اگر دستم رسد روزی که انصاف از تو بستانم
قضای عهد ماضی را شبی دستی برافشانم
چنانت دوست میدارم که گر روزی فراق افتد
تو صبر از من توانی کرد و من صبر از تو نتوانم
دلم صد بار میگوید که چشم از فتنه بر هم نه
دگر ره دیده میافتد بر آن بالای فتانم
تو را در بوستان باید که پیش سرو بنشینی
وگرنه باغبان گوید که دیگر سرو ننشانم
رفیقانم سفر کردند هر یاری به اقصایی
خلاف من که بگرفته است دامن در مغیلانم
به دریایی درافتادم که پایانش نمیبینم
کسی را پنجه افکندم که درمانش نمیدانم
فراقم سخت میآید ولیکن صبر میباید
که گر بگریزم از سختی رفیق سستپیمانم
مپرسم دوش چون بودی به تاریکی و تنهایی
شب هجرم چه میپرسی که روز وصل حیرانم
شبان آهسته مینالم مگر دردم نهان ماند
به گوش هر که در عالم رسید آواز پنهانم
دمی با دوست در خلوت به از صد سال در عشرت
من آزادی نمیخواهم که با یوسف به زندانم
من آن مرغ سخندانم که در خاکم رود صورت
هنوز آواز میآید به معنی از گلستانم
#سعدی
پ.ن: به مناسبت روز بزرگداشت استادِ سخن🌱
🆔 @Asfall
قضای عهد ماضی را شبی دستی برافشانم
چنانت دوست میدارم که گر روزی فراق افتد
تو صبر از من توانی کرد و من صبر از تو نتوانم
دلم صد بار میگوید که چشم از فتنه بر هم نه
دگر ره دیده میافتد بر آن بالای فتانم
تو را در بوستان باید که پیش سرو بنشینی
وگرنه باغبان گوید که دیگر سرو ننشانم
رفیقانم سفر کردند هر یاری به اقصایی
خلاف من که بگرفته است دامن در مغیلانم
به دریایی درافتادم که پایانش نمیبینم
کسی را پنجه افکندم که درمانش نمیدانم
فراقم سخت میآید ولیکن صبر میباید
که گر بگریزم از سختی رفیق سستپیمانم
مپرسم دوش چون بودی به تاریکی و تنهایی
شب هجرم چه میپرسی که روز وصل حیرانم
شبان آهسته مینالم مگر دردم نهان ماند
به گوش هر که در عالم رسید آواز پنهانم
دمی با دوست در خلوت به از صد سال در عشرت
من آزادی نمیخواهم که با یوسف به زندانم
من آن مرغ سخندانم که در خاکم رود صورت
هنوز آواز میآید به معنی از گلستانم
#سعدی
پ.ن: به مناسبت روز بزرگداشت استادِ سخن🌱
🆔 @Asfall
Forwarded from محمدرضا حدادپور جهرمی
بخشی از نیروگاه های اتمی اسراییل رفت هوا
Forwarded from محمدرضا حدادپور جهرمی
صبح کارخانه موشک سازی
شب نیروگاه اتمی
شب نیروگاه اتمی
Forwarded from محمدرضا حدادپور جهرمی
خبرنگار اعزامی به اراضی اشغالی
حدادپور جهرمی
اورشلیم
🤣😂🤣😂🤣
حدادپور جهرمی
اورشلیم
🤣😂🤣😂🤣
Forwarded from هوای خوش...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هوای خوش...
#القدس_تنتفض @havakhoshast
www.NetGasht.com
Fardin Khalatbari-www.NetGasht.com
اندیشه بوسه خونین
و روزهای تشنگی و مرگ
مرگ من غمهای سوگواری
روسریهای بدرود ما
کفن ماست
و چون باد در خاکستر میوزد
خون در درههای ژرف میجوشد
و اشکهای آرزومند
در بادبانهای سندباد
از خطاب صدایی سرریز میشود
عشق من به سوی من بازگرد
روسریها از دوری ما آه میکشند
نه آه بدرود را
دیدار شادمانه ما آرزویی است
که در این تبعید پیوسته افزون میشود
بر مرگهای پی در پی اشک مریز
مرا چیزی جز چشمان سیاه تو نیست
روسریهای بدرودمان را
چون یادگاریهای آوازهای عشقمان بر سر مکن
عشق من! در سرزمینمان
زخمی را با آن درمان کن
#محمود_درویش
🪖 @Asfall
و روزهای تشنگی و مرگ
مرگ من غمهای سوگواری
روسریهای بدرود ما
کفن ماست
و چون باد در خاکستر میوزد
خون در درههای ژرف میجوشد
و اشکهای آرزومند
در بادبانهای سندباد
از خطاب صدایی سرریز میشود
عشق من به سوی من بازگرد
روسریها از دوری ما آه میکشند
نه آه بدرود را
دیدار شادمانه ما آرزویی است
که در این تبعید پیوسته افزون میشود
بر مرگهای پی در پی اشک مریز
مرا چیزی جز چشمان سیاه تو نیست
روسریهای بدرودمان را
چون یادگاریهای آوازهای عشقمان بر سر مکن
عشق من! در سرزمینمان
زخمی را با آن درمان کن
#محمود_درویش
🪖 @Asfall
سلام بر تو
که با گذشت یک سال و اندی از ترور جسمت
هنوز هم به دنبال ترور شخصیتت هستند
و چه کسانی که با اظهار فضله ها
و یاوه گویی هایشان،
پرده از باطنِ کثیفِ خود برنداشتند...
سلام بر تو
که هنوز هم از تو و میدانت میهراسند
و سلام بر روحِ حق، که در تو دمیده شد
و چه روبَه صفتانِ زشت خویی
که از ابتدایی ترین روزهای سیاه کمینشان
به دنبال چنگ انداختن بر حق بودند
و زهی خیال باطل!
که حق، رویین تن و فناناپذیر است...✌🏻
🪖 @Asfall
که با گذشت یک سال و اندی از ترور جسمت
هنوز هم به دنبال ترور شخصیتت هستند
و چه کسانی که با اظهار فضله ها
و یاوه گویی هایشان،
پرده از باطنِ کثیفِ خود برنداشتند...
سلام بر تو
که هنوز هم از تو و میدانت میهراسند
و سلام بر روحِ حق، که در تو دمیده شد
و چه روبَه صفتانِ زشت خویی
که از ابتدایی ترین روزهای سیاه کمینشان
به دنبال چنگ انداختن بر حق بودند
و زهی خیال باطل!
که حق، رویین تن و فناناپذیر است...✌🏻
🪖 @Asfall
تلخ باش اما خودت باش این صداقت بهتر است
ترش رویی از دو رویی بی نهایت بهتر است
من تو را بازيچه كردم يا تو من را؟ بگذريم
اين قضاوت بين ما روز قيامت بهتر است
با ترحم از خدا شادی برایم خواستی!
ناسزاى ديگران از اين محبت بهتر است
از پشیمانی نگو انقدر و ناشکری نکن
آن گناهآلودگی از این ندامت بهتر است
بیوفا جان دوستت دارم هنوز اما برو
هر چه از من دورتر باشى برايت بهتر است
#سیدتقی_سیدی
🆔 @Asfall
ترش رویی از دو رویی بی نهایت بهتر است
من تو را بازيچه كردم يا تو من را؟ بگذريم
اين قضاوت بين ما روز قيامت بهتر است
با ترحم از خدا شادی برایم خواستی!
ناسزاى ديگران از اين محبت بهتر است
از پشیمانی نگو انقدر و ناشکری نکن
آن گناهآلودگی از این ندامت بهتر است
بیوفا جان دوستت دارم هنوز اما برو
هر چه از من دورتر باشى برايت بهتر است
#سیدتقی_سیدی
🆔 @Asfall
صلّی الله علیک یا امیرالمومنین(ع)
به جمعیت کفایت کرد امیرالمومنین ما را
پریشانی وداعی کرد زین بحرِ یقین ما را
به ذلت بر زمینش سر نهادیم و ثنا گفتیم
به روز حشر با عزَت برون آرد زمین ما را
غبارِ قبر او با آستین برگیر تا آن بت
کشد بر آستانش در جزا از آستین ما را
تمنا از علی هم صحبتی با اوست خود ورنه
شفاعت می کند پیش از علی ، ام البنین ما را
ز اعماق قرون از بین جمعیت تو را دیدیم
تو هم ای ناز مطلق از همان بالا ببین ما را...
#استاد_محمد_سهرابی
🩸@Asfall
به جمعیت کفایت کرد امیرالمومنین ما را
پریشانی وداعی کرد زین بحرِ یقین ما را
به ذلت بر زمینش سر نهادیم و ثنا گفتیم
به روز حشر با عزَت برون آرد زمین ما را
غبارِ قبر او با آستین برگیر تا آن بت
کشد بر آستانش در جزا از آستین ما را
تمنا از علی هم صحبتی با اوست خود ورنه
شفاعت می کند پیش از علی ، ام البنین ما را
ز اعماق قرون از بین جمعیت تو را دیدیم
تو هم ای ناز مطلق از همان بالا ببین ما را...
#استاد_محمد_سهرابی
🩸@Asfall