اَلسَّلام علیک یا فَخر المُخَدَّرات
پس از حسین، کز او خوب تر تُراب ندیده
چه ها گذشت به زن های آفتاب ندیده...
#استاد_محمد_سهرابی
🆔 @Asfall
پس از حسین، کز او خوب تر تُراب ندیده
چه ها گذشت به زن های آفتاب ندیده...
#استاد_محمد_سهرابی
🆔 @Asfall
Forwarded from استاد علی صفایی حائری (عین صاد)
🔰 تربیت آمریکایی!
🔷🔹 جوانكى را ديدم كه به سبك فلان مجله مى گويد كه من كمبود محبت دارم و كسى را مى خواهم كه به من محبت كند.
و باز به سبك همان مى گفت كه كسى مرا درك نكرده، كسى مرا درك نمى كند!
🔹 خنديدم در حالى كه در درونم طوفانى بود. آرام گفتم برادر تو هنوز ظرفيت خودت را درك نكرده اى.
تو خودت را درك نكرده اى و گرنه محتاج درك ديگران نبودى.
و گفتم: كسى كه با اين همه محبت از خدا، كمبود محبت دارد،
كسى كه محبت خدا او را پر نكرده، ديگر محبت چه كسى او را سرشار مى كند؟!
🔹 بيچاره تو كه درياى محبت را احساس نكرده اى، با قطره هاى به منت آلودهى اين زن و فرزند و پدر و مادر چه مى كنى؟
🔹 ما نمى دانيم كه حرفهامان به كجا مى خورد و همين طور تقليد زده مى گوييم، كمبود محبت داريم. ما كمبود محبت نداريم. ما محبت را نمى شناسيم و جلوههاى گوناگون آن را نمى فهميم.
🔹 خيال مى كنيم مرگ پدر، مريضى مادر، تنهايى و بى كسى و خوارى و ذلت، دليل بر كمبود محبت است.
همينها بزرگترين محبت هاست كه مى سازد، كه بارور مى كند.
مگر آمده ايم كه با پدر بزرگ باشيم و دست مادر را بر صورت خود احساس كنيم. و مگر اين كمبودها خودش سرشار كننده نيست؟
🔷🔹ما هنوز نمى خواهيم از اين تربيت آمريكايى صرف نظر كنيم.
🔹ما نمى خواهيم ارزش عقده ها را بفهميم؛
عقده هايى كه اگر با شناخت و آگاهى تو تركيب شوند و اگر با رهبرى تو هدايت شوند، بزرگترين حركتها را به دنبال مى آورند.
🔹 ما نصف راه را رفته ايم كه سرشاريم، نصف ديگرش را بايد با آگاهى ها و شناخت هايى از خودمان و از دنيا تأمين مى كرديم.
🔹ما خيال مى كنيم كه آمده ايم تا خانه بسازيم، بزمى بسازيم و همين كه خانه مان راخراب مى كنند و بزممان رابه هم مى زنند ناله مى كنيم و بانگ برمى داريم كه مسلمانى نيست، كه خدا نيست.
🔹بى خبر! بى خبر! آنها مى خواهند تو را بسازند
و تو را آورده اند كه بسازند و اين است كه بزمت را مى سوزانند، كه خانه ات را خراب مى كنند، كه محبوب هايت را مى شكنند، كه مگر برخيزى.
🔹خرابت مى كنند، تا آب شوى. ديوارهايت را مى ريزند تا به وسعت برسى.
🔹و اين است كه تو بايد خودت بخواهى و طلب كنى و اگر نخواهى و كردند، شكر كنى و يا لااقل صبر داشته باشى كه بارور شوى،
نه آنكه جزع بزنى و فرياد، كه فرياد خريدارى ندارد و در زير اين گنبد كبود، بازارى ندارد، كه
🔹دنيا با درد همراه است و با غم مخلوط و با رنج پيچيده...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۲۱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
🔷🔹 جوانكى را ديدم كه به سبك فلان مجله مى گويد كه من كمبود محبت دارم و كسى را مى خواهم كه به من محبت كند.
و باز به سبك همان مى گفت كه كسى مرا درك نكرده، كسى مرا درك نمى كند!
🔹 خنديدم در حالى كه در درونم طوفانى بود. آرام گفتم برادر تو هنوز ظرفيت خودت را درك نكرده اى.
تو خودت را درك نكرده اى و گرنه محتاج درك ديگران نبودى.
و گفتم: كسى كه با اين همه محبت از خدا، كمبود محبت دارد،
كسى كه محبت خدا او را پر نكرده، ديگر محبت چه كسى او را سرشار مى كند؟!
🔹 بيچاره تو كه درياى محبت را احساس نكرده اى، با قطره هاى به منت آلودهى اين زن و فرزند و پدر و مادر چه مى كنى؟
🔹 ما نمى دانيم كه حرفهامان به كجا مى خورد و همين طور تقليد زده مى گوييم، كمبود محبت داريم. ما كمبود محبت نداريم. ما محبت را نمى شناسيم و جلوههاى گوناگون آن را نمى فهميم.
🔹 خيال مى كنيم مرگ پدر، مريضى مادر، تنهايى و بى كسى و خوارى و ذلت، دليل بر كمبود محبت است.
همينها بزرگترين محبت هاست كه مى سازد، كه بارور مى كند.
مگر آمده ايم كه با پدر بزرگ باشيم و دست مادر را بر صورت خود احساس كنيم. و مگر اين كمبودها خودش سرشار كننده نيست؟
🔷🔹ما هنوز نمى خواهيم از اين تربيت آمريكايى صرف نظر كنيم.
🔹ما نمى خواهيم ارزش عقده ها را بفهميم؛
عقده هايى كه اگر با شناخت و آگاهى تو تركيب شوند و اگر با رهبرى تو هدايت شوند، بزرگترين حركتها را به دنبال مى آورند.
🔹 ما نصف راه را رفته ايم كه سرشاريم، نصف ديگرش را بايد با آگاهى ها و شناخت هايى از خودمان و از دنيا تأمين مى كرديم.
🔹ما خيال مى كنيم كه آمده ايم تا خانه بسازيم، بزمى بسازيم و همين كه خانه مان راخراب مى كنند و بزممان رابه هم مى زنند ناله مى كنيم و بانگ برمى داريم كه مسلمانى نيست، كه خدا نيست.
🔹بى خبر! بى خبر! آنها مى خواهند تو را بسازند
و تو را آورده اند كه بسازند و اين است كه بزمت را مى سوزانند، كه خانه ات را خراب مى كنند، كه محبوب هايت را مى شكنند، كه مگر برخيزى.
🔹خرابت مى كنند، تا آب شوى. ديوارهايت را مى ريزند تا به وسعت برسى.
🔹و اين است كه تو بايد خودت بخواهى و طلب كنى و اگر نخواهى و كردند، شكر كنى و يا لااقل صبر داشته باشى كه بارور شوى،
نه آنكه جزع بزنى و فرياد، كه فرياد خريدارى ندارد و در زير اين گنبد كبود، بازارى ندارد، كه
🔹دنيا با درد همراه است و با غم مخلوط و با رنج پيچيده...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۲۱
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
قصه شروع میشود از پشتبامها
از سنگها و هلهلهها، انتقامها
این داستان، ز بدر و احد آب میخورد
این کینهای ست کهنه شده در نیامها
چوبِ حراج بر تن یوسف زدند باز
بازار بردگان و شما و غلامها...
این ارث مادریِ شما از مدینه است
یادت که هست فاطمه و احترامها...!
گفتند خارجی به شما، دردِ کعبِ نِی
افزونتر است یا اثرِ این کلامها؟
دیدم که در زیارتِ ناحیه بر شما
مهدی مدام گریه کند صبح و شامها
آمد سرِ پدر به ملاقاتِ طفلِ خود
قِصه به سر رسید از این پشت به بامها
🎨 @roholamin_atelie
🆔 @Asfall
از سنگها و هلهلهها، انتقامها
این داستان، ز بدر و احد آب میخورد
این کینهای ست کهنه شده در نیامها
چوبِ حراج بر تن یوسف زدند باز
بازار بردگان و شما و غلامها...
این ارث مادریِ شما از مدینه است
یادت که هست فاطمه و احترامها...!
گفتند خارجی به شما، دردِ کعبِ نِی
افزونتر است یا اثرِ این کلامها؟
دیدم که در زیارتِ ناحیه بر شما
مهدی مدام گریه کند صبح و شامها
آمد سرِ پدر به ملاقاتِ طفلِ خود
قِصه به سر رسید از این پشت به بامها
🎨 @roholamin_atelie
🆔 @Asfall
اَسفَل 🇮🇷
قصه شروع میشود از پشتبامها از سنگها و هلهلهها، انتقامها این داستان، ز بدر و احد آب میخورد این کینهای ست کهنه شده در نیامها چوبِ حراج بر تن یوسف زدند باز بازار بردگان و شما و غلامها... این ارث مادریِ شما از مدینه است یادت که هست فاطمه و احترامها...!…
پشتِ دروازه ساعات معطّل بودیم
خوب آماده مهمانی مان میکردند...
خوب آماده مهمانی مان میکردند...
این همه
به همه چی و همه کس گیر دادیم
یه بارم به خودمون گیر بدیم
به خدا تو روند آدم شدنمون تاثیر داره...
وگرنه اگه با همین فرمون فکر میکنیم آدمیم یه جای کارمون میلنگه...
#مخاطب_عام
🆔 @Asfall
به همه چی و همه کس گیر دادیم
یه بارم به خودمون گیر بدیم
به خدا تو روند آدم شدنمون تاثیر داره...
وگرنه اگه با همین فرمون فکر میکنیم آدمیم یه جای کارمون میلنگه...
#مخاطب_عام
🆔 @Asfall
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📍رهبر انقلاب: مگر مردم کورند؟!
🔸مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟
نماینده مجلس وقتی اول بار به او حقوق دادند، خجالت کشید حقوق را بگیرد!
اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛
ماشین دولتی یعنی چه؟
اندازه نگه دارید؛ اینها ما را از مردم دور می کند.
🆔 @Asfall
🔸مگر مردم نمیبینند که ما چگونه زندگی میکنیم؟
نماینده مجلس وقتی اول بار به او حقوق دادند، خجالت کشید حقوق را بگیرد!
اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل کارتان بیایید؛
ماشین دولتی یعنی چه؟
اندازه نگه دارید؛ اینها ما را از مردم دور می کند.
🆔 @Asfall
صلی الله علیک یا رقیه بنت الحسین
امروز دختری دمِ ویرانه کج نشست
میخواست تا ادایِ مرا در بیاورد...
#استاد_محمد_سهرابی
🆔 @Asfall
امروز دختری دمِ ویرانه کج نشست
میخواست تا ادایِ مرا در بیاورد...
#استاد_محمد_سهرابی
🆔 @Asfall
قصهی کرب و بلا را دختری تغییر داد
کاخ ها ویرانه شد،
ویرانه اش شد بارگاه...
#سید_حمیدرضا_برقعی
🆔 @Asfall
کاخ ها ویرانه شد،
ویرانه اش شد بارگاه...
#سید_حمیدرضا_برقعی
🆔 @Asfall
Forwarded from FotrosWallpaper | فطرس والپیپر
[ نزدیک شد که فاصله را خاتمه دهد
تا های وُ هوی وُ وِلـوِله را خاتمه دهد
بـا رزمِ خـود مجــٰــادله را خاتمه دهد
یـک ضربه زد که قائـله را خاتمه دهد
گفتند مرحبٰا... چهقَدَر مرتضیٰ علیست ]
#EmamHasanJan
@FotrosWallpaper
تا های وُ هوی وُ وِلـوِله را خاتمه دهد
بـا رزمِ خـود مجــٰــادله را خاتمه دهد
یـک ضربه زد که قائـله را خاتمه دهد
گفتند مرحبٰا... چهقَدَر مرتضیٰ علیست ]
#EmamHasanJan
@FotrosWallpaper