اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
كاش مى شد كه حرف هايم را
روبروى تو ، مو به مو بزنم
تا كه آزرده خاطرت نكنم
باز بايد به شعر رو بزنم

شعر ، دنياى كوچكى كه در آن
تو براى هميشه مال منى
من ، جواب سكوت مبهم تو
و تو زيبا ترين سوال منى

وهم زيباى من سلام ، كمى
بنشين باز پاى صحبت من
بنشين دردِ دل كنم با تو
حامى روزهاى غربت من

بنشين ، شعر تازه دم كردم
باز هم تشنه ى شنيدن باش
روى يك قله رو به آغوشم
باش و آماده ى پريدن باش

تو در آغوش من ؟ چه رويايى
حيف در شعر واقعيت نيست
عاقبت در مجاز مى ميرم
بودنت حيف بى نهايت نيست

در كنار منى و تصويرت
در دل استكان نمى افتد
چاي خود را بنوش عزيز دلم
حرف من از دهان نمى افتد

همه من براى تو ، تو بخند
تركمنچاى عهد ننگينيست
عاه از سرزمين رفته ، دلم
عاه با عين آه سنگينى است

ضربه اى سخت زد به احساسم
عشق ، با اينكه حسن نيت داشت
رفتى و بعد رفتنت گفتم
آه پس مرگ هم حقيقت داشت

عشق يك واژه است بعد از تو
خانه ام از سكوت لبريز است
تو مبادا به فكر من باشى
فكر كردن به من غم انگيز است

خوب شد نيستى ببينى كه
دوست دارت هنوز هم تنهاست
او كه تكرار مى كند با خود
اشك ، تنها سلاح بى كس هاست

مرد هايى كه خوب مى بينند
مثل من از بقيه پير ترند
خاطره هاى كمترى دارند
مرد هايى كه سر به زير ترند

وهم من ، بيش از اين نمى خواهم
علت بغض و هق هق ات باشم
تو براى خودت كسى هستى
من نبايد كه عاشقت باشم

گرچه لبخند ميزنى ، بر عكس
سرد و بى اشتياق مى افتى
لنگ پيچيدگيست فعلِ شدن
ساده باش ، اتفاق مى افتى

‏囧
#سید_تقی_سیدی
🆔 @Asfall
Forwarded from خداحافظ رفیق
مستندی می دیدم از آزادی اسرای در بند رژیم بعث آن زمانی که وارد وطن می شوند و سر از پا نمی شناسند ، تا نیمه های بدن از پنجره های اتوبوس خودشان را بیرون کشیده اند و با چه ذوق و شوقی به کسانی که به استقبالشان آمده اند دست تکان می دهند ، در چهره هایشان شکستگی موج می زند اما خنده ای پهن تمام صورتشان را تحت الشعاع قرار می دهد که خستگیه اسارت را ، با لذت رهایی آغشته می کند ...
.
هنگامی زیباتر است که اتوبوس ها می ایستند ، اسرایی که حال دگر آزادگان می نامندشان ، از در و پنجره به بیرون روان می شوند، زانو هایشان در هم می شِکَند ، بر روی خاک می افتند خاک وطن را می بوسند و می بویند ، بعضی روی خاک دراز کشیده اند و دستهایشان به طرفین باز است و خاک وطن را در آغوش کشیده اند و مرواریدهای اشکشان بر روی خاک به یادگار جاری می شود ...
.
حال و هوای رهایی از بند ، چه زیباست ...
آنکه در بند است فقط می داند ،
رهایی یعنی چه ..!

پیامبر جانمان(ص) :
اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِن
دنيا زندان مومن است .

- خودمانیم
قبر را می توانیم
همینقدر عاشقانه
در آغوش بکشیم؟!
و خنده کنان
آواز رهایی از بند ،
سر دهیم؟!

#مسافرها_بار_سفر_بسته_اید؟!
@khodahafez_refigh
حقیقتا کاش میشد درِ دلمون رو گِل بگیریم...
🆔 @Asfall
بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم...؟!
《من تلخیِ برخوردِ صادقانه را به شیرینیِ برخوردِ منافقانه ترجیح میدهم.》

#دکتر_سید_محمد_بهشتی🍃
🆔 @Asfall
میگفت دنیا وفا نداره ها
ما خر بودیم نمیفهمیدیم
یعنی بدجور وفا نداره هاااا
بدددجور
#پیام_ناشناس
📩 پیغام جدید از *:

شما که انقد پوکرفیسی ناراحتم میشی؟!
@dar2delkon
--------------------
↩️ جواب بده:

یه روز یکی بهم گفت تو خیلی رمانتیکی
دنیا جایِ آدمایِ رمانتیک نیست...

پوکرفیس نباشیم چیکار کنیم؟؟؟؟
🆔 @Asfall
•|میان سجده لگد خورد غیرٺ سحرم

ڪسےڪہ میزندم بغض مرٺضی (ع) دارد|•

#غریب
#شیخ‌الائــمــہ
🆔 @Asfall
میدونین که این آهنگارو کیا میخونن و براشون سینه چاک میدن؟!
همونایی که ادعایِ آریاییِ اصیل بودنشون گوشِ دنیا رو کَر کرده...
اونوقت همونا دارن گند میزنن به زبانِ اصیلِ آریایی!!
#چیپ
ما که دل کَندیم از او دیگر چه فرقی میکند؟!
با سگانِ زرد باشد یا شغالانِ سیاه

🆔 @Asfall
بیچارگیِ ما در این است که
میخواهیم از استدلال و اشراق و عرفان و شریعت و طریقت ، به خدا برسیم.
اینها شما را جز به خودشان نمیرسانند!
و این است که پس از یک عمر جز خستگی ، جز غرور ، جز نِخوَت و نمایش حاصلی نداریم.
《آنچه ما را به او میرساند عبودیت است و اطاعت.》

#استاد_صفایی🍃
اینجا آشویتزه...
بهتره ندونید چیه و کجاس!
فقط از همین فوکوسِ باران خورده‌ی ابریش لذت ببرید👌🏻🍃
بسیار تامل برانگیز👌🏻
یادشون گرامی🌹

🆔 @Asfall
در بومِ او که از فِیض ، هر آه یک قلم موست
من تا به یاد دارم ، مِنّت کشیده بودم...

#محمد_سهرابی
🆔 @Asfall
عجیبه که یادم اومد دقیقا ۶ ماه پیش این موقع برای چی بیدار بودم؟!
با این تفاوت که اون موقع حواسم به ساعت نبود و یه لحظه میدیدم ۴ یا ۵ صبحه
اما الان متوجه گذر زمان هستم ، دقیقِ دقیق

آن کجا و این کجا...
#استاد_صفایی 🍃
رحمت الله علیه
یه فاتحه هم براشون بخونید

🆔 @Asfall
ما آدما پشتِ احساساتمون مخفی میشیم
تا گناهامون رو توجیه کنیم!!😊