اَسفَل 🇮🇷
388 subscribers
901 photos
163 videos
35 files
113 links
مطالبی که می‌نویسم یا می‌پسندم.

[و خوابم ، وقتی بمیرم بیدار خواهم شد.]

لینک ناشناس:
https://t.me/BiChatBot?start=sc-050ed59659
Download Telegram
Ya Mola Delam Tang Amadeh
Sarban
ای شب، تو به روزگار من می‌مانی!

🩸@Asfall
Forwarded from هوای خوش...
هر چه دارم از تو دارم...

#أمن_المتوکلون

@havakhoshast
صبحِ علی‌الطلوع، گدا بر تو می‌گذشت
نزدیک ظهر بود که عالیجناب شد!
ممکنه بابای یکی بهش نون حلال داده باشه ولی طرف «حروم‌لقمه» باشه.
چون اوحدی بنالد، گویی که: صبر می‌کن
مشتاقی و صبوری از حد گذشت یارا!

- اوحدی
اوحدی، عاشق اویی، ز سر جان برخیز
ورنه بنشین، که من این کار به سر خواهم کرد

- اوحدی
اوحدی دوش مرا گفت: بکن چارهٔ خویش
چاره آن است که: ناچار بگریم ز غمت

- اوحدی
گفتم: شبی خیال تو نزدیک من رسید؟
گفت: اوحدی، به خواب توان دیدن این خیال

- اوحدی
جز یک شراب هر دو نخوردیم، پس چرا
چشم تو مست گشت و دل اوحدی خراب؟

- اوحدی
دیگران را بار دادی چون کلیم
اوحدی را در کلام انداختی!

- اوحدی
صرفا چون اوحدی در کلام افتاده.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
و به خال کنج لبت سلام
که نشسته با چه ملاحتی!

- قاسم صرافان

🩸@Asfall
مثلِ کرمی که انگیزه تو سینه‌ش سوخت
شد عاشق تاریکیش و تو پیله‌ش موند!
Forwarded from Saved Messages
بخشی از پریشانیِ تو ناشی از یک خشم مدفون است. چیزی در تو هست، نوعی ترس و کم‌رویی، که اجازه‌ی ابرازِ خشمت را نمی‌دهد. به جای آن به فروتنی‌ات می‌نازی؛ نوعی پاکدامنی اجباری برای خود پدید آورده‌ای.
احساسات را در عمق مدفون می‌کنی و چون دیگر خشمی را تجربه نمی‌کنی، تصور می‌کنی یک قدیسی.
فرو خوردن خشم، انسان را بیمار می‌کند.

📚وقتی نیچه گریست.
کدومش بدتره؟
زندگی کردن مثل یه هیولا،
یا مردن مثل یه آدم خوب؟

🎞 Shutter island 2010
جهان به مجلسِ مستانِ بی خرد مانَد
که در شکنجه بُود هر کسی که هشیار است!

- صائب تبریزی