اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
چون اوحدی بنالد، گویی که: صبر می‌کن
مشتاقی و صبوری از حد گذشت یارا!

- اوحدی
اوحدی، عاشق اویی، ز سر جان برخیز
ورنه بنشین، که من این کار به سر خواهم کرد

- اوحدی
اوحدی دوش مرا گفت: بکن چارهٔ خویش
چاره آن است که: ناچار بگریم ز غمت

- اوحدی
گفتم: شبی خیال تو نزدیک من رسید؟
گفت: اوحدی، به خواب توان دیدن این خیال

- اوحدی
جز یک شراب هر دو نخوردیم، پس چرا
چشم تو مست گشت و دل اوحدی خراب؟

- اوحدی
دیگران را بار دادی چون کلیم
اوحدی را در کلام انداختی!

- اوحدی
صرفا چون اوحدی در کلام افتاده.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
و به خال کنج لبت سلام
که نشسته با چه ملاحتی!

- قاسم صرافان

🩸@Asfall
مثلِ کرمی که انگیزه تو سینه‌ش سوخت
شد عاشق تاریکیش و تو پیله‌ش موند!
Forwarded from Saved Messages
بخشی از پریشانیِ تو ناشی از یک خشم مدفون است. چیزی در تو هست، نوعی ترس و کم‌رویی، که اجازه‌ی ابرازِ خشمت را نمی‌دهد. به جای آن به فروتنی‌ات می‌نازی؛ نوعی پاکدامنی اجباری برای خود پدید آورده‌ای.
احساسات را در عمق مدفون می‌کنی و چون دیگر خشمی را تجربه نمی‌کنی، تصور می‌کنی یک قدیسی.
فرو خوردن خشم، انسان را بیمار می‌کند.

📚وقتی نیچه گریست.
کدومش بدتره؟
زندگی کردن مثل یه هیولا،
یا مردن مثل یه آدم خوب؟

🎞 Shutter island 2010
جهان به مجلسِ مستانِ بی خرد مانَد
که در شکنجه بُود هر کسی که هشیار است!

- صائب تبریزی
کجایی زمستان که یادت به خیر :))))
- The fall of paris
خیلی فاخرش کردم.
نداده‌ایم به دستی به غیر دست تو دست
"بلی" به عشق تو گفتیم در جواب الست
علی تو هستی و بالاتری ز هرچه که هست
اگر نبود کلامِ تو که: "مرا نپرست"

به طوف کعبه دمی را تلف نمی‌کردم
چه سجده ها که به سوی نجف نمی‌کردم!

- مهدی امامی