اَسفَل 🇮🇷
Photo
همزمان که ترامپ ایران را تهدید میکرد، یک پهپاد شناسایی ایرانی (احتمالاً شاهد-۱۲۹، مسلح به موشکهای هدایتشونده) درست بر فراز منطقهای که ناوگروه آمریکایی در آن قرار دارد، در فاصلهای دور از سواحل ایران در حال گشتزنی بود.
👍 @Asfall
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
همانطور که یک نظامی وظیفه دارد در مقابل هر نوع تهدید و تجاوز، با تمام توان و تا پای جان از کشور دفاع کند، یک شهروند وطنپرست هم باید با تمام توانش و با هر ابزار و روشی از نیروی نظامی مدافع کشورش دفاع و حمایت کند؛ نظامی موظف است اگر تمام توانش شلیک تنها یک گلوله باشد، آن را به سمت دشمن شلیک کند، ما هم موظفیم از همان یک گلوله حمایت کنیم.
گفتنِ "نمیشود" و "نمیتوانید" و اظهار شک و ترس نسبت به نیروی نظامی کشور، کاملکننده هجمه و جنگ روانی دشمن علیه نیروی نظامی خودی است.
پیش از اینکه دشمن حمله کند یا بعد از آن به هیچ وجه نباید از حمایت و پشتیبانی مردمی نیروی نظامی دست برداشت.
خدا پشت و پناه همه نیروهای مسلح ایران باشد؛
"و یدالله فوق ایدیهم"
گفتنِ "نمیشود" و "نمیتوانید" و اظهار شک و ترس نسبت به نیروی نظامی کشور، کاملکننده هجمه و جنگ روانی دشمن علیه نیروی نظامی خودی است.
پیش از اینکه دشمن حمله کند یا بعد از آن به هیچ وجه نباید از حمایت و پشتیبانی مردمی نیروی نظامی دست برداشت.
خدا پشت و پناه همه نیروهای مسلح ایران باشد؛
"و یدالله فوق ایدیهم"
Forwarded from حسین قتیب
Forwarded from حاج علیرضا
ما هم با دیدن چنین تصویری حالمان از وضعیت جمهوری اسلامی بههم میخورد؛ چه برسد به جوانی که در دریای شایعات و اخبار جعلی غرق شده و احساساتش هر روز بیشتر تحریک میشود.
در پزشکی، اگر بدون تخصص وارد شوی، جرم مرتکب شدهای. حالا سؤال ساده است:
چطور به کسانی که کمترین درک از رسانه، جامعه و افکار عمومی ندارند اجازه داده میشود پشت تریبون ملی بنشینند و با حرفهای سطحی و غیرمسئولانه، خشم و بیاعتمادی مردم را چند برابر کنند؟
وقتی خودمان با چنین عملکردهایی سرمایه اعتماد را نابود میکنیم، مبارزه با دروغهای رسانههای معاند بیشتر شبیه شوخی میشود تا یک نبرد واقعی.
با وجود این نوع مدیریت رسانهای، هر تلاش برای مقابله با فیکنیوزها از قبل محکوم به شکست است.
مشکل فقط دشمن بیرونی نیست؛
گاهی بزرگترین ضربه را کسانی میزنند که قرار بوده مدافع حقیقت باشند.
در پزشکی، اگر بدون تخصص وارد شوی، جرم مرتکب شدهای. حالا سؤال ساده است:
چطور به کسانی که کمترین درک از رسانه، جامعه و افکار عمومی ندارند اجازه داده میشود پشت تریبون ملی بنشینند و با حرفهای سطحی و غیرمسئولانه، خشم و بیاعتمادی مردم را چند برابر کنند؟
وقتی خودمان با چنین عملکردهایی سرمایه اعتماد را نابود میکنیم، مبارزه با دروغهای رسانههای معاند بیشتر شبیه شوخی میشود تا یک نبرد واقعی.
با وجود این نوع مدیریت رسانهای، هر تلاش برای مقابله با فیکنیوزها از قبل محکوم به شکست است.
مشکل فقط دشمن بیرونی نیست؛
گاهی بزرگترین ضربه را کسانی میزنند که قرار بوده مدافع حقیقت باشند.
Forwarded from جان پناه | سید جعفر حیدری
از ما گفتن… شاید همین که نیمهی شعبان است و دل و دماغی برای خوشی نداریم، بزرگترین دلیل باشد که ادعا کنم جای خالیات دارد آرام آرام تک تک ما را از پا درمیآورد.
Forwarded from جِنـٰابِ حر🕊🇮🇷 (Hamidreza)
اگه حوصله داشتی بخون:
یه زمانی بود
اعلام بیطرفی میکردی
بازم میریختن تو کشورت و غارتت میکردن
یه زمانی بود
صبح بیدار میشدی میدیدی غرب کشورت جنگ شده و بخشی از خاکتو گرفتن و باید بجنگی و آزادش کنی
ولی الان
به قول خودش "ابر قدرت دنیا"
روزهاست که یکی از پیشرفته ترین، مجهزترین و بزرگترین ناوها هواپیمابر دنیا به هدف "ایران" به حرکت در اورده و روزهاست که از ورود به آبهای ایران ترس داره و جلوتر نمیاد!
ناوی که در حالت عادی و بدون درگیری، روزانه حدود 2/5 میلیون دلار هزینه داره برای دولتش!
بعد رییس جمهورشون هم از اون سر دنیا مدام هی میگه میزنیم میزنیم میزنیم...
اینا رو گفتم که بدونید
هرچند ما باید در آمادهباش کامل باشیم، هرچند باید هشیار باشیم، اما ترس؟ ترسیدن ما، چیزیه که اون میخواد بدون جنگ و هزینه و صرفا با رسانه بهش برسه!
یا ما سر خصم را بکوبیم به سنگ
یا او سر ما به دار سازد آونگ
القصّه درین زمانهی پُر نیرنگ
یک کشته به نام، بِه که صد زنده به ننگ!
یا او سر ما به دار سازد آونگ
القصّه درین زمانهی پُر نیرنگ
یک کشته به نام، بِه که صد زنده به ننگ!
فرخی سیستانی
آن زمانی که آمریکا در ویتنام و کره خون به پا کرده بود و جنگ طولانی به راه انداخته بود و هنوز سایه شوک و وحشت حمله اتمی به ژاپن پشت سرش بود و شوروی هستهای هم با ترس و احتیاط با او مقابله میکرد و جنگ سرد ادامه دار شده بود و ترس از آمریکا ذره ذره در حال استحاله و شکست دادن شوروی بود؛
سید روحالله خمینی در راس حاکمیت ایران به آنها گفت:
"ما را نترسانید از اینکه ما نظامی میآوریم، ما نظامیهای شما را اینجا دفنشان میکنیم!"
ورق برگشت، خمینی آمریکاییها را ترسانده بود، با احتیاط نزدیک میشدند، ضربه میخوردند و میرفتند و طعم شنهای طبس را هم چشیدند، تا آنکه در سال ۲۰۲۶ رئیس جمهور نجسشان طبس را به یاد بیاورد و بگوید: "یک فاجعه بود"
او باور قلبی داشت به "ان معی ربی سهیدین"، او توحیدش قوی بود و خدا را خوب میشناخت و میدانست کار از دست انسانها خارج است و همه چیز به دست قادر مطلق است، خمینی تجسم حرف حاج قاسم بود: "هر کس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او میترساند."
سعدیا گر بِکَند سیلِ فنا خانهی عمر
دل قوی دار، که بنیاد بقا محکم از اوست
سید روحالله خمینی در راس حاکمیت ایران به آنها گفت:
"ما را نترسانید از اینکه ما نظامی میآوریم، ما نظامیهای شما را اینجا دفنشان میکنیم!"
ورق برگشت، خمینی آمریکاییها را ترسانده بود، با احتیاط نزدیک میشدند، ضربه میخوردند و میرفتند و طعم شنهای طبس را هم چشیدند، تا آنکه در سال ۲۰۲۶ رئیس جمهور نجسشان طبس را به یاد بیاورد و بگوید: "یک فاجعه بود"
او باور قلبی داشت به "ان معی ربی سهیدین"، او توحیدش قوی بود و خدا را خوب میشناخت و میدانست کار از دست انسانها خارج است و همه چیز به دست قادر مطلق است، خمینی تجسم حرف حاج قاسم بود: "هر کس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او میترساند."
سعدیا گر بِکَند سیلِ فنا خانهی عمر
دل قوی دار، که بنیاد بقا محکم از اوست
نشان "شیر و خورشید" یک نماد ملی ایرانیست که هیچکدام از خاندانهایی که پیشتر بر ایران حکومت کردهاند حق مصادره آن را ندارند، به خصوص خانوادهای که نامی جعلی دارد و تمام طول حیات ذلتبارش را صرف ضربه زدن به ایران کرده و حالا در کنار متجاوزان به وطن ایستاده و دستش به خون بیش از سههزار ایرانی آلوده است.
نمادهای ملی متعلق به ملت و حکومت مرکزی ایراناند.
نمادهای ملی متعلق به ملت و حکومت مرکزی ایراناند.
سلیم از دامن هرکس کشیده دستِ خود اکنون
ز شاهان جهان، امّید بر شاه نجف دارد
ز شاهان جهان، امّید بر شاه نجف دارد
سلیم طهرانی
آوای ایران
Majid Entezami
🎼 ترانۀ «آوای ایران»
(براساس نغمۀ موسیقی عنوانبندیهای آغازین و پایانی فیلم سینمایی «ترن»)
آهنگساز: مجید انتظامی
ترانهسرا: ساعد باقری
خوانندگان: حمیدرضا حامی و گروه همسرایان
👍 @Asfall
(براساس نغمۀ موسیقی عنوانبندیهای آغازین و پایانی فیلم سینمایی «ترن»)
آهنگساز: مجید انتظامی
ترانهسرا: ساعد باقری
خوانندگان: حمیدرضا حامی و گروه همسرایان
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
اَسفَل 🇮🇷
Mohammadreza Shajarian – Tasnife Az Khoone Javanan
تصنیف زیبا و دوستداشتنی "از خون جوانان وطن لاله دمیده" را عارف قزوینی نوشت؛
به دستور رضاخان، دیوان اشعارش توقیف شد و از برگزاری کنسرت و آوازخوانی و حتی نوشتن اشعار سیاسی منع شد.
عارف بعدها به همدان تبعید(احتمالا خودخواسته) شد و در ۱۳۱۲ در همدان با فقر و بیماری درگذشت.
امروز تصنیف "از خون جوانان وطن لاله دمیده" را برای طرفداری از پهلوی میخوانند در حالیکه این شعر دقیقا در ضدیت با پهلوی نوشته شده بود.
در سال ۱۳۵۸ استاد محمدرضا شجریان آن را برای شهدای انقلاب بازخوانی کرد.
به دستور رضاخان، دیوان اشعارش توقیف شد و از برگزاری کنسرت و آوازخوانی و حتی نوشتن اشعار سیاسی منع شد.
عارف بعدها به همدان تبعید(احتمالا خودخواسته) شد و در ۱۳۱۲ در همدان با فقر و بیماری درگذشت.
امروز تصنیف "از خون جوانان وطن لاله دمیده" را برای طرفداری از پهلوی میخوانند در حالیکه این شعر دقیقا در ضدیت با پهلوی نوشته شده بود.
در سال ۱۳۵۸ استاد محمدرضا شجریان آن را برای شهدای انقلاب بازخوانی کرد.
اَسفَل 🇮🇷
Photo
میرزاده عشقی، شاعر و روزنامهنگاری بود که به دلیل نوشتن اشعار سیاسی علیه سلطنت رضاخان، در ۱۲ تیر ۱۳۰۳ به دستور شخص وی در حیاط خانهاش با شلیک گلوله دو فرد که اصطلاحا مامور مخفی دولت بودند زخمی شد، همسایههای او با صدای فریاد میرزاده به حیاط خانهاش آمدند اما او از خونریزی مُرد.
برای شناخت میرزاده کتاب "ماه غمگین، ماه سرخ" نوشته رضا جولایی را بخوانید.
برای شناخت میرزاده کتاب "ماه غمگین، ماه سرخ" نوشته رضا جولایی را بخوانید.