השם.
🤮11😱1
פגיעות ישירות (שלא חדרו) בשריון החזית של ה "קינג טייגר" הגרמני.

טנק קלאסי שהדגיש את המעבר הגרמני מהתקפות למגננה: הכלי היה איטי, בעל טווח פעולה מוגבל ועבירות לא וואו, אבל בעל עוצמת אש אדירה, אופטיקה מעולה ומיגון כבד.

הבליצקריג של תחילת המלחמה, הצריך כלים אחרים לחלוטין.
👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ולכבוד חגיגות עשורא, כנסיות בניו יורק מתחילות לעלות באש באופן "מסתורי", כמו בצרפת.

זו הכנסייה South Bushwick, שהחזיקה מעמד בברוקלין 173 שנים, ובדיוק עכשיו נשרפה עד ליסוד, ראיתם מה זה.. החזיקה מעמד ששה חודשים תחת שלטון ראש העיר השיעי הראשון.

רגע! אתה רומז שמוס-למים שרפו אותה???
😆😆..
מה פתאום.. איסאלמופובים, תתביישו..
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍10🔥4🥰1
לדעתי האישית, מה שקורה עם ארה"ב בשבועות האחרונים, הוא התבוסה הכי קשה שלה, מאז הקמתה.

והאמת? תענוג לצפות בדבר כזה, בקנה מידה הסטורי. מדובר בשקיעה בלייב, של מעצמה אדירה עד לא מזמן, רומא המודרנית של ממש.

אז כן, ארה"ב עדיין (על הנייר) חזקה צבאית, עם כלכלה (גם על הנייר) חזקה יחסית, תשתית תעשייתית ומדעית גדולה ועוד.

אבל לכל מי שמכיר את ההסטוריה שלה, ברור כשמש שהכול זה מרעית עין.

ארה"ב לא רק שלא תשתקם לעולם יותר, אלה שתתפרק בוודאות.

החברה האמריקאית חולה אנושות, ומזה, אין תקומה.

ישראל חייבת להתחיל להוריד הילוך ביחסים עם ארה"ב, ולהתחיל לכרות בריתות אסטרטגיות עם כמה שיותר מדינות.

כמו שרואים לפי הדוגמאות של קולומביה וסלובניה, הכול מתהפך בן רגע, ובסופו של דבר ישנם רק שני דברים נצחיים - בורא עולם ועם ישראל.
🙏9💯7👍31
דו"ח מהיר לפטרון האמריקאי.

חלק מהבעיה של התלות בארה"ב היא שכמות אדירה של קצינים בכירים בצה"ל, עוברת מינויים באישור של ארה"ב.

לא מאוד קשה לנחש, מי בדיוק.
👍9🤬2
הרומאים לפחות בנו בנייה איכותית שהשאירה פה חותם.

מה האמריקאים הביאו לנו? סדרות על 666 מגדרים וחלקות אדירות בבתי העלמין הצבאיים?

אני מודה שבמובנים מסוימים, אני מתעב אותם יותר מאשר את המוסלמים.

למוסלמים לפחות יש זהות ברורה. מה יש לארה"ב, חוץ מנהנתנות חומרית ועסקנות?
👍9😁1
הפוסט,העיתון האהוב על טראמפ, מכסח אותו בצורה גלויה לחלוטין.

אפילו בוייטנאם,ארה"ב לא הפסידה בצורה משפילה ומהירה כ"כ.
👍12💯2
יפה שהשאירו מדינה עם יכולות כאלה, להשתקם ועוד הביאו לה כסף לזה.

אגב, חיל האוויר האמריקני לא יעיל לחלוטין והאיכות שלו היא לא וואו.

90% מהעבודה במערכה האחרונה בוצעה ע"י ישראל כשארה"ב עובדת בעיקר מול חיל הים האירני.

ברוכים הבאים ללוחמה של 2026, שמשלבת כטב"מים בגדלים שונים, לצד רחפנים, כאשר הכול מנוהל ע"י AI.

בעתיד, הסיפור הזה יידע ליירט גם מטוסי קרב, מן הסתם.
👍7😢2
קצת יותר מ -80 שנה בין שני האירועים. כלום ושום דבר במונחים הסטוריים.
💯103😢2
עסקת הפאלקון המפורסמת של תחילת ה 2000.

רק מזכיר שארה"ב הפעילו לחץ כבד כדי שישראל תבטל את פרויקט ה "לביא" שהיה טוב משמעותית מאשר ה F-16.

ל"ברית" עם ארה"ב יש מרוויחה אחת עקרית - וזו לא ישראל.
👍12💯3😢1
טור אינסופי של שבויים סובייטים, תחילת מבצע "ברברוסה", קיץ 1941.

הגרמנים הצליחו לכתר ולקחת בשבי כמה וכמה ארמיות סובייטיות, ובכללי תכניות המלחמה נבנו כך(המטכ"ל הגרמני סבר כך) שאחרי תבוסות כאלה, הצבא האדום יתפרק.

אבל סטלין, הכין מראש כמות אדירה של עתודות כוח אדם (קראו לזה Strategic Echelon, היו כמה כאלה, כאשר כל אחד מנה מליוני חיילים), וכשקבוצת ארמיות אחת נמחקה, מיד הופיעה אחריה אחת אחרת.

הגרמנים בתורם, ספגו אבדות גם, ובסופו של דבר מצאו את עצמם בשערי מוסקבה עם אפס עגול של עתודות, ללא טנקים וללא לוגיסטיקה.

הבליצקריג עובד מצוין, רק בשטח מוגבל ומול מדינות לא מאוד גדולות.
👍5
תמונת המצב.
😁12👏1
צחקתי פה הרבה.
😁7🤮3💩1
קיץ 1941.

קבלת פנים נחמדה לגרמנים בעיר פולטאבה, אוקראינה.

מתוך כמליון וחצי יהודים שנרצחו באוקראינה מאז 1941, כרבע מליון נרצחו ע"י האוקראינים עצמם.

אחד האירועים הכי מחרידים, הוא רצח של 90 ילדים יהודיים בעיר בילה צרקבה ע"י המשטרה האוקראינית.

מראות שזעזעו אפילו אנשי SS מנוסים.

כשהרוסים פלשו לאוקראינה, לי אישית היה ברור לחלוטין שמדובר בעונש מלמעלה על הפשעים שלהם נגד העם היהודי.
👍8🤬6
תארו לכם את היטלר "מוחלש" אחרי 1945 עם מלאי של 50% טילי V-2 ויכולות ייצור ושיקום שנשארו.
👍8💯3