חיילים גרמנים עם המדים של יוזף ברוז טיטו, במהלך מבצע כושל ללכידתו, 1944.
הבליצקריג עבד ביוגוסלביה בצורה מושלמת, אבל הלחימה האמיתית התחילה אחרי הכיבוש.
למרות סיוע נרחב של מקומיים (בפרט סלובנים, קרואטים ובוסנים), הגרמנים כשלו טוטאלית נגד הלוחמה הפרטיזנית בבלקן, ולקראת סיום המלחמה הצבא של טיטו מנה כ מליון איש.
הבליצקריג עבד ביוגוסלביה בצורה מושלמת, אבל הלחימה האמיתית התחילה אחרי הכיבוש.
למרות סיוע נרחב של מקומיים (בפרט סלובנים, קרואטים ובוסנים), הגרמנים כשלו טוטאלית נגד הלוחמה הפרטיזנית בבלקן, ולקראת סיום המלחמה הצבא של טיטו מנה כ מליון איש.
👍3
צילום פסטורלי למדי של ה V-2 ביערות פולין.
צריך לומר שהעובדה שהיטלר מיהר לפתוח במלחמה ולא חיכה עוד עשור ע"מ לבצע התחמשות יסודית, היא ברכה מלמעלה.
גרמניה התחילה את המלחמה עם רובים בריחיים, טנקים גרועים ולוגיסטיקה מבוססת סוסים.
אם היו מחכים ומתחמשים בסבלנות, בעלות הברית היו פוגשות מטחים אדירים של הטילים האלה, כבר במכת הפתיחה של המלחמה.
צריך לומר שהעובדה שהיטלר מיהר לפתוח במלחמה ולא חיכה עוד עשור ע"מ לבצע התחמשות יסודית, היא ברכה מלמעלה.
גרמניה התחילה את המלחמה עם רובים בריחיים, טנקים גרועים ולוגיסטיקה מבוססת סוסים.
אם היו מחכים ומתחמשים בסבלנות, בעלות הברית היו פוגשות מטחים אדירים של הטילים האלה, כבר במכת הפתיחה של המלחמה.
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
מהגרים, ספרד.
כ 20% מהאוכלוסייה הספרדית, הם מהגרים, עם כ 600 אלף איש שמגיעים כל שנה מאז 2020.
כ 20% מהאוכלוסייה הספרדית, הם מהגרים, עם כ 600 אלף איש שמגיעים כל שנה מאז 2020.
🔥7🤮4
שיירות ארקטיות ב WW2 שהובילו אמל"ח לברה"מ.
בנוסף לאיום הגרמני הבלתי פוסק (סירות טורפדו, משחתות, צוללות ומטוסים שמוקמו בנורווגיה), הקור היה פאקטור קשוח מאוד שהאט את מהירות הספינה וגרם לתנאי עבודה קשים בטירוף של הצוותים.
בנוסף לאיום הגרמני הבלתי פוסק (סירות טורפדו, משחתות, צוללות ומטוסים שמוקמו בנורווגיה), הקור היה פאקטור קשוח מאוד שהאט את מהירות הספינה וגרם לתנאי עבודה קשים בטירוף של הצוותים.
👍7
תמונה של מצבור גלקסיות לעומת צילום מדהים של ניירונים במוחו של עכבר.
מה רבו מעשייך, השם.
מה רבו מעשייך, השם.
❤9👍4🤯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
פסטיבל מוזיקה אירופאי ב 2026.
מ "אירופה", נשאר רק השם.
מ "אירופה", נשאר רק השם.
🤮11😱1
Forwarded from GPLANET 🌍 ד"ר גיא בכור
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ולכבוד חגיגות עשורא, כנסיות בניו יורק מתחילות לעלות באש באופן "מסתורי", כמו בצרפת.
זו הכנסייה South Bushwick, שהחזיקה מעמד בברוקלין 173 שנים, ובדיוק עכשיו נשרפה עד ליסוד, ראיתם מה זה.. החזיקה מעמד ששה חודשים תחת שלטון ראש העיר השיעי הראשון.
רגע! אתה רומז שמוס-למים שרפו אותה???😆 😆 ..
מה פתאום.. איסאלמופובים, תתביישו..
זו הכנסייה South Bushwick, שהחזיקה מעמד בברוקלין 173 שנים, ובדיוק עכשיו נשרפה עד ליסוד, ראיתם מה זה.. החזיקה מעמד ששה חודשים תחת שלטון ראש העיר השיעי הראשון.
רגע! אתה רומז שמוס-למים שרפו אותה???
מה פתאום.. איסאלמופובים, תתביישו..
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍10🔥4🥰1
לדעתי האישית, מה שקורה עם ארה"ב בשבועות האחרונים, הוא התבוסה הכי קשה שלה, מאז הקמתה.
והאמת? תענוג לצפות בדבר כזה, בקנה מידה הסטורי. מדובר בשקיעה בלייב, של מעצמה אדירה עד לא מזמן, רומא המודרנית של ממש.
אז כן, ארה"ב עדיין (על הנייר) חזקה צבאית, עם כלכלה (גם על הנייר) חזקה יחסית, תשתית תעשייתית ומדעית גדולה ועוד.
אבל לכל מי שמכיר את ההסטוריה שלה, ברור כשמש שהכול זה מרעית עין.
ארה"ב לא רק שלא תשתקם לעולם יותר, אלה שתתפרק בוודאות.
החברה האמריקאית חולה אנושות, ומזה, אין תקומה.
ישראל חייבת להתחיל להוריד הילוך ביחסים עם ארה"ב, ולהתחיל לכרות בריתות אסטרטגיות עם כמה שיותר מדינות.
כמו שרואים לפי הדוגמאות של קולומביה וסלובניה, הכול מתהפך בן רגע, ובסופו של דבר ישנם רק שני דברים נצחיים - בורא עולם ועם ישראל.
והאמת? תענוג לצפות בדבר כזה, בקנה מידה הסטורי. מדובר בשקיעה בלייב, של מעצמה אדירה עד לא מזמן, רומא המודרנית של ממש.
אז כן, ארה"ב עדיין (על הנייר) חזקה צבאית, עם כלכלה (גם על הנייר) חזקה יחסית, תשתית תעשייתית ומדעית גדולה ועוד.
אבל לכל מי שמכיר את ההסטוריה שלה, ברור כשמש שהכול זה מרעית עין.
ארה"ב לא רק שלא תשתקם לעולם יותר, אלה שתתפרק בוודאות.
החברה האמריקאית חולה אנושות, ומזה, אין תקומה.
ישראל חייבת להתחיל להוריד הילוך ביחסים עם ארה"ב, ולהתחיל לכרות בריתות אסטרטגיות עם כמה שיותר מדינות.
כמו שרואים לפי הדוגמאות של קולומביה וסלובניה, הכול מתהפך בן רגע, ובסופו של דבר ישנם רק שני דברים נצחיים - בורא עולם ועם ישראל.
🙏9💯7👍3❤1
יפה שהשאירו מדינה עם יכולות כאלה, להשתקם ועוד הביאו לה כסף לזה.
אגב, חיל האוויר האמריקני לא יעיל לחלוטין והאיכות שלו היא לא וואו.
90% מהעבודה במערכה האחרונה בוצעה ע"י ישראל כשארה"ב עובדת בעיקר מול חיל הים האירני.
ברוכים הבאים ללוחמה של 2026, שמשלבת כטב"מים בגדלים שונים, לצד רחפנים, כאשר הכול מנוהל ע"י AI.
בעתיד, הסיפור הזה יידע ליירט גם מטוסי קרב, מן הסתם.
אגב, חיל האוויר האמריקני לא יעיל לחלוטין והאיכות שלו היא לא וואו.
90% מהעבודה במערכה האחרונה בוצעה ע"י ישראל כשארה"ב עובדת בעיקר מול חיל הים האירני.
ברוכים הבאים ללוחמה של 2026, שמשלבת כטב"מים בגדלים שונים, לצד רחפנים, כאשר הכול מנוהל ע"י AI.
בעתיד, הסיפור הזה יידע ליירט גם מטוסי קרב, מן הסתם.
👍7😢2
טור אינסופי של שבויים סובייטים, תחילת מבצע "ברברוסה", קיץ 1941.
הגרמנים הצליחו לכתר ולקחת בשבי כמה וכמה ארמיות סובייטיות, ובכללי תכניות המלחמה נבנו כך(המטכ"ל הגרמני סבר כך) שאחרי תבוסות כאלה, הצבא האדום יתפרק.
אבל סטלין, הכין מראש כמות אדירה של עתודות כוח אדם (קראו לזה Strategic Echelon, היו כמה כאלה, כאשר כל אחד מנה מליוני חיילים), וכשקבוצת ארמיות אחת נמחקה, מיד הופיעה אחריה אחת אחרת.
הגרמנים בתורם, ספגו אבדות גם, ובסופו של דבר מצאו את עצמם בשערי מוסקבה עם אפס עגול של עתודות, ללא טנקים וללא לוגיסטיקה.
הבליצקריג עובד מצוין, רק בשטח מוגבל ומול מדינות לא מאוד גדולות.
הגרמנים הצליחו לכתר ולקחת בשבי כמה וכמה ארמיות סובייטיות, ובכללי תכניות המלחמה נבנו כך(המטכ"ל הגרמני סבר כך) שאחרי תבוסות כאלה, הצבא האדום יתפרק.
אבל סטלין, הכין מראש כמות אדירה של עתודות כוח אדם (קראו לזה Strategic Echelon, היו כמה כאלה, כאשר כל אחד מנה מליוני חיילים), וכשקבוצת ארמיות אחת נמחקה, מיד הופיעה אחריה אחת אחרת.
הגרמנים בתורם, ספגו אבדות גם, ובסופו של דבר מצאו את עצמם בשערי מוסקבה עם אפס עגול של עתודות, ללא טנקים וללא לוגיסטיקה.
הבליצקריג עובד מצוין, רק בשטח מוגבל ומול מדינות לא מאוד גדולות.
👍5