اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
Forwarded from رادیو مرآت 📻 (• عمــٰـاد •)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
° شنیدن و گذشتن از کنار اینجور صداها
زمانی راحته که چیزی به عنوان #وجدان
نداشته باشیم...
° @Mer_aat | #مرآت °
Forwarded from روضه توييت
حسينِ من
ابروى من شكست سر كوچه اى شلوغ
زخـمى سنـگ بـازى اين بچـه هـا شدم
@RozeTwitter #حضرت_زینب
چرا پناهیان؟
سلسله استوری پاسخ به شبهه

#story
@ir_tavabin
ما همان شامِ عروسیت طلاقت دادیم
آی دنیا برو کم سر به سرِ ما بگذار...

#استاد_علی_اکبر_لطیفیان

🆔 @Asfall
Forwarded from مآه
‏از پنجره به پیاده‌رویِ مملو از جمعیّت نگاه کرد.
گفت: می‌بینی، لباس‌هایی هستند که راه می‌روند،
دروغ می‌گویند،
عاشق می‌شوند،
می‌میرند...
کمتر لباسی آن بیرون است که درونش "انسان" وجود داشته باشد.
به‌راستی که این دنیا یک رختکنِ بزرگ است.
•رومن گاری•
اَلسَّلام علیک یا فَخر المُخَدَّرات

پس از حسین، کز او خوب تر تُراب ندیده
چه ها گذشت به زن های آفتاب ندیده...

#استاد_محمد_سهرابی

🆔 @Asfall
آنچه را گنجش تَوهم می‌کنی
زان تَوهم گنج را گم می‌کنی...

#مولانا

🆔 @Asfall
🔰 تربیت آمریکایی!

🔷🔹 جوانكى را ديدم كه به سبك فلان مجله مى‏ گويد كه من كمبود محبت دارم و كسى را مى‏ خواهم كه به من محبت كند.
و باز به سبك همان مى‏ گفت كه كسى مرا درك نكرده، كسى مرا درك نمى‏ كند!

🔹 خنديدم در حالى كه در درونم طوفانى بود. آرام گفتم برادر تو هنوز ظرفيت خودت را درك نكرده‏ اى.
تو خودت را درك نكرده‏ اى و گرنه محتاج درك ديگران نبودى.
و گفتم: كسى كه با اين همه محبت از خدا، كمبود محبت دارد،
كسى كه محبت خدا او را پر نكرده، ديگر محبت چه كسى او را سرشار مى‏ كند؟!

🔹 بيچاره تو كه درياى محبت را احساس نكرده‏ اى، با قطره‏ هاى به منت آلوده‏ى اين زن و فرزند و پدر و مادر چه مى‏ كنى؟

🔹 ما نمى‏ دانيم كه حرف‏هامان به كجا مى‏ خورد و همين طور تقليد زده مى‏ گوييم، كمبود محبت داريم. ما كمبود محبت نداريم. ما محبت را نمى‏ شناسيم و جلوه‏هاى گوناگون آن را نمى‏ فهميم.

🔹 خيال مى‏ كنيم مرگ پدر، مريضى مادر، تنهايى و بى‏ كسى و خوارى و ذلت، دليل بر كمبود محبت است.
همين‏ها بزرگترين محبت‏ هاست كه مى‏ سازد، كه بارور مى‏ كند.
مگر آمده‏ ايم كه با پدر بزرگ باشيم و دست مادر را بر صورت خود احساس كنيم. و مگر اين كمبودها خودش سرشار كننده نيست؟

🔷🔹ما هنوز نمى‏ خواهيم از اين تربيت آمريكايى صرف نظر كنيم.

🔹ما نمى‏ خواهيم ارزش عقده‏ ها را بفهميم؛
عقده‏ هايى كه اگر با شناخت و آگاهى تو تركيب شوند و اگر با رهبرى تو هدايت شوند، بزرگترين حركت‏ها را به دنبال مى‏ آورند.

🔹 ما نصف راه را رفته‏ ايم كه سرشاريم، نصف ديگرش را بايد با آگاهى‏ ها و شناخت‏ هايى از خودمان و از دنيا تأمين مى‏ كرديم.

🔹ما خيال مى‏ كنيم كه آمده‏ ايم تا خانه بسازيم، بزمى بسازيم و همين كه خانه‏ مان راخراب مى‏ كنند و بزممان رابه هم مى‏ زنند ناله مى‏ كنيم و بانگ برمى‏ داريم كه مسلمانى نيست، كه خدا نيست.

🔹بى‏ خبر! بى‏ خبر! آنها مى‏ خواهند تو را بسازند
و تو را آورده‏ اند كه بسازند و اين است كه بزمت را مى‏ سوزانند، كه خانه‏ ات را خراب مى‏ كنند، كه محبوب‏ هايت را مى‏ شكنند، كه مگر برخيزى.

🔹خرابت مى‏ كنند، تا آب شوى. ديوارهايت را مى‏ ريزند تا به وسعت برسى.

🔹و اين است كه تو بايد خودت بخواهى و طلب كنى و اگر نخواهى و كردند، شكر كنى و يا لااقل صبر داشته باشى كه بارور شوى،
نه آنكه جزع بزنى و فرياد، كه فرياد خريدارى ندارد و در زير اين گنبد كبود، بازارى ندارد، كه

🔹دنيا با درد همراه است و با غم مخلوط و با رنج پيچيده‏...

📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط، صفحه ۱۲۱


▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
🌐www.einsad.ir
اَسفَل 🇮🇷
بی خبر!
ما محبت را نمی‌شناسیم...
قصه شروع می‌شود از پشت‌بام‌ها
از سنگ‌ها و هلهله‌ها، انتقام‌ها

این داستان، ز بدر و احد آب می‌خورد
این کینه‌ای ست کهنه شده در نیام‌ها

چوبِ حراج بر تن یوسف زدند باز
بازار بردگان و شما و غلام‌ها...

این ارث مادریِ شما از مدینه است
یادت که هست فاطمه و احترام‌ها...!

گفتند خارجی به شما،‌ دردِ کعبِ نِی
افزون‌تر است یا اثرِ این کلام‌ها؟

دیدم که در زیارتِ ناحیه بر شما
مهدی مدام گریه کند صبح‌ و شام‌ها

آمد سرِ پدر به ملاقاتِ طفلِ خود
قِصه به سر رسید از این پشت به بام‌ها

🎨 @roholamin_atelie

🆔 @Asfall