اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
رهبر انقلاب:‌
یک نفری برای من نقل می‌کرد، می‌گفت رفته بودیم یونان؛ ما را به مراکز گردشگری گوناگون می‌بردند و آن‌ها را به ما نشان می‌دادند؛ از جمله به نقطه‌ای بردند، گفتند اینجا همان‌جایی است که سپاهیان ایرانی آمدند اینجا، از ما شکست خوردند.

مردم را به یک بیابان خالی می‌برند و نشان می‌دهند که اینجا آنجایی است که ایرانی‌ها در آن دوره لشکرکشی کردند و در اینجا شکست خوردند؛ یک فضای خالی را نشان می‌دهند، یک مدعای تاریخی را با یک فضای خالی اثبات می‌کنند.
خوب، اینجا نزدیکی کازرون، مجسمه‌ی والرین است، امپراتور روم، که زانو زده در مقابل پادشاه ایران، خیلی خوب، اینجا را بروید نشان بدهید؛ این به آن در!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷
اَسفَل 🇮🇷
رهبر انقلاب:‌ یک نفری برای من نقل می‌کرد، می‌گفت رفته بودیم یونان؛ ما را به مراکز گردشگری گوناگون می‌بردند و آن‌ها را به ما نشان می‌دادند؛ از جمله به نقطه‌ای بردند، گفتند اینجا همان‌جایی است که سپاهیان ایرانی آمدند اینجا، از ما شکست خوردند. مردم را به یک…
مسئله اصلا روم یا یونان نیست!
منظور اینه که وقتی غربی‌ها در تورهای گردشگری انقدر اصرار دارند معدود شکست‌های تاریخی ایران رو به رخ بکشند، وظیفه تورهای گردشگری ما هم اینه که پیروزی‌های بزرگ و گسترده‌ تاریخی ایران رو تبلیغ کنند، و پروپاگاندای ضدایرانی رو خنثی کنند.
مسئله اینه که اون‌ها از هیچ، بیشترین استفاده رو می‌کنن و دشت‌های خالی رو نشون میدن و تاریخشون رو تبلیغ می‌کنند، ولی ما با سند و مدرک محکم و سنگ‌نگاره و کتیبه و... هیچ‌ تبلیغی نکردیم!
جذام داشتند و مردم تا آن‌ها را می‌دیدند، فرار می‌کردند، هیچکس حاضر نبود حتی کلامی با آن‌ها سخن بگوید، به همین علت جذامیانِ دلشکسته‌ی مدینه فقط با یکدیگر رفت‌وآمد می‌کردند.
یک روز، هنگامی که دور هم نشسته بودند و غذا می‌خوردند، امام حسن از آنجا عبور کرد‌، با شرمندگی رو به امام کردند و گفتند: اى پسر رسول خدا تو بیا و با ما هم‌غذا شو؛ امام ایستاد، لبخندى زد و فرمود: «از محبت شما ممنونم، من روزه دارم، اگر روزه نبودم حتما همسفره‌تان می‌شدم اما از شما تقاضا می‌کنم شما مهمان من باشید»
چند روز گذشت و مهمانان، طبق وعده‌ی قبلی از راه رسیدند، امام پیش از رسیدنشان دستور داده بود تا غذایی بسیار عالی و مطبوع پخته شود و سفره‌ای محترمانه برایشان پهن نمایند. مهمانان، مشغول غذا شدند درحالیکه امام کنارشان نشسته بود،
حضرت مجتبی با دستان خود لقمه در دهان جذامیان و فقرا می‌گذاشتند.
و گفت: به درستی که حق تعالی معامله‌ای که با بندگان در آخرت خواهد کرد، به اندازهٔ آن بود که بندگان در اول با او کرده باشند!

- ذکر جنید بغدادی، تذکره‌الاولیا | عطار نیشابوری
در مدح حماقت سیستماتیک همین رو بگم که یه تیم یه ماهه دارن به معنای واقعی کلمه «شبانه روزی» برای بهتر برگزار شدن یه اتفاق وقت میذارن و از کار و زندگیشون زدن بعد اون‌وقت تمام دغدغه‌ و همکاری مجموعه‌ی مربوطه چی باشه خوبه؟
این‌که امکانات حداقلی آدما رو فراهم کنه؟ یا مثلاً بهشون کمک کنه تا گیر نیازهای اولیه‌ی یک کار شبانه-روزی نباشن؟ یا مثلاً امنیت روانیشون رو تامین کنن؟ هه! نه بابا!
تمام دغدغه‌ و نگرانی اون آدمایی که دارن وقت میذارن باید این باشه که چهارتا آدمی که پایین ساختمون به عنوان «حراست» حضور دارن، باهاشون سر ساعت ورود و خروج برای خریدن دوتا بیسکوییت و یه قرار کاری دعوا نکنن.
بعد شما بگو چرا مجموعه‌های فرهنگی انقدر فشلن.
چون اساسا نگاهشون به کار، فعالیت «کارمندیه»
کارمند کسیه که ساعت ۸ صبح میاد و ساعت ۱۶ می‌ره. خیلی بخواد حال بده تا پنج میمونه دو تا لیوان چایی بیشتر میخوره و بعد می‌ره.
بعد خب معلومه با این نگاه، تو نمیفهمی که وقتی یه اتفاقی قراره در سطح ملی رقم بخوره رفتار مجموعه‌ات هم باید حرفه‌ای باشه نه بدوی‌.
نقل است که یکبار رنجور شد، گفت: اللهم اشفنی!
هاتفی آواز داد که: ای جنید میان بنده و خدای چه کار داری؟ تو در میان میای و بدانچه فرموده‌اند مشغول باش و بر آنچه مبتلا کرده‌اند صبر کن، تو را به اختیار چه کار؟

- ذکر جنید بغدادی، تذکره‌الاولیا | عطار نیشابوری
- همه چیز در یک لحظه نابود می‌شود.
و گفت: محبت درست نشود مگر در میان دو تن، که یکی دیگری را گوید: ای من!

- ذکر جنید بغدادی، تذکره‌الاولیا | عطار نیشابوری
مباش غرّه اگر یک دو غنچه روییدی
به ارزنی نمی‌ارزی، مگر بهار شوی!

- علیرضا نورعلیپور
ماجرای نهم ربیع الاول هم جالبه.
در حالی که علمای بزرگی مثل علامه حلی، شیخ کفعمی و سید بن طاووس و بسیاری از تاریخ‌نگاران معتقدند که مرگ عمر بن خطّاب در ۲۶ ذی‌الحجه اتفاق افتاده، شیخ صدوق در روایتی که بقول اهل فن، خبر واحد هست، نقل مرگ عمر رو در نهم ربیع مطرح کرده.

این نظریه طرفداران بزرگی نداره الا علامه مجلسی، ولی در عوض مخالفان زیادی داره که هم به حدیث «رُفع القلم» و هم به سایر روایات فضیلت این روز ایراد گرفتن؛ الا اینکه بقول ابن طاووس معتقد باشیم بزرگداشت این روز برای آغاز امامت و ولایت حضرت حجت بوده باشه.

نکته دیگه هم در خصوص نیت این اقدامه که هیچکس نیت الهی برای کار ابولولو ذکر نکرده. پس هر چند که نتیجه‌ی کار باعث خوشحالی شیعیان هست ولی بزرگداشت فردی که نه خودش مسلمان بوده و نه نیتش الهی، با منطق همخوانی نداره.

القصه که جشن گرفتن نهم ربیع الان محل اختلاف بین عمومی شده که اغلب هم بدون بررسی و صرفا جهت پیروی از آن چیزی که دوست دارن و میل‌شون می‌کشه هر کدوم به سمتی متمایل هستند.

و خداوند بهترین هدایت کننده است...
گفتند: هیچ چیز فاضل‌تر از گریستن هست؟
گفت: گریستن بر گریستن.

- ذکر جنید بغدادی، تذکره‌الاولیا | عطار نیشابوری
غزل گفتن نمی‌ارزيد دشنامش به تحسينش
بگو ای دوست بخشيدم دعايش را به نفرينش!

بدا قومی كه با "جهل و جمالش" فخر بفروشد
بدا اسبی كه مغرورش كند زيبایی "زينش"

غلط می‌گيرد از طرز اداي "ضاد" ضالينم
همان شيخی كه می‌بينم هزاران رخنه در دينش

نخواهد ديد لطف بی‌شمارم را و غير از اين
نبايد انتظاری داشت از آن چشم كم‌بينش

جهان گشته‌ست و حالا كودكی بی‌دست و پا دارد
به ما درس تكامل می‌دهد، می‌سوزم از اينش!

- حسین زحمت‌کش
گفتند: بنده کیست؟
گفت: آنکه از بندگی کسان دیگر آزاد بود.

- ذکر جنید بغدادی، تذکره‌الاولیا | عطار نیشابوری
من در حال دیدن فرندز:
طرفداران اپل وقتی یه مَک که قدرتش به اندازه یه ps4 هست رو به قیمت یه تویوتا می خرن :)))))
مه فشاند نور و سگ عوعو کند!
هر کس از این دنیا رفت سود کرد،
ما داریم ضرر می‌کنیم اینجا.