اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
Forwarded from حسن مجیدیان (حا.میم)
چرا مردم را شکنجه می‌کنند؟

🔸️پندار برخی این است که آنچه این ایام بر مردم ما می‌گذرد، محصول بی‌تدبیری است. اما یک نظر دیگر وجود دارد که می‌گوید فجایع اجتماعی، می‌تواند محصول تدبیر باشد.
🔹️نائومی کلاین در شاهکار خود، کتاب "دکترین شوک"، به خوبی اثبات می‌کند که طراحی شکنجه‌های اجتماعی، ابزار شناخته شده لیبرال‌هاست که از طریق آن، به دنبال دست کشیدن مردم از باورهایشان و تن دادن آنها به نسخه‌های کذایی این جریان هستند. اگر طرح مباحثی نظیر مذاکره و رفراندوم را با فجایعی نظیر افزایش قیمت بنزین جمع بزنیم، سخنان کلاین ملموس‌تر می‌شود.
🔹️کلاین می نویسد: "طبق یکی از کتاب‌های راهنمای سازمان سیا، هدف از شکنجه، ایجاد نوعی توفان شدید ذهنی است: پس از شکنجه، زندانی به قدری از نظر روانی به قهقرا رفته و وحشت زده است که دیگر قادر نیست منطقی فکر کند یا حافظ منافع خود باشد. تحت تأثیر چنین شوکی، بیشتر زندانیان آنچه را که بازجویانشان می خواهند در اختیار آنان قرار میدهند- به ویژه اطلاعات، اقرار، و رویگردانی از باورهای پیشین‌شان را.
در جریان شکنجه، فاصله زمانی فوق العاده کوتاهی وجود دارد که در آن، فرد زندانی دچار نوعی حالت تعلیق بین زندگی و مرگ می شود و شخصیت شکل گرفته و فرهیخته‌اش، فرو می‌ریزد... در این حالت، هم دنیای آشنا برای فرد شکنجه شده و هم جایگاه خود وی در آن دنیا، متلاشی می‌شود. بازجوی مجرب این حالت را هنگام ظهور آن خوب می شناسد و می داند که منبع اطلاعاتی مقاوم در آن لحظه، در مقایسه با پیش از تجربه شوک، بسیار پذیرای سازش است و احتمال تسلیم و تبعیتش خیلی بیشتر شده است. و این لحظه‌ای ست که شکنجه گر بی صبرانه منتظرش بوده است.
🔹️دکترین شوک نیز دقیقا همین روند را تقلید و تکرار می‌کند و سعی دارد در مقیاسی کلان و اجتماعی، به همان چیزی دست یابد که شگردهای شکنجه گران در سلول بازجویی، تک تک، بر سر افراد می آورد.
🔹️دکترین شوک اینگونه عمل می‌کند: در اثر فاجعه اصلی (مثلا فروپاشی بازار)، یک حالت شوک همگانی بر تمام جمعیت مستولی می شود. درست همان گونه که موزیک کرکننده و ضربات درون سلول بازجویی، زندانی را سست می کند و به راه می‌آورد، فجایع اجتماعی نیز در خدمت سست کردن و به راه آوردن کل جامعه قرار می‌گیرد. درست مثل زندانی وحشت زده ای که نام رفقایش را لو می دهد و از باورهایش رویگردان می شود، جوامع شوکه شده نیز غالبا از چیزهایی که در حالت عادی سرسختانه از آنها محافظت می کردند دست بر می دارند".
🔹️لیبرال‌ها یقین دارند آن "لوح سپید نانوشته"ای را که در آرزویش هستند تا آنچه می‌خواهند رویش بنویسند، فقط گسستی بزرگ می‌تواند برای آنها ایجاد کند.
🔹️آیا مردم ایران توسط لیبرال‌ها برای دست برداشتن از انقلاب‌شان شکنجه می‌شوند؟
@syjebraily
کسانی که به اجبار
می کوشند تا جذاب باشند
بیشتر از همیشه نفرت انگیز
به نظر می رسند!
جذابیت در ذات انسان هاست...

✍🏻 جبران‌خلیل‌جبران

🆔 @Asfall
اَسفَل 🇮🇷
Video message
باران به آسمانِ خودش بازگشت و من
بر عکس سویِ خانه اول قدم زدم

دیدم جهان بدونِ تو اصلا قشنگ نیست!
دیدم تو نیستی و...
به دنیا نیامدم

#ساجده_جبارپور

🆔 @Asfall
Forwarded from || یا شهید ||
#پیشنهاد_کتاب۲ 📖
📚 کتابِ نخل و نارنج
🖊 وحید یامین‌پور
🖨 انتشارات جمکران
🔍 روایت داستانی زندگی و زمانه شیخ اعظم حضرتِ آقا مرتضی انصاری(ره)

@ya_shahid18
#صلی_الله_علیک_یا_امیرالمومنین

ز اعماقِ قرون از بینِ جمعیت تو را دیدیم
تو هم ای نازِ مطلق ، از همان بالا ببین مارا...

مولا مولا مولا...🍇

🆔 @Asfall
باور داشته باش که داری تو لجن زندگی میکنی؛
و باید بجنگی ،
تا نجات پیدا کنی...

#جهاد_اکبر

🆔 @Asfall
Forwarded from || یا شهید ||
شفّاف مي‏گويم: براي اينکه در زمان غيبت امام زمان ارواحنا له فداه ، يک سري شبهات در شما اثر نکند، دستور اين است. سند روايت هم خيلي خوب است. پس هر روز بگوييد:

«يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ‏ الْقُلُوبِ‏ ثَبِّتْ‏ قَلْبِي‏ عَلَى‏ دِينِکَ» دو سه ثانيه هم بيشتر طول نمي‏کشد. لذا اين‏ را هر روز بخوانيد تا دلتان به امام زمان(عج) قرص شود.
آیت الله آقا مجتبی تهرانی (ره)
@ya_shahid18
سرنوشتِ سربازان خمینی جز شهادت نیست...

آه...

#شهید_قاسم_سلیمانی❤️

🆔 @Asfall
به ستاره ها
به باران
برسان سلامِ مارا...

#شهید_قاسم_سلیمانی❤️

🆔 @Asfall
خونِ عُشّاق پایِ این عَلم است
جان همیشه ضمانتِ قسم است
گرچه دور از حرم شهید شده
حاج قاسم مدافع حرم است

✍🏻 شعر برادر عزیزم عرفان جانِ ابوالحسنی🌹

#شهید_قاسم_سلیمانی❤️

🆔 @Asfall
بمیرد
بمیرد
دلی که بترسد...

🆔 @Asfall
Forwarded from شهید جمهور
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 لحظاتی از حضور سپهبد سلیمانی در ضیافت لبنان با حضور سید حسن نصرالله و حاج عماد

@Solemani_media
Forwarded from عقیق
♦️دستور رهبر انقلاب بعد از اطلاع از خطای انسانی/صادقانه و صریح با مردم مطرح کنید

🔹پس از سقوط هواپیمای مسافربری بلافاصله تحقیقات در مورد چگونگی این رویداد در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اتفاق، با محرز شدن خطای انسانی برای فرماندهان ارشد نظامی کشور، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در جریان موضوع قرار می گیرند.
🔹رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌ و تاکید می کنند به محض اتمام بررسی در جلسه شورای عالی امنیت، اصل حادثه و نتایج بررسی‌ها، صریح و صادقانه از سوی نهادهای ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.
🔹در پی دستور رهبر انقلاب جلسه شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (جمعه ۲۰ دی ماه) با حضور اعضا تشکیل شده و بیانیه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح و پیام رئیس جمهور خطاب به ملت ایران بخشی از نتایج این جلسه بوده است.

کانال عقیق
@aghigh_ir
امشب
دلم گرفته...
بدجور گرفته...
در این ۱۹ سال و ۶ ماهی که از خدا عمر گرفتم و خیلی مشتاقم همین روزها ختم به شهادت شود، یادم نمی آید شبی انقدر دلم گرفته بوده باشد...
دلی دارم نازک که هرشب از اتفاقی می گیرد،
و امشب سخت از بی انصافی گرفته و رها نمی کند...
و چقدر قلبم می سوزد وقتی تاریخ میخوانم و جملات معروفی ناخودآگاه به ذهنم خطور می کند که:
و چه خونِ دل ها خورد علی از دستِ...
و مولایم را به یاد می آورم که انقدر بینِ مردمی بی انصاف غریب بود که حتی جواب سلامش را هم نمی دادند...
و یادم می آید که چقدر معاویه در تخریب چهره او نزد مردم دقیق و موفق بود و البته چقدر مردم مثل همیشه احمق بودند...
و چه خونِ دل ها خورد علی از دستِ...
و باز هم می سوزم که مولایم چه گوهر گرانبهایی بود ولی قربانی ساده لوحی مردمش شد و دم نزد و لقبش "شیرخدا" و "فاتح خیبر" بود اما شب ها تا کمر در چاهی خم می شد و درد دل می کرد...
چه گوهر گرانبها و تکرار نشدنی بود اما قربانی بی انصافی ها شد.
و چه خونِ دل ها خورد علی از دستِ...
و چه مظلومانه سحرگاهان به بهانه عدالتخواهی او را به شهادت رساندند و افتخار کردند که امت را نجات داده اند!!!
به راستی که انگار معجزه بود زنده ماندن پدرم امیرالمومین بعد از آن همه توهین و تحقیر و افترا های پی در پی...
خیالی نیست، بهتر است بقیه درددل ها را برای همان چاه ها بگذارم که با این غم آشنا ترند
راستی
این حرف ها را جایی نزنید
مردم خوششان نمی آید...

#سروش_نظری
فَاستَقِم كَما أُمِرت
فَاستَقِم كَما أُمِرت
فَاستَقِم كَما أُمِرت
فَاستَقِم كَما أُمِرت
فَاستَقِم كَما أُمِرت
پوستت کنده میشه تو این راه اما: فَاستَقِم كَما أُمِرت...

داداشِ من این راه هزینه داره، اگه اون اول هزینه دادن برامون دشوار بوده نباید قبول میکردیم!!!

🆔 @Asfall
آقا
میگم نکنه از خون اینا لاله نمی رویه؟!
بسم الله دیگه
از سایت هلال احمر اقدام کنید👇🏻
Rcs.ir

#نشر_حداکثری

🆔 @Asfall