De Fenestra דה פנסטרה
734 subscribers
25.7K photos
6.93K videos
4 files
1.37K links
עם הנצח, לא פוחד מדרך ארוכה
Download Telegram
פרקטית, הותקפו המטרות הלא נכונות.

את המאמץ שרוכז בהשמדת חיל הים האירני, שגם ככה לא היווה איום, אפשר היה לרכז על השמדת המים והנפט.
👍8
לפעמים בשביל לקבל ישועה, צריך להזיע ולעבוד קשה מאד, אבל זה תמיד שווה את זה.
🙏11
טנק גרמני (במקור צ'כי ) מסוג Pz 35t במהלך לחימה באזור לנינגרד, ספטמבר 1941.

85 שנה למבצע "ברברוסה".


ל "בליצקריג" היה חסרון משמעותי אחד - הוא מתאים לשטח מוגבל מוגבל ונגד אויב עם משאבי כוח אדם /כלכלה בינוניים במקרה הטוב.

ברגע שמגיעים לאויב עם עתודות כוח אדם בלתי נגמרות, על פני שטח אינסופי, הבליצקריג עובד עד שלב מסוים שאחריו הוא הופך למלחמת התשה.
👍6
סין הפיקה ומפיקה לקחים מהמערכה האחרונה באירן, ובהתחשב בעובדה שהיכולות שלה טיפה יותר רציניות משל איראן, בפרט בים, יהיו לכך השלכות רציניות.

איראן היא המדינה הכי חלשה בציר הרשע. אם ארה"ב, לא הצליחה להכריע אותה צבאית ומדינית, אז היא בוודאות של מאה אחוז לא תצליח להכריע גם את שאר חברי הציר, שחזקים צבאית ומדינית הרבה יותר, שלא להזכיר תעשייה.
👍8🙏2
חיילים גרמנים עם המדים של יוזף ברוז טיטו, במהלך מבצע כושל ללכידתו, 1944.

הבליצקריג עבד ביוגוסלביה בצורה מושלמת, אבל הלחימה האמיתית התחילה אחרי הכיבוש.

למרות סיוע נרחב של מקומיים (בפרט סלובנים, קרואטים ובוסנים), הגרמנים כשלו טוטאלית נגד הלוחמה הפרטיזנית בבלקן, ולקראת סיום המלחמה הצבא של טיטו מנה כ מליון איש.
👍3
צילום פסטורלי למדי של ה V-2 ביערות פולין.

צריך לומר שהעובדה שהיטלר מיהר לפתוח במלחמה ולא חיכה עוד עשור ע"מ לבצע התחמשות יסודית, היא ברכה מלמעלה.

גרמניה התחילה את המלחמה עם רובים בריחיים, טנקים גרועים ולוגיסטיקה מבוססת סוסים.

אם היו מחכים ומתחמשים בסבלנות, בעלות הברית היו פוגשות מטחים אדירים של הטילים האלה, כבר במכת הפתיחה של המלחמה.
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
מהגרים, ספרד.

כ 20% מהאוכלוסייה הספרדית, הם מהגרים, עם כ 600 אלף איש שמגיעים כל שנה מאז 2020.
🔥7🤮4
כן כן. גם ב 1940 סיימו עם שיחות, לא?
🤮11💩7
שיירות ארקטיות ב WW2 שהובילו אמל"ח לברה"מ.

בנוסף לאיום הגרמני הבלתי פוסק (סירות טורפדו, משחתות, צוללות ומטוסים שמוקמו בנורווגיה), הקור היה פאקטור קשוח מאוד שהאט את מהירות הספינה וגרם לתנאי עבודה קשים בטירוף של הצוותים.
👍7
תמונה של מצבור גלקסיות לעומת צילום מדהים של ניירונים במוחו של עכבר.

מה רבו מעשייך, השם.
9👍4🤯3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
פסטיבל מוזיקה אירופאי ב 2026.

מ "אירופה", נשאר רק השם.
🤮11😱1
פגיעות ישירות (שלא חדרו) בשריון החזית של ה "קינג טייגר" הגרמני.

טנק קלאסי שהדגיש את המעבר הגרמני מהתקפות למגננה: הכלי היה איטי, בעל טווח פעולה מוגבל ועבירות לא וואו, אבל בעל עוצמת אש אדירה, אופטיקה מעולה ומיגון כבד.

הבליצקריג של תחילת המלחמה, הצריך כלים אחרים לחלוטין.
👍3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ולכבוד חגיגות עשורא, כנסיות בניו יורק מתחילות לעלות באש באופן "מסתורי", כמו בצרפת.

זו הכנסייה South Bushwick, שהחזיקה מעמד בברוקלין 173 שנים, ובדיוק עכשיו נשרפה עד ליסוד, ראיתם מה זה.. החזיקה מעמד ששה חודשים תחת שלטון ראש העיר השיעי הראשון.

רגע! אתה רומז שמוס-למים שרפו אותה???
😆😆..
מה פתאום.. איסאלמופובים, תתביישו..
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍10🔥4🥰1
לדעתי האישית, מה שקורה עם ארה"ב בשבועות האחרונים, הוא התבוסה הכי קשה שלה, מאז הקמתה.

והאמת? תענוג לצפות בדבר כזה, בקנה מידה הסטורי. מדובר בשקיעה בלייב, של מעצמה אדירה עד לא מזמן, רומא המודרנית של ממש.

אז כן, ארה"ב עדיין (על הנייר) חזקה צבאית, עם כלכלה (גם על הנייר) חזקה יחסית, תשתית תעשייתית ומדעית גדולה ועוד.

אבל לכל מי שמכיר את ההסטוריה שלה, ברור כשמש שהכול זה מרעית עין.

ארה"ב לא רק שלא תשתקם לעולם יותר, אלה שתתפרק בוודאות.

החברה האמריקאית חולה אנושות, ומזה, אין תקומה.

ישראל חייבת להתחיל להוריד הילוך ביחסים עם ארה"ב, ולהתחיל לכרות בריתות אסטרטגיות עם כמה שיותר מדינות.

כמו שרואים לפי הדוגמאות של קולומביה וסלובניה, הכול מתהפך בן רגע, ובסופו של דבר ישנם רק שני דברים נצחיים - בורא עולם ועם ישראל.
🙏9💯7👍31
דו"ח מהיר לפטרון האמריקאי.

חלק מהבעיה של התלות בארה"ב היא שכמות אדירה של קצינים בכירים בצה"ל, עוברת מינויים באישור של ארה"ב.

לא מאוד קשה לנחש, מי בדיוק.
👍9🤬2
הרומאים לפחות בנו בנייה איכותית שהשאירה פה חותם.

מה האמריקאים הביאו לנו? סדרות על 666 מגדרים וחלקות אדירות בבתי העלמין הצבאיים?

אני מודה שבמובנים מסוימים, אני מתעב אותם יותר מאשר את המוסלמים.

למוסלמים לפחות יש זהות ברורה. מה יש לארה"ב, חוץ מנהנתנות חומרית ועסקנות?
👍9😁1
הפוסט,העיתון האהוב על טראמפ, מכסח אותו בצורה גלויה לחלוטין.

אפילו בוייטנאם,ארה"ב לא הפסידה בצורה משפילה ומהירה כ"כ.
👍12💯2
יפה שהשאירו מדינה עם יכולות כאלה, להשתקם ועוד הביאו לה כסף לזה.

אגב, חיל האוויר האמריקני לא יעיל לחלוטין והאיכות שלו היא לא וואו.

90% מהעבודה במערכה האחרונה בוצעה ע"י ישראל כשארה"ב עובדת בעיקר מול חיל הים האירני.

ברוכים הבאים ללוחמה של 2026, שמשלבת כטב"מים בגדלים שונים, לצד רחפנים, כאשר הכול מנוהל ע"י AI.

בעתיד, הסיפור הזה יידע ליירט גם מטוסי קרב, מן הסתם.
👍7😢2