اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
زندگانی بلوغِ بی یاری ست
رفته رفته ، غریب خواهی شد...

#استاد_محمد_سهرابی 🍃

🆔 @Asfall
شد شراب از لب تو تر دامن
باده آلوده تر بود یا من؟
پس به من نیز بوسه ده تا من
بشوم مست و عالمی با من
جای یارب صدا کند یا #لب

بر جگر می نَهم چو دندان را
نخورم جز به خون دل نان را
مَشِکن چون دلم تو پیمان را
یا به تیغت ببند افغان را
یا بزن مُهر بر لبم با لب

زلفِ بسته به روی چون قمر است
شب همیشه ز شیشه ی سحر است
دلِ خون، هم پیاله ی سحر است
خون ز هم مشربان نیشتر است
می زند لب به تیغ گویا لب

تو کجایی که آفتاب کنی؟
سرکه را در قدح شراب کنی؟
کی تو آباد، این خراب کنی؟
دانگ بگذار تا ثواب کنی؟
از تو خاک قدوم از ما لب

ذوالفقارت فرات بی بدل است
ضرب شمشیر تو علی، مَثَل است
مستِ نامِ تو شیشه در بغل است
 اصلا اصل اصولِ ما عسل است
که چنین گشته ای سراپا لب

هر شبِ تو هزار رکعت داشت
ضبط این کارها چه زحمت داشت
مَلَکِ دوش تو چه همت داشت
چاه کوفه مگر چه نیت داشت؟
که گرفت از لب تو آقا لب

تو که هستی که مات توست خدا
ذاتِ خود در صفاتِ توست خدا
بسته در شش جهات توست خدا
مو به مو در نکات توست خدا
از قدوم و سر و تنت تا لب

قرص خورشید، تب اضافه کند
قرص رویت طرب اضافه کند
واجب و مستحب اضافه کند
کُفر چیزی به رَب اضافه کند
وقف "الّا"ست بعد هر لا لب

خواب در سایه ی تو دیدن داشت
دست از حُسن تو بریدن داشت
روح از شوق نو پریدن داشت
یکی از این دو بس مکیدن داشت
زآن لبم بوسه ده، و الّا لب
 
مَرهم نو بلوغ درد سر است
عیسیِ معنی ات طُفیل در است
سود در وجهِ غیر تو، ضرر است
نسخه ات کامل است و مختصر است
مرده را زنده می کنی با لب


#استاد_محمد_سهرابی
#عیدالله_الاکبر
#یا_رب
#یا_لب

🆔 @Asfall
اگر ندیدمت تو را
تو گریه کن برایِ من...

🆔 @Asfall
آنکه به خرجِ خویش مرا دار می زند...
ای کاش نتونید بخونید چی نوشته...
کاش اگر تونستید بخونید نفهمید چی میگه‌...
عجیییب بی تابِ محرمم...
اَسفَل 🇮🇷
کی میدونه شاید امسال – @Haram88 کبوتر حرم
کی میدونه؟!
شاید امسال ؛
تویِ روضه ها بمیرم...
زخم هایم همه اش گشته مداوا مثلاً
چشم کم سوی من امشب شده بینا مثلاً

آمدی تا که تو همبازی دختر بشوی
باشد ای رأس حنا بسته تو بابا مثلاً...

مثلاً خانه مان شهر مدینه است هنوز
و تو برگشته ای از مسجد و حالا مثلاً…

کار من چیست ؟ نشستن به روی زانوی تو…
کار تو چیست ؟ بگو …شانه به موها مثلاً…

یا بیا مثل همان قصه که گفتی آن شب
تو نبی باشی و من ، ام ابیها مثلاً

جسم نیلی مرا حال ، تو تحویل بگیر
مثل آن شب که نبی فاطمه اش را مثلاً…

🆔 @Asfall
به رویِ نیلی و مویِ سپید دقت کن
بگو شبیهِ که هستم پدر؟! اگر گفتی...
مثلِ "عبدالله" که گفت: وَاللهِ لا أُفارِقُ عَمِّي
"وللهِ لا اُفارِقُ الاِمام" بگوییم...

🆔 @Asfall
شبِ عاشوراست امشب
کربلا غوغاست امشب...

کاش جون بدیم برا عمه جانمون...
Forwarded from || یا شهید ||
من نمی توانم سوگواری برای امام حسین را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛
کسانی را تربیت کند که دربرابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند.

#امام_موسی_صدر
@ya_shahid18
تمام عمر سرودیم در هوای تهمتن
دریغ و درد که افراسیاب از آب در آمد...

#سعید_بیابانکی

🆔 @Asfall
ز تو تا این دویی یک ذره باقی است
تو را هر لحظه هر دم نفس باقی است

برو ، بگذار این هستیِ موهوم
که تا دلدار گردد بر تو معلوم

که با بودِ تو دلبر در نیاید
بدین خانه که هر بودی نشاید

#سید_صدرالدین_کاشف
سه سال طفلِ تو بودن
هزار سال گذشت...

حرمِ حضرت رقیه ، فقط اونجاش که باید کفشاتو در بیاری تا وارد صحن بشی
انقدر همه جا تمیزه که داخل صحن هم با کفش نمیرن...

آه من الفراق...
چند شب بی بوسه خوابیدم ، دهانم تلخ شد
نیستی دختر
مرنج از من
نمیدانی مرا...

#استاد_محمد_سهرابی 🍃
#یا_رقیه_بنت_الحسین

🆔 @Asfall