اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
صبحِ علی‌الطلوع، گدا بر تو می‌گذشت
نزدیک ظهر بود که عالیجناب شد!
ممکنه بابای یکی بهش نون حلال داده باشه ولی طرف «حروم‌لقمه» باشه.
چون اوحدی بنالد، گویی که: صبر می‌کن
مشتاقی و صبوری از حد گذشت یارا!

- اوحدی
اوحدی، عاشق اویی، ز سر جان برخیز
ورنه بنشین، که من این کار به سر خواهم کرد

- اوحدی
اوحدی دوش مرا گفت: بکن چارهٔ خویش
چاره آن است که: ناچار بگریم ز غمت

- اوحدی
گفتم: شبی خیال تو نزدیک من رسید؟
گفت: اوحدی، به خواب توان دیدن این خیال

- اوحدی
جز یک شراب هر دو نخوردیم، پس چرا
چشم تو مست گشت و دل اوحدی خراب؟

- اوحدی
دیگران را بار دادی چون کلیم
اوحدی را در کلام انداختی!

- اوحدی
صرفا چون اوحدی در کلام افتاده.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
و به خال کنج لبت سلام
که نشسته با چه ملاحتی!

- قاسم صرافان

🩸@Asfall
مثلِ کرمی که انگیزه تو سینه‌ش سوخت
شد عاشق تاریکیش و تو پیله‌ش موند!
Forwarded from Saved Messages
بخشی از پریشانیِ تو ناشی از یک خشم مدفون است. چیزی در تو هست، نوعی ترس و کم‌رویی، که اجازه‌ی ابرازِ خشمت را نمی‌دهد. به جای آن به فروتنی‌ات می‌نازی؛ نوعی پاکدامنی اجباری برای خود پدید آورده‌ای.
احساسات را در عمق مدفون می‌کنی و چون دیگر خشمی را تجربه نمی‌کنی، تصور می‌کنی یک قدیسی.
فرو خوردن خشم، انسان را بیمار می‌کند.

📚وقتی نیچه گریست.
کدومش بدتره؟
زندگی کردن مثل یه هیولا،
یا مردن مثل یه آدم خوب؟

🎞 Shutter island 2010
جهان به مجلسِ مستانِ بی خرد مانَد
که در شکنجه بُود هر کسی که هشیار است!

- صائب تبریزی
کجایی زمستان که یادت به خیر :))))
- The fall of paris